vanwaar de overstap? ik probeer het al op zowel Goodreads als Hebban bij te houden, dus ik zit niet direct te wachten op een ander platform. Maar ik hoor graag waarom jij dat wel de moeite waard vond.quote:Op zondag 23 maart 2025 15:38 schreef Mazou het volgende:
Gisteren deze uitgelezen:
[ [url=https://www.boekenwereld.com/_next/image?url=https%3A%2F%2Fwww.boekenwereld.com%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fi%2Fs%2Fisbn-9789026364617_front_cover_2.jpg&w=768&q=75]afbeelding[/url] ]
Vandaag weer verder met deze. Ligt al een paar maanden maar ik kom er niet echt doorheen:
[ afbeelding ]
Ik ben overgestapt van Goodreads naar Storygraph, maar ik volg nog niemand. Iemand zin om elkaar te volgen? Op Storygraph heet ik ook Mazou
Door dat 2e boek ben ik meer gaan lezen een paar jaar terug, echt een mooi geschreven bijzonder verhaal.quote:Op zondag 23 maart 2025 15:38 schreef Mazou het volgende:
Gisteren deze uitgelezen:
[ [url=https://www.boekenwereld.com/_next/image?url=https%3A%2F%2Fwww.boekenwereld.com%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fi%2Fs%2Fisbn-9789026364617_front_cover_2.jpg&w=768&q=75]afbeelding[/url] ]
Vandaag weer verder met deze. Ligt al een paar maanden maar ik kom er niet echt doorheen:
[ afbeelding ]
Ik ben overgestapt van Goodreads naar Storygraph, maar ik volg nog niemand. Iemand zin om elkaar te volgen? Op Storygraph heet ik ook Mazou
quote:Als kind kwam ze per boot naar Tres Arroyos. Nu verwelkomt ze als consul de koningin in haar Hollandse pampadorp. Een familiegeschiedenis die leest als een roman.
De Hollandse consul, Ida van Mastrigt, bereidt zich voor op het bezoek van koningin Beatrix, kroonprins Willem- Alexander en Máxima aan de Hollandse kolonie van Tres Arroyos, vijfhonderd kilometer ten zuiden van Buenos Aires. Zestig jaar geleden, als meisje van tien, belandde Ida hier met haar zusje op de kostschool bij meester Slebos. Ida's familiegeschiedenis is een verbazingwekkend relaas dat de lezer de halve wereld over voert: haar vader Rinus stapt in de crisisjaren van de vorige eeuw op de fiets om zijn geluk in Nederlands-Indië te beproeven, bouwt daar een bestaan op met zijn Rotterdamse verloofde, en wordt vervolgens door de Japanners geïnterneerd, om na de oorlog zijn vrouw terug vinden aan de zijde van een ander. Ida en haar zusje worden op de boot terug gezet, en gaan bij hun grootouders wonen. Daarna wil Rinus een nieuw leven opbouwen in booming Argentinië, de meisjes moeten mee. In Tres Arroyos worden zij liefdevol opgenomen door de gereformeerde nazaten van Hollandse en Friese landverhuizers. Ida trouwt met een van hen, wordt boerin, brengt vier kinderen groot en vervult daarnaast de functie van consul. Trots leidt ze bezoekers langs de Hollandse school, de kerk en de coöperatie.
quote:Aan de vooravond van de Eerste Wereldoorlog brengt de geheime affaire van de Engelse premier de wereld in gevaar
In Londen heeft de zesentwintigjarige Venetia Stanley – aristocratisch, slim, verveeld, roekeloos – een liefdesrelatie met premier H.H. Asquith, een man die ruim twee keer zo oud is als zij. Hij schrijft haar obsessief veel brieven en deelt daarin de gevoeligste staatszaken.
Als Asquith met tegenzin Duitsland de oorlog verklaart krijgt een jonge inlichtingenofficier de opdracht om een lek van geheime overheidsdocumenten te onderzoeken.
Plotseling wordt een heimelijke affaire een zaak van nationale veiligheid die de loop van de politieke geschiedenis zal veranderen.
Afgrond is de spannende nieuwe thriller van Robert Harris, gebaseerd op schokkende historische feiten.
quote:Een voetreis door het Nederland van 1823. Veel is nog pure woestenij, de wegen zijn vaak enkel modder. We ervaren de sfeer, kleur en geur, waarden en normen van het landschap uit die tijd.
‘De zomer van 1823’ is het reisdagboek van schrijver Jacob van Lennep, naar modern Nederlands hertaald door Geert Mak en Marita Mathijsen. Samen met Dirk van Hogendorp maakt Van Lennep een soort inspectietocht door Nederland. Ze wandelen door een wereld die voor ons bijna onherkenbaar is. Zeker een derde van het land is nog pure woestenij, de wegen zijn vaak enkel modder. Kort daarna zal alles veranderen, met kanalen en straatwegen, spoortreinen en stoommachines, tot uiteindelijk het Nederland zoals wij dat kennen. Dankzij Van Lennep, verteller bij uitstek, kunnen we nog eens de toenmalige sfeer, kleur en geur van het landschap ervaren. Ook geeft hij ons een kijkje in het dagelijks leven van toen, inclusief de standsverschillen. Zijn dagboek is met vaart, humor en oog voor detail geschreven.
Maar ik ben wel benieuwd: wat was er boeiend aan? Ik vind hem echt zo totaal niet interessant dat ik me moeilijk kan voorstellen dat zo’n boek het lezen waard is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:55 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Dom en crimineel. Gisteren wel in één ruk uitgelezen. Dus boek was goed te pruimen.
Eigenlijk vond ik de toevoeging die Harris aan dit waanzinnige verhaal leverde niet echt iets toevoegen. Wel een fijn boek!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Afgrond - Robert Harris
[ afbeelding ]
[..]
Dat is juist het fascinerende. Dat dit soort mensen bestaan. Buiten je eigen comfortzone. Grootste talent van zijn generatie, en het op alle terreinen verkloten. Privé en sportief. Praten over een geliquideerde vriend alsof een hond is weggelopen. Vier seizoenen bij Everton en maar een handvol wedstrijden spelen. Ook bij andere clubs mislukken en het vrijwel steeds aan anderen wijten. En dan nog veel meer. Daarbij goedgeschreven in de "ik"vorm.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:36 schreef trui het volgende:
[..]
Maar ik ben wel benieuwd: wat was er boeiend aan? Ik vind hem echt zo totaal niet interessant dat ik me moeilijk kan voorstellen dat zo’n boek het lezen waard is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |