In mijn eentje weet ik soms wel even te huilen. Alleen bij anderen slik ik ze weg.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ach CotSHet is ook wel heel veel allemaal, en je hoeft ook echt niet altijd sterk te zijn
![]()
Dikke virtuele knuffel
Uhm...ja... ik heb een vriendin die de zieke mensen niet kent. Dus bij die kan het wel. Alleen die woont ver weg. Morgen videobel ik wel met haar. Alleen zij werkt in de psychiatrie en ik wil niet dat zij in d'r vrije tijd ook nog een jankbak krijgtquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:25 schreef kwiwi het volgende:
Het valt ook niet mee om altijd maar sterk te zijn voor anderen. Zeker als die mensen dicht bij je staan en ernstig ziek zijn.
Heb je geen vriendinnen/vrienden waarmee je hierover kunt praten? En als het helpt om hier je hart even te luchten, dan natuurlijk zeker doen
Fingers crossed voor morgen
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:29 schreef CoolGuy het volgende:
Huilen is goed. Bij anderen huilen kan ook opluchten, maar ik snap je wel als die 'anderen' de mensen zijn die ziek zijn. Dan voelt het al snel alsof jij het heel erg hebt terwijl zij degenen zijn die ziek zijn. Ik snap je gedachtengang dan wel, maar dat hoeft niet per se waarheid te zijn he. Maar ik snap je wel.
En dan is er ook nog altijd FOK! he, daar kun je ook gewoon je gedachten delen etc.
Lijkt me sterk dat ze dat erg vind hoor of dat ze daar zo naar kijkt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uhm...ja... ik heb een vriendin die de zieke mensen niet kent. Dus bij die kan het wel. Alleen die woont ver weg. Morgen videobel ik wel met haar. Alleen zij werkt in de psychiatrie en ik wil niet dat zij in d'r vrije tijd ook nog een jankbak krijgt
Hmm ja dat is wel lastig. Misschien is er hier iemand die in de buurt woont en je even een knuffel wil komen geven, je weet maar nooitquote:Als het mis is met die vriendin app ik ook eventjes mijn moeder
Het fijnste zou zijn om even daadwerkelijk een knuffel te krijgen
Alleen iedereen woont ver weg
En mensen van het buurtcentrum zijn kennissen. Niet mensen waarbij ik aanklop
Ingewikkeld allemaal
Ja... de term "nivea" ken ik enkel als theoriequote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze dat erg vind hoor of dat ze daar zo naar kijkt.
[..]
Hmm ja dat is wel lastig. Misschien is er hier iemand die in de buurt woont en je even een knuffel wil komen geven, je weet maar nooit
Het is ook allemaal stom. Dat mag je ook gerust zo voelen. En verder wat CoolGuy zegt. Huil zoveel als je nodig hebt. En heel begrijpelijk dat je dat bij hen liever niet doet.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In mijn eentje weet ik soms wel even te huilen. Alleen bij anderen slik ik ze weg.
Het voelt allemaal stom
Knuffel, dank je wel
Huilen ben ik niet zo goed inquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het is ook allemaal stom. Dat mag je ook gerust zo voelen. En verder wat CoolGuy zegt. Huil zoveel als je nodig hebt. En heel begrijpelijk dat je dat bij hen liever niet doet.
Misschien kan je iemand vinden via zo'n maatjeproject oid?
Dank jequote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:44 schreef qltel het volgende:
Huil gerust als je het nodig hebt. Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Er is nogal wat gaande in je leven op het moment, je bent echt geen dramaqueen als je daar je begeleider voor appt. Daar is een hij/zij toch ook voor (lijkt me)?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als het slapen loos gaat app ik vast mijn begeleider
Alleen ik voel me dan zo'n dramaqueen
Ja klopt, 24/7 hulp, ik mag ook de crisisdienst bellen als het echt niet gaat. Kan de psycholoog appenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Er is nogal wat gaande in je leven op het moment, je bent echt geen dramaqueen als je daar je begeleider voor appt. Daar is een hij/zij toch ook voor (lijkt me)?
Dus bij je eigen moeder kun je ook niet huilen ....quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Ik ben heel blij met Fok
Het voelt niet goed om emotioneel bij hen te worden
Voor hen niet en voor mijzelf ook niet
of zoals mijn ma zegt: tranen bewaar je voor de begrafenis
Dat is wel lastig somsquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:57 schreef maily het volgende:
[..]
Dus bij je eigen moeder kun je ook niet huilen ....![]()
Wat triest .....
Dank je welquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:57 schreef maily het volgende:
[..]
Dus bij je eigen moeder kun je ook niet huilen ....![]()
Wat triest .....
Heel veel sterkte met alle verdriet![]()
En hier zijn altijd mensen om digitaal bij uit te huilen!
Dan gewoon gebruik van maken als je daar behoefte aan hebtquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja klopt, 24/7 hulp, ik mag ook de crisisdienst bellen als het echt niet gaat. Kan de psycholoog appen
Ik beb de bizarre eigenschap om drama aan te trekken of zo
Zo graag zou ik een saai leven willen, maar die luxe ken ik niet
Halfjaarje is winst, doe nu maar een poging van minstens een jaarquote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dan gewoon gebruik van maken als je daar behoefte aan hebt![]()
Ik heb dat een paar jaar terug ook eens gezegd "Wat ik graag wil? Gewoon een saai leven". Nou het heeft welgeteld een half jaar geduurd en toen was het weer overWas wel een lekker half jaartje moet ik zeggen. Hoop dat jij dit ook nog mag meemaken (en voor langere tijd)
Dank je welquote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Goed dat je het van je afschrijft, sterkte.
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:34 schreef kwiwi het volgende:
Misschien is er hier iemand die in de buurt woont en je even een knuffel wil komen geven, je weet maar nooit
Klinkt Grunns .... iets te ver weg helaas.quote:
Dank je welquote:Op woensdag 8 januari 2025 03:44 schreef HappyCharly het volgende:
Ik wilde je veel sterkte wensen maar ik bedoelde eigenlijk veel troost.
Je hebt veel op je bord, daar mag je verdrietig over zijn. En tegenstrijdige gedachten over hebben. En het mag teveel zijn.
Hopelijk lukt het om irl te huilen en een knuffel te krijgen en anders kom je die troost gewoon op fok halen
Yesquote:Op woensdag 8 januari 2025 01:33 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Klinkt Grunns .... iets te ver weg helaas.
Dat is een beetje mijn leefwereld..quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Controle, rust, vrede, verveling... heerlijk lijkt me dat.
Als jij behoefte hebt om te slapen, moet je dat vooral doen als je die mogelijkheid hebt. Je hoort het vanzelf welquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment ben ik zo moe... heb slecht geslapen en wil even dutten... alleen ik weet niet of ik dat kan maken... Misschien met mijn telefoon op hard en naast mijn bed. Want zo houd ik de dag ook niet vol...
Twijfels...
Het is echt maanden geleden dat ik voor het laatst een dutje nodig had... misschien even een powernap op de bank en daarna een kopje koffiequote:Op woensdag 8 januari 2025 12:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Als jij behoefte hebt om te slapen, moet je dat vooral doen als je die mogelijkheid hebt. Je hoort het vanzelf wel
Klinkt alsof je het heel hard nodig hebt. Lekker gaan slapenquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is echt maanden geleden dat ik voor het laatst een dutje nodig had... misschien even een powernap op de bank en daarna een kopje koffie
Heb barstende koppijn (en ik begin een beetje een hypochonder te worden)
En ik ben heel erg bang
Pak lekker de elektrische dekenen ga lekker warm en comfortabel liggen
Gauw lekker doen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is echt maanden geleden dat ik voor het laatst een dutje nodig had... misschien even een powernap op de bank en daarna een kopje koffie
Heb barstende koppijn (en ik begin een beetje een hypochonder te worden)
En ik ben heel erg bang
Pak lekker de elektrische dekenen ga lekker warm en comfortabel liggen
Dat met mijn moeder is wel lastig. Ze is gewoon heel praktisch. Janken is dat nietquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je hebt veel op je bordje. Niet alleen het ziekzijn van je naasten maar ook met je eigen gezondheid (want ziek ‘mogen’ zijn beperkt zich niet alleen tot fysiek ziek zijn).
Zo sneu dat je moeder het jou (en wellicht zichzelf?) niet gunt dat je mag huilen. Want verdriet is logisch. Omdat het allemaal oneerlijk en verdrietig is.
Ik gun jou dat je je durft te wenden tot mensen waarbij je wel mag huilen. Wel mag laten zien wat het met je doet. En dat je daar weer een stukje kracht uit kan halen om verder te kunnen. Sowieso is er FOK!
Enne… je bent vast niet de enige in de omgeving van je moeder en je vriendinnen waar zij, bij hun ziektes, steun kunnen vragen. Je mag ook aan jezelf denken en er tijdelijk wat minder ‘zijn’. Het even aan anderen overlaten. En dan ben je er daarna weer met hernieuwde kracht.
Helemaal niet!!!quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gelukkig een telefoontje dat het geen kanker. Wel wat anders vervelend wat nog een flinke staart gaat krijgen, maar niet dodelijk als kanker
Dus ik heb me aangesteld
Even zien hoe ik kan zorgen tegen die tijd.
Uhm heb ook even geslapen en dat is goed. Straks even videobellen met een vriendin. Ook hard nodig even
Morgen wordt nog even een dingetje. Twee vergaderingen zonder pauze ertussen en ik moet er wel bij zijn
En een mail gehad van Ziggo geen internet morgen. Dus af en toe proberen en kijken met internet van mijn telefoonabonnement. Alleen dat is eigenlijk alleen voor noodgevallen
Dus eigenlijk wordt morgen een eenzame en stille dag. Heb wel muziek en een luisterboek gedownload. Anders winnen de stemmen en dan kan ik gekke dingen gaan doen
Verder niet zoveel te miepen eigenlijk. Desondanks verdrink ik een beetje hier.
Eerst maar een kopje koffie voor energie en een kopje thee voor lekker
quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:00 schreef maily het volgende:
[..]
Gauw lekker doen.
Lief zijn voor jezelf![]()
En laat die tranen stromen af en toe.
Het moet er allemaal uit.
Knuf
quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Klinkt alsof je het heel hard nodig hebt. Lekker gaan slapen
Dank jullie welquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:51 schreef Nijna het volgende:
Ga jij maar lekker liggen met de elektrische deken, als je het geluid van je telefoon luid zet dan word je wel wakker toch?
Niet gaan slapen omdat je misschien wel gebeld wordt werkt vast ook niet. Straks bellen ze niet en zit je de hele middag te wachten.
Gun jezelf dat maar!
Beetje rare vraag misschien, en ik stel hem niet om je te plagen:quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gelukkig een telefoontje dat het geen kanker. Wel wat anders vervelend wat nog een flinke staart gaat krijgen, maar niet dodelijk als kanker
Dus ik heb me aangesteld
Zij stelt zich niet aan. Logisch dat zulke dingen eng zijn als ze je overkomen. Ze heeft gezin... en ook als ze kindloos en/of alleen was...quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beetje rare vraag misschien, en ik stel hem niet om je te plagen:
Nu je weet dat het geen kanker is, vind je dat je je hebt aangesteld door zo van slag te zijn toen je dit nog niet wist.
Betekent dat dat die vriendin die nu een minder ernstige uitslag heeft gekregen, zich ook heeft aangesteld tot het moment dat ze de uitslag kreeg? Want die was/is vast ook van slag geweest.
Fijn dat je een goede dut had![]()
En een plan hebt voor morgen, als je geen internet hebt. En je hebt je menselijke hulpbronnen he.
Klopt helemaal wat je zegt, dat vetgedrukte.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zij stelt zich niet aan. Logisch dat zulke dingen eng zijn als ze je overkomen. Ze heeft gezin... en ook als ze kindloos en/of alleen was...
En ze gaat een moeilijke tijd tegemoed. Ze weet dat ze maar een kick hoeft te geven en dat ik dan kom.
Zij is zo sterk, zo'n goede vrouw en zo'n goede moeder. Diep respect voor haar
Ja er zijn menselijke hulpbronnen
Alleen ik durf nooit te bellen en doe alles via de app.
Maar goed... morgen overleef ik welik heb muziek en een luisterboek... misschien is er wel een beetje internet of wisselend. En anders is een dagje zonder ook lekker
Ben zo verslaafd aan mijn telefoon en internet
Wil dat sowieso minderen. Moet er nog een plan voor maken.
Alleen Fok is de hoofdmoot van mijn sociale contact. Praat dusdanig weinig dat ik bij een begeleider of een clubje binnen een halfuur schor word ervan. Praat gemiddeld één a twee keer per week met mensen
Desalniettemin minder telefoon en meer doen+rust als doel
Heel dagboekverhaal![]()
typ echt even zoals het gaat in mijn hoofd
Ja,helemaal gelijk!quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:55 schreef Josefff het volgende:
Je komt op mij over als een lieve dame die niet echt weet wat ze moet doen en impulsief/emotioneel is.
Ik ben erg blij om te horen dat er geen sprake is van kanker maar er waren ook andere punten die je aankaarte. Die zijn nog steeds aanwezig en begrijpelijk moeilijk voor je.
"Dat met mijn moeder is wel lastig. Ze is gewoon heel praktisch. Janken is dat niet "
Dat zie ik vooral als beschermend naar jou toe. Dat ze niet wil dat je huilt om haar en dat op deze manier aanpakt. Hoeft niet zo te zijn, maar blijkt bij mijn eigen moeder wel het geval te zijn geweest.
"Wil dat sowieso minderen. Moet er nog een plan voor maken"
Als je er verslaafd aan bent is dat een idee. Maar voor mij komt het vooral over alsof je een goede uitlaatklep hebt wat dat betreft. Ik hoop dat je wat meer rust kan vinden in het dagelijkse leven, schilderen, tekenen, puzzelen, wandelen etc.
Ik doe mijn best iig om een goede vriendin te zijn voor mijn vriendenquote:Op woensdag 8 januari 2025 23:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klopt helemaal wat je zegt, dat vetgedrukte.
En datgene wat je over je vriendin zegt geldt ook voor jou. Jij mag het ook eng vinden als dat een naaste overkomt. En uit balans raken door de onzekerheid. Zo’n reactie is normaal en logisch. Het toont dat het je raakt, dat je een betrokken mens bent, met gevoelens en medeleven. Je stelde je niet aan.
Ze heeft een goede vriendin aan je.
Het past niet helemaal bij je doel om minder online te zijn maar ken je de Luisterlijn? Daar kun je anoniem mee chatten en mailen als je even wil praten, je hoofd leeg wil maken, contact nodig hebt. Bellen kan ook maar dat past denk ik niet zo bij jou.
Ach meis tochquote:Op donderdag 9 januari 2025 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heftige dag weer
Heel veel prikkels vandaag
Morgen psycholoog. Dat zal me even goed doen
Even bespreken hoe ik minder suïcidaal kan worden
Zondag heb ik weer een vrije dag. Daar heb ik wel behoefte aan
Maandag boodschappen vind ik dan wel weer spannend
Dikke knuffel Childquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment ben ik in de war en ik wil de crisisdienst niet bellen, want er is nog niks aan de hand
Vriendin ineens ernstige gezondheidsproblemen en zij hoort morgen of ze al dan niet kanker of een ander groot probleem heeft
Een andere vriendin is momenteel terminaal ziek, kanker, en dat gaat niet meer lang duren
Verder is mijn moeder ernstig ziek en loopt ook op d'r einde
Natuurlijk houd ik me bij anderen sterk. Die mensen lijden, die mensen hebben steun nodig.
Alleen anoniem ga ik even zo egoïstisch zijn om te zeggen dat ik het niet trek
Het heeft invloed op hoe mijn ziektes zich uiten. Eigenlijk onhandelbaar. Ik kan het niet aan, onvergeeflijk, zij zijn ziek
Niet ik
Het is oneerlijk dat zij, jonge moeders, zo ziek zijn en ik die het leven zo vaak haat kerngezond ben. Ik krijg dit niet recht in mijn hoofd
En ik maak me ook zorgen om mijn moeder. Als zij wegvalt heb ik geen familie meer... dan ben ik alleen. En die situatie is heel grillig en onvoorspelbaar
Ik weet dat dit een vaag topic is. Sorry daarvoor
Maar ik heb het even nodig om niet sterk te zijn
Duimen en bidden voor morgen... misschien valt het mee...ik hoop het zo.
Ik houd van deze mensen
quote:Op donderdag 9 januari 2025 16:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ach meis toch![]()
Je kunt hier ook altijd posten hé? Er staat een legertje fijne mensen voor je klaar.
Je hebt gelijk... het maakt me verdrietig en bang. Daar zal ik echt doorheen moeten... En idd gelukkig is er Fok en gelukkig heb ik vrienden (al vind ik het heel lastig om hen "lastig te vallen") en hulpverlening. Ondanks dat het alleen voelt, sta ik er niet alleen voor. Daar ben ik me van bewustquote:Op donderdag 9 januari 2025 22:38 schreef greysbones het volgende:
Hé Cots
Wat ik nog even kwijt wilde
Jij bent dan niet ziek of stervende
Maar je bent wel degene die achterblijft
En dat kan zo ongelofelijk klote voelen
Dus ja
Je mag verdrietig zijn en huilen en schreeuwen, whatever je nodig hebt om je gevoel een plek te geven
En gebruik FOK! Er zijn hier zoals we allemaal wel zien genoeg lieve mensen met een luisterend oog.
Als dit je de dag door helpt is daar ( ondanks dat het internet is ) ook helemaal niks mis mee
en een dikke knuffel
Ja dat zegt de psych ook, dat het rouwproces begonnen is. Dat voelt zo raar, want ze leven nog. Al begrijp ik wel dat het zo is.quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:47 schreef Droopie het volgende:
En Cots, wat je ook niet mag vergeten.
Je rouwproces is al begonnen, wat dat is en hoe dat voelt is iets persoonlijks en met bijna niets te vergelijken.
Ja t bevat verdriet, maar t zal ook gevoelens geven die je nooit eerder hebt ervaren (en die zijn niet altijd negatief, hoe raar dat ook klinkt).
Het fijne van een rouwproces vond ik, dat er geen goed of fout is.
Het is er en je moet er doorheen.
Sterkte
Zeker trek ik op tijd aan de belquote:Op vrijdag 10 januari 2025 07:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dikke knuffel ChildJe hebt nogal veel op je bordje.
Op tijd aan de bel trekken, misschien kunnen ze wat voor je betekenen.
En je weet je mag altijd in mijn DM glijden als je even wilt praten![]()
Meis, dit is heftig. Die vriendin, wie weet had ze het jou kwalijk genomen als je haar níet had gevraagd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uhm... ivm suïcidaal zijn en volle kliniek is er nu geregeld dat er IHT (begeleiding buiten kantooruren aan huis) komt en een vriendin komt. Ik voel me super bezwaard dat zij een dag moet opofferen aan mij. Verder contact met de crisisdienst.
Maandag weer psycholoog
Ja het is even flink pittig. Ben nu half verdoofd door de lorazepam.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Meis, dit is heftig. Die vriendin, wie weet had ze het jou kwalijk genomen als je haar níet had gevraagd.
Ik weet even niet waar ik goed aan doe om te zeggen.
Lieve CotS,quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik voel me super bezwaard dat zij een dag moet opofferen aan mij. Verder contact met de crisisdienst.
Heel goed dat je hulp ingeschakeld hebtquote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uhm... ivm suïcidaal zijn en volle kliniek is er nu geregeld dat er IHT (begeleiding buiten kantooruren aan huis) komt en een vriendin komt. Ik voel me super bezwaard dat zij een dag moet opofferen aan mij. Verder contact met de crisisdienst.
Maandag weer psycholoog
Sorry ik sta momenteel stijf van de benzo's. Beetje wazigquote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:07 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Lieve CotS,
Kan je beschrijven wat je ervaart als je een keer voor jezelf kiest en daarbij (mogelijk) de ander teleur moet stellen? Roept dat angst bij jou op dat mensen jou in de steek laten? Of word je dan bang dat mensen boos op jou worden?
Dank je welquote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:08 schreef maily het volgende:
[..]
Heel goed dat je hulp ingeschakeld hebt
Ik denk dat je helemaal niet bezig hoeft te zijn met "hoe ik gezellig ga zijn en wat we moeten doen".quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja het is even flink pittig. Ben nu half verdoofd door de lorazepam.
Zij wil ook heel erg graag komen. Moet alleen nog even kijken hoe ik gezellig ga zijn en wat we moeten doen
Je doet het goed. Je bent altijd super lief voor mij. De Fok-engel
Geeft helemaal niks hoor!quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sorry ik sta momenteel stijf van de benzo's. Beetje wazig
Ik weet even niet de antwoorden op je vragen
Dank je wel
Vroeg naar bed een idee? Je schrijft dat je op bent.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment lig ik suf op de bank. Lorazepam heeft me flink rustig gemaakt
Ben gewoon een beetje op en klaar. Maar heb morgen een afspraak. Dus we zetten door
Als zij weggaat bel ik de crisisdienst.
Misschien zo al...alleen tja... weet niet goed wat te zeggen.
Wel vriendin beloofd morgen te bellen
Ik kijk het denk ik nog even aanquote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vroeg naar bed een idee? Je schrijft dat je op bent.
Als je de crisisdienst belt, begin dan met ‘ik weet niet goed wat te zeggen’. Dan komt het gesprek wel op gang.
Meis, hoe is het?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik kijk het denk ik nog even aan
Ben nu nog niet aan bed toe
Maar iid een beetje vroeg erin
Z'n gangetjequote:
Oké…. Nou dat hoeft ook helemaal niet… want je voelt je drie keer niks…quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Z'n gangetje
Weet alleen niet of ik dit tot maandag 10.00 volhoud
We shall see
Krijg het even niet voor elkaar om positief en blij te doen
Op dit moment zoek ik heel erg de afleiding opquote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké…. Nou dat hoeft ook helemaal niet… want je voelt je drie keer niks…
Waar heb je behoefte aan? Héb je ergens behoefte aan?
Duidelijk. Afleiding. FOK!ken. Goed idee.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Op dit moment zoek ik heel erg de afleiding op
Net ws mijn vriendin hier, fijn, maar ook heel vermoeiend. Deels delen, maar dat doet haar pijn.
Mag haar bellen als het zwarter wordt
Denk dat ik nog wel een paar keer contact moet zoeken met de crisisdienst
Eigenlijk heb ik laptop, FOK, WhatsApp en dergelijke nodig. Even in een bubbel
Even in de COSquote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Duidelijk. Afleiding. FOK!ken. Goed idee.
Ehm wat is de COS? En wat is de serie?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Even in de COS
en wissel een beetje af met serie
En stapje voor stapje bekijken
COS is van BB -> commentaar op streamsquote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ehm wat is de COS? En wat is de serie?
Ik snap ‘m. Ga maar lekker kijken! 👍🏻quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
COS is van BB -> commentaar op streams
Dus live meekijken en erover praten
En ik kijk wat reality op Netflix en wat politieseries.
Lekker afwisselingen, want ik heb niet echt grote concentratie nu. ALleen wel uit mijn hoofd even
Ik ben door mijn vriendin gedwongen 'Winter vol liefde' te kijken en ik moet je zeggen; er kwam wat dopamine los dus doe er je voordeel meequote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
COS is van BB -> commentaar op streams
Dus live meekijken en erover praten
En ik kijk wat reality op Netflix en wat politieseries.
Lekker afwisselingen, want ik heb niet echt grote concentratie nu. ALleen wel uit mijn hoofd even
Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het voor je is nu. Ik hoop alleen dat je de kracht vindt om door te zetten. "Ook bang om nog verder te leven" klinkt voor mij wel als een suicidale gedachte waar je eerder ook over sprak. Ik hoop dat je of probeert extra hulp in te schakelen, of je ventileert hier of alsnog "gewoon" gaat slapen in bed. Vind het al heftig om dit zo te lezen. Je bent zo goed bezig van wat ik heb gelezen en zo'n aardig persoon. Jammer dat juist jij met deze demonen te maken hebtquote:Op zondag 12 januari 2025 00:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment houden domme series me op de been
Het duurt nog lang tot maandag
En ik durf niet naar bed
Bang dan opgeslokt tw worden in een alternatieve realiteit
Iknweet alleejnnje5 of wakker blijven gaat lukken
Ook bang om nog verder te leven
De stemmen zijn zo heftig
Heftig CotSquote:Op zondag 12 januari 2025 00:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik durf niet naar bed
Bel de crisisdienst nu aub, wacht niet tot maandagquote:Op zondag 12 januari 2025 00:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik durf niet naar bed
Ik hoop dat ze dat gedaan heeft.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Bel de crisisdienst nu aub, wacht niet tot maandag
quote:Op zondag 12 januari 2025 10:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat gedaan heeft.
Normaal is ze altijd vroeg in Crea maar ook nog niet gezien.
Laten we hopen dat ze toch vanvermoeidheid in slaap is gevallen.
Gelukkig maar, bel de crisisdienst wel op tijd he daar zijn ze voorquote:Op zondag 12 januari 2025 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry mensen
Vergeten een wekker te zetten
Ben in orde
Beetje een rare nacht gehad. Geen rare dingen gedaan
quote:Op zondag 12 januari 2025 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry mensen
Ben in orde
Gelukkig maar, ik maakte me zorgen!quote:Op zondag 12 januari 2025 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry mensen
Ben in orde
quote:Op zondag 12 januari 2025 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry mensen
Ben in orde
Is het niet beter dat je toch even belt met hun? Even het bovenstaande bespreken? Dan kunnen jullie samen nog kijken wat het beste is om te doen.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan me gisteravond en afgelopen nacht niet herinneren
Heb het geheugen van een zeef.
Ben blij dat ik morgen de psych spreek
Ik heb dit weekend al veel contact gehad en die komen niet verder dan "neem een lorazepam en zoek afleiding".quote:Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is het niet beter dat je toch even belt met hun? Even het bovenstaande bespreken? Dan kunnen jullie samen nog kijken wat het beste is om te doen.
Maandag is evenzeer nog ver weg.
quote:Op zondag 12 januari 2025 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend al veel contact gehad en die komen niet verder dan "neem een lorazepam en zoek afleiding".
Nu zit ik er relatief goed bij, ben ook net wakker, maar zodra ik weer begin te glijden bel ik.
Misschien dit morgen even bespreken, die is niet echt de hulp die je wilt neem ik aan.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend al veel contact gehad en die komen niet verder dan "neem een lorazepam en zoek afleiding".
Nu zit ik er relatief goed bij, ben ook net wakker, maar zodra ik weer begin te glijden bel ik.
Was ik zeker vanplanquote:Op zondag 12 januari 2025 13:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Misschien dit morgen even bespreken, die is niet echt de hulp die je wilt neem ik aan.
wat gebeurt er als je nu zou bellen?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Geen zin in morgen
Enkel slap gelul dat "alles goed komt". Het maakt me boos
je hoeft geen sorry te zeggen!!!!quote:Op zondag 12 januari 2025 21:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dan zeggen ze zoek afleiding en zo
Sorry ben een beetje in een boze bui
Naja om 10.00 gesprekquote:Op zondag 12 januari 2025 21:04 schreef maily het volgende:
[..]
je hoeft geen sorry te zeggen!!!!
en je mag best boos zijn!!!!
schrijf je boosheid op en eventuele andere vragen die je NU kunt bedenken en morgen anders vergeten bent.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja om 10.00 gesprek
Om 11.00 op de fiets met een lorazepam en zelfredzaamheid
Heb je ooit gesproken met een psychiater? Of heb je enkel Lorazepam?quote:Op zondag 12 januari 2025 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja om 10.00 gesprek
Om 11.00 op de fiets met een lorazepam en zelfredzaamheid
Ik ga haar zo vast een app sturenquote:Op zondag 12 januari 2025 21:10 schreef maily het volgende:
[..]
schrijf je boosheid op en eventuele andere vragen die je NU kunt bedenken en morgen anders vergeten bent.
Ja sowieso de normale medsquote:Op zondag 12 januari 2025 21:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb je ooit gesproken met een psychiater? Of heb je enkel Lorazepam?
Wat bedoel je met normale medicatie? Welke is/zijn dat?quote:Op zondag 12 januari 2025 21:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja sowieso de normale meds
En de psychiater... tja... neemt het niet zo serieus
Gewoon de clozapine, abilify en lamotriginequote:Op zondag 12 januari 2025 21:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat bedoel je met normale medicatie? Welke is/zijn dat?
Heb je via die psychiater medicijnen gekregen? Spreek je hem nog regelmatig?
Ik ben alleen bekend met Lorazepam en Abilify. De andere medicijnen zeggen me niks.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gewoon de clozapine, abilify en lamotrigine
Lorazepam is zo nodig
En niet echt. Krijg binnenkort weer een afspraak met hem
Dagelijks en zo nodig. Zit niet zelf te klooien ermeequote:Op zondag 12 januari 2025 22:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben alleen bekend met Lorazepam en Abilify. De andere medicijnen zeggen me niks.
Maar toch nog even: welke medicijnen heb je van de psychiater gekregen? En wanneer is de afspraak met hem?
Dan lijkt het mij een hoog tijd om hem te laten weten dat het slecht met je gaat. Gewoon slécht!! Dat je je straalellendig door de dag sleept endat het niet te harden is. Dát dus!quote:Op zondag 12 januari 2025 22:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dagelijks en zo nodig. Zit niet zelf te klooien ermee
En ik weet het niet. Krijg nog een uitnodiging
Waarschijnlijk spreek ik hem morgen nog even
Ja... ik heb geen contactgegevens van hemquote:Op zondag 12 januari 2025 22:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij een hoog tijd om hem te laten weten dat het slecht met je gaat. Gewoon slécht!! Dat je je straalellendig door de dag sleept endat het niet te harden is. Dát dus!
Schrijf het op en zég het.
Zeg dat je snel wil afspreken met hem. SNEL.
Wat denk je er van?
heb je geschreven wat je gisteren hier postte? dat het ECHT niet goed met je ging?quote:Op zondag 12 januari 2025 22:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
De psycholoog heeft iig een appje van me
Ik hoop echt dat ze me meer hulp bieden eventjes
Maar goed... we shall see
Jaquote:Op zondag 12 januari 2025 22:22 schreef maily het volgende:
[..]
heb je geschreven wat je gisteren hier postte? dat het ECHT niet goed met je ging?
Ik ben idd. duidelijk, ik ben bang dat je geen hulp zoekt. Snap je? Maar jij moet je er goed bij voelen.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... ik heb geen contactgegevens van hem
Dus de psycholoog heeft nu zo'n bericht...
Ben best angstig ivm de duidelijke taal. Alleen laat het wel staan
Morgen geef ik ook aan het het niet gaat en dat ik hem idd moet spreken
En nu hopen dat niemand boos wordt..anderzijds... nu in een stadium dat ik gewoon nog bozer word
dit gaat niet over lief en beleefd ....quote:Op zondag 12 januari 2025 22:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is een vrij lang en erg duidelijk bericht geworden
Eventjes niet lief en beleefd iig
Goed van je!quote:Op zondag 12 januari 2025 22:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is een vrij lang en erg duidelijk bericht geworden
Eventjes niet lief en beleefd iig
Op dit moment kan ik niet meer hulp vragen dan ik gedaan hebquote:Op zondag 12 januari 2025 22:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben idd. duidelijk, ik ben bang dat je geen hulp zoekt. Snap je? Maar jij moet je er goed bij voelen.
Duidelijk. Logisch. 👍🏻quote:Op zondag 12 januari 2025 22:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Op dit moment kan ik niet meer hulp vragen dan ik gedaan heb
Alle kanalen hebben berichten. Alleen het is weekend en dat is gewoon klote
De reden dat ik alles op de app heb gezet is ook om onder beleefdheden uit te komen
Ik moet nu helaas echt wachten tot morgenochtend
Het bericht is erg duidelijk en specifiek over mijn plannen. Die kan ik ivm regels van Fok hier niet delenquote:Op zondag 12 januari 2025 22:25 schreef maily het volgende:
[..]
dit gaat niet over lief en beleefd ....
dit gaat over hoe jij je voelt.
en niet hoe jij denkt dat je je moet verantwoorden naar de hulpverlening ....
tuurlijk moet je dat bericht hier niet delen!!!quote:Op zondag 12 januari 2025 22:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het bericht is erg duidelijk en specifiek over mijn plannen. Die kan ik ivm regels van Fok hier niet delen
En ik ben duidelijk geweest over dat me na wat lieve woordjes wegsturen of het bellen van mijn BFF niet is wat nu helpt
Dat het een gepasseerd station is
En mijn boosheid en frustraties heb ik er ook uit gegooid
Dank je welquote:Op zondag 12 januari 2025 22:33 schreef maily het volgende:
[..]
tuurlijk moet je dat bericht hier niet delen!!!
goed dat je alles eruit gegooid hebt!!!
sterkte morgen!
Geen clichéquote:Op zondag 12 januari 2025 22:38 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb mee gelezen en veel succes morgen cots
Tis turbo cliche, maar omdat je nu weinig nog kan doen behalve afwachten, is het een idee om iets te doen wat je even wat comfort geeft? Misschien je terugtrekken op bed met een favoriete film oid?
Goed bezigquote:Op zondag 12 januari 2025 22:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Geen cliché
En ik probeer het mezelf even comfortabel te maken idd
Beetje gamen en BB kijken
Echt een serie volgen lukt helaas niet
Laat staan lezen
Misschien zo even wat eten en drinken
Bedenk me net dat ik daar nog niet aan toe gekomen ben
Dus even thee zetten nu
quote:Op zondag 12 januari 2025 22:47 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Goed bezig
Aan jou ligt het iig echt niet, zo te horen gebruik je al je hulpmiddelen die je tot je beschikking hebt.
Ik duim voor je
Dank je... om half tien op de fiets maarquote:Op maandag 13 januari 2025 07:22 schreef qltel het volgende:
Goed bezig, CotS. Veel succes vandaag en laat ze je tanden zien.
Dan zou iedereen die zich zorgen maakt om een (potentieel) zieke naaste zich aanstellen. Wees een beetje lief voor jezelf.quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dus ik heb me aangesteld
Even zien hoe ik kan zorgen tegen die tijd.
Dat klopt wel idd...quote:Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dan zou iedereen die zich zorgen maakt om een (potentieel) zieke naaste zich aanstellen. Wees een beetje lief voor jezelf.![]()
Daarnaast wil ik je het volgende meegeven: uit mijn ervaring vinden sommige terminale/ernstige zieke mensen het juist fijn als je jezelf blijft en jouw eigen sores blijft delen, ook al kunnen ze jou daarin nu niet direct helpen. Ondanks dat de ander ernstig ziek is, hoef je dus m.i. niet direct jezelf weg te cijferen ten gunste van een ander. Sterker nog, als jouw moeder en die vriendin jou goed kennen en goed op de hoogte zijn van jouw problematiek, valt het hen wellicht ook wel op dat je je probeert aan te passen aan hen.
Succes!
Maak zo'n tegeltje en hang het op 10 plekken in je huis:quote:Op maandag 13 januari 2025 11:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klopt wel idd...
Alleen erg ingewikkeld
Dank je wel
quote:Op maandag 13 januari 2025 11:57 schreef maily het volgende:
[..]
Maak zo'n tegeltje en hang het op 10 plekken in je huis:
LIEF ZIJN VOOR MEZELF![]()
dan wordt het misschien minder ingewikkeld
Logisch na zo'n week(end)quote:Op maandag 13 januari 2025 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
ik heb een periode gehad met zulke briefjes en collages in huis
Misschien moet ik, als ik iets meer ruimte in mijn hoofd heb, weer zo'n collage maken...
Alleen nu is alles even teveel gevraagd. Ben zo moe...
Doe het even op koffie, ben bang niet op tijd wakker te worden voor de begeleider die dadelijk komt. Even doorbikkelenquote:Op maandag 13 januari 2025 12:06 schreef maily het volgende:
[..]
Logisch na zo'n week(end)
Lekker een dutje doen hoop ik
Nope, niet aanwezigquote:Op maandag 13 januari 2025 12:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Is het niet gelukt de psych te spreken…?
Ja idd. eens kijken wat dat doet als de Clozapine verhoogd wordt. Psych heeft in ieder geval jouw situatie bekeken toen. En eens kijken hoe de plan van aanpak uitpakt.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nope, niet aanwezig
Wel heeft hij vorige week besloten dat de clozapine omhoog gaat. Alleen heeft hij niet tegen mij gezegdiig in de baxter een hogere dosis. Eens zien wat dat doet
Maar er is een plan van aanpak voor de komende dagen en ik blijf assertief doen. Gelukkig worden ze er niet boos van
Ja...quote:Op maandag 13 januari 2025 12:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja idd. eens kijken wat dat doet als de Clozapine verhoogd wordt. Psych heeft in ieder geval jouw situatie bekeken toen. En eens kijken hoe de plan van aanpak uitpakt.
Oké. Helder. Het is belangrijk dat jij er zelf achterstaat, achter de plan van aanpak.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja...
en een vriendin heb ik beloofd even wat eten te bestellen vanavond. Eet al dagen enkel brood en soja yoghurt. Dus even wat afwisseling. Morgen helpt iemand even met wat boodschapjes (even simpel spul dat ik rechtstreeks in de pan kan mieteren (mie met voorgesneden groente en tofu stukjes e.d.) zodat ik ook gewoon betreft energie en vitamine weer een beetje energie krijg). En dan hoop ik volgende week maandag weer zelfstandig naar de AH te kunnen gaan
Even wakker blijven overdag en slapen in de nacht... ook al is dat erg vermoeiend en lastig nu
Wel aangegeven dat (en ze zijn het ermee eens) even geen pammetjes meer. Zodat ik even de wolk uit mijn hoofd heb. Meer weerstand tegen de stemmen
En gewoon duidelijk zijn over de hoeveelheid hulp die ik nodig heb.
En even per dagdeel kijken wat gaat. Één ding per dagdeel (vanavond douchen, nu BB streamen etc). Proberen of een beetje structuur me gaat helpen
Er is iig een plan en een idee hoe me hieruit te trekken. 24/7 hulp beschikbaar. En ik kleine stapjes denken. Nu is elk halfuur een overzichtelijke stap, dat uitbreiden tot dag(deel) plannen. Als het goed gaat doe ik het daar goed op
Sorry voor het lange verhaalTyp zo beetje het hele gesprek met de psych hier
Uitstekende plannen. Ik heb er verder helemaal geen verstand van, maar klinkt als iets waar je zelf achter staat en uitvoerbaar is.Go for it.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sorry voor het lange verhaalTyp zo beetje het hele gesprek met de psych hier
Ben je de Lorazepam langzaam aan het afbouwen? Dus per halfje en dan na een paar dagen weer een halfje eraf enzovoort?quote:Op maandag 13 januari 2025 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
De lorazepam begint een beetje uit mijn bloed te raken
De wolk is weg, de paniek is terug
Zit om de haverklap hyperventilatie weg te ademen en proberen mijn hoofd rustig te krijgen
Ik weet niet alleen niet waar ik zo bang voor ben
Het lukt wel Cold Turkeyquote:Op maandag 13 januari 2025 15:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ben je de Lorazepam langzaam aan het afbouwen? Dus per halfje en dan na een paar dagen weer een halfje eraf enzovoort?
Een beetje hetzelfde als wanneer je pleinvrees hebt en iemand zegt tegen je dat je gewoon in de menigte moet staan en moet zien dat het wel meevalt.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nog even wat te miepen
Er zijn van die mensen die zeggen dat je open moet zijn. Naja wel even gezegd dat het even wat minder gaat dus even wat minder app (goede vrienden en hier anoniem wel de vrijheid om open te zijn. Alleen dat kan uiteraard niet bij iedereen). Krijg ik het advies "vrolijke te denken". Hilarisch advies natuurlijk. Alsof ik het niet probeer. Alleen moet er ook even van zuchten
Dank je wel voor je uitgebreide reactiequote:Op maandag 13 januari 2025 22:52 schreef Josefff het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde als wanneer je pleinvrees hebt en iemand zegt tegen je dat je gewoon in de menigte moet staan en moet zien dat het wel meevalt.
Of inderdaad, je moet gewoon niet depressief zijn, denk aan iets vrolijks en dan is de depressie zo voorbij.
Dergelijke mensen bedoelen het (denk ik) goed maar hebben geen enkel idee ervan waarmee ze te maken hebben. En zonder die mensen neer te halen, het is voor de gemiddelde persoon ook moeilijk om te begrijpen wat bijvoorbeeld jij doorgaat aangezien zij dat niet zelf ervaren.
Zelf weet ik nooit zo goed hoe ik met dat soort 'adviezen' om moet gaan. Van de ene kant bedoelen ze het goed maar het advies is flut en frustrerend. Van de andere kant kan je denken dat ze gewoon ook stil kunnen zijn als ze er niks van snappen.
Maar ja uiteindelijk is het dus gewoon hun poging om alsnog te proberen om jou te helpen (hoe suf die poging ook is). Als het ze niks boeide zouden ze niet reageren of op andere manieren reageren. Ze doen hun best om je te helpen (op hun manier), dus hoe irritant het ook kan zijn om dat te horen... Zelf neem ik de conclusie dat ze het goed bedoelen en gewoon niet beter weten. (misschien dat dat is wat jij ook doet, aangezien je aangeeft dat je dan zucht, maar ik meld het toch maar voor de zekerheid).
En als ander dingetje, als je appt dat het minder gaat en je minder gaat reageren dan krijg je dat soort reacties (dus uit liefde van wat ik aanneem). Maar is het een optie om het gewoon niet te melden en gewoon niet echt te reageren? En ja dat klinkt voor mij ook wat dubbel op een bepaalde manier, maar op minder goede momenten hoef je niet te appen. In plaats van je eigenlijk te verontschuldigen dat je minder apt omdat je het moeilijk hebt.. gewoon even niet appen.. dat went ook wel, ook voor hen. En als ze er dan naar vragen kan je altijd nog gewoon uitleg geven dat je even minder goed in je vel zat
(of druk had met andere dingen, wat dan ook, je hoeft ook niet altijd helemaal open te zijn over je emoties).
En kijk impulsief zou ik ook typen van 'sorry voor het lange verhaal', maar door even tot 10 te tellen weet ik dat dat ook helemaal niet nodig is. Ik probeer je te helpen, jij bent heel eerlijk en aardig en ik hoef me niet verzwaard te voelen als ik op een openbaar forum veel typ. Net zoals jij dat nooit hoeft te doen! Je bent een heel goed persoon
Goed verwoordquote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:20 schreef qltel het volgende:
Je bent misschien compleet gesloopt, maar je doet het wel. Je gaat naar dat clubje, je verzint een plannetje om morgen dingen te doen. En wassen is zeker belangrijk, schone onderbroeken is fijn. Goed bezig, hoor.
Rustig bijkomen nu, en denk aan de positieve dingen en niet aan de negatieve dingen. Hoe lastig dat misschien ook is. Geniet van de koffie en de thee.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:20 schreef qltel het volgende:
Je bent misschien compleet gesloopt, maar je doet het wel. Je gaat naar dat clubje, je verzint een plannetje om morgen dingen te doen. En wassen is zeker belangrijk, schone onderbroeken is fijn. Goed bezig, hoor.
Rustig bijkomen nu, en denk aan de positieve dingen en niet aan de negatieve dingen. Hoe lastig dat misschien ook is. Geniet van de koffie en de thee.
Ja zo voelt het idd!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:21 schreef maily het volgende:
[..]
Goed verwoord![]()
Voor COTS zijn dat grote stappen
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen hoe moeilijk het kan zijn om positief te denken. Een negatieve spiraal is erg lastig/moeilijk om uit te komen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
Ja, probeer mijn hoofd ook bij te sturen. Straks ook advies vragen over hoe ik beter positief kan denken. Klinkt nu ongeloofwaardig, maar normaal gesproken ben ik een echte positivo. Zo negatief zijn is a-typisch.
En ach... ook een beetje genade; ben erg moe nu (en dag mag)
[..]
Ja zo voelt het idd!
In theorie word ik vanzelf weer mijn actieve zelf. Mijn handen jeuken vanzelf weer en ga ik lekker in mijn hobbykamer zitten. Misschien ga ik er morgen zonder verwachtingen zitten. Desnoods kijk ik er enkel een serie, maar die ruimte is fijn
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen hoe moeilijk het kan zijn om positief te denken. Een negatieve spiraal is erg lastig/moeilijk om uit te komen.
Vandaar dat ik het ook zo knap vind, na alles wat ik gelezen heb, dat je het toch maar doet. het zullen voor veel mensen babystapjes zijn, maar voor jou zijn ze groot. Misschien lijken ze wel reusachtig groot. Maar toch doe je het. En dat is heel erg goed van je. En bedenk, zolang je de eerste stap niet zet, kom je nergens.
Ja ben wat helderderquote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Je klinkt goed CotS, zoveel beter als pas geleden!
Oh, een schilderclub. Lijkt me erg leuk!quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een uur met begeleider gebeld
We zijn het erover eens dat het langzaam beter gaat
Moet vanavond wel lorazepam nemen van haar
Morgen schilderclubje
Merk dat mensen zien toch wel fijn is. Even uit mijn hoofd
Misschien daarna een eindje lopen
En het huishouden doen als het lukt.
Vandaag was tandenpoetsen de grote overwinning. Verder is niks gelukt. Vanavond wil ik wel per se douchen
Belangrijk, die begeleiding. En dat het langzaam beter gaat is helemaal mooi!!quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een uur met begeleider gebeld
We zijn het erover eens dat het langzaam beter gaat
Moet vanavond wel lorazepam nemen van haar
Morgen schilderclubje
Merk dat mensen zien toch wel fijn is. Even uit mijn hoofd
Misschien daarna een eindje lopen
En het huishouden doen als het lukt.
Vandaag was tandenpoetsen de grote overwinning. Verder is niks gelukt. Vanavond wil ik wel per se douchen
Ja! Is ook erg leuk. Heel ongedwongen en fijnquote:Op woensdag 15 januari 2025 17:26 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh, een schilderclub. Lijkt me erg leuk!
Mooi dat tandenpoetsen gelukt is. Elke grote overwinning begint met de eerste stap! Focus je op wat wel lukt.
Ja iddquote:Op woensdag 15 januari 2025 17:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Belangrijk, die begeleiding. En dat het langzaam beter gaat is helemaal mooi!!
Mag ik vragen wat jullie daar schilderen? Hogere kunst of zomaar een beetje aanklodderen?quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja! Is ook erg leuk. Heel ongedwongen en fijn
Mooi toch.. Dat gaat je dus goed af!quote:En dat zei de begeleiding ook idd
Morgen lukt vast wel weer meer
Het is al een klein wonder dat ik mezelf geen pijn heb gedaan
Heel verstandig.. En dat helpt mee om morgen een leuke dag te hebben.quote:Straks nog even douchen
Zodat ik morgen fris ben en lekker ruik bij clubje
Ieder voor zich en af en toe les. Eens per maand een juf, maar die keren kom ik niet ivm kostenquote:Op woensdag 15 januari 2025 18:47 schreef qltel het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jullie daar schilderen? Hogere kunst of zomaar een beetje aanklodderen?
[..]
Mooi toch.. Dat gaat je dus goed af!
[..]
Heel verstandig.. En dat helpt mee om morgen een leuke dag te hebben.
Oh, maar lekker aanklodderen kan erg leuk zijn.. :-) Ik ben best benieuwd wat eruit komt, dus als je een foto wilt posten, lijkt me leuk!quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ieder voor zich en af en toe les. Eens per maand een juf, maar die keren kom ik niet ivm kosten
Zelf word ik niet gehinderd door talent. Dus klodder wat aan. Zeker met gebrek aan concentratie daar
Ja en ik slaap lekkerder na douchen. Even fris worden
Er staat sowieso al aardig wat van mij in het Traditioneel Tekenen-topic!quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh, maar lekker aanklodderen kan erg leuk zijn.. :-) Ik ben best benieuwd wat eruit komt, dus als je een foto wilt posten, lijkt me leuk!
Oh, dan ga ik daar even kijken.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Er staat sowieso al aardig wat van mij in het Traditioneel Tekenen-topic!
Je schrijft dat je de laatste dagen heel druk bent. Maar ook erg moeilijk eet. Komt het moeilijke eten juist omdat je te druk bent?quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net een begeleider gesproken
Morgen nog even de psycholoog
Dan weekend... erg aan toe!
Eerst zou ik zaterdag ook de deur uit, maar we zijn het allemaal eens dat ik echt eventjes rust nodig heb. Even lekker mijn pyjama aan, beetje huishouden, misschien een beetje knutselen als dat lukt...
Het is vandaag wel gelukt om beneden te swifferen. Dus de vloer is iig weer schoon. Dat vind ik wel fijn hoor, even geen stof en haren overal.
Moet wel beter eten van de begeleiding, meer en afwisseling. De laatste dagen krijg ik slecht een hap door mijn keel.
Heb al die tijd niet gelezen en dat frustreert me. Ik ben dol op lezen, lees zeker drie uur per dag. Vanavond ga ik proberen om eerst weer een artikel uit de Quest te lezen. Kort, simpel en overzichtelijk. Als dat lukt wil ik graag weer verder in mijn boek. Al is het maar een pagina. Lezen is zo belangrijk voor me. Televisie aan en dan ondertussen lekker in een boek wegduiken.
Gisteravond wel lorazepam weer gehad. Moest, omdat ik daarvoor heel slecht geslapen had. Vanavond weer zonder naar bed. Dus hopelijk gewoon om 23.30 onder de douch (haren wassen) en dan lekker naar bedje toe. Ik heb een wekker op 23.30 staan, zodat ik het niet vergeet en echt ga.
En nu even mentaal onderuit. Kopje thee, serietje, pyjama aan...
Nee, als ik stress heb gaat mijn maag op slotquote:Op donderdag 16 januari 2025 15:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je schrijft dat je de laatste dagen heel druk bent. Maar ook erg moeilijk eet. Komt het moeilijke eten juist omdat je te druk bent?
Je hebt het er maar druk mee (met alles)quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[...]
En nu even mentaal onderuit. Kopje thee, serietje, pyjama aan...
Ja... het kost echt veel energiequote:Op donderdag 16 januari 2025 16:03 schreef qltel het volgende:
[..]
Je hebt het er maar druk mee (met alles)
Ben je nog naar de schilderclub geweest? Ik heb gisteren zitten kijken in dat topic wat je noemde, en dat ziet er best leuk uit! Neem je tijd en geniet van de dingen die gelukt zijn.
Mooi dat je geweest bent! Ik kan me voorstellen dat dat je ontspant.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... het kost echt veel energie
Alleen het gaat wel met stapjes vooruit. Dus morgen nog een gesprek en dan weekend
Ja! Ben geweest. Was gezellig. Heb het niet de volle drie uur volgehouden, maar soit
En dank je wellief dat je dat zegt
Nou, wat er wel goed ging dat was véél en perfect! Daar kan ik nog van leren.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben nu erg moe en neig naar het negatieve, dus ik ga even opschrijven wat allemaal wel goed ging
• Ik heb de was gedraaid die ik eerder van de week moest doen. Dat lukte toen niet, nu wel
• Mijn bed is verschoond
• Ik heb heel lang zitten haken en het ging goed (lang is een paar uur)
• Gisteravond heb ik de Quest gelezen en in een boek gelezen, Pyramides - Terry Pratchett (wat leuk, wel erg vermoeiend, maar soit, een CotS hoort te lezen
• Gisteravond grotendeels van de tijd mijn telefoon uit gehad
• Goed geslapen
Kleine stapjes, allemaal normaal gedrag, alleen voor mij groots
Ben alleen moe en baal en wil dood. Alleen tja... hoort er even bij. Voor morgen weer een dagplanning. Dan wil ik boven stoffen en swifferen. In de avond videobellen met een vriendin. Beetje knutselen... Stapje voor stapje.
Beetje geduld met mezelf... Ben ik niet zo goed in, maar doorbikkelen
Wauw, wat heb je veel gedaan! En allemaal nuttige dingen. Lekker bezig, hoor! Als je het mij vraagt, doe je het prima.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben nu erg moe en neig naar het negatieve, dus ik ga even opschrijven wat allemaal wel goed ging
• Ik heb de was gedraaid die ik eerder van de week moest doen. Dat lukte toen niet, nu wel
• Mijn bed is verschoond
• Ik heb heel lang zitten haken en het ging goed (lang is een paar uur)
• Gisteravond heb ik de Quest gelezen en in een boek gelezen, Pyramides - Terry Pratchett (wat leuk, wel erg vermoeiend, maar soit, een CotS hoort te lezen
• Gisteravond grotendeels van de tijd mijn telefoon uit gehad
• Goed geslapen
Kleine stapjes, allemaal normaal gedrag, alleen voor mij groots
Ben alleen moe en baal en wil dood. Alleen tja... hoort er even bij. Voor morgen weer een dagplanning. Dan wil ik boven stoffen en swifferen. In de avond videobellen met een vriendin. Beetje knutselen... Stapje voor stapje.
Beetje geduld met mezelf... Ben ik niet zo goed in, maar doorbikkelen
Dank je welquote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, wat er wel goed ging dat was véél en perfect! Daar kan ik nog van leren.
Maar nu ben je moe en krijg je nare gedachten. Ik weet van mezelf dat ik erg down word als ik erg moe ben. Misschien geldt dat voor jou ook?
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:11 schreef qltel het volgende:
[..]
Wauw, wat heb je veel gedaan! En allemaal nuttige dingen. Lekker bezig, hoor! Als je het mij vraagt, doe je het prima.
quote:
Je planning is er al in ieder geval!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
dit topic misbruik ik echt even als dagboek, maar doet me goed
Ben zo gesloopt vandaag. Gisteren was leuk hoor, maar ben compleet uitgeput. Al mijn dingen voor vandaag lukt niet. Ik voel me niet fijn en vooral erg moe
Dus na heel veel pogingen tot actief zijn zit ik nu even achter mijn laptop. Moet vanavond sociaal zijn (videobellen vriendin), dus even zien of ik die accu van mij wat voller krijg.
Eerst maar koffie en thee
Morgen maar weer een nieuwe poging tot huishouden (boven schoonmaken) en hobby (schilderen, haken, naaldvilten) en zelfzorg (douchen). Moet ergens dingen skippen. Zie er zo tegenop.
En maandag weer naar de Albert Hein. Spannend! Boodschappenlijst en weekmenu is iig klaar. Gewoon rondlopen en alles in het wagentje gooien. Dat twintig minuten lopen naar de winkel is wel even goed voor me. Heb ik toch 40 minuten buiten gelopen.
En bellen met de psycholoog en vrijwilligerswerk... Ik krijg een heel drukke week
Moet weer het dagelijks wandelen weer oppakken. Merk dat ik het niet goed genoeg doe. In de avond minder telefoongebruik gaat wel redelijk. Nu ook nog overdag doen
Pffffft... word zo moe van mezelf en mijn leven
En ik vind het leuk om te lezen. Je bent een leuk mens, lijkt me!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
dit topic misbruik ik echt even als dagboek, maar doet me goed
Ik ga dingen een kleur geven (bijv rood moet, groen leuk als het lukt, roze als ik energie/tijd over heb). Dat geeft inzicht en dan overvraag ik mezelf ook niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:25 schreef maily het volgende:
[..]
Je planning is er al in ieder geval!
Aws! Dank je wel, wat lief dat je dat zegtquote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:30 schreef qltel het volgende:
[..]
En ik vind het leuk om te lezen. Je bent een leuk mens, lijkt me!
En dan maar rustig aan doen voor vanavond. En die vriendin weet vast wel over de hoed en de rand dus die heeft er vast wel begrip voor als je wat accu wat minder opgeladen is.
En dagelijks wandelen is zeker goed voor je. Zou ik eigenlijk ook moeten doen. Paar jaar geleden wandelde ik elke avond. Tussen een uur en 2 uur. Maar ja, tijd.. Maar als ik jou was, zou ik het zeker proberen.
Ik zie alleen maar wat je schrijft en je schrijft leuk!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Aws! Dank je wel, wat lief dat je dat zegt
Ja, misschien wel. Maar.. Ik maak nu vooral langere wandelingen. Ik loop nu elk jaar de 4daagse van Nijmegen en in aanloop daar naartoe maak ik wandelingen van 20 tot 40+ km. Maar avondwandelingen is niet eens een gek idee.. Ik zal er eens over nadenken.quote:Ja, wandelen... goed dat je er een tijd voor had gemaaktalleen jammer dat het niet meer lukt
misschien een plan maken om het op te pakken?
Gelijk heb je. En loop je voor lul, lekker belangrijk, het scheelt je een hoop sjouwen.quote:Boodschappen doe ik heel bewust lopend, de winkel is druk -> hoofd lekker lopen erna. Muziekje op. 'k Heb zo'n ouwe wijven boodschappenkardus ik hoef niet te sjouwen (kan me niet schelen of ik voor lul loop of niet),
Als het werkt, lekker zo doorgaan! Gaat er niet om wat je doet, maar of het werkt voor je.quote:Wandelen = extra knikker in de pot (alle knikkers in de pot -> iets leuks kopen voor mezelf. 95 knikkers in totaal, dus ik dan ook ehct verdient. Een knikker voor huishouden, een voor zelfzorg, een voor sociaal en een voor wandelen. Doe ik niks, knikker uit de pot). Jep... ik ben een grote kleuter, maar dit werkt heel erg goed voor mij
Dankquote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar wat je schrijft en je schrijft leuk!
[..]
Oh! Joh! Wat stoer en tofquote:Ja, misschien wel. Maar.. Ik maak nu vooral langere wandelingen. Ik loop nu elk jaar de 4daagse van Nijmegen en in aanloop daar naartoe maak ik wandelingen van 20 tot 40+ km. Maar avondwandelingen is niet eens een gek idee.. Ik zal er eens over nadenken.
Ooooh heerlijk! Thuis of weg? En zo ja waarheen? Ik hoop voor droog en zacht weer tijdens je vakantie!quote:Gelukkig gaan we over ruim een week op vakantie (midweek), en als het goed weer is kan ik dan in elk geval een paar mooie wandelingen maken.
[..]
Ach, als iemand er moet lachen was het een goededienst tochquote:Gelijk heb je. En loop je voor lul, lekker belangrijk, het scheelt je een hoop sjouwen.
Oef intensief ja. Is januari niet wat rustiger? In december stond ik bij de melkpakken te hyperventileren van de drukte. Maandagochtend is vaak goed te doenquote:Winkels zijn druk ja, ik weet er alles van want sinds een jaar werk ik in een supermarkt.
[..]
Ja! Denk dat ik voor maart een cadeau voor mezelf mag kopen.quote:Als het werkt, lekker zo doorgaan! Gaat er niet om wat je doet, maar of het werkt voor je.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik sluit me bij qltel aan, je schrijft echt leuk. Ik kan zó een boek lezen over je planning, de knikkers, je hobbies, het af en toe moe zijn enz.
Dank je.. Maar het stelt niet veel voor.. Het is gewoon wandelen, en echt het leukste wat ik ooit heb gedaan. En dat motiveert enorm.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh! Joh! Wat stoer en tofecht diep respect voor!!! (Ja, drie uitroeptekens waard)
Dan heb ik niks gezegd![]()
Nee, ik ben moeders mooiste..quote:Hier een beetje straatangst (ben nogal lelijk en dat maakt me dusdanig onzeker dat ik me niet echt buiten durf te wagen)
Ik hoop het echt! En je gaat met stappen vooruit als ik het zo lees. Dus stap vooruit en maak wat van het leven!quote:Gelukkig merk ik dat de sociale angst minder wordt (clubjes en workshops durf ik nu) dus dat moet ook met straatangst lukken
Sauerland in Duitsland. Hopelijk kan ik nog wat bergwandelen daar.. Als het maar een beetje droog is..quote:[..]
Ooooh heerlijk! Thuis of weg? En zo ja waarheen? Ik hoop voor droog en zacht weer tijdens je vakantie!
[..]
Ik heb 2e kerstdag gewerkt.. Toen was het pas druk. En het kan me niet druk genoeg zijn. Zeker als klanten ook nog met allerlei vragen komen.. :-)quote:Oef intensief ja. Is januari niet wat rustiger? In december stond ik bij de melkpakken te hyperventileren van de drukte. Maandagochtend is vaak goed te doen
Mooi, hopelijk lukt dat!quote:[..]
Ja! Denk dat ik voor maart een cadeau voor mezelf mag kopen.
Weet al wat ik wil hebben
Oh ja, ik zag vandaag een hele rij bomen die helemaal onder de rijp zaten. En hier voor het raam hangt een of andere draad, ik neem aan iets van een spin ofzo, en die is nu ook helemaal berijpt. En ik vind dat mooi.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
antwoord op qltel
Ooooooh nee @:qltel ... ik had een heel lang antwoord getypt... POEF, weg
Dat wandelen heb ik vandaag ook gedaan, uurtje (plus half uur in de winkel) even met omlopen een boodschappen... Was wel lekker. Alles onder de rijp, zo mooiecht genieten
Leuk toch! Ik vind het al heel wat dat je dat doet met al je fobieën, voor mij is het een kleinigheidje om me op te geven voor zoiets en voor jou zal de stap een stuk groter zijn. En toch doe je het en ga je naar die workshop. Mooi hoor.quote:Twee clubjes in de week is al heel wat. Plus een paar keer vrijwilligerswerk. Als er een leuke workshop is in het buurtcentrum geef ik me ook op en ik ga! Dan heb ik dagen een steen in mijn maag en is het fijn als ik er ben
Ja, maar daar komt bij, ik werk bij een ietwat speciale supermarkt. Hij staat aan de Duits/Nederlandse grens aan de Nederlandse kant, maar een groot deel van onze klanten is Duits. En in Duitsland is alles (ja, alles) op zon- en feestdagen dicht. Dus wat doen onze oosterburen dan, dan rijden ze naar Nederland. En wij zijn daar volledig op ingericht..quote:Ik begrijp theoretisch dat tweede kerstdag leuk is. Alleen ik zou het zelf nooit doen. Met kerst zitten mijn moeder ik het nieuws te kijken, de winkelende mens komt dan altijd voorbij, waarbij we een gebrek aan genuanceerd begrip hebben. "Oh die arme mensen die moeten werken" en "Je maakt toch een lijstje voor de kerst".
Ja echt winterquote:Op zondag 19 januari 2025 18:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh ja, ik zag vandaag een hele rij bomen die helemaal onder de rijp zaten. En hier voor het raam hangt een of andere draad, ik neem aan iets van een spin ofzo, en die is nu ook helemaal berijpt. En ik vind dat mooi.
[..]
Tja... kan het niet mijn leven laten leiden toch. Soms heb ik periodes waar ik dat wel laat gebeuren... maar nee... niet goedquote:Leuk toch! Ik vind het al heel wat dat je dat doet met al je fobieën, voor mij is het een kleinigheidje om me op te geven voor zoiets en voor jou zal de stap een stuk groter zijn. En toch doe je het en ga je naar die workshop. Mooi hoor.
In een soort bieb. Het draait helemaal op giften en vrijwilligers. Leuk team hebben we. Mooie plek. Ben er enorm op mijn plaatsquote:Mag ik vragen wat voor vrijwilligerswerk je doet?
[..]
Dat lijkt me wel humor met al die Duitsersquote:Ja, maar daar komt bij, ik werk bij een ietwat speciale supermarkt. Hij staat aan de Duits/Nederlandse grens aan de Nederlandse kant, maar een groot deel van onze klanten is Duits. En in Duitsland is alles (ja, alles) op zon- en feestdagen dicht. Dus wat doen onze oosterburen dan, dan rijden ze naar Nederland. En wij zijn daar volledig op ingericht..En dus wordt het dorpje waar onze supermarkt staat op zon- en vooral feestdagen overspoeld door auto's met Duitse kentekenplaten. Regelmatig staat er een file in dat dorp met allemaal mensen die bij ons de parkeerplaats op willen.
We zijn zeg maar wat Ikea voor Nederlanders is, maar dan voor Duitsers.. En ik kan er niets aan doen, maar ik vind dat erg grappig en ook leuk.
En vergeet niet, werken op feestdagen levert 2x op wat een normale dag oplevert. En ik vind dat niet erg dus. Zoals gezegd, ik werk graag op dat soort dagen.
Tja, winter...quote:Op maandag 20 januari 2025 08:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja echt winter
Al hoop ik snel op zachter weer. Moet deze week veel de deur uit.
Nee, zeker niet goed. En ik hoop dat dat ook niet al te vaak voorkomt. Ik heb maar 1 fobie, denk ik, en dat is hoogtevrees. Maar goed, dat valt ook wel mee, hoor. Ik beklim rustig een trapje ofzo.quote:[..]
Tja... kan het niet mijn leven laten leiden toch. Soms heb ik periodes waar ik dat wel laat gebeuren... maar nee... niet goed
Oh, wat leuk! En zo kom je ook nog onder de mensen! Boeken zijn leuk. Ik heb ooit mijn vrouw ontmoet dankzij een boekenserie..quote:[..]
In een soort bieb. Het draait helemaal op giften en vrijwilligers. Leuk team hebben we. Mooie plek. Ben er enorm op mijn plaats
Het is ook gewoon leuk werk, en een leuk team. Ik heb eigenlijk alleen maar leuke collega's. En die Duitsers zijn een leuke bijkomstigheid. We verkopen dus ook heel erg veel snacks, vla en koffie..quote:[..]
Dat lijkt me wel humor met al die Duitsers
Snap dat je dat leuk vindt
Begrijp je helemaal
Je gaat vooruit CotS!quote:Op maandag 20 januari 2025 19:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eerst even een dagboekverhaaltje
Even een minder leuke. Er was agressie in de bieb. Gelukkig enkel verbaal. Al voelde ik me oprecht angstig
Omwille de anonimiteit vertel ik niet de details... Alleen het was naar en ik voelde me onveilig.
Baal er een beetje van, ik begon eindelijk een beetje vertrouwen in mannen te krijgen en dat is even weer weg
En ja... Dat wantrouwen ligt bij mij en is niet terecht.
Nou wat doet een CotS dan; creatieve schrijf ideeën uitwerken. Mezelf even in een andere realiteit plaatsen. Verder zit ik lekker te haken met een serie op.
De ergste emoties zijn voorbij. Een half uur geleden kon ik nog geen kop thee vasthouden van het trillen
Boel trauma's omhoog, super gezellig
Maar dat laat ik mij niet verslaan
In de ochtend ben ik wel lekker zoet geweest in mijn hobbykamer.
Morgen is er weer een haakclubje
Een groep vrouwen die veel lachen en ondertussen met een bolletje wol spelen. Lekker kopje thee of koffie erbij...
En als ik thuis ben kan ik een mannelijke begeleider vertellen hoe eng mannen zijn
Woensdag heb ik een vrije dag en dan ga ik allerlei creabea activiteiten uitvoeren
Als dit topic vol is moet ik misschien in feedback vragen of ik een soort dagboektopic mag openen. Ik verwacht het niet en het is nogal narcistisch... Alleen dit topic vind ik zo fijn...
Ja daarom. Weet nog niet zeker of ik dat doe hoor!quote:Op maandag 20 januari 2025 19:40 schreef maily het volgende:
[..]
Je gaat vooruit CotS!![]()
![]()
En vragen staat vrij he!
Hm..quote:Op maandag 20 januari 2025 19:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eerst even een dagboekverhaaltje
Even een minder leuke. Er was agressie bij het vrijwilligerswerk. Gelukkig enkel verbaal. Al voelde ik me oprecht angstig
Omwille de anonimiteit vertel ik niet de details... Alleen het was naar en ik voelde me onveilig.
Baal er een beetje van, ik begon eindelijk een beetje vertrouwen in mannen te krijgen en dat is even weer weg
Haken. Lekker kneuterig!quote:Morgen is er weer een haakclubje
Een groep vrouwen die veel lachen en ondertussen met een bolletje wol spelen. Lekker kopje thee of koffie erbij...
Heee, ik val best wel mee..quote:En als ik thuis ben kan ik een mannelijke begeleider vertellen hoe eng mannen zijn
Of je verstopt je dagboek in dit topic tussen allerlei andere berichten in. Dat werkt vast wel. Je hebt genoeg te vertellen. En je hebt ook veel aan je hoofd, dus de TT klopt prima.quote:Als dit topic vol is moet ik misschien in feedback vragen of ik een soort dagboektopic mag openen. Ik verwacht het niet en het is nogal narcistisch... Alleen dit topic vind ik zo fijn...
Wat liefquote:Op maandag 20 januari 2025 19:15 schreef qltel het volgende:
[..]
Komt je dagboek vandaag trouwens nog? Ik wacht er wel een beetje op.
Gewoon vragen. Het doet je vast goed en dan is het uit je hoofd. Al zetten ze het in VER. Ik lees je graag, dat weet je.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja daarom. Weet nog niet zeker of ik dat doe hoor!
Ik heb ook papier waarop een dagboek kwijt kan
Of ik open weer eens een blog
EDIT: ik heb mijn oude blog onder het stof gehaald...
Nu weer opstarten...
Ja, gelukkig wel!quote:
Dat weet ik wel... iets met trauma's, ik ben snel geïntimideerd. Ligt zeker niet aan De Man in het algemeen. Naja, uiteindelijk hulp gekregen en het is goed afgelopen en daar gaat het om. Die engerd zou wel gedacht hebben van "klein vrouwtje, ik ga even pesten".quote:Op maandag 20 januari 2025 22:24 schreef qltel het volgende:
[..]
Hm..Mannen.
De meeste vallen wel mee, maar sommige. Laat je niet op je kop zitten door zo'n figuur. Wat dat betreft ben ik wel blij dat wij op het werk allemaal oortjes in hebben, als er wat is kun je altijd een collega erbij roepen. En ik ben man en ik lach altijd vriendelijk, dat zal ook wel schelen..
[..]
NOEM JIJ MIJ NOU EEN KNEUTERquote:Haken. Lekker kneuterig!En goede ontspanning, zo te lezen.. [..]
Meevallen, jij? Je bent hartstikke tof!!!!quote:Heee, ik val best wel mee..![]()
Hahaha ja, ook een optie. Ik ga het gewoon vragenquote:[..]
Of je verstopt je dagboek in dit topic tussen allerlei andere berichten in. Dat werkt vast wel. Je hebt genoeg te vertellen. En je hebt ook veel aan je hoofd, dus de TT klopt prima.
Mijn vrienden zeiden gisteren ook al, van goh CotS je bent weer de oude. En zo voelt het ook idd. Voel me best goed momenteel. 'k Heb nog wel last van de knauw, maar goed... tijd is mijn beste vriendquote:Op maandag 20 januari 2025 22:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Als ik zo dit topic teruglees... Ja, er is heel wat veranderd...
Echt super lief zelfsquote:
Dank je wel lieverdquote:Op maandag 20 januari 2025 22:31 schreef praadje het volgende:
[..]
Gewoon vragen. Het doet je vast goed en dan is het uit je hoofd. Al zetten ze het in VER. Ik lees je graag, dat weet je.
CotS, wat klinkt dat goed! Alsof je in evenwicht bent/komt. Geniet er vanquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, weer een dag achter de kiezen (naja, het is nog geen vier uur in de middag, maar soit, een kniesoor die daarop let)
Vandaag was wel oké, maar extreem vermoeiend. Eerst naar het haakclubje geweest. We zijn met weinig, maar het is een kippenhok. Gelukkig veel kunnen lachen!
Gelijk daarna stond mijn begeleider op de stoep. De favoriete begeleider is weer terug van vaderschapsverlof. Dat vind ik fijn. De andere begeleider is prima hoor, maar ik voel gewoon iets minder een klik? Ik weet niet of je dat mag zeggen btw, maar zo voel ik het. Ik deel heus wel alles met beiden, maar ja...
Met hem gisteren en die nare situatie even uitgekauwd. Hij kwam tot de conclusie dat ik goed gehandeld heb. Zelf vind ik dat nog een lastige. Ik heb immers hulp moeten vragen. Daar ga ik morgen een G-schema over schrijven, dan kan ik het vrijdag met de psychologe bespreken. En dan ook de trauma's die eraan hangen bespreken. Dat wordt Feest!
(en ja, ik heb twee begeleiders, een psycholoog, een verpleegkundig specialist,en een psychiater die zich met mij bemoeien)
Toen dat alles was gedaan ben ik bezig geweest en heb ik twee blogverhalen uitgepoept. Eentje over thee en eentje over mijn ergste blunders. Dit heb ik zo gemist! Het schrijven. Het maakt me niet uit of mensen het lezen of niet. Natuurlijk is het leuk als het gebeurt, maar het gaat me echt om het proces. En een blog geeft me toch (minimaal drie keer per week, maar meestal vaker) een soort druk om wel te gaan schrijven. En ook ga ik beter mijn best doen, want tja... iedereen kan het lezen immers!
Straks ga ik weer lekker in mijn hobbykamer zitten, even met mijn handen frummelen. Alleen eerst even mijn koffie opdrinken en moed verzamelen
Leuk toch! Het gaat niet om de hoeveelheid haakwerk, maar om het plezier wat je ermee hebt.. Wat een geslaagde ochtend dus!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, weer een dag achter de kiezen (naja, het is nog geen vier uur in de middag, maar soit, een kniesoor die daarop let)
Vandaag was wel oké, maar extreem vermoeiend. Eerst naar het haakclubje geweest. We zijn met weinig, maar het is een kippenhok. Gelukkig veel kunnen lachen!
Met wat ik ervan weet zeg ik ook dat je verstandig hebt gehandeld. Als je je niet veilig voelt, roep er gelijk een collega bij. Dat zou ik ook doen. Het is niet de hoofdreden dat we oortjes in hebben als ik aan het werk ben, maar mocht een collega hulp nodig hebben dan kunnen we er altijd naartoe gaan en ingrijpen als dat nodig is.quote:Met hem gisteren en die nare situatie even uitgekauwd. Hij kwam tot de conclusie dat ik goed gehandeld heb. Zelf vind ik dat nog een lastige. Ik heb immers hulp moeten vragen. Daar ga ik morgen een G-schema over schrijven, dan kan ik het vrijdag met de psychologe bespreken. En dan ook de trauma's die eraan hangen bespreken. Dat wordt Feest!
n ik heb ze net gelezen. Je schrijft leuk! Ik ben ook theeleut, maar alleen zwarte thee, earl grey of zoiets.quote:Toen dat alles was gedaan ben ik bezig geweest en heb ik twee blogverhalen uitgepoept. Eentje over thee en eentje over mijn ergste blunders.
Ach ja, als mensen het leuk vinden, lezen ze het, en vinden ze het niet leuk, dan lezen ze het niet..quote:Dit heb ik zo gemist! Het schrijven. Het maakt me niet uit of mensen het lezen of niet. Natuurlijk is het leuk als het gebeurt, maar het gaat me echt om het proces. En een blog geeft me toch (minimaal drie keer per week, maar meestal vaker) een soort druk om wel te gaan schrijven. En ook ga ik beter mijn best doen, want tja... iedereen kan het lezen immers!
Dank je! Ik beschouw dat als een compliment..quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Meevallen, jij? Je bent hartstikke tof!!!!
Ja, dat merk ik ook. Toen ik je berichtjes zo las aan het begin van het topic, schrok ik echt wel. Want toen zat je echt in een slechte periode. En nu straalt de vrolijkheid van je beruichten af. In elk geval lees ik dat eruit.. Dus dat heb je goed gedaan. En dit topic heeft vast wel geholpen, al was het maar om van je af te kunnen schrijven.quote:Mijn vrienden zeiden gisteren ook al, van goh CotS je bent weer de oude. En zo voelt het ook idd. Voel me best goed momenteel. 'k Heb nog wel last van de knauw, maar goed... tijd is mijn beste vriend
Dank je wel! Het is echt fijn om me weer mezelf te voelenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
CotS, wat klinkt dat goed! Alsof je in evenwicht bent/komt. Geniet er van
Het gaat zeker om de sfeer, al komt het ook wel goed met het handwerkenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:15 schreef qltel het volgende:
[..]
Leuk toch! Het gaat niet om de hoeveelheid haakwerk, maar om het plezier wat je ermee hebt.. Wat een geslaagde ochtend dus!
[..]
Fijn dat het er voor julllie is, maar als je erover nadenkt is het diep triest dat zulke systemen en afspraken nodig zijn. Wij draaien ook geen diensten als er geen beheer is. Gewoon puur uit veiligheid. Ik begrijp dat niet...quote:Met wat ik ervan weet zeg ik ook dat je verstandig hebt gehandeld. Als je je niet veilig voelt, roep er gelijk een collega bij. Dat zou ik ook doen. Het is niet de hoofdreden dat we oortjes in hebben als ik aan het werk ben, maar mocht een collega hulp nodig hebben dan kunnen we er altijd naartoe gaan en ingrijpen als dat nodig is.
Een paar weken geleden werd mijn collega naar de kassa geroepen omdat er een klant was die boos was. Achteraf gezien kon hij de situatie wel aan, maar ik ben toch even rustig achter hem aan gelopen en ben op een afstandje gaan kijken om te zien of alles goed ging. Mocht die klant echt vervelend worden, dan kun je beter met meer mensen zijn. En dat is bij jou ook zeker zo. Nu ben ik een man van 1,87, dus ik maak misschien iets meer indruk op vervelende mensen, maar ook dan is het zeker fijn als er backup achter de hand is.
[..]
Earl Gray is wel mijn favoriet. Lekker veel zoetjes erin, yum!quote:n ik heb ze net gelezen. Je schrijft leuk! Ik ben ook theeleut, maar alleen zwarte thee, earl grey of zoiets.
[..]
Nou dat dus. Ik kan mijn rare spinsels kwijt, sommigen zullen dat vermakelijk vinden en de meesten niks. Nou primaquote:Ach ja, als mensen het leuk vinden, lezen ze het, en vinden ze het niet leuk, dan lezen ze het niet..
[..]
Dank je welquote:Dank je! Ik beschouw dat als een compliment..
Jij bent trouwens ook een leuk mens!
[..]
Ik kan soms diep zitten. Je bent bipolair of nietquote:Ja, dat merk ik ook. Toen ik je berichtjes zo las aan het begin van het topic, schrok ik echt wel. Want toen zat je echt in een slechte periode. En nu straalt de vrolijkheid van je beruichten af. In elk geval lees ik dat eruit.. Dus dat heb je goed gedaan. En dit topic heeft vast wel geholpen, al was het maar om van je af te kunnen schrijven.
Jij mag datquote:Mag ik trouwens je dagboek een beetje misbruiken om ook een pagina te vullen?
Wat vervelend dat je je zo voel(de)! Hopelijk knap je snel weer op en ben je de oude! Goed op jezelf letten hoor (al doe je dat geloof ik wel als ik je zo lees!).quote:Zoals je weet werk ik in een supermarkt. En vorige week zijn mijn vrouw en ik ziek geweest. Echt niet lekker, moe, hoesten, moe, slaap, moe, MOE.. Pfff.. Je kent het wel.
Nouja, vrijdag contact opgenomen met de bedrijfsleider, ik wil graag weer werken, maar ik ben nog steeds niet 100% dus ik weet niet of ik de volle tijd kan werken die ik ingeroosterd ben. "Geen probleem, je komt maar en ga weer naar huis als het niet meer gaat". En dus zaterdag 4,5 uur gemaakt zonder problemen, zondag 4 uur en doodmoe naar huis gegaan. Gisteren van 8 tot 4 gewerkt zonder problemen en vandaag... Na de middagpauze voelde ik me weer energieloos. Dus om een uur of half 4 even overlegd of er nog veel te doen was. En dat bleek van niet. De boodschap was, ga naar huis, het meeste is toch al gedaan. Dus even gespiegeld nog en naar huis.
Waarom vertel ik dit? Ik denk omdat ik vind dat ik bij een leuk bedrijf werk en hele fijne collega's heb..
Wat lief en leuk! Dank je welquote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:33 schreef sigme het volgende:
Hey, ik ga je blog lezen, ik lees je schrijfsels hier altijd graag dus daar vast ook.
Zie je wel dat je het kunt. Lappen tekst produceren en ook lappen tekst lezen..quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[sup](edit: je moest eens weten hoeveel moeite ik heb met lange lappen tekst te lezen en nu produceer ik ze zelfik ben nogal dyslectisch en mijn concentratie is nogal gebrekkig)
Oh, maar de oortjes worden nooit gebruikt voor dit soort dingen (maar als het nodig is wel). Meestal is het iets als "waar ligt ...." of "kan iemand even kijken wat .... kost?"quote:Fijn dat het er voor julllie is, maar als je erover nadenkt is het diep triest dat zulke systemen en afspraken nodig zijn. Wij draaien ook geen diensten als er geen beheer is. Gewoon puur uit veiligheid. Ik begrijp dat niet...
Ach ja, we helpen elkaar. Zo werkt dat. De sfeer is inderdaad goed. Ik lees allemaal verhalen over mensen die compleet uitgebuit worden in een supermarkt en op hun donder krijgen als ze een bepaald iets niet gedaan krijgen in een bepaalde tijd, en bij ons werkt dat helemaal niet zo. We krijgen rustig de tijd om ons werk te doen, en we kunnen ook zelf allerlei dingen beslissen. Ik krijg vaak wel te horen wat ik moet doen, maar meestal ga ik mijn eigen gang. Ik zie wat er moet gebeuren en dat doe ik dus.quote:Ik denk dat je de beschreven situatie aangepakt hebt! Wel fijn dat jij zo op hen let en dat jullie zo op elkaar letten! Goede sfeer dus.
Ik hoop het, want dat is niet fijn. Maar je volgende dienst wordt vast weer erg leuk!quote:Om heel eerlijk te zijn zie ik wel een beetje op tegen mijn volgende dienst. Dat ga ik niet mijn collega's vertellen, maar het is jammer. Zakt ook wel weer af hoor!
Geen zoetjes voor mij, ook geen suiker. Gewoon warm water en een theezakje.quote:[..]
Earl Gray is wel mijn favoriet. Lekker veel zoetjes erin, yum!
Nee. Ik heb nog nooit koffie gedronken, vind het raar spul en het ruikt niet lekker. Dus nee, geen koffie voor mij. Ook geen alcohol trouwens. Ik drink vooral water en thee, en af en toe bitter lemon. En heel af en toe bij lange wandelingen (dus grote inspanning) soms cola of iets anders met veel suiker. Maar als ik dan bitter lemon te pakken kan krijgen neem ik dat.quote:Ik had je om de een of andere reden had ik je als koffie-man ingeschat! Grappig hoe je naast zoiets kan zitten
Ja, ik kan me dat voorstellen, hoor. het is ook een deprimerende maand. Rotweer, donker, veel regen, vroeg donker, laat licht, lange nachten, korte dagen. Maar goed, we gaan de goede kant weer op. Langzaamaan gaan we richting de lente.quote:Ik kan soms diep zitten. Je bent bipolair of niet(en schizofreen, en PTSS)
Maar zonder gekheid, ik heb echt een nare periode achter de rug. Januari is echt altijd lastig voor mij. Na een maand moeten pieken stort ik te pletter. En ja... ik heb veel zorgen aan mijn hoofd. Over mijn moeder en goede vriendin maak ik me oprecht heel erg veel zorgen.
Zeker omdat mijn moeder niet meer deelt na een paar tranen. Het zijn onzekere tijden en 2025 voorspelt niet veel goeds voor mij. Niks aan te doen, we knokken rustig door
Ach, het gaat alweer een stuk beter. En er zijn ergere dingen op de wereld dan een weekje op de bank onder een dekentje TV kijken omdat alles vermoeiend is..quote:Wat vervelend dat je je zo voel(de)! Hopelijk knap je snel weer op en ben je de oude! Goed op jezelf letten hoor (al doe je dat geloof ik wel als ik je zo lees!).
Ja, zeker. We komen er dan ook vaak. Gelukkig is het niet al te ver rijden voor ons. 2 uur,zo'n beetje. Dus dat valt wel mee.quote:Sauerland ben ik trouwens ook geweest, daar kun je echt heerlijk wandelen. Ik hoop dat dat je tegen die tijd ook weer een boost geeft
Natuurlijk. Gewoon zoals je het schrijft, met pauzes, want het is niet als 1 woord uit te spreken. Q-L-Tel dus.quote:Jouw nickname trouwens, elke keer probeer ik hem uit te spreken en stil dan bijna in mijn tongkun je het eens fonetisch spellen?
Nee hoor,wees maar gewoon jezelf.quote:[..]
Wat lief en leuk! Dank je wel![]()
Nu moet ik extra hard mijn best doen natuurlijk
Hopelijk komt dat goed. Ik bel meestal op woensdag met een vriend. Officieel omdat we een cursus doen, maar eigenlijk is die allang afgelopen en praten we 2 minuten over wat we deze week geleerd hebben en kletsen we voor de rest over van alles en nog wat.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
De dingen die ik vandaag nog moet doen
• beneden swifferen
• haar wassen
• videobellen met een vriendin
En misschien zijn er wel mensen die het mooi vinden. Je weet maar nooit. Er gaat kunst over de toonbank die ik afgrijselijk vind. En wij hebben al jaren een klein schilderijtje van een zeepaardje aan de muur hangen wat we ooit eens bij een open dag van een jeugdinstelling hebben gekocht. Het is vast niets waard, maar ik vond het mooi.quote:Ik heb wel een paar uur geschilderd. Alleen dat was geen succesnummer, gelukkig hoef ik er niet mijn boterham mee verdienen en kan ik me ook niet echt druk maken. Morgen een nieuwe kans. Nu het droog is, de verf dan, is het al een stuk minder lelijk.
Blog gelezen. Lijkt me lastig.. Ik loop vaak ook in mezelf te praten en dat vind ik soms al lastig. Mensen vinden dat wel eens raar..quote:Oh ja! Ik heb net ook een blog getypt over stemmen horen. Vandaag best last van, dus dacht waarom niet. Ze maken me horendol
Ik zet zo lekker een luisterboek op en ga weer haken
Ik moet gewoon even over een horde heen.Ik heb alleen het gevoel dat ik betreft mannen weer een stap terug heb gezet. Dat ik weer echt bang ben en weerstand voel. Dat merkte ik dinsdag al bij mijn begeleider; vond een man in min huis gewoon niet fijn.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:36 schreef qltel het volgende:
Ik hoop het, want dat is niet fijn. Maar je volgende dienst wordt vast weer erg leuk!
Je bent gezond bezig dus! Hier zowel koffie als thee, maar eigenlijk geen frisquote:[..]
Geen zoetjes voor mij, ook geen suiker. Gewoon warm water en een theezakje.
[..]
Nee. Ik heb nog nooit koffie gedronken, vind het raar spul en het ruikt niet lekker. Dus nee, geen koffie voor mij. Ook geen alcohol trouwens. Ik drink vooral water en thee, en af en toe bitter lemon. En heel af en toe bij lange wandelingen (dus grote inspanning) soms cola of iets anders met veel suiker. Maar als ik dan bitter lemon te pakken kan krijgen neem ik dat.
[..]
Het is niet eens dat weer en donker en noem maar op. Ik ben gewoon zwaar overprikkeld dan. Februari vind ik de ergste maand van het jaar. Zo koud, zo "nog geen eind aan de winter", naar weer... brrquote:Ja, ik kan me dat voorstellen, hoor. het is ook een deprimerende maand. Rotweer, donker, veel regen, vroeg donker, laat licht, lange nachten, korte dagen. Maar goed, we gaan de goede kant weer op. Langzaamaan gaan we richting de lente.
Topic heeft wel erg veel geholpen hoor! Gewoon even mijn hart luchten zonder mensen die zeuren dat ik mijn crisisplan moet lezen. Ook al had ik elke stap al gevolgdquote:En ja, uiteraard maak je je zorgen over je vriendin en je moeder. En je zat diep in de put. Dat was duidelijk. Voor mij ook een reden om dit topic te gaan volgen en af en toe te reageren. En het zal niet door dit topic komen, maar je klinkt al een stuk beter nu.
[..]
Ja snap helemaal. Vervelend dat je je zo lamlendig voelde! En ja het heerst hier ook idd. Veel mensen zijn ziek...quote:Ach, het gaat alweer een stuk beter. En er zijn ergere dingen op de wereld dan een weekje op de bank onder een dekentje TV kijken omdat alles vermoeiend is..
Alleen het opstarten kost wat moeite, maar ook dat komt wel goed. En ik hoor allerlei mensen in mijn omgeving hoesten en kuchen. Dus ik was/ben niet de enige.
[..]
Oh twee uur is te doen!quote:Ja, zeker. We komen er dan ook vaak. Gelukkig is het niet al te ver rijden voor ons. 2 uur,zo'n beetje. Dus dat valt wel mee.
[..]
Natuurlijk. Gewoon zoals je het schrijft, met pauzes, want het is niet als 1 woord uit te spreken. Q-L-Tel dus.
Een mens kan weinig anders. Helaas, dan zou ik anders toch dingen anders doenquote:[..]
Nee hoor,wees maar gewoon jezelf.![]()
Als je het mooi vindt, dan is het mooi. Geld maakt iets niet gelijk goed. Dit zeepaardje is waardevol dusquote:[..]
En misschien zijn er wel mensen die het mooi vinden. Je weet maar nooit. Er gaat kunst over de toonbank die ik afgrijselijk vind. En wij hebben al jaren een klein schilderijtje van een zeepaardje aan de muur hangen wat we ooit eens bij een open dag van een jeugdinstelling hebben gekocht. Het is vast niets waard, maar ik vond het mooi.
[..]
quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag even een slechte dag...
Dan gaat het morgen vast beter!quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Balen is dat. Ja, veel mannen kunnen horken zijn. Helaas, maar het is helemaal waar hoor. Gelukkig zijn er ook hele normale mannen die zich wel normaal gedragen. Ik snap dat nooit, dat sommige mannen zich zo raar gaan gedragen, zeker als er een vrouw in de buurt is. Hopelijk kan ik die rare kerels dan een beetje compenseren..quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik moet gewoon even over een horde heen.Ik heb alleen het gevoel dat ik betreft mannen weer een stap terug heb gezet. Dat ik weer echt bang ben en weerstand voel. Dat merkte ik dinsdag al bij mijn begeleider; vond een man in min huis gewoon niet fijn.
En trauma's rond mannen staan weer te vlammen in mijn hoofd. Eigenlijk heel veel stappen weer terug dus.
Ja, dat snap ik hoor. En ik begrijp goed dat je, waarschijnlijk na een aantal negatieve ervaringen, "de man" wat voorzichtiger benadert.. Zo vervelend dit.quote:Ik baal er echt heel erg van!
Hier ook bijna geen fris. Maar goed, net zoals volgende week gaan we op vakantie, dan neem ik er wel een paar. Zelfde met een verjaardag of uit eten gaan. Maar verder, water en thee.quote:[..]
Je bent gezond bezig dus! Hier zowel koffie als thee, maar eigenlijk geen fris
Oh, daar heb ik dan geen last van. Maar al dat donkere weer. En al die mist en regen. Vreselijk. Dat zal ook wel de reden zijn dat we in november en januari eigenlijk altijd wel naar het Sauerland gaan. Even eruit, lekker hoor. Ik heb er zin in. Maandag is het zover.quote:Het is niet eens dat weer en donker en noem maar op. Ik ben gewoon zwaar overprikkeld dan. Februari vind ik de ergste maand van het jaar. Zo koud, zo "nog geen eind aan de winter", naar weer... brr
Oh, Berlijn, gaaf! 1,5 jaar geleden nog geweest. Ik was er in 2009 ook al, en heb toch weer genoten van dat reisje toen. Mooie stad, hoor. Ik ben een kind van de koude oorlog, en dat voel je daar gewoon echt. Ik vind het nog steeds bizar dat we nu gewoon de grens over kunnen lopen tussen oost en west Berlijn. En ik ben deze keer ook bij de plaats geweest waar de führerbunker was.. En op het oude vliegveld Tempelhof, waar aan het begin van de koude oorlog een luchtbrug naar west Berlijn was. Misschien ga ik er nog wel eens naartoe.. :-)quote:Al verwacht ik tegen die tijd geen crisis. Begin maart schiet ik waarschijnlijk uit de bocht. Dan ben ik net terug van een trip naar Berlijn met een vriendin. En dat is gewoon heel erg pittig.
Nu je het erover hebt, lees je wel goed je crisisplan? Geintje!quote:[..]
Topic heeft wel erg veel geholpen hoor! Gewoon even mijn hart luchten zonder mensen die zeuren dat ik mijn crisisplan moet lezen.
Dank je, en ik denk wel dat ik dat ben. Pas geleden zei mijn leidinggevende dat ik anders ben tegen klanten dan de andere collega's. "Ja, want jij bent vriendelijk tegen de klanten". Ehm ja, dat is toch logisch?quote:Je komt echt over als een mensenmens, dat is leuk om te lezen. Ook jullie als collega's onderling met elkaar omgaan (tenminste wat je hier verteld). Ik gun het je
Ja, we vinden het mooi. Dit zeepaardje heeft voor ons zeker waarde. En voor iemand anders waarschijnlijk helemaal niet.quote:[..]
Als je het mooi vindt, dan is het mooi. Geld maakt iets niet gelijk goed. Dit zeepaardje is waardevol dus
En tja... mensen die mijn schildertijtje hebben gezien vinden het wel oké.
Snuit, dat is even helemaal niet leuk.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry
Even minder lekker allemaal... kan het even niet goed uitleggen
Ik voel me enorm minderwaardig als mens en vrouw. Wat ben ik nou helemaal... geen partner, geen kinderen, geen baan, geen koophuis, geen toekomst
Ik haat mezelf en ook alles aan mezelf. Ik haat mezelf tot op het bot. Ik kan dat even moeizaam aan.
Ik heb even niks leuks te zeggen of schrijven
NIXTE SORRY!!!!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry
Dat hoeft ook niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn grootste valkuil: te volle planningquote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Snuit, dat is even helemaal niet leuk.![]()
Is hier iets aan voorafgegaan…? Of wil je liever niets zeggen…?
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:47 schreef maily het volgende:
[..]
NIXTE SORRY!!!!
je bent ons niks verplicht he.
Lief zijn voor jezelf
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet.
Je bent een fijne fok-forumgenoot en daar hou ik van
Een te volle planning is al niet leuk en dan die zwangerschapsaankondigingen er nog bij, nee dat is geen succes. Dan kook je over.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn grootste valkuil: te volle planning
En twee vrouwen in mijn omgeving hebben hun zwangerschap verkondigd. Wat natuurlijk fantastisch leuk is.
Alleen ik voel me dan zo minderwaardig en minder vrouw. Naja... ik doe alles gewoon stom...
[..]doe mijn best. Het is gewoon even een rommeltje in mijn bol
[..]dank je wel
Och liefjeliefjeliefje.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ik ook niet besproken krijg is dat ik dik en lelijk ben. Zit er enorm mee. Doe heel hard mijn best met afvallen
Dat kost tijd en is reuze ingewikkeld met mijn anti-psychotica.
Alleen dat is een no-go topic. Ik val liever dood neer dan dat ik dat bespreekbaar maak. Ik vertrouw niemand genoeg om daarover te praten. En ja natuurlijk ziet iedereen dat. Alleen nee...
Gelukkig zie ik dat niet hier. Maar ik kan me voorstellen dat mensen dat toch wel doen, met redenen als "het valt wel mee" enzo. Ik ben zelf een aantal jaren geleden aardig wat afgevallen en heb daarbij gelukkig alleen steun gehad van mijn omgeving.quote:Op zondag 26 januari 2025 04:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind het altijd zo opmerkelijk dat wanneer iemand zichzelf te dik vindt en graag wenst af te vallen, mensen vervolgens meestal reageren met redenen waarom ze dat niet zou hoeven doen.
Dat was ook mijn methode. Minder en gezonder gaan eten, alle chips en andere zoutjes en dingetjes eruit en 2x per week een flinke wandeling. Bij mij heeft dat er aardig wat kilo's vanaf gekregen.quote:Echter als ze heel graag wat kilootjes wilt verliezen en zichzelf aantrekkelijker wilt voelen, dan moet er toch wel een manier bestaan voor haar die ze kan volhouden? Sporten en een gezonde levensstijl kan juist enorm bijdragen aan de mentale gezondheid.
Vooruitgang en je voelt je beter, fijn. Hobbyhol klinkt geweldig, hobbykrocht nog beterquote:Op zondag 26 januari 2025 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben inmiddels ook al een kwart van mijn doel afgevallen. Dus we gaan gewoon rustig door.
Het is alleen een naar gevoel om niks waard te zijn (in eigen ogen iig)
Maar soit
Vandaag met een beter gevoel wakker geworden. Even rust in mijn agenda geschapen. Alleen die gedachte aan rust geeft rust
Sowieso vandaag en morgen vrij
Dus ik ga lekker in mijn hobbykamer zitten. In mijn hoofd noem ik het een hobbyhol. Mijn vrienden zeggen hobbykamer en mijn moeder atelier. Alleen hobbyhol klinkt zo lekker
Dat is zeker een heel naar gevoel. Ik begrijp denk ik wat je bedoelt. Ik ervaar het zelf alsof ik zo minderwaardig ben dat ik het niet eens verdien om te mogen bestaan. Al in mijn jeugd probeerde ik rationeel na te gaan wat voor slechte dingen ik gedaan zou kunnen hebben dat ik mij nog slechter en minderwaardiger voelde dan Hitler of Charles Manson en dan kwam ik niet eens in de buurt. Toch ging het gevoel daardoor niet weg, dus concludeerde ik dat er toch iets moet zijn wat mij tot een slecht en minderwaardig persoon maakt ... anders zou ik mij immers niet zo voelen!quote:Op zondag 26 januari 2025 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is alleen een naar gevoel om niks waard te zijn (in eigen ogen iig)
Daar heb je gelijk in. Daar heeft niemand schuld aan - jij zelf ook niet. Je bent evenmin verantwoordelijk voor de schizofrenie van jouw broer. Er heeft ook niemand schuld aan mijn dwangstoornissen. Het is er nou eenmaal: we kunnen niet ontkennen dat het er is en we moeten ermee zien te dealen en het beste van het leven te maken.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het feit dat ik schizofrenie heb en bipolair ben is absoluut niet de fout van mijn ouders, broer en opvoeding.
Ik weet aan wie PBR refereert, maar ik heb geen enkel idee hoe die alinea leidt tot de conclusie in de laatste regel.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Pabst, ik vind het erg verwarrend wat je schrijft. Is het wel voor TS bedoeld? Zoja, kun je dan voor mij in drie regels (en niet meer) zeggen wat je boodschap is?
@:PabstBlueRibbon
Hij zal het wel toelichten.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet aan wie PBR refereert, maar ik heb geen enkel idee hoe die alinea leidt tot de conclusie in de laatste regel.
Mooi dat je je vandaag beter voelt! Hou dat zo.. Ja, ik heb makkelijk praten, ik weet het.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag ging weer beter. Agenda even bijgesteld en meer tijd voor mezelf geregeld. Dat geeft dusdanig lucht dat ik me beter voel.
Mensen die hun eigen shit projecteren op anderen door hen te kleineren, voelen zichzelf daarmee sterker dan die anderen. Maar dat is een illusie die ze zichzelf wijsmaken: de realiteit houdt in dat ze steeds dieper in hun eigen leugens wegzakken en daarmee zichzelf kapotmaken.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Pabst, ik vind het erg verwarrend wat je schrijft. Is het wel voor TS bedoeld? Zoja, kun je dan voor mij in drie regels (en niet meer) zeggen wat je boodschap is?
@:PabstBlueRibbon
Ja, dat is zo. We gunnen TS het beste!quote:Op maandag 27 januari 2025 03:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Mensen die hun eigen shit projecteren op anderen door hen te kleineren, voelen zichzelf daarmee sterker dan die anderen. Maar dat is een illusie die ze zichzelf wijsmaken: de realiteit houdt in dat ze steeds dieper in hun eigen leugens wegzakken en daarmee zichzelf kapotmaken.
Slachtoffers zoals bijvoorbeeld TS werken aan zichzelf, want ze willen geen slachtoffer meer zijn. Niet door hun problemen op anderen te projecteren, maar door zichzelf als persoon te ontwikkelen. Dat gaat met vallen en opstaan, maar dat levert uiteindelijk échte zelf-voldoening op!
Ik gun het TS dat ze dat gaat ervaren. Ze is een sympathiek persoon en ook een sterk persoon.
Heel veel sterkte!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry
Ik voel me enorm minderwaardig als mens en vrouw. Wat ben ik nou helemaal... geen partner, geen kinderen, geen baan, geen koophuis, geen toekomst
Ik haat mezelf en ook alles aan mezelf. Ik haat mezelf tot op het bot. Ik kan dat even moeizaam aan.
Oké, even een traantje gelaten, je hebt me geraakt. Daarom duurde de reactie ook even. ik hoop dat je gelijk hebt. In ieder geval doe ik hard mijn best.quote:Op maandag 27 januari 2025 03:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Mensen die hun eigen shit projecteren op anderen door hen te kleineren, voelen zichzelf daarmee sterker dan die anderen. Maar dat is een illusie die ze zichzelf wijsmaken: de realiteit houdt in dat ze steeds dieper in hun eigen leugens wegzakken en daarmee zichzelf kapotmaken.
Slachtoffers zoals bijvoorbeeld TS werken aan zichzelf, want ze willen geen slachtoffer meer zijn. Niet door hun problemen op anderen te projecteren, maar door zichzelf als persoon te ontwikkelen. Dat gaat met vallen en opstaan, maar dat levert uiteindelijk échte zelf-voldoening op!
Ik gun het TS dat ze dat gaat ervaren. Ze is een sympathiek persoon en ook een sterk persoon.
Geniet ervan!quote:Op zondag 26 januari 2025 21:40 schreef qltel het volgende:
[..]
Mooi dat je je vandaag beter voelt! Hou dat zo.. Ja, ik heb makkelijk praten, ik weet het.
De komende dagen hoor je even wat minder van me.. Ik ben even wat drukker met wandelen en andere vrijetijdsdingen..![]()
quote:Op maandag 27 januari 2025 08:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. We gunnen TS het beste!
Dank je welquote:Op maandag 27 januari 2025 09:56 schreef Justinn het volgende:
[..]
Heel veel sterkte!
Wat ik je wil meegeven is dat veel mensen een neiging hebben om het hebben van partner/kind/baan/koopwoning te romantiseren, waar dat in werkelijkheid nooit een garantie is tot een voldaan of gelukkig leven.
M.a.w. er zijn er genoeg die zichzelf nog steeds haten terwijl ze gekozen hebben voor een kind, omdat ze de illusie hadden dat er geen andere weg naar geluk is.
Ja... daar heb ik ook een half jaar over gedaan... Ik voelde me meer onder druk gezet door mijn familie en vrienden dan door haar... Ik wilde geen mensen teleurstellenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit zijn de dagenDat je die dame van de WMO hebt afgezegd, ik durf zoiets niet. Jij gaat harder dan ik
![]()
Maar eigenlijk is het heel gewoon. Je kunt haar moeilijk tot je 80e nodig hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... daar heb ik ook een half jaar over gedaan... Ik voelde me meer onder druk gezet door mijn familie en vrienden dan door haar... Ik wilde geen mensen teleurstellen
ben ook gestopt met plannenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Poeh he... wat een week. Alles gaat anders dan ik wil en plan... zit echt even er doorheen daardoor...Enorme paniekaanvallen, die heftig zijn en lang aanhouden (gemakkelijk twee uur)... En dat is heel vermoeiend
Maandag gelukkig weer de begeleider en woensdag de psycholoog. Even weer de voetjes op de grond zetten
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Even iets anders, maar ik wilde het toch even kwijt. Dit topic van @:ChildoftheStars maar ook andere topics van onder ander @:PabstBlueRibbon en @:Cupfighter zijn voor mij wel topics waarbij ik een stuk meer inzicht krijg van de impact van mentale problemen. Het is niet iets waar ik zelf mee te maken heb gehad, en ik ben het ook niet in mijn naaste omgeving tegengekomen, waardoor ik me moeilijk dit soort problemen kon voorstellen. De openheid in de topics van genoemde personen maken een dergelijk inzicht wel mogelijk (denk ik), en het maakt ook inzichtelijk tegen welke problemen aanloopt in de zoektocht naar hulp.
Niet echt een post met advies op hulp, maar meer een post om te zeggen dat ik het erg waardeer dat jullie dit delen, en, mocht ik iemand in mijn directe omgeving met dergelijke problemen te maken krijgen, dan denk ik dat ik door deze topics me beter in kan leven in de problemen van die persoon.
Ja... ik ren en vlieg en moet alles maar kunnen. Stemmen nemen daardoor toe... schiet niet opquote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Veel te veel stress CotS? Gas terug nemen hé.
Kijk aan, goed gedaan! Goed opgekomen voor jezelf!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daarna iemand van de begeleiding in het huishouden vanuit het WMO hier gehad. Heel spannend, maar aangegeven dat ik er wel klaar mee ben. Het gaat gewoon goed en ik vind de eigen bijdrage hoog en ze praat enkel over haar vakanties en kinderen. Ze weet niks van mijn leven, want ze er gewoon niet naar vraagt.
Oeps.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Poeh he... wat een week. Alles gaat anders dan ik wil en plan... zit echt even er doorheen daardoor...Enorme paniekaanvallen, die heftig zijn en lang aanhouden (gemakkelijk twee uur)... En dat is heel vermoeiend
Maandag gelukkig weer de begeleider en woensdag de psycholoog. Even weer de voetjes op de grond zetten
Dank je wel, ik hou jullie op de hoogte hoe het met de therapie straks loopt(als ik die krijg)quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Even iets anders, maar ik wilde het toch even kwijt. Dit topic van @:ChildoftheStars maar ook andere topics van onder ander @:PabstBlueRibbon en @:Cupfighter zijn voor mij wel topics waarbij ik een stuk meer inzicht krijg van de impact van mentale problemen. Het is niet iets waar ik zelf mee te maken heb gehad, en ik ben het ook niet in mijn naaste omgeving tegengekomen, waardoor ik me moeilijk dit soort problemen kon voorstellen. De openheid in de topics van genoemde personen maken een dergelijk inzicht wel mogelijk (denk ik), en het maakt ook inzichtelijk tegen welke problemen aanloopt in de zoektocht naar hulp.
Niet echt een post met advies op hulp, maar meer een post om te zeggen dat ik het erg waardeer dat jullie dit delen, en, mocht ik iemand in mijn directe omgeving met dergelijke problemen te maken krijgen, dan denk ik dat ik door deze topics me beter in kan leven in de problemen van die persoon.
Hoi meis, wat betreft het moeilijke gesprek: kan ik/kunnen wij je daarbij helpen, eventueel in PM?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien is het goed dat de plannen van het weekend niet doorgaan. Ik merk gewoon dat ik aan het landen ben
Ik vind het wel heel moeilijk om gewoon te chillen. Die handen moeten gewoon bezig blijven. Zo zit ik nu ook in mijn hobbykamer ipv met een boek op de bank
Ik zit wel met het onderwerp van een G-schema in mijn hoofd. Dat wordt delen wat ik echt verschrikkelijk eng en gênant vind. Alleen waar wel een heel dik trauma op zit. Ik weet niet of ik de minachting van de psycholoog aankan...
Naja... het is nogal stom. En heel gênant.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoi meis, wat betreft het moeilijke gesprek: kan ik/kunnen wij je daarbij helpen, eventueel in PM?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben zo bang dat ze me gaat uitlachen. Alleen het is een groot pijnpunt en ik denk niet verder te komen met weg slikken. Alleen ik ga kapot als ze het grappig vindt. Dat ga ik niet overleven. Letterlijk.
Oké... zit nu weer te paniekjanken
Zelfs mijn beste vriendin, die notabene arts is, weet hier niks van.
Soms vraag ik me af wat me wel meezit in het leven
(Jaja ik heb hobby's, zat zit mee)
Naja... oké... ik zie dit als een oefening met delen... heb het er letterlijk benauwd van#aansteller
Ik hoop dat je gelijk hebt...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Eén ding: die vrouw gaat jou níet uitlachen. Want er valt niets te lachen. Maar er valt wel veel te winnen! Dat je je lichaam meer gaat accepteren zodat je je vrijer voelt.
En erover praten geeft meer duidelijkheid en wie weet ga je nog eens langs een specialist die jou een diagnose gaat geven. Dat zou fijn zijn. Dan vallen er stukjes op hun plaats.
Geweldig dat je deze stap hebt genomen en wat je zó bezighoudt, hebt opgeschreven!!!
![]()
![]()
Als je bang bent, bijv. voor een verkeerde opmerking van haar, zeg dat vantevoren! Zeg waar je bang voor bent. Dat het zo ontzettend gevoelig ligt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt...
Het is wel een gevalletje van een verkeerde opmerking en ik ben gebroken. Beetje een softie
En nee... ik wil niet weer die ellende van het ziekenhuis. Van de ene naar de andere specialist...
Dat prikken en porren wil ik gewoon niet meer. Dat is emotioneel te pijnlijk.
Ja... kan dat wel zeggen... ik zie echt beren op de weg... slaap er moeilijk van... alleen op dit moment met al die zwangere mensen en zelf niet willen omdat het gemakkelijker is dan niet willen...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je bang bent, bijv. voor een verkeerde opmerking van haar, zeg dat vantevoren! Zeg waar je bang voor bent. Dat het zo ontzettend gevoelig ligt.
Ik heb geen flauw idee eigenlijkquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:07 schreef Droopie het volgende:
Ik heb een vraag Cots.
Wat wil jij de komende periode zelf (1 of 2 jaar).
Moet je traumas verwerken of zou je er beter naar toe kunnen om de behandeling af te sluiten?
Zou je misschien, voor je aan je trauma's gaat werken. Eerst "eelt op je ziel willen kweken".
Als je denkbeeld is dat een arts je gaat uitlachen, lijkt mij, en dat is een aanname, dat alle gesprekken met een arts/ psych met de handrem gedaan worden. En geen enkele auto zal zo ver vooruit komen.
Je hebt geen standaard ziekte, dat heb ik de afgelopen jaren wel gelezen. Maar ik vraag mij af, met de beste bedoeling, of behandelingen wel optimaal zijn als jij je arts niet vertrouwt en na al die jaren nog zo in het verleden leef.
Je bent helemaal niets verplicht, vind het sowieso al knap hoe jij je al jaren er door heen werkt op je eigen manier.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee eigenlijk
Zit echt te piekeren wat ik hierop moet zeggen
Ik weet wel dat ik vooruitgang boek. En ik weet ook dat ik echt niet continu in het verleden leef
Ja... als ik in bed lig en maal wel. Overdag zit ik meestal in het hier en nu
En ik denk dat iedereen topics heeft die eigenlijk "no go" zijn. Die je verborgen wil houden, want ze teveel pijn doen. En dit onderwerp is simpelweg ook van nu.
Dus ik ben het niet helemaal met je eens... sorry
Wat bedoel je met al die zwangere mensen en zelf niet willen?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... kan dat wel zeggen... ik zie echt beren op de weg... slaap er moeilijk van... alleen op dit moment met al die zwangere mensen en zelf niet willen omdat het gemakkelijker is dan niet willen...
Dank je wel. Ik doe mijn best en het gaat wel steeds beter. Alleen als ik val, val ik hard. En ik vetrouw mijn hulpverleners zeker. Alleen sommige dingen zijn zo pijnlijk voor mezelf dat ik dat projecteer op de ander.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je bent helemaal niets verplicht, vind het sowieso al knap hoe jij je al jaren er door heen werkt op je eigen manier.
Maar ik vroeg het me af en je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, jij kent jezelf beter dan ik.
Ik heb geen keus over of ik kinderen wil. Ik heb geen keus of ik een partner wil. Dat zijn dingen die simpelweg niet voor mij zijn weggelegd. Soms zou ik willen kiezen. Kiezen voor een "huis, boompje, beestje"-leven. En dat is heel ondankbaar, alleen soms frustreert het mij welquote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat bedoel je met al die zwangere mensen en zelf niet willen?
Ja ik ga er zeker voor. Het moet een keer van mijn hart. En dat is toevallig nu... Ik denk niet dat ik ooit een seconde oke-ish met mezelf kan zijn als ik dit zo blijft opkroppen. Ik ga ervoorquote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:02 schreef qltel het volgende:
Hoi CotS. Ik wil iets positiefs zeggen, maar ik heb hier helemaal geen verstand van. Ik moest zelfs dat G-schema googlen.
En ook ik geloof nooit dat een professional je uit gaat lachen.Ik hoop dat ze haar best gaat doen om je te begrijpen en te helpen. Ga ervoor en geef haar de kans je te helpen! Want als je het geen kans geeft, dan zal het ook lastig zijn voor haar. Jeetje, dit is niet mijn beste tekst, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Had een beetje een vol hoofd. Net besproken dat ik moet gaan oefenen met minder neurotisch zijn omdat ik het mezelf heel moeilijk maak met al mijn kaders en regeltjes en hoe alles "moet". Dus even bezinken allemaalquote:
Nee wij ook niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:14 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Ik heb geen keus over of ik kinderen wil. Ik heb geen keus of ik een partner wil. Dat zijn dingen die simpelweg niet voor mij zijn weggelegd. Soms zou ik willen kiezen. Kiezen voor een "huis, boompje, beestje"-leven. En dat is heel ondankbaar, alleen soms frustreert het mij wel.’
Nee, kinderen lijkt me niet haalbaar idd. maar een partner… wie weet als je steeds sterker in je schoenen komt te staan… je weet het niet. Ik kan je hierin ook geen advies geven. Maar anderen hier vast wel.![]()
Dat zijn dingen die lopen zoals ze lopen. Daar valt geen advies op te geven. Het is gevoel icm feiten. Tja... we hebben geen glazen bolquote:Op maandag 3 februari 2025 16:14 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Ik heb geen keus over of ik kinderen wil. Ik heb geen keus of ik een partner wil. Dat zijn dingen die simpelweg niet voor mij zijn weggelegd. Soms zou ik willen kiezen. Kiezen voor een "huis, boompje, beestje"-leven. En dat is heel ondankbaar, alleen soms frustreert het mij wel.’
Nee, kinderen lijkt me niet haalbaar idd. maar een partner… wie weet als je steeds sterker in je schoenen komt te staan… je weet het niet. Ik kan je hierin ook geen advies geven. Maar anderen hier vast wel.
Hahaha op dieet, maar ik eet zo twee boterhammen met humus, rucola, tomaat en komkommerquote:Op maandag 3 februari 2025 16:16 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Had een beetje een vol hoofd. Net besproken dat ik moet gaan oefenen met minder neurotisch zijn omdat ik het mezelf heel moeilijk maak met al mijn kaders en regeltjes en hoe alles "moet". Dus even bezinken allemaal.’
Lekker voeten op tafel met een zak chips-tijd.
Spannend dagje morgen. Ik hoop dat het gesprek heel goed verloopt!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanochtend per ongeluk de avondpillen genomen. Resultaat; de hele dag geslapen...
Nu moet ik even bedenken hoe ik de avond wil invullen... Denk even in mijn hobbykamer zitten. Morgen weer een drukke dag.
Eerst de psycholoog. Dat vind ik even heel erg spannend. En daarna lunchen met een clubje. Wat ook heel spannend is. Een plek die ik niet ken en de ex-eetstoornis in mij eet liever niet bij anderen.
Je hebt een spannende dag morgen!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Morgen weer een drukke dag.
Eerst de psycholoog. Dat vind ik even heel erg spannend. En daarna lunchen met een clubje. Wat ook heel spannend is. Een plek die ik niet ken en de ex-eetstoornis in mij eet liever niet bij anderen.
Ik vind het ook super dat je erover gepraat hebt! Het was heel moeilijk voor je en je hebt het toch maar gedaan!quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, ik ben er nog niet aan toe om er hier over te praten, want ik moet zo de deur uit en doe mijn best om even een tranenstop in te voeren. Alleen ik heb het haar verteld. En ik heb haar beloofd dit ook te vertellen aan mijn beste vriendin.
Ze was heel lief en vond het heel goed dat ik erover gepraat heb. Het "viel mee", wist niet dat ik zo ongemakkelijk gevoel kon hebben. Het was heel zwaar.
Geniet van de thee en de lunch, ook al is dat weer een lastig moment. Probeer er toch van te genieten. Je doet het prima, dit kun je ook, al zie je er tegenop!quote:Nu even een kop thee en dan uit lunchen. Staat mijn hoofd helemaal niet naar, maar het is goed voor mij om wel te gaan.
Vanavond mag ik een schaaltje chipjes. Ik ben dapper geweest zei ze.
Trots op jou.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, ik ben er nog niet aan toe om er hier over te praten, want ik moet zo de deur uit en doe mijn best om even een tranenstop in te voeren. Alleen ik heb het haar verteld. En ik heb haar beloofd dit ook te vertellen aan mijn beste vriendin.
Ze was heel lief en vond het heel goed dat ik erover gepraat heb. Het "viel mee", wist niet dat ik zo ongemakkelijk gevoel kon hebben. Het was heel zwaar.
Volgende sessie gaan we er dieper op in. Ze vond een G-schema te kort doen aan het verhaal. Alleen we moeten er wel meer over praten. Om het trauma rondom dit te verminderen
En dan heb ik nog niet eens gedachtes gedeeld als "het is minder erg dat ik verbruikt werd als kind want ... " Ik ga een lijstje maken met elke keer als zo'n gedachte in mijn hoofd opkomt.
Nu even een kop thee en dan uit lunchen. Staat mijn hoofd helemaal niet naar, maar het is goed voor mij om wel te gaan.
Vanavond mag ik een schaaltje chipjes. Ik ben dapper geweest zei ze.
Dank je wel! Het was heel gezellig en even goed voor mijquote:Op woensdag 5 februari 2025 11:54 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik vind het ook super dat je erover gepraat hebt! Het was heel moeilijk voor je en je hebt het toch maar gedaan!
[..]
Geniet van de thee en de lunch, ook al is dat weer een lastig moment. Probeer er toch van te genieten. Je doet het prima, dit kun je ook, al zie je er tegenop!
Ik doe mijn best. Was gezelligquote:Op woensdag 5 februari 2025 11:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Goh meis, dat was zwaar maar wel heel positief. Ze moedigt je aan en zo kom je er verder mee.
Nu eerst met je vriendinnen (proberen te) eten.
Dank je welquote:Op woensdag 5 februari 2025 12:11 schreef maily het volgende:
[..]
Trots op jou.
Dit is allemaal heel zwaar en moeilijk voor jou maar je doet het wel!![]()
![]()
PS je hoeft hier niet alles te vertellen he!
Oi!!! Dat zijn wij toch ook?!quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh wauw... ik wil volgende week weer zoals vroeger naar de sportschool. Gezond en leuk en onder de mensen
En geen steun van mijn omgeving...
Haha jaquote:
Zie je wel dat je dingen voor elkaar krijgt! Je hebt alleen een pot en knikkers nodig om het door te krijgen..quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn pot met knikkers (Beloningssysteem) begint aardig vol te raken! Ik doe het blijkbaar wel goed. Normaal denk ik in alles te falen, alleen met die paar simpele doelen blijk ik toch redelijk succesvol te zijn
Dan sta je maar voor lul. Lekker belangrijk. Als je je maar goed voelt en er iets aan hebt!quote:Woensdag ga ik me inschrijven bij de sportschool. Vrijdag start ik met sporten. Als ik het na een maand nog leuk vind koop ik echt sportkleding. Nu gewoon een oude korten broek en een T-shirt met wat gympen. Ben wel bang dat ik voor lul ga staan, maar soit. Ik word vanzelf beter als ik doorzet.
Mensen zijn daar allemaal te druk met met zichzelf bezig zijn om op jou te letten. En áls er dan ook iemand op jou let, blijkbaar ben je dan belangrijk genoeg om afgeleid te worden van zijn/haar eigen bezigheden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Woensdag ga ik me inschrijven bij de sportschool. Vrijdag start ik met sporten. Als ik het na een maand nog leuk vind koop ik echt sportkleding. Nu gewoon een oude korten broek en een T-shirt met wat gympen. Ben wel bang dat ik voor lul ga staan, maar soit. Ik word vanzelf beter als ik doorzet.
Je zou kunnen vragen wat de rustige uurtjes zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben gezellig bij mijn moeder op de thee geweest. Het arme mensje wordt echt heel erg oud. Ik hoop dat ze het nog een tijdje volhoudt...
Nu best wel moe, jaja, het is weer zo ver.
Met mezelf afgesproken dat ik pauze heb tot 14.00 en dan naar boven ga borduren
Mijn pot met knikkers (Beloningssysteem) begint aardig vol te raken! Ik doe het blijkbaar wel goed. Normaal denk ik in alles te falen, alleen met die paar simpele doelen blijk ik toch redelijk succesvol te zijn
Maar mensenkinderen, wat kan ik moe zijnSlaap goed, maar ben nogal overvraagd. Deze vrije week is goed voor mij. Donderdag weer vrijwilligerswerkdingen en een clubje. Toch strenger zijn. Vrije dag is een vrije dag.
Woensdag ga ik me inschrijven bij de sportschool. Vrijdag start ik met sporten. Als ik het na een maand nog leuk vind koop ik echt sportkleding. Nu gewoon een oude korten broek en een T-shirt met wat gympen. Ben wel bang dat ik voor lul ga staan, maar soit. Ik word vanzelf beter als ik doorzet.
Je gaat als een speer! Bijna niet bij te houdenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie hebben gelijk. Iedereen komt om te sporten. Het is geen "staar naar CotS"-club
Alleen de theorie van weer sporten is toch spannend. Zeker omdat ik vroeger heel veel sportte (drie uur les per dag en twee uur lopen minimaal) en dat vermogen moet ik loslaten en bij nul beginnen.
Maar dat is volgende week. En het gaat goedkomen. En ik ga me beter voelen
Ben ook bang weer door te slaan. Maar goed... nu nog geen zorg
Verder gaat het lekker vandaag. Boodschappen gedaan. Thee met mijn moeder. Eindje gefietst. Geborduurd
Misschien niet gek dat ik moe ben
En die knikkerpot maakt me wel bewust van mijn winst.
Morgen lekker een luie dag en maandag ook en dinsdag ook. Ben blij dat ik vakantie heb moeten nemen
Morgen als een slak denk ikquote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je gaat als een speer! Bijna niet bij te houden
Kijk aan, goed voor jezelf opgekomen. De knikkerpot wordt steeds voller! Lekker bezig.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dapper geweest! Voor mijn doen dan. Eerder ergens weggegaan omdat het me teveel werd en niet mezelf voorbij goed pushen. En ook gezegd morgen niet te gaan. Ik heb mijn aandeel van een klus gedaan, nu mogen anderen opstaan
Bijna tijd voor een nieuwe knikkerpotquote:Op maandag 10 februari 2025 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dapper geweest! Voor mijn doen dan. Eerder ergens weggegaan omdat het me teveel werd en niet mezelf voorbij goed pushen. En ook gezegd morgen niet te gaan. Ik heb mijn aandeel van een klus gedaan, nu mogen anderen opstaan
En dat is heel moeilijk voor mij. Al die prikkels en het gebrek aan overzicht... buh!
Nu met een pot thee onderuit. Zo even verder rond kijken op Fok! en series... brein uit eventjes. Ben overprikkeld
Wel weer wat knikkers in de pot verdient. Huishouden gedaan, sociaal geweest. En als ik me vanavond gedoucht heb weer een knikker verdient
Ik baal soms wel van mijn hoofd. Na twee uur drukte gewoon hoofdpijn en duizelig. Trok het echt niet meer...
Hahaha als alle knikkers in de pot zitten en ik mezelf beloond heb gaan de knikkers er weer uit en begin ik opnieuwquote:Op maandag 10 februari 2025 22:18 schreef maily het volgende:
[..]
Bijna tijd voor een nieuwe knikkerpot![]()
en wij maar denken dat je een kast vol met knikkerpotten hebt staan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahaha als alle knikkers in de pot zitten en ik mezelf beloond heb gaan de knikkers er weer uit en begin ik opnieuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |