Nou als je dik in de euro's zit of een huis hebt op -1.0 NAP zou ik me ook wel zorgen maken..quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:55 schreef Jahr00n het volgende:
Onderzoek onder de wat dommere Telegraaflezers denk ik? Lijkt me erg veel namelijk.
want?quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:05 schreef achtja het volgende:
[..]
Nou als je dik in de euro's zit of een huis hebt op -1.0 NAP zou ik me ook wel zorgen maken..
Het is een onderzoek van BeFrank (zo'n woekerpolis-oplichter, onderdeel van NN)quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:55 schreef Jahr00n het volgende:
Onderzoek onder de wat dommere Telegraaflezers denk ik? Lijkt me erg veel namelijk.
@gianni61 , overstromingsgevaar en de euro doet het ook niet echt goed de afgelopen 25 jaar..quote:
Onderzoek onder de mensen die tijd hebben om zo'n onderzoek in te vullen...de niet werkenden waarschijnlijk. Dan is zo'n uitkomst weinig verrassend.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:55 schreef Jahr00n het volgende:
Nee, maar het komt TS natuurlijk wel goed uit he, deze 'uitkomst'.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Onderzoek onder de mensen die tijd hebben om zo'n onderzoek in te vullen...de niet werkenden waarschijnlijk. Dan is zo'n uitkomst weinig verrassend.
TS wel inderdaad. Die is uitermate bedreven in het trekken van conclusies die kant noch wal raken.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:18 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, maar het komt TS natuurlijk wel goed uit he, deze 'uitkomst'.
Wat is dit nou weer voor rare conclusie? dit niet waar is.. je bent ook nog een modje. Zet dan een slotje of blijf lekker weg met die valse beschuldigingen die je al vaker hebt gedaan.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, maar het komt TS natuurlijk wel goed uit he, deze 'uitkomst'.
Hard werken, ja voor sommige, het gaat er in iedergeval om dat er meer binnen komt dan eruit gaat! Of je daar voor werkt of niet, dat doet er niet toe.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:45 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Hard werken en niet boven je stand leven.
Zo moeilijk is het echt niet.
1) Ik geloof geen ene barst van die 8 op de 10, denk eerder (hooguit) 2 op de 10,quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:40 schreef achtja het volgende:
De telegraaf schrijft dat volgens onderzoek, 8 op de 10 mensen bang zijn dat zij dit jaar niet rond kunnen komen:
https://www.telegraaf.nl/(...)eilijk-rond-te-komen
Denk jij ook moeilijk rond te kunnen komen? Heb je een te hoge huur? Te hoge hypotheek? Of ben je bijvoorbeeld van plan dit jaar te scheiden waardoor je eigenlijk vanzelf in een financiele malaise komt?
In dit topic proberen we te onderzoeken en te helpen hoe jij dit jaar WEL financieel kunt rondkomen! En hoe je misschien de toekomst veilig kunt stellen want volgens al deze onderzoeken is 1 ding onzeker: je toekomst.. En nee, ook niet als je in een kasteel woont! Want zelfs dan, en waarschijnlijk eerder zullen mensen met hoge financiele lasten het eerste worden getroffen.
Praat mee, denk jij dat je rond kunt komen dit jaar?
Mooi blomkequote:Op donderdag 2 januari 2025 19:51 schreef blomke het volgende:
[..]
1) Ik geloof geen ene barst van die 8 op de 10, denk eerder (hooguit) 2 op de 10,
2) Ik maak me geen enkele zorgen om mijn financiële situatie.
Zeer matig.quote:Op donderdag 2 januari 2025 20:29 schreef Rene het volgende:
1300 vaste lasten
6300 komt er binnen
Alleen nog leuke dingen boodschappen en sparen
Denk het wel.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:40 schreef achtja het volgende:
Praat mee, denk jij dat je rond kunt komen dit jaar?
Kunnen de Media niet gewoon ophouden met het plaatsen van reclame-perberichten die geschreven worden door bedrijven die uiteindelijk financieel gewin halen uit het verbreiden van angsten rondom bestaansonzekerheid?quote:...Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van pensioenaanbieder BeFrank.
Wat voegt dit nou weer toequote:Op donderdag 2 januari 2025 20:29 schreef Rene het volgende:
1300 vaste lasten
6300 komt er binnen
Alleen nog leuke dingen boodschappen en sparen
Ik zou me eerder zorgen maken als ik vlakbij een rivier zou wonen. Die vormen met de huidige klimaatveranderingen een groter gevaar.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:05 schreef achtja het volgende:
[..]
Nou als je dik in de euro's zit of een huis hebt op -1.0 NAP zou ik me ook wel zorgen maken..
Bedoel je de koopkracht berekening bij t Nibud? Net even gedaan, wij gaan er 66 netto op vooruitquote:Op donderdag 2 januari 2025 22:39 schreef Daboman het volgende:
Volgens mij onderzoekt Deloitte dit sinds een aantal jaar met enige regelmaat. Zie https://www.deloitte.com/(...)dheid-nederland.html
Je kan de test ook zelf doen bij Nibud. Ik heb zelf al jaren een hoge score. Best bizar eigenlijk, ik ben vaak mijn baan kwijtgeraakt en beschouwde dat altijd als pech, maar ik had wel het voordeel dat ik heel vaak een marktwaarde-reset krijg. Mijn inkomen stagneert niet. Ook heb ik de waarde gezien van de engelse uitspraak "your network is your net worth", ik beschouw mijn netwerk als mijn werkverzekering en niet mijn vaste contract.
Alleen over pensioen heb ik een wat minder goed gevoel omdat het vrij versnipperd is. Heb het wel enigszins weten samen te voegen. Maar ik beschouw aflossen van de hypotheek ook als een pensioenvoorziening.
Ik ben het wel eens dat het met een beetje pech heel snel kan veranderen. Mensen geloven teveel in de maakbaarheid van het leven.
Het komt ook helemaal niet terug in wat BeFrank zelf heeft gepubliceerd over hun onderzoek.quote:Op donderdag 2 januari 2025 23:22 schreef karr-1 het volgende:
Waar kan ik dat onderzoek inzien? Klinkt nogal ongeloofwaardig namelijk
Knap hoe het artikel van de T. compleet andere conclusies maakt, dan het artikel over het BeFrank onderzoek zelf. Ga me bijna afvragen of het wel over hetzelfde onderzoek gaat 🤔quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het komt ook helemaal niet terug in wat BeFrank zelf heeft gepubliceerd over hun onderzoek.
https://www.befrank.nl/we(...)eid-op-de-werkvloer/
Het lijkt er ergens tussenin te zitten:quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:51 schreef blomke het volgende:
[..]
1) Ik geloof geen ene barst van die 8 op de 10, denk eerder (hooguit) 2 op de 10,
2) Ik maak me geen enkele zorgen om mijn financiële situatie.
Nogal voor de hand liggend: hoe lager het inkomen, des te meer zorgen men zich maakt. Idem de huurder t.o.v. de huiseigenaar. En binnen de huurders dan weer de huurtoeslag ontvangers t.o.v. de huurders die dat niet hebben.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:12 schreef Hanca het volgende:
In 2022 maakte 29% van de volwassenen zich zorgen over hun financiële toekomst, de cijfers, latere cijfers kan ik zo niet vinden. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ijd-flink-toegenomen
Het is ook niet verbazingwekkend, maar het was toen dus 3 op de 10 en ik denk niet dat het is afgenomen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Nogal voor de hand liggend: hoe lager het inkomen, des te meer zorgen men zich maakt. Idem de huurder t.o.v. de huiseigenaar. En binnen de huurders dan weer de huurtoeslag ontvangers t.o.v. de huurders die dat niet hebben.
Tamelijk plausibele verbanden en niks verbazingwekkends aan.
Heb je bron dat BeFrank aan woekerpolissen deed?quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:14 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Het is een onderzoek van BeFrank (zo'n woekerpolis-oplichter, onderdeel van NN)
Zolang ze niet op de proppen komen met de details van dat onderzoek, zou ik er niet te veel waarde aan hechten.
Het kan inderdaad maar zo een onderzoek onder 100 Telegraaflezers in de Schiderswijk zijn. Dan snap ik die uitkomst wel.
BeFrank is een prima pensioenaanbieder. Maar laten ze zich bij pensioenen en beleggen houden, en dit soort werkvloeronderzoek, met tendentieuze uitkomsten & conclusies aan anderen overlaten.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:48 schreef raptorix het volgende:
Wij waren als bedrijf destijds heel blij dat we van NN naar Befrank konden gaan, pensioen rendeert ook gelijk stuk beter.
Ja eens hoor, maar vaak komen dit soort dingen van de marketing afdeling om een beetje gratis exposure te krijgen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:55 schreef blomke het volgende:
[..]
BeFrank is een prima pensioenaanbieder. Maar laten ze zich bij pensioenen en beleggen houden, en dit soort werkvloeronderzoek, aan anderen overlaten.
De conclusie staat me niet aan: https://www.befrank.nl/we(...)eid-op-de-werkvloer/quote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja eens hoor, maar vaak komen dit soort dingen van de marketing afdeling om een beetje gratis exposure te krijgen.
Mij ook niet, daarom ben ik ook tegenstander van Nederlandse Pensioensysteem, ik wil gewoon zelf mijn pot geld onder dezelfde voorwaarde kunnen beheren. Als zij zogenaamd groen/duurzaam willen zijn mogen ze dat gewoon met hun eigen geld doen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:56 schreef blomke het volgende:
[..]
De conclusie staat me niet aan: https://www.befrank.nl/we(...)eid-op-de-werkvloer/
Roken, zuipen en vet (vr)eten. Plus tig dure abonnementen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:04 schreef HSG het volgende:
Als je vaak hoort hoe de uitgavenpatroon van veel mensen is daar kan flink aan gesleuteld worden.
Gewoon combineren met veel verdienen is ook een optiequote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Roken, zuipen en vet (vr)eten. Plus tig dure abonnementen.
Ja, maar vaak gaat consumptie evenredig omhoog met het besteedbare inkomen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon combineren met veel verdienen is ook een optie
Befrank heeft ook niets met Pensioen systeem te maken. Ze bieden gewoon beleggingspolissen aan.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mij ook niet, daarom ben ik ook tegenstander van Nederlandse Pensioensysteem, ik wil gewoon zelf mijn pot geld onder dezelfde voorwaarde kunnen beheren. Als zij zogenaamd groen/duurzaam willen zijn mogen ze dat gewoon met hun eigen geld doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |