Wat betekende dit jaar voor jou?
Was het leuk, kut, grappig, mwah, of juist het leukste jaar van je leven (tot nu toe dan

)?
Ik vond het over het algemeen een zwaar kutjaar. Continue dat gezanik tussen Oekraine en Rusland, dat gesputter van de PVV, ons Markje dat vanuit Brussel die oempaloempa gaat adviseren

.
En verder zullen er ook heus wel hier en daar wat burgeroorlogjes zijn uitgebroken, revoluties gestart zijn, Trump die nog steeds zegt wat hij denkt dat van belang is. De doodstraf weer invoeren bijvoorbeeld.
Klimaat is nog steeds kut wat mij betreft. Ik heb nu nog steeds het gevoel ergens in september of oktober te zitten.
Het zou nu moeten sneeuwen. Kinderen moeten nu sleeën, sneeuwpoppen maken, een sneeuwbalgevecht voeren, schaatsen op slootjes of vijvers of meertjes.
De steeds toenemende dreiging van een kernoorlog baart me de meeste zorgen.
Niemand wil dit toch? Trump niet, BIden niet, Poetin niet en hopelijk die psycho uit Noord-Korea ook niet. Of tenminste zijn lijfknechten niet.
De kunst (muziek, boeken, theater en films), daar kan ik niet zoveel over zeggen. Ik hou van films, maar wacht liever tot ze op DVD uitkomen.
Wat muziek betreft, ik ben echt blijven hangen in de jaren 60, 70, 80 en 90.
Mode tja, ik ben oud en ik kleed me nog best wel goed al zeg ik het zelf.
Loop dus niet rond met een grijs permanentje.
Ben dit jaar 78 geworden en was best wel teleurgesteld dat niemand mij een felicitatie stuurde.
Heb genoeg hintjes gestuurd. Gewoon om te zien hoeveel ik waard was hier op dit forum.
Maar goed, het gaat niet over mij, het gaat over het jaar 2024.
Ik ben echt heel bang dat dit het laatste jaar is dat wij kunnen doen wat we willen doen.
Hierna wordt het alleen maar grimmiger.
Meer PVV, Trump die de doodstraf wil invoeren (net of je daar iets mee oplost), de Arabische en de Chinese wereld die nu ons stokje overnemen.
Onze glorietijd is voorbij.