Het genoemde artikel met de quote daaruit is van december 2016. De situatie was toen nog heel anders. Collin was nog in opkomst en bij GvE en KoM waren er best wel veel defaults. Bij de meeste projecten was geen hypotheek en ik lees in die oude topics dat bij KoM de verpanding niet of niet goed was geregeld waardoor de investeerders bij een faillissement vaak met niets achterbleven. Zo zijn er in de periode (eind 2016) ook diverse crowdfunders die in de oude topics aangeven niet meer of veel minder te investeren omdat ze menen geen positief rendement meer te kunnen halen of zo weinig dat een deposito of andere vormen van investeren meer zouden opleveren.quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:11 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Wellicht lees ik je post verkeerd maar ik vind het zelf allemaal erg meevallen.
De bank zal wel denken (net als ik) die haalt het hoogseizoen niet.....laat staan de Kerstquote:Op woensdag 8 januari 2025 14:31 schreef optrandje het volgende:
[..]
Herfinanciering banklening; zou de bank niet verder met hem willen?
Denk je dat het zo dramatisch is?quote:Op woensdag 8 januari 2025 15:44 schreef obligataire het volgende:
[..]
De bank zal wel denken (net als ik) die haalt het hoogseizoen niet.....laat staan de Kerst
Ja.quote:
Ik zie wel wat risico's dat de hypotheek uiteindelijk uitgewonnen moet gaan worden, behalve te grote priveopname (wat op te lossen zou moeten zijn) zie ik de andere oorzaken zoals hoge energiekosten en stijgende loonkosten nog wel steeds als risico. De zekerheden lijken me wel goed, maar eerlijk gezegd zou ik al investeerder daar niet echt op een uitwinning zitten wachten. Daar komt bij, ze wonen wel erg ver van de zaak, dat lijkt me als ondernemer ook niet handig als je de boel onder controle wilt houden. Als ik dan w&v bekijk en daarbij bedenk dat er waarschijnlijk geen dga salaris uit de bv komt maar een onttrekking uit de vof als ib ondernemer, dan is dat niet echt ruim terwijl 2023 volgens mij niet echt een slecht vakantiejaar was. Als je ruim 400k "overwaarde" op je privewoning kunt uinzetten om geld te lenen en je bank wil geen 200k (mede op basis van prive aansprakelijkheid) lenen dan komen denk ik dat ze daar dezelfde bedenkingen hadden. Nogmaals, ik denk obv zekerheden geen verkeerd project en het kan gewoon goed uitpakken, maar die kansen gun ik dan iemand anders.quote:
Ik wil geen zwartkijker zijn maar zijn balans 2023 was al dramatisch slecht qua ratio's, de winstcijfers 2024 zijn te laag om van te kunnen leven, energie en personeel worden ook niet ineens veel goedkoper, ik denk serieus dat hij zonder deze herfinanciering al op heel korte termijn zou omvallen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:14 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik zie wel wat risico's dat de hypotheek uiteindelijk uitgewonnen moet gaan worden........
Texel doet het als eiland inderdaad super en de bedden zijn, zeker in de seizoenen goed bezet.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:51 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF, Supermarkt op vakantiepark Texel | 200k | 9,0% | 48 maanden.
Lijkt mij een mooi projectje, heb het idee dat Texel nog steeds booming is.
Enige reguliere supermarkt in de buurt is de PLUS. Deze super heeft dezelfde naam als de achternaam van de ondernemer van de super op het vakantiepark. Deze PLUS is eigendom van de zus van de Spar ondernemer.quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Texel doet het als eiland inderdaad super en de bedden zijn, zeker in de seizoenen goed bezet.
Spar supermarkten zijn best vrij prijzig en deze supermark heeft als handicap ook nog eens dat hij op een park zit. Er zullen naast de bezoekers van dit park dus weinig klanten komen. De eilanders zelf doen hun boodschappen over het algemeen gewoon bij de AH, Jumbo, Aldi of Lidl. Deze supermarkten zitten allemaal op het eiland.
Daarnaast is het m.i. bijzonder dat als je een dergelijk bedrijf hebt (waar je toch 5/6 dagen per week aanwezig zou moeten zijn) je gaat wonen, zoals de eilanders zeggen, aan de andere kant (op het vaste land).
De zekerheden zien er overigens wel oké uit. Ik twijfel dus nog een beetje of ik hem voor mijn basis bedrag zal meenemen.
Het nieuwe overzicht bij OPP vind ik ook geen verbetering. Bij het oude overzicht bij HCN zelf kun je in één oogopslag zien welke transacties er met welke verzamelbetaling worden uitbetaald. Bij OPP staat dat apart, plus bij uitbetaling staat alleen het transactienummer en niet de projectnaam. Ook bij het downloaden naar Excel staan er alleen de transactienummers.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:38 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Inmiddels is er in het menu ook weer een link naar deze url toe. Oftewel, zowel oude als nieuwe transactieoverzicht is bij HCN weer gewoon benaderbaar. Ik kan ook nog niet zeggen dat ik het nieuwe overzicht een verbetering vind.
quote:Project: LifeTime Watches
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
Doelbedrag: ¤ 450.000
Rente: 8,5%
Looptijd: 48 maanden
Leenvorm: Flexlening
10 januari live om 13:00 uur
mijn vraag aan GVE waarom er wel een prognose is van 2025 maar geen cijfers van 2024 is tot op heden door hen helaas nog niet beantwoord.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Project horloge jongens gaat vrijdag open voor
Dit is geen link voor een voor-inschrijving....quote:Op woensdag 8 januari 2025 17:46 schreef Tjalala het volgende:
Nog een nieuwe op Collin:
SD Projecten XI B.V.
¤ 2.500.000 | 9,0 % rente | 12 maanden
We delen hier ook gewoon nieuwe projecten om onze mening er over te geven etc, niet alleen altijd de investeringslinkjesquote:Op woensdag 8 januari 2025 18:52 schreef ovdm het volgende:
[..]
Dit is geen link voor een voor-inschrijving....
Welkom. Dit is (1 van) je eerste post(s)? Welkom! Wat is je ervaring met CF so far?quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:52 schreef ovdm het volgende:
[..]
Dit is geen link voor een voor-inschrijving....
Welkom. Dit is (1 van) je eerste post(s)? Welkom! Wat is je ervaring met CF so far?quote:Op woensdag 8 januari 2025 15:29 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
En bij GvE toch gewoon in Mijn statistieken onder Nog te ontvangen aflossing
En die gaat ook niet komen. Ze duwen het project gewoon stoïcijns door en denken dat het toch wel vol komt.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:48 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
mijn vraag aan GVE waarom er wel een prognose is van 2025 maar geen cijfers van 2024 is tot op heden door hen helaas nog niet beantwoord.
Linkje:quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:56 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
We delen hier ook gewoon nieuwe projecten om onze mening er over te geven etc, niet alleen altijd de investeringslinkjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
En die gaat ook niet komen. Ze duwen het project gewoon stoïcijns door en denken dat het toch wel vol komt.
Ik heb trouwens ongeveer gelijktijdig iets gevraagd over het MVS Lavanda schip en daar is ook nog geen reactie op gekomen, na de plichtmatige mededeling dat ze dat wél zouden gaan doen.
Ik snap dat niet, dat ze zo met de investeerders omgaan. Het is dat de resultaten verder goed zijn en dat er nog maar weinig spelers over zijn, maar anders....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het hele eiland is net zo groot als Amsterdam met dit verschil dat je op Texel overal zo kunt zijn, dus ook bij de overige supermarkten. Eilanders komen over het algemeen gewoon bij een van de grote supermarkten.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Enige reguliere supermarkt in de buurt is de PLUS. Deze super heeft dezelfde naam als de achternaam van de ondernemer van de super op het vakantiepark. Deze PLUS is eigendom van de zus van de Spar ondernemer.
Concurrentie binnen de familie dus.
Dat weet ik, maar ik mis hier iets anders dan een link naar de welbekende pagina van CCF. Niet meer en niet minderquote:Op woensdag 8 januari 2025 18:56 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
We delen hier ook gewoon nieuwe projecten om onze mening er over te geven etc, niet alleen altijd de investeringslinkjes
Ik beleg nu zo'n 25-30 jaar. Crowdfunding doe ik een jaar of 6 denk ik. Ik denk dat ik op dit moment in zo'n 100 projecten zit, een ander deel is reeds afgelost.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:07 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Welkom. Dit is (1 van) je eerste post(s)? Welkom! Wat is je ervaring met CF so far?
Je mist niets, niet iedereen zit full-time (of in mijn geval; ik kom er eigenlijk nooit) op de welbekende pagina van CCF.quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:28 schreef ovdm het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik mis hier iets anders dan een link naar de welbekende pagina van CCF. Niet meer en niet minder
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |