In mijn gemeente en in Nijmegen, waar ik ook vrijwel dagelijks ben, is er sinds een aantal jaren een algeheel vuurwerkverbod.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
Vuurwerkverbod gaat toch niet werken. In 2020 was het omwille van corona ook verboden. Er ging iets minder de lucht in, maar het gros van de wijk stond net als andere jaren zijn Duitse vuurwerk af te steken.
Mijn woonplaats ligt 45 minuten rijden van de grens en net over de grens zit een dikke vuurwerkhandel, daar staat rond de jaarwisseling echt zo'n Efteling-wachtrij.
Dus ik gok maar zo dat volgend jaar hier nog steeds vuurwerk is.
En anders ga ik het wel halen.
Vast weer een buurtbewoner die dan protesteert omdat z'n katten 'bang' worden van het gezoem van de drones.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En drone shows zijn ook niet veilig want die kunnen brandend naar beneden komen
https://www.instagram.com/reel/DPeDT8SAXK0/
Ja en terecht. Zou ik ook doenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 22:33 schreef RipCity het volgende:
[..]
Vast weer een buurtbewoner die dan protesteert omdat z'n katten 'bang' worden van het gezoem van de drones.
Het mag vanaf de jaarwisseling 2026/2027 niet meer. Officieel. Ik verwacht ook niet dat ze daar in Brabant veel rekening mee gaan houden, eigenlijk. Als ik eerlijk ben.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:15 schreef SuperNeger het volgende:
Morgen is het augustus, dat is meestal met september wel de maand dat ik langzamerhand wat ga bestellen.
Het mag nog één keer toch? Echt de aller laatste keer nu officieel?
Dit heb ik gegoogled:quote:
Dus nog niet officeelquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit heb ik gegoogled:
Ja, er is officieel al een verbod op zwaarder consumentenvuurwerk (categorie F3 en bepaalde categorieën F2) — dat is wettelijk geregeld.
Nee, er is nog géén volledig algemeen verbod voor alle consumentenvuurwerk (dus inclusief siervuurwerk) dat op dit moment direct van kracht is.
Wel is een wet aangenomen die dat volledige verbod introduceert, maar die zal pas gaan gelden wanneer de uitvoering (AMvB, handhaving, etc.) afgerond is.
Waar staat het dat et volgend jaar niet meer mag dan?quote:Op woensdag 3 december 2025 15:30 schreef Gibson88 het volgende:
Ach eerder vanmiddag toch maar een beetje sier meuk gekocht. Niet heel bijzonder, maar wel leuk. Laatste jaar dat het nog mag ( toch ?)
Vanmorgen nog in het RTL nieuws. Dit jaar laatste keer dat consumenten zelf vuurwerk mogen afsteken. Niet dat dat iets uit gaat maken maar het verbod is er in elk geval.quote:Op maandag 22 december 2025 07:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar staat het dat et volgend jaar niet meer mag dan?
Er is een initiatiefweg ingediend waar nog aan een aantal voorwaarden moet worden voldaan.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 22 december 2025 07:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar staat het dat et volgend jaar niet meer mag dan?
Er is een initiatiefweg ingediend waar nog aan een aantal voorwaarden moet worden voldaan.
quote:Op maandag 22 december 2025 10:53 schreef bianconeri het volgende:
Hopelijk gaat zo´n algemeen verbod in.
Nederland is echt geen plek waar je met oud en nieuw kunt zijn. Vanwege de vervuiling door al het rook,
de herrie en al het geweld rondom vuurwerk.
gek genoeg zie ik die nooit vuurwerk kopen, altijd de rijke nederlanders.quote:Zal ook een hele boel aan geld schelen.
Al die ongelofelijk arme mensen in het arme Nederland huil huil, maar toch zo veel vuurwerk :´)
Ik woon in een pauper buurt maar ieder oud en nieuw is het al jaren helaas rustiger aan het worden.quote:Op maandag 22 december 2025 10:53 schreef bianconeri het volgende:
Nederland is echt geen plek waar je met oud en nieuw kunt zijn. Vanwege de vervuiling door al het rook,
Zal ook een hele boel aan geld schelen.
Al die ongelofelijk arme mensen in het arme Nederland huil huil, maar toch zo veel vuurwerk :´)
Pauper buurten zie je veel meer vuurwerk dan in de betere buurten.quote:Op maandag 22 december 2025 11:10 schreef mschol het volgende:
gek genoeg zie ik die nooit vuurwerk kopen, altijd de rijke nederlanders.
maar afschaffing gaat weer een fors gat in de begroting maken, mogen de algemene belastingen weer omhoog
Beste oplossing is mensen als jij verwijderen uit ons land. Probleem opgelost. Doei.quote:Op maandag 22 december 2025 10:53 schreef bianconeri het volgende:
Zal ook een hele boel aan geld schelen.
Je moet wat minder de media gelovenquote:Op maandag 22 december 2025 08:08 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Vanmorgen nog in het RTL nieuws. Dit jaar laatste keer dat consumenten zelf vuurwerk mogen afsteken. Niet dat dat iets uit gaat maken maar het verbod is er in elk geval.
Lijkt me niet uitvoerbaar ookquote:Op maandag 22 december 2025 12:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je moet wat minder de media geloven
Groenlinks en dierenpartij hebben een initiatiefwet ingediend. Die is nog helemaal niet van kracht.
Daarbij komt dat hij alleen van kracht gaat als er aan 3 voorwaarden van de VVD wordt voldaan, en die zijn onhaalbaar dus dat er een verbod komt is nog helemaal niet definitief.
Dat bedoel ik met niet haalbaarquote:
Ik zie dat verbod er wel komen, ze hebben in de afgelopen jaren toch ook klasse of apart vuurwerk verboden.quote:Op maandag 22 december 2025 12:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met niet haalbaar
Een van de voorwaarden is dat er effectief handhavingplan moet zijn
Daarnaast willen ze buurt verenigingen instellen voor shows. Wie gaat dat vuurwerk afsteken dan? Daar moet je een pyrotechnische diploma voor hebben van 5000 euro.
En waar gaat dat vuurwerk vandaan komen dan als alles verboden is
Dus met andere woorden: ik zie dat hele verbod niet komen
Joh zelfs t nationale vuurwerk is maar net aan gered dit jaar. Geen buurtvereniging gaat zich wagen hieraan haha. Gemeentes bouwen ook alles af of je krijgt suffe licht shows met wat b-artiesten.quote:Op maandag 22 december 2025 12:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met niet haalbaar
Een van de voorwaarden is dat er effectief handhavingplan moet zijn
Daarnaast willen ze buurt verenigingen instellen voor shows. Wie gaat dat vuurwerk afsteken dan? Daar moet je een pyrotechnische diploma voor hebben van 5000 euro.
En waar gaat dat vuurwerk vandaan komen dan als alles verboden is
Dus met andere woorden: ik zie dat hele verbod niet komen
Welke klassen zijn er verboden dan?quote:Op maandag 22 december 2025 13:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik zie dat verbod er wel komen, ze hebben in de afgelopen jaren toch ook klasse of apart vuurwerk verboden.
Stap voor stap.
Pijlen, knal, Romeinse kaarsen en singleshots zijn toch wel onder wat druk eruit gegaan?quote:Op maandag 22 december 2025 14:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Welke klassen zijn er verboden dan?
Die soorten vuurwerk heeft de branche zelf van gezegd: daar stoppen we mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |