Lijkt me echt heel triest. Maken zich zoveel zorgen... straks vinden ze m pas over een jaar ergens in de bosjes ofzo... doodeng.quote:Zorgen in Amersfoort om vermissing man (58) met verstandelijke beperking
In Amersfoort wordt met veel mensen gezocht naar een 58-jarige man. Het gaat om Ahmed Oulad Sedik, die sinds maandag wordt vermist, meldt RTV Utrecht.
Oulad Sedik werd maandagmiddag voor het laatst gezien bij zijn woning in de wijk Dorrestein. Hij zou na een bezoek aan zijn dagbesteding zijn thuisgebracht. Zijn dochter Souhailla wilde hem die dag ophalen, maar zag dat zijn schoenen en jas weg waren. De man heeft volgens zijn familie een verstandelijke beperking, lijdt aan dementie en heeft diabetes.
"Door de jaren heen is mijn vader mentaal een 2-jarige geworden", legt dochter Souhailla uit. "Daarom maken we ons ook zo'n zorgen. Alle scenario's vliegen door je hoofd: is hij door iemand meegenomen? Is hij in de sloot gevallen? Hoe langer het duurt dat je hem niet vindt, hoe machtelozer je wordt."
De vermissing van de man maakt veel los in Amersfoort. Vandaag kwamen in een wijkcentrum zestig mensen bij elkaar om te helpen bij de zoekactie. Gisteravond zochten 160 mensen in een bos bij Amersfoort.
"Ik ken hem niet, maar de pijn raakt iedereen", zegt Yalcin, die meehelpt bij de zoekactie. "Deze man heeft hulp nodig. En snel ook. Daarom zijn al die mensen hier vandaag."
Ook de Amersfoortse burgemeester Bolsius heeft gereageerd op de vermissing. "Familie en vrienden zijn in enorme onzekerheid omdat het niet duidelijk is waar Ahmed is. We zien steeds meer Amersfoorters mee helpen met zoeken. Wie iets van hem gezien of gehoord heeft: neem onmiddellijk contact op met de politie."
Souhailla roept mensen op om zijn foto op sociale media te verspreiden, in de hoop dat mensen hem herkennen.
Dat is met een familielid van mij gebeurd. Was ook een oudere verstandelijk beperkte man, en werd na een half jaar dood in een bos gevonden. Hopelijk loopt het voor deze man beter afquote:Op donderdag 26 december 2024 22:02 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)tandelijke-beperking
[..]
straks vinden ze m pas over een jaar ergens in de bosjes ofzo... doodeng.
Met een dergelijke zware geestelijke beperking in dit seizoen al vijf dagen vermist zijn, ik kan me dan eigenlijk niet voorstellen dat dit een beter einde zal hebben dan dat ze hem uiteindelijk ergens verdronken of iets dergelijks terugvinden. Treurig.quote:"Door de jaren heen is mijn vader mentaal een 2-jarige geworden"
quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:52 schreef Durmada het volgende:
Komen de Fok detectives eigenlijk ook in actie voor een gehandicapte man met islamitische achtergrond? Of alleen voor jonge knappe vrouwen?
Die man was ineens niet meer thuis. Niemand heeft iets gezien. Je hebt geen enkel aanknopingspunt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:52 schreef Durmada het volgende:
Komen de Fok detectives eigenlijk ook in actie voor een gehandicapte man met islamitische achtergrond? Of alleen voor jonge knappe vrouwen?
Geen idee, maar hier in de wijk zijn we met zijn allen mee gaan zoeken naar een dementerend Turks oma'tje dat gelukkig terug werd gevonden. Ik vind het ook om te janken dat er hier commentaren staan als "Allah helpt vast wel".quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:52 schreef Durmada het volgende:
Het slaat ook nergens op, ik denk niet dat er erg veel religieuze dreiging uitgaat van een dementerende man met de verstandelijke vermogens van een peuter.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geen idee, maar hier in de wijk zijn we met zijn allen mee gaan zoeken naar een dementerend Turks oma'tje dat gelukkig terug werd gevonden. Ik vind het ook om te janken dat er hier commentaren staan als "Allah helpt vast wel".
Mijn zoon woont op een instelling waarvan er wel eens eentje aan de zwerf gaat. Ik moet er niet aan denken dat er dan mensen in de omgeving zo'n houding zouden hebben t.o.v. een kwetsbaar persoon alleen omdat er een kleurtje of exotische naam aan hangt.
Hij was gezien op het CS Amersfoort. Die kan dus elke trein genomen hebben.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die man was ineens niet meer thuis. Niemand heeft iets gezien. Je hebt geen enkel aanknopingspunt.
Er was niemand thuis om hem op te vangen, hierdoor raakte hij waarschijnlijk in paniek en is gaan lopen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 03:29 schreef yessie234 het volgende:
Dus de vraag wie hem na de dagbesteding heeft thuisgebracht.
Of wie er was bij zijn huis om hem op te vangen als hij thuiskomt.
Ik vrees ook dat deze man ergens in het water of het bos ligt. Kan me anders niet voorstellen dat er iemand met zo'n beperking vijf dagen in het volle openbaar nergens op de radar komt. Nu woon ik in een vreselijk asociale wijk wat betreft veel opzichten, maar toen er een verwarde vrouw in het winkelcentrum aan iedereen vroeg wat voor weer het was, stond er binnen vijf minuten een cordon omheen van bezorgde burgers die haar aan de praat hielden totdat er hulpverlening bij was.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op, ik denk niet dat er erg veel religieuze dreiging uitgaat van een dementerende man met de verstandelijke vermogens van een peuter.
Hopelijk wordt hij levend en wel teruggevonden, maar ik vrees gezien de duur van de vermissing het ergste.
Volgens zijn broer heeft hij ook behoorlijk wat medicatie nodig.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat deze man ergens in het water of het bos ligt. Kan me anders niet voorstellen dat er iemand met zo'n beperking vijf dagen in het volle openbaar nergens op de radar komt. Nu woon ik in een vreselijk asociale wijk wat betreft veel opzichten, maar toen er een verwarde vrouw in het winkelcentrum aan iedereen vroeg wat voor weer het was, stond er binnen vijf minuten een cordon omheen van bezorgde burgers die haar aan de praat hielden totdat er hulpverlening bij was.
Waar zoeken ze nu dan?quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens zijn broer heeft hij ook behoorlijk wat medicatie nodig.
Ik vind het zielig, zo’n angstige man, ik vrees ook dat dit niet goed gaat afgelopen. Is een behoorlijk bebost gebied waar ze hem nu zoeken.
In een stuk bos bij Schothorst, daar wordt vandaag ook weer gezocht. Hij woont in de wijk Dorrestein.quote:
Ik heb niet alles gevolgd, maar Dorrestein is Amersfoort-Zuid en daar ze dus zoeken niet. Ook is er relatief weinig bos/park in de de wijken waar ze zoeken. Weet je of daar aanknopingspunten voor zijn?quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In een stuk bos bij Schothorst, daar wordt vandaag ook weer gezocht. Hij woont in de wijk Dorrestein.
Andere plekken waar gezocht wordt zijn de wijken Kruiskamp, Liendert, Rustenburg en het Neptunusplein.
Volgens rtv Utrecht zoeken ze daar ook.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:27 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gevolgd, maar Dorrestein is Amersfoort-Zuid en daar ze dus zoeken niet. Ook is er relatief weinig bos/park in de de wijken waar ze zoeken. Weet je of daar aanknopingspunten voor zijn?
Mijn eerste gevoel zegt dat je in de natuur ten zuiden van Dorrestein zou gaan kijken, daar lopen relatief weinig mensen, dus raak je daar veel makkelijker 'kwijt'. Maar zoals ik zeg, heb het dus niet echt gevolgd
Aah oke helder, dankjewel.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens rtv Utrecht zoeken ze daar ook.
Verder krijgen ze een tiental meldingen van mensen die hem denken gezien te hebben. Die tips trekken ze ook na. Zoals die aanwijzing dat hij op CS Amersfoort gezien zou zijn.
Tsja zou je denken, tenzij hij al ergens 3 dagen ligt...quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:39 schreef Aberkullie het volgende:
Nog geen update? Het centrum lag vandaag bezaaid met gele flyers met foto’s. Iemand moet hem toch gezien hebben
Zit jij al vast?quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:46 schreef Twiitch het volgende:
Daarom gewoon zwakbegaafden opsluiten
Betere richtlijnen nodig voor de taxichauffeur: pas als je passagier in zijn huis is, en even naar jou gegroet is door de opvang aldaar, dan rij je verder. Voorts hoort de chauffeur een lijst telefoonnummers te hebben, want iemand die hem opvangt kan om wat voor reden dan ook vertraagd zijn. Triest dit.Had niet gehoeven. Liefdeloze samenleving.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er was niemand thuis om hem op te vangen, hierdoor raakte hij waarschijnlijk in paniek en is gaan lopen.
Normaliter was er wel iemand om hem op te vangen.
Bron: zijn broer bij Hart van Nederland
Ik subsidie aangevraagd om ze jasjes met de rits op de rug in elkaar te laten naaien voor elkaar, dan weet het busje waar hij de dienstplichtigen mag gaan ophalen kunnen ze een keer echte ruzie meemaken.quote:
Neen. Die moeten de moslims zelf maar vinden.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:52 schreef Durmada het volgende:
Oversekstheid is een seksuele gerichtheid waarop niet gediscrimineerd mag worden. Art 1 grondwet. Indien een land een fatsoenlijke samenleving wil, zal ze iets aan de uitwassen van VvMu moeten doen, dan wel iets in het water van het huisadres van de poster.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Neen. Die moeten de moslims zelf maar vinden.
Wat gebruik jij?quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:00 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Oversekstheid is een seksuele gerichtheid waarop niet gediscrimineerd mag worden. Art 1 grondwet. Indien een land een fatsoenlijke samenleving wil, zal ze iets aan de uitwassen van VvMu moeten doen, dan wel iets in het water van het huisadres van de poster.
Medicatie op afstand. Mooi he, de toekomst.
Er is echt geen touw aan je posts vast te knopen, no offencequote:Op vrijdag 27 december 2024 19:02 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Grondwet van Nederland als argument, hoezo?
Ok chatgpt botquote:Op vrijdag 27 december 2024 19:00 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Oversekstheid is een seksuele gerichtheid waarop niet gediscrimineerd mag worden. Art 1 grondwet. Indien een land een fatsoenlijke samenleving wil, zal ze iets aan de uitwassen van VvMu moeten doen, dan wel iets in het water van het huisadres van de poster.
Medicatie op afstand. Mooi he, de toekomst.
Je hoeft er ook geen touw aan vast te knopen, gewoon de draad van het verhaal niet kwijt raken.quote:
Het is vervelend, maar ik heb liever dat de verwarde mannen aan hun hersenspinsels gestalte pogen te geven door wat rare verhaaltjes te typen dan dat ze in een winkelcentrum om zich heen gaan steken.quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:04 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Er is echt geen touw aan je posts vast te knopen, no offence
Het een sluit het ander niet uitquote:Op vrijdag 27 december 2024 19:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is vervelend, maar ik heb liever dat de verwarde mannen aan hun hersenspinsels gestalte pogen te geven door wat rare verhaaltjes te typen dan dat ze in een winkelcentrum om zich heen gaan steken.
Tientallen vrijwilligers maar?quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Zoektocht naar dementerende Ahmed (58) in Ede: tientallen vrijwilligers en hondenbrigade op de been
Bij de Stadspoort in Ede zijn vrijdagavond tientallen vrijwilligers op zoek naar de vermiste Ahmed (58). De man uit Amersfoort is dementerend en wordt al dagen vermist. Hij zou mogelijk gezien zijn in Ede waardoor de zoekactie zich nu concentreert in de wijk De Maandereng.
Bron: AD
De rest zal aan het zoeken bij nabij Amersfoort, denk ik.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tientallen vrijwilligers maar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |