abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2025 @ 15:54:48 #126
502290 gekkehenkie131
wel gek maar niet goed
pi_219675013
haha ja met die Top40 blaadjes die je kon halen bij de platenzaak!!
pi_219819198
Ik zag deze toevallig voorbij komen. Pfff, die werd helemaal grijs gespeeld op de radio en tv in 1991, echt verschrikkelijk vond ik het toen. Maar nu ik hem ruim 30 jaar later hoor krijg ik een nostalgisch gevoel.

Bekijk deze YouTube-video
greetings and salutations
  woensdag 21 januari 2026 @ 07:22:26 #128
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219888255
Ik had deze on bandjes op te nemen van de radio

Maar meestal leende ik CD's van de bibliotheek en die kon ik dan op school in de mediatheek van CD naar bandje kopiëren.

En deze badboy om ze onderweg af te spelen

  maandag 25 mei 2026 @ 09:00:27 #129
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220882850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:16 schreef Eightyone het volgende:
Ik kocht in de 90's bandjes bij de kringloop, en spoelde er eigen muziek overheen. Nieuwe lege waren voor mezelf wat duur.

Wel moesten ze er niet te nadrukkelijk gebruikt uit zien. Dat vergrootte de kans dat de tape nog goed was.
*kick*

Deze upload vond ik ooit op een bandje van de kringloop. In dit geval is er dus géén eigen muziek overheen gespoeld. Vond ik zonde. Overigens is het meeste wat er in die mix zit minder commercieel dan die twee op de foto.

Bekijk deze YouTube-video

De andere door mij geposte YT-bestanden in dit topic werken vaak niet meer, maar als ze door mezelf geupload waren waren heb ik ze op hetzelfde YT-account meestal geherupload.

Helaas kan je filmpjes op YouTube niet ter plekke aanpassen als je een andere vormgeving wil.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:27:01 #130
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220890459
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:14 schreef the-eye het volgende:
Als je uit cassettebandjes tijdperk bent heb je vast nog nummers die in je hoofd nog steeds op die ene plek stoppen of overgaan in een ander nummer
Ik kan de versletenheid van het cassettebandje nog horen wat we in 1992 hadden omdat het grijs was gedraaid op de autoradio gedurende de reis die ik in 1992 met mijn vader ondernam naar Duitsland. Ik vond recent al die nummers weer terug in een playlist op Spotify. Echt goud. En omdat de BPM redelijk hoog ligt, kan ik er tegenwoordig uitstekend op hardlopen :D
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:28:22 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220890469
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:00 schreef Eightyone het volgende:

[..]
*kick*

Deze upload vond ik ooit op een bandje van de kringloop. In dit geval is er dus géén eigen muziek overheen gespoeld. Vond ik zonde. Overigens is het meeste wat er in die mix zit minder commercieel dan die twee op de foto.

Bekijk deze YouTube-video

De andere door mij geposte YT-bestanden in dit topic werken vaak niet meer, maar als ze door mezelf geupload waren waren heb ik ze op hetzelfde YT-account meestal geherupload.

Helaas kan je filmpjes op YouTube niet ter plekke aanpassen als je een andere vormgeving wil.
Deze mix heeft veel overlap met mijn casettebandje hierboven. Shazaam is goud in ontdekken welke nummers dit zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:31:49 #132
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220890490
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Deze mix heeft veel overlap met mijn casettebandje hierboven. Shazaam is goud in ontdekken welke nummers dit zijn.
Op die manier heb ik er sowieso A Homeboy, a hippie & a funki dredd - Start the panic (Future Vibes Mix) uit gevist. Niet verkeerd.

Maar welke mix dit was/op welke radiozender dit oorspronkelijk kwam, weet Shazam natuurlijk niet.

Ik checkte iig altijd of ik niet per ongeluk iets goeds over ging spoelen dat de vorige eigenaar er ooit op had gezet, als ik met kringloopbandjes aan de slag ging.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:33:19 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220890498
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:31 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Op die manier heb ik er sowieso A Homeboy, a hippie & a funki dredd - Start the panic (Future Vibes Mix) uit gevist. Niet verkeerd.

Maar welke mix dit was/op welke radiozender dit oorspronkelijk kwam, weet Shazam natuurlijk niet.
Nee, alleen als je de oorspronkelijke nummers zoekt. Ben Liebrand mixte aardig wat aan elkaar in die tijd, maar dit klinkt alternatiever.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator / Redactie FP dinsdag 26 mei 2026 @ 14:32:04 #134
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220891581
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Deze mix heeft veel overlap met mijn casettebandje hierboven. Shazaam is goud in ontdekken welke nummers dit zijn.
Hier komt Shazam om de haverklap aankakken met totaal onbekende rappers ipv gewoon te zeggen dat het het origineel uit de jaren '70 ofzo is :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 28 mei 2026 @ 07:16:08 #135
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220902932
Als je van het type muziek houdt, zit hier misschien ook nog wat tussen. Al was dit geen bandje.

Wel kwam het eveneens uit een 'graaibak', in dit geval wat maanden na de release. Volledig nieuwe cd's waren wat duur voor m'n 11-jarige zelf.

Bekijk deze YouTube-video

Er stond vroeger best wat op wat ik anno nu lastig te verteren vind, maar de House Party 1 t/m 5-sferen komen er nog relatief goed vanaf.

[ Bericht 10% gewijzigd door Eightyone op 28-05-2026 07:44:51 ]
pi_220903007
Ja
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220903012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:14 schreef the-eye het volgende:
Als je uit cassettebandjes tijdperk bent heb je vast nog nummers die in je hoofd nog steeds op die ene plek stoppen of overgaan in een ander nummer
Yep
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221058071
Elk jaar met oud en nieuw de oliebollenmix van Ben Liebrand :)

Bekijk deze YouTube-video
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221058338
Jezelf opnemen is dikke fun
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:30:28 #140
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221095541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:12 schreef Pinnenmutske het volgende:
Jezelf opnemen is dikke fun
Ik vond het wat minder funny toen ik mezelf per ongeluk bleek te hebben opgenomen tijdens een ruzie met m'n moeder. :')

*wit weggetrokken, snel overgespoeld*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')