En?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:21 schreef schommelstoel het volgende:
Klinkt lichtelijk verslaafd als je het er echt zo moeilijk mee hebt.
Tijdens mijn studententijd heb ik nooit van dry january gehoord hoor. En dat is nog niet zo heel lang geleden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:25 schreef herverwijderd het volgende:
Dry january is absoluut geen nieuwe trend, maar dat even terzijde.
Doorbijten he, dat is het idee achter afkicken. Ik zou proberen afleiding te zoeken vooral. Misschien een flinke wandeling voor je gaat slapen. Of probeer zo'n slaapmasker met ingebouwde koptelefoon en white noise bijvoorbeeld, als je dat wel kunt verdragen. Succes, ts!
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik doe dit jaar maar een halve 'dry january' dus over iets meer dan 2 weken begin ik gewoon weer.
'Hoe kom je daardoorheen?'quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:29 schreef Spanky78 het volgende:
Een teken dat je wat langer nuchter zou moeten blijven. Zeker als na een paar weken geen wiet je hoofd een beetje opklaart is dat heerlijk. En alcohol... ik vind de kater de drank allang niet meer waard.
Goed bezig! En doorbijten dus. Je doet het maar twee weken, dus nog 11 dagen en je bent alweer klaar.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Tijdens mijn studententijd heb ik nooit van dry january gehoord hoor. En dat is nog niet zo heel lang geleden.
Een wandeling houd ik niet zo van en al helemaal niet in de kou in januari ben een koukleum. Ik beweeg af en toe wel, ik doe b.v. roeien en fietsen. Maar zeker niet dagelijks. Maar zondag zou het gaan sneeuwen dan doe ik wel even een wandelingetje.
Hopelijk kan ik het dan ook vieren met een rijbewijs ik heb dan rijexamenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:30 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Goed bezig! En doorbijten dus. Je doet het maar twee weken, dus nog 11 dagen en je bent alweer klaar.
Ik word er doodmoe van. Als ik aangeschoten ben krijg ik juist energie. Nee ik ben niet zo iemand die de hele dag door aan de jenever zit hoor. Kater valt meestal wel mee of je moet echt een avondje flink hebben staan tanken, dat doe ik vrijwel nooit meer ik word ook al een dagje ouder.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:33 schreef Vincent_student het volgende:
Dat is erg vreemd. Normaal krijg je meer energie. Dat had ik tenminste wel. Ja, soms dan mis je wel het biertje in het weekend, maar dat gevoel verdwijnt na korte tijd. Net zoals geen suiker meer in de thee en koffie (en geen melk meer), in het begin is het wat moeilijk, maar na korte tijd heb je er helemaal geen behoefte meer aan.
Als ik echt alcoholontwenningsverschijnselen zou krijgen zoals trillen zou ik dat misschien doen, maar zó alcoholistisch ben ik niet hoor. Van die mensen die alleen jenever drinken en vanillevla eten.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:35 schreef capricia het volgende:
Als je echt last hebt, bel je huisarts even. Serieus.
Jammerquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:35 schreef Droopie het volgende:
Je hoofd is nu continue bezig met dat je weer mag gebruiken over 11 dagen.
Hou je nog wel 11 dagen last vast van.
Ik heb eerder ook wel eens dry january gedaan hoor. Vorig jaar 3 weken volgehoudenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
wat een ont-zet-tend toéval dat je het precies zo lang doet als tot wanneer je rij examen hebt.
Not.
wel 3(!) hele wekenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb eerder ook wel eens dry january gedaan hoor. Vorig jaar 3 weken volgehouden
Ik blow liever dan dat ik zuip, maar zuipen is goedkoper dan blowen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:39 schreef Hexagon het volgende:
Dan zuip je inderdaad veel teveel en kun je beter naar een totale mindering gaan in plaats van deze jaarlijkse hype.
Je hebt ontwenningsverschijnselen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als ik echt alcoholontwenningsverschijnselen zou krijgen zoals trillen zou ik dat misschien doen, maar zó alcoholistisch ben ik niet hoor. Van die mensen die alleen jenever drinken en vanillevla eten.
Moet jij weten.quote:
Dit is ook alleen maar om het rijbewijs te behalen, de interesse om daadwerkelijk te stoppen gewoon om het stoppen zelf is er niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:39 schreef Hexagon het volgende:
Dan zuip je inderdaad veel teveel en kun je beter naar een totale mindering gaan in plaats van deze jaarlijkse hype.
Chagrijn is een ontwenningsverschijnsel maar psychisch, niet een lichamelijke alcoholontwenning. Dat laatste kan inderdaad gevaarlijk zijn en dan moet je naar de dokter.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt ontwenningsverschijnselen.
Alleen ontken je dat nu nog.
Succes met de komende 11 dagen.
ik drink niet en gebruik gewoon geen drugs, en nee, ben geen moslimquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En hoe lang heb jij het volgehouden? Of ben je moslim?
Je stelt een hulpvraag in de OP:quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Chagrijn is een ontwenningsverschijnsel maar psychisch, niet een lichamelijke alcoholontwenning. Dat laatste kan inderdaad gevaarlijk zijn en dan moet je naar de dokter.
Advies: bel je huisarts.quote:Maar hoe kom je daardoorheen?
Dus je hebt helemaal geen antwoord op de hulpvraag in de OP? Waarom post je hier dan?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:42 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En?
Moet jij weten.
Maar kom niet hier janken om je verslaving die jijzelf in de hand hebt.
Dit begrijp ik echt niet. In de tijd dat ik nog dronk, dat was met uitgaan en met vrienden en soms thuis in het weekend, was ik op maandagochtend wel moe, maar ik voelde daarna veel meer energie door de werkweek, waarin ik niet dronk. Ik zag een connectie met drinken. Dat was een reden om er punt achter te zetten. Een andere reden was de prijzen in de horeca. Bij de invoeren van de euro werd de prijs van het bier ver-anderhalft. Ik vond dat zo'n schoftenstreek dat ik gelijk ben gestopt onder het mom van "Van mij gaan jullie niet rijk worden" Ik bereikte toen ook de leeftijd dat ik niet meer naar de kroeg ging. Man, dan hou je best wel veel geld over. Achteraf denk ik, wat zonde al dat geld dat ik daar naar heb toegebracht.quote:
Ja, als je de aanname doet dat dit niet bij de act hoort, en dat dat dit niet stiekem een aandachtsvraag is in plaats van een hulpvraag, dan is dit het enige correcte antwoord inderdaad.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Je stelt een hulpvraag in de OP:
[..]
Advies: bel je huisarts.
Ja als ik het rijbewijs behaal kan ik niet meer blowen om deze reden. Dan ga ik maar gewoon een beetje rondjes rijden of zo.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is ook alleen maar om het rijbewijs te behalen, de interesse om daadwerkelijk te stoppen gewoon om het stoppen zelf is er niet.
Wat wel mooi is. TS kan, volgens eigen zeggen, nauwelijks rijden, maar heeft tóch rij examen. Dus als hij net zo lang niét gebruikt als tot hij het rijbewijs heeft, dan zal hij daar daarna gewoon mee verder gaan, en of dat nou zijn rijden beïnvloed of niet, volgens eigen zeggen is hij onzeker op de weg, dus dat valt op.
Dat is genoeg reden om aan de kant gezet te worden, en bij twijfel gecontroleerd te worden. Dan is het sneller dagdag rijbewijs dan dat hij er over heeft gedaan om het te krijgen
Okquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:43 schreef mschol het volgende:
[..]
ik drink niet en gebruik gewoon geen drugs, en nee, ben geen moslim
kan mij prima vermaken zonder verslavingen
Ja dat is een prima advies hoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:44 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Het antwoord is al gegeven.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus je hebt helemaal geen antwoord op de hulpvraag in de OP? Waarom post je hier dan?
Ik ga bijna nooit naar de kroeg, veel te duur.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:47 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dit begrijp ik echt niet. In de tijd dat ik nog dronk, dat was met uitgaan en met vrienden en soms thuis in het weekend, was ik op maandagochtend wel moe, maar ik voelde daarna veel meer energie door de werkweek, waarin ik niet dronk. Ik zag een connectie met drinken. Dat was een reden om er punt achter te zetten. Een andere reden was de prijzen in de horeca. Bij de invoeren van de euro werd de prijs van het bier ver-anderhalft. Ik vond dat zo'n schoftenstreek dat ik gelijk ben gestopt onder het mom van "Van mij gaan jullie niet rijk worden" Ik bereikte toen ook de leeftijd dat ik niet meer naar de kroeg ging. Man, dan hou je best wel veel geld over. Achteraf denk ik, wat zonde al dat geld dat ik daar naar heb toegebracht.
Je kunt ook niet meer drinken om diezelfde reden. Maar dan heb je dus dezelfde verschijnselen als waar je nu 'hulp' bij vraagt. Denk je dat dat die verschijnselen en autorijden goed samen gaan? Daarnaast doe je het maar 2 weken zeg je zelf in je OP,quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja als ik het rijbewijs behaal kan ik niet meer blowen om deze reden. Dan ga ik maar gewoon een beetje rondjes rijden of zo.
Onder invloed rijden doe ik niet, ik ben toch geen Belg?
wat echt een ge-wel-di-ge instelling is als je je vanaf dan in het verkeer mag begeven in een auto. Maar nu ineens stop je er dan mee?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Het is momenteel zogeheten 'dry january' dat is zegmaar een nieuwe trend waarbij je in de maand januari geen alcohol drinkt. In mijn geval ook niet blowen. Ik doe dit jaar maar een halve 'dry january' dus over iets meer dan 2 weken begin ik gewoon weer.
Hoe zie je dit voor je?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
[..]
Ja, als je de aanname doet dat dit niet bij de act hoort, en dat dat dit niet stiekem een aandachtsvraag is in plaats van een hulpvraag, dan is dit het enige correcte antwo
Je maakt echt met elke post die je hier doet meer en meer duidelijk dat je gewoon een act aan het opvoeren bent.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Hoe zie je dit voor je?
'Met huisartsenpraktijk huppeldepup'
'Hallo kan ik een afspraak maken met de huisarts'
'Ja hoor wat is de hulpvraag?'
'Ik ben chagrijnig'
En dan ga ik daar naar toe en zegt hij 'dag meneer pedaalemmerzak wat kan ik voor u doen vandaag? ik zag de melding doorkomen dat u chagrijnig bent'
'ja ik ben chagrijnig'
'waarom?'
'omdat het dry january is'
'
Hulp waarmee?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:50 schreef schommelstoel het volgende:
Zoek hulp.
En je vorige antwoord, En.
Doet niet echt uitnodigen om iemand te willen helpen, of straalt werkelijk uit dat die gene hulp wil.
Draai het probleem nu niet om naar een user die niet gewenst antwoord.
Jij bent en hebt een drankprobleem, niet ik.
De overgrote meerderheid van de Nederlanders drinkt alcohol, en heeft ook een rijbewijs, dus dat kan prima. Je kan alleen niet onder invloed rijden natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je kunt ook niet meer drinken om diezelfde reden. Maar dan heb je dus dezelfde verschijnselen als waar je nu 'hulp' bij vraagt. Denk je dat dat die verschijnselen en autorijden goed samen gaan? Daarnaast doe je het maar 2 weken zeg je zelf in je OP,
Dat was ervan uitgaande dat ik het rijexamen niet haal. Ik ben namelijk niet zo goed in rijden.quote:[..]
wat echt een ge-wel-di-ge instelling is als je je vanaf dan in het verkeer mag begeven in een auto. Maar nu ineens stop je er dan mee?
Right.
Slechte troll poging.quote:
je moet ook naar de oorzaak kijken en niet het gevolg maar goed, een troll wil dat toch niet snappenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik zie chagrijnigheid niet als medische grond om naar de huisarts te gaan zelf.
Geen één verslaafde zou zelf inzien dat het verstandig is om naar een huisarts te gaan zodat hun verslaving tegen gaat.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die chagrijnigheid is een symptoom van je stoppen met gebruiken, en dáár ga je dan mee naar de huisarts. Dat snap je wel. Dit is gewoon trollen om het trollen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |