SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Hier precies 3 graden en regen. Typisch Nederlandse herfst treurnis. Kansloosquote:
Was hier gister ook hele dag bewolkt, precies op mijn laatste vrije dagquote:Op dinsdag 7 januari 2025 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier precies 3 graden en regen. Typisch Nederlandse herfst treurnis. Kansloos
Winterquote:Op dinsdag 7 januari 2025 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier precies 3 graden en regen. Typisch Nederlandse herfst treurnis. Kansloos
Ja, echt diep winter ditquote:
De kou inval en de sneeuw in de vs, dat is winter.quote:
Nederlandse winter is het zekerquote:
Tis januari. Daar hoort winter bij, net als in februari. Nu klagen we over 10 maanden herfst en boehooe klimaatverandering.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 10:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Opbokken met die winter, ik wil warm weer en onweer.
Dubbele cijfers willen we, geen kwakkel weerquote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis januari. Daar hoort winter bij, net als in februari. Nu klagen we over 10 maanden herfst en boehooe klimaatverandering.
Bij 10 maand lente is er geen klimaatverandering zeker?
Ja, stukken beter als het hier dan toch nooit echt winter wordt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:54 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Dubbele cijfers willen we, geen kwakkel weer
Dat dus.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nederlandse winter is het zeker
Volgende week lijkt het ook wel ok te worden. Meer zon en 4-6 gradenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
Ah ik zie momenteel toch vrij veel zon bij jullie als ik de radar zo check. It could be worse indeed
ok op naar de -10quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:54 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Dubbele cijfers willen we, geen kwakkel weer
Neequote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:39 schreef MissHobje het volgende:
Het trekt nu open hier, beetje zonnig inmiddels zo zalig. Ziet de wereld er meteen weer een beetje leuker uit
Hier op de Veluwe nu ook. Stukken beter en vriendelijker met zonquote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:39 schreef MissHobje het volgende:
Het trekt nu open hier, beetje zonnig inmiddels zo zalig. Ziet de wereld er meteen weer een beetje leuker uit
Ja dat ook maar lekker vriezen en zonnetje dan kunnen we hopelijk schaatsenquote:
Ja beter voor iedereen zijn humeur, want de meeste mensen hier in mijn omgeving zijn me een partij sacherijnigquote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier op de Veluwe nu ook. Stukken beter en vriendelijker met zon
Ja ik hoop het echtquote:
Ik kan het helaas niet. Net als skieen. Maar ik kan wel sneeuwballen gooien naar schaatsers en skiërs. Dat is ook leukquote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ik hoop het echtschaatsplezier lijkt me zo leuk, alhoewel het zal wel bij ijswandelen blijven in mijn geval maar het idee he
Schaatsen niet? Ben jij nou voor een hollanderquote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik kan het helaas niet. Net als skieen. Maar ik kan wel sneeuwballen gooien naar schaatsers en skiërs. Dat is ook leuk
Ik heb geen idee... heb het als kind talloze keren geprobeerd... schaatsen, rolschaatsen, skiëen...quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Schaatsen niet? Ben jij nou voor een hollander![]()
Maar het is jezelf makkelijk aan te leren
Ik zie het probleem al. Je bent een opgever.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... heb het als kind talloze keren geprobeerd... schaatsen, rolschaatsen, skiëen...
zwakke enkels, misschien angst om te vallen, slecht evenwicht...
zeg het maar
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie het probleem al. Je bent een opgever.
Hahaha pret is pret tochquote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik kan het helaas niet. Net als skieen. Maar ik kan wel sneeuwballen gooien naar schaatsers en skiërs. Dat is ook leuk
Ik hoop De Bilt ook maar dat zal dan nietquote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgenavond richting donderdag 10-15 cm sneeuw in zuidelijk Limburg?
Ga voor dubbele ijzers om eens te proberen of Friese doorlopend, echt te doen hoor!quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... heb het als kind talloze keren geprobeerd... schaatsen, rolschaatsen, skiëen...
zwakke enkels, misschien angst om te vallen, slecht evenwicht...
zeg het maar
Ben er nu te oud voorquote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ga voor dubbele ijzers om eens te proberen of Friese doorlopend, echt te doen hoor!
Kans is vrij klein dat het überhaupt veel noordelijker komt dan Eindhoven.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik hoop De Bilt ook maar dat zal dan niet
Echt vooral zuid Limburgquote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik hoop De Bilt ook maar dat zal dan niet
Ja, in mei. 2 wekenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:53 schreef Paul het volgende:
komt er echt lente @:misshobje ze liegen he
Vandaag ja best veel zelfs nog! Was echt een verrassingquote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
@:MissHobje , heeft de zon in De Bilt wel geschenen?
In de hele omgeving 3 uren zon behalve de Bilt
Nee nog lang nietquote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:53 schreef Paul het volgende:
komt er echt lente @:misshobje ze liegen he
Hmmm dan is het dus een meetfout, ik zal dat even noteren en morgen eventueel kijken of dit is gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Vandaag ja best veel zelfs nog! Was echt een verrassingik merk dat overigens vaker op en ik woon exht heel heel dicht bij de meet toren dus heel bizar soms.
Ja gebeurt vaker de laatste tijd viel mij ook al opquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmm dan is het dus een meetfout, ik zal dat even noteren en morgen eventueel kijken of dit is gecorrigeerd.
Eens. Aangepast.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:58 schreef INViCTuS het volgende:
Waar slaat die TT eigenlijk op? Welke lente, wanneer en waar?
quote:Op woensdag 8 januari 2025 07:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Walgelijk machtsvertoon, schrijnend.
Zuidoost genot. Gauw terug naar huis?quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Aantal frisse dagen in het ZO.
Ziedendquote:Op woensdag 8 januari 2025 07:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Walgelijk machtsvertoon, schrijnend.
Nog steeds in de korte broek, ga ik vanuit.quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bewolkt, sneeuwt en tot aan m'n heupen in de sneeuw
Uiteraardquote:Op woensdag 8 januari 2025 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nog steeds in de korte broek, ga ik vanuit.
Gewoon een weekje winter daar, voor hier niks. Gelukkig hebben we Februari nog....quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Aantal frisse dagen in het ZO.
Dat klopt. De grond is nog steeds te soppig. Het gewicht van de sneeuwpoppen kunnen grote gevaarlijke sinkholes veroorzaken. Doe dit dus niet!!quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:26 schreef Paul het volgende:
klopt het dat in de prov Utreg bij @:misshobje en mijn niet gaat sneeuwen dus dat we geen sneeuwpop mogen bouwen
pest ons niet, we willen weten of het sneeuwen gaat in den dolderquote:Op woensdag 8 januari 2025 09:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat klopt. De grond is nog steeds te soppig. Het gewicht van de sneeuwpoppen kunnen grote gevaarlijke sinkholes veroorzaken. Doe dit dus niet!!
Zompigquote:Op woensdag 8 januari 2025 09:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat klopt. De grond is nog steeds te soppig. Het gewicht van de sneeuwpoppen kunnen grote gevaarlijke sinkholes veroorzaken. Doe dit dus niet!!
Nog twee weekjes en de eerste krokussen staan in bloei ofzoquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:14 schreef Scjvb het volgende:
Tja, maar dit beschouwen als 'lente' is net iets teveel van het goede, meh!
Lijkt wel de tendens. Vanaf maart langzaam gaan denken aan het buitenbad.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog twee weekjes en de eerste krokussen staan in bloei ofzo
Ter verkoeling ja, heerlijkquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Lijkt wel de tendens. Vanaf maart langzaam gaan denken aan het buitenbad.
Dat is helemaal niet zo raar, hoor. Betreft die bloeiende bloemen dan. Lente weer was de afgelopen 2 jaar ver te zoeken in maart en april.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Door de hogere gemiddelde temperaturen begint dat steeds eerder ja.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo raar, hoor. Betreft die bloeiende bloemen dan. Lente weer was de afgelopen 2 jaar ver te zoeken in maart en april.
Dat niet alleen, maar je hebt ook gewoon soorten die eerder bloeien. Is met sneeuwklokjes ook zo. Er zijn soorten die in december al kunnen bloeien. Heeft niks met het weer te makenquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Door de hogere gemiddelde temperaturen begint dat steeds eerder ja.
Krokussen bloeien heel mijn leven al eind januari, begin februari. Heeft niks met lente te maken. Is een winterbloeier, je ziet ze zelfs vaak in de sneeuw. Dus niet zo dramatisch doen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Snowcastenquote:Op woensdag 8 januari 2025 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd hoe vanavond/vannacht gaat verlopen. Wordt nowcasten.
We doen net als in de VSquote:
Welk deel is droog en staat in de fik?quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We doen net als in de VS
Deel van het land krijgt ijs en sneeuw
Andere deel is droog en staat n de fik
Ja tuurlijk. Maar ik merk echt wel dat de tijd gemiddeld gezien naar vroeger in het jaar opschuift qua bloei van struiken / bloemen / bomen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar je hebt ook gewoon soorten die eerder bloeien. Is met sneeuwklokjes ook zo. Er zijn soorten die in december al kunnen bloeien. Heeft niks met het weer te maken
Naja, doelde er meer op dat we dat dan hier ook maar moeten gaan doen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welk deel is droog en staat in de fik?
In de vs wel weer beste fik
Beton fikt nietquote:Op woensdag 8 januari 2025 13:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, doelde er meer op dat we dat dan hier ook maar moeten gaan doen.
Dus ik stel voor dat we beginnen met de Randstad
Zie ook:
WKN / Bosbranden en harde wind bedreigen buitenwijken van Los Angeles
Die paar weilanden met een koe erop. Meh.quote:Op woensdag 8 januari 2025 14:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het "groene" hart wel... ? Kunnen ze daarna nieuwe "goedkope" huizen bouwen
Das Friesland ook. Ellendig kaal, saai en lelijkquote:Op woensdag 8 januari 2025 14:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die paar weilanden met een koe erop. Meh.
Gewoon afzinken dat stuk.
Positief blijven!quote:Op woensdag 8 januari 2025 15:23 schreef SoldMayor het volgende:
Dat is voor Oss wel echt op het randje.
Liever Brabantsquote:Op woensdag 8 januari 2025 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
En niet te verstaan. Maar liever Fries dan Hollands.
In de verste verte geen lente in zichtquote:Op woensdag 8 januari 2025 16:11 schreef RamboDirk het volgende:
Laatste stuiptrekkingen van de wintergoden.
Helaas...hopen op een nieuwe prik eind van de maand of in februariquote:Op woensdag 8 januari 2025 16:11 schreef RamboDirk het volgende:
Laatste stuiptrekkingen van de wintergoden.
Kun je nog beter met de fiets gaan (of lopen).quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:42 schreef MissButterflyy het volgende:
En net nu staat m’n auto bij de garage en moet ik morgen met de bus.![]()
Op de fiets ga ik het maar niet wagen.
Moet naar m’n werk. Als ik ga lopen is dat bijna twee uur.quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je nog beter met de fiets gaan (of lopen).
Dan sta je lekker vroeg opquote:Op woensdag 8 januari 2025 16:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Moet naar m’n werk. Als ik ga lopen is dat bijna twee uur.
Het was mooi het zuiden gekend te hebbenquote:
Wat zal het mooi zijn in de Limburgse heuvels morgenquote:Op woensdag 8 januari 2025 16:14 schreef INViCTuS het volgende:
Dikke pakketten in zuid Limburg
[ x ]
Zuidwestenwind, temperaturen ruim boven 0,en de heren professionals voorspellen sneeuw...quote:Op woensdag 8 januari 2025 17:55 schreef MichaelPallada het volgende:
17:50, vlakbij Maastricht, gebeurd nog niets nog geen vlokje te zien...
18:05, begint te regenen
Inderdaad ruim boven nul daar in Maastricht.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:44 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Zuidwestenwind, temperaturen ruim boven 0,en de heren professionals voorspellen sneeuw...
19:00, natte sneeuw, jippie!quote:Op woensdag 8 januari 2025 17:55 schreef MichaelPallada het volgende:
17:50, vlakbij Maastricht, gebeurd nog niets nog geen vlokje te zien...
18:05, begint te regenen
Inmiddels 0,2 gradenquote:Op woensdag 8 januari 2025 18:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Inderdaad ruim boven nul daar in Maastricht.
[ afbeelding ]
In België inmiddels al vol aan het sneeuwen.
Je denkt toch niet dat ik mijn rolluik open maak?quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kijk naar buiten
Abject en infaam zo'n TT aanpassen.
Genietenquote:Op woensdag 8 januari 2025 20:43 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Sneeuw allen.
quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fantastischquote:Op woensdag 8 januari 2025 08:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bewolkt, sneeuwt en tot aan m'n heupen in de sneeuw
Nou ja, bepaalde delen van Nederland en België wel. Sauerland en Eiffel kan wel vaker en meer liggen, inderdaadquote:Op woensdag 8 januari 2025 21:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja, 10-15 cm is niet echt pakketten toch. Zeker voor daar niet
Ben benieuwd. Morgen eens wat foto's vragen. Zou nu ongeveer 1 cm liggen thuisquote:Op woensdag 8 januari 2025 21:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, bepaalde delen van Nederland en België wel. Sauerland en Eiffel kan wel vaker en meer liggen, inderdaad
Bijzonder weer. 15cm sneeuw zou in Zuid-Limburg toch een prima taakje voor Co zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:43 schreef TLC het volgende:
Mag mevrouw de Rood thuis blijven morgen ?
Verhuizen een optie?quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:04 schreef PzKpfw het volgende:
Jammer dat de sneeuw slechts beperkt blijft tot de zuidelijke provincies.
Toen moest het hier nog vallen regio Oss.quote:
Nee, niemand neemt Limburg serieus.quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:46 schreef TweedeKlum het volgende:
Is de noodtoestand al uitgeroepen? Persconferentie van Schoof? TV-Actie voor de getroffen gebieden?
Akkoord.quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee, niemand neemt Limburg serieus.
Schieten in de sneeuw nu in Geleen!!!!!quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:45 schreef nattermann het volgende:
Pak m beet een cm of 7 sneeuw in Geleen
Inmiddels begint de omgeving van Wageningen aardig wit te kleuren.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Ware sneeuwstorm in Wageningen, maar het blijft niet liggen
Mooiquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:45 schreef nattermann het volgende:
Pak m beet een cm of 7 sneeuw in Geleen
Trump heeft de sneeuw opgeëist.quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:46 schreef TweedeKlum het volgende:
Is de noodtoestand al uitgeroepen? Persconferentie van Schoof? TV-Actie voor de getroffen gebieden?
Tsss, rupsjenooitgenoeg.quote:
De straten zijn nog grijs, ik zie dat de landerijen verderop wel wit kleuren.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:14 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Inmiddels begint de omgeving van Wageningen aardig wit te kleuren.
Klinkt als racistische sneeuwquote:Op donderdag 9 januari 2025 09:18 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
De straten zijn nog grijs, ik zie dat de landerijen verderop wel wit kleuren.
dickpics?quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:24 schreef KingRoland het volgende:
Deel dan die pics als je in zuid-limburg woont
dicklaurentpics @KingRoland ?quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey laat mij hier gvd buiten ja!
quote:Lange 'sneeuwfile' op A2 in Limburg, stilstaand verkeer op lokale wegen
Op de A2 van Eindhoven naar Maastricht staat tussen Echt en Maastricht-Zuid 29 kilometer "sneeuwfile", meldt de ANWB. Dat levert ruim een uur vertraging op. In Limburg en Noord-Brabant geldt donderdagochtend code oranje vanwege sneeuw en gladheid.
De ANWB liet eerder al weten dat het verkeer op meerdere wegen in het zuiden langzaam rijdt door sneeuwval. Dat was rond 9.00 uur nog steeds het geval, bevestigt een woordvoerder aan NU.nl. "Het verkeer lijkt zich goed aan te passen aan de omstandigheden, want er staan relatief weinig echte files door sneeuw." Stilstaand verkeer kom je vooral tegen op de lokale wegen.
Elders in het land is de ochtendspits minder druk dan gebruikelijk verlopen, vult de ANWB-woordvoerder aan. De files zijn beperkt tot de gebruikelijke locaties.
Wel is het erg druk tussen Heerlen en de Belgische grens. Daar wordt over een afstand van zo'n 15 kilometer langzaam gereden. Dat heeft met de weersomstandigheden te maken. Vervoerder Arriva waarschuwde eerder al dat in Heerlen en richting het Heuvelland bussen konden uitvallen door de sneeuw. Ook tussen Breda en Eindhoven is het erg druk.
Op de A67 bij het Limburgse Panningen is een auto tegen de vangrail terechtgekomen. De rechterrijstrook is daardoor dicht, richting Venlo levert dat een half uur extra reistijd op.
Er zijn nog geen grote problemen op het spoor gemeld. Er rijden geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht. De NS zet bussen in. Tussen Roermond en Sittard rijden minder treinen vanwege een seinstoring. De NS verwacht dit probleem na 9.30 te hebben opgelost. Tussen Delft Campus en Rotterdam Centraal rijden minder treinen vanwege een defect spoor. Dit probleem duurt tot na het middaguur, verwacht de NS.
Hier ligt hetzelfde. Alleen het dooit al weer weg.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:11 schreef MichaelPallada het volgende:
Huidige situatie in Rothem (5 km van Maastricht af).
[ afbeelding ]
Thuiswerken moeten "verantwoorden"quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:03 schreef BlackLining het volgende:
Precies genoeg om thuiswerken te verantwoorden
Werkenquote:Op donderdag 9 januari 2025 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Thuiswerken moeten "verantwoorden"
Alleen Nederland kennende begint die pas in mei, net als afgelopen jarenquote:Op donderdag 9 januari 2025 14:10 schreef RamboDirk het volgende:
Mijn God wat een heerlijk weer. Dit is het voorspel van een prachtige lente. Kun je alvast noteren.
Ah kijk, winterbanden.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:11 schreef MichaelPallada het volgende:
Huidige situatie in Rothem (5 km van Maastricht af).
[ afbeelding ]
Tenzij het je eigen windje is zekerquote:Op donderdag 9 januari 2025 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel fijn dat het niet waait. Ik haat wind.
Ik ben boswachter. Heb hier thuis wel wat kamerplanten maar verder heb ik hier niet bijzonder veel te doenquote:Op donderdag 9 januari 2025 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Thuiswerken moeten "verantwoorden"
Idem ..maar misschien komt er vannacht iets voor de randstad/middenquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:52 schreef ondeugend het volgende:
Weer geen sneeuw!
Maar wel zon dus geen echte klacht.
had vandaag op kantoor een windje gelaten en dat was ook te ruiken op de hele verdieping kan ik je vertellen hehequote:Op donderdag 9 januari 2025 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel fijn dat het niet waait. Ik haat wind.
Voelt goed hè, zo'n machtsvertoon?quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:54 schreef KingRoland het volgende:
[..]
had vandaag op kantoor een windje gelaten en dat was ook te ruiken op de hele verdieping kan ik je vertellen hehe
Neem eens een stukje doerian mee.quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:54 schreef KingRoland het volgende:
[..]
had vandaag op kantoor een windje gelaten en dat was ook te ruiken op de hele verdieping kan ik je vertellen hehe
www.chaturbate.comquote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:01 schreef Dven het volgende:
Nog leuke webcams met veel glijpartijen te vinden?
Dat ligt eraan. Temperatuur wordt met 7-10 graden wel goed te doen. Zeker met buiten werk. Of het mooi wordt is nog maar afwachten.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt een mooie rest van de maand te worden zo
In jouw geval zal het nooit goed genoeg zijn. Laten we vooral gewoon blij zijn dat er een droge, stabiele periode aankomt met niet al te koud/snijdend weer.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Temperatuur wordt met 7-10 graden wel goed te doen. Zeker met buiten werk. Of het mooi wordt is nog maar afwachten.
Niet zo overdrijvenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In jouw geval zal het nooit goed genoeg zijn. Laten we vooral gewoon blij zijn dat er een droge, stabiele periode aankomt met niet al te koud/snijdend weer.
Mijn knie is naar de gallemiezen nu dus eens.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Oef, die waarschuwing voor gladheid is meer dan terecht. Veel (fiets)paden echt spekglad hoor momenteel.
Klote, beterschap!quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:34 schreef Oriente het volgende:
[..]
Mijn knie is naar de gallemiezen nu dus eens.
Nordseesuppe zitten we natuurlijk niet op te wachten. Ellendig lange aanvoer van grijze vochtige lucht. Dat is toch ook niet mooi? Wel droogquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt een mooie rest van de maand te worden zo
Die Duitsers hebben wel meer van die grappige weer benamingen. Beetje met schreeuwende ondertoonquote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:53 schreef dick_laurent het volgende:
Nordseesuppe.
Vind ik wel een mooi woord
Nog regenbuien gehad?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:13 schreef MissHobje het volgende:
Vandaag blauw en veel zon en amper wind hoe fijn.![]()
Ga lekker ff rondje fiets en bos.
Jup vannacht veel en net ook een best buitje heb 20 min door de regen gefiets drijfnat in De Biltquote:
Bofkont!quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jup vannacht veel en net ook een best buitje heb 20 min door de regen gefiets drijfnat in De Bilt
hier net ook spetters. Straten best nat en vannacht kan het -3/-4 wordenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Het regent hier nu.. als dat vannacht aan gaat vriezen
Ondanks de 6 uren zon daar toch nat gewordenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jup vannacht veel en net ook een best buitje heb 20 min door de regen gefiets drijfnat in De Bilt
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:44 schreef INViCTuS het volgende:
6 uur zon in de Bilt vandaag. Sinds 1 december niet gehad. Wel sneu eigenlijk![]()
Ja einde middag werd ineens zo donker en moest nog naar huis fietsen..dikke pech had ikquote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ondanks de 6 uren zon daar toch nat geworden![]()
![]()
Ook hier flinke buien gehad met hagel gehad en natuurlijk mooie luchten zoals deze:
[ afbeelding ]
Ja dat is dan even kut hequote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja einde middag werd ineens zo donker en moest nog naar huis fietsen..dikke pech had ik
Tijdens de afgelopen nacht (en vanochtend) zijn in ons land de tot nu toe laagste temperaturen van deze meteorologische winter geregistreerd. De lage minima werden echter, vanwege bewolking en mist, niet gemeten in het besneeuwde zuidoosten, maar elders in den lande. Dat had alles te maken met flinke opklaringen in polaire lucht. Diverse meetpunten registreerden zowaar matige vorst. Zo werd het tot 08:00 uur in het duingebied van Wijk aan Zee –5,4, Gilze-Rijen –5,6, Deelen –5,7 en op Eelde –6,0°.quote:
Zandvlakte koeler sneller af waardoor je die lage temperatuur krijgt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:46 schreef ddx het volgende:
Blijft bijzonder dat wijk aan zee -4,5 is, terwijl rest van (Noord)Holland warmer is.
Hier in het noorden schijnt de zon volop!quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Gaat het zonnetje weer schijnen als de mist straks weg is?Ja toch?
In het westen ookquote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier in het noorden schijnt de zon volop!dus ga er wel vanuit
We zitten weer helemaal goedquote:
Jij hebt al sneeuw he... je kan niet alles hebben.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Gaat het zonnetje weer schijnen als de mist straks weg is?Ja toch?
Eerst uploaden naar gratis fotohost, postimg.com geloof ik is wel een goeie.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
Zo, 2.5 uur gelopen en 15 km verder. Eens kijken hoe ik die foto's ook alweer hier kan delen
Makkelijk. Van deze zon word ik niet warm.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:07 schreef ondeugend het volgende:
Wat een prachtige dag!
hoe kan je dit nou niet verkiezen boven 14 graden, grijs en vochtig?
Probeerde het ff voor je te fixen, maar als je bij die site de "direct link" pakt en dan hier op fok niet urlquote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:14 schreef INViCTuS het volgende:
Op deze manier bedoel ik het niet, maar zijn iig wel zichtbaar.
https://postimg.cc/Xp5t53Jw
https://postimg.cc/kR6zfPyP
Ik kan die links niet tussen img zetten, toch? Dat werkte volgens mij niet. kan de ractie niet meer aanpassen iig. Maar kan het ook elders proberen te uploaden. Niet vaak gedaan, dus niet zoveel ervaring meequote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Probeerde het ff voor je te fixen, maar als je bij die site de "direct link" pakt en dan hier op fok niet url
maar 'img' gebruikt tussen de haakjes dan staat t plaatje direct in de post.
Hier 23 vandaagquote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:16 schreef Oriente het volgende:
18 graden met zon(Barcelona) wat heb ik dat gemist
Nou weten we het wel inmiddels.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:40 schreef dick_laurent het volgende:
23 graden hier vandaag. Heb nog steeds gewoon lange broek aan overigens
Doet pijn idd.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:28 schreef kibo het volgende:
[..]
Nou weten we het wel inmiddels.
Tief eens op met je voortdurende Spanje gepats,
ZIEDENDquote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:28 schreef kibo het volgende:
[..]
Nou weten we het wel inmiddels.
Tief eens op met je voortdurende Spanje gepats,
Mooiquote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:14 schreef INViCTuS het volgende:
Op deze manier bedoel ik het niet, maar zijn iig wel zichtbaar.
https://postimg.cc/Xp5t53Jw
https://postimg.cc/kR6zfPyP
Troll station, hèquote:Op maandag 13 januari 2025 12:23 schreef onlogisch het volgende:
Al 758 dagen geen ‘ijsdag’ en we blijven tellen: nooit eerder zo lang zonder dag dat het onder nul bleef![]()
De Bilt heeft vaak net nietjes terwijl het elders vlakbij gewoon vriest of wel zomers is. Vorig jaar januari hebben ze een 0.0 graad gehad terwijl omliggende stations net wel onder nul waren, volgens mij.quote:
Heerlijk wandelen, ga zo ook nog even rondje bosquote:Op maandag 13 januari 2025 13:27 schreef Perrin het volgende:
De laatste paar dagen wandel ik buiten en geniet ik van het weer. Dat is echt even wennen.
Na morgen beetje warmer kun je ff ademenquote:Op maandag 13 januari 2025 23:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kan die kou nu effe opbokken? Kou zonder sneeuw is gewoon 10x niks!
Heerlijk toch, ff afkoelenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:25 schreef dick_laurent het volgende:
Die kou is helemaal uitgestroomd tot aan zuid Europa. Zeer koude ochtend hier, graadje of 3 a 4 en wat meer het binnenland in ook overal vorst.
je hebt liever 7 graden en regen?quote:Op maandag 13 januari 2025 23:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kan die kou nu effe opbokken? Kou zonder sneeuw is gewoon 10x niks!
Ja het is meer de ervaring om weer ff wolkjes te kunnen blazen en de kou te voelen in de ochtend.quote:
Ja lekker koude van vorst vind ik zo zalig..kan me indenken dat dit al heel wat is daar bij jou.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja het is meer de ervaring om weer ff wolkjes te kunnen blazen en de kou te voelen in de ochtend.Overdag kom je vrijwel altijd weer in de dubbele cijfers want de zonkracht is sowieso te hoog.
Al is er dus wel ergens in 2017 ofzo een sneeuwbui hier over de zuidelijke Costa getrokken waarbij het heel even een paar uurtjes wit was geworden. Was de eerste sneeuwbui die ze hier zagen in tientallen jaren.
In het binnenland is sneeuw natuurlijk minder zeldzaam, daar komt het bijna elke winter wel een keer voor, maar aan de kust is het heel uniek.
Moet wel heel maf zijn om dit mee te maken haha
[ afbeelding ]
gewoon zwart foto zeker... ik kijk naar zandquote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja het is meer de ervaring om weer ff wolkjes te kunnen blazen en de kou te voelen in de ochtend.Overdag kom je vrijwel altijd weer in de dubbele cijfers want de zonkracht is sowieso te hoog.
Al is er dus wel ergens in 2017 ofzo een sneeuwbui hier over de zuidelijke Costa getrokken waarbij het heel even een paar uurtjes wit was geworden. Was de eerste sneeuwbui die ze hier zagen in tientallen jaren.
In het binnenland is sneeuw natuurlijk minder zeldzaam, daar komt het bijna elke winter wel een keer voor, maar aan de kust is het heel uniek.
Moet wel heel maf zijn om dit mee te maken haha
[ afbeelding ]
Eindelijk gerechtigheidquote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:25 schreef dick_laurent het volgende:
Die kou is helemaal uitgestroomd tot aan zuid Europa. Zeer koude ochtend hier, graadje of 3 a 4 en wat meer het binnenland in ook overal vorst.
Ik vind het anders nu ook vies koud weer hoor!quote:Op maandag 13 januari 2025 23:50 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Na morgen beetje warmer kun je ff ademenvermoedelijk daarna weer vorst
15 graden en zeer zware storm met windstoten van 180km/h, ik zou er zowaar een contract voor tekenenquote:
Vies koud ??quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik vind het anders nu ook vies koud weer hoor!
[..]
15 graden en zeer zware storm met windstoten van 180km/h, ik zou er zowaar een contract voor tekenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |