Drukke dagen zijn voor mij werkdagen, ik maak/zet alle 4 de maaltijden klaar de avond tevoren.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:34 schreef Rozenbloem het volgende:
Ik ga mij hier ook voegen, vind het wel fijn om wat inspiratie op te doen en ervaringen uit te wisselen! Ik wil zo’n 5 kilo afvallen. Ik jojo altijd, mijn band met voeding is niet echt geweldig. Mijn probleem is (denk ik) dat ik niet goed voor mezelf zorg; ik vind het vervelend om voor mezelf te koken bijvoorbeeld, dus dan eet ik niks of een zak chips of een chocoladereepBizar, weet ik.
Maar goed, ik wil het wel echt anders want ik zit niet zo goed in mijn vel. Alleen ik stel het steeds uit. Ben wel benieuwd hoe jullie gemotiveerd blijven en hoe jullie het doen op drukke dagen, verjaardagen, maar ook traktaties op werk bijvoorbeeld? Had vanochtend een soort van koffiemoment op m’n werk en dan eet ik toch (zonder bij na te denken) weer 1 koekje mee bijvoorbeeld.
Uit ons boek komen een aantal baksels die ik invries en meeneem als tussendoortje. Op die manier weet ik precies hoeveel kcal ik naar binnen schuifquote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij een gezond eetpatroon hoort ook gewoon dat (incidentele) koekje bij het koffiemoment op je werk. Er wel bewust voor kiezen en niet gedachteloos naar binnen werken.
Als dat moment elke dag voorkomt, dan ga je voor jezelf afwegen of je het die kcal/suiker waard vindt of dat je denkt ‘nah, vandaag niet, want het past niet binnen mijn kcal’.
Dit doe ik inderdaad ook. Op mijn werk is er iedere week wel taart. Dus heb al een regel dat ik het sowieso niet eet als het gewoon gekocht is. Als het zelf gemaakt is overweeg ik of ik er echt zin in heb of dat het bijzonder is of dat het de kcal niet waard is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij een gezond eetpatroon hoort ook gewoon dat (incidentele) koekje bij het koffiemoment op je werk. Er wel bewust voor kiezen en niet gedachteloos naar binnen werken.
Als dat moment elke dag voorkomt, dan ga je voor jezelf afwegen of je het die kcal/suiker waard vindt of dat je denkt ‘nah, vandaag niet, want het past niet binnen mijn kcal’.
Lekker bezig. En hoe lang moest je nu dus hieronder zitten om te winnen? Hoe gaat het bij je vrouw?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 17-01-2025: 90,1 kg.
Duurde iets langer dan verwacht, maar ik ben weer op mijn doelgewicht. Nu op naar de < 90 kg.
Een half jaar.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:50 schreef Pinuts het volgende:
Lekker bezig. En hoe lang moest je nu dus hieronder zitten om te winnen? Hoe gaat het bij je vrouw?
Ik ga nu juist weer beginnen bij de sportschool. Of beginnen, ik had een feestdagenbreak in mijn regime.quote:Hier nog lekker in het ritme. Sportschool wordt langzaam al wat minder druk. Fijn voor mij (al gun ik iedereen een betere levensstijl uiteraard).
Lijstje vandaag:
O: kwark
S: krachttraining full body
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: 2 mandarijnen + stukje chocolade
D: stoofpotje van rund en champignons en gebakken aardappeltjes
S: 75 min boksen
T: mango
(Totaal 1686 kcal met 131 gram eiwit)
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 17-01-2025: 90,1 kg.
Duurde iets langer dan verwacht, maar ik ben weer op mijn doelgewicht. Nu op naar de < 90 kg.
Niks om je voor te schamen. Ik vind het juist echt bewonderingswaardig dat je er dus al +30 kg af hebt. Lekker bezig!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:56 schreef S_E het volgende:
Lekker bezig allemaal! Ik kom van 132 () en nu hangt de weegschaal al de hele week op 100.2…
Het is slechts een getal, en een dezer dagen zal hij ook 99.xx aanwijzen. Volgens mij ga ik keihard janken als het zover is. Nooit gedacht dat dat mij op eigen kracht nog zou lukken.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:39 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Niks om je voor te schamen. Ik vind het juist echt bewonderingswaardig dat je er dus al +30 kg af hebt. Lekker bezig!
Wat goeoeoeoeoedquote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:56 schreef S_E het volgende:
Lekker bezig allemaal! Ik kom van 132 () en nu hangt de weegschaal al de hele week op 100.2…
Het is slechts een getal, en een dezer dagen zal hij ook 99.xx aanwijzen. Volgens mij ga ik keihard janken als het zover is. Nooit gedacht dat dat mij op eigen kracht nog zou lukken.
Super goed toch!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:56 schreef S_E het volgende:
Ik het een tijd fitchef gehad. Kost wel een bedrag per maand maar is wel echt heel fijn om ervoor te zorgen dat je weet hoeveel en wat je moet eten. Zeker het proberen waard.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vraagje; meeste dagen zat ik rond de 800 kcals. Dat is niet genoeg. Dat begrijp ik zelfs
Dus ik eet nu in de middag een halve beker soja yoghurt met een klein beetje muesli en in de avond ook
Dat is toch een gezonde keuze? Op dagen dat ik meer kcal-vol eten eet laat ik het uiteraard staan. Of skip ik 1 yoghurtmoment. Alleen in het doe ik dit
Maak nu ook weekmenu's zodat ik goed avondeten eet. Meer afwisseling en zo. Anders eet ik zo twee weken prei bijvoorbeeld.
Plus plan ik meer kcals in. Eet tussen de middag avondeten. Dus dan laat ik de middag yoghurt schieten en in de avond wel (dan heb ik vaak wat (lekkere) trek. In de middag niet
Menu voor komende week staat in de agenda. Ook afgesproken met begeleiding dat ik dat doe. (Stress -> slecht eten)
Eten is altijd zo'n ingewikkeld gedoe...
Dank je wel voor de tipquote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik het een tijd fitchef gehad. Kost wel een bedrag per maand maar is wel echt heel fijn om ervoor te zorgen dat je weet hoeveel en wat je moet eten. Zeker het proberen waard.
Krijg je hier iets van begeleiding bij? Want ik meen me te herinneren dat dit soort ‘triggers’ hier vaker voorbij zijn gekomen. Maar wat mij betreft zou ieder volwassene nooit onder de 1500 kcal moeten eten (tenzij je misschien 1.50m en 45kg weegt).quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vraagje; meeste dagen zat ik rond de 800 kcals. Dat is niet genoeg. Dat begrijp ik zelfs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |