In het begin...quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:05 schreef marcb1974 het volgende:
Maar hoe het allemaal echt begon ......
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
In het kader van Beter goed gejat dan zelf verzonnen..
Zat ik ook ff voor mijn auto te kijken.. Blijkt dat ze kant en klare luchtbedden verkopen voor in dat ding![]()
Alleen toen keek ik nog wat beter.. Je moet niet groter zijn dat @:Prisha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Heyyyy shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiquote:
Zou je het niet weten als het een naaste is? Meestal zijn dat soort dingen in families toch wel bekendquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:44 schreef Prisha het volgende:
Ik was net een stukje aan het lezen over dat oorlogarchief die je nu kan inzien. Mensen die wel namen van bekenden of familieleden opzoeken, mensen die het juist niet doen.
Ik weet het niet....het is een beetje dubbel...wil je het weten als het je naaste familielid was? Of wil je het juist niet weten en laten gaan. Ik las van beide kanten argumenten, voor beiden is wat te zeggen.
Blijkbaar niet. Geruchten en roddels maar niet zeker weten. Wel interessant op zich.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zou je het niet weten als het een naaste is? Meestal zijn dat soort dingen in families toch wel bekend
Ik heb ook al even snel zitten zoeken, en heel grof, alleen op naam.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:47 schreef Prisha het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Geruchten en roddels maar niet zeker weten. Wel interessant op zich.
Wat ik las wordt dat binnenkort bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb ook al even snel zitten zoeken, en heel grof, alleen op naam.
Kwam de naam vaak tegen, alleen weet je dan nog niet waarom.
Dat zou al bekend zijn, maar er zijn privacyzorgen. Weet nog niet of het wel gaat komen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:51 schreef Prisha het volgende:
[..]
Wat ik las wordt dat binnenkort bekend gemaakt.
hmm ok. Ik lees er wat tegenstrijdige berichten over. Afwachten dan maar.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zou al bekend zijn, maar er zijn privacyzorgen. Weet nog niet of het wel gaat komen.
Niet perse, wel de AP (of hoe heet die toko) die zware opmerkingen heeft.quote:
Ik ben benieuwd wat er allemaal boven water gaat komen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:44 schreef Prisha het volgende:
Ik was net een stukje aan het lezen over dat oorlogarchief die je nu kan inzien. Mensen die wel namen van bekenden of familieleden opzoeken, mensen die het juist niet doen.
Ik weet het niet....het is een beetje dubbel...wil je het weten als het je naaste familielid was? Of wil je het juist niet weten en laten gaan. Ik las van beide kanten argumenten, voor beiden is wat te zeggen.
Ik denk niet veel. Misschien wat zekerheid binnen families wat voor foute dingen opa in de oorlog heeft gedaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er allemaal boven water gaat komen.
Jouw opa heeft mijn opa X aangedaan,quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er allemaal boven water gaat komen.
Nu ben jij ook fout en ik praat niet meer met jou.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:34 schreef tonja het volgende:
Ik had een oom die SS-er was. Hij is na de oorlog opgepakt, heeft zichzelf verdedigd in de rechtszaak en heeft geen straf gehad. Hij was zijn hele leven een racistische fascistische etterbak
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:37 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nu ben jij ook fout en ik praat niet meer met jou.
Zat jouw opa bij een militaire eendheid?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:37 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nu ben jij ook fout en ik praat niet meer met jou.
Hij joeg weleens op eendenquote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zat jouw opa bij een militaire eendheid?
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zat jouw opa bij een militaire eendheid?
Om ze aan de Duitsers te geven uit vriendschap.quote:
Ik kan mij wel voorstellen dat je als nabestaande wel antwoorden wilt hebben.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:49 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Het eerste wat sneuvelt in een oorlog is de waarheid... en ook het laatste wat (als het ooit) boven komt ná een oorlog.
Mijn opa heeft weleens verteld dat ná de oorlog... diegene die met de Duitsers heulden... de eerste waren die aan tafel zaten om anderen als schuldigen aan te wijzen.
Ik zie het nut niet meer zo van dit archief.,.. mensen kunnen zich ook niet meer verdedigen.
Waarop?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:00 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat je als nabestaande wel antwoorden wilt hebben.
De meeste hebben zich verdedigd he, gaat hier veelal om de uitspraken van de rechtbanken na de oorlog. Er zijn dus processen geweest.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:49 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Het eerste wat sneuvelt in een oorlog is de waarheid... en ook het laatste wat (als het ooit) boven komt ná een oorlog.
Mijn opa heeft weleens verteld dat ná de oorlog... diegene die met de Duitsers heulden... de eerste waren die aan tafel zaten om anderen als schuldigen aan te wijzen.
Ik zie het nut niet meer zo van dit archief.,.. mensen kunnen zich ook niet meer verdedigen.
Mwah.. ik vind het nutteloos.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De meeste hebben zich verdedigd he, gaat hier veelal om de uitspraken van de rechtbanken na de oorlog. Er zijn dus processen geweest.
Daar zitten dus ook de, terechte, privacy issues van de APquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:04 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Mwah.. ik vind het nutteloos.
Tenzij je de nabestaanden van die mensen het kwalijk wil gaan nemen ofzo.. Ik heb op X al mensen gezien die de ouders van publieke figuren die ze niet aan staan gaan opzoeken om ze dan daarmee te bashen.
Tja...
Nee, niet wegstoppen... Als er misstanden zijn, is dat natuurlijk zeer gewenst om aan het licht te brengenquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar zitten dus ook de, terechte, privacy issues van de AP
Enige wat ik er wel bij heb, het is geschiedenis, het is gebeurt.
Gaan we dan dit ook maar wegstoppen omdat het niet zo lekker uitkomt?
Dat is toch de trend nu, weet je wat, we cancellen het gewoon, dan is het nooit zo geweest
Ik zou dat wel willen weten.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:44 schreef Prisha het volgende:
Mwah, het cancellen nu gaat veel verder. Standbeelden moeten weg omdat ze van iemand zijn die in het jaar 1500 fout waren, bepaalde dingen 'mogen' niet meer, etcetc.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Nee, niet wegstoppen... Als er misstanden zijn, is dat natuurlijk zeer gewenst om aan het licht te brengen
En Cancellen gaat over NU actieve mensen, daar zijn weinig 2de wo collaborateurs bij.
Ik vermoed niet dat er uit komt dat Balkendende bij de Hitlerjugend heeft gezeten.
Maar goed.. ze hebben weer iets nutteloos om druk over te maken, ipv focussen op de echte problemen in dit land.
Ik heb net even gezocht op "D".quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:20 schreef D. het volgende:
[..]
Ik zou dat wel willen weten.
Sterker nog, ik had al even gezocht en een 'hit' gevonden.
Weliswaar heel ver weg, maar wel een hit. En dan weet je alleen nog maar dat iemand onderzocht is.
Misschien is iemand wel verdacht gemaakt door een boze buurman die hem/haar niet mocht.
Of heel erg schuldig, maar ook dat kun je moeilijk vandaag de dag nog iemand kwalijk nemen.
Zie, dat zei ikquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb net even gezocht op "D".
Kwamen wel heel erg veel hits
Die woke shit met die standbeelden gaat ook helemaal nergens over.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, het cancellen nu gaat veel verder. Standbeelden moeten weg omdat ze van iemand zijn die in het jaar 1500 fout waren, bepaalde dingen 'mogen' niet meer, etcetc.
Dit gaat niet alleen over misstanden bij de archieven. Dit gaat gewoon over het verleden. En daar zitten helaas erg minder mooie stukken tussen.
Pas maar op, straks moet jij nog voor het 40+ tribunaal verschijnen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:26 schreef D. het volgende:
[..]
Zie, dat zei ik
Ik ben enkel verantwoordelijk voor mijn eigen daden
Net als die excuses die iedereen wil hebben omdat verre voorouders zich misdragen hebbenquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Die woke shit met die standbeelden gaat ook helemaal nergens over.
Dat vind ik ook al zo'n debiel iets.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:38 schreef D. het volgende:
[..]
Net als die excuses die iedereen wil hebben omdat verre voorouders zich misdragen hebben
Hier heb je geen betaalmuur: https://www.rijnmond.nl/n(...)na-gewapende-overvalquote:Op zaterdag 4 januari 2025 22:09 schreef marcb1974 het volgende:
Jammer dat ze de hond dat kutkind niet even als bijtspeeltje hebben laten gebruiken
https://www.ad.nl/112-nie(...)met-wapen~a762c9d19/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |