abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216263736
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op een sociaal platform met interactie tussen content makers en users lijkt mij dat vrij normaal.

Maar blijkbaar is het tegen het zere been als een contentmaker X verlaat.
Eerder komisch. Want veel van die mensen blijven gewoon op X. Dolf Jansen zit ook nog steeds op X.
pi_216263917
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Eerder komisch. Want veel van die mensen blijven gewoon op X. Dolf Jansen zit ook nog steeds op X.
Ik zou zeggen, laat maar zien dat Dolf nog steeds op X post.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216264028
Wat is X toch een shithole geworden zeg. Mijn tijdlijn wordt nu (ongevraagd) volgegooid met theorieën dat de bosbranden in LA intentioneel door de democraten zijn gepland:

twitter

Wil iemand nog iets toevoegen hoe goed de community notes op X werken om dit soort onzin van 'context' te voorzien? :')
pi_216264041
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je merkt het vooral als je op iets "trending" clicked, de eerste 20 posts is allemaal MAGA/QAN bagger.
Maar als dat nou trending is op X? Moet je dan je kop in het zand steken en dan maar negeren dat het trending is?
De enige echte.
pi_216264078
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Maar als dat nou trending is op X? Moet je dan je kop in het zand steken en dan maar negeren dat het trending is?
Niet zo raar inderdaad als trump net president is geworden. En als mensen die onderwerpen niet willen zien kunnen ze die woorden gewoon blokkeren maar ze klagen er liever over hier en op X 🤡
pi_216264104
quote:

[..]
Ik dacht dat een pluspunt van X was dat het geen klankkast was.
pi_216264109
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Niet zo raar inderdaad als trump net president is geworden. En als mensen die onderwerpen niet willen zien kunnen ze die woorden gewoon blokkeren maar ze klagen er liever over hier en op X 🤡
Dat is wat ik ook niet begrijp. Je kan gewoon bepaalde woorden muten en je enkel bezighouden met accounts die je interesseren. Op het moment dat jij ingelogd bent en je zit in een polariserend topic te kijken (noem een AMW als voorbeeld) dan ben je dus je eigen graf aan het graven doordat je je algoritme te kennen geeft dat je je dus bezigt met dit soort content. Sta dan niet raar op je neus te kijken dat je "For you" tijdlijn gevuld wordt met dit soort dingen.
De enige echte.
pi_216264116
quote:

[..]
Negeren, die MAGA-shit
pi_216264129
twitter
pi_216264171
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]

pi_216264175
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Negeren, die MAGA-shit
https://help.x.com/en/usi(...)0edit%20or%20unmute.

Even muten die handel en je online niet bezigen met content die je zelf natuurlijk gemute hebt he?
De enige echte.
pi_216264185
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Maar je er toch druk om maken _O-
pi_216264193
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:57 schreef Rnie het volgende:

[..]

Even muten die handel en je online niet bezigen met content die je zelf natuurlijk gemute hebt he?
Dat mag?

Want overstappen naar Bluesky mag niet.
pi_216264246
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat mag?

Wie zegt dat je niet mag overstappen?
De enige echte.
pi_216264262
Ik heb echt bij ontzettend veel MAGA posts en gebruikers "niet geïnteresseerd in deze post" of ".... negeren" aangegeven, maar ik blijf gevoed worden met die MAGA bullshit.

Dat X probeert een politiek gebalanceerde tijdlijn aan gebruikers te voeden is gewoon een keiharde leugen. Of je nu wilt of niet, het algoritme blijft gebruikers voeden met MAGA posts.
pi_216264288
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb echt bij ontzettend veel MAGA posts en gebruikers "niet geïnteresseerd in deze post" of ".... negeren" aangegeven, maar ik blijf gevoed worden met die MAGA bullshit.

Dat X probeert een politiek gebalanceerde tijdlijn aan gebruikers te voeden is gewoon een keiharde leugen. Of je nu wilt of niet, het algoritme blijft gebruikers voeden met MAGA posts.
Je zou dus eens een bepaalde lijst met maga gerelateerde woorden en hashtags kunnen muten. Daarnaast even de meestvoorkomende social media embed functionaliteiten uitzetten (kan ook op FOK! is mij begrepen).

Benieuwd naar de uitkomst over twee weekjes. Succes!
De enige echte.
pi_216264317
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:12 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je zou dus eens een bepaalde lijst met maga gerelateerde woorden en hashtags kunnen muten. Daarnaast even de meestvoorkomende social media embed functionaliteiten uitzetten (kan ook op FOK! is mij begrepen).

Dat je er twee weken in zou moeten steken om minder maga-geneuzel en gescheld te zien geeft natuurlijk al aan dat twitter compleet verneukt is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216264327
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

:')
pi_216264393
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:57 schreef Rnie het volgende:

[..]

Want als je je vingers in je oren steekt is er geen geluid meer om je heen ofzo?
Het punt is dat X nu dat soort theoriën naar de gebruikers pusht. Omdat de grote baas extreem-rechts is en dus iedereen dwingt dat te zien. X censureert dus ook mensen die wel zinnige berichtgeving over dat nieuws hebben ten voordele van Alex Jones achtige types.

Wel grappig om te zien hoe je altijd tegen deze beïnvloeding door Twitter was maar nu dat probleem veel groter is geworden is het opeens okay.
pi_216264451
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:12 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik denk dat het lastig is om MAGA er goed uit te filteren met steekwoorden en hashtags. En zoals hierboven al genoemd, eigenlijk zegt het genoeg over het algoritme van X als ik zoveel moeite moet doen om MAGA eruit te filteren.

Ik vind het echt jammer, Twitter gaf altijd sneller en meer informatie dan via de standaard nieuwskanalen. Er waren interessante bijdragen van professionals uit verschillende vakgebieden.

Nu is het een megafoon voor elke scheet van de willekeurige gebruiker, gecombineerd met ongevraagde vervuiling van je tijdlijn met MAGA/complottheorieën/extreemrechts.

Bluesky is een prima alternatief, maar mist nog de levendigheid. En ik hoop ook dat het (gematigde) rechtse geluid ook overstapt naar Bluesky. Een Twitter zoals het voor Musk was, dat zou mooi zijn.
pi_216264504
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Want als je je vingers in je oren steekt is er geen geluid meer om je heen ofzo?
Snap dat ook niet echt inderdaad. Het is wat mij betreft wegkijken van wat er om je heen allemaal gebeurd. Maargoed, voor die users die dat dus willen is er op X een optie om dat te doen.

quote:
Het punt is dat X nu dat soort theoriën naar de gebruikers pusht.
Andersom, het werd tegengehouden op Twitter. Om jezelf even te quoten "Want als je je vingers in je oren steekt is er geen geluid meer om je heen ofzo?"

quote:
Wel grappig om te zien hoe je altijd tegen deze beïnvloeding door Twitter was maar nu dat probleem veel groter is geworden is het opeens okay.
Graag een quote dat ik het eens ben met de mogelijkheid om te muten op social media.
De enige echte.
pi_216264531
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:07 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wie zegt dat je niet mag overstappen?
Dat roepen alle X-fans hier in koor
Die verwijten overstappers dat ze geen ander geluid dulden en daarom een platform kiezen met alleen gelijkgestemden.

En nu wordt opeens gepusht om je X-feed zo in te richten dat je alleen maar gelijkgestemden leest...

Tja ...
pi_216264648
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat roepen alle X-fans hier in koor
Die verwijten overstappers dat ze geen ander geluid dulden en daarom een platform kiezen met alleen gelijkgestemden.

En nu wordt opeens gepusht om je X-feed zo in te richten dat je alleen maar gelijkgestemden leest...

Tja ...
Gepusht door wie? Persoonlijk ben ik een tegenstander van die optie, maarja, wie ben ik? Het gaat erom dat jullie, de ferfente tegenstanders, alles onder een bizarre vergrootglas leggen wat betreft X en het glas dus altijd halfvol is.

Nu valt het hier relatief mee in bewoording natuurlijk en overdrijven we vaak over en weer, maar je moet eens voor de grap op Reddit zoeken naar EnoughMuskSpam, sommige users die zich daar manifesteren zijn van het kaliber Luigi, die moordenaar van Brian Thompson. Het is echt eng gewoon. :{
De enige echte.
pi_216264690
quote:

[..]
Het gaat er niet om iets trending is (Dat mechanisme is trouwens sowieso stuk), maar dat als je op clicked dat je alleen maar shit krijgt, neem die branden in LA, de eerste 20 posts gaan alleen maar over de geaardheid van die vrouw. Maar goed, dat heeft natuurlijk niks met Elon te maken die zo autistisch is dat geen serieuze vrouw iets met hem wil.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216264712
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:52 schreef Rnie het volgende:

[..]
Gepusht door wie? Persoonlijk ben ik een tegenstander van die optie, maarja, wie ben ik?
Dat vind ik ook zo raar: tegenstander zijn van een instelling.

quote:
Het gaat erom dat jullie, de ferfente tegenstanders, alles onder een bizarre vergrootglas leggen wat betreft X en het glas dus altijd halfvol is.
Ik heb hier wekenlang gezien hoe Bluesky onder een bizarre vergrootglas werd gelegd door X-fans die zelf niet op Bluesky komen...

quote:
Nu valt het hier relatief mee in bewoording natuurlijk en overdrijven we vaak over en weer, maar je moet eens voor de grap op Reddit zoeken naar EnoughMuskSpam, sommige users die zich daar manifesteren zijn van het kaliber Luigi, die moordenaar van Brian Thompson. Het is echt eng gewoon. :{
Daarop zou gemodereerd moeten worden.
Maar daar ben jij dan weer geen voorstander van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')