Ajax heeft 121 miljoen vlottende activa daarboven op een kleine 94 miljoen lang lopende vorderingen. Dat is 215 miljoen pakweg evenveel vorderingen op de balans als de gehele balanstotaal van PSV en ruimschoots meer dan de balanstotaal van Feyenoord.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Alleen Hato en Taylor lijkt me. Rest is wisselgeld. Brobbey geen eigen jeugd meer want is gekocht.
Wat mijn initiële punt is, ons eigen vermogen zit of vast of is eigenlijk niet zo rooskleurig als dat het in de boeken staat als je het vergelijkt met voorgaande jaren.
Maar dat is niet echt een verrassing ofzo, maar die 200 miljoen die vaak genoemd wordt kan je niet zoveel mee. De selectie van PSV zal een stuk meer waard zijn en dan hebben zij feitelijk gezien (niet op papier) waarschijnlijk een hoger eigen vermogen.
LOOP JE ME NOU TE TROLLEN POTVERDOMME.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:46 schreef BEFEM het volgende:
Ja dat zijn dus spelers. Wijndal staat waarschijnlijk ook voor 6 miljoen op de balans maar daarvan mag je blij zijn als iemand hem gratis wil hebben.
Spelers van Ajax staan voor te hoog op de balans, op jeugdspelers na uiteraard maar dat zijn er niet veel, afschrijcen zoals bij bedrijven als iets nutteloos is gebeurt niet in de voefballerij, het gaat allemaal via contractjaren. Bij PSV staan veel spelers voor minder op de balans omdat ze meer geld waard zjjn geworden. Dat is heel mijn punt
Een paar ton boete voor het missen van een paar trainingen klinkt sowieso wel wat veel.. en volgens mij speelde met Alvarez destijds hetzelfde? Makkelijk verdiend dan.. benieuwd of dat blijft staanquote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:07 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Werkweigering moet gewoon aangepakt worden natuurlijk. Aan de andere kant als je 100 miljoen krijgthaggod
moet je misschien niet zo zeiken over een paar ton.
Vergeet Godts nietquote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Alleen Hato en Taylor lijkt me. Rest is wisselgeld. Brobbey geen eigen jeugd meer want is gekocht.
Wat mijn initiële punt is, ons eigen vermogen zit of vast of is eigenlijk niet zo rooskleurig als dat het in de boeken staat als je het vergelijkt met voorgaande jaren.
Maar dat is niet echt een verrassing ofzo, maar die 200 miljoen die vaak genoemd wordt kan je niet zoveel mee. De selectie van PSV zal een stuk meer waard zijn en dan hebben zij feitelijk gezien (niet op papier) waarschijnlijk een hoger eigen vermogen.
Lijkt me inderdaad ook wat buitensporig maar hangt ook een beetje van het salaris en hoe vaak het voorkomt.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Een paar ton boete voor het missen van een paar trainingen klinkt sowieso wel wat veel.. en volgens mij speelde met Alvarez destijds hetzelfde? Makkelijk verdiend dan.. benieuwd of dat blijft staan
Op de bankrekening staat niet veel, we hebben niet voor niks leningen moeten afsluiten vanwege ons liquidatieprobleem. Tevens kunnen we ook niks uitgeven. Dat eigen vermogen zegt dus niks.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 22:05 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Vergeet Godts niet![]()
Punt is dat ik ook maar vooral onderbuik gevoelens lees, moet toch makkelijk met feiten te onderbouwen zijn wat nou precies op de bankrekening staat en wat niet? Zeker met al die boekhouders hier op Fok.
Niet helemaal niks, maar het is geen cash, ook denk ik dat inmiddels alle miskopen wel hun afgeschreven waarde hebben bereikt dus veel verlies op transfers zal je in die zin niet meer maken, neemt niet weg dat Ajax er eigenlijk winst op had moeten maken.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 22:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Op de bankrekening staat niet veel, we hebben niet voor niks leningen moeten afsluiten vanwege ons liquidatieprobleem. Tevens kunnen we ook niks uitgeven. Dat eigen vermogen zegt dus niks.
Alle spelers van vorig jaar zijn nu 30% afgeschreven uitgaande van 5 jaar contract. Van jaar ervoor zoals wijndal 50%. Denk dat voor veel spelers geldt dat je dan nog niet aan hun werkelijke waarde zit.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal niks, maar het is geen cash, ook denk ik dat inmiddels alle miskopen wel hun afgeschreven waarde hebben bereikt dus veel verlies op transfers zal je in die zin niet meer maken, neemt niet weg dat Ajax er eigenlijk winst op had moeten maken.
Het verdienmodel van spelers kopen "opwaarderen" en dan weer voor tig verkopen heeft een aardige knauw opgelopen en dat was samen met CL de kurk waar Ajax op dreef.
Al doe ik dan de commerciele afdeling misschien tekort, dat is ook zo'n kurk en die zit gelukkig nog wel goed dankzij Geelen.
Ik denk dat je er redelijk op zit, maar dat blijft altijd afwachten en het is ook maar een papieren gebeuren, spelers waar je op het veld niets aan hebt zijn altijd ballast.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Alle spelers van vorig jaar zijn nu 30% afgeschreven uitgaande van 5 jaar contract. Van jaar ervoor zoals wijndal 50%. Denk dat voor veel spelers geldt dat je dan nog niet aan hun werkelijke waarde zit.
De boekhoudkundige waardering van spelers is ook niet relevant in de problematiek.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gezien de discussie hier een overzichtje van wat iedereen nog waard is qua boekwaarde.
[ afbeelding ]
6 miljoen voor Wijndal? 10 miljoen voor Brobsy? Ik zou van de drank afblijven.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gezien de discussie hier een overzichtje van wat iedereen nog waard is qua boekwaarde.
[ afbeelding ]
Dat is gewoon transfersom gedeeld door contractjaren x overgebleven contractjaren. Meer niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
6 miljoen voor Wijndal? 10 miljoen voor Brobsy? Ik zou van de drank afblijven.
Als ik zo reken met mijn woningwaarde kan ik over 5 jaar stoppen met werken.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is gewoon transfersom gedeeld door contractjaren x overgebleven contractjaren. Meer niet.
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
6 miljoen voor Wijndal? 10 miljoen voor Brobsy? Ik zou van de drank afblijven.
Ik heb niets tegen domme mensen maar je hoeft niet te reageren als je het niet snapt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als ik zo reken met mijn woningwaarde kan ik over 5 jaar stoppen met werken.
Ik snap best hoe cijfers werken, en ik zou voor de rest je arrogante muil huilen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niets tegen domme mensen maar je hoeft niet te reageren als je het niet snapt.
Tnxs. Ik had niet helemaal door dat het alweer begon.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:31 schreef Bofjijff het volgende:
Vanavond die waalwijkers maar weer een stukje richting de kkd sturen. 5-0
Nog maar 1 te gaanquote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:46 schreef Heeinz het volgende:
Ohja KramerDan moeten we dus minimaal twee keer scoren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |