Welke smaak vond ie ook niet lekker, van herfstbok?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:50 schreef Sabata het volgende:
Pa gebruikt altijd donker bier omdat dat vaak een zoetere smaak heeft (wel even de smaak testen hic), die vond die smaak ook niet lekker. Was uitstekend als meerdaagse kerstmaaltijd
Ja maar het was echt te bitter gewordenquote:Op zaterdag 4 januari 2025 14:01 schreef Jordy-B het volgende:
Een bokje mag ietsje bitter zijn, maar dat verschilt van merk tot merk.
Iets om de schotel goed te verpesten, is om de een aanbaksels los te schrapen als je als even aan het stoven bent. De aanbaksels als je het vlees en groente aanzet, zijn smaakvol. Als je eenmaal stooft en je hebt koek enzo toegevoegd, waardoor het bindt, is de kans groot dat het weer iets aanbakt. Die aanbaksels wil je niet door de stoof roeren, want die zijn puur bitter.
Verder niet te gek doen met paprikapoeder. Paprikapoeder verbrandt snel en is veel smaakvoller als je dat toevoegt nadat je temperatuur hebt teruggebracht.
Beetje bruine suiker.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 14:51 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ja maar het was echt te bitter geworden
Herfstbok idd, hij vond dat juist donker bier met een zoetere smaak beter complimenteerdequote:Op zaterdag 4 januari 2025 14:50 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Welke smaak vond ie ook niet lekker, van herfstbok?
Ah. Weet je welke dat dan is? Ik heb namelijk geen verstand van bierquote:Op zaterdag 4 januari 2025 14:57 schreef Sabata het volgende:
[..]
Herfstbok idd, hij vond dat juist donker bier met een zoetere smaak beter complimenteerde
Meestal pakte hij Heineken Oud Bruin, tot dat eruit ging in het assortiment. Nu Brand Oud Bruin (eerste de beste die we in de dorpswinkel tegen kwamen)quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:14 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ah. Weet je welke dat dan is? Ik heb namelijk geen verstand van bier
Maar dat geeft een totaal andere smaak. Dus als je stoofvlees met bier wil maken, kan je niet het bier vervangen door wijn.quote:Op maandag 6 januari 2025 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stoofvlees maak ik met wijn, niet met bier
Jammer wel , en wat als ik het alleen met water of vleesfond maak? Is het dan saai? Ik heb wel t ontbijtkoek wat de grootste smaakmaker is in t receptquote:Op maandag 6 januari 2025 10:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat geeft een totaal andere smaak. Dus als je stoofvlees met bier wil maken, kan je niet het bier vervangen door wijn.
Vleesfond, laurier, kruidnagel, mosterd.quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:17 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Jammer wel , en wat als ik het alleen met water of vleesfond maak? Is het dan saai? Ik heb wel t ontbijtkoek wat de grootste smaakmaker is in t recept
Vergeet dat recept. Gebruik deze van Jeroen Meus.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:13 schreef madeliefff het volgende:
Ik heb een tijdje terug een stoofvlees recept gemaakt waar herfstbok in gaat maar het werd onwijs bitter.
Wie heeft ervaring ermee en weet hoe ik het recept het beste kan aanpassen om dit te voorkomen?
Moet ik een ander soort bier gebruiken? of liever maar een klein scheutje gebruiken? Ik kan ook wanneer het bijna klaar is wat bier toevoegen maar ook weer niet veel want de saus is dik stroperig door ontbijtkoek en dat doe ik dan teniet. er zit verder genoeg suikers in dus daarmee los ik het ook niet op.
Het recept:
https://www.jumbo.com/rec(...)en-bokbier-1447283-7
Dubbel of quadrupel inderdaad. Geen pils, blond, weisen of trippel. Dat is goed voor andere zaken.quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:36 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou zelf geen bokbier gebruiken, maar gewoon een dubbel.
Steak n ale piequote:Op woensdag 8 januari 2025 13:26 schreef Troel het volgende:
Hier gaat er of Guinness of een bock van de plaatselijke brouwer door het stoofvlees. En ik prefereer stoofvlees zonder ontbijtkoek of peperkoek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |