abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216227880
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je mag het best aanwijzen en benoemen hoor als er fouten zijn gemaakt waardoor de uitwas nu erger is geworden.

Waarom niet?
Ga je gang, maar ik vind het niet heel kies. Daarbij zijn de meeste beschuldigingen ofwel volledig onverfieerbare beweringen, al dan niet voorzien van suggestieve filmpjes zonder context, of soms complete onzin. Zie bijvoorbeeld eerder in dit topic waar in een discussie over vermeende incompetentie (intussen ook ontkracht) als argument wordt aangehaald dat het het hoofd van de LAFD een vrouw is die met een vrouw getrouwd is. Dat vind ik redelijk bizar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2025 13:48:11 ]
  donderdag 9 januari 2025 @ 13:48:48 #281
65846 Bocaj
47th President.
pi_216227900
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:47 schreef recursief het volgende:

[..]
Ga je gang, maar ik vind het niet heel kies. Daarbij zijn de meeste beschuldigingen ofwel volledig onverfieerbare beweringen, al dan niet voorzien van suggestieve filmpjes zonder context, of soms complete onzin. Zie bijvoorbeeld eerder in dit topic waar in een discussie over vermeende incompetentie (intussen ook ontkracht) als argument wordt aangehaald dat het het hoofd van de LAFD een vrouw is die met een vrouw getrouwd is. Dat vind ik redelijk bizar.
Het kan anders en moet ook anders!

Bekijk deze YouTube-video
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 13:50:27 #282
8781 crew  Frutsel
pi_216227917
Californië behoort tot één van de lastigste staten qua verzekeringswerk. Zeker na de dodelijke branden op Hawaii in 2023 werd dit nog maar eens benadrukt en kwam het nog steviger op de agenda en onder de aandacht maar het loopt al tig jaren terug.
Ze verwachten daar immers ook een enorme aardbeving, ze hebben er elk jaar branden, er zijn elk jaar stormen vanuit de oceaan en wat dan? Het moet allemaal verzekerd worden en betaalbaar blijven.

Neemt niet weg dat ik denk dat er zeker op gebied van bosonderhoud of watermanagement vast fouten gemaakt zijn of keuzes gemaakt zijn die niet hielpen. Dat zal de komende jaren wel weer bekeken worden of naar buiten komen. Maar het is erg makkelijk om te stellen: JA dit zat er in en is de schuld van één of twee personen. Nee dat denk ik niet.

Gouverneur van Florida kreeg ook bakken kritiek dat hij zijn FEMA hulpverleners naar North Carolina had gestuurd vanwege een orkaan, niet beseffende dat amper twee weken later Florida zelf zwaar getroffen werd. Ook dat werd hem verweten en bij zakken is dat heel makkelijk: wijzen naar iemand of een instantie.
Of het terecht is? Time will tell... waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn.
pi_216227924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:47 schreef recursief het volgende:

[..]
Ga je gang, maar ik vind het niet heel kies. Daarbij zijn de meeste beschuldigingen ofwel volledig oncontroleerbaar, of soms complete onzin. Zie eerder in dit topic waar in een discussie over vermeende incompetentie (intussen ook ontkracht) als argument wordt aangehaald dat het het hoofd van de LAFD een vrouw is die met een vrouw getrouwd is. Dat vind ik redelijk bizar.
Dat maakt niet gelijk dat ze ongeschikt is nee. Totaal eens met die strekking.

Echter is dat dei gelul van de laatste jaren wel gericht op de 'juiste' mix van verschillende mensen, huidskleuren, geaardheid en achtergronden, ipv de juiste mix van capaciteiten.

In oa brandweer zou ik ook niet een commandant willen hebben die daar zit omdat het een zwarte lesbo is oid, maar dat hij/zij/whatthefuckever daar zit omdat diegene gewoon goed in zijn werk is. Daar wringt de schoen mbt dei. Niet de beste persoon voor de functie wordt gekozen, maar diegene die qua diversiteit nodig is om het zooitje zo divers mogelijk te maken.

Dan krijg je dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 13:51:46 #284
8781 crew  Frutsel
pi_216227936
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:48 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Het kan anders en moet ook anders!

Bekijk deze YouTube-video
En zelfs hier van zullen mensen zeggen: Fox is rechts, Cali is links, dus koren op de molen van Fox om Californie's bestuur en keuzes af te schieten.
  donderdag 9 januari 2025 @ 13:51:57 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216227939
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Echter is dat dei gelul van de laatste jaren wel gericht op de 'juiste' mix van verschillende mensen, huidskleuren, geaardheid en achtergronden, ipv de juiste mix van capaciteiten.

In oa brandweer zou ik ook niet een commandant willen hebben die daar zit omdat het een zwarte lesbo is oid, maar dat hij/zij/whatthefuckever daar zit omdat diegene gewoon goed in zijn werk is. Daar wringt de schoen mbt dei. Niet de beste persoon voor de functie wordt gekozen, maar diegene die qua diversiteit nodig is om het zooitje zo divers mogelijk te maken.

Dan krijg je dit.
Iemand met 22 jaar ervaring binnen allerlei ranken binnen de brandweer die daar de leiding krijgt?
pi_216227946
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:50 schreef Frutsel het volgende:
Gouverneur van Florida kreeg ook bakken kritiek dat hij zijn FEMA hulpverleners naar North Carolina had gestuurd vanwege een orkaan, niet beseffende dat amper twee weken later Florida zelf zwaar getroffen werd.
Dat is wel heel makkelijk he...
1947-2016
pi_216227972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Iemand met 22 jaar ervaring binnen allerlei ranken binnen de brandweer die daar de leiding krijgt?
Geen idee over de werkelijke achtergrond van diegene, klinkt mij als een prima persoon voor die functie.

Echter, wat waren de tegenkandidaten en welke capaciteiten bezitte die op het moment van aanstellen?
dei maakt meer kapot dan je lief is hoor.

Dan krijg je dit is wijzend op mensen die kritiek kunnen hebben en bij voorbaat zo iemand in twijfel gaan trekken, je zet de deur wagenwijd open daarvoor. Wat ik echt wel begrijpelijk vind.

Moet je dat willen?
1947-2016
pi_216227974
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan krijg je dit.
Ik leen even wat Momo eerder al hier had neergezet:
quote:
As a 22-year veteran of the LAFD, Chief Crowley has proven her credibility and character by promoting through the ranks. She served as a Firefighter, Paramedic, Engineer, Fire Inspector, Captain I, Captain II, Battalion Chief, Assistant Chief, Deputy Chief, Chief Deputy, and Fire Chief.

She has gained valuable experience in both field assignments on emergency apparatus and administrative duty in multiple areas within the Department. Before her appointment, she served as a Chief Officer for nine years as the Commander of Battalion 13 (South Los Angeles), Battalion 6 (San Pedro), the Professional Standards Division, Fire Prevention and Public Safety Bureau, and Administrative Operations.
pi_216227986
Iedereen wist 't.

twitter
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 13:56:40 #290
8781 crew  Frutsel
pi_216227994
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is wel heel makkelijk he...
Vlak voor de verkiezingen in 2024 werd dat hele FEMA al genoemd in de verkiezingscampagne.
https://www.nbcnews.com/s(...)ject-2025-rcna177722

NOAA moest verdwijnen en FEMA wordt aangepakt. Er zou "2 trillion dollar" bezuinigd gaan worden door Trump en Musk. Republikeinen kwamen met beschuldigingen dat FEMA geld naar immigranten ging bla bla.
pi_216227997
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:54 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik leen even wat Momo eerder al hier had neergezet:
[..]

Even in de context: Ik trek haar hier niet in twijfel, ik trek het dei in twijfel.
1947-2016
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 13:57:49 #292
8781 crew  Frutsel
pi_216228002
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:55 schreef Nober het volgende:
Iedereen wist 't.

[ x ]
Het gebeurd elk jaar, doe niet alsof dit nieuw is. Misschien wat vaker in WKN komen :)
pi_216228010
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:55 schreef Nober het volgende:
Iedereen wist 't.

[ x ]
Achteraf weet altijd iedereen alles.
pi_216228040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Het gebeurd elk jaar, doe niet alsof dit nieuw is. Misschien wat vaker in WKN komen :)
Op wkn hangen progrsieve woke klimaat idealisten rond die proberen feitelijk te praten over zaken.

Drill baby drill en laat het nog maar warmer worden op aarde met nog meer verwoestende branden. :+
pi_216228048
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dan is het geen nieuws meer en kan het topic wel dicht.
pi_216228056
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Op wkn hangen progrsieve woke klimaat idealisten rond die proberen feitelijk te praten over zaken.

Oeh dat klinkt als iets voor mij :9
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 14:02:38 #297
8781 crew  Frutsel
pi_216228058
quote:
Currently, FEMA aid covers at least 75% of the cost of major disasters, but Project 2025’s proposals would reduce that share to as little as 25%.
Het is dan wel makkelijk van Trump en Musk om te roepen dat het de schuld is van de gouverneur van Californíe maar ze willen zelf ook alles op de schop gooien en maar 25% dekken ipv de huidige 75%?

Het komt ze nu goed uit en het bekt vast lekker, maar dit is natuurlijk kolder als je weet dat ze zelf ook flink willen snijden. Neemt niet weg dat ze mogelijk best valide argumenten hebben waarom er fouten gemaakt zouden zijn of waarom watermanagement verkeerd was. Maar dat weet ik niet
  donderdag 9 januari 2025 @ 14:03:17 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216228067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Even in de context: Ik trek haar hier niet in twijfel, ik trek het dei in twijfel.
Maar wat bedoel je dan met "Dan krijg je dit" ? Door wat krijg je wat? Bezuinigingen zijn door City Council en burgemeester gedaan.
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 14:04:24 #299
8781 crew  Frutsel
pi_216228075
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
-O-
Maar tis daar niet de schuld van Wilders, Marokkanen of DEI
pi_216228085
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Het is dan wel makkelijk van Trump en Musk om te roepen dat het de schuld is van de gouverneur van Californíe maar ze willen zelf ook alles op de schop gooien en maar 25% dekken ipv de huidige 75%?

Het komt ze nu goed uit en het bekt vast lekker, maar dit is natuurlijk kolder als je weet dat ze zelf ook flink willen snijden. Neemt niet weg dat ze mogelijk best valide argumenten hebben waarom er fouten gemaakt zouden zijn of waarom watermanagement verkeerd was. Maar dat weet ik niet
Project2025 is noch Trump, noch Musk.
pi_216228094
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het ook aan de staten zelf om maatwerk te vinden voor hun problemen.
Iedere staat heeft z'n eigen uitdagingen.

Het kan toch niet allemaal de schuld van één president zijn als er te weinig bluswater is of brandweerwagens zijn, dat is wel erg makkelijk scoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')