abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216049549
Wat betekende dit jaar voor jou?
Was het leuk, kut, grappig, mwah, of juist het leukste jaar van je leven (tot nu toe dan |:) )?

Ik vond het over het algemeen een zwaar kutjaar. Continue dat gezanik tussen Oekraine en Rusland, dat gesputter van de PVV, ons Markje dat vanuit Brussel die oempaloempa gaat adviseren _O- .
En verder zullen er ook heus wel hier en daar wat burgeroorlogjes zijn uitgebroken, revoluties gestart zijn, Trump die nog steeds zegt wat hij denkt dat van belang is. De doodstraf weer invoeren bijvoorbeeld.

Klimaat is nog steeds kut wat mij betreft. Ik heb nu nog steeds het gevoel ergens in september of oktober te zitten.
Het zou nu moeten sneeuwen. Kinderen moeten nu sleeën, sneeuwpoppen maken, een sneeuwbalgevecht voeren, schaatsen op slootjes of vijvers of meertjes.

De steeds toenemende dreiging van een kernoorlog baart me de meeste zorgen.
Niemand wil dit toch? Trump niet, BIden niet, Poetin niet en hopelijk die psycho uit Noord-Korea ook niet. Of tenminste zijn lijfknechten niet.

De kunst (muziek, boeken, theater en films), daar kan ik niet zoveel over zeggen. Ik hou van films, maar wacht liever tot ze op DVD uitkomen.
Wat muziek betreft, ik ben echt blijven hangen in de jaren 60, 70, 80 en 90.
Mode tja, ik ben oud en ik kleed me nog best wel goed al zeg ik het zelf.
Loop dus niet rond met een grijs permanentje.

Ben dit jaar 78 geworden en was best wel teleurgesteld dat niemand mij een felicitatie stuurde.
Heb genoeg hintjes gestuurd. Gewoon om te zien hoeveel ik waard was hier op dit forum.

;( ;( ;( ;(

Maar goed, het gaat niet over mij, het gaat over het jaar 2024.
Ik ben echt heel bang dat dit het laatste jaar is dat wij kunnen doen wat we willen doen.
Hierna wordt het alleen maar grimmiger.
Meer PVV, Trump die de doodstraf wil invoeren (net of je daar iets mee oplost), de Arabische en de Chinese wereld die nu ons stokje overnemen.
Onze glorietijd is voorbij.
pi_216049655
Niemand kan een grote (kern)oorlog dragen want dan stort het hele economische stelsel in.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216049682
Daarbij China is veel verder dan wij, en wij hebben elkaar nodig.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216049914
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:52 schreef halfway het volgende:
Niemand kan een grote (kern)oorlog dragen want dan stort het hele economische stelsel in.
Kweenie hoor. Amerika deed het destijds 2 x met Japan.
Japan bloeit als nooit tevoren.
Misschien moeten we met zijn allen een kernbom op USA laten vallen. Hopelijk krijgen ze daar hun verstand dan terug.
pi_216049954
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:53 schreef halfway het volgende:
Daarbij China is veel verder dan wij, en wij hebben elkaar nodig.
Nee, China ligt veel te ver weg van onze cultuur.
Oud, beschaafd en te veel mensen.
pi_216050063
je geluk laten afhangen van het nieuws :')
pi_216050241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:15 schreef Evangelion het volgende:
je geluk laten afhangen van het nieuws :')
Tuurlijk liefje, steek jij maar lekker je mooie hoofdje in het zand.
pi_216050321
Trump die de doodstraf wil invoeren? Waar heb je het over

Meer dan de helft van de staten heeft de doodstraf al
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216050352
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
  zaterdag 28 december 2024 @ 22:59:22 #10
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216059532
En ik ben altijd wel benieuwd wat menig Fokker! heeft bereikt in 2024.

Persoonlijk kan ik heel trots zijn want ik ben 42 kilo afgevallen, *O*

Heb een mooie reis naar Marokko Mogen maken, onder andere op een kameel door de sahara! Op de top van de atlas gebergte een sneeuwpop gemaakt ~:)

Heb heel erg genoten ook van mijn week in Rome, ik mis de stad ook een beetje, een grote open museum -O-

Mooie tattoos laten zetten 8-)

Nog heel even en we gaan 2024 knallend verlaten, dat 2025 net zo een mooi jaar mag worden als 2024 *O* *O* *O*

Iedereen alvast een heel fijn uiteinde en dat 2025 ook weer een mooi Fok! jaar mag worden. :Y
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Manager PR/Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 23:31:54 #11
269689 crew  Viv
pi_216060378
Topics samengevoegd en TT verduidelijkt. :)
pi_216072807
Ik heb me minder bezig gehouden met het nieuws. Rusland met z'n bizarre bezettingsoorlog, Israël met z'n genocide, die kwaadaardige sinaasappel weer aan de macht in de VS, onze eigen protofascistische regering.. Gaat allemaal niet best. Ik word er ook moedeloos van, dus beperk mezelf tot een keer per dag een snelle blik op het nieuws en verder negeer ik die ellende. Zit wel nog veel te veel in POL en NWS hier, dat helpt ook niet.

Voor wat het persoonlijk leven betreft: ik heb eind vorig jaar een einde gemaakt aan mijn relatie van negen jaar. Was in augustus, maar goed, afhandeling en nieuwe woonruimte vinden duurde tot diep in december. Het jaar tevens begonnen met een nieuwe relatie en een hele hoop leuke plannen. Vakanties, festivals, nieuwe sporten, persoonlijke uitdagingen en een stap omhoog in mijn werk.

Maar hoe ik dit jaar nou zou moeten omschrijven? Geen idee. Ik had er in januari heel veel zin in en ik heb heel veel leuke dingen gedaan. Vier grote festivals bezocht, een enorme hike door Schotland gemaakt, veel geklommen, nieuwe drugs gebruikt, veel concerten bezocht, megafit geworden, nieuwe woning betrokken. Anderzijds: die nieuwe woning betreft illegale huur met nul zekerheid, dat sporten heeft nu z'n doel wel bereikt en voelt als een moetje. Concerten zijn en blijven tof maar die drugs zijn behoorlijk verslavend en hoewel dat goed gaat is het niet zo zorgeloos meer als het begin dit jaar voelde. Het feit dat ik niet gewoon lekker wat kan verbouwen in huis (en sowieso dat mijn vorige samenwoon-huis eindeloos veel mooier was) maakt dat ik me niet echt thuis voel in m'n huis. Die hike, was tof. Maar als ik dat dit jaar weer wil doen sta k er zoals het er nu uit ziet alleen voor. Da's oke, maar minder leuk. Mijn festivalgroepje heeft het volgend jaar te druk dus een herhaling wat dat betreft wordt lastig en die nieuwe relatie is lelijk op de klippen gelopen.

Dus tja. Had een heel mooi jaar moeten worden. Was het in veel aspecten ook echt! Maar als afsluiter in m'n eentje op de bank kerst vieren geeft de boel toch een beetje een nare nasmaak.

Ik heb een heel leuk jaar gehad. Maar ben ik nu gelukkiger dan eind 2023? Nee, dat niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 29-12-2024 16:40:18 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216072944
Het was voor mij een raar jaar met veel hoogtepunten maar ook diepte punten.

Qua werk ging het goed, qua liefde stabiel maar qua verlies groot... hoop echt dat 2025 wat meer rust brengt voor m'n zoon en mij.. Dat hij wat meer toekomst perspectief krijgt en ik de ballen om hem af en toe wat harder aan te pakken! :Y

Maar al met al was het een mooi jaar!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 29 december 2024 @ 16:30:59 #14
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216072946
Ik zie dat de mensen hier heel volwassen kunnen reageren, lol.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 29 december 2024 @ 17:22:36 #15
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216074119
2024 was voor mij persoonlijk een jaar om snel te vergeten.
Puur door de persoonlijke omstandigheden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_216074209
Weet ik veel
  Moderator zondag 29 december 2024 @ 17:47:30 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_216074577
2024 was een jaar van bewustheid en balans in het leven. Leuke en goede dingen doen en vooral niet teveel werken maar meer genieten. Veel vakanties en weinig sparen.

Daarmee mijzelf bewust afgesloten van alle wereldellende en mij vooral ingezet voor mijn omgeving, vrienden en familie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 30 december 2024 @ 16:04:57 #18
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216095929
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is net als het weer, je hebt er geen invloed op. Je kunt je beter druk maken over zaken waar je wel invloed op hebt.

Voor mij was 2024 best een rustig jaar waarin weinig geks is gebeurd. Niet positief of negatief, is ook wel lekker. Het kabbelt een beetje voort. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216096018
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2024 17:47 schreef Rene het volgende:
2024 was een jaar van bewustheid en balans in het leven. Leuke en goede dingen doen en vooral niet teveel werken maar meer genieten. Veel vakanties en weinig sparen.

Daarmee mijzelf bewust afgesloten van alle wereldellende en mij vooral ingezet voor mijn omgeving, vrienden en familie.
Dit zou je ook prima als doelstelling voor 25 kunnen hanteren me dunkt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216096062
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:33 schreef Fok-it het volgende:
Trump die de doodstraf wil invoeren? Waar heb je het over

Meer dan de helft van de staten heeft de doodstraf al
Klopt. Mijn fout. Had een fakeberichtje gelezen over Biden die 37 terdoodveroordeelden gratie schonk en Trump reageerde hier woedend op. Volgens dat bericht dan. Kan het niet meer terugvinden.
pi_216096675
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2024 17:47 schreef Rene het volgende:

Dit is mijn standaarddoel elk jaar en dat bevalt prima!
  maandag 30 december 2024 @ 16:37:41 #22
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216096743
Snel vergeten. En door naar 2025.

Je bent een waardeloze agent.
pi_216096833
Ik ben mijn tweelingziel tegengekomen dus ik ben helemaal naar de tering met een hart vol liefde
  maandag 30 december 2024 @ 16:41:30 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216096843
Voor mij persoonlijk was het wel een goed jaar. Veel concerten en tentoonstellingen bezocht, promotie gemaakt op mijn werk, veel dingen gedaan met vrienden en familie. Wel minder katten geaaid dan ik zou willen en minder broodjes gyros gegeten dan ik had gewild, dus daar zitten verbetermogelijkheden voor volgend jaar.
  maandag 30 december 2024 @ 16:56:08 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216097145
Oh, ik heb ook nog een opleiding afgerond, was ik alweer vergeten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')