Kan me niet schelen. De volgers en fans van de Bankzitters zijn mislukte randdebielerige pestkleuters die beter op de verwarming afgespoten konden worden. Een totaalmongool besloot me op Twitter te doxxen, mijn privégegevens van elders op social media daar te linkdumpen en te roepen "Wat zou jij ervan vinden als we al deze werkgevers eens bellen om te zeggen dat je een pedo bent?" (???), om daarna een foto van mijn moeder(!) erbij te pakken en haar de ergste ziekten te verwensen. Reden: ik gaf aan dat ik De bankzitters compleet waardeloos in die lijst vond. Dan ben je toch gewoon totaal ziek in je kop?quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:04 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Het is echt tijd om te stoppen met de hoax dat Bankzitters mensen oproepen om te stemmen op social media / in hun video's. Hebben ze geen enkel jaar gedaan. Het was het eerste jaar een grap onder hun fans die de jaren erna door alle nadacht nog groter werd. Beetje vergelijkbaar met Pokemon.
Het zal wel niet zo zijn, maar zou het niet grappig zijn als dat ook de reden is waarom Voodoo People het niet haalde?quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:24 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ah, ik heb vele artiesten handmatig nagekeken, maar blijkbaar staat The Prodigy eenmaal als Prodigy op de keuzelijst. Het kan gebeuren.
Hier het bewijs:quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:22 schreef Cassa95 het volgende:
Artiesten als Steely Dan, Anouk en Prince hebben ook pech met de miskleun van NPO Radio 2 een paar jaar terug waarin hele albums volledig op de keuzelijst belandden. Lachen, gieren, brullen en alle artiesten die veel extra's op de keuzelijst kregen, zagen hun noteringen kelderen![]()
![]()
![]()
Wat de vliegende fuck.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:29 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Kan me niet schelen. De volgers en fans van de Bankzitters zijn mislukte randdebielerige pestkleuters die beter op de verwarming afgespoten konden worden. Een totaalmongool besloot me op Twitter te doxxen, mijn privégegevens van elders op social media daar te linkdumpen en te roepen "Wat zou jij ervan vinden als we al deze werkgevers eens bellen om te zeggen dat je een pedo bent?" (???), om daarna een foto van mijn moeder(!) erbij te pakken en haar de ergste ziekten te verwensen. Reden: ik gaf aan dat ik De bankzitters compleet waardeloos in die lijst vond. Dan ben je toch gewoon totaal ziek in je kop?
Fuck dat soort volk, vuiler dan het vuil onder mijn voeten. En het zijn die kloothommels met hun waardeloze following. Tief op.
Voor artiesten als The Cats, Ramses Shaffy en Boudewijn de Groot is inderdaad ooit alles behalve de noteringen weggehaald om de huidige nummers te behouden. En van artiesten als Iron Maiden, Rowwen Heze, Prodigy of Rammstein snap ik heus dat ze die niet 20x in de lijst willen hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:03 schreef Redefine het volgende:
Al vermoed ik dat ze bij bepaalde artiesten bewust niet of nauwelijks iets toevoegen, omdat ze liever niet willen dat die erin komen. Dan wel dat de lijst ook weer niet teveel mag veranderen.
Die ligt voor mij net niet op de bodem van de muzikale beerput, maar heel veel scheelt het niet.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:59 schreef DecoAoreste het volgende:
Sexy Als Ik Dans vind ik ook meer iets voor de lagere middenmoot dan helemaal in de kelder.
een nummer dat ik tijdens corona vaak misbruikt heb om mn einde werktijd aan te kondigenquote:Op donderdag 2 januari 2025 19:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik snapte niet dat Carlo & Irene met 'Nog 3 2 1' vorig jaar ineens in de stemlijst stond. De enige zender, de ENIGE, die hun steeds meer begonnen te draaien was QMusic, als een soort van stemstijger van de Foute 1500 en tijdens de Foute Party. Kwam vervolgens niet in de Top 2000, trouwens (Wat ik jammer vind; toch wel een beetje een tijdcapsule van de mid-jaren 90, en een écht origineel swingend Nederlands liedje; geen cover).
Oke, het was niet snel, maar dat mag de pret niet drukken. Het was op 29 oktober bij Tannaz net voor 5.00 in de ochtend. Toen was die lycrapakkenfilm wel al een tijdje uit, dus dat nummer was toen al hernieuwd populair. Omdat ik die uitzending niet gehoord heb kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar het voelt wel een beetje alsof het een met het ander verband houdt, want tussen 2016 en 2024 0 keer gedraaid. Dus ze kunnen bij de redactie wel een zinnetje onder Gijs Hakkerts neus duwen om zichzelf vrij te kopen, maar ik vraag me wel echt af of ze dit niet wisten, dat dit kon gebeuren.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:38 schreef Tussle266 het volgende:
Kunnen we snel terug vinden op welke dag/tijdstip Hell’s Bells gedraaid is in 2024? Mijn onderbuik zegt Albumshow.
Ben nu ook aan het kijken. Ik vind die quiz voorafgaand aan de Top 2000 wel leuker, maar dit is ook altijd wel vermakelijk. Iets minder serieus qua quizelementquote:Op donderdag 2 januari 2025 21:15 schreef peaceman het volgende:
Wij zijn bijna door de a gogo's heen.
Een paar prachtige filmpjes al gezien en Ebbinge![]()
Van mij mag ie het blijven doen!
Ja die quiz in de a gogo's vind ik maar mwah, maar Ebbinge heeft zijn plek echt wel gevonden vind ik. Geniet echt van zijn presentatie.quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:15 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ben nu ook aan het kijken. Ik vind die quiz voorafgaand aan de Top 2000 wel leuker, maar dit is ook altijd wel vermakelijk. Iets minder serieus qua quizelement
Of helemaal geen keuzelijst. Dat zou dan een interessante lijst opleverenquote:Op donderdag 2 januari 2025 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is gewoon echt raar. Zal wel zijn omdat die nummers allemaal een X aantal keer in vroegere top 2000s hebben gestaan, maar de criteria voor het samenstellen van de keuzelijst mogen idd wel eens wat intelligenter worden.
Dan krijg je wel echt ingewikkeld gedoe met verschillende versies van nummers, foutieve titels en spellingen, featuring-artiesten, et cetera...quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:53 schreef alopio het volgende:
[..]
Of helemaal geen keuzelijst. Dat zou dan een interessante lijst opleveren
Het is vooral voor de hype heel onhandig. Ze kunnen dan bijvoorbeeld niet binnen een uur de top 10 uitspugen en zo. Daarom is er op zich ook niets mis mee dat er een beetje sturing in zit. Uiteindelijk moeten ze wel ook wat te verkopen hebben. Ik vraag me af wat de echte ideale situatie zou zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2025 23:00 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dan krijg je wel echt ingewikkeld gedoe met verschillende versies van nummers, foutieve titels en spellingen, featuring-artiesten, et cetera...
Ik vind het vooral bijzonder treurig dat op geen enkele van deze lijstjes The Beatles voorkomt.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:26 schreef Cassa95 het volgende:
Ook ik heb nog wat leuks in petto!
Ik wilde nog een keer kijken naar de ABK (Alles Bepalende Keuzelijst) t.o.v. de daadwerkelijke lijst. Ik heb per artiest gekeken welk percentage van hun nummers in de lijst terecht kwam en waar deze dan gemiddeld stonden in de Top 2000. Voor het gemak heb ik de nummers die via vrije keuze de lijst inkwamen 'toegevoegd' aan de keuzelijst. Hier zijn weer veel conclusies aan te verbinden.
Er is nog steeds een vrij redelijke correlatie (-0.4) te vinden tussen het percentage nummers dat van een artiest in de lijst terechtkomt en hun gemiddelde notering. Hoe hoger het percentage in de lijst, hoe later de notering. Onder andere daarom vind je alles van ABBA, Rammstein of Metallica bovenin de lijst.
Hier de artiesten met de meeste noteringen en hun keuzelijstgegevens.
[ afbeelding ]
Dan de artiesten met meer noteringen die enorm hoog scoren op het percentage dat genoteerd staat. Dat percentage zit bij de meeste grootverdieners in de lijst tussen de 25% en 45%. Bij de volgende groep zijn deze dus een stuk hoger. ALS ze bij NPO Radio 2 mee zouden kijken en ALS ze een keer iets aan hun keuzelijst zouden doen, zou het mijn voorstel zijn om bij deze artiesten de keuzelijst uit te breiden. Bij artiesten met een gemiddeld betere notering, kun je gemakkelijk +5 of zelfs +10 doen en bij anderen gemakkelijk +3. Dit kan gemakkelijk door te kijken naar de vrije keuzes die mensen al invullen of door te kijken naar hun meest succesvolle singles in de hitlijsten of allertijdenlijsten van andere radiozenders.
[ afbeelding ]
En nog wat overige 100%-ers (alles vanaf 4 noteringen):
[ afbeelding ]
Dan zijn er ook genoeg artiesten die door de ruime keuze juist benadeeld worden. Hierbi de opvallend lage percentages en de artiesten met veel keuze die zelfs 0% scoren. Hier zouden ze bij NPO Radio 2 makkelijk een groot deel, op basis van het aantal ontvangen stemmen, weg kunnen halen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van the Kinks zijn o.a. Days en Celluloid heroes heel snel van de keuzelijst afgehaald en ingeruild voor een niemendalletje wat toevallig als theme voor een televisieserie gebruikt is.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:15 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Voor artiesten als The Cats, Ramses Shaffy en Boudewijn de Groot is inderdaad ooit alles behalve de noteringen weggehaald om de huidige nummers te behouden. En van artiesten als Iron Maiden, Rowwen Heze, Prodigy of Rammstein snap ik heus dat ze die niet 20x in de lijst willen hebben.
Ik erger me vooral aan een artiest als Lana Del Rey waar nu voor de tweede keer in drie jaar een totaal willekeurig albumnummer via de keuzelijst binnenkomt, terwijl dit heus niet haar favoriete nummers zijn onder fans. Of een AC/DC die gelijk top 1000 binnenkomt en waar ze zich dan in de uitzending van afvragen hoe dit in hemelsnaam kan: "niemand in de redactie begrijpt hoe deze ineens zo hoog binnenkomt". Ook van Eminem of Taylor Swift of Billie Eilish geldt dat fans wel andere nummers zouden kiezen als dat kon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |