Ik denk dat deze lui juist wel iets geleerd hebben. En elk weldenkend mens snapt sowieso wel dat je illegaal vuurwerk niet moet kopen, laat staan voor je kinderen. Tokkies, dus.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit soort lui leren het nooit, en zullen dus nooit zich gaan houden aan wat voor vuurwerkverbod dan ook.
Ik irriteer mij enorm aan mensen die stellen dat illegaal vuurwerk kopen prima is, en vervolgens gaan roepen dat de politie niets doet. Hulpdiensten hebben hun klauwen meer dan vol en kunnen weinig arrestaties verrichten omdat ze de hele avond overal nodig zijn. Maar tokkies snappen sowieso niet wat de politie doet en gaan dan makkelijk onzin schreeuwen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk zal er handhaving zijn. Met steeds minder incidenten, wordt de handhaving steeds makkelijker.
[..]
De buurman is de kudde niet. De hele straat of wijk is de kudde. En als er een bepaalde straat is die zichzelf uitroeit met illegaal vuurwerk, prima.
Denk dat deze ouders hun les wel geleerd hebben hoor.. Misschien die moeder volgend jaar inzetten op scholen om te vertellen hoe gevaarlijk deze shit is.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit soort lui leren het nooit, en zullen dus nooit zich gaan houden aan wat voor vuurwerkverbod dan ook.
Politie doet helemaal niks dat weet jij ook wel. Zelden krijgt iemand een boete gekregen voor het afsteken van vuurwerk.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik irriteer mij enorm aan mensen die stellen dat illegaal vuurwerk kopen prima is, en vervolgens gaan roepen dat de politie niets doet. Hulpdiensten hebben hun klauwen meer dan vol en kunnen weinig arrestaties verrichten omdat ze de hele avond overal nodig zijn. Maar tokkies snappen sowieso niet wat de politie doet en gaan dan makkelijk onzin schreeuwen.
Dat is de Nederlandse mentaliteit anno 2025: de overheid moet het maar oplossen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik irriteer mij enorm aan mensen die stellen dat illegaal vuurwerk kopen prima is, en vervolgens gaan roepen dat de politie niets doet. Hulpdiensten hebben hun klauwen meer dan vol en kunnen weinig arrestaties verrichten omdat ze de hele avond overal nodig zijn. Maar tokkies snappen sowieso niet wat de politie doet en gaan dan makkelijk onzin schreeuwen.
Je weet dat ten tijde van Corona de 1e vuurwerkvrije jaarwisseling een stuk minder vuurwerk werd afgestoken dan gedurende de 2e. Ook het aantal slachtoffers liep op van 300 naar bijna 800.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk zal er handhaving zijn. Met steeds minder incidenten, wordt de handhaving steeds makkelijker.
[..]
De buurman is de kudde niet. De hele straat of wijk is de kudde. En als er een bepaalde straat is die zichzelf uitroeit met illegaal vuurwerk, prima.
Ik weet juist dat men zich de hele avond helemaal de tyfus werkt. Dat jij dat niet snapt, geeft wel het een en ander aan.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:22 schreef CR7 het volgende:
[..]
Politie doet helemaal niks dat weet jij ook wel. Zelden krijgt iemand een boete gekregen voor het afsteken van vuurwerk.
Ik heb een hele rits verslagen gepost waaruit blijkt dat het druk doch beheersbaar was. Vergelijkbaar met een gemiddelde uitgaansnacht.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet juist dat men zich de hele avond helemaal de tyfus werkt. Dat jij dat niet snapt, geeft wel het een en ander aan.
50% van de Nederlanders is tegen vuurwerk. Dat was 30 jaar geleden echt niet zo. Dus de trend is in jouw nadeel, krullebol.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:25 schreef tja77 het volgende:
De buurman die wel afsteekt is als het eerste schaap dat over de dam is, door het kuddegedrag zullen er meerdere volgen.
Ja, want normaal doen ze ook al niets natuurlijk. Posts over onderbezetting en dergelijke, maar de politie zelf heeft het altijd heel relaxt. Ga je nog meer dingen beweren te weten, terwijl ik op de eerste rij zit?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb een hele rits verslagen gepost waaruit blijkt dat het druk doch beheersbaar was. Vergelijkbaar met een gemiddelde uitgaansnacht.
Dus “de tyfus werkt”?
De trend is de laatste 5-10 jaar redelijk ongewijzigd.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
50% van de Nederlanders is tegen vuurwerk. Dat was 30 jaar geleden echt niet zo. Dus de trend is in jouw nadeel, krullebol.
Waar zeg ik dat ze normaal niets doen?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, want normaal doen ze ook al niets natuurlijk. Posts over onderbezetting en dergelijke, maar de politie zelf heeft het altijd heel relaxt. Ga je nog meer dingen beweren te weten, terwijl ik op de eerste rij zit?
Je liegt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:25 schreef tja77 het volgende:
Je weet dat ten tijde van Corona de 1e vuurwerkvrije jaarwisseling een stuk minder vuurwerk werd afgestoken dan gedurende de 2e. Ook het aantal slachtoffers liep op van 300 naar bijna 800.
quote:SEH-afdelingen
Op 31 december 2019 en 1 januari 2020 zijn 385 personen op een SEH-afdeling behandeld voor vuurwerkletsel. Hiervan waren 101 slachtoffers jonger dan 15 jaar.
Tijdens de jaarwisseling 2020-2021 zijn er totaal 108 personen op een Spoedeisende Hulp-afdeling (SEH) van een ziekenhuis behandeld voor vuurwerkletsel. Het aantal SEH-bezoeken wegens vuurwerkletsel was minder dan een derde deel van vorig jaar.
(2019) Naast de vuurwerkslachtoffers die op een SEH-afdeling behandeld werden, bezochten
naar schatting 900 personen met vuurwerkletsel een huisartsenpost.
(2020) Naar schatting bezochten 275 personen met vuurwerkletsel een huisartsenpost (HAP). Dat is een derde van de slachtoffers van het jaar daarvoor.
10% om precies te zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:36 schreef tja77 het volgende:
De groep die vuurwerk afsteekt is dan ook kleiner dan 50% van de bevolking.
Nee, dat stel ik helemaal niet. Blijf vooral onwaarheden verkondigen, dan lijkt het helemaal niet alsof je aan het doordrammen bent. Nogmaals, van mij hoeft het niet verboden te worden, maar wat jij nu doet is in je in allerlei bochten wringen omdat je ene liefhebber bent.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze normaal niets doen?
Feit is dat het probleem onderbezetting en gebrek aan personeel is, en NIET die 8 uur dat legaal vuurwerk mag worden afgestoken.
Dankjewel dat je het met me eens bent.
Uhm, ik lieg maar jij weet geeneens wanneer de Corona jaarwisselingen warenquote:
Je maakt jezelf belachelijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:52 schreef tja77 het volgende:
Uhm, ik lieg maar jij weet geeneens wanneer de Corona jaarwisselingen waren![]()
En die 10% geeft steeds meer uit aan vuurwerk en gaat steeds meer in Duitsland en België shoppen omdat het daar goedkoper is. Ik heb 0 Euro uitgegeven in Nederland aan vuurwerk.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
10% om precies te zijn.
Geloof me nou maar, het gaat ophouden.
Uhm jij.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je maakt jezelf belachelijk.![]()
Welke onwaarheden? Ik post tal van linkjes met harde cijfers maar die passen niet in jouw straatje?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik helemaal niet. Blijf vooral onwaarheden verkondigen, dan lijkt het helemaal niet alsof je aan het doordrammen bent. Nogmaals, van mij hoeft het niet verboden te worden, maar wat jij nu doet is in je in allerlei bochten wringen omdat je ene liefhebber bent.
Nee, dat klopt. En het jaar erna was er wel een lockdown en verbod en toen was het aantal slachtoffers 70% minder. Dus dat was het effect van corona. Niet 3x zoveel, maar 1/3de.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhm jij.
Jij komt aan met jaarwisseling 2019-2020, toen was er geen sprake van een vuurwerkverbod vanwege Corona.
Dan heb ik toch gelijk of niet dan?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. En het jaar erna was er wel een lockdown en verbod en toen was het aantal slachtoffers 70% minder. Dus dat was het effect van corona. Niet 3x zoveel, maar 1/3de.
Notabene nog gezegd ook door een of andere halsstarrige langspeelplaat die ieder jaar denkt hetzelfde te willen melden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:47 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ah oogartsen zijn tegenwoordig ook al gedragsdeskundigen.
Nee, jij zei drie keer zo veel slachtoffers. Dat is niet zo. Het eerste jaar met het verbod waren het juist maar 30% slachtoffers van het jaar er voor. Dus 1/3de. Wat begrijp je daar niet aan?quote:
Quote ff die 3 keer zoveel, want ik heb er geen actieve herinnering aan.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, jij zei drie keer zo veel slachtoffers. Dat is niet zo. Het eerste jaar met het verbod waren het juist maar 30% slachtoffers van het jaar er voor. Dus 1/3de. Wat begrijp je daar niet aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |