quote:Op donderdag 2 januari 2025 00:38 schreef Hiddendoe het volgende:
De jongen is dood. Waarom nu nog gaan zitten bazelen over schuld?
Ik denk ook niet dat anderen dit ongeval zullen zien als een waarschuwing, maar gewoon lekker verder gaan met vuurwerk afsteken.
Tja, moedertje en vadertje (die jongen woonde bij zijn vader, de moeder woont al enkele jaren in België) en zijn 2 broers waren op de hoogte.quote:Op donderdag 2 januari 2025 00:38 schreef Hiddendoe het volgende:
De jongen is dood. Waarom nu nog gaan zitten bazelen over schuld?
Ik denk ook niet dat anderen dit ongeval zullen zien als een waarschuwing, maar gewoon lekker verder gaan met vuurwerk afsteken.
precies.. illegaal verkregen vuurwerk is net als het illegaal vekrijgen van wapens.. als je moeite doet kan je overal aan komen. Ook drugs e.d.quote:Op donderdag 2 januari 2025 00:41 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Tja, moedertje en vadertje (die jongen woonde bij zijn vader, de moeder woont al enkele jaren in België) en zijn 2 broers waren op de hoogte.
Ik denk niet dat het gerecht het zo zal laten! Zeker niet aangezien het een shell was (professioneel vuurwerk) dat zelfs particulier niet verkocht mocht worden, terwijl de ouders op de hoogte waren.
De moeder heeft het in meerdere interviews ook gewoon aangegeven. Die woorden terug inslikken lukt niet meer!
Ze heeft zelfs aan dat het door professionals via kokers en op afstand afgeschoten moet worden. Die jongen had het gewoon 'los' ontstoken. Toch wel zeer onverantwoord?
Nu loopt die moeder te miepen dat het vuurwerk 'slecht' was... Nee hoor Renate, dat was prima vuurwerk maar de handelingen waren amateuristisch
Blijkbaar ging Rijnmond op de plek kijken en toen waren ze daar:quote:Op donderdag 2 januari 2025 05:17 schreef Remco het volgende:
Ik vind het vooral raar dat die moeder een dag na de dood van haar zoon de media opzoekt.
Maar als je ook verder leest in bovenstaand topic is het wel een vreemde familie.quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:35 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Dat was meer toeval lijkt het. Verslaggever van Rijnmond ging naar de plek toe (rijden hele ochtend door de regio) en trof daar de familie aan die wel wilde praten.
Als je TV Rijnmond via je provider hebt, kun je het in de uitzending van 11 uur terugluisteren (radio uitzending op tv). Op mijn ziggo box begint het rond minuut 10.
Artikel op de website is uitgeschreven van het gesprek.
Dat vrouwmens heeft ook 7 kinderen gebaard. Typisch weer.quote:Op donderdag 2 januari 2025 06:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik ben in mijn hele leven heel wat stomme mutsen van moeder tegen gekomen maar deze spant echt de kroon.
Je laat je minderjarige zoon met zwaar illegaal vuurwerk kloten waar volwassenen een opleiding voor nodig hebben maar het is de schuld van het vuurwerk want maandagochtend gevalletje.
Kan er geen sterilisatie-programma komen voor dit soort mensen?
Over die andere 6 zul je dan ook nog wel eens wat horen vrees ik, als dit is hoe ze kinderen opvoedtquote:Op donderdag 2 januari 2025 06:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat vrouwmens heeft ook 7 kinderen gebaard. Typisch weer.
https://www.hln.be/buiten(...)oor-russen~ab1621c4/quote:Op donderdag 2 januari 2025 06:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Over die andere 6 zul je dan ook nog wel eens wat horen vrees ik, als dit is hoe ze kinderen opvoedt
Dus één zoon gaat ze halen in een oorlogsgebied die daar zelf voor heeft gekozen om heen te gaan voor een vriendin.quote:Op donderdag 2 januari 2025 06:17 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)oor-russen~ab1621c4/
Antwerpse moeder (46) van zeven trekt door oorlogsgebied om zoon (24) te redden: “Hij heeft geen geld, geen benzine en is omsingeld door Russen”
https://www.oivp.nl/sample-page/quote:Op donderdag 2 januari 2025 04:37 schreef de_boswachter het volgende:
Een opleiding nodig om vuurwerk af te steken, huh? Is dat HBO? Nooit van gehoord namelijk.
VMBOquote:Op donderdag 2 januari 2025 04:37 schreef de_boswachter het volgende:
Een opleiding nodig om vuurwerk af te steken, huh? Is dat HBO? Nooit van gehoord namelijk.
Een pagina waarbij op de homepage reactie mogelijkheden staan die in 2023 volgespamd is met goksites.quote:
Sow dat is een behoorlijke (dure) opleiding voor één dagje per jaar van 18:00 - 03:00 vuurwerk afsteken! En dat voor een 14 jarige. Had je in mijn tijd niet zover ik weet. Wel rare website maar dat terzijde.quote:
Gaat ook om andere vuurwerkshows, bijv na een festival.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sow dat is een behoorlijke (dure) opleiding voor één dagje per jaar van 18:00 - 03:00 vuurwerk afsteken! En dat voor een 14 jarige. Had je in mijn tijd niet zover ik weet. Wel rare website maar dat terzijde.
Het is eerder tijd dat mensen beseffen dat journalisten hetzelfde zijn als politieagenten: "ze zijn niet voor jou, jij bent hun grondstof. " Iets minder naďviteit zou geen kwaad kunnen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 02:16 schreef Leandra het volgende:
Edit: overigens moet de media eens ophouden mensen in zo'n situatie een microfoon onder hun neus te duwen en/of te filmen, gewoon niet doen, als ze zelf niet in staat zijn zichzelf te beschermen dan doe je dat als journalist maar.
daar kwam ik later ook achter, maar geeft wel een idee, ze zullen niet de enigste zijnquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een pagina waarbij op de homepage reactie mogelijkheden staan die in 2023 volgespamd is met goksites.![]()
Bij de opleidingen niet eens staat hoeveel dagen die in beslag nemen.
Dat ziet er nogal amateuristisch uit.
1 doodquote:Op donderdag 2 januari 2025 06:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Over die andere 6 zul je dan ook nog wel eens wat horen vrees ik, als dit is hoe ze kinderen opvoedt
Maar dat haar 14 jarige zoon al het hele jaar bezig was met illegaal buitenlands vuurwerk.. nee da's anders want die wist waar hij mee bezig wasquote:,,Weet je wat mij boos maakt? Dat illegaal vuurwerk elk jaar vanuit het buitenland wordt gekocht en almaar zwaarder wordt. Dát is gevaarlijk. En wat me al helemaal kwaad maakt, is dat volwassenen dat spul verkopen aan kinderen.”
Ze is i.i.g. een zoon gaan "redden" uit Oekraďne:quote:
Als je dat met 20-jarigen doet ook. Pas vanaf 30-jarigen kun je verwachten dat ze meer verstand dan testosteron hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2025 03:31 schreef Invisibli het volgende:
Tja.. als je 14 jarigen met levnsgevaarlijke dingen laat gaan is het een kwestie van tijd todat het verkeerd gaat.
Wat een dom wijf.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 09:29 schreef einzeinz het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)-te-rennen~ab5e4570/
Hier etaleert ze nog maar eens hoe naief ze is
Zou kunnen kloppen had ook al meerdere artikelen gevonden waarin geschreven wordt dat ze moeder is van 7 kinderen. Heb enkele familienamen gevonden en die waren verschillend. Dus sowieso bij verschillende mannen!quote:Op zaterdag 4 januari 2025 09:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een dom wijf.
Ik las op Reddit dat iemand zei dat ze van een beruchte familie zijn, ze heeft veel kinderen bij verschillende mannen en ze hebben allemaal ruzie met elkaar.
Arme jongen.
ik vind dat wel idioot. Het is de eindgebruiker die aansprakelijk is voor de dood. Niet de verkoperquote:Op donderdag 2 januari 2025 00:43 schreef einzeinz het volgende:
Die vuurwerkverkoper zal ze trouwens ook wel knijpen nu! Iemand heeft het verkocht en er is een dode gevallen. Wees maar zeker dat ze dat spoor zullen onderzoeken.
Die verkoper zal ook aansprakelijk gesteld worden.
Dat ligt eraan, als een verkoper professioneel vuurwerk aan een particulier verkoopt staat dat imho wel ter discussie.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:54 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik vind dat wel idioot. Het is de eindgebruiker die aansprakelijk is voor de dood. Niet de verkoper
mooi standaard wordpress thema. Valt mee dat het niet een .wordpress.com subdomein isquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een pagina waarbij op de homepage reactie mogelijkheden staan die in 2023 volgespamd is met goksites.![]()
Bij de opleidingen niet eens staat hoeveel dagen die in beslag nemen.
Dat ziet er nogal amateuristisch uit.
Waarom? Is een jongen van 14 jaar.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
toast gif
Als ik naar die foto kijk vraag ik me af of jack geen beperking had? Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Als ik zo kijk naar dit topic voornamelijk die moeder. Die glibbert volgens mij van haar stoel door al deze aandacht.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
toast gif
Als ik naar die foto kijk vraag ik me af of jack geen beperking had? Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Die verkoper verkocht aan een kind.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:54 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik vind dat wel idioot. Het is de eindgebruiker die aansprakelijk is voor de dood. Niet de verkoper
Pyrotechnicus. Je denkt dat niet opgeleide amateurs de vuurwerkshows bij evenementen opbouwen ofzo?quote:Op donderdag 2 januari 2025 04:37 schreef de_boswachter het volgende:
Jack was 14. En wou op nieuwjaar een vuurwerkje afsteken. Vuurwerkje waar je een opleiding voor nodig had schijnbaar.quote:Op zondag 5 januari 2025 12:28 schreef Justinn het volgende:
Pyrotechnicus. Je denkt dat niet opgeleide amateurs de vuurwerkshows bij evenementen opbouwen ofzo?
Die heeft postuum nog een Darwin award gekregen lijkt mequote:Op maandag 6 januari 2025 22:03 schreef crystal_meth het volgende:
Kinderen die domme dingen doen, what's new. Herinner me een 15-jarige die gevaarlijke chemische experimenten deed en op youtube en sciencemadness.org postte. Z'n laatste posts betroffen de synthese van fosgeen (het meest dodelijke gifgas dat in WW1 gebruikt werd). Enkele dagen later zou ie aan longoedeem gestorven zijn.
https://www.sciencemadness.org/smwiki/index.php/Myfanwy
Kinderen van 15 doen inderdaad domme dingen. Ik heb mijzelf toen ook weleens onder stroom gezet omdat ik aan het experimenteren was met een transformator uit een kapotte magnetron...quote:Op maandag 6 januari 2025 22:03 schreef crystal_meth het volgende:
Kinderen die domme dingen doen, what's new. Herinner me een 15-jarige die gevaarlijke chemische experimenten deed en op youtube en sciencemadness.org postte. Z'n laatste posts betroffen de synthese van fosgeen (het meest dodelijke gifgas dat in WW1 gebruikt werd). Enkele dagen later zou ie aan longoedeem gestorven zijn.
Mwa, hij had eerder al chloropicrine en blauwzuur gemaakt, ook 2 gifgasssen uit WO1. Het probleem met fosgeen is niet zozeer de giftigheid, het is vooral gevaarlijk omdat het een "vertraagde werking" heeft.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 02:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die heeft postuum nog een Darwin award gekregen lijkt me![]()
Dat je jezelf opblaast met een mortiershell is dom, maar een gifgas uit WO1 maken en daardoor sterven is wel de overtreffende trap.
Maar fosgeen is veel gevaarlijker om mee om te gaan dan de twee andere:quote:PEL (Permissible exposure limit): TWA 0.1 ppm (timed-weighted average voor een 40-urige werkweek)
REL (Recommended exposure limit): TWA 0.1 ppm
IDLH (Immediately dangerous to life or health): 2 ppm
Chloropicrine is ook een irritant, waarvan de effecten vergelijkbaar zijn met die van traangassen zoals CN: sterke irritatie van de huid, de ogen en luchtwegen, en veroorzaakt braken (kotsen).quote:Acrolein was used in warfare due to its irritant and blistering properties. The French used the chemical in their hand grenades and artillery shells during World War I under the name "Papite"
..
Acrolein is toxic and is a strong irritant for the skin, eyes, and nasal passages
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar de bron waarnaar verwezen wordt zegt dat het één van de drie methodes was van de Britse tactische doctrine betreffende het gebruik van gifgas granaten:https://www.armyupress.ar(...)rience-1917-1918.pdf (boekpagina 23, of pdf pagina 32)quote:The British ultimately developed tactical doctrine for the use of gas shells. This doctrine set three methods for inflicting enemy gas casualties.
..
The third method was an attempt to penetrate the enemy's gas masks with new agents such as chloropicrin, which when fired in a high concentration in a specific area, seeped into the masks and created intolerable eye irritation, coughing, vomiting, and inflammation of the respiratory tract. Enemy soldiers forced to remove their fouled masks were then subjected to a shelling with lethal phosgene.are we infinite or am I alone
Mijn scheikunde leraar deed soms ook echt best gevaarlijke dingen die vreselijk fout hadden kunnen gaan.quote:Op maandag 6 januari 2025 22:03 schreef crystal_meth het volgende:
En als school zich dan aan opvoeden waagt krijgen ze vaker een agressieve ouder voor zich die dat absoluut niet wil hebben.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:26 schreef Haushofer het volgende:
Ik snap het wel. Opvoeden is tegenwoordig een taak voor school. Je kunt die moeder niks verwijten.
Opa was een stuntman, bij zijn begravenis sprongen er motoren over de kist heen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:46 schreef deedeetee het volgende:
Je kind zichzelf de dood in laten jagen en er dan een opzichtig feestje van gaan maken. Ik heb er geen woorden voor.
ik las het ook .....quote:Op zaterdag 11 januari 2025 23:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Opa was een stuntman, bij zijn begravenis sprongen er motoren over de kist heen.![]()
(nee, ik verzin dit niet)
opa was stuntman dus die heeft vast nooit tegen z'n zoon gezegd dat ie beter iets kon laten omdat het te gevaarlijk was.quote:Op zondag 12 januari 2025 01:56 schreef Bucketlist het volgende:
Ik snap vooral die ouders niet. Je zou zijn overlijden kunnen gebruiken om aandacht te vragen voor de gevaren van (illegaal) vuurwerk. Duidelijk maken dat je het nu anders zou doen. Nee, die ouders lijken het volstrekt normaal te vinden dat een kind sterft; Jack was vuurwerk, je moet zijn leven vieren. Wat valt er te vieren als een 14-jarig kind sterft?
Dat kind zou waarschijnlijk nog leven als jullie je als verantwoordelijke ouders gedragen. Maar alles wat ik van die ouders heb meegekregen is dat ze 0 zelfreflectie hebben.
Zijn ouders treft schuld.quote:Treft Jack en zijn ouders schuld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |