abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216169884
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 00:12 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Bedenker van de Top 40
En prominent radiomaker in de tijd van de zeezender Veronica. Voor mijn tijd, maar ik ken hem vooral van de terugblikken. Wel een icoon van de Nederlandse radio
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  zaterdag 4 januari 2025 @ 10:07:00 #152
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_216170040
Blijf de Top2000 wel fascinerend vinden. Je ziet echt een ontwikkeling bij nummers. Mooi voorbeeld: Mull of kintyre. Die gaat echt naar de uitgang. In de eerste editie 206. Nu gezakt naar 1459.

https://www.nporadio2.nl/(...)ings/mull-of-kintyre

Eerst stond het nummer erin met Wings. Later als Paul McCartney & Wings
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  Redactie Sport zaterdag 4 januari 2025 @ 10:28:13 #153
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216170187
Blokje 3, met lekker veel Limburgse deelname, een Duitser en weer maar 5x Engelstalig (waarbij 1 nummer van Nederlandse makelij). Nog steeds kan ik er weinig anders van zeggen dan dat we de terrorregionen niet zijn ontsnapt, al zitten er vast weer 2 of 3 nummers tussen die anderen wel kunnen bekoren, vooral tussen de Engelstaligen en het Duitse nummertje.

4800 Marco Borsato - Afscheid nemen bestaat niet

Tsja, Dick Maas was toch meer in vorm toen ie een non liet aanranden. Al helpt het niet mee dat deze clip vergezeld wordt door klassieke Ewbank-zeik, waarin ook nog een stukje Goodnight Saigon-kitsch verwerkt moest worden. In 2006 binnen op 156 en daarna altijd in de lijst gebleven.

4799 Paul de Leeuw - Blijf tot de zon je komt halen

Ook dit stukje blijft vol van diezelfde paar artiesten: Jan Smit zal zo ook wel weer komen. Zowaar een eigen nummer van Paul en die zijn dus blijkbaar nog erger dan zijn covers, want daarvan hebben we alleen die met die Amsterdamse zuiplap gehad. Dit kwam ook weer zo enorm hoog binnen in releasejaar 2007, maar in 2015 konden we voor het laatst 'genieten' van deze.

4798 Glennis Grace - Afscheid

Alweer een nummer wat belachelijk hoog binnen kwam. Het duurde jaren voordat Glenda Batta er echt een klap op gaf na haar deelname in de soundmixshow en aan het songfestival. In 2011 was dit, jawel, de eerste Beste Zangers-kraker die de lijst haalde. Speciaal voor galbak Xander de B. Nee nee nee, dat had niet gehoeven. Wat een gekrijs van de Jumbo-terrorist. Van 2011 tot 2015 in de lijst, daarna wegwezen.

SPOILER: 4797-4776
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooit wordt het beter.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 4 januari 2025 @ 11:29:51 #154
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216170698
Over de Vogeltjesdans: "Heel vervelende hoempapa die het goed doet bij kinderen."

Dat was inderdaad het geval als ik (destijds een jaar of 10, 11) begin jaren 90 carnaval vierde in zo'n lokaal zaaltje.

Maar happen de huidige jonkies ook als dit anno 2025 opgezet wordt? De klank lijkt me voor Gen Alpha/Z wat gedateerd.
pi_216170734
nr 4786 is toch wel een van de favorieten van John Travolta.

zaterdag 4 januari 2025 @ 11:37:48 #156
284871 DarkSonic2
#Sommigemensenlettenechtnietop
pi_216170774
Nou, we kunnen Blikkendag en die nieuwe van Son Mieux alvast noteren voor dit jaar. Misschien ook Spijt is voor later. Heb die laatste 2 trouwens nog niet gehoord.
Hier schreef Tim86 het volgende:
HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
  zaterdag 4 januari 2025 @ 11:38:43 #157
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_216170784
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blokje 3, met lekker veel Limburgse deelname, een Duitser en weer maar 5x Engelstalig (waarbij 1 nummer van Nederlandse makelij). Nog steeds kan ik er weinig anders van zeggen dan dat we de terrorregionen niet zijn ontsnapt, al zitten er vast weer 2 of 3 nummers tussen die anderen wel kunnen bekoren, vooral tussen de Engelstaligen en het Duitse nummertje.

4800 Marco Borsato - Afscheid nemen bestaat niet

Tsja, Dick Maas was toch meer in vorm toen ie een non liet aanranden. Al helpt het niet mee dat deze clip vergezeld wordt door klassieke Ewbank-zeik, waarin ook nog een stukje Goodnight Saigon-kitsch verwerkt moest worden. In 2006 binnen op 156 en daarna altijd in de lijst gebleven.

4799 Paul de Leeuw - Blijf tot de zon je komt halen

Ook dit stukje blijft vol van diezelfde paar artiesten: Jan Smit zal zo ook wel weer komen. Zowaar een eigen nummer van Paul en die zijn dus blijkbaar nog erger dan zijn covers, want daarvan hebben we alleen die met die Amsterdamse zuiplap gehad. Dit kwam ook weer zo enorm hoog binnen in releasejaar 2007, maar in 2015 konden we voor het laatst 'genieten' van deze.

4798 Glennis Grace - Afscheid

Alweer een nummer wat belachelijk hoog binnen kwam. Het duurde jaren voordat Glenda Batta er echt een klap op gaf na haar deelname in de soundmixshow en aan het songfestival. In 2011 was dit, jawel, de eerste Beste Zangers-kraker die de lijst haalde. Speciaal voor galbak Xander de B. Nee nee nee, dat had niet gehoeven. Wat een gekrijs van de Jumbo-terrorist. Van 2011 tot 2015 in de lijst, daarna wegwezen.

SPOILER: 4797-4776
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooit wordt het beter.
Met het meeste wel eens ja.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 11:42:22 #158
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216170812
Ah, we komen nu echt in de Sterren.nl-regionen uit. Dat soort muziek zit echt enorm in mijn allergiezone dus ik ben het opnieuw behoorlijk met je eens. De slechtste en dus terechtste van dit spul wat mij betreft is echter Living Doll, wat een eclectische berg ellende is dat zeg. Onbegrijpelijk dat die schijtlollige onzin jarenlang de enige notering was van Cliff Richard, in zijn prime nochtans een prima zanger, al is zijn werk inmiddels wat gedateerd.

De beide Marco's vind ik niks aan hier, dus als ik een favoriet zou moeten noemen ga ik denk ik voor De Zon Op, maar ook die zou denk ik gewoon rechterrijtje staan bij mij. Wel een beetje bovenaan dat rechterrijtje, gok ik. Dat achtergrondmelodietje en het refrein zijn een voorzichtige poging tot catchy en dat is genoeg om hem uit het moeras van Tino Martin en Koos Alberts te trekken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2025 @ 11:44:28 #159
426493 crew  PippenScottie
pi_216170829
Mexi, als je dit in boekvorm uitbrengt, denk ik dat ik er wel 79,99 voor over heb.
My friends all drive horses
  zaterdag 4 januari 2025 @ 11:47:25 #160
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216170862
Het zou wel interessant zijn als ze de noteringen die het niet gehaald hebben (laten we zeggen t.e.m. positie 4 of 5 duizend) ook bekend maken om daar trends en cijfers uit te halen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216170914
Mexi houdt duidelijk niet van Nederlandstalige muziek. Of die is oververtegenwoordigd in de lijst, dat zou ook goed kunnen ;)

Maar verder leuk om te lezen, ga vooral door ^O^
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_216171274
I Finally Found Someone werd nog gedraaid op onze bruiloft :'( :P

Shaffy Cantate vind ik nog wel iets lolligs hebben, maar voor de rest is dit allemaal meuk die hier thuishoort inderdaad.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_216171295
Ik keek trouwens ook even naar de onderste regionen van de Top 2000 van 1999, want dat was in mijn herinnering ook niet veel. Maar daartussen zit toch vooral veel dat weliswaar oubollig en inwisselbaar is, en het is vaak vrij onduidelijk waarom het er überhaupt in staat. Maar meestal is het niet zo slecht dat het in de totaallijst helemaal onderin moet komen. Dus wat dat betreft is dit voorlopig allemaal wel correct.
pi_216171296
Goedemiddag :W
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zaterdag 4 januari 2025 @ 12:41:01 #165
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216171330
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 12:35 schreef Fred_B het volgende:
Ik keek trouwens ook even naar de onderste regionen van de Top 2000 van 1999, want dat was in mijn herinnering ook niet veel. Maar daartussen zit toch vooral veel dat weliswaar oubollig en inwisselbaar is, en het is vaak vrij onduidelijk waarom het er überhaupt in staat. Maar meestal is het niet zo slecht dat het in de totaallijst helemaal onderin moet komen. Dus wat dat betreft is dit voorlopig allemaal wel correct.
Van de onderste 500 nummers van de eerste Top 2000 ken ik meer dan de helft niet. Moet ik me eens in verdiepen.
pi_216171371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 12:35 schreef Fred_B het volgende:
Eigenlijk zou je daarvoor ook Terug in de tijd moeten om te achterhalen in welke volgorde ze zijn aangedragen destijds. Zeker in de eerste paar weken kwam het allemaal puur van die drieënhalve stoffige Radio 2 luisteraar die er in die tijd was af. Het zou me niet verbazen als veel daarvan aan het eind van het jaar, toen er wel momentum was, onderin de stemresultaten eindigde.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_216171583
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 12:49 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Eigenlijk zou je daarvoor ook Terug in de tijd moeten om te achterhalen in welke volgorde ze zijn aangedragen destijds. Zeker in de eerste paar weken kwam het allemaal puur van die drieënhalve stoffige Radio 2 luisteraar die er in die tijd was af. Het zou me niet verbazen als veel daarvan aan het eind van het jaar, toen er wel momentum was, onderin de stemresultaten eindigde.
Volgens mij waren het die millenniumplaten, aangevuld met dingen vanuit Radio 2 zelf? Radio 2 was toen sowieso een oubollige zender, waar Conny Vandenbos of de Drifters nog heel actueel waren. Dus dat dat resulteerde in een nogal suf aanbod is logisch.

Ik vraag me alleen wel af of in die eerste editie onderin überhaupt alles van de nul stemmen kwam.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 13:24:58 #168
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216171607
Een cd-box die ik ooit van de eerste editie kocht:

https://www.musicmeter.nl/album/299262
  Redactie Sport zaterdag 4 januari 2025 @ 13:32:14 #169
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216171653
Van de platen uit 99 en 00 zit veel tussen 3500 en 4500
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216171675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 13:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Volgens mij waren het die millenniumplaten, aangevuld met dingen vanuit Radio 2 zelf? Radio 2 was toen sowieso een oubollige zender, waar Conny Vandenbos of de Drifters nog heel actueel waren. Dus dat dat resulteerde in een nogal suf aanbod is logisch.

Ik vraag me alleen wel af of in die eerste editie onderin überhaupt alles van de nul stemmen kwam.
Dit zal altijd een beetje onduidelijk blijven, maar volgens mij werd dat indirect wel een beetje bevestigd in die docureeks vorig jaar toch? Dat in ieder geval een deel van 2 zelf af kwam? Eigenlijk zou dat het nog treuriger maken, als die dan onderin eindigden. Dan weet je direct dat je op de verkeerde plek bent beland in het leven.
All Day I Dream About Stemlijsten
  zaterdag 4 januari 2025 @ 13:54:22 #171
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_216171832
Wel eens met veel van Mexi's lijst tot nu toe, al zijn Manuela, David's Song en Santa Maria wel jeugdsentiment.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_216171877
Ook nog geen BLØF in Mexi's lijst. De gejatte schoenen zouden bij mij al wel voorbij gekomen zijn
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  zaterdag 4 januari 2025 @ 15:21:54 #173
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_216172430
Geweldig geschreven recensies en met veel dingen eens. De nummers die ik niet kende heb ik even opgezocht en mijn god... Dat mensen daar ooit op stemden!

Train en Maroon 5 vind ik niet eens zo erg. Prima producties, niet meer en niet minder. En Leef kan ik ook wel mee leven. Voor de rest: alle Arno Krabmeuk kan me absoluut gestolen worden. Heb dan ook niet heel veel vertrouwen in Claudadadada volgend jaar.

Ga hier alsjeblieft mee door. Ooit wordt t beter. :)
  zaterdag 4 januari 2025 @ 15:26:39 #174
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216172459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 15:21 schreef LekkerWeertje het volgende:
alle Arno Krabmeuk kan me absoluut gestolen worden. Heb dan ook niet heel veel vertrouwen in Claudadadada volgend jaar.

Commercieel gezien kan het werken, los van eigen smaak.

[ Bericht 9% gewijzigd door Eightyone op 04-01-2025 20:16:59 ]
pi_216172935
Zeker eens met de reviews van Train en Maroon 5. Hun eerdere werk was op zich prima te pruimen, maar die twee nummers zijn verschrikkelijk.
Bij Hey Soul Sister moet ik altijd denken aan de vermakelijke video van Pat Finnerty over waarom hij het een gedrocht vindt, dus daarmee heeft het nog een lichtpuntje.

Wat de duetten van Barbra Streisand betreft, heb er nu twee actief gehoord, en bij allebei de duetten werkt haar stem gewoon niet. Vraag me nu af of dit gewoon standaard het geval is bij haar _O-

Terechte opmerking bij dat nummer van Acda & de Munnik, Maan en Typhoon; ik dacht oprecht dat het een nummer van S&F was toen ik het voor het eerste hoorde :')
I'm not lost, it's just I've no idea where I am
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')