abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216252861
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VS is natuurlijk een onderdeel van het Westen en het is daarom belangrijk dat zij bondgenoten steunen, dan moet je dus denken aan Oekraïne, Israël en eigenlijk ook Taiwan.
[..]
Steunen is wat anders dan er voor opdraaien.

quote:
Dat mag je natuurlijk vinden, maar PVV en JA21 zijn simpelweg geen racistische partijen. Je kunt het argument maken bij de PVV dat het een anti-migratiepartij is en zelfs anti-Islam, maar migranten en moslims zijn geen "ras" of etniciteit.

En voor antisemitisme moet je trouwens vooral bij partijen aan de linkerkant van het politieke spectrum zijn. Afgelopen zomer werden er nog op het partijcongres van GroenLinks-PvdA nog allerlei antisemitische complottheorieën verspreid.
Moslims zijn ook Semitisch, dus dan klopt dat antisemitisme argument ook niet.
Zo kun je alles weg redeneren.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_216253235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Het is denk ik jouw hobby om belangrijke inzichten in onderdelen van een situatie onbelicht te houden toch?

Sinds de wederopbouw was dit de afspraak:

1. De VS is de defensiemotor en krijgt de contracten om (bijvoorbeeld vliegtuigen en ander materieel) te bouwen
2. Europa (en andere landen buiten europa die daar van mee mogen genieten) accepteren de dollar als reserve currency

Dit is de deal. Al 70 tot 80 jaar lang. Dat Trump nu ineens loopt te janken dat ze hun deel van de deal niet meer willen dragen is .. GORTIG. En dat jij als rechtgeschapen europeaan daar in trapt en met die blaaskaak mee zit te janken is hilarisch.
Dat wij (Europa) dachten dat dat voor altijd de deal zou zijn, door lekker achterover te leunen is ook niet al te intelligent.
pi_216253602
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat wij (Europa) dachten dat dat voor altijd de deal zou zijn, door lekker achterover te leunen is ook niet al te intelligent.
Dat is dan ook totaal niet het geval.
Dit, dus.
pi_216256802
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, kijkende naar de huidige situatie in Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië met kwaadwillende partijen zoals Rusland, Iran, de verscheidene Palestijnse terreurgroeperingen, Hezbollah en China is het natuurlijk juist goed dat de VS meer wil gaan spenderen aan defensie. Waarom zouden die uitgaven onnodig zijn?
Je vergeet de grootste kwaaddoener in het M-O: Israël.
Dat land zorgt voor de grootste onrust en daarmee gevaar voor ons allemaal.

Waarom onnodig? De kans dat er iets gebeurt is heel klein. En neutraal blijven werkt veel beter. Tegen gas geven werkt nooit.

quote:
Hmm. Welke partijen heb je het dan precies over? Want 'racistische partijen' zijn er eigenlijk niet en zeker niet in Nederland.

Of bedoel je een partij zoals BIJ1 die in hun partijprogramma hadden staan dat er te veel blanke mensen op televisie zouden zijn? Dat was inderdaad racisme, maar gelukkig is BIJ1 inmiddels geïmplodeerd en uit de landelijke politiek verdwenen. Deze extreemlinkse partij wist zich gelukkig niet staande te houden.
Ik denk dat jij de laatste tijd wat politiek gemist hebt in NL.
Maar jij zal wel heel blij zijn met de racistische partijen, gezien je haat tegen moslims.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:24:06 #105
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216257624
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 08:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wrm stop je trouwens met reageren in het andere topic als je ongelijk wordt bewezen?
Of ben je nu ineens niet meer gelovig of ga je nu ineens wel de overheden gehoorzamen?
Ik zie het niet altijd als iemand mijn quote. Er is iets mis met de FOK! server geloof ik. En in deze kwestie heb ik ook gewoon het antwoord niet. Ik ben een volgeling van Jezus Christus. Maar ik weet niet veel van de Bijbel. Bovendien kom ik uit een antroposofisch nest. Ik zie het covid-virus als nep, het bestaat in mijn perceptie niet (en in de perceptie van veel anderen), dus maatregelen tegen een virus dat niet bestaat lijkt mij onzinnig.

Ik kan niet reageren met Bijbelteksten, want daarin ben ik gewoon niet sterk. Ik discussieer met velen in het echte leven, in de echte wereld (dus buiten het internet) en dan hebben we ook theologische discussies. Ook online volg ik Christenen en ik denk dat de meningen hieromtrent niet identiek zijn. Jezus was wel degelijk een Strijder, Hij maakte met velen ruzie, waaronder de Farizeeërs. Echt mak en lauw was Hij niet.

Als ik niet reageer kan het ook zijn dat ik gewoon het antwoord niet heb. Als je iets schrijft, lees ik het ten alle tijde, het is zeker niet voor niets. Ik heb er gewoon geen reactie op momenteel.

Verder gaat te veel off-topic hier, het heeft weinig meer met het Panama kanaal te maken.

Ik volg Blckbx en Jensen, Blckbx wordt gepresenteerd door iemand die groeiend is in geloof waarschijnlijk en zo zie ik mezelf ook. Ik begin net, ik weet weinig en derhalve kan ik je niet direct van een antwoord voorzien. Het spijt me.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:30:08 #106
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216257695
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 09:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zolang Poetin blijft aanvallen hebben we geen andere keus dan fors in defensi te blijven investeren, P:oetin die moet in Scholenen wegeninvesteren net in tanks om daarmee het westen aan te vallen

Maar het lijkt er op dat Trump niet veel beter is dan Poetin die wil ook op het oorlogspad
Ik ben het met je eens dat het beter is dat Poetin niet in defensie investeert en beter in scholen en infrastructuur, pensioenen (alhoewel dat ook geschied). Gewoon niemand dient in defensie te investeren. Dan zijn de oorlogen wereldwijd snel voorbij.
En iedereen zou moeten weigeren te vechten.
Het zijn steevast de armen die anderen armen moeten afslachten en de rijkeren blijven in weelde baden. Voor wie vechten we eigenlijk?
En dan maakt je etniciteit niet uit.

Trump blijkt inderdaad ook niet veel soeps, eens.

Landen moeten elkaar met rust landen en grenzen dienen gerespecteerd te worden. Van westerse zijde en van Russische/Chinese/Azerbijanse etc zijde. Amerikanen dienen ook eens wat anders te gaan doen dan talloze onwinbare militaire avontuurtjes. Ze zijn er ook niet goed in. Ze verliezen alles.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:39:02 #107
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216257802
De huidige tijd loopt op haar eind, we gaan naar een nieuwe tijd.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_216257883
Boomknuffelaar heeft Jezus gevonden. Dat kon er ook nog wel bij.

Alsof zijn kijk op zaken nog niet belachelijk genoeg was.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 januari 2025 @ 19:01:43 #109
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216258058
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat het beter is dat Poetin niet in defensie investeert en beter in scholen en infrastructuur, pensioenen (alhoewel dat ook geschied). Gewoon niemand dient in defensie te investeren. Dan zijn de oorlogen wereldwijd snel voorbij.
En iedereen zou moeten weigeren te vechten.
Het zijn steevast de armen die anderen armen moeten afslachten en de rijkeren blijven in weelde baden. Voor wie vechten we eigenlijk?
En dan maakt je etniciteit niet uit.

Trump blijkt inderdaad ook niet veel soeps, eens.

Landen moeten elkaar met rust landen en grenzen dienen gerespecteerd te worden. Van westerse zijde en van Russische/Chinese/Azerbijanse etc zijde. Amerikanen dienen ook eens wat anders te gaan doen dan talloze onwinbare militaire avontuurtjes. Ze zijn er ook niet goed in. Ze verliezen alles.
als je aangevallen wordt dan moet je jezelf e\wel verdedigen, terugslaan of knockout, er is geen keus voor oekraine
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 11 januari 2025 @ 19:02:43 #110
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216258064
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
ja morgen zondag
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216258791
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bovendien kom ik uit een antroposofisch nest. Ik zie het covid-virus als nep, het bestaat in mijn perceptie niet (en in de perceptie van veel anderen), dus maatregelen tegen een virus dat niet bestaat lijkt mij onzinnig.
Ah ja vandaar dat er zo veel doodnormale mensen ziek zijn geworden van een heel nieuw virus. Geef het beestje een naam zoals je het wil joh. Het is een virus, en dat virus heeft de naam COVID(19) gekregen.
Je kunt gewoon niet ontkennen dat het er was. Doe je dat wel dan heb je echt onder een steen geleefd en ben je de weg kwijt.

quote:
Ik kan niet reageren met Bijbelteksten, want daarin ben ik gewoon niet sterk. Ik discussieer met velen in het echte leven, in de echte wereld (dus buiten het internet) en dan hebben we ook theologische discussies. Ook online volg ik Christenen en ik denk dat de meningen hieromtrent niet identiek zijn. Jezus was wel degelijk een Strijder, Hij maakte met velen ruzie, waaronder de Farizeeërs. Echt mak en lauw was Hij niet.
Dus je volgt iemand die je totaal niet kent? Misschien wordt het eens tijd je in Jezus te verdiepen voor je hem gaat volgen lol.... Jezus gebood alle christenen om regeringen op te volgen (Romeinen 13 vers 1).
Zo lang dit niet tegen God in gaat. Oftewel veel van wat jij doet gaat tegen Jezus in.
Ik zeg ook niet dat Jezus mak was? Maar hij vocht niet.

quote:
Ik volg Blckbx en Jensen, Blckbx wordt gepresenteerd door iemand die groeiend is in geloof waarschijnlijk en zo zie ik mezelf ook. Ik begin net, ik weet weinig en derhalve kan ik je niet direct van een antwoord voorzien. Het spijt me.
Iemand die gelovig is zit niet zo diep in zulke rare complot gekkies onzin. Dan zou je je daar niet mee bezig houden. Dat is alleen maar gevaarlijk, buiten dat het ook feitelijk nergens op slaat.
pi_216262041
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is dan ook totaal niet het geval.
Absoluut wel.
pi_216262115
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je vergeet de grootste kwaaddoener in het M-O: Israël.
Dat land zorgt voor de grootste onrust en daarmee gevaar voor ons allemaal.

Waarom onnodig? De kans dat er iets gebeurt is heel klein. En neutraal blijven werkt veel beter. Tegen gas geven werkt nooit.
[..]
Ik denk dat jij de laatste tijd wat politiek gemist hebt in NL.
Maar jij zal wel heel blij zijn met de racistische partijen, gezien je haat tegen moslims.
Israël is geen gevaar voor ons allemaal.
Israël is omringd door vijanden in het midden oosten.
Dat geeft spanningen in het Midden Oosten.
Maar daarin is Israël niet de enige.
Bijvoorbeeld tussen Iran en Saoedi Arabië is ook al 50 jaar spanning. Met de nodige proxy oorlogen.
Zoals in Yemen bijvoorbeeld.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  zaterdag 11 januari 2025 @ 23:47:43 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216262150
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
Minder blowen, minder blowen
pi_216263470
twitter
  zondag 12 januari 2025 @ 09:45:18 #116
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216263488
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Ja, en zo kunnen we ook een filmpje delen van groenlanders die het tegenovergestelde zeggen. Wat is je punt?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 12 januari 2025 @ 09:45:35 #117
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216263489
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Steunen is wat anders dan er voor opdraaien.
[..]
Moslims zijn ook Semitisch, dus dan klopt dat antisemitisme argument ook niet.
Zo kun je alles weg redeneren.
Moslims zijn lang niet allemaal Semitisch en zeker de grotere groepen in Nederland niet: Turken en Marokkanen (Berbers). Somaliërs, Bosniërs en Iranezen ook niet overigens.
pi_216263493
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, en zo kunnen we ook een filmpje delen van groenlanders die het tegenovergestelde zeggen. Wat is je punt?
Doe maar. wat is je punt?
pi_216263497
quote:
[ x ]
"Dit ga je dus never nooit op de mainstream media zien."

Maar als de NOS iemand op straat interviewed, en iets over het millieu zegt: JA ZE VRAGEN HET AAN 1 PERSOON DIE DAT VIND!!!!!!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 09:46:48 #120
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216263502
quote:
[ x ]
Ja, de mensen die trump tegenkwam wilden het "toevallig" allemaal.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216263504
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
"Dit ga je dus never nooit op de mainstream media zien."

Maar als de NOS iemand op straat interviewed, en iets over het millieu zegt: JA ZE VRAGEN HET AAN 1 PERSOON DIE DAT VIND!!!!!!
ok
pi_216263660
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216263914
quote:
[ x ]
Misschien moeten ze maar eens bij Vladje gaan informeren hoe je een 'referendum' organiseert, die heeft daar wel ervaring mee.
pi_216264477
quote:
[ x ]
"Denemarken geeft niks om ons"

Wat een onzin. Ze kozen ooit zelf voor autonomie. Dat betekend ook dat je grotendeel van je zaken zelf moet regelen (op defensie en buitenlandse relatie na). En verder zie je maar een paar mensen. Hoeveel procent wil nou echt bij de VS aansluiten?
Corporate translator
pi_216264519
Inderdaad de NAVO norm omhoog gooien, zodat we de VS niet meer nodig hebben om ons te beschermen.
Dan mogen Trump-achtige presidenten lekker doen en roepen wat ze willen en hebben wij er geen last meer van. Dat is veel beter voor de toekomst van ons continent.

Eventueel Groenland en Canada bij de EU. Dat zou ook wel mooi zijn vind ik. Dan mag Amerika lekker een grote bek hebben tegen iedereen en kijken ze zelf maar hoe ze het redden zonder bondgenoten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')