De Taliban hadden binnen enkele maanden al meisjesscholen gesloten, demonstraties neergeslagen en vrij reizen voor vrouwen verboden.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ook in Afghanistan duurder het iets van een jaar voordat de Taliban echt naar ging doen.... pas als het westen niet meer naar Syrie kijkt, wordt het link wat dat betreft
Als HTS dit niet onder controle krijgt zit je binnen de kortste keren met een opstand van Alawieten. Voor de sociale cohesie is het niet best wat er nu gebeurd.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat hou je toch wel.
Ik ben wel voorzichtig positief, NOS had ook wat mooie itempjes gemaakt. En die Al-Sharaa is vreselijk charismatisch. Een wolf in schaapskleren? Kan... kan.
https://threadreaderapp.com/thread/1885308084404314385.htmlquote:Something that surprised much a lot was just how popular Turkey has become. Though this was always assumed, witnessing it firsthand was striking. The soft power Turkey has accumulated in Syria is immense. Many Syrians—Arabs, not just Turkmens—now speak Turkish, admire Turkey, and express gratitude to Erdoğan for his role in helping Syrians and Syria get rid of Assad. Regardless of how accurate this perception is, Turkey’s influence is undeniable.
There is near-universal agreement that Turkey will play a leading role in rebuilding Syria. Of course, since the unification of Idlib with former regime-held areas, Turkish products have flooded Syrian markets in Damascus.
The U.S., EU, and Gulf countries are sometimes mentioned, but Turkey is always mentioned.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Zover ik weet is ze niet gefotografeerd.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:48 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe ziet de vrouw van Al-Sharaa er nou uit dan?
Oh, ik dacht dat het één van die vrouwen was op die foto.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Zover ik weet is ze niet gefotografeerd.
ZG vandaag een foto langskomen van gisteren toen hij de kaaba bezocht. Zij was er kennelijk bij en ook op de betreffende foto te zien.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het één van die vrouwen was op die foto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ajb. "Niet eens een gezichtssluier! Wat is dit voor extremisme?"quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:48 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe ziet de vrouw van Al-Sharaa er nou uit dan?
Nu nog helemaal af, dat zou wel mooi zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:30 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ajb. "Niet eens een gezichtssluier! Wat is dit voor extremisme?"
Thread over haar familie geschiedenis
Alaa ad-Din al-Daroubi, voormalig ambassadeur van het Ottomaanse Rijk, maar vooral de tweede premier in de geschiedenis van Syrië, in 1920, het jaar van zijn moord...
[ x ]
Ah, dus toch. Net als Al-Sharaa ook uit een politiek invloedrijke familie.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:30 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ajb. "Niet eens een gezichtssluier! Wat is dit voor extremisme?"
Thread over haar familie geschiedenis
Alaa ad-Din al-Daroubi, voormalig ambassadeur van het Ottomaanse Rijk, maar vooral de tweede premier in de geschiedenis van Syrië, in 1920, het jaar van zijn moord...
[ x ]
Het is me opgevallen dat Israël rent free in jouw hoofd woont.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:04 schreef egayalS het volgende:
Het is me opgevallen dat de Israeli propaganda campagne van een paar weken terug, mbt de toekomst van Syrië, abrupt gestopt is. Mogelijk dat ze de conclusie hebben getrokken dat het toch geen zin meer heeft om door te gaan omdat Trump zijn beslissing om te vertrekken toch al heeft genomen. No use, crying over spilled milk.
Voor 15 februari staat ook op de planning dat PKK leider Öcalan een oproep zal doen over het ontbinden van de PKK, dat uiteraard Syrië ook aangaat. Historische tijden.
[ x ][ x ]
Het was geen kolonie. Het was een mandaatgebied.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:03 schreef egayalS het volgende:
Frankrijk blijft een zwak houden voor de oude koloniën. Fyi: het waren de Fransen die het Syrische leger overvloedden met alawiten ten dienste van hun verdeel en heers politiek in Syrië, waaruit uiteindelijk het assadistische regime ontsprong. In zekere zin komt nu pas in Syrië een einde aan Franse koloniale politiek. In Libanon, dat door de Fransen gecreëerd is om hun koloniale belangen te dienen, moet nog gedekoloniseerd worden. Evenals Palestina![]()
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |