Helaas, de voorspelling is nu zeer gunstig, 5 graden, aardig wat zon en weinig tot geen windquote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:07 schreef Evangelion het volgende:
Ik gun de Egmond lopers een hele zware editie (daar doen die gekkies het voor toch?)
Waar doen we het allemaal voor.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:07 schreef Evangelion het volgende:
Ik gun de Egmond lopers een hele zware editie (daar doen die gekkies het voor toch?)
Wij springen zo ook op de fiets, 13 km lekker rustig peddelen. Maar vooral terug niet in de rij voor de bus, dat was echt ruk vorig jaar.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:43 schreef Tinos85 het volgende:
Zo spullen liggen klaar, lastig nog wat aan te trekken met dit weer, tas ligt klaar. Morgen beetje op tijd richting Egmond met de fiets voor de 10 km
Hmmm. Het enige item wat ik heb van Odlo ging in zijn eerste week al kapot (touwtje van een short met binnenbroekje). Zit nu nog altijd met een veiligheidsspeld vast.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:07 schreef Tracksmith het volgende:
Ja goede hardloopspullen bij Odlo. Mijn vrouw heeft er een tussenlaag van en zelf zweer ik bij hun base-layers als binnenste laagje.
Succes! Scheelt dat het voor de kwart wat minder druk is. En richting Heiloo een stuk sneller dan Alkmaar, kon zo instappen net.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:52 schreef pipster het volgende:
[..]
Wij springen zo ook op de fiets, 13 km lekker rustig peddelen. Maar vooral terug niet in de rij voor de bus, dat was echt ruk vorig jaar.
Yur zegt: ‘Hangt van de wedstrijd af, maar in het geval van KvS: Hoogtemeters trainen. Ik zou het liefste altijd op de trails lopen, maar doe iig wat lukt.’quote:Op zondag 12 januari 2025 19:09 schreef mosselmossel het volgende:
Vraag aan de trailrunners alhier. Hoe zien jullie schema's er ongeveer uit in aanloop naar jullie wedstrijden? Zelf heb ik in mei een 30km-trail. Wat zou je dan dan doen? Hoe lang loop je in de weekenden? Al je lange duurlopen zoveel mogelijk trailen? Of ook gewoon regelmatig op de weg? Door de week heb ik niet echt de tijd om veel tijd in reizen te steken, dus dan is er weinig te trailen. Al kan ik op woensdag wel wat.
Dank aan YUR! En aan jou voor het overbrengenquote:Op zondag 12 januari 2025 21:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Yur zegt: ‘Hangt van de wedstrijd af, maar in het geval van KvS: Hoogtemeters trainen. Ik zou het liefste altijd op de trails lopen, maar doe iig wat lukt.’
#messager
Ik was even vergeten dat ik meedoe aan de Sallandtrail, dus ga binnenkort m’n schema even omgooien.
Je hebt een superhandig lampharnas bij Decathlon die een goede straal naar voren schijnt en je in staat stelt in het pikkedonker te lopen. Misschien iets voor jou?quote:Op zondag 12 januari 2025 22:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben een beetje een faal-trailer want loop maar zeer zelden de echte smalle steile paadjes. Als ik daarvoor train, doe ik ze zo vaak mogelijk, maar realistisch gezien alleen in het weekend: ik kan doordeweeks alleen 's avonds en veel bossen mag je na zonsondergang niet in.
Kortom, zin in dat de dagen weer wat langer worden. In het donker lopen beperkt behoorlijk in welke routes je kan nemen.
Vervolgens plan ik m'n hele weekend zo vol dat ik m'n lange duurloop net dus ook in het donker heb mogen lopen
Leuk de Egmond-verslagen. Superknap gelopen
quote:Op maandag 13 januari 2025 12:13 schreef SEMTEX het volgende:
Oh men die Leiden marathon 2025 medaille is echt duf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit jaar 450 jaar Universiteit Leiden, dus daar hadden ze wat mee kunnen doen. Maar wellicht lijkt dat te veel op 450 jaar Leidens Ontzet medaille van vorig jaar.
quote:Op maandag 13 januari 2025 12:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]Armin van Buuren kijkt ook een beetje verschrikt op deze print.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit jaar 450 jaar Universiteit Leiden, dus daar hadden ze wat mee kunnen doen. Maar wellicht lijkt dat te veel op 450 jaar Leidens Ontzet medaille van vorig jaar.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Dat was ook de reden dat ik de D2D liep vorig jaar. Helemaal gratisquote:Op maandag 13 januari 2025 13:07 schreef valleilijn het volgende:
Hahaha tering wat lelijk. Volgende grote loop is gevallen op de Utrecht halve marathon (ook omdat ik daar korting krijg via werk).
Ik heb ook een prima hoofdlamp, daar ligt het niet aan. Maar je mag het bos na zonsondergang simpelweg niet in. En de polder loop ik ook niet graag omdat ze daar 60 rijden.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt een superhandig lampharnas bij Decathlon die een goede straal naar voren schijnt en je in staat stelt in het pikkedonker te lopen. Misschien iets voor jou?
quote:Op maandag 13 januari 2025 12:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]Heb vernomen dat Lee Towers op de medaille staat van de Rotterdamse Marathon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit jaar 450 jaar Universiteit Leiden, dus daar hadden ze wat mee kunnen doen. Maar wellicht lijkt dat te veel op 450 jaar Leidens Ontzet medaille van vorig jaar.
Dat is dan nog ergens te begrijpen, na ~30keer bij de start te hebben gestaan. Net als ik ook zou begrijpen wanneer Ernst en Bobbie op de medaille van de CPC komen te staan.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb vernomen dat Lee Towers op de medaille staat van de Rotterdamse Marathon.
Wat een gedrochtquote:Op maandag 13 januari 2025 13:56 schreef SEMTEX het volgende:
Niemand is blij met die medaillehttps://www.instagram.com/p/DEw2iJJJ-sE/
Dan zou De Sfeerman onderhand ook wel zijn eigen medaille verdienenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:34 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat is dan nog ergens te begrijpen, na ~30keer bij de start te hebben gestaan. Net als ik ook zou begrijpen wanneer Ernst en Bobbie op de medaille van de CPC komen te staan.
😂😂😂😂quote:Op maandag 13 januari 2025 13:56 schreef SEMTEX het volgende:
Niemand is blij met die medaillehttps://www.instagram.com/p/DEw2iJJJ-sE/
Zeker voor een hele marathon wil ik wel een beetje een leuk en stevig stukje metaal aan de finish. De medaille van vorig jaar was mooi en klassiek.quote:Op donderdag 16 januari 2025 07:45 schreef mosselmossel het volgende:
Maar om ze nou op een medaille te zetten van iets dat om jou draait en niet om twee gasten die waarschijnlijk nooit een marathon liepen...
Hij ziet er een beetje uit als een medaille van een buurtloopje van 5 of 10 kilometer. No offense uiteraard, naar de buurtloop van 5 of 10 kilometer.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zeker voor een hele marathon wil ik wel een beetje een leuk en stevig stukje metaal aan de finish. De medaille van vorig jaar was mooi en klassiek.
Ik vind die rage van die kunststoffen medailles ook zo jammer.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zeker voor een hele marathon wil ik wel een beetje een leuk en stevig stukje metaal aan de finish. De medaille van vorig jaar was mooi en klassiek.
Bij trails van MudSweatTrails krijg je een medaille van aardappelschillen. Maar daar heb ik dan weer weinig problemen mee.quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik vind die rage van die kunststoffen medailles ook zo jammer.
Voor iemand die een 5 of 10 km rent kan het net zo goed een fantastische prestatie zijn dan jouw hele marathon.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:48 schreef GotC het volgende:
Als ik een hele marathon loop, dan wil ik ook een mooie medaille waarop vooral centraal staat dat het om een Hele Marathon ging.
Oh en dat de andere afstanden van dat evenement een andere medaille krijgen ipv dezelfde als de marathonlopers.
Dat slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:48 schreef GotC het volgende:
Als ik een hele marathon loop, dan wil ik ook een mooie medaille waarop vooral centraal staat dat het om een Hele Marathon ging.
Oh en dat de andere afstanden van dat evenement een andere medaille krijgen ipv dezelfde als de marathonlopers.
Kom nou. Je kan ook doorslaan in iedere loopprestatie gelijk willen stellen aan elkaar.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 06:45 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Voor iemand die een 5 of 10 km rent kan het net zo goed een fantastische prestatie zijn dan jouw hele marathon.
Ik zou het ook een beetje differentiëren op het type evenement en het belang van de afstanden. Bij de grote competitieve marathons, onder bijzondere natuuromstandigheden of bij speciale afstanden zou ik die afstanden wel blijven benadrukken.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:36 schreef Piperidine het volgende:
In Leiden krijg je dezelfde medaille, maar staat op de ketting (of hoe je dat noemt) de afstand. Dat is toch een prima oplossing?
Ik ben hartstikke trots op mijn halve marathon finish wat voelde als een hele.
Ik zeg ook niets daarover toch?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 06:45 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Voor iemand die een 5 of 10 km rent kan het net zo goed een fantastische prestatie zijn dan jouw hele marathon.
Hoef je ook niks mee te doen dan toch? Ik zeg alleen maar dat ík dat zou willen, aangezien ik verdomd van ver zou zijn gekomen om die M te lopen (net zoals vele anderen ja) en dat dan ook het liefste expliciet op een medaille/lint zou willen zien.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 07:36 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat slaat echt nergens op.
Ik heb zelf echt niets met een medaille, het is dat ze vaak worden omgehangen anders had ik hem niet opgehaald.
Bij trailruns hier in de buurt is dat al. Voelt inderdaad toch een beetje raar, maar je hebt voor al die uitgiftes ook weer vrijwilligers nodig.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:30 schreef Evangelion het volgende:
Je kan steeds vaker ook voor geen medaille kiezen bij het inschrijven. Dat doe ik nu meestal als het geen doelrace is. Maar het lijkt me ook wel stom als je dan je medaille moet halen bij een standje waar ze je startnummer checken ipv dat iemand hem direct na de finish bij je om doet.
Niet de gedroomde tijd maar wel PR en 1e en m’n eerste cash prijs (50eur)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:07 schreef Evangelion het volgende:
Ik had me voor a.s. zondag ingeschreven voor een rebound 10k maar het wordt weer stervenskoud gvd.
De tweede dag zonder symptomen, was de vuistregel dacht ik. Een korte easy run natuurlijk.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:34 schreef Piperidine het volgende:
Stel jullie hebben een flinke griep gehad en je bent weer hersteld. Binnen hoeveel dagen gaan jullie dan weer hardlopen?
Ik heb die griep nu. Ga pas lopen als m'n keelpijn weg is. En dan inderdaad niet ver en heel rustig aan.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:34 schreef Piperidine het volgende:
Stel jullie hebben een flinke griep gehad en je bent weer hersteld. Binnen hoeveel dagen gaan jullie dan weer hardlopen?
Ik heb drie rekjes aan de muur. Eentje voor de halve marathons, eentje voor de 10kms, 5kms, 10 miles en funruns en eentje voor de marathons.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:51 schreef GotC het volgende:
Overigens hebben wij ook een grote bak vol medailles, maar er zijn er toch een paar die een ander plekje hebben gekregen omdat ze net dat beetje meer betekenen.
Niet echt eigenlijk. Ik herinner ze me toch welquote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Met de races/wedstrijden waar je echt bloed, zweet en tranen voor hebt gelaten, heb je daar geen behoefte aan om ze op een prominentere plek te hangen? Ik heb dat bij echt memorabele evenementen wel, vind het ook fijn om die medailles regelmatig te zien, ben er ook trots op.
Zoals je hoort aan mijn nick name ben ik gek op Tracksmith spullen. Ik he ook het singletje dat hij draagt. En ik had net dezelfde obsessie met kwalificeren voor de Boston Marathon, dus voor mezelf zéér herkenbaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 14:39 schreef Evangelion het volgende:
Gister weer eens wat nieuwe Serious Runner filmpjes gekeken. Wat een held (en soms te accuraat). Dat excuses filmpje![]()
Bekijk deze YouTube-video
Puma had vorig jaar ook een collectie met Tracksmith.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:23 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Zoals je hoort aan mijn nick name ben ik gek op Tracksmith spullen. Ik he ook het singletje dat hij draagt. En ik had net dezelfde obsessie met kwalificeren voor de Boston Marathon, dus voor mezelf zéér herkenbaar.
Oh, en spijt dat ik dat 2019 Boston Marathon jasje dat hij draagt in het laatste filmpje niet gekocht heb.
Ik denk inderdaad dat ik hierop vertrek volgende week zondag in Apeldoorn. Dat is een tempo waarin ik redelijk comfortabel ben en waarvan ik weet dat ik die wel vol kan houden. Dan inderdaad na ongeveer een uur kijken wat er nog meer in zit. Thanks!quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:30 schreef valleilijn het volgende:
Hoe snel wil je em lopen en op welk tempo heb je getraind? Als je in 01:20:00 wil lopen (moet best kunnen met een 10km tijd van 44:00) dan is je gemiddelde tempo 4:58/km. Dan zou ik vertrekken op 5:00-5:05/km en dan als je na een paar km in je ritme komt iets versnellen naar iets onder de 5:00/km. Jij hebt dan nog meer dan genoeg snelheid om aan het einde nog wat te versnellen en een mooie negative split te lopen, en hoppa 10min PR.
9 feb is te vroeg zekerquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:50 schreef SEMTEX het volgende:
Ik sta ingeschreven voor de Rotterdam marathon en ga hem ook lopen, maar ik merk dat ik een eerdere marathon ook wel aan zou kunnen. Heb dat eerder gedaan, een marathon in maart en april. Alleen: nu nog ergens een marathon vinden waar nog plek is en die niet samenvalt met de Stevensloop en Vestingloop Gorinchem, is wat lastig. Two rivers marathon is al vol, Amstelveen valt al samen met een evenement. Heb zitten kijken naar Apeldoorn (Midwinter: die hebben een soort jubileumeditie die oa langs Radio Kootwijk gaat).
Zand...huuuu... heb hem het liefst grotendeels verhard.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:44 schreef Evangelion het volgende:
[..]
9 feb is te vroeg zeker
https://www.bearsports.nl/coastmarathon/
Zou er voor de two rivers niet nog een marktplaats/facebook "flood aan startbewijzen" komen? Midwinter startnummers zie je nu ook veel langskomenquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:50 schreef SEMTEX het volgende:
Ik sta ingeschreven voor de Rotterdam marathon en ga hem ook lopen, maar ik merk dat ik een eerdere marathon ook wel aan zou kunnen. Heb dat eerder gedaan, een marathon in maart en april. Alleen: nu nog ergens een marathon vinden waar nog plek is en die niet samenvalt met de Stevensloop en Vestingloop Gorinchem, is wat lastig. Two rivers marathon is al vol, Amstelveen valt al samen met een evenement. Heb zitten kijken naar Apeldoorn (Midwinter: die hebben een soort jubileumeditie die oa langs Radio Kootwijk gaat).
Ben lid van zo;n startnummer loopmaatjes groep op Facebook, maar die zie ik ze niet voorbij komen. Toch wel allemaal realistische inschrijvers. Ik blijf wel gewoon regelmatig 30-tjes lopen en wie weet komt er last minute nog ergens een nummer voorbij.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:38 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zou er voor de two rivers niet nog een marktplaats/facebook "flood aan startbewijzen" komen? Midwinter startnummers zie je nu ook veel langskomen
Die Puma-dingen zeggen me niet zoveel.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Puma had vorig jaar ook een collectie met Tracksmith.
Heb je de Eliot?
Wel eens twee halve marathons gelopen in één weekend? Dat zou je kunnen doen met de Stevensloop op zondag en de halve van Sint Anthonis op zaterdag.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:50 schreef SEMTEX het volgende:
Bij de Stevensloop heb ik een hotelovernachting geboekt, dus dat wordt lastig. Maar het idee van twee halve marathons, mits die zich in een ander weekend voordoet, is wel een briljant idee.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Wel eens twee halve marathons gelopen in één weekend? Dat zou je kunnen doen met de Stevensloop op zondag en de halve van Sint Anthonis op zaterdag.
955 heeft kaarten ingebouwd en dat heeft de 265 niet, dan ga je af op lijntjes. Ik heb die laatste en dat werkt uitstekend. Tenzij je in Frans Guyana in de rimboe gaat hardlopen, zou ik lekker de 265 kiezen. Die krijgt ook langer upgrades nog.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:23 schreef borrepus het volgende:
Ik ben toe aan een nieuw horloge, ik heb nu een vivoactive maar de batterij stopt er na 1,5 uur mee. Helaas lukt het mij niet om 20 kilometer te lopen in die tijd 😉
In mijn zoektocht ben ik uitgekomen op de Forerunner 265 of 955. Allebei ongeveer vergelijkbaar qua prijs. Grootste verschil voor mij 265 scherm toch wel stuk mooier, 955 de batterijduur.
Helaas heb ik ze in de winkel nog niet naast elkaar gezien. Toevallig iemand voor een zelfde dilemma gestaan?
Klinkt wel als een mooie uitdagingquote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:27 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
955 heeft kaarten ingebouwd en dat heeft de 265 niet, dan ga je af op lijntjes. Ik heb die laatste en dat werkt uitstekend. Tenzij je in Frans Guyana in de rimboe gaat hardlopen, zou ik lekker de 265 kiezen. Die krijgt ook langer upgrades nog.
En de 965? Via de ING puntenwinkel 454 euro.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:23 schreef borrepus het volgende:
Ik ben toe aan een nieuw horloge, ik heb nu een vivoactive maar de batterij stopt er na 1,5 uur mee. Helaas lukt het mij niet om 20 kilometer te lopen in die tijd 😉
In mijn zoektocht ben ik uitgekomen op de Forerunner 265 of 955. Allebei ongeveer vergelijkbaar qua prijs. Grootste verschil voor mij 265 scherm toch wel stuk mooier, 955 de batterijduur.
Helaas heb ik ze in de winkel nog niet naast elkaar gezien. Toevallig iemand voor een zelfde dilemma gestaan?
Daar geldt ook hetzelfde voor eigenlijk. Het enige grote verschil is de kaarten die je kan downloaden. Maar heb je die echt nodig als je niet in de rimboe of in de bergen hoeft te navigeren? Of als je golft, dan is het het ook nog waard.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:18 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
En de 965? Via de ING puntenwinkel 454 euro.
Is er een helmplicht voor die loop?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:50 schreef Tinos85 het volgende:
Ja dan scheelt het wel veel ja.
Hm twijfel om me in te schrijven voor de Zandvoort Circuit Run. Ik denk dat ik dat maar ga doen, weer even een leuk loopje op korte termijn.
Nu ben ik jaloers dat ik op dit soort dagen moet werken, al was het zondag tijdens mijn duurloopje ook heel fijn.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:19 schreef GotC het volgende:
Dit weer!
In kort kort gelopen, met zonnebril op!
Op naar nog meer mooie dagen, bij voorkeur in het weekendquote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nu ben ik jaloers dat ik op dit soort dagen moet werken, al was het zondag tijdens mijn duurloopje ook heel fijn.
Leuke run is het.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Afgelopen zondag de PuinDuinRun gelopen, wat een volslagen krankzinnige race en tegelijkertijd toffe race is dit! Had me ingeschreven voor 2 rondjes maar toen die klaar waren dacht ik ach…dus uiteindelijk 3 rondjes gelopen. Wel mn shoetag vergeten, gelukkig kon ik achteraf nog obv strava- en garmintijd toegevoegd worden. Had ik 2 rondjes gelopen was ik 7e, nu met 3 rondjes 60e geworden.
Volgende run wellicht halve marathon Westland over 1,5 week.
Haha, een marathon gaat me niet lukken denk ik neequote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:23 schreef Tinos85 het volgende:
Heb je wel een minimale/maximale afstand daar in Breda? Of loop je straks ‘even’ een marathon
Ja deze wedstrijd moet elke hardloper een keer gelopen hebben. En anders moet je echt een keer gaan toeschouwen, want je zal in je leven nog nooit zoveel tot de kruin verzuurde mensen gezien hebben. Kostelijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Afgelopen zondag de PuinDuinRun gelopen, wat een volslagen krankzinnige race en tegelijkertijd toffe race is dit! Had me ingeschreven voor 2 rondjes maar toen die klaar waren dacht ik ach…dus uiteindelijk 3 rondjes gelopen. Wel mn shoetag vergeten, gelukkig kon ik achteraf nog obv strava- en garmintijd toegevoegd worden. Had ik 2 rondjes gelopen was ik 7e, nu met 3 rondjes 60e geworden.
Vorige jaar ook meegedaan, erg leuke wedstrijd en gelukkig niet zo idioot druk als bijvoorbeeld de Singelloop in Bredaquote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:42 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, een marathon gaat me niet lukken denk ik nee
Op de website staat een mooi rekentooltje waar je bijv. een tempo kunt invullen, en dan zie je meteen hoe ver je daarmee komt voordat de auto je inhaalt
Op basis daarvan zou 15-20km wel moeten lukken. Nu nog wat vrienden/familie vinden die me per km willen sponsoren(is voor een goed doel)
Maar vorig jaar is er in Breda 66km gelopen las ik, en wereldwijd staat het record op 70km geloof ik
Ik gebruik Adidas Adizero Adios 8 op de baan. Weinig support maar wel snel en goede value.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:04 schreef Noisecontrollers het volgende:
Advies voor nieuwe hardloopschoenen gezocht!
Qua hardloopschoenen gebruik ik momenteel de Asics Gel Nimbus 25 voor duurlopen en herstellopen en oude Nike Vaporfly's voor intervaltrainingen (op de atletiekbaan) en tempotrainingen.
Voor wedstrijden gebruik ik nieuwe Nike Vaporfly's.
Nu zijn mijn oude Vaporfly's echt versleten, dus ben op zoek naar goede nieuwe hardloopschoenen voor interval- en tempotrainingen. Ze moeten ook geschikt zijn voor op de atletiekbaan, dus wel een beetje reactief zijn. Suggesties?
Ik heb dus alleen ervaring met Asics en Nike schoenen, maar sta open voor andere merken.
Budget max 200.
Om eerlijk te zijn loop ik al mijn duurlopen al jarenlang op Gel Nimbusquote:Op woensdag 29 januari 2025 21:03 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik gebruik Adidas Adizero Adios 8 op de baan. Weinig support maar wel snel en goede value.
https://runrepeat.com/adidas-adizero-adios-8 -- Alleen dat "geschikt voor lange afstanden" klopt niet, 15k vind ik wel de max.
Ik zie dat er nu net een 9 uit is en de 8 wel ongeveer overal uitverkocht is. Reviews van de 9 zie ik nog niet veel.
Tempo's op de weg gebruik ik ook meestal oude vaporflys want dat vind ik verreweg de moeilijkste training.
Maar Saucony Endorphin Speed 3 vond ik ook chill. Speed 4 nog niet geprobeerd.
Dus eigenlijk heb je hier niks aan hehe.![]()
Heb je wel eens (lange) duurlopen op andere schoenen geprobeerd? In het begin liep ik alles op Gel Nimbus maar nu alleen nog maar recovery, want ik loop meteen 30 s/km langzamer erop dan op een gemiddelde daily trainer (Hoka Mach, Novablast, etc.). Wel lekker zacht.
Ik zou mooi even wat schoenen gaan passen bij een goede hardloopwinkel. Die waar ik meestal kom, heeft een mini stukje atletiekbaan om op heen en weer te lopen en je mag ook even buiten op de stoep heen en weer om de schoenen te testen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:04 schreef Noisecontrollers het volgende:
Qua hardloopschoenen gebruik ik momenteel de Asics Gel Nimbus 25 voor duurlopen en herstellopen en oude Nike Vaporfly's voor intervaltrainingen (op de atletiekbaan) en tempotrainingen.
Nu zijn mijn oude Vaporfly's echt versleten, dus ben op zoek naar goede nieuwe hardloopschoenen voor interval- en tempotrainingen. Ze moeten ook geschikt zijn voor op de atletiekbaan, dus wel een beetje reactief zijn. Suggesties?
Ik heb dus alleen ervaring met Asics en Nike schoenen, maar sta open voor andere merken.
Budget max 200.
Ze zijn wel echt duur ja, maar ik gebruik ze ook altijd voor het fietsen (bij de echt lange afstanden). Veel beter te doen dan alle andere gels.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:11 schreef Evangelion het volgende:
Maurten gels binnen
99% marketing lijkt me, maar wel 2g carbs meer per gel dan die ik nu heb. Can't hurt, right?
quote:Ha goeie beste dravers,
Nog 3 nachtjes en dan mag je los bij de (Lytse) Heale. Bist d’r klear foar?
Wij wel! We kijken er naar uit om jullie allemaal te zien bij de start fan het leukste rondsje fan de Lemmer.
Hierbij sturen we jullie nog een paar kleine dingetjes:
• Wil je je afstand nog veranderen? Dan kan dit nog vóór zaterdag door een mailtje te sturen naar ikloop@dehealelemster.nl.
• Bij je startnummer krijg je 4 speldjes zodat je deze gemakkelijk op je Heale shirt kan bevestigen.
• We willen je vragen om je startnummer onder de sponsors vast te maken. Want we zijn tiige wiis met onze sponsors en zo kan iedereen ze goed zien.
• Dit jaar zijn we met ongeveer 300 dravers, dus kom op tijd zodat je je in alle rust kan klaarmaken voor de start.
• De chip die je van ons krijgt, mag je met een tyrap aan je schoen bevestigen. Tyraps liggen bij de inschrijving.
• Na de finish staan er vrijwilligers klaar om je chip van je schoen af te knippen. Lever deze gelijk in, dan hebben wij ze binnen en ben jij er vanaf.
Het weerbericht voor komende zondag komt van onze eigen Lemster Sible Waaijer:
It liket goed,troch in hegedrukgebiet boppe Dútslan bliuwt it droech.
Het lijkt goed, door het hogedrukgebied boven Duitsland, blijft het droog
De sinne skynt geregeld🌤️
De zon schrijnt geregeld.
De suden wyn is restich kreft 2.
Het is zuider wind en deze is rustig, kracht 2.
It wurdt sa'n 4 graden.
Het wordt zo’n 4 graden.
Oant Snein/ Tot zondag,
Team de Heale Lemster
Leuk, die komt op de lijst.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:47 schreef En1gma het volgende:
Net een heerlijk mailtje gehad van de organisatie van het wedstrijdje wat ik zondag ga lopen, ik word er helemaal vrolijk van:
[..]
Dit dus.quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:52 schreef mosselmossel het volgende:
Maurten is niet alleen maar marketing hoor. Het is ook wel bewezen dat het direct opneemt naar je darmen en dat je daardoor veel minder last hebt van suiker in je buik en dus buikpijn daardoor.
https://demaasdijk-events.nl/de-maasdijk/meedoen/quote:21 december 2024: inschrijving geopend.
31 januari 2025: laatste dag Early Bird, schrijf je op tijd in en profiteer van vroegboekprijzen!
21 Juni.. zelfs 's avonds kan het dan warm zijn. Dit zijn echt loopjes die je last minute zou willen kunnen beslissen, maar dat gaat met de drukte van inschrijvingen niet echt meer tegenwoordig.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:55 schreef Nober het volgende:
Voor wie aan De Maasdijk (Oss eo) wil meedoen voor het laagste tarief.
Het tijdspad voor inschrijvingen:
[..]
https://demaasdijk-events.nl/de-maasdijk/meedoen/
Ik ben van twee paar Asics Gel Nimbus (19 en 21) overgegaan naar de Hoka Rincon3 ( 4 is inmiddels gangbaar). Ik droeg de Gel Nimbus voor langere afstanden. Heb de Asics Gel Nimbus 24 nog geprobeerd, maar wil niet meer zonder de heerlijk hoge zool van Hoka.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:04 schreef Noisecontrollers het volgende:
Budget max 200.
Die heerlijke hoge zolen hebben inmiddels een hoop (zo niet de meeste) schoenen bij alle merken. De Nimbus 27 heeft een zool van 44/36mm dikquote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben van twee paar Asics Gel Nimbus (19 en 21) overgegaan naar de Hoka Rincon3 ( 4 is inmiddels gangbaar). Ik droeg de Gel Nimbus voor langere afstanden. Heb de Asics Gel Nimbus 24 nog geprobeerd, maar wil niet meer zonder de heerlijk hoge zool van Hoka.
Dat klopt, maar lopen ze ook net zo lekker spingverend?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:09 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Die heerlijke hoge zolen hebben inmiddels een hoop (zo niet de meeste) schoenen bij alle merken. De Nimbus 27 heeft een zool van 44/36mm dik
Die heb ik ook in overweging, maar dat is wel echt een tering eind weg. Maar dat is alles in Groningen eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:02 schreef SEMTEX het volgende:
Halve marathon Lauwersoog Ulrum inschrijving is open.
Ja precies. Maar ik moet Groningen nog voor mijn 12 provincies challenge. En Groningen stad is evengoed 3 uur weg van hierquote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:11 schreef En1gma het volgende:
[..]
Die heb ik ook in overweging, maar dat is wel echt een tering eind weg. Maar dat is alles in Groningen eigenlijk wel.
Geen idee, nooit op de Nimbus gelopen, maar de Novablast en Superblast zeker wel en die hebben ook 40+ mm onder de hiel.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat klopt, maar lopen ze ook net zo lekker spingverend?
Wauw, netjes!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:12 schreef Nober het volgende:
Na 16 loopjes heb ik de 300km challenge voltooid. Het waren vele lange tochten van 20km+.
...
1 meter hoogte per 1km, Nederland genotquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:12 schreef Nober het volgende:
Na 16 loopjes heb ik de 300km challenge voltooid. Het waren vele lange tochten van 20km+.
Week 1
45km
Week 2
73,9km
Week 3
71km
Week 4
72,7km
Week 5
37,7km
Gemiddeld: 9.3km/uur - 6:27/km
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ik sla de 300km challenge van februari over.
#teamneurotischquote:Op zaterdag 1 februari 2025 08:43 schreef twist02 het volgende:
Ik werd ook benieuwd naar mijn maandtotaal: 99,5km
De neuroot in mij had dat liever niet gezien (of een halve kilometer verder gelopen van de week)![]()
Zometeen m'n laatste lange duurloop, het ziet er op z'n zachtst gezegd frisjes uit buiten...
https://runrepeat.com/adidas-adizero-evo-slquote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:59 schreef Tracksmith het volgende:
Beetje kunstmatige hype creëren noem ik dat.
En nu ga ik effe googelen wat er zo speciaal is aan die schoenen...
Edit: geen carbonschoenen, maar wel superschuim, niet heel licht, ik zie het niet wat er zo speciaal aan is.
Ja ze zijn behoorlijk gehypet, maar alle reviews zijn wel erg positief, en ze kosten maar 150 euro wat tegenwoordig niet duur is voor een schoen met superzool. En 230 gram voor een maat 43 schoen is wel behoorlijk vind ik. Richting de 200 gram zijn bijna alleen maar superschoenen. En ze zien er erg cool uit, dat is ook wel een deel van de hype gok ik. Nieuwe styling van de Adizero lijn is erg strak.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:59 schreef Tracksmith het volgende:
Beetje kunstmatige hype creëren noem ik dat.
En nu ga ik effe googelen wat er zo speciaal is aan die schoenen...
Edit: geen carbonschoenen, maar wel superschuim, niet heel licht, ik zie het niet wat er zo speciaal aan is.
Soms heeft de podcast Naar de Vaantjes een 25% kortingscode op o.a. Maurten op www.virtuoos.com.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:11 schreef Evangelion het volgende:
Maurten gels binnen
99% marketing lijkt me, maar wel 2g carbs meer per gel dan die ik nu heb. Can't hurt, right?
Held!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:12 schreef Nober het volgende:
Week 1
45km
Week 2
73,9km
Week 3
71km
Week 4
72,7km
Week 5
37,7km
Gemiddeld: 9.3km/uur - 6:27/km
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ik sla de 300km challenge van februari over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het wel koud. Lang/lang met handschoenen. 10 uur start, eerste halfuur was de lucht onprettig koud om te ademen (of ik ben gewoon vervuilde stadslucht gewendquote:Op zondag 2 februari 2025 14:57 schreef valleilijn het volgende:
Meegedaan aan de 10k van de Twiskemolenloop van AC Waterland. Prachtige route door het Twiske en superlekker weer (kort-kort zonder handschoenen), alleen op de bruggetjes lag nog een beetje vorst dus dat was even voorzichtig. Goed gelopen en ongeveer geen last van m'n kuit en knie dus dat is helemaal top, hopelijk ben ik nu een beetje echt uit de lappenmand. Gefinished in 49:29, slechts tien seconden boven m'n PR maar daar moest ik wel vol voor gaan. Toch, zit wel goed met de vorm dus
.
Ook bijzonder, je kreeg na de finish ipv AA of Aquarius ofzo kreeg je een flesje Vitaminwater, bijzondere keuze (gevalletje sponsoring?).). Daarna ging het wel.
Ergens halverwege pakte ik een bekertje water wat er waarschijnlijk al lang stond en dat was half ijs
Maar de zon kwam niet echt door de bomen in dat bos behalve om je te verblinden als je omhoog moest of de oranje pijlen probeerde te zoeken.
quote:Op zondag 2 februari 2025 19:50 schreef Evangelion het volgende:
Ik had een 34k trail run/race.
3x verkeerd gelopen, 1x gevallen, tot de enkels in de modder. De usual (pour moi).![]()
De grond was wel bevroren en hard, maar er waren ook bevroren plassen en modderpoelen waardoor je voeten nat werden.
Toen herstelwandeling in de dierentuin ernaast.Ik heb zaterdag een 9k 30 obstakels survivalrun gelopen. Vond 't prima meevallen met de kou. We startten rond 10 uur en toen was het nog wel fris, maar bevroren modder kun je veel harder over rennen en de zon kwam er goed bij. Tot over het middel in het water gemoeten maar ook dat was doenbaar met dit looptempoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik vond het wel koud. Lang/lang met handschoenen. 10 uur start, eerste halfuur was de lucht onprettig koud om te ademen (of ik ben gewoon vervuilde stadslucht gewend). Daarna ging het wel.
Ergens halverwege pakte ik een bekertje water wat er waarschijnlijk al lang stond en dat was half ijs
Maar de zon kwam niet echt door de bomen in dat bos behalve om je te verblinden als je omhoog moest of de oranje pijlen probeerde te zoeken.
Niet zo'n mooie tijd gelopen als vorig jaar, maar het parcours was dit jaar ook wel zwaarder -- ook de top 5 lopers deden er nu langer over.
Oh en verkeerd gelopen boks. Ik liep verkeerd tijdens de ballastloop. Lekker bezig, een extra lusje gelopen met 15 kg zand op de schouders
Gisteren als vrijwilliger op een post gestaan voor de 14k en 20k survivalrun. Broertje liep in korte mouwen zonder thermoshirt, de mafkees. Van een andere clubgenoot heb ik nog z'n muts en wanten toegeworpen gekregen, had hij niet meer nodig
Als bedankje kregen we een emaillen mok, en er kwam een vrijwilliger op een quad langsgereden met koffie en later soephandig geregeld.
Kan ook niet vinden dat er op meer plekken alleen water zou zijn. Als ik een hydratatievest meemoet kan ik net zo goed op een ander moment de GPX lopen in mijn eentje. Maar misschien kan het net zonder met deze temperatuur ..quote:Voor de 42 km ligt een verzorgingspost op 14 km (Boulevard Zeezijde 47 Katwijk aan Zee), 21,7 km (Vuurtorenplein Noordwijk aan Zee) en bij 31,7 km (Parkeerterrein Randweg Noordwijk).
Ja dan ben je ook niet voor rede vatbaar.quote:Op maandag 3 februari 2025 07:21 schreef Tele6 het volgende:
Vond 't prima meevallen met de kou.
Tot over het middel in het water gemoeten maar ook dat was doenbaar met dit looptempo
Op de foto's zie je er idd veel met een trailvest lopen.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:49 schreef Evangelion het volgende:
Voor volgend weekend had ik me (als long "easy" run training) ingeschreven voor
https://www.bearsports.nl/coastmarathon/coastmarathon/
(vraag niet waarom, waarschijnlijk stelde ik me een zomerstrandje voor bij het inschrijven)
Ze zijn wel skeer met de verzorgingsposten
[..]
Kan ook niet vinden dat er op meer plekken alleen water zou zijn. Als ik een hydratatievest meemoet kan ik net zo goed op een ander moment de GPX lopen in mijn eentje. Maar misschien kan het net zonder met deze temperatuur ..
Iets minder dan de helft, de rest gaat door de duinen over looppaden. Misschien niet allemaal verhard maar als het goed is geen los zandquote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:24 schreef SEMTEX het volgende:
Lopen over zand, een gehele marathon lang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en weinigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat de NEUK is dit. Zoveel vragen. Te beginnen met waarom zit er een portaal naar de hel in het midden.quote:"Wees welkom, beste buren"
Hoe een stukje tartan het hele verhaal vertelt. Dit is de atletiekbaan bij de universiteit in Odense, ik schreef er vaker over. Voor mij zit de essentie in de bovenste foto. De baan is doorgetrokken, het heuveltje over, de wijk in. "Maak er vooral gebruik van" is de overduidelijke boodschap. Weer eens wat anders dan een hek.
Kan best meevallen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:04 schreef Sport_Life het volgende:
Wel leuk, al zou ik niet op de bovenste verdieping willen wonen of werken.
Hopelijk had je wind mee.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
Vandaag ga ik trachten van werk naar huis te hardlopen (13km), want alle hardlooptrainingen zijn erbij ingeschoten deze week vanwege een intensief project op mijn werk (wel interessant). Ben niet bang over de afstand, vraag me alleen af hoe moe ik zal zijn na een dag werk.
Hier ook twee (ruziende) hooglanders en ik moest er toch echt langs.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:42 schreef GotC het volgende:
Vandaag m’n trailschoenen maar even afgestoft en in de modder gegooidHeerlijk 15 km in bijna 2.5 uur rondgedwarreld, inclusief half in de modder vallen, door moerassen lopen, andere routes moeten nemen ivm Schotse Hooglanders en uitkijktoren beklimmen.
Het was echt buitenspelen
Veters los, schoen uit, leegkieperen, schoen aan, veters vast?quote:Op zondag 9 februari 2025 14:12 schreef Evangelion het volgende:
Wat kun je eigenlijk doen tegen zand dat voorin je schoen gaat zitten?
Ja je kan beter vallen tijdens dan de race dan heb je misschien genoeg adrenaline om het niet te voelen (tot achteraf/de volgende dag)quote:Op zondag 9 februari 2025 20:44 schreef Nanuke het volgende:
Tip van flip: niet vallen voor een wedstrijd. Of eigenwijs uitlopen met delen wandelen door pijn een goed idee was, zal morgen blijken.![]()
Welja. Volgende keer beter. Hoop ik.
Lekker! Ik heb de 10km daar gelopen, ook niet helemaal tevreden, de klinkers en vele bochten waren te verwachten, maar het heeft me gigantisch veel tijd gekost door in de laatste 2km de menigte in te moeten halen in alle smalle straten. Dus ook geen PR.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:53 schreef Evangelion het volgende:
2e bij de 5km van een zekere nacht van een noorderlijke stad. Niet doxxen.
Weer 50euro.
Geen PR. Fucking klinkers (en onoplettende verkeersregelaars en fietsers, maar dat vergeef ik ze).
Morgen die kustmarathon als ik zin heb mijn bed uit te komen.
Dat is niet je eerste keer kniepijn toch?quote:Op maandag 10 februari 2025 13:01 schreef PippenScottie het volgende:
Tijdje niet geweest hier. Hoop dat het met iedereen goed gaat.
Ik heb sinds eind oktober niet gerend vanwege kniepijn (1 januari was een uitzondering). Maar ik wil het nu weer oppakken. Net probleemloos rondje in mijn lunchpauze gelopen. Ging nog vrij rap voor deze kou en wind.
In april zijn wat loopjes bij mij in de buurt. Ik heb nu al zin om een 10k te doen, maar laat ik vooral niet te hard van stapel lopen
Die komt en gaat inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is niet je eerste keer kniepijn toch?
Ik herinner me niet meer of ik al eens tegen je aan gezeurd heb over fysio en event. podoloogquote:Op maandag 10 februari 2025 14:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die komt en gaat inderdaad.
Ongetwijfeld.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik herinner me niet meer of ik al eens tegen je aan gezeurd heb over fysio en event. podoloog
Bij mij (n=1) is mijn kniepijn nagenoeg weg met zooltjes van de podotherapeut!quote:
Leuk, ik doe daar zondag de halve!quote:Op zondag 9 februari 2025 14:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zondag voor mijn gevoel de eerste grote test, de 30km van Lansingerland. Ik ga 25km op 5:00 doen en de laatste 5km op 4:30, mijn beoogde marathon tempo voor nu. Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat gaat aanvoelen.
RIP aan de nabestaanden alvast na deze jinx.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:41 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik heb over een kleine 4 weken een h/m op het programma staan. Tot dusver geen griep of nare blessures.
idd, volgende week intervallen naar het toilet.quote:Op maandag 10 februari 2025 23:04 schreef Evangelion het volgende:
[..]
RIP aan de nabestaanden alvast na deze jinx.
Enkel vandaag ook nog stijfquote:Op maandag 10 februari 2025 10:53 schreef Tele6 het volgende:
Je kan ook op zaterdag tijdens je duurloop je enkel licht verzwikken op de rand van de weg omdat je aan de kant gaat voor een auto, dan zondag eigenwijs ook gewoon nog gaan trainen, en dan maandag kreupel lopen omdat die enkel toch wel een beetje stijf geworden is
quote:Op maandag 10 februari 2025 23:04 schreef Evangelion het volgende:
[..]
RIP aan de nabestaanden alvast na deze jinx.
Een paar weken geleden werd bijna iedereen om mij heen ziek behalve ik. Dus ik heb alle vertrouwen in mijn afweersysteem.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:26 schreef CaLeX het volgende:
[..]
idd, volgende week intervallen naar het toilet.
Met een beetje mazzel krijg je er een core training met emmer op schoot bij
Ik laat mijn Garmin meelopen met loopbandrondjes en die geeft meestal wel gewoon de juiste pace aan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 11:16 schreef valleilijn het volgende:
Gister maar eens op de loopband gelopen want ik had geen zin in koude miezer (ontkom er vanavond niet aan helaas...). M'n perceptie van effort komt toch echt totaal niet overeen met de snelheid die ik op de loopband instel. Had em op 9 km/u gezet, het voelde als wat boven de 10, ook qua hartslag. Ik ben geen fan.
Nee, ik vertel inderdaad ook gewoon mijn Garmin dat het een loopband activiteit is en ik zie aan de pace dat die overeen komt met mijn buitentrainingen. Wat de loopband (in mijn geval die van Basic fit) aangeeft wijkt altijd af, ook in aantal gelopen kilometers.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:21 schreef valleilijn het volgende:
Koppel je die dan aan de loopband met bluetooth ofzo? Ik had mn Coros ook op indoor run gezet maar die gaf ook wel een hogere pace aan dan in ingesteld had, maar met wandeltempo klopte het dan wel weer redelijk.
Famous last words.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:41 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik heb over een kleine 4 weken een h/m op het programma staan. Tot dusver geen griep of nare blessures.
Sok die verkeerd zat? Zooltje uit de schoen gehad en scheef er terug in gestopt? Veters te los zodat je voet naar voor schoof in de schoen? Zand in de schoen? Schoen en sok erg nat geworden?quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:06 schreef James-Hetfield het volgende:
Heb het rare fenomeen dat ik aan de voorkant van mijn grote teen een soort onderhuidse bloeding heb nu na het hardlopen. Het is ook een klein beetje gevoelig.
Heb dit eerder nooit gehad en loop ook al geruime tijd met deze schoenen (Asics Nimbus 27).
Wat kan dit plots veroorzaken?
In de uitrusting is niets verandert en qua frequentie en afstanden van lopen ook niet.![]()
Heb al gekeken naar wat "runners toe" is, maar dat gaat over een blauwe teennagel en dat heb ik dan weer niet.
Iemand ervaring met soortgelijke klachten?
Meerdere keren per jaar, meestal na een zware interval of een 5/10km wedstrijd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:06 schreef James-Hetfield het volgende:
Heb het rare fenomeen dat ik aan de voorkant van mijn grote teen een soort onderhuidse bloeding heb nu na het hardlopen. Het is ook een klein beetje gevoelig.
Heb dit eerder nooit gehad en loop ook al geruime tijd met deze schoenen (Asics Nimbus 27).
Wat kan dit plots veroorzaken?
In de uitrusting is niets verandert en qua frequentie en afstanden van lopen ook niet.![]()
Heb al gekeken naar wat "runners toe" is, maar dat gaat over een blauwe teennagel en dat heb ik dan weer niet.
Iemand ervaring met soortgelijke klachten?
Temptingquote:Beste loper,
De inschrijvingen van de Euromast Trappenloop zijn geopend!
Op 30 maart 2025 organiseert de Euromast in samenwerking met EPIC de Euromast Trappenloop, een unieke uitdaging waarbij je de 589 traptreden van de iconische Euromast in Rotterdam beklimt!
Tijdens de loop wordt je tijd geregistreerd, zodat je precies weet hoe snel jij deze challenge hebt gelopen. Je gaat daarnaast direct de uitdaging aan met andere deelnemers. Wordt jij de snelste van de dag?
Even uitwaaien na de run? Na afloop kun je genieten van het spectaculaire uitzicht vanaf het platform van de Euromast.
Deze speciale editie vindt plaats ter gelegenheid van het 65-jarig jubileum van de Euromast.
Die route aanpassing is vandaag bevestigd:quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik hoorde net bij de nieuwe aflevering van De Pacer podcast dat er een parcourswijziging is voor de Rotterdam Marathon dit jaar.
Dat stuk bij Slinge met veel publiek en die scherpe bocht (14-16 km) gaat eruit, maar het was mij niet helemaal duidelijk hoe die meters dan weer toegevoegd gaan worden.
Als ik het goed heb begrepen rechtdoor op het Havenspoorpad i.p.v. rechts de Zuiderparkweg op en dan aan het eind rechts de Groene Kruisweg op en dan weer rechts de Oldegaarde op.
Vanaf daar vervolgt de route weer richting Ahoy.
Kan er alleen nog niets officieels over vinden...
Als loper vind ik dat stuk bij de Slinge altijd wel gezellig vanwege het publiek, alleen die scherpe bocht is wat vervelend.
Maar hulpdiensten hadden blijkbaar geklaagd dat het er té druk was en de metro naar Slinge overvol was enzo.
Ze zouden iets moeten verzinnen voor dat Havenspoorpad, wat was dat een vervelend krap stuk zeg.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:11 schreef En1gma het volgende:
[..]
Die route aanpassing is vandaag bevestigd:
https://nnmarathonrotterd(...)-marathon-rotterdam/
Makkelijkste lijkt mij om dat pad gewoon te verbreden. Is heus nog wel wat ruimte voor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze zouden iets moeten verzinnen voor dat Havenspoorpad, wat was dat een vervelend krap stuk zeg.
Wat vinden we van dit parcours. Ik heb een beetje spijt/angst.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:11 schreef En1gma het volgende:
[..]
Die route aanpassing is vandaag bevestigd:
https://nnmarathonrotterd(...)-marathon-rotterdam/
Bijna helemaal downhill, op één pittig heuveltje na. Ik zou niet klagen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wat vinden we van dit parcours. Ik heb een beetje spijt/angst.
[ afbeelding ]
Die had je wel voor minder mee mogen krijgen en precies om die reden koop ik al mijn hardloopschoenen via internetquote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Mrmime het volgende:
Graag jullie advies want ik twijfel behoorlijk. Heb nieuwe hardloopschoenen gekocht, met loopanalyse en ben naar huis gegaan met de New Balance freshfoam 1080 versie 12. Prima service en mocht ook terugkomen als ze niet bevielen. Nou, ze bevallen best goed, gewoon prima. Had hiervoor de ON Eclipse, die had wel meer demping (vind ik fijn).Twee keer op gelopen nu rondje van 10 en 15 kilometer (op de loopband)
Maar ik zie dat de schoen van juni 2022 is. Die heeft dus ruim 2,5 jaar op de plank gestaan in de winkel. En heb wel de volle mep betaald, ¤189,95. Ik lees nu op diverse sites dat de demping eruit zou gaan na twee jaar.
De winkel verkoopt ook de 13 en 14 versie voor dezelfde prijs, die dus veel nieuwer zijn. Het gaat me niet zozeer om het geld, maar om de kwaliteit van de schoen en de demping.
Wat zouden jullie doen?
Teruggaan en de nieuwere versie proberen? Of lekker doorlopen op deze? Ben geen profi, loop een halve marathon in april en oktober en tussendoor 2 a 3 x per week trainen.
Tja die prijs vind ik nog nieteens zo heel interessant, alhoewel ik inderdaad zie dat ze online een stuk goedkoper verkrijgbaar zijn. Maar heb ook een uitgebreide analyse gehad dus dat vind ik oké.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die had je wel voor minder mee mogen krijgen en precies om die reden koop ik al mijn hardloopschoenen via internet
Als die schoen in de doos heeft gezeten, denk ik dat de veroudering verwaarloosbaar is. Het gaat toch vaak om de invloed van uv op dat foam waardoor het zijn eigenschappen verliest. Maar, het blijft een beetje raar van de winkel dat ze je de voor mep hebben laten betalen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:14 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Tja die prijs vind ik nog nieteens zo heel interessant, alhoewel ik inderdaad zie dat ze online een stuk goedkoper verkrijgbaar zijn. Maar heb ook een uitgebreide analyse gehad dus dat vind ik oké.
Ik vraag me meer af of de schoen te lijden heeft door 2,5 jaar op de plank te hebben gestaan en of dit dus wel fair is van de winkel.
Geen PR parcours, 1 grote helling, paar kleintjes en op het eind gaat het ook wat bergop. OK netto naar beneden, maar toch.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wat vinden we van dit parcours. Ik heb een beetje spijt/angst.
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat praatje over veroudering van schuim dient om ons te ontraden goedkope schoenen van 1 of 2 jaar geleden online te kopen. Een praatje dat zich nu tegen de verkopers keert.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Als die schoen in de doos heeft gezeten, denk ik dat de veroudering verwaarloosbaar is. Het gaat toch vaak om de invloed van uv op dat foam waardoor het zijn eigenschappen verliest. Maar, het blijft een beetje raar van de winkel dat ze je de voor mep hebben laten betalen.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:21 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Geen PR parcours, 1 grote helling, paar kleintjes en op het eind gaat het ook wat bergop. OK netto naar beneden, maar toch.
Golvend parcours hoeft niet perse slecht te zijn. Laatste stukje omhoog is wel een dingetjequote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:22 schreef Tracksmith het volgende:
Even serieus, het is een golvend parcours, ik denk dat het een minuut of 2 scheelt met Amsterdam of Rotterdam.
Geen sneeuw hier in Rotterdam centrumquote:Op zondag 16 februari 2025 08:47 schreef twist02 het volgende:
Meh..heb je de hele winter getraind zonder last van sneeuw of gladheid, en uitgerekend vandaag ligt er sneeuwniet veel hier, maar precies zo'n centimetertje wat lekker glad kan worden...
Iemand in de buurt van Rotterdam die me gerust kan stellen dat daar niks ligt?
Ah, dat klinkt goed!quote:Op zondag 16 februari 2025 09:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Geen sneeuw hier in Rotterdam centrum
Gewoon lekker gaan. Die spierpijn loop je er wel uit. Gewoon even 8-10km meepakken rustig.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Gister voor het eerste 30+ gelopen, 32km in 4.55 gemiddeld.
Best wat spierpijn vandaag. En das irritant want het is zo lekker loopweer vandaag. Ik wil lopennnnn
Het werd 1:53:47 dus dik tevreden!quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:16 schreef twist02 het volgende:
Oh, en in het kader van doelen stellen: half februari halve marathon onder de 2 uur!
Ik heb de Boston marathon gelopen, ik kan je verzekeren dat een golvend parcours ook een dingetje is. De eerste helft zijn "rolling hills', globaal meer bergaf dan bergop, maar na die eerste helft waren mijn quadriceps gaar en de heuvels die dan nog volgden waren extra zwaar zonder kracht in de quadriceps.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Golvend parcours hoeft niet perse slecht te zijn. Laatste stukje omhoog is wel een dingetje
Ben teruggegaan naar de winkel en gevraagd of ik de versie 13 en 14 ook mocht passen, want die heb ik beide niet aangehad tijdens de analyse.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Mrmime het volgende:
Graag jullie advies want ik twijfel behoorlijk. Heb nieuwe hardloopschoenen gekocht, met loopanalyse en ben naar huis gegaan met de New Balance freshfoam 1080 versie 12. Prima service en mocht ook terugkomen als ze niet bevielen. Nou, ze bevallen best goed, gewoon prima. Had hiervoor de ON Eclipse, die had wel meer demping (vind ik fijn).Twee keer op gelopen nu rondje van 10 en 15 kilometer (op de loopband)
Maar ik zie dat de schoen van juni 2022 is. Die heeft dus ruim 2,5 jaar op de plank gestaan in de winkel. En heb wel de volle mep betaald, ¤189,95. Ik lees nu op diverse sites dat de demping eruit zou gaan na twee jaar.
De winkel verkoopt ook de 13 en 14 versie voor dezelfde prijs, die dus veel nieuwer zijn. Het gaat me niet zozeer om het geld, maar om de kwaliteit van de schoen en de demping.
Wat zouden jullie doen?
Teruggaan en de nieuwere versie proberen? Of lekker doorlopen op deze? Ben geen profi, loop een halve marathon in april en oktober en tussendoor 2 a 3 x per week trainen.
Deze post wilde ik morgen maken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:50 schreef valleilijn het volgende:
Nou, ik hoop dat vanavond toch de laatste keer lopen met muts en handschoenen was, op naar tshirts en korte broeken weer
Dat geldt voor alle HOKA's wel. Superschoenen, maar geen enkele van mijn paren haalt het boven de 800km.quote:Op woensdag 19 februari 2025 00:49 schreef Evangelion het volgende:
Had hiervoor Hoka Mach 6 en die liep super maar ging minder lang mee dan de NBs.
Beetje wel denk ik. In ieder geval kan ik tot nu toe qua vorm alle populaire modellen wel hebben zonder blaren of andere pijntjes. Verder doe ik redelijk wat onderzoek (review websites en videos), ook naar of ze groter of kleiner vallen dan andere merken of vorige modellen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:31 schreef valleilijn het volgende:
Hebben jullie zulke makkelijke voeten dat je gewoon een paar online kan bestellen en dat ze dan passen? Of bestel je meerder maten/paren om dan te vergelijken? Ik vind het toch wel fijn om in de winkel schoenen te kunnen passen en even een stukje erop te lopen, steeds pakketjes moeten afhalen en retourneren is zo'n gedoe dat ik ondeskundig personeel er wel voor over heb
Ik ga tot nu toe altijd naar een winkel, al is het alleen al om onze lokale ondernemer te steunen. En ik vind het leuk om verschillende soorten te proberen. Maar, koop ook niet vaak nieuwe schoenen en ben nog niet zeker genoeg van wat ik éxact zoek in een schoen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:31 schreef valleilijn het volgende:
Hebben jullie zulke makkelijke voeten dat je gewoon een paar online kan bestellen en dat ze dan passen? Of bestel je meerder maten/paren om dan te vergelijken? Ik vind het toch wel fijn om in de winkel schoenen te kunnen passen en even een stukje erop te lopen, steeds pakketjes moeten afhalen en retourneren is zo'n gedoe dat ik ondeskundig personeel er wel voor over heb
Eigenlijk wel, laatst toevallig bij de run2day geweest omdat ik andere schoenen wilde voor de tempolopen en de marathon, daar 5 paar gepast en de Saucony endorphine speed 4 meegenomen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:31 schreef valleilijn het volgende:
Ligt er totaal aan hoe vaak en hoe ver je loopt en wat je doelen zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:06 schreef SuperNeger het volgende:
Wat is het verschil tussen de GEL-EXCITE 10 en GEL PULSE 16 van Asics? Zien er hetzelfde uit maar de prijs is wel een groot verschil.
En is zo'n Nimbus nou echt het extra geld waard? Ik koop ongeveer elke 2 jaar nieuwe hardloopschoenen en meestal rond de 70 en 110 euro maar ik ben wel benieuwd of t echt veel scheelt om eens een keer een duurdere variant te kopen
Ik zou zeggen ga ze eens proberen. Ik denk dat het zo persoonlijk is of zoiets lekker zit of niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:06 schreef SuperNeger het volgende:
Wat is het verschil tussen de GEL-EXCITE 10 en GEL PULSE 16 van Asics? Zien er hetzelfde uit maar de prijs is wel een groot verschil.
En is zo'n Nimbus nou echt het extra geld waard? Ik koop ongeveer elke 2 jaar nieuwe hardloopschoenen en meestal rond de 70 en 110 euro maar ik ben wel benieuwd of t echt veel scheelt om eens een keer een duurdere variant te kopen
quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:24 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ligt er totaal aan hoe vaak en hoe ver je loopt en wat je doelen zijn.
Niet dat duurder altijd beter is, maar over het algemeen is prijs wel gerelateerd aan de hoeveelheid demping, snelheid (responsiviteit) en hoe lang ze meegaan, niet per se allemaal tegelijk.
In de categorie 100 tot 150, of wellicht net daaronder met een goede aanbieding, heb je echt wel goede all-round trainingschoenen voor de meeste mensen. Schoenen van 60 tot 80 zijn wel echt meer voor casual of beginnende lopers die geen trainingsschema volgen.
In my opinion dan he.
Verder zou ik gewoon online reviews zoeken van die specifeke schoenen of in de winkel vragen.
Ja ik heb altijd al Asics Gel Pulse maar ik zag dat die andere dus $70 waren ipv $110 maar ze zagen er bijna hetzelfde uit dus ik vond het een beetje een gek verschilquote:Op woensdag 19 februari 2025 16:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga ze eens proberen. Ik denk dat het zo persoonlijk is of zoiets lekker zit of niet.
Ik ben echt een zeikerd met schoenen, of nou ja ik heb niet de makkelijkste voeten. Ik bestel ze echt niet online. Tenzij ik precies weet wat ik hebben moet.
Mijn vorige paar schoenen ging ongeveer een jaar mee (ik loop echt niet heel veel, ik denk dat ik net boven de 600km erop gelopen heb en toen kreeg ik ineens pijntjes.
Met nieuwe schoenen opgelost. Mizuno wave sky 8 nu, hiervoor had ik de 7.
Nog zachter dan de neo vista?? Nu ben ik heel benieuwd welke dat zijn. Van alle schoenen die ik geprobeerd heb waren alleen de Adidas Adios Pro 4 zachter en bouncier (waar ik van houd).quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:39 schreef CaLeX het volgende:
[..]
een mizuno neo vista (heel zacht en bouncy). En nog een paar, maar die waren nog zachter dan de mizuno en bevielen niet.
https://www.ad.nl/buitenl(...)inke-omweg~ab5b3238/quote:Tientallen deelnemers aan een hardloopwedstrijd in Glasgow dachten 10 kilometer te hebben gelopen. Maar in werkelijkheid hadden ze 2,5 kilometer méér afgelegd. Ze waren slachtoffer van een grapjurk die een routebordje had verstopt en lopers de verkeerde kant opstuurde. De organisatie kon ‘er wel om lachen’, maar waarschuwde dat het ook verkeerd had kunnen aflopen.
sorry, ik heb ze meteen afgeschreven en echt geen idee meer welke dat waren.quote:Op donderdag 20 februari 2025 13:35 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nog zachter dan de neo vista?? Nu ben ik heel benieuwd welke dat zijn. Van alle schoenen die ik geprobeerd heb waren alleen de Adidas Adios Pro 4 zachter en bouncier (waar ik van houd).
Lekker dan. Nu kan ik niet slapen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:34 schreef CaLeX het volgende:
[..]
sorry, ik heb ze meteen afgeschreven en echt geen idee meer welke dat waren.
Ja, viel vies tegen weer hè. 17/18 graden is ook wel een erg grote omslag.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:27 schreef GotC het volgende:
M’n melkflessen lekker uitgelaten![]()
Niet om te klagen, maar tering wat is het omschakelen om van zo koud naar warm te gaan, zweette me een ongeluk
Dat doen ze blijkbaar ook in Limburg, o.a. tijdens mijn Mescherbergloopquote:Op donderdag 20 februari 2025 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)inke-omweg~ab5b3238/
Scheenbeschermers aan en gaan?quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:26 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Tempting
Ik zie mezelf al struikelen en m'n nek breken tho
Wordt jij
En Myjer en die dj, zijn die ook gestrikt?!quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:30 schreef Evangelion het volgende:
De Leiden Marathon heeft donderdag Khalid Choukoud gepresenteerd als deelnemer aan de 34ste editie op zondag 11 mei. De 38-jarige Haagse toploper gaat het parcoursrecord aanvallen en hoopt, wanneer de omstandigheden het toelaten, proberen de grens van 2 uur en 10 minuten te slechten.
nice
Goed bezig!quote:Op zondag 23 februari 2025 14:37 schreef GotC het volgende:
Vanmorgen 20 km gelopenWaarvan 19 km progressief volgens m’n schema.
Tweede keer ooit dat ik 20 km heb gelopen. Viel niet mee, gelukkig deload week volgende week
Ik ga ook lekker. Gisteren 34km, wil mijn langste duurloop ergens in maart doen, rond de 36/37km.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:53 schreef CaLeX het volgende:
Nog iets minder dan 7 weken tot Rotterdam. Merk dat het langzaam begint te leven hier, trainingen gaan goed. Al vraag ik me soms af of ik er niet te makkelijk over denk.
Ik wil eigenlijk maximaal 3:00 lopen, daarmee kom ik rond de 32km en dan heb ik een uurtje op marathon tempo erin verwerkt.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ga ook lekker. Gisteren 34km, wil mijn langste duurloop ergens in maart doen, rond de 36/37km.
In wat voor opzicht denk je te makkelijk?
Volgens mij kan dat, ik ken ook massa's mensen die maar tot 32km lopen als voorbereiding, 30 zelfs.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:25 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk maximaal 3:00 lopen, daarmee kom ik rond de 32km en dan heb ik een uurtje op marathon tempo erin verwerkt.
Verste tot dusver is een 27km.zit voor de rest nu 5 weken op 23+ achter elkaar, met een weekomvang van 45+
ja sommige tot 14 zelfsquote:Op maandag 24 februari 2025 15:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat, ik ken ook massa's mensen die maar tot 32km lopen als voorbereiding, 30 zelfs.
Ja, gepaard met trainen op hartslag. Ik zie alleen dat soort mensen bijna steevast 5 uur en 30 minuten over hun marathon doen. Lijkt me een martelgang.quote:
Ik kan het begrijpen als je een vinkje wil zetten, maar ik kan niet stil blijven als ik iemand met meer talent het zie doen.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, gepaard met trainen op hartslag. Ik zie alleen dat soort mensen bijna steevast 5 uur en 30 minuten over hun marathon doen. Lijkt me een martelgang.
Ik plan ook niet verder te gaan dan 30, misschien onverstandig maar ik herstel heel slecht van duurlopen tenzij mijn hartslag echt heel laag ligt. En boven de 30 op Z1 ga ik mijzelf echt niet aan doen want dat is te saai en ook niet zo nuttig denk ik.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat, ik ken ook massa's mensen die maar tot 32km lopen als voorbereiding, 30 zelfs.
Als je ervan herstelt zonder last, dan kan het natuurlijk best. Hoe lang deed je over die lange duurloop, en wat deed je qua voeding ?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:54 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik heb zondag 36 km gelopen.
Voorgaande jaren niet meer dan 32 km, maar voelde toch ieder jaar weer dat het op de marathon na 32 km zwaar begon te worden.
Ik hoop dit jaar door vaker 32-36 te lopen iets meer comfortabel te zijn na het 32 km punt.
Opzich herstel ik er prima van, maandag eigenlijk nergens last van gehad.
Komend weekend maar een 28 km duurloopje met het oog op de CPC de week erna, daarna wordt het langzaamaan aftellen...
Weekend van 8-9 maart?quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:51 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
Ja race day zou ook eens niet de koudste of warmste dag van de maand zijn ..
9 maart zijn CPC en 20 van Alphen, die laatste loop ik. Die start ook pas om 13:15.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Weekend van 8-9 maart?
Dat zou top zijn, 9 maart sta ik vrijwilliger bij een wedstrijd en vorig jaar toen ik hielp bij diezelfde wedstrijd vroren m'n voeten er zowat af.
Heb die vorig jaar gelopen, op zich wel geinig parcours. Delen ervan loop je dubbel dacht ik. Wat ik wel vreemd vond: waarom niet ergens nog 1100 meter bij leggen zodat je keurig een halve marathon hebt. 20km is toch een gekke afstandquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
9 maart zijn CPC en 20 van Alphen, die laatste loop ik. Die start ook pas om 13:15.
Ja klopt, ik twee jaar geleden, dat dacht ik toen ook.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:03 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Heb die vorig jaar gelopen, op zich wel geinig parcours. Delen ervan loop je dubbel dacht ik. Wat ik wel vreemd vond: waarom niet ergens nog 1100 meter bij leggen zodat je keurig een halve marathon hebt. 20km is toch een gekke afstand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:30 schreef kalinhos het volgende:
Dag voor CPC heb je in Dordrecht ook een halve marathon met een deel Biesbosch (gewoon verhard), die pak ik.
Moet zeggen dat ik stiekem ook aan het zoeken ben voor een startbewijs voor Rotterdam. Was het niet van plan maar ik loop nu nog steeds via een loopgroep, de lange runs gaan prima en in mijn laatste 2x 10km race ging ik voor het eerst onder de 40min en de 2e keer (inclusief 2km weiland/modder) bijna onder de 39’ - ik ben al met al wel fit dus t zou bijna zonde zijn niet Rotterdam te gaan proberen voor een sub3Deze gozer heeft hetzelfde (Zie 3:30, 21:40).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n neuspleister gaat me wel net te ver.
2:41 over gedaan en een SIS gelletje op 7, 14, 21 en 28 kmquote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:50 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Als je ervan herstelt zonder last, dan kan het natuurlijk best. Hoe lang deed je over die lange duurloop, en wat deed je qua voeding ?
Da's een stevig tempo voor 36km !quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:30 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
2:41 over gedaan en een SIS gelletje op 7, 14, 21 en 28 km
Ik zou me er niet druk om maken. Zo snel deterioreert rubber nu ook weer niet. Als je het model van vorig jaar koopt zijn die schoenen maar 1 jaar oud. En zelfs al waren ze 2 jaar, dan nog.quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:08 schreef kalinhos het volgende:
Ik zat nog ff terug te lezen over schoenen op de vorige pagina….ik heb nu 2 paar trainingsschoenen (asics gt 4000-3 en Brooks Adrenaline GTS 22) die beiden 850k+ op de teller hebben. Maar als ik dus online nieuwe GTS22 koop dan is er een kans dat ondanks dat ze gloednieuw zijn, de demping er toch al uit is?
Hopelijk kunnen we een paar dagen eraan wennen.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:19 schreef GotC het volgende:
Sallandtrail weersvoorspelling tijdens m’n loop: 15-17°
En ik al trots dat ik de afgelopen 8 weken consistent de 50km per week haalquote:
"Uit" is een groot woord maar de EVA demping bestaat o.a uit weekmakers die wel langzaam opdrogen. Hij zit iets dichter bij z'n houdbaarheidsdatum.quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:08 schreef kalinhos het volgende:
Ik zat nog ff terug te lezen over schoenen op de vorige pagina….ik heb nu 2 paar trainingsschoenen (asics gt 4000-3 en Brooks Adrenaline GTS 22) die beiden 850k+ op de teller hebben. Maar als ik dus online nieuwe GTS22 koop dan is er een kans dat ondanks dat ze gloednieuw zijn, de demping er toch al uit is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |