abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2025 @ 05:06:35 #121
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219242285
Edit: verplaatst naar 40+ / Internet van vroeger

[ Bericht 13% gewijzigd door Eightyone op 11-11-2025 12:53:20 ]
Top 2000-suggesties: hier & eerder ----- Muziek in 2025
  dinsdag 11 november 2025 @ 13:35:17 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219244375
Mijn broer had in 1988 een vet cassettedeck waar je ook echt goede opnames mee kon maken van de radio. En je had een switch knopje waarmee je kon switchen naar de interne microfoon, dus we vonden onszelf hele DJ's als we daar doorheen gingen lullen.

Ik had zelf een tapedeckje met een microfoontje bovenop. Ik nam wel eens liedjes van TV op :') .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator / Redactie FP dinsdag 11 november 2025 @ 14:24:07 #123
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_219244683
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:04 schreef R.Brunswijk het volgende:
Oh ja. Ik kreeg mijn eerste cassetterecorder in 1982 zo'n platte philips met een losse microfoon [ afbeelding ]

Microfoon hing boven mijn wekkerradio en zo nam ik muziek op op mijn kamer. Naast het gelul van de DJ moest ik ook rekening houden dat het stil was. Ik had daar flink de pest in als mijn riepen om bijv te gaan eten; opname verpest.

Ik was vrijwel dagelijks bezig maar de topdagen waren toch wel de Tros donderdag en de Veronica vrijdag. In die tijd heb ik mijn liefde voor muziek ontwikkeld. Later schafte ik een een radio/cassetterecorder aan dat werkte wat fijner.

Ik heb dat tot ongeveer eind jaren 80 volgehouden toen had ik geld om CD's aan te schaffen.
Ik krijg meteen een flashback naar muziek en gepraat opnemen van de radio, en dan héél zachtjes m'n moeder "eten!" op de achtergrond horen roepen, was dat op de een of andere manier opgepikt door het cassettebandje, wat uiteraard meermaals voor verwarring zorgde :D

Verder nam ik veel op van Arrow Classic Rock ("AM 828, FM via de kabel, de beste classic rock songs. Arrow. ARROW. Classic Rock!" _O_ ). 's Avonds in bed naar de radio luisteren, stipt om 0:00 altijd Black Sabbath - Fluff horen, wekkerradio uit, licht uit, pitten. Heerlijk.

Voordat iemand ergens in 2006 de cassettebandjes weggooide "omdat alles nu toch alles met cd ging" vond ik een oude opname-cassette terug, en wist meteen weer precies welke nummers er op stonden, mooi hoe dat werkt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 20 november 2025 @ 03:54:51 #124
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219300618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ik krijg meteen een flashback naar muziek en gepraat opnemen van de radio, en dan héél zachtjes m'n moeder "eten!" op de achtergrond horen roepen, was dat op de een of andere manier opgepikt door het cassettebandje, wat uiteraard meermaals voor verwarring zorgde :D

Ik heb ooit per ongeluk een ruzie met moeder opgenomen. :{

Toen de tape nietsvermoedend af werd gespeeld, trok ik helemaal wit weg.
Top 2000-suggesties: hier & eerder ----- Muziek in 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')