abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216242790
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:41 schreef Candaasje het volgende:
Aan wat voor kosten denk jij Bart?
Veel. :) Als je dat zo ziet is het enorm. Als je b.v. opnieuw wilt straten.... Dat is heel andere koek dan onze eigen postzegel. Daar heb je een grondbedrijf voor nodig. Diensten zijn peperduur these days. Al dat 1.000 m2 gras maaien... (+- 40 x onze eigen postzegel) Moet toch gebeuren. Mijn broer had ook zo'n estate in Friesland. Hij vond gelukkig een boer die dat geregeld wilde doen als ie het gras mocht hebben. Maar anders: gras maaien trek er 3 dagen voor uit en schaf een zitmaaier aan. In die tijd kan je niet werken. Als werken ook nog moet dan hou je eigenlijk geen tijd over voor wat je allemaal wilt. Is dus beetje ervaring van de broer, die ging er steeds slechter uitzien door de zorgen om het blok aan zijn been zijnde dat veel te grote huis en al die grond. Alles wat er moet: zoveel werk en zo weinig tijd relatief. Men onderschat dat.

Men moet i.i.g. een zeer positieve insteek hebben voor dit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 19:16:09 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216243885
Misschien heb ik wel familie vlakbij waar ik een zitmaaier van kan lenen als ik bij hun ook even met het ding rondcross.

Je doet allerlei aannames en zonder een aankoopprijs te weten kun je volgens mij weinig zeggen of iets een miskoop is.

De basis, de woning is niet verkeerd. Als je dat als krot bestempeld kun je een kwart van Nederland wel plat schuiven.

Als ik de prijs voor het hele spul neem voor enkel het woonhuis en ik vergelijk dat met wat ik gisteren hoorde op de radio wat de gemiddelde huizenprijs in NL is - dan lach ik nog steeds. Dan kun je alles er rondom beschouwen als ballast, of als iets wat je gratis hebt gekregen en misschien niet perfect is :) Ik zit niet in een rolstoel dus ach als er wat straatwerk niet perfect ligt, jammer dan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216244628
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:16 schreef derLudolf het volgende:
De basis, de woning is niet verkeerd. Als je dat als krot bestempeld kun je een kwart van Nederland wel plat schuiven.
Of de helft. :) Maar ik vind het niet nodig dat je je gaat verdedigen tegen de azijnpisser in dit topic.
Gefeliciteerd ermee en ik hoop dat het allemaal een beetje gemakkelijk gaat. Het is inderdaad net wat je wilt, een volledige renovatie of deels. Daar zit natuurlijk behoorlijk verschil in.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 22:58:26 #64
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_216247275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Veel. :) Als je dat zo ziet is het enorm. Als je b.v. opnieuw wilt straten.... Dat is heel andere koek dan onze eigen postzegel. Daar heb je een grondbedrijf voor nodig. Diensten zijn peperduur these days. Al dat 1.000 m2 gras maaien... (+- 40 x onze eigen postzegel) Moet toch gebeuren. Mijn broer had ook zo'n estate in Friesland. Hij vond gelukkig een boer die dat geregeld wilde doen als ie het gras mocht hebben. Maar anders: gras maaien trek er 3 dagen voor uit en schaf een zitmaaier aan. In die tijd kan je niet werken. Als werken ook nog moet dan hou je eigenlijk geen tijd over voor wat je allemaal wilt. Is dus beetje ervaring van de broer, die ging er steeds slechter uitzien door de zorgen om het blok aan zijn been zijnde dat veel te grote huis en al die grond. Alles wat er moet: zoveel werk en zo weinig tijd relatief. Men onderschat dat.

Lees mijn klustopics eens door zou ik zeggen, misschien steek je er wat van op.
  Moderator zaterdag 11 januari 2025 @ 19:50:05 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216258696
Vandaag naar een vloerenboer geweest. Eiken lamelparket, op de website vanaf ¤23/m2 met de mededeling "kom langs"

Uiteraard is het het een lokkertje :')
Dat was een restpartij van slechts 10mm dik, 14mm lijkt me beter.

Iemand ervaring met 10 vs 14mm dik lamelparket?
pi_216260220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Misschien koopt Ludolf wel een paar beesten die het kort kunnen houden, heb ik ook gedaan, doet wonderen (en ik heb 3.5 hectare land).
pi_216260237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:22 schreef Managarm het volgende:

[..]
Misschien koopt Ludolf wel een paar beesten die het kort kunnen houden, heb ik ook gedaan, doet wonderen (en ik heb 3.5 hectare land).
Denken in oplossingen inderdaad. Dat is wennen voor mij. ;)
pi_216260326
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag naar een vloerenboer geweest. Eiken lamelparket, op de website vanaf ¤23/m2 met de mededeling "kom langs"

Geen ervaring, maar ik heb het parket wat in onze vorige huis lag tweedehands gekocht. De prijs was dusdanig laag en het aantal m2 fors dat de lelijke planken er tussenuit halen een hele mooie vloer opleverde.
pi_216260595
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:50 schreef derLudolf het volgende:

Wij hebben het hier voor boven in de studeerkamer besteld, 10mm dik met 3mm toplaag. Dat is wel maar 1x te schuren dus in die zin minder bestand tegen de tand des tijds.
Beneden hebben we daarom wel dikker parket genomen, met dikkere toplaag.
  Moderator zaterdag 11 januari 2025 @ 21:56:03 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216260758
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wij hebben het hier voor boven in de studeerkamer besteld, 10mm dik met 3mm toplaag. Dat is wel maar 1x te schuren dus in die zin minder bestand tegen de tand des tijds.
Beneden hebben we daarom wel dikker parket genomen, met dikkere toplaag.
Waar ik was hadden ze bij 10 en 14mm een even dikke toplaag - dus daarvoor maakt het weinig verschil. Ligt 10mm er wel mooi strak in?

Maar goed, nu de prijs hier een stuk hoger is uitgevallen ga ik sowieso even verder kijken wat het elders kost.
pi_216262038
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waar ik was hadden ze bij 10 en 14mm een even dikke toplaag - dus daarvoor maakt het weinig verschil. Ligt 10mm er wel mooi strak in?

Maar goed, nu de prijs hier een stuk hoger is uitgevallen ga ik sowieso even verder kijken wat het elders kost.
Het moet nog gelegd worden :D
Maar ik verwacht dat het met een goede ondervloer (en goed gladde betonvloer eronder) wel goed moet komen. In een andere kamer ligt laminaat en dat is veel dunner, maar ligt ook goed.

De vloerenman had het wel over een ondervloer die goede tegendruk geeft, voor wanneer je de vloer zwevend legt. (Hij was fan van een rubber ondervloer)
  zondag 12 januari 2025 @ 01:08:05 #72
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216262474
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Het moet nog gelegd worden :D
Maar ik verwacht dat het met een goede ondervloer (en goed gladde betonvloer eronder) wel goed moet komen. In een andere kamer ligt laminaat en dat is veel dunner, maar ligt ook goed.

De vloerenman had het wel over een ondervloer die goede tegendruk geeft, voor wanneer je de vloer zwevend legt. (Hij was fan van een rubber ondervloer)
Wij hadden in het vorige huis de vloer zelf gelegd op een rubberen plak ondervloer, hierdoor lagen de planken vastgeplakt op de ondervloer. Vonden wij een hele goede manier en goed zelf te leggen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_216262833
Ik heb 10mm gehad en het lag er strak in. Wel ging het op een strakke ondervloer. Dat maakt heel veel uit.

In Vriezenveen zit BeBo parket. Een schreeuwerige website en in de loods/winkel is het agressieve verkoop. Maar qua prijs zijn ze erg interessant
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 08:33:45 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216262889
Daar was ik dus @Barry1986 :)
  zondag 12 januari 2025 @ 09:47:44 #75
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216263512
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 08:33 schreef derLudolf het volgende:
Daar was ik dus @:Barry1986 :)
Daar kwam de vloer waar ik het over had ook vandaan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 12 januari 2025 @ 10:15:12 #76
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_216263809
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 08:33 schreef derLudolf het volgende:
Daar was ik dus @:Barry1986 :)
Boeven zijn dat trouwens :)
Laatste winkel waar ik naar toe zou gaan voor een vloer. Ik ben alleen niet onbevooroordeeld wat dat betreft.
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 12:21:21 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216264949
Tja, als ik het nu ergens anders koop zijn dat misschien nog grotere boeven maar dat weet niemand :+

Heb wel even elders gekeken, volgens mij zijn is Bebo wel erg scherp geprijsd.
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 17:37:21 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216357785
Zo dit weekend voor het eerst bezig geweest.

Even gekeken of er toevallig meerdere lagen tegels in de woonkamer lagen. Dat bleek niet het geval. Dus de houten vloer komt gewoon over deze tegels te liggen. Ze liggen er mooi strak in, dat scheelt, maar met m'n 1,995m pas ik net niet onder de deur door. Ik dacht dat er daarom misschien wel meerdere lagen in konden liggen, maar dat is niet zo.

De tegels zijn best dun, de winst in hoogte weegt niet op tegen de hoeveelheid extra werk.

Verder een kast die was blijven staan in de woonkamer van de muur geschroefd, gaten in muur en plafond gedicht en de deurkozijnen en het kozijn om de 'boog' en aftimmering van de rolluiken in de woonkamer opgeschuurd. De boog en 1 rolluik heb ik afgelakt en vanmiddag de boog nog even een tweede keer.

De deuren mogen denk ik ook wel een kleurtje hebben. Hebben jullie ervaring met verf die is resistent tegen huidvet, bv deze
https://www.verf.nl/product/trimetal-permacryl-xr-satin
M'n ouders hadden ook ooit deuren geverfd maar die werd na verloop van tijd helemaal zacht rondom de klink.

Verder was de Kachelboer er gisteren. Een Wasserführende Kaminofen is niet echt interessant zei hij. De kachel staat rechts voor en de ketel links achter, een verdieping hoger. Dan moet je leidingen door het hele huis. Bovendien moet je met dat systeem eigenlijk de hele dag stoken - als je alleen de 's avonds de kachel aan hebt is moet je de investering in een paar uren per dag terug verdienen.
  Moderator zondag 19 januari 2025 @ 17:39:04 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216357804
Vraag me overigens af wat voor schroeven de vorige bewoner in de betimmering van de rolluiken heeft gedraaid. T10 is de klein en T15 te groot. 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 19-01-2025 20:30:48 ]
pi_216358877
De vorige bewoner bedoel je?😉

De cm’s ruimtetekort in kozijn went snel.
  zondag 19 januari 2025 @ 20:16:08 #81
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_216359409
Leuk topic, ga ik volgen! Ik ben zelf alles behalve handig helaas, maar verder lijkt het me heerlijk wonen.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_216360365
Kun je je vloer niet verlagen? Houten balken vloer? Of beton?

Of deurposten verhogen?
pi_216362862
Ik ben ook 1m98 hoog en de duitse bouw uit 1960 zijn de deur lateien op 2m geplaatst.
Daar komt het duitse kozijn van 2cm onder en dat zorgt dat je altijd even je hoofd moet knikken.
Simpel ophogen is hier niet bij. En het hangt een beetje af om hoeveel deuren het gaat. Ik heb destijd er voorgekozen om er aan te wennen. Wat overigens gelukt is.
Maar je kan het ook een te groot frustratie punt vinden, en dan pas je het aan ;).
  Moderator maandag 20 januari 2025 @ 08:17:05 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216362929
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:54 schreef Puala het volgende:
Kun je je vloer niet verlagen? Houten balken vloer? Of beton?

Of deurposten verhogen?
Betonnen vloer. Opzich ben ik wil gewend om te bukken voor een deur - nog nooit mn kop gestoten aan een deur.
pi_216362970
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 08:07 schreef Barry1986 het volgende:
Ik ben ook 1m98 hoog en de duitse bouw uit 1960 zijn de deur lateien op 2m geplaatst.
Daar komt het duitse kozijn van 2cm onder en dat zorgt dat je altijd even je hoofd moet knikken.
Simpel ophogen is hier niet bij. En het hangt een beetje af om hoeveel deuren het gaat. Ik heb destijd er voorgekozen om er aan te wennen. Wat overigens gelukt is.
Maar je kan het ook een te groot frustratie punt vinden, en dan pas je het aan ;).
Ik denk dat het er vanaf hangt wat je simpel vind. Een kozijn wegalen, stutten, nieuwe latei plaatsen, nieuw kozijn plaatsen en nieuwe deur er in hangen.. is in mijn geval een zeer standaard verbouwklus die wat mij betreft waarde toevoegt in beleving van een woning en daarom in al mn laatste projecten is gebeurd.
pi_216363797
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 08:23 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik denk dat het er vanaf hangt wat je simpel vind. Een kozijn wegalen, stutten, nieuwe latei plaatsen, nieuw kozijn plaatsen en nieuwe deur er in hangen.. is in mijn geval een zeer standaard verbouwklus die wat mij betreft waarde toevoegt in beleving van een woning en daarom in al mn laatste projecten is gebeurd.
Ik zou het ook doen, het is erg prettig om gewoon door een deur heen te kunnen lopen zonder te bukken.
pi_216365024
Absoluut. Toen der tijd vanwege deadlines en 8 deuren waarbij dit moest gebeuren niet uitgevoerd. Ik heb er vrede mee. Bij herhaling en minder tijdsdruk zeker de moeite waard.
pi_216365057
Dat bedacht ik achteraf: @derLudolf is het bij alle deuren in huis het geval, dat zij (té) laag zijn?
Hier is het alleen de voordeur van het huis (1902) verder geen deuren in huis, behalve de playdeur en die is nieuw en op hoogte.
  maandag 20 januari 2025 @ 12:20:51 #89
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216365264
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:37 schreef derLudolf het volgende:
Zo dit weekend voor het eerst bezig geweest.

Even gekeken of er toevallig meerdere lagen tegels in de woonkamer lagen. Dat bleek niet het geval. Dus de houten vloer komt gewoon over deze tegels te liggen. Ze liggen er mooi strak in, dat scheelt, maar met m'n 1,995m pas ik net niet onder de deur door. Ik dacht dat er daarom misschien wel meerdere lagen in konden liggen, maar dat is niet zo.

De tegels zijn best dun, de winst in hoogte weegt niet op tegen de hoeveelheid extra werk.

Verder een kast die was blijven staan in de woonkamer van de muur geschroefd, gaten in muur en plafond gedicht en de deurkozijnen en het kozijn om de 'boog' en aftimmering van de rolluiken in de woonkamer opgeschuurd. De boog en 1 rolluik heb ik afgelakt en vanmiddag de boog nog even een tweede keer.

De deuren mogen denk ik ook wel een kleurtje hebben. Hebben jullie ervaring met verf die is resistent tegen huidvet, bv deze
https://www.verf.nl/product/trimetal-permacryl-xr-satin
M'n ouders hadden ook ooit deuren geverfd maar die werd na verloop van tijd helemaal zacht rondom de klink.

Verder was de Kachelboer er gisteren. Een Wasserführende Kaminofen is niet echt interessant zei hij. De kachel staat rechts voor en de ketel links achter, een verdieping hoger. Dan moet je leidingen door het hele huis. Bovendien moet je met dat systeem eigenlijk de hele dag stoken - als je alleen de 's avonds de kachel aan hebt is moet je de investering in een paar uren per dag terug verdienen.
Ik heb me hier een aantal jaren terug ook in verdiept; ik ga ff in m'n archief neuzen, want er zijn als ik me het goed herinner ook oplossingen met de buffertank in/bij de kachel, met een warmtewisselaar te combineren met andere bronnen van warmte.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216365361
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:20 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb me hier een aantal jaren terug ook in verdiept; ik ga ff in m'n archief neuzen, want er zijn als ik me het goed herinner ook oplossingen met de buffertank in/bij de kachel, met een warmtewisselaar te combineren met andere bronnen van warmte.
Dat is wat ik heb, maar dan zou ik wel een bypass maken om ook direct de verwarming aan te kunnen sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')