abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216294738
Ik ga mij hier ook voegen, vind het wel fijn om wat inspiratie op te doen en ervaringen uit te wisselen! Ik wil zo’n 5 kilo afvallen. Ik jojo altijd, mijn band met voeding is niet echt geweldig. Mijn probleem is (denk ik) dat ik niet goed voor mezelf zorg; ik vind het vervelend om voor mezelf te koken bijvoorbeeld, dus dan eet ik niks of een zak chips of een chocoladereep :') Bizar, weet ik.

Maar goed, ik wil het wel echt anders want ik zit niet zo goed in mijn vel. Alleen ik stel het steeds uit. Ben wel benieuwd hoe jullie gemotiveerd blijven en hoe jullie het doen op drukke dagen, verjaardagen, maar ook traktaties op werk bijvoorbeeld? Had vanochtend een soort van koffiemoment op m’n werk en dan eet ik toch (zonder bij na te denken) weer 1 koekje mee bijvoorbeeld. :P
pi_216294836
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:34 schreef Rozenbloem het volgende:
Ik ga mij hier ook voegen, vind het wel fijn om wat inspiratie op te doen en ervaringen uit te wisselen! Ik wil zo’n 5 kilo afvallen. Ik jojo altijd, mijn band met voeding is niet echt geweldig. Mijn probleem is (denk ik) dat ik niet goed voor mezelf zorg; ik vind het vervelend om voor mezelf te koken bijvoorbeeld, dus dan eet ik niks of een zak chips of een chocoladereep :') Bizar, weet ik.

Maar goed, ik wil het wel echt anders want ik zit niet zo goed in mijn vel. Alleen ik stel het steeds uit. Ben wel benieuwd hoe jullie gemotiveerd blijven en hoe jullie het doen op drukke dagen, verjaardagen, maar ook traktaties op werk bijvoorbeeld? Had vanochtend een soort van koffiemoment op m’n werk en dan eet ik toch (zonder bij na te denken) weer 1 koekje mee bijvoorbeeld. :P
Drukke dagen zijn voor mij werkdagen, ik maak/zet alle 4 de maaltijden klaar de avond tevoren.
5e maaltijd is dan avondeten en 6e is het avondsnackje.

Verjaardagen of op visite eet ik gewoon mee wat er is, kijk wel naar de beste keuzes, maar het moet wel lekker zijn :9 en kijk in ons boek wat we eromheen zouden kunnen eten qua kcal.

Traktaties op werk sla ik zonder nadenken altijd af en neem niks, alleen mijn eigen lekkere hapje dat ik bij me heb.

We zijn nu ruim 10 weken bezig met Project Gezond en ik vind het top gaan, zonder moeite, we eten heerlijk!
pi_216294961
Bij een gezond eetpatroon hoort ook gewoon dat (incidentele) koekje bij het koffiemoment op je werk. Er wel bewust voor kiezen en niet gedachteloos naar binnen werken.
Als dat moment elke dag voorkomt, dan ga je voor jezelf afwegen of je het die kcal/suiker waard vindt of dat je denkt ‘nah, vandaag niet, want het past niet binnen mijn kcal’.
pi_216294979
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij een gezond eetpatroon hoort ook gewoon dat (incidentele) koekje bij het koffiemoment op je werk. Er wel bewust voor kiezen en niet gedachteloos naar binnen werken.
Als dat moment elke dag voorkomt, dan ga je voor jezelf afwegen of je het die kcal/suiker waard vindt of dat je denkt ‘nah, vandaag niet, want het past niet binnen mijn kcal’.
Uit ons boek komen een aantal baksels die ik invries en meeneem als tussendoortje. Op die manier weet ik precies hoeveel kcal ik naar binnen schuif ^O^ -O-
pi_216295023
Er komt beweging bij vandaag. De jongste is bij een vriendje spelen en ik zie nu pas dat het 4 kilometer fietsen is. En alleen de fiets die wij hier omschrijven als de vrachtwagen is beschikbaar. Kortom 8 kilometer me de pleuris trappen.

Hoppa ;)
pi_216295089
:D
pi_216295402
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Dit doe ik inderdaad ook. Op mijn werk is er iedere week wel taart. Dus heb al een regel dat ik het sowieso niet eet als het gewoon gekocht is. Als het zelf gemaakt is overweeg ik of ik er echt zin in heb of dat het bijzonder is of dat het de kcal niet waard is.
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 09:25:37 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216328149
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 17-01-2025: 90,1 kg.

Duurde iets langer dan verwacht, maar ik ben weer op mijn doelgewicht. Nu op naar de < 90 kg.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216328317
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:25 schreef UIO_AMS het volgende:

Duurde iets langer dan verwacht, maar ik ben weer op mijn doelgewicht. Nu op naar de < 90 kg.
Lekker bezig. En hoe lang moest je nu dus hieronder zitten om te winnen? Hoe gaat het bij je vrouw?

Hier nog lekker in het ritme. Sportschool wordt langzaam al wat minder druk. Fijn voor mij (al gun ik iedereen een betere levensstijl uiteraard).

Lijstje vandaag:
O: kwark
S: krachttraining full body
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: 2 mandarijnen + stukje chocolade
D: stoofpotje van rund en champignons en gebakken aardappeltjes
S: 75 min boksen
T: mango
(Totaal 1686 kcal met 131 gram eiwit)
pi_216328368
Lijst gisteren:
O: 3 boterhammen, 1 tomatentapenade + cottage cheese, 1 kaas pesto dip, 1 eiersalade
L: 3 boterhammen, 1 tomatentapenade, 1 cottage cheese, 1 eiersalade
T: kiwi en banaan
T: chocolade schuim gebakje
D: een vega bitterbal, een beetje avocado, sla, bietjes, beetje burrata met rucola, beetje frietjes met truffelmayo. Allemaal kleine hoeveelheden, was uit eten met shared dining en normaal raden ze 3-4 gerechtjes per persoon aan en wij hadden er naast de bitterballen 6 voor 5 personen waarvan ik alleen deze drie kon eten.
T: banaan met tarwezemelen

Had een bijeenkomst van werk in de middag met gebak van een lekkere bakker, en daarna borrel en uit eten met klein clubje. Kcal enz weet ik niet, thuis wel nog de banaan geprakt en tarwezemelen er doorheen om iig aan de 25 gram vezels te komen. Vandaag weer een normale dag.
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 10:00:54 #136
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216328397
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:50 schreef Pinuts het volgende:
Lekker bezig. En hoe lang moest je nu dus hieronder zitten om te winnen? Hoe gaat het bij je vrouw?
Een half jaar.
Zij heeft haar doelgewicht nog niet bereikt.

quote:
Hier nog lekker in het ritme. Sportschool wordt langzaam al wat minder druk. Fijn voor mij (al gun ik iedereen een betere levensstijl uiteraard).

Lijstje vandaag:
S: krachttraining full body
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: 2 mandarijnen + stukje chocolade
D: stoofpotje van rund en champignons en gebakken aardappeltjes
S: 75 min boksen
T: mango
(Totaal 1686 kcal met 131 gram eiwit)
Ik ga nu juist weer beginnen bij de sportschool. Of beginnen, ik had een feestdagenbreak in mijn regime.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216328421
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:25 schreef UIO_AMS het volgende:

^O^
Die 89 zie ik af en toe verschijnen... maar op de 'officiële weegdag :P zondags... is ie dan weer 90.1 }:|
Ik begon met 93.8, dus verder ook wel blij hoor :)

Paar jaar geleden was het 104. Mijn zwaarste :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 17-01-2025 10:52:51 ]
pi_216329311
Lekker bezig allemaal! Ik kom van 132 ( :@ ) en nu hangt de weegschaal al de hele week op 100.2…
Het is slechts een getal, en een dezer dagen zal hij ook 99.xx aanwijzen. Volgens mij ga ik keihard janken als het zover is. Nooit gedacht dat dat mij op eigen kracht nog zou lukken.
pi_216329835
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:56 schreef S_E het volgende:
Lekker bezig allemaal! Ik kom van 132 ( :@ ) en nu hangt de weegschaal al de hele week op 100.2…
Het is slechts een getal, en een dezer dagen zal hij ook 99.xx aanwijzen. Volgens mij ga ik keihard janken als het zover is. Nooit gedacht dat dat mij op eigen kracht nog zou lukken.
Niks om je voor te schamen. Ik vind het juist echt bewonderingswaardig dat je er dus al +30 kg af hebt. Lekker bezig! _O_
pi_216330242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:39 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Niks om je voor te schamen. Ik vind het juist echt bewonderingswaardig dat je er dus al +30 kg af hebt. Lekker bezig! _O_
O+
pi_216333070
Nou, dat ja! Een enorme prestatie _O_
pi_216333331
quote:
Wat goeoeoeoeoed *O*
pi_216341323
quote:
Super goed toch!
pi_216341393
Vraagje; meeste dagen zat ik rond de 800 kcals. Dat is niet genoeg. Dat begrijp ik zelfs

Dus ik eet nu in de middag een halve beker soja yoghurt met een klein beetje muesli en in de avond ook
Dat is toch een gezonde keuze? Op dagen dat ik meer kcal-vol eten eet laat ik het uiteraard staan. Of skip ik 1 yoghurtmoment. Alleen in het doe ik dit :)

Maak nu ook weekmenu's zodat ik goed avondeten eet. Meer afwisseling en zo. Anders eet ik zo twee weken prei bijvoorbeeld.
Plus plan ik meer kcals in. Eet tussen de middag avondeten. Dus dan laat ik de middag yoghurt schieten en in de avond wel (dan heb ik vaak wat (lekkere) trek. In de middag niet

Menu voor komende week staat in de agenda. Ook afgesproken met begeleiding dat ik dat doe. (Stress -> slecht eten)

Eten is altijd zo'n ingewikkeld gedoe... -O-
pi_216342102
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vraagje; meeste dagen zat ik rond de 800 kcals. Dat is niet genoeg. Dat begrijp ik zelfs

Dus ik eet nu in de middag een halve beker soja yoghurt met een klein beetje muesli en in de avond ook
Dat is toch een gezonde keuze? Op dagen dat ik meer kcal-vol eten eet laat ik het uiteraard staan. Of skip ik 1 yoghurtmoment. Alleen in het doe ik dit :)

Maak nu ook weekmenu's zodat ik goed avondeten eet. Meer afwisseling en zo. Anders eet ik zo twee weken prei bijvoorbeeld.
Plus plan ik meer kcals in. Eet tussen de middag avondeten. Dus dan laat ik de middag yoghurt schieten en in de avond wel (dan heb ik vaak wat (lekkere) trek. In de middag niet

Menu voor komende week staat in de agenda. Ook afgesproken met begeleiding dat ik dat doe. (Stress -> slecht eten)

Eten is altijd zo'n ingewikkeld gedoe... -O-
Ik het een tijd fitchef gehad. Kost wel een bedrag per maand maar is wel echt heel fijn om ervoor te zorgen dat je weet hoeveel en wat je moet eten. Zeker het proberen waard.
pi_216342373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:21 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik het een tijd fitchef gehad. Kost wel een bedrag per maand maar is wel echt heel fijn om ervoor te zorgen dat je weet hoeveel en wat je moet eten. Zeker het proberen waard.
Dank je wel voor de tip
Budgettechnisch is het niet zo'n optie... Voedingscentrumapp werkt wel goed voor mij :)
pi_216351541
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Krijg je hier iets van begeleiding bij? Want ik meen me te herinneren dat dit soort ‘triggers’ hier vaker voorbij zijn gekomen. Maar wat mij betreft zou ieder volwassene nooit onder de 1500 kcal moeten eten (tenzij je misschien 1.50m en 45kg weegt).

Voor mij een beetje een vreemde eetdag, maar verder wel een actieve. Heb namelijk een high tea/lunch gepland staan. Doel is om uiteraard te genieten, maar wel enigszins bewust de betere opties te kiezen en niet mezelf alleen maar vol te duwen met brownies en cakejes.
Wel qua avondeten ook even kwark gezien het vaak behoorlijk grote en vullende maaltijden zijn en ik wel mijn eiwitdoel wil halen.

S: boksen
L: high tea
S: krachttraining
D: kwark
pi_216352285
Zeker als je vegan wil eten zou ik inderdaad hier advies/hulp bij vragen, CotS. Ook als niet vegan overigens, maar bij wel vegan alleen nog maar meer. Al is het om even twee of drie weekmenu's te laten maken die je dan kan afwisselen.

Want heel realistisch: met 800 kcal per dag en dan ook nog plantaardig, kom je nu echt niet aan de voedingsstoffen, vitamines etc die je nodig hebt. Ik denk ook niet dat alleen twee keer wat soja yoghurt met muesli nou echt genoeg is om dat kcal tekort aan te vullen, laat staan dat het qua voedingsstoffen echt wat oplevert.

Ik zou inderdaad ook mikken op minstens gemiddeld 1500 kcal per dag. Ter vergelijking: ik ben 1m58 en weeg 60 kilo en als ik wil afvallen, probeer ik op weekbasis gemiddeld op 1500 kcal per dag te zitten en niet <1300 (en bij <1500 kcal dagen staan er dan dus ook dagen >1500 tegenover om gemiddeld op die 1500 te zitten). Hoe langer en zwaarder je bent, hoe hoger je onderhoud ligt en hoe meer kcal je dus nodig hebt. Ik zou dus echt niet onder de 1500 gaan zitten, en misschien zelfs nog wel wat erboven.

Maar het belangrijkste: zoek hier begeleiding bij. Ik denk echt dat je dat nodig hebt. Om je te leren hoe een gezond dagmenu eruit ziet zowel qua hoeveelheden als qua samenstelling. Want dat je bij je lijstjes maken niet door hebt dat het maar 800kcal is, laat wel zien dat je het nog moeilijk vindt om realistisch te zien wat je nodig hebt op een dag. Dat is niet erg, dat je dat moeilijk vindt, maar daar kun je dan dus wel wat hulp bij gebruiken.
pi_216352496
Mijn lijst van gisteren, ook een beetje raar want burenborrel en ik had er (kleine) chocolate mud cupcakes voor gebakken. Ik heb geen kcal geteld, maar wel wat ik thuis aan normaal eten heb gegeten ingevoerd om te zorgen dat ik wel aan de minstens 25 gram vezels zou komen.

O: skyr, banaan, tarwezemelen, tasty basics muesli, gebroken lijnzaad, 5g amandelen, 5g walnoten, 5g cashewnoten
L: 155g rode bietjes met 30g geitenkaas, daarnaast 2 boterhammen met cottage cheese, tomatentapenade en spinazie
T: een proef-chocolate mud cupcakeje, en een blokje chocolade en vijf mini oreo's tijdens het bakken
D: 245g rode bietjes met 25g geitenkaas
T: een chocolate mud cupcakeje, een paar lu crackers zonder iets, wat druifjes, een paar lu crackers met brie/andere kaas

Sowieso >1500 kcal ;) en ook vast teveel vet en verzadigd vet en te weinig eiwitten. Maar wel minstens 28 gram vezels ^O^ en ik heb ervan genoten en een gezellige avond gehad.

Vandaag weer normaal. Moet nog bedenken wat ik vanavond ga eten. Ligt ook aan of ik nog de deur uit wil of het moet doen met wat ik in de koelkast/vriezer heb liggen.
pi_216363975
Afgelopen week gemiddeld 200kcal per dag minder gegeten dan ik had verbrand ^O^

Lijstje:
L: 2x No fairytale wraps met eiersalade, paprika en kiemgroente
D: risotto met garnalen
T: snackgroente en proteïne toetje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')