Nee joh, als het niet werkt draaien ze het zo terug! Niet zo negatief hoor. Toen het Kwartje van Kok eraf moest was het ook zo geregeld en denk eens aan de BTW op groente en fruit die omlaag is gega.........quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:53 schreef Nattekat het volgende:
Dan neemt geweld tegen hulpverleners niet af straks, symptoombestrijdinggenot en zitten we alsnog met dat verbod omdat het niet meer teruggedraaid gaat worden
En jij denk dat alle vuurwerkverkopers hun panden dan nog hebben? er is dan geen infrastructuur meer voor vuurwerkverkoop.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee joh, als het niet werkt draaien ze het zo terug! Niet zo negatief hoor. Toen het Kwartje van Kok eraf moest was het ook zo geregeld en denk eens aan de BTW op groente en fruit die omlaag is gega.........
Oh...
Wie immer passiert. Maar owee als je iets laat verbieden wat dit groepje jankerds leuk vindt, dan is de wereld (natuurlijk) te klein.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:48 schreef PzKpfw het volgende:
De misgunners winnen weer eens, helaas steeds vaker het geval.
Echt 95 procent zal afhakenquote:Op dinsdag 1 april 2025 08:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waar ik wel naar uitkijk is de verbazing van de tegenstanders van vuurwerk, die in de veronderstelling zijn dat het met een verbod rustiger wordt op straat
Maar de overgebleven 5 % zal uitwijken naar Illegaal vuurwerkquote:
Die 5 procent legt al pakketjes bij andermans huizen inderdaadquote:Op dinsdag 1 april 2025 08:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar de overgebleven 5 % zal uitwijken naar Illegaal vuurwerksterkte daarmee
O ja en trouwens niet meer alleen op 31dec maar het hele jaar door. Zijn toch geen afsteektijden meer
Waardoor we van het nodige illegale knalvuuwerk in combinatie met heel veel siervuurwerk (tijdens de jaarwisseling zelf in elk geval) overgaan naar vooral heel veel illegaal knalvuurwerk. Helemaal fantastisch.quote:
Je haalt criminelen en brave burger nu door elkaar. Maar gezien je standpunt snap ik je gedachtenquote:Op dinsdag 1 april 2025 08:21 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Die 5 procent legt al pakketjes bij andermans huizen inderdaad
Dit is precies wat ze willenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naja, scheelt me weer een paar honderd euro. Het hoeft van mij niet eens meer eigenlijk, klaar met het gejank over overlast.
Verreweg het meeste gejank gaat over buiten de afsteektijden. De rest zijn gewoon argumenten die erbij gesleept worden.quote:
https://www.nu.nl/politie(...)amermeerderheid.htmlquote:Op dinsdag 1 april 2025 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
Moet nog zien of tradie en noaber partij NSC hier echt voor zal zijn, en de achterban van DENK houden ze ook wel van een pijltje en knalletje volgens mij.
Ik houd hoop.
quote:Het vuurwerkverbod gaat er komen. Na VVD voegde dinsdag ook NSC zich bij de voorstanders. De partijen stellen wel voorwaarden aan het verbod. Het is nog niet 100 procent zeker dat het verbod dit jaar al ingaat.
Veel vuurwerk is al verboden voor consumenten, maar een meerderheid van de Kamer wil nu onder meer cakeboxen, sierpotten en grondbloemen toevoegen aan zo'n verbod. In het wetsvoorstel van GroenLinks-PvdA en Partij voor de Dieren blijft fop- en schertsvuurwerk, zoals sterretjes en trektouwtjes, wel toegestaan.
De roep om een algeheel vuurwerkverbod klonk de laatste jaren steeds luider. Na de afgelopen jaarwisseling spraken onder meer de grote steden, de politie en ziekenhuizen zich uit voor een landelijk verbod.
Steeds meer partijen schaarden zich achter dit verbod. Eind januari veranderde het CDA van standpunt, omdat "het zo niet door kan gaan". "We kunnen niet volhouden pal achter onze politiemensen, brandweermensen en zorgverleners te staan, maar één keer per jaar weg te kijken", zei CDA-leider Henri Bontenbal destijds.
De VVD maakte vorige week ook een draai. Maar de partij stelt daar wel voorwaarden aan: een goed handhavingsplan en compensatie voor ondernemers. Ook moet het voor verenigingen mogelijk blijven om lokaal vuurwerk af te steken. De SGP en CU pleitten er eerder al voor zulke vuurwerkshows te blijven toestaan. NSC stelde dinsdag dezelfde voorwaarden.
Gemeenten zijn voor, maar bezorgd over handhaving
Het kabinet gaat de komende maanden aan de slag met de uitwerking van het verbod en de gestelde eisen. Of het verbod komende jaarwisseling al geldt, is nog niet zeker.
Het kabinet heeft in ieder geval de steun van de gemeenten. Een meerderheid is voor een landelijk verbod, maar er leven wel zorgen over hoe dit in de praktijk gaat werken. Voor de gemeenten staat "als een paal boven water" dat een verbod "handhaafbaar en uitvoerbaar" moet zijn, schrijft de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) dinsdag.
De gemeenten willen ook dat het verbod wordt afgestemd met andere landen. Daarnaast moeten de kosten van een verbod in kaart worden gebracht en willen de gemeenten weten hoe ze die vergoed krijgen.
Over de kosten zal het kabinet ook moeten onderhandelen met de vuurwerkbranche. Importeurs en verkopers van vuurwerk krijgen naar verwachting in totaal 100 tot 150 miljoen euro compensatie als er komende jaarwisseling al een verbod is, schreef staatssecretaris Chris Jansen (Milieu) vorige week aan de Kamer. Als het verbod pas een jaar later ingaat, zal het volgens een schatting van Jansen om een bedrag van maximaal 50 miljoen euro gaan.
De ondernemers eisen een veel hogere compensatie. Vuurwerkimporteur Leo Groeneveld noemde namens de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland in Nieuwsuur een bedrag van 895 miljoen euro.
Ik heb net een huis gekocht over de grens. Als ik om 20u naar m'n familie ga staat er vast geen hond meerquote:Op dinsdag 1 april 2025 05:53 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Wie immer passiert. Maar owee als je iets laat verbieden wat dit groepje jankerds leuk vindt, dan is de wereld (natuurlijk) te klein.
Naar Duitsland rijden voor een pakket vuurwerk eind December is natuurlijk de goden verzoeken, durf te wedden dat we grenscontroles krijgen dat je hele zootje uit elkaar wordt getrokken.
Ik hoop dat geen honT daar voor leentquote:Op dinsdag 1 april 2025 15:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb net een huis gekocht over de grens. Als ik om 20u naar m'n familie ga staat er vast geen hond meer
We komen wel bij jouquote:Op dinsdag 1 april 2025 15:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb net een huis gekocht over de grens. Als ik om 20u naar m'n familie ga staat er vast geen hond meer
Ben er zelf wrs nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |