Nou ik vind van niet. Bij pijn zou het bij mij ophouden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
Ik vind 1 nacht wel erg snel voor een conclusie. Nou snap ik dat een week slecht slapen niet prettig is, maar je moet toch altijd een beetje wennen aan een nieuw matras.
Handen onder de rug schuiven gaat vrij makkelijk. Het matras zakt wel iets door als ik op mijn rug lig, maar als zijslaper zakt het niet genoeg. Heupen zakken niet goed genoeg weg.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
Ik vind 1 nacht wel erg snel voor een conclusie. Nou snap ik dat een week slecht slapen niet prettig is, maar je moet toch altijd een beetje wennen aan een nieuw matras.
Er zijn trouwens trucjes om te controleren of je matras te hard is. Zoals op je rug liggen en je hand onder je rug schuiven. Als dat helemaal niet gaat zak je te diep weg en is hij te zacht, gaat dat heel makkelijk dan is je matras te hard. Werkt ook wel als je geen rugslaper bent, want gaat met name om je lichaamsgewicht en bouw vs matras.
Ja, mijn heupen gaan wel zeer doen, en dat vind ik ook niet de bedoeling. Ook niet dat ik om 6 uur wakker wordt en dan gewoon niet meer in slaap val op mijn vrije dag. Ik moet wel een beetje comfortabel kunnen doorslapen, zeker op werkdagen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik vind van niet. Bij pijn zou het bij mij ophouden.
Mijn oude matras heeft helaas last van kuilvorming na een jaar of 5. Door de kuil kwamen mijn schouders niet goed weg, en daarom ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws. In de winkel geadviseerd en zo'n scan ding gehad, maar het matras waar ik op uit ben gekomen, lag prima voor mijn schouders. Maar ja je ligt even erop in zo'n winkel. En het matras voelt ook goed, maar dan na een paar minuten ligt het niet veel anders dan dat ik op de vloer lig.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:09 schreef Puala het volgende:
Er is waarschijnlijk een reden dat je voor een nieuw matras bent gaan kijken
Maar geef het een paar nachten tijd. Je lichaam moet wennen aan het nieuwe matras, mogelijk heb je al die tijd op een oud/versleten matras geslapen en een verkeerde houding gehad.
En 1 nacht in een hotel/vakantiehuisje/whatever is ook nog gelijk t beste voor je lichaam.
Ik begrijp niet hoe een paar nachten een retourtermijn van 30 dagen kunnen overschrijden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:23 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Mijn oude matras heeft helaas last van kuilvorming na een jaar of 5. Door de kuil kwamen mijn schouders niet goed weg, en daarom ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws. In de winkel geadviseerd en zo'n scan ding gehad, maar het matras waar ik op uit ben gekomen, lag prima voor mijn schouders. Maar ja je ligt even erop in zo'n winkel. En het matras voelt ook goed, maar dan na een paar minuten ligt het niet veel anders dan dat ik op de vloer lig.
In hotels moet ik ook altijd wennen en dat ligt ook niet altijd direct perfect, maar ik heb nog nooit last van heupen of rug gehad. Ik kan wel wachten maar de retourdatum is dadelijk ook gewoon weg.
Dit klinkt alsof je inderdaad een te hard matras hebt gekocht. Maar ik zou het toch zeker nog wel 3 of 4 nachten aan zien. Ja, dat is wellicht vervelend, maar het hoort er ook wel bij als je een nieuw matras koopt. Een hotelmatras is toch wat anders, daar hebben al veel meer mensen op gelegen, in principe wordt een matras altijd iets zachter als je er meer op ligt.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:23 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Handen onder de rug schuiven gaat vrij makkelijk. Het matras zakt wel iets door als ik op mijn rug lig, maar als zijslaper zakt het niet genoeg. Heupen zakken niet goed genoeg weg.
[..]
Ja, mijn heupen gaan wel zeer doen, en dat vind ik ook niet de bedoeling. Ook niet dat ik om 6 uur wakker wordt en dan gewoon niet meer in slaap val op mijn vrije dag. Ik moet wel een beetje comfortabel kunnen doorslapen, zeker op werkdagen.
[..]
Mijn oude matras heeft helaas last van kuilvorming na een jaar of 5. Door de kuil kwamen mijn schouders niet goed weg, en daarom ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws. In de winkel geadviseerd en zo'n scan ding gehad, maar het matras waar ik op uit ben gekomen, lag prima voor mijn schouders. Maar ja je ligt even erop in zo'n winkel. En het matras voelt ook goed, maar dan na een paar minuten ligt het niet veel anders dan dat ik op de vloer lig.
In hotels moet ik ook altijd wennen en dat ligt ook niet altijd direct perfect, maar ik heb nog nooit last van heupen of rug gehad. Ik kan wel wachten maar de retourdatum is dadelijk ook gewoon weg.
Retourtermijn is altijd 14 dagen toch.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe een paar nachten een retourtermijn van 30 dagen kunnen overschrijden.
Nouja het voel na een paar minuten, minuut of 10 gewoon alsof ik op de vloer lig... Ik denk gewoon niet dat het heel veel beter gaat worden. Zeker wanneer dan ook de heup en onderrug pijn gaat doen, ik heb nu ook last van mijn onderrug iets waar ik tot voordat ik ging slapen, 0% last van had.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Als het zo erg is als je zegt dan denk ik dat je na drie nachten slecht slapen in staat bent het ding over het balkon te smijten.
Als je in een winkel koopt heb je de retourtermijn die je hebt afgesproken met de winkel. Als er niks is afgesproken is dat zelfs 0 dagen. Die 14 dagen is bij online aankopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:40 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Retourtermijn is altijd 14 dagen toch.
De omruiltermijn begint van 30 dagen tot aan 100.
Oke. Maar dan kun je dus ook over 10 dagen beslissen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:40 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
joh, ik zou retouren. Je geeft t al geen kans. Maar dit hoort dr bij.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:41 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Nouja het voel na een paar minuten, minuut of 10 gewoon alsof ik op de vloer lig... Ik denk gewoon niet dat het heel veel beter gaat worden. Zeker wanneer dan ook de heup en onderrug pijn gaat doen, ik heb nu ook last van mijn onderrug iets waar ik tot voordat ik ging slapen, 0% last van had.
Ik ben juist aan het afvallen. Ook al eet ik als een idioot, ben ik juist in gewicht aan het afnemen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:06 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Moeilijke kwestie. Wat zijn de specificaties? Hoe verhoudt zich bijvoorbeeld je lichaamsgewicht ten opzichte van het matras? Als je het type bent dat elke avond dineert met twee xxl-schnitzels, een zak patat en een schaaltje bruin fruit erbij kan het natuurlijk zo zijn dat je toch ergens in de komende weken/maanden "in je matras gaat".
Ja daar kom ik nu helaas ook achter, wat een zeik... Bah wat een flikkerzooi weer, ik koop nooit meer wat in een winkel. Wat een zeik...quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je in een winkel koopt heb je de retourtermijn die je hebt afgesproken met de winkel. Als er niks is afgesproken is dat zelfs 0 dagen. Die 14 dagen is bij online aankopen.
Als het ligt alsof je op beton ligt, wat moet er dan nog 'beter' worden of waar moet je aan wennen. Als je 2 weken op een betonnenvloer slaapt, wen je daar dan ook aan, wordt dat ook veel beter?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Oke. Maar dan kun je dus ook over 10 dagen beslissen.
[..]
joh, ik zou retouren. Je geeft t al geen kans. Maar dit hoort dr bij.
Je lichaam moet wennen aan het nieuwe matras.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:14 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Als het ligt alsof je op beton ligt, wat moet er dan nog 'beter' worden of waar moet je aan wennen. Als je 2 weken op een betonnenvloer slaapt, wen je daar dan ook aan, wordt dat ook veel beter?
Als het echt als beton voelde, was het in de winkel ook beroerd geweest. Ik kan me best voorstellen dat hij te hard is, maar als je nu met dit in je hoofd gaat liggen zal het niet verbeteren. Dan kun je beter de winkel nu vast bellen of je al om mag ruilen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:14 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Als het ligt alsof je op beton ligt, wat moet er dan nog 'beter' worden of waar moet je aan wennen. Als je 2 weken op een betonnenvloer slaapt, wen je daar dan ook aan, wordt dat ook veel beter?
Ja maar ook aan een betonnenvloer? Waar trek je de grens?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Je lichaam moet wennen aan het nieuwe matras.
Ik voel me zwaar klote hierdoor, gewoon beroerd. 850 euro door de maag, kan wel kogel door mijn kop jagen wat een klote zooi weer. In de winkel lag hij op een ander soort bodem, maar goed het is een moment opname, en de verkoper komt met zo'n scan slaap-id ding en zegt dat ik een stevig matras nodig heb. Je wordt ook een beetje geprimed in de winkel helaas.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het echt als beton voelde, was het in de winkel ook beroerd geweest. Ik kan me best voorstellen dat hij te hard is, maar als je nu met dit in je hoofd gaat liggen zal het niet verbeteren. Dan kun je beter de winkel nu vast bellen of je al om mag ruilen.
Ja misschien wordt dan de oplossing, bah wat voel ik me kut hierdoor.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik herken het wel. We hebben het uiteindelijk opgelost met een fijne topper van Ikea erop, dat was voor ons de beste oplossing omdat we die harde matras wel echt nodig hadden
Over matrassen die voortkomen uit een scan, heb ik meer mensen horen klagen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:27 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Ja maar ook aan een betonnenvloer? Waar trek je de grens?
[..]
Ik voel me zwaar klote hierdoor, gewoon beroerd. 850 euro door de maag, kan wel kogel door mijn kop jagen wat een klote zooi weer. In de winkel lag hij op een ander soort bodem, maar goed het is een moment opname, en de verkoper komt met zo'n scan slaap-id ding en zegt dat ik een stevig matras nodig heb. Je wordt ook een beetje geprimed in de winkel helaas.
Was ik maar nooit gegaan wat een kutzooi, godverdomme
Je wilt het niet horen. Dus ga dat ding ruilen alsjeblieft.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:27 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
[..]
Ik voel me zwaar klote hierdoor, gewoon beroerd. 850 euro door de maag, kan wel kogel door mijn kop jagen wat een klote zooi weer. In de winkel lag hij op een ander soort bodem, maar goed het is een moment opname, en de verkoper komt met zo'n scan slaap-id ding en zegt dat ik een stevig matras nodig heb. Je wordt ook een beetje geprimed in de winkel helaas.
Je kunt gewoon nog gewoon ruilen, geen enkele reden voor deze stress. Maar geef een volgend matras dan wel een eerlijke kans: het is natuurlijk geen beton, dan had je in de winkel ook niet goed gelegen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:27 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft het over ‘betonhard’.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ben een zijslaper die juist houd van een hard matras. Ik heb een hard matras met binnenvering gekozen en daarop een memory foam topper. In het begin denk je wow dit is hard, maar naar een paar weken wordt het matras echt wel wat soepeler en went je lichaam.
Kijk ook of je kussen nog wel voldoet.
Geen enkel matras is zo hardquote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hij heeft het over ‘betonhard’.
TS heeft gewoon jaren op een verkeerd matras geslapen en moet nu wennen aan goede ondersteuning.quote:
Of hij heeft een slechtverkopend matras in zijn maag gesplitst gekregen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
TS heeft gewoon jaren op een verkeerd matras geslapen en moet nu wennen aan goede ondersteuning.
Gewoon een matras dat niet bij mij past. In de winkel lag het wel prima maar in de winkel ligt je een minuut of 2-3.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Of hij heeft een slechtverkopend matras in zijn maag gesplitst gekregen.
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Je wilt het niet horen. Dus ga dat ding ruilen alsjeblieft.
Betreft het matras een kans geven. Het moet toch wel van meet af aan beslaapbaar zijn. Ik kan ook op een bank slapen dat is ook niet comfortabel, misschien wen ik eraan.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt gewoon nog gewoon ruilen, geen enkele reden voor deze stress. Maar geef een volgend matras dan wel een eerlijke kans: het is natuurlijk geen beton, dan had je in de winkel ook niet goed gelegen.
Waarom niet? Dat filiaal krijgt waarschijnlijk vele malen in een jaar matrassen terug, dat is juist het hele idee. Een matras kun je 's nachts pas echt testen. Bel op en maak een afspraak tot ruilen. Vertel ze hoe je dit matras hebt ervaren en zij zullen je kunnen helpen met een betere keuze.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:45 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Klantenservice zegt dat ik contact moet opnemen met het filiaal en dat durf ik dus niet. Ik weet niet meer wat ik moet. Stress heb ik er wel van.
Ik vind dat echt eng om te bellen, dat lukt mij gewoon nooit zo goed.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat filiaal krijgt waarschijnlijk vele malen in een jaar matrassen terug, dat is juist het hele idee. Een matras kun je 's nachts pas echt testen. Bel op en maak een afspraak tot ruilen. Vertel ze hoe je dit matras hebt ervaren en zij zullen je kunnen helpen met een betere keuze.
Jezus mens, wees niet zo’n dramaqueen. Gewoon bellen en terugbrengen of omruilen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:10 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Ik vind dat echt eng om te bellen, dat lukt mij gewoon nooit zo goed.
Dan gaan ze hetzelfde zeggen als hier, je moet het uitproberen blabla.
Maar goed ik vind het gewoon absoluut niet beslaapbaar. Dat je ergens aan moet wennen wil ik best inkomen. Maar ik ga mezelf ook niet elke dag met een pan voor het hoofd slaan, zul je eventueel ook wel aan wennen aan de pijn. Maar het ligt gewoon absoluut niet goed. We spreken hier niet van: 'het ligt anders dan mijn vorige matras.' We spreken hier van: 'het drukt op mijn onderrug en heupen en heb de dag erna flink last ervan.'
Ik heb echt ook lang zulke bel-angst gehad, maar eigenlijk is dat niet echt reëel: die telefoon van die vestiging is er juist om dit af te spreken, daar is dat personeel voor.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:10 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Ik vind dat echt eng om te bellen, dat lukt mij gewoon nooit zo goed.
Dan gaan ze hetzelfde zeggen als hier, je moet het uitproberen blabla.
Maar goed ik vind het gewoon absoluut niet beslaapbaar. Dat je ergens aan moet wennen wil ik best inkomen. Maar ik ga mezelf ook niet elke dag met een pan voor het hoofd slaan, zul je eventueel ook wel aan wennen aan de pijn. Maar het ligt gewoon absoluut niet goed. We spreken hier niet van: 'het ligt anders dan mijn vorige matras.' We spreken hier van: 'het drukt op mijn onderrug en heupen en heb de dag erna flink last ervan.'
Die retourtermijnen zijn voor elk bedrijf anders.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:40 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Je bent niet tevreden, dus ze lossen het maar op.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:27 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
[..]
De slaap score van mijn samsung smartwatch was belabberd afgelopen nacht. Filiaal toch maar benaderd. Nog geen oplossing in zicht.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:02 schreef Mrmime het volgende:
Wat en huiltopic. Wel klagen maar niet willen oplossen.
Maar goed, even inhoudelijke reactie. Ik slaap sinds afgelopen zaterdag op een nieuwe matras. Ik ging van pocketveer naar tempur (memory foam). Ik had de eerste drie ochtenden het gevoel dat ik in een bankschroef had gelegen. Ook last van rug en heupen. Ik twijfelde ook wel even serieus.. Mijn Garmin gaf trouwens wel hele goede slaapscores voor die nachten.
De afgelopen twee nachten heb ik echt heerlijk geslapen. Nergens meer last van.
Dus of je belt en ruilt dat ding, of je geeft het nog een kans. Meer opties zijn er niet.
Blijkbaar werkt dat niet zo..quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Je bent niet tevreden, dus ze lossen het maar op.
Had ik die maar eerder gelezen. Zo achterlijk online kopen en je kan alles, koop je het in winkel zit je all in. Godverdomme. Haat mezelf nu echt dat ik niet gewoon online heb gekocht. Bah. Godverdommequote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:56 schreef maily het volgende:
Lees ook:
K&W / Problemen met Auping matras
LIF / Matras/ Emma
Wat zeiden ze?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:20 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
De slaap score van mijn samsung smartwatch was belabberd afgelopen nacht. Filiaal toch maar benaderd. Nog geen oplossing in zicht.
Proberen moet wennen. Ik weet niet hoe ik moet wennen aan iets dat zo hard is, dat het pijn aan mijn onderrug.quote:
Een matras online kopen? Hoe weet je dan wat je koopt?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:21 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt dat niet zo..
[..]
Had ik die maar eerder gelezen. Zo achterlijk online kopen en je kan alles, koop je het in winkel zit je all in. Godverdomme. Haat mezelf nu echt dat ik niet gewoon online heb gekocht. Bah. Godverdomme
Is logisch dat ze dat proberen maar hey, jij bent de klant.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:44 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Proberen moet wennen. Ik weet niet hoe ik moet wennen aan iets dat zo hard is, dat het pijn aan mijn onderrug.
In winkel proberen en dan in de webshop betalen. Geen andere keus bij dit soort dingen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een matras online kopen? Hoe weet je dan wat je koopt?
En een matraswinkel die geen retour aanneemt, die ben ik buiten wat outlets nog nooit tegengekomen.
Nouja ik koop nooit meer iets in een winkel. Online heb je bedenktijd in winkel blijkbaar niet. Snap niet waarom de wetgeving zo werkt, is totaal onlogisch maar ach ja.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is logisch dat ze dat proberen maar hey, jij bent de klant.
Wacht even, er is zoiets als Consumentenrecht. Wie weet hoe dit zit?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:06 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
In winkel proberen en dan in de webshop betalen. Geen andere keus bij dit soort dingen.
Nee geen retour. Spreken enkel van omruilen. Retour was niet mogelijk.
[..]
Nouja ik koop nooit meer iets in een winkel. Online heb je bedenktijd in winkel blijkbaar niet. Snap niet waarom de wetgeving zo werkt, is totaal onlogisch maar ach ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |