Dat zeg ik ook niet, dat zie je wel aan de beelden. Maar ik denk dat het meer een verschijnsel is van de grote steden en de ellende van nu is groter dan die van toen denk ik.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat jij het niet hebt gezien betekent niet dat het niet bestaat.
Ja dat zeg ik ook Hans.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, toen had je ook gewoon shells en lawinepijlen die aan elkaar vast werden getaped, zelfgemaakt spul.
Ik denk het niet, de ellende van nu wordt alleen zwaar uitvergroot al dan niet om de publieke opinie te beïnvloeden.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, dat zie je wel aan de beelden. Maar ik denk dat het meer een verschijnsel is van de grote steden en de ellende van nu is groter dan die van toen denk ik.
Het zijn excessen en die moeten vooral uitvergroot worden. Op veel plaatsen was het een betrekkelijk rustige oudjaarsnacht. Veel rustiger dan andere jaren. Verbieden is nu eenmaal de oplossing voor allesquote:Op maandag 6 januari 2025 11:58 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Het valt me altijd mee eigenlijk.
Een land vol dronken mensen, met spontane kampvuren overal, met explosieven.
Dat er eigenlijk maar bar weinig gebeurd als je het na gaat.
Nee die had je niet 'gewoon'. Die had je louter bij mongolen en in mindere mate dan de afgelopen tien jaar. Tegenwoordig kan je via via alles krijgen en kan je het zelfs via internet bestellen en laten thuis bezorgen. Die opties waren er tig jaar geleden niet (of je kende ze niet)quote:Op maandag 6 januari 2025 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, toen had je ook gewoon shells en lawinepijlen die aan elkaar vast werden getaped, zelfgemaakt spul.
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee die had je niet 'gewoon'. Die had je louter bij mongolen en in mindere mate dan de afgelopen tien jaar.
Dat denk ik ook, zie #254quote:Op maandag 6 januari 2025 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk het niet, de ellende van nu wordt alleen zwaar uitvergroot al dan niet om de publieke opinie te beïnvloeden.
Ik ben wel een liefhebber van siervuurwerk en heb een hekel aan zwaar knalvuurwerk. Ik heb zelf nooit de behoefte gehad om door te lonten, te knutselen of zelf iets te bouwen. Ik probeer het zelf zo veilig mogelijk te houden dus voor middernacht ook vrijwel geen alcohol, maar ja, je kan alles nog zo netjes mogelijk te doen en leuk te houden maar als je tokkiebuurman daar schijt aan heeft ben je nergens veilig.quote:
Hoef je niet je aluhoedje voor op te zetten, ik denk dat dat al vrij duidelijk is door hoe de politie/handhaving/lokale politiek er zelf in staat en zich gedraagt.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*aluhoedje opzet*
Misschien doen ze dat wel niet om het draagvlak te doen afbrokkelen.
Jep.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het zijn excessen en die moeten vooral uitvergroot worden. Op veel plaatsen was het een betrekkelijk rustige oudjaarsnacht. Veel rustiger dan andere jaren. Verbieden is nu eenmaal de oplossing voor alles
Nee natuurlijk niet Hans. Wetten of verboden zien nooit op 100% uitsluiting.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep.
Alleen gaat het legale vuurwerk ook verbieden er voor zorgen dat het illegale vuurwerk ook gaat verdwijnen?
Suprise motherfuckers: I dont think so.
We hebben nu een probleem met reljeugd en illegaal vuurwerk.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet Hans. Wetten of verboden zien nooit op 100% uitsluiting.
Ik vermoed van niet en misschien wordt het juist nog wel meer.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep.
Alleen gaat het legale vuurwerk ook verbieden er voor zorgen dat het illegale vuurwerk ook gaat verdwijnen?
Suprise motherfuckers: I dont think so.
Nee, ik denk dat niemand denkt dat het de oplossing is. Grootschalige incidenten zul je rond de jaarwisseling altijd houden, dat blijkt ook gewoon in landen waar er geen afsteektraditie is.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hebben nu een probleem met reljeugd en illegaal vuurwerk.
Dat probleem wordt versterkt doordat autoriteiten niet handhaven op illegaal vuurwerk en de gezette afsteektijden.
En velen denken hier dat een totaalverbod, dus ook op legaal vuurwerk, daar een oplossing voor al bieden?
Vandaag weer een jankartikel in het AD daarover. Politie heeft tig problemen met de jaarwisseling, maar siervuurwerk is het grote kwaad hoor.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:26 schreef Red_85 het volgende:
En velen denken hier dat een totaalverbod, dus ook op legaal vuurwerk, daar een oplossing voor al bieden?
Media offensief en 'masseren' van de juiste mening bij het publiek.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaag weer een jankartikel in het AD daarover. Politie heeft tig problemen met de jaarwisseling, maar siervuurwerk is het grote kwaad hoor.
Ik vraag me af of ze zelf wel weten wat de huidige wetgeving is.
Nee. Als ik zie wat er allemaal gebeurd is dan moet er gewoon direct een radicaal besluit genomen worden. Het verhaal wat jij vertelt over illegaal vuurwerk verbieden horen we al jaren. Ze moeten nu gewoon per direct stoppen met alles en ondertussen bedenken hoe het in de toekomst weer heringevoerd kan worden.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat weten ze op meer fronten niet, zo lijkt het soms wel.
[..]
Een verbod in de gehele EU op de invoer, transport en productie van zwaar vuurwerk zou beter zijn. Alleen voor professioneel gebruik door professionele organisaties die aan zware controles op bijv inventaris moeten voldoen. De verspreiding hier van moet je koste wat het kost stoppen. Maar net als met zoveel andere "illegale" zaken zal er hoe dan ook iets het land binnenkomen.
Gebruik en verspreiding er van, gewoon zien (en bestraffen) als terrorisme. Lui met bivakmutsen en vuurwerk in de oudjaarsnacht bij de ME preventief neerhoeken en dan later uitzoeken wat ze bij zich hadden. Geen risico's nemen met potentiële terroristen. Oprotten als je dat opgedragen wordt, zo niet: gevolgen dragen.
Voor de rest het consumentenvuurwerk natuurlijk gewoon in stand houden en dit jaar voor de komende 10 jaar inkopen om te zorgen dat je de komende jaren genoeg hebt
Met andere woorden:quote:Volgens de directeur van VeiligheidNL heeft het afsteekverbod niets geholpen. "In de regio Amsterdam is het aantal slachtoffers op de spoedeisende hulp gelijk gebleven en in de regio Rotterdam zelfs gestegen", zegt ze. Om het aantal slachtoffers te beperken is volgens haar "een algeheel vuurwerkverbod het meest effectieve middel".
quote:
quote:,,Eigenlijk wilde de familie vuurwerk afsteken”, vertelt Ter Haar. ,,Maar dat leek mij niet zo’n goed idee, vanwege de publieke ophef over vuurwerk, die rees na het ongeluk.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |