abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 januari 2025 @ 11:00:19 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216212775
Ik rij sinds 1996 ongeveer 30.000km per jaar en het valt me op dat mensen steeds langzamer gaan rijden, slecht rijden en niet opletten.
Tegenwoordig probeer ik snelwegen te mijden om deze reden, maar als je op een gemiddelde N weg 80 mag dan is er ALTIJD wel iemand die met angstzweet 68 op de rechte stukken rijdt en afremt tot 53 in de bochten. Levensgevaarlijk natuurlijk en frustrerend voor die 28 auto's erachter die kennelijk wel snappen dat 80 ook echt 80 is. Je weet wat ze zeggen, als je altijd de voorste in de file bent, ben jij het probleem.

Aangezien Fok de gemiddelde Nederlander is, hierbij mijn vragen:

Waarom rij je zo langzaam?
Kijk je niet op verkeesborden?
Weet je niet dat einde bebouwde kom ALTIJD 80 is, tenzij anders aangegeven?
Waarom rem je in bochten? Ik ken in heel Nederland maar 1 bocht waar 80 gereden mag worden en dit niet persé de meest veilige snelheid is. (hier: https://maps.app.goo.gl/wBHekE8y73XxvL7g7 )
Vind je het niet vervelend dat er 15 auto's achter je last van je hebben?
Wat is er mis met 80 rijden?
Wat doe je op de weg als je zo bang bent?
Als je niet in het donker durft te rijden, waarom rij je dan?
Waarom voeg je met 60 in op de snelweg? Dit maakt de voor jou spannende actie nog spannnender en levensgevaarlijk.
Heb je nog iets anders te melden? Denk aan mijn bloeddruk.

Groetjes,

K.

P.s. ik kwam vd week een wolf tegen op een N weg, die wilde oversteken en zelfs die schudde met zijn hoofd omdat mijn voorganger niet opschoot.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 11:06:35 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_216212860
Gewoon inhalen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:07:41 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216212869
Waarom rij je zo langzaam? doe ik niet
Kijk je niet op verkeesborden? soms
Weet je niet dat einde bebouwde kom ALTIJD 80 is, tenzij anders aangegeven? ja
Waarom rem je in bochten? Ik ken in heel Nederland maar 1 bocht waar 80 gereden mag worden en dit niet persé de meest veilige snelheid is. (hier: https://maps.app.goo.gl/wBHekE8y73XxvL7g7 ) om langzamer te rijden
Vind je het niet vervelend dat er 15 auto's achter je last van je hebben? nee
Wat is er mis met 80 rijden? te traag vaak
Wat doe je op de weg als je zo bang bent? weet ik niet
Als je niet in het donker durft te rijden, waarom rij je dan? ik moet ergens heen
Waarom voeg je met 60 in op de snelweg? Dit maakt de voor jou spannende actie nog spannnender en levensgevaarlijk. spanning doet leven
Heb je nog iets anders te melden? Denk aan mijn bloeddruk. je lijkt op een paling
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216212915
quote:
8s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:00 schreef Kreator het volgende:
Waarom rem je in bochten? Ik ken in heel Nederland maar 1 bocht waar 80 gereden mag worden en dit niet persé de meest veilige snelheid is. (hier: https://maps.app.goo.gl/wBHekE8y73XxvL7g7 )
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 januari 2025 @ 11:15:06 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216212934
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:06 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon inhalen
In de spits, op een weg waar je niet in mag halen en veel tegenverkeer is en het is donker en 2 graden. Nee, liever niet. Zeker niet als ik de 8e in de rij ben.
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 januari 2025 @ 11:16:05 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216212943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Daar mag je 100.
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:19:37 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216212970
quote:

- doe ik niet
- soms wel soms niet meestal trek ik m'n eigen plan
- ja
- hangt van de bocht af meestal rem ik niet af
- jawel maar ik kan er ook niks aan doen dat er zo'n downie voor me rijdt hè
- is te langzaam
- ik ben niet bang JONGE
- durf ik wel
Waarom voeg je met 60 in op de snelweg? Dit maakt de voor jou spannende actie nog spannnender en levensgevaarlijk.
- doe ik niet
- in dit land verwachten mensen dat ze zelf niet meer na hoeven te denken: dat heeft de overheid al voor jou gedaan. Gewoon braaf naar het bordje kijken.
Huilen dan.
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 januari 2025 @ 11:26:45 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216213050
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
meestal trek ik m'n eigen plan
Dit lijkt me een probleem. Wellicht is het beter dat je gewoon de verkeersregels volgt.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 11:28:29 #9
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_216213064
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:15 schreef Kreator het volgende:

[..]
In de spits, op een weg waar je niet in mag halen en veel tegenverkeer is en het is donker en 2 graden. Nee, liever niet. Zeker niet als ik de 8e in de rij ben.
Dan durf je zelf ook niet echt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_216213068
Ik rijd ook steeds trager, 100-101 op een snelweg overdag. 80 op een 80 weg.

Omdat de rest steeds trager gaat en niet constant meer wil inhalen of afremmen.
.
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:30:06 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216213078
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:26 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dit lijkt me een probleem. Wellicht is het beter dat je gewoon de verkeersregels volgt.
Nee hoor, dat is geen probleem.
Huilen dan.
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:32:51 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216213106
Ik vermijd juist N-wegen om deze reden. Er is altijd wel een slak die een trein veroorzaakt. Het is helemaal raar omdat je 80 in een moderne auto nauwelijks merkt. Je zou zeggen dat mensen steeds harder gaan rijden naarmate auto's comfortabeler worden, maar het tegenovergestelde blijkt waar.
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:36:13 #13
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216213136
Elke automobilist vindt zichzelf de beste bestuurder en TS vindt dit ook.

Klacht: iedereen vindt zichzelf fantastisch op de weg terwijl iedereen weet dat mensen in het algemeen gewoon kut zijn, op de weg of niet.
Le Diable
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:36:19 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216213138
Volgens de Maarssense politie is buiten de bebouwde kom niet standaard 80, maar kan er sprake zijn van een overgangsregeling oid. Dat dit niet gestaafd wordt met borden doet er verder niet toe. En dankzij al die idioten die net willen inhalen ondanks een tegenligger of in een onoverzichtelijke bocht hebben ze ook praktisch alles met doorgetrokken strepen of zelfs dubbel doorgetrokken strepen ( :') ) strafbaar gemaakt.

Ach ja, Jeroen zag dat het goed was en zulks.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 januari 2025 @ 11:37:01 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216213149
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:28 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Dan durf je zelf ook niet echt
Mja, het is meer dat als je met je Aston zulke acties uithaalt, je een bepaalde reputatie krijgt en dat probeer ik wel te voorkomen. Ik heb verder ook geen haast, maar het is wel frustrerend.
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 januari 2025 @ 11:37:51 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216213158
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:32 schreef Tijn het volgende:
Ik vermijd juist N-wegen om deze reden. Er is altijd wel een slak die een trein veroorzaakt. Het is helemaal raar omdat je 80 in een moderne auto nauwelijks merkt. Je zou zeggen dat mensen steeds harder gaan rijden naarmate auto's comfortabeler worden, maar het tegenovergestelde blijkt waar.
Inderdaad. Ik vind het een opvallend fenomeen. Zou er een causaal verband zijn met vergrijzing?
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:40:35 #17
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216213175
Misschien heeft die voorste in die bocht op die N-weg wel plots last van z'n suiker.

Zeer verstandig dat die persoon dan een beetje afremt.
Yea, she's on crack.
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 januari 2025 @ 11:49:26 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216213272
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:40 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Misschien heeft die voorste in die bocht op die N-weg wel plots last van z'n suiker.

Zeer verstandig dat die persoon dan een beetje afremt.
Klinkt plausibel, cuck. Ik zou dan echter na 10, 15km op dezelfde weg met dit gedrag wel verwachten dat deze persoon even ergens stopt om een mars te eten.
pi_216213540
quote:
Ik rij sinds 1996 ongeveer 30.000km per jaar en het valt me op dat mensen steeds langzamer gaan rijden, slecht rijden en niet opletten.
Tegenwoordig probeer ik snelwegen te mijden om deze reden, maar als je op een gemiddelde N weg 80 mag dan is er ALTIJD wel iemand die met angstzweet 68 op de rechte stukken rijdt en afremt tot 53 in de bochten. Levensgevaarlijk natuurlijk en frustrerend voor die 28 auto's erachter die kennelijk wel snappen dat 80 ook echt 80 is. Je weet wat ze zeggen, als je altijd de voorste in de file bent, ben jij het probleem.

Groetjes,

K.

P.s. ik kwam vd week een wolf tegen op een N weg, die wilde oversteken en zelfs die schudde met zijn hoofd omdat mijn voorganger niet opschoot.
Akkoord met de klacht. Additionele klachten zijn niet de maximumsnelheid op de snelweg rijden maar wel in het midden of de meest linkse baan blijven rijden zodat men rechts moet inhalen.
pi_216213581
Als er op een weg een maximum snelheid van 80 km/h geldt, betekent dat dat je niet harder mag rijden, maar je mag altijd langzamer rijden. En ik vind 68 km/h op een weg waar je 80 mag niet extreem langzaam.
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 januari 2025 @ 12:18:37 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216213696
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als er op een weg een maximum snelheid van 80 km/h geldt, betekent dat dat je niet harder mag rijden, maar je mag altijd langzamer rijden. En ik vind 68 km/h op een weg waar je 80 mag niet extreem langzaam.
Je mag zeker NIET zomaar (heel) langzaam rijden. Wellicht nog even een paar lessen nemen.

Als u te langzaam rijdt kunt u wel het overige verkeer hinderen of in gevaar brengen. U krijgt dan een boete.
pi_216213808
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:18 schreef Kreator het volgende:
Je mag zeker NIET zomaar (heel) langzaam rijden. Wellicht nog even een paar lessen nemen.

Als u te langzaam rijdt kunt u wel het overige verkeer hinderen of in gevaar brengen. U krijgt dan een boete.
Dat klopt, dan kun je inderdaad een boete krijgen op grond van het zogenaamde kapstokartikel. Dat is Artikel 5 van de Wegenverkeerswet:
quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
https://wetten.overheid.n(...)_Paragraaf1_Artikel5

Om op grond van dit artikel een boete te krijgen voor te langzaam rijden, moet je echt wel extreem langzaam rijden dat er daardoor gevaar voor het verkeer ontstaat.
pi_216214575
quote:
Op veel wegen is de maximumsnelheid verlaagd. In 1996 had je veel autowegen die enkelbaans en 100 km/u waren, die heb je steeds minder, en in bv. amsterdam mag je nog maar 30, ook mag je op de snelweg maar 100.

quote:
Tegenwoordig probeer ik snelwegen te mijden om deze reden,
Eerst klaag je dat er te langzaam gereden wordt, nu ga je expres zelf rijden op wegen waar je niet hard mag rijden. Lekker logisch.

quote:
maar als je op een gemiddelde N weg 80 mag dan is er ALTIJD wel iemand die met angstzweet 68 op de rechte stukken rijdt en afremt tot 53 in de bochten.
Als er geen doorgetrokken streep is zou je een inhaalpoging kunnen proberen te ondernemen. En anders zal je geduld moeten betrachten en afstand moeten houden.

quote:
Levensgevaarlijk natuurlijk en frustrerend voor die 28 auto's erachter die kennelijk wel snappen dat 80 ook echt 80 is. Je weet wat ze zeggen, als je altijd de voorste in de file bent, ben jij het probleem.
Dan zul je eerder van huis moeten.

quote:

Ik heb nog rijles en ik vind het doodeng.

quote:
Soms mis je er eentje hè
quote:
Helaas is het vrijwel altijd anders aangegeven, hier in de randstad zijn 80 wegen zeldzaam.

quote:
Omdat het doodeng is en ook omdat het van de rijinstructeur moet, langzaam door de bocht.

quote:
Wat kan mij dat verrotten?

quote:
Doodeng
quote:
Ga je wel eens met de trein? Dan zal je het antwoord op deze vraag vast wel weten.
quote:
Durf ik wel maar wat langzamer zeg maar.
quote:
Dit mag niet met rijles hoor, je moet 100 rijden als je invoegt. Maar probeer jij maar eens vanaf de van Pallandtlaan in Sassenheim de A44 op te rijden richting den haag met 100 km/u in een kia picanto. Veel succes :W

quote:
Ga eerder van huis
pi_216214671
Maar waar rijden jullie allemaal naartoe. GC / Gewoon rondjes rijden met de auto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')