abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2025 @ 13:27:14 #151
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_218975082
Vuurwerkverbod gaat toch niet werken. In 2020 was het omwille van corona ook verboden. Er ging iets minder de lucht in, maar het gros van de wijk stond net als andere jaren zijn Duitse vuurwerk af te steken.
Mijn woonplaats ligt 45 minuten rijden van de grens en net over de grens zit een dikke vuurwerkhandel, daar staat rond de jaarwisseling echt zo'n Efteling-wachtrij.
Dus ik gok maar zo dat volgend jaar hier nog steeds vuurwerk is.
En anders ga ik het wel halen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 9 oktober 2025 @ 13:55:20 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218975292
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
Vuurwerkverbod gaat toch niet werken. In 2020 was het omwille van corona ook verboden. Er ging iets minder de lucht in, maar het gros van de wijk stond net als andere jaren zijn Duitse vuurwerk af te steken.
Mijn woonplaats ligt 45 minuten rijden van de grens en net over de grens zit een dikke vuurwerkhandel, daar staat rond de jaarwisseling echt zo'n Efteling-wachtrij.
Dus ik gok maar zo dat volgend jaar hier nog steeds vuurwerk is.
En anders ga ik het wel halen.
In mijn gemeente en in Nijmegen, waar ik ook vrijwel dagelijks ben, is er sinds een aantal jaren een algeheel vuurwerkverbod.

En ik kan je zeggen dat daar helemaal niks van te merken is _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218979919
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En drone shows zijn ook niet veilig want die kunnen brandend naar beneden komen
https://www.instagram.com/reel/DPeDT8SAXK0/
Vast weer een buurtbewoner die dan protesteert omdat z'n katten 'bang' worden van het gezoem van de drones.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_218980824
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:33 schreef RipCity het volgende:

[..]
Vast weer een buurtbewoner die dan protesteert omdat z'n katten 'bang' worden van het gezoem van de drones.
Ja en terecht. Zou ik ook doen
pi_218987581
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:15 schreef SuperNeger het volgende:
Morgen is het augustus, dat is meestal met september wel de maand dat ik langzamerhand wat ga bestellen.

Het mag nog één keer toch? Echt de aller laatste keer nu officieel?
Het mag vanaf de jaarwisseling 2026/2027 niet meer. Officieel. Ik verwacht ook niet dat ze daar in Brabant veel rekening mee gaan houden, eigenlijk. Als ik eerlijk ben.

[ Bericht 5% gewijzigd door tesssssssss op 11-10-2025 06:57:46 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218987720
Is het al officieel dan?
pi_218989179
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Is het al officieel dan?
Dit heb ik gegoogled:

Ja, er is officieel al een verbod op zwaarder consumentenvuurwerk (categorie F3 en bepaalde categorieën F2) — dat is wettelijk geregeld.

Nee, er is nog géén volledig algemeen verbod voor alle consumentenvuurwerk (dus inclusief siervuurwerk) dat op dit moment direct van kracht is.

Wel is een wet aangenomen die dat volledige verbod introduceert, maar die zal pas gaan gelden wanneer de uitvoering (AMvB, handhaving, etc.) afgerond is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218989768
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dit heb ik gegoogled:

Ja, er is officieel al een verbod op zwaarder consumentenvuurwerk (categorie F3 en bepaalde categorieën F2) — dat is wettelijk geregeld.

Nee, er is nog géén volledig algemeen verbod voor alle consumentenvuurwerk (dus inclusief siervuurwerk) dat op dit moment direct van kracht is.

Wel is een wet aangenomen die dat volledige verbod introduceert, maar die zal pas gaan gelden wanneer de uitvoering (AMvB, handhaving, etc.) afgerond is.
Dus nog niet officeel
pi_219013035
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dus nog niet officeel
Wanneer moet dat rond zijn?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_219013704
Dat
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:07 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wanneer moet dat rond zijn?
Dat weet niemand
pi_219401405
Ach eerder vanmiddag toch maar een beetje sier meuk gekocht. Niet heel bijzonder, maar wel leuk. Laatste jaar dat het nog mag ( toch ?)
Ook in moeilijke tijden.
  zondag 21 december 2025 @ 19:18:00 #162
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219553510
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_219556950
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 15:30 schreef Gibson88 het volgende:
Ach eerder vanmiddag toch maar een beetje sier meuk gekocht. Niet heel bijzonder, maar wel leuk. Laatste jaar dat het nog mag ( toch ?)
Waar staat het dat et volgend jaar niet meer mag dan?
Er is een initiatiefweg ingediend waar nog aan een aantal voorwaarden moet worden voldaan.
pi_219557059
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 07:31 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Er is een initiatiefweg ingediend waar nog aan een aantal voorwaarden moet worden voldaan.
Vanmorgen nog in het RTL nieuws. Dit jaar laatste keer dat consumenten zelf vuurwerk mogen afsteken. Niet dat dat iets uit gaat maken maar het verbod is er in elk geval.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219557384
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 07:31 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
pi_219557638
Hopelijk gaat zo´n algemeen verbod in.
Nederland is echt geen plek waar je met oud en nieuw kunt zijn. Vanwege de vervuiling door al het rook,
de herrie en al het geweld rondom vuurwerk.

Zal ook een hele boel aan geld schelen.
Al die ongelofelijk arme mensen in het arme Nederland huil huil, maar toch zo veel vuurwerk :´)
pi_219557729
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 10:53 schreef bianconeri het volgende:
Nederland is echt geen plek waar je met oud en nieuw kunt zijn. Vanwege de vervuiling door al het rook,
:') dat zijn hoofdzakelijk lokale problemen
quote:
Al die ongelofelijk arme mensen in het arme Nederland huil huil, maar toch zo veel vuurwerk :´)
gek genoeg zie ik die nooit vuurwerk kopen, altijd de rijke nederlanders.

maar afschaffing gaat weer een fors gat in de begroting maken, mogen de algemene belastingen weer omhoog
pi_219557757
quote:

Ik woon in een pauper buurt maar ieder oud en nieuw is het al jaren helaas rustiger aan het worden.
Afgelopen 2 jaar kon je gerust buiten lopen om 00:00 je hoefde niet bang te zijn dat er iets in je nek zou vliegen ofzo
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219557778
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 11:10 schreef mschol het volgende:

gek genoeg zie ik die nooit vuurwerk kopen, altijd de rijke nederlanders.

maar afschaffing gaat weer een fors gat in de begroting maken, mogen de algemene belastingen weer omhoog
Pauper buurten zie je veel meer vuurwerk dan in de betere buurten.
pi_219557779
quote:

Beste oplossing is mensen als jij verwijderen uit ons land. Probleem opgelost. Doei.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 december 2025 @ 11:28:38 #171
284411 crew  heywoodu
pi_219557819
Het is gewoon jammer hoe alles gegaan is. Supercool als iedereen zich normaal gedraagt en je zo rond 00:03 uur, als men elkaar gelukkig nieuwjaar heeft gewenst en naar buiten is gegaan, overal om je heen allerlei mooie potten en sierdingen de lucht in ziet en hoort gaan O+

Maar ja, dan zijn er van die hersenloze imbecielen die er allerhande knalvuurwerk bij moeten hebben, wat dan ook steeds harder en gevaarlijker moet, wat overal naartoe gegooid moet worden, noem allemaal maar op. En dan moet het ook in november al beginnen natuurlijk. Aan die mensen hebben ook de vuurwerkliefhebbers te danken dat het straks niet meer mag, aan niemand anders.
pi_219557897
Het verbod gaat werken op lange termijn, eerste paar jaren niet. Maar gaat daarna afnemen.
Weer een Nederlandse cultuur naar de klote.
pi_219557940
Ik vind een vuurwerkverbod prima hoor, maar het gaat natuurlijk nooit werken. Wie moet dat handhaven? Ik zie hier al jaren geen smeris met de jaarwisseling. :')
pi_219558419
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 08:08 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Vanmorgen nog in het RTL nieuws. Dit jaar laatste keer dat consumenten zelf vuurwerk mogen afsteken. Niet dat dat iets uit gaat maken maar het verbod is er in elk geval.
Je moet wat minder de media geloven :')

Groenlinks en dierenpartij hebben een initiatiefwet ingediend. Die is nog helemaal niet van kracht.
Daarbij komt dat hij alleen van kracht gaat als er aan 3 voorwaarden van de VVD wordt voldaan, en die zijn onhaalbaar dus dat er een verbod komt is nog helemaal niet definitief.
pi_219558433
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 12:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Je moet wat minder de media geloven :')

Groenlinks en dierenpartij hebben een initiatiefwet ingediend. Die is nog helemaal niet van kracht.
Daarbij komt dat hij alleen van kracht gaat als er aan 3 voorwaarden van de VVD wordt voldaan, en die zijn onhaalbaar dus dat er een verbod komt is nog helemaal niet definitief.
Lijkt me niet uitvoerbaar ook
Vakman pur sang
pi_219558468
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 12:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lijkt me niet uitvoerbaar ook
Dat bedoel ik met niet haalbaar

Een van de voorwaarden is dat er effectief handhavingplan moet zijn :')

Daarnaast willen ze buurt verenigingen instellen voor shows. Wie gaat dat vuurwerk afsteken dan? Daar moet je een pyrotechnische diploma voor hebben van 5000 euro.
En waar gaat dat vuurwerk vandaan komen dan als alles verboden is

Dus met andere woorden: ik zie dat hele verbod niet komen
pi_219559002
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 12:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Daarnaast willen ze buurt verenigingen instellen voor shows. Wie gaat dat vuurwerk afsteken dan? Daar moet je een pyrotechnische diploma voor hebben van 5000 euro.

Ik zie dat verbod er wel komen, ze hebben in de afgelopen jaren toch ook klasse of apart vuurwerk verboden.
Stap voor stap.
pi_219559041
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 12:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Joh zelfs t nationale vuurwerk is maar net aan gered dit jaar. Geen buurtvereniging gaat zich wagen hieraan haha. Gemeentes bouwen ook alles af of je krijgt suffe licht shows met wat b-artiesten.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_219559269
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 13:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Ik zie dat verbod er wel komen, ze hebben in de afgelopen jaren toch ook klasse of apart vuurwerk verboden.
Stap voor stap.
Welke klassen zijn er verboden dan?

Die soorten vuurwerk heeft de branche zelf van gezegd: daar stoppen we mee.
  maandag 22 december 2025 @ 14:22:05 #180
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219559294
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 14:18 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Welke klassen zijn er verboden dan?

Die soorten vuurwerk heeft de branche zelf van gezegd: daar stoppen we mee.
Pijlen, knal, Romeinse kaarsen en singleshots zijn toch wel onder wat druk eruit gegaan?
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')