Steunen is wat anders dan er voor opdraaien.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS is natuurlijk een onderdeel van het Westen en het is daarom belangrijk dat zij bondgenoten steunen, dan moet je dus denken aan Oekraïne, Israël en eigenlijk ook Taiwan.
[..]
Moslims zijn ook Semitisch, dus dan klopt dat antisemitisme argument ook niet.quote:Dat mag je natuurlijk vinden, maar PVV en JA21 zijn simpelweg geen racistische partijen. Je kunt het argument maken bij de PVV dat het een anti-migratiepartij is en zelfs anti-Islam, maar migranten en moslims zijn geen "ras" of etniciteit.
En voor antisemitisme moet je trouwens vooral bij partijen aan de linkerkant van het politieke spectrum zijn. Afgelopen zomer werden er nog op het partijcongres van GroenLinks-PvdA nog allerlei antisemitische complottheorieën verspreid.
Dat wij (Europa) dachten dat dat voor altijd de deal zou zijn, door lekker achterover te leunen is ook niet al te intelligent.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is denk ik jouw hobby om belangrijke inzichten in onderdelen van een situatie onbelicht te houden toch?
Sinds de wederopbouw was dit de afspraak:
1. De VS is de defensiemotor en krijgt de contracten om (bijvoorbeeld vliegtuigen en ander materieel) te bouwen
2. Europa (en andere landen buiten europa die daar van mee mogen genieten) accepteren de dollar als reserve currency
Dit is de deal. Al 70 tot 80 jaar lang. Dat Trump nu ineens loopt te janken dat ze hun deel van de deal niet meer willen dragen is .. GORTIG. En dat jij als rechtgeschapen europeaan daar in trapt en met die blaaskaak mee zit te janken is hilarisch.
Dat is dan ook totaal niet het geval.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat wij (Europa) dachten dat dat voor altijd de deal zou zijn, door lekker achterover te leunen is ook niet al te intelligent.
Je vergeet de grootste kwaaddoener in het M-O: Israël.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, kijkende naar de huidige situatie in Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië met kwaadwillende partijen zoals Rusland, Iran, de verscheidene Palestijnse terreurgroeperingen, Hezbollah en China is het natuurlijk juist goed dat de VS meer wil gaan spenderen aan defensie. Waarom zouden die uitgaven onnodig zijn?
Ik denk dat jij de laatste tijd wat politiek gemist hebt in NL.quote:Hmm. Welke partijen heb je het dan precies over? Want 'racistische partijen' zijn er eigenlijk niet en zeker niet in Nederland.
Of bedoel je een partij zoals BIJ1 die in hun partijprogramma hadden staan dat er te veel blanke mensen op televisie zouden zijn? Dat was inderdaad racisme, maar gelukkig is BIJ1 inmiddels geïmplodeerd en uit de landelijke politiek verdwenen. Deze extreemlinkse partij wist zich gelukkig niet staande te houden.
Ik zie het niet altijd als iemand mijn quote. Er is iets mis met de FOK! server geloof ik. En in deze kwestie heb ik ook gewoon het antwoord niet. Ik ben een volgeling van Jezus Christus. Maar ik weet niet veel van de Bijbel. Bovendien kom ik uit een antroposofisch nest. Ik zie het covid-virus als nep, het bestaat in mijn perceptie niet (en in de perceptie van veel anderen), dus maatregelen tegen een virus dat niet bestaat lijkt mij onzinnig.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wrm stop je trouwens met reageren in het andere topic als je ongelijk wordt bewezen?
Of ben je nu ineens niet meer gelovig of ga je nu ineens wel de overheden gehoorzamen?
Ik ben het met je eens dat het beter is dat Poetin niet in defensie investeert en beter in scholen en infrastructuur, pensioenen (alhoewel dat ook geschied). Gewoon niemand dient in defensie te investeren. Dan zijn de oorlogen wereldwijd snel voorbij.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang Poetin blijft aanvallen hebben we geen andere keus dan fors in defensi te blijven investeren, P:oetin die moet in Scholenen wegeninvesteren net in tanks om daarmee het westen aan te vallen
Maar het lijkt er op dat Trump niet veel beter is dan Poetin die wil ook op het oorlogspad
als je aangevallen wordt dan moet je jezelf e\wel verdedigen, terugslaan of knockout, er is geen keus voor oekrainequote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het beter is dat Poetin niet in defensie investeert en beter in scholen en infrastructuur, pensioenen (alhoewel dat ook geschied). Gewoon niemand dient in defensie te investeren. Dan zijn de oorlogen wereldwijd snel voorbij.
En iedereen zou moeten weigeren te vechten.
Het zijn steevast de armen die anderen armen moeten afslachten en de rijkeren blijven in weelde baden. Voor wie vechten we eigenlijk?
En dan maakt je etniciteit niet uit.
Trump blijkt inderdaad ook niet veel soeps, eens.
Landen moeten elkaar met rust landen en grenzen dienen gerespecteerd te worden. Van westerse zijde en van Russische/Chinese/Azerbijanse etc zijde. Amerikanen dienen ook eens wat anders te gaan doen dan talloze onwinbare militaire avontuurtjes. Ze zijn er ook niet goed in. Ze verliezen alles.
ja morgen zondagquote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
De huidige tijd loopt op haar eind, we gaan naar een nieuwe tijd.
Ah ja vandaar dat er zo veel doodnormale mensen ziek zijn geworden van een heel nieuw virus. Geef het beestje een naam zoals je het wil joh. Het is een virus, en dat virus heeft de naam COVID(19) gekregen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bovendien kom ik uit een antroposofisch nest. Ik zie het covid-virus als nep, het bestaat in mijn perceptie niet (en in de perceptie van veel anderen), dus maatregelen tegen een virus dat niet bestaat lijkt mij onzinnig.
Dus je volgt iemand die je totaal niet kent? Misschien wordt het eens tijd je in Jezus te verdiepen voor je hem gaat volgen lol.... Jezus gebood alle christenen om regeringen op te volgen (Romeinen 13 vers 1).quote:Ik kan niet reageren met Bijbelteksten, want daarin ben ik gewoon niet sterk. Ik discussieer met velen in het echte leven, in de echte wereld (dus buiten het internet) en dan hebben we ook theologische discussies. Ook online volg ik Christenen en ik denk dat de meningen hieromtrent niet identiek zijn. Jezus was wel degelijk een Strijder, Hij maakte met velen ruzie, waaronder de Farizeeërs. Echt mak en lauw was Hij niet.
Iemand die gelovig is zit niet zo diep in zulke rare complot gekkies onzin. Dan zou je je daar niet mee bezig houden. Dat is alleen maar gevaarlijk, buiten dat het ook feitelijk nergens op slaat.quote:Ik volg Blckbx en Jensen, Blckbx wordt gepresenteerd door iemand die groeiend is in geloof waarschijnlijk en zo zie ik mezelf ook. Ik begin net, ik weet weinig en derhalve kan ik je niet direct van een antwoord voorzien. Het spijt me.
Absoluut wel.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is dan ook totaal niet het geval.
Israël is geen gevaar voor ons allemaal.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je vergeet de grootste kwaaddoener in het M-O: Israël.
Dat land zorgt voor de grootste onrust en daarmee gevaar voor ons allemaal.
Waarom onnodig? De kans dat er iets gebeurt is heel klein. En neutraal blijven werkt veel beter. Tegen gas geven werkt nooit.
[..]
Ik denk dat jij de laatste tijd wat politiek gemist hebt in NL.
Maar jij zal wel heel blij zijn met de racistische partijen, gezien je haat tegen moslims.
Minder blowen, minder blowenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
De huidige tijd loopt op haar eind, we gaan naar een nieuwe tijd.
Ja, en zo kunnen we ook een filmpje delen van groenlanders die het tegenovergestelde zeggen. Wat is je punt?quote:
Moslims zijn lang niet allemaal Semitisch en zeker de grotere groepen in Nederland niet: Turken en Marokkanen (Berbers). Somaliërs, Bosniërs en Iranezen ook niet overigens.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Steunen is wat anders dan er voor opdraaien.
[..]
Moslims zijn ook Semitisch, dus dan klopt dat antisemitisme argument ook niet.
Zo kun je alles weg redeneren.
Doe maar. wat is je punt?quote:Op zondag 12 januari 2025 09:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en zo kunnen we ook een filmpje delen van groenlanders die het tegenovergestelde zeggen. Wat is je punt?
"Dit ga je dus never nooit op de mainstream media zien."quote:
Ja, de mensen die trump tegenkwam wilden het "toevallig" allemaal.quote:
okquote:Op zondag 12 januari 2025 09:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
"Dit ga je dus never nooit op de mainstream media zien."
Maar als de NOS iemand op straat interviewed, en iets over het millieu zegt: JA ZE VRAGEN HET AAN 1 PERSOON DIE DAT VIND!!!!!!
Misschien moeten ze maar eens bij Vladje gaan informeren hoe je een 'referendum' organiseert, die heeft daar wel ervaring mee.quote:
"Denemarken geeft niks om ons"quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |