Waarom zou rusland stoppen?quote:Op maandag 30 december 2024 22:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Dus niet doorgaan zoals het nu doorgaat
Nee, dat is grootspraak van hem. Gaat niet lukken denk ikquote:Op maandag 30 december 2024 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Dus, wat word het nu? Jij denkt dat Trump in 24 uur de oorlog gaat beëindigen? Op een manier waar Ukrainers in de bezette gebieden voordeel bij hebben?
Laatste kans op een redelijke uitweg. Lange termijn winnen ze nooit. Dat weten ze ookquote:
Dan moeten de bezette gebieden terug naar Ukraine. Anders blijft de onderdrukking en het martelen doorgaan.quote:Op maandag 30 december 2024 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat is grootspraak van hem. Gaat niet lukken denk ik
Ik denk wel dat er veel mensen voordeel hebben bij het beëindigen van de oorlog
quote:Op maandag 30 december 2024 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik al zei, hebben we het al eerder over gehad: AchJa in NWS / Oorlog in Oekraïne #1004
Dus er zijn weldegelijk Russische troepen uit Ukraine verplaatst. Daarmee verzwak je het front. Daar kom je niet onderuit.quote:drawn mainly from less combat-ready units based in northern Russia and Ukraine
Ik zou er tegen zijn als Rus land alles mocht houden wat ze nu hebben. Maar alles terug is niet realistisch en naar mijn mening ook ongewenst, aangezien het conflict dan niet opgelost maar uitgesteld wordtquote:Op maandag 30 december 2024 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moeten de bezette gebieden terug naar Ukraine. Anders blijft de onderdrukking en het martelen doorgaan.
Weet je het zeker dat putin dit ook weet?quote:Op maandag 30 december 2024 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lange termijn winnen ze nooit. Dat weten ze ook
Tja. Sommige problemen lossen zich ook op door ze voor je uit te schuiven.quote:Op maandag 30 december 2024 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Weet je het zeker dat putin dit ook weet?
En misschien dat deze oorlog stopt. Maar waarom zou putin dan niet gewoon een kleiner land pakken? Nu hij toch een leger op de been heeft en al een politieke paria is.
Mogelijk is het voor het overleven van putin beter om door te gaan met (een) oorlog.
Dan stem je dus in met etnische zuiveringen en misdaden tegen de menselijkheid. Want dat is waar die Russische bezetting op neer komt.quote:Op maandag 30 december 2024 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou er tegen zijn als Rus land alles mocht houden wat ze nu hebben. Maar alles terug is niet realistisch en naar mijn mening ook ongewenst, aangezien het conflict dan niet opgelost maar uitgesteld wordt
Poetin is sowieso klaar. Doorgaan is op de middellange termijn niet vol te houden, en als hij stopt gaat z’n kop eraf.quote:Op maandag 30 december 2024 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Weet je het zeker dat putin dit ook weet?
En misschien dat deze oorlog stopt. Maar waarom zou putin dan niet gewoon een kleiner land pakken? Nu hij toch een leger op de been heeft en al een politieke paria is.
Mogelijk is het voor het overleven van putin beter om door te gaan met (een) oorlog.
Poetin had de boel af kunnen blazen toen het niet lukte om Hostomel over te nemen. Eigenlijk hadden de Russen na een week al verloren.quote:Op maandag 30 december 2024 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Sommige problemen lossen zich ook op door ze voor je uit te schuiven.
Ik denk dat als putin geweten had hoe deze oorlog zou gaan verlopen hij het niet gewaagd had.
Leg me geen woorden óf dergelijke in de mondquote:Op maandag 30 december 2024 23:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan stem je dus in met etnische zuiveringen en misdaden tegen de menselijkheid. Want dat is waar die Russische bezetting op neer komt.
Ik noem het trouwens bewust bezetting, want ik acht het uitgesloten dat Oekraïne delen van haar grondgebied formeel zal erkennen als Russisch.
Nou, dan wordt het gewoon doorvechten tot de laatste snik, wat sommige hier zo graag willen.quote:Op maandag 30 december 2024 23:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik noem het trouwens bewust bezetting, want ik acht het uitgesloten dat Oekraïne delen van haar grondgebied formeel zal erkennen als Russisch.
In ieder geval hadden ze de doelstellingen die ze voor ogen hadden niet behaald.quote:Op maandag 30 december 2024 23:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Poetin had de boel af kunnen blazen toen het niet lukte om Hostomel over te nemen. Eigenlijk hadden de Russen na een week al verloren.
Kan. Maar wellicht is dat niet de slechtste oplossing. Over 10 jaar kan alles er anders uitzien. Sowieso heeft Putin niet het eeuwige levenquote:Op maandag 30 december 2024 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
Denk sowieso dat er geen akkoord komt, maar dat het gewoon een soort frozen conflict wordt. Een eindeloze wapenstilstand. Zie ook niet echt hoe Trump hier wat van gaat maken.
Voor sommigen hier is het een soort van voetbalwedstrijd waarvan ze hopen dat hun favoriete partij wint. Ze hebben echter geen ‘skin in the game’, dus gemakkelijk praten.quote:Op maandag 30 december 2024 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, dan wordt het gewoon doorvechten tot de laatste snik, wat sommige hier zo graag willen.
Dat is waarschijnlijk ook waar Oekraïne op gokt. Accepteren dat de gebieden tijdelijk bezet zijn door Rusland zonder het formeel te erkennen als Russisch. En dan hopen dat er over zoveel jaar een andere wind waait in Moskou waardoor ze via diplomatie die gebieden terug kunnen krijgen.quote:Op maandag 30 december 2024 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan. Maar wellicht is dat niet de slechtste oplossing. Over 10 jaar kan alles er anders uitzien. Sowieso heeft Putin niet het eeuwige leven
Vals dilemma. Er is geen sprake van een keus tussen alles weggeven of doorvechten tot de laatste man.quote:Op maandag 30 december 2024 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, dan wordt het gewoon doorvechten tot de laatste snik, wat sommige hier zo graag willen.
Maar laten we Oekraïne vooral zelf bepalen wat ze doen tijdens onderhandelingen.
Volgens mij zijn er nu enkel nog r Russen over daar.quote:Op maandag 30 december 2024 23:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk ook waar Oekraïne op gokt. Accepteren dat de gebieden tijdelijk bezet zijn door Rusland zonder het formeel te erkennen als Russisch. En dan hopen dat er over zoveel jaar een andere wind waait in Moskou waardoor ze via diplomatie die gebieden terug kunnen krijgen.
Probleem is dan wel dat je de achterblijvende bewoners overlevert aan de etnische zuiveringen en dergelijke die de Russen onvermijdelijk zullen gaan doorvoeren in die gebieden.
Dus de enige oplossing die jij ziet is dat Rusland (iets) wint?quote:Op maandag 30 december 2024 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou er tegen zijn als Rus land alles mocht houden wat ze nu hebben. Maar alles terug is niet realistisch en naar mijn mening ook ongewenst, aangezien het conflict dan niet opgelost maar uitgesteld wordt
Het grappige hiervan is eigenlijk dat dit ook de kracht van de Russische soldaat demonstreertquote:Op maandag 30 december 2024 23:18 schreef Bensel het volgende:
https://comment-cdn.9gag.(...)/a5xneNlq_700w_0.jpg
Gelul. Oekraïne vormt helemaal geen bedreiging voor de veiligheid van Rusland. Ook niet als ze toetreden tot de NAVO.quote:Op maandag 30 december 2024 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er nu enkel nog r Russen over daar.
De Krim en de Donbas zal Rusland ook na putin niet opgeven. Uiteindelijk gaat het ook niet om grondgebied maar om veiligheid (security)
Putin kan niet met geheel lege handen terug. Hij zal het aan het volk moeten kunnen verkopen.quote:Op maandag 30 december 2024 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus de enige oplossing die jij ziet is dat Rusland (iets) wint?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |