En prominent radiomaker in de tijd van de zeezender Veronica. Voor mijn tijd, maar ik ken hem vooral van de terugblikken. Wel een icoon van de Nederlandse radioquote:
SPOILER: 4797-4776Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blokje 3, met lekker veel Limburgse deelname, een Duitser en weer maar 5x Engelstalig (waarbij 1 nummer van Nederlandse makelij). Nog steeds kan ik er weinig anders van zeggen dan dat we de terrorregionen niet zijn ontsnapt, al zitten er vast weer 2 of 3 nummers tussen die anderen wel kunnen bekoren, vooral tussen de Engelstaligen en het Duitse nummertje.
4800 Marco Borsato - Afscheid nemen bestaat niet
Tsja, Dick Maas was toch meer in vorm toen ie een non liet aanranden. Al helpt het niet mee dat deze clip vergezeld wordt door klassieke Ewbank-zeik, waarin ook nog een stukje Goodnight Saigon-kitsch verwerkt moest worden. In 2006 binnen op 156 en daarna altijd in de lijst gebleven.
4799 Paul de Leeuw - Blijf tot de zon je komt halen
Ook dit stukje blijft vol van diezelfde paar artiesten: Jan Smit zal zo ook wel weer komen. Zowaar een eigen nummer van Paul en die zijn dus blijkbaar nog erger dan zijn covers, want daarvan hebben we alleen die met die Amsterdamse zuiplap gehad. Dit kwam ook weer zo enorm hoog binnen in releasejaar 2007, maar in 2015 konden we voor het laatst 'genieten' van deze.
4798 Glennis Grace - Afscheid
Alweer een nummer wat belachelijk hoog binnen kwam. Het duurde jaren voordat Glenda Batta er echt een klap op gaf na haar deelname in de soundmixshow en aan het songfestival. In 2011 was dit, jawel, de eerste Beste Zangers-kraker die de lijst haalde. Speciaal voor galbak Xander de B. Nee nee nee, dat had niet gehoeven. Wat een gekrijs van de Jumbo-terrorist. Van 2011 tot 2015 in de lijst, daarna wegwezen.Met het meeste wel eens ja.SPOILER: 4797-4776Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Van de onderste 500 nummers van de eerste Top 2000 ken ik meer dan de helft niet. Moet ik me eens in verdiepen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:35 schreef Fred_B het volgende:
Ik keek trouwens ook even naar de onderste regionen van de Top 2000 van 1999, want dat was in mijn herinnering ook niet veel. Maar daartussen zit toch vooral veel dat weliswaar oubollig en inwisselbaar is, en het is vaak vrij onduidelijk waarom het er überhaupt in staat. Maar meestal is het niet zo slecht dat het in de totaallijst helemaal onderin moet komen. Dus wat dat betreft is dit voorlopig allemaal wel correct.
Eigenlijk zou je daarvoor ook Terug in de tijd moeten om te achterhalen in welke volgorde ze zijn aangedragen destijds. Zeker in de eerste paar weken kwam het allemaal puur van die drieënhalve stoffige Radio 2 luisteraar die er in die tijd was af. Het zou me niet verbazen als veel daarvan aan het eind van het jaar, toen er wel momentum was, onderin de stemresultaten eindigde.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:35 schreef Fred_B het volgende:
Ik keek trouwens ook even naar de onderste regionen van de Top 2000 van 1999, want dat was in mijn herinnering ook niet veel. Maar daartussen zit toch vooral veel dat weliswaar oubollig en inwisselbaar is, en het is vaak vrij onduidelijk waarom het er überhaupt in staat. Maar meestal is het niet zo slecht dat het in de totaallijst helemaal onderin moet komen. Dus wat dat betreft is dit voorlopig allemaal wel correct.
Volgens mij waren het die millenniumplaten, aangevuld met dingen vanuit Radio 2 zelf? Radio 2 was toen sowieso een oubollige zender, waar Conny Vandenbos of de Drifters nog heel actueel waren. Dus dat dat resulteerde in een nogal suf aanbod is logisch.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je daarvoor ook Terug in de tijd moeten om te achterhalen in welke volgorde ze zijn aangedragen destijds. Zeker in de eerste paar weken kwam het allemaal puur van die drieënhalve stoffige Radio 2 luisteraar die er in die tijd was af. Het zou me niet verbazen als veel daarvan aan het eind van het jaar, toen er wel momentum was, onderin de stemresultaten eindigde.
Dit zal altijd een beetje onduidelijk blijven, maar volgens mij werd dat indirect wel een beetje bevestigd in die docureeks vorig jaar toch? Dat in ieder geval een deel van 2 zelf af kwam? Eigenlijk zou dat het nog treuriger maken, als die dan onderin eindigden. Dan weet je direct dat je op de verkeerde plek bent beland in het leven.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens mij waren het die millenniumplaten, aangevuld met dingen vanuit Radio 2 zelf? Radio 2 was toen sowieso een oubollige zender, waar Conny Vandenbos of de Drifters nog heel actueel waren. Dus dat dat resulteerde in een nogal suf aanbod is logisch.
Ik vraag me alleen wel af of in die eerste editie onderin überhaupt alles van de nul stemmen kwam.
Commercieel gezien kan het werken, los van eigen smaak.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:21 schreef LekkerWeertje het volgende:
alle Arno Krabmeuk kan me absoluut gestolen worden. Heb dan ook niet heel veel vertrouwen in Claudadadada volgend jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |