abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216047388
https://nos.nl/artikel/25(...)-bang-voor-controles

quote:
Nederlanders in de rij voor Duits vuurwerk: 'We zijn niet bang voor controles'

In de Duitse stad Gronau, net over de grens bij Enschede, is het vandaag druk met Nederlandse vuurwerkliefhebbers. "We hebben potten, vuurpijlen en gaan zo naar een andere winkel om nog meer te kopen", zegt een kind tegen een NOS-verslaggever.

Het is de eerste dag dat in Nederland en Duitsland vuurwerk mag worden verkocht. Afgelopen nacht stonden in beide landen al vuurwerkfans in de rij voor de eerste aankopen. Op zondag mag geen vuurwerk worden verkocht en daarom mochten winkels 's nachts al even een paar uur open. In de ochtend staan er opnieuw rijen, zoals bij een supermarkt die vuurwerk verkoopt in Gronau.

'Leuk uitje'
"Dit jaar is het goed geregeld hier, maar vorig jaar was het echt een bende. Iedereen viel toen over elkaar heen in de winkel", zegt een man. Hij omschrijft het als een leuk uitje. Het is toegestaan per auto maximaal 25 kilo terug naar huis te nemen, maar alleen vuurwerk dat ook in Nederland legaal is. En daar blijkt niet iedereen in de rij zich aan te houden.

"Mijn zoon wilde ze heel graag", zegt een vrouw over de voor haar zoon aangeschafte vuurpijlen die in Nederland sinds 2023 verboden zijn. "Nee, we zijn niet bang voor controles." Ze bekent lachend dat ze niet weet welke straf staat op het invoeren van vuurpijlen. "Misschien een boete?"

Op het afsteken van illegaal vuurwerk staat een minimale boete van 100 euro en een aantekening in het strafblad. Het importeren ervan kan, afhankelijk van de hoeveelheid en het type vuurwerk, een gevangenisstraf opleveren. De politie controleert extra in grensgebieden, zo wordt gewaarschuwd op Rijksoverheid.nl. Maar de mensen die de NOS vanmorgen sprak hebben daar nog niets van gemerkt.

'Scheelt enorm veel geld'
"We hebben geen controles gezien", zegt een man. Hij heeft naar eigen zeggen niets gekocht wat verboden is. Over de reden waarom hij naar Duitsland komt voor vuurwerk, is hij bondig: de prijs. Net als veel andere aanwezigen gaat hij ook even tanken en boodschappen doen.

"Het scheelt enorm veel", zegt een andere vuurwerkliefhebber. Hij legt uit dat er in de Duitse folders aangegeven staat of het vuurwerk legaal is in Nederland. De man geeft aan dat hij ook spullen koopt die eigenlijk niet mee de grens over mogen naar huis. "Maar als je eenmaal grens over ben hè", zegt hij gekscherend. "Ik hoorde dat er maar vijftig beambten zijn om 800 grenzen te bewaken, dus de kans is nihil."
Stuk voor stuk allemaal asociale teringhonden :r
Snap hier echt geen ene jota van... Hoe bedenk je het -O-

Een grote middelvinger aan alle niet-menselijke dieren in Nederland.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216047566
Vuurwerk :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216047603
Controleren bij de bron, afspraken maken met de Duitsers. Opgelost.
pi_216047807
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:06 schreef Harmankardon het volgende:
En die gaan handhaven op geen verkoop aan Nederlanders?

Wat is de oplossing?
pi_216048903
Nederlandse overheid benadeeld Nederlandse MKB door graaicultuur.

Dat was een mooie titel geweest.
  zaterdag 28 december 2024 @ 15:18:38 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216049057
Eigen vuurwerk eerst!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216049280
Wat? Nederland blijkt een overgereguleerd en ontzettend duur land?

Gaaf.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216049318
Stel je eens een keer niet zo ontzettend aan. Laat die mensen lekker vuurwerk halen als ze dat willen. Boeien.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_216050425
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:53 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-bang-voor-controles
[..]
Stuk voor stuk allemaal asociale teringhonden :r
Snap hier echt geen ene jota van... Hoe bedenk je het -O-

Een grote middelvinger aan alle niet-menselijke dieren in Nederland.
Mooi verwoord, vieze teringhonden ja.
pi_216050594
Hele kofferbak vol. Had wel wat stress, maar er was echt nul controle. _O_
  zaterdag 28 december 2024 @ 16:50:41 #12
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216050626
Morgen is het gelukkig rustig bij de winkels
pi_216050674
Volwassen mannen die vuurwerk afsteken :')
Volwassen mannen die naar Duitsland rijden voor illegaal vuurwerk :') :') :') :')
pi_216050859
Ik hoor hier anders helemaal geen vuurwerk, nu. Doodstil.

...en ik woon vlakbij de Belgische grens.

Veel stiller dan voorafgaande jaren.

[ Bericht 17% gewijzigd door tesssssssss op 28-12-2024 17:21:25 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_216050980
Ik hoor elke dag wel wat, geen idee of het meer of minder is dan normaal.
pi_216051022
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:06 schreef Harmankardon het volgende:
Gaan posten bij een Duitse Aldi :')
Heel veel sambal
pi_216052947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:53 schreef Bugno3 het volgende:
Volwassen mannen die naar Duitsland rijden voor illegaal vuurwerk :') :') :') :')
Veel treuriger ga je het niet bedenken inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216053008
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:53 schreef Bugno3 het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Veel treuriger ga je het niet bedenken inderdaad
Dat zou ik ook zeggen als ik het niet zou kunnen betalen.
pi_216053030
Het is ook wel echt een luxeproduct moet ik zeggen ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216053192
Wij gaan iedere maand wel een keer naar Duitsland voor de boodschappen. Vorig jaar niks meegenomen, nu voor een euro of 50 gehaald. Leuk voor de kinderen, zolang het er nog is.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:39:18 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216053707
Zwaar illegaal vuurwerk kopen en er nog trots op zijn ook :') Kutvolk! Hopelijk knallen ze hun handen eraf ofzo.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216054944
Het zou eigenlijk wereldwijd verboden en streng gehandhaafd moeten worden om schadelijke oftewel mensvijandige producten te produceren.
pi_216054985
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:26 schreef torentje het volgende:
Het zou eigenlijk wereldwijd verboden en streng gehandhaafd moeten worden om schadelijke oftewel mensvijandige producten te produceren.
Dat hebben ze volgens mij in Cambodia al een keer geprobeerd :X
Heel veel sambal
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:42:42 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216055502
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:39 schreef Starhopper het volgende:
Zwaar illegaal vuurwerk kopen en er nog trots op zijn ook :') Kutvolk! Hopelijk knallen ze hun handen eraf ofzo.
Ik hoop dat altijd voor de beelden.

Zoals die gast uit de nieuwe probleemwijken (Appie?) die zijn vingers verloor door zo'n cobra.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216055555
Vanavond op de regionale omroep een reportage gezien over politiecontroles op vuurwerk.
Ik wist niet wat ik zag met zoveel daadkracht en doelgerichtheid. De organisatie die je altijd alleen maar hoort klagen over onderbezetting, te lage verdiensten en te weinig middelen kan het dus wel.
Vol op het orgel als het gaat om het jaarlijkse pleziertje van de gewone man.
Hoezo kilootje te veel? Handhaving volgens de letter; direct de hele handel inleveren en een fikse boete.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')