Dankzij Tony Scott de beste Quentin Tarantino-verfilming, beter nog dan Pulp of Resevoir. Tony zei fuck you Quentin (*1)ik monteer jouw script in chronologische volgorde en ik maak er een happy end aan. De beste rollen voor iedereen, van Arquette tot Walken en van Hopper tot Brad Pitt. Verder Val Kilmer als Elvis. Oja: Gary Oldman en Samuel L. Jackson
En prima muziek, onder meer van de makers van James Brown is Dead, met de stem van Monique Sluiter.
Elke keer als ik de film zie krijg ik dezelfde kick.
(1) Hij heeft het aan QT voorgelegd natuurlijk en ook beide eindes gefilmd en het in de oorspronkelijk bedoelde volgorde gefilmd, maar het testpubliek wilde liever de TS-versie
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 20-02-2003 08:17]
quote:Die is er al een tijdje...
Op donderdag 20 februari 2003 08:33 schreef RRRobert het volgende:
Zou d'r ooit nog een director's cut van verschijnen?
zou i.i.g. erg triest zijn als ik iets van Tarantino nog niet gezien zou hebben....maar verhaal komt me totaal onbekend over
maargoed vrijdag dus zeker kijken
al is het al alleen om Gary Oldman
(en er schijnt een superscene met Christopher Walken en Dennis Hopper in te zitten
)
Zover ik begrijp is de DC de complete ongecensureerde versie dus.
Dit is trouwens briljant
--------------------------------------------------------------------------------
Clifford Worley: You're Sicilian, ha?
Coccotti: Yeah, Sicilian.
Clifford Worley: Ya know, I read a lot. Especially about things... about history. I find that shit fascinating. Here's a fact I don't know whether you know or not. Sicilians were spawned by niggers.
Coccotti: Come again?
Clifford Worley: It's a fact. See, Sicilians have black blood pumpin' through their hearts. If you don't believe me you can look it up. Hundreds and hundreds of years ago, you see, the Moors conquered Sicily. And the Moors are niggers.
Coccotti: Yes...
Clifford Worley: So you see, way back then, Sicilians were like wops from northern Italy. They all had blonde hair and blue eyes, but uh, well, then the Moors moved in there, and uh, they changed the whole country. They did so much fuckin' with Sicilian women that they changed the whole bloodline forever. That's why blonde hair and blue eyes became black hair and dark skin. You know, it's absolutely amazing to me to think that to this day, hundreds of years later, that Sicilians still carry that nigger gene. Now this...
Coccotti: [laughs]
Clifford Worley: No, I'm quoting... history. It's written, it's a fact, it's written.
Coccotti: [laughs] I love this guy.
Clifford Worley: Your ancestors are niggers. Yeah, and your great-great-great-great grandmother fucked a nigger, yeah, and she had a half nigger kid... Now, if that's a fact, tell me, am I lying? Cause you, you're part eggplant.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 20-02-2003 21:02]
quote:Ik wilde hem ook net omhoog schoppen.
Op vrijdag 21 februari 2003 21:47 schreef SunChaser het volgende:
Zou ik 'm toch bijna vergeten
kijken dus, mensen.
pffff echt weer een meesterlijke rol van Gary Oldman alleen is hij nu al dood
maar hij gaat alweer verder!
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 21-02-2003 23:04]
jaaaaaaaa wat kan ik zeggen, dat ie van Quentin Tarantino is druipt er wel vanaf met als hoogtepunten de dialoog tussen Christopher Walken en Dennis Hopper en het einde dat alle 3 de 'partijen' zeg maar tegenover elkaar komen te staan en zich ff allemaal afknallen onder elkaar
verder is de muziek ERG cool, vooral dat ene melodietje dat je meteen met de opening hoort, dat zorgt er echt voor dat je meteen in de film zit
(zit het nu al te downloaden)
super acteurs ook, een mix tussen Pulp Fiction en Reservoir Dogs acteurs + nog wat extra......wat ook cool is, is dat superbekende acteurs toch maar een zeer klein tot klein rolletje hebben (Samuel L. Jackson, Gary Oldman)
tenslotte ben ik toch benieuwd naar de originele Tarantino montage, en als ik het goed begrijp zou Clarence dan dood zijn op het einde???? (vette heeft ie trouwens
)
al met al een film die toch wel in het rijtje van Tarantino klassiekers past......
(toch blijft Reservoir Dogs bij mij op 1)
de desbetreffende quote:
'I look back and am amazed that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record: you're so cool, you're so cool, you're so cool'
Hij blijft meesterlijk! (ik neem hem ook altijd weer op, terwijl ik hem dus al 2x blijk te hebben opgenomen, moet de dvd maar ns gaan halen)
Lee: [on the phone] Who the fuck is Dick?
Elliot: Huh? You want me to suck his dick?
quote:Ik heb deze keer niet gekeken (kheb 'm op video), maar dat hoort er inderdaad in te zitten.
Op zaterdag 22 februari 2003 14:12 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Heb ik trouwens een stukje gemist of was er iets anders aan de hand want ik kan me nog herinneren dat alabama eerst op tony soprano heel die shotgun leegschoot en daarna em er ook nog mee sloeg maar deze keer heb ik dat niet gezien..zou kunnen dat het kwam doordat ik niet altijd aan het opletten was.
Een van mijn favoriete films.
quote:Beverly hills cop..
Hij was weer zeer entertaining ja, vooral dat stukje van balki idd, ik was vergeten dat dat erin zat, echt hilarisch
Balki is trouwens zowiezo wel een leuke acteur in Langoliers vond ik em ook erg goed, eigenlijk ns kijken of ie niet in meer goeie films heeft gezeten die ik niet ken.
quote:Beverly hills cop III..
Hij was weer zeer entertaining ja, vooral dat stukje van balki idd, ik was vergeten dat dat erin zat, echt hilarisch
Balki is trouwens zowiezo wel een leuke acteur in Langoliers vond ik em ook erg goed, eigenlijk ns kijken of ie niet in meer goeie films heeft gezeten die ik niet ken.
(eigenlijk is ie dat altijd een beetje )
quote:Akwelllllllll
Op zondag 23 februari 2003 17:01 schreef Bolderbast het volgende:
oja Beverly Hills cop is ie zo'n verwijfd typetje toch
In ResDogs:
JOE
By the way, how's Alabama?
MR. WHITE
Alabama? I haven't seen 'bama in over a year and a half.
JOE
I thought you two were a team.
MR. WHITE
We were for a little while. Did about four jobs together, then decided to call it quits.
JOE
Why?
MR. WHITE
You push that woman/man thing too long and it gets to you after a while.
JOE
What's she doing now?
MR. WHITE
She hooked up with Frank McGarr. They've done a couple jobs together. Hell of a woman. Good little thief.
quote:An alternate ending, which was Quentin Tarantino's original ending to the script. Clarence dies, and Alabama leaves alone with the money. She is then shown driving to Mexico alone, and she delivers a narrative monolongue which indicates that she never really cared about Clarence, but used him to get away from Drexl and get money from the drugs. Tony Scott didn't use this ending because he felt that the audience would fall in love with Clarence and Alabama and would want to see them get away together. In a commentary on the alternate ending, Quentin Tarantino agreed that Tony Scott's "happy ending" was better for the film that he made. QT stated that if he had made the film, he would've used the ending that he had originally written, because he would've made the film in a different tone.
Op maandag 24 februari 2003 02:25 schreef Rude het volgende:
Bitch je moet ook vertellen waarom QT wilde dat Clarence doodging!
Daarna zou Alabama namelijk met Mr. White samenwerken.
quote:ow super, is wel cool die verbanden tussen Tarantino films
Op maandag 24 februari 2003 02:25 schreef Rude het volgende:
Bitch je moet ook vertellen waarom QT wilde dat Clarence doodging!
Daarna zou Alabama namelijk met Mr. White samenwerken.In ResDogs:
JOE
By the way, how's Alabama?MR. WHITE
Alabama? I haven't seen 'bama in over a year and a half.JOE
I thought you two were a team.MR. WHITE
We were for a little while. Did about four jobs together, then decided to call it quits.JOE
Why?MR. WHITE
You push that woman/man thing too long and it gets to you after a while.JOE
What's she doing now?MR. WHITE
She hooked up with Frank McGarr. They've done a couple jobs together. Hell of a woman. Good little thief.
net zoals de Vega Brothers......zouden die niet een eigen film krijgen??? (prequel van ResDogs en Pulp?)
Heel mooi en aangrijpend verhaal, en ik denk een van de beste romantische / liefdesfilms die ik ooit heb gezien...
Voor mij niet de beste Tarantino (telt het eigenlijk wel als Tarantino indien hij schrijft maar niet regisseert? . ), maar wel erg, erg mooi.
De romantiek komt echt veel beter en geloofwaardiger naar voren als je er zo veel andere genres in vermengd ook.
wellicht staat dat op de 2e disc die ik nog met bekijken
Verder worden er allemaal grote namen genoemd maar de meesten hebben maar 1 of 2 scenes;
Val Kilmer - 2 scenes, totaal niet herkenbaar
Christopher Walken - 1 scene
Gary Oldman - 2 scenes
Samuel L Jackson - 1 korte scene
alleen Brad Pitt, Tom Sizemore, Bronson Pinchjot en die gozer die ook in RS speelt hebben wat grotere bijrollen
quote:Maar wat een scene!
Op donderdag 18 september 2003 21:01 schreef MikeyMo het volgende:
Christopher Walken - 1 scene
En Gary Oldman als pooier Drexl is ook al zo ontzettend goed.
quote:Jij was toch diegene met dat topic wanneer is iets een spoiler?
Op donderdag 18 september 2003 21:01 schreef MikeyMo het volgende:
Vette film, ik had hem nog nooit gezien. Wellicht dat een non-happy-end beter was geweest. N denk je dat hij dood is en staat hij toch weer op. Het was wellicht interessanter geweest als we hadden gezien wat er gebeurd was als hij dood was, ben benieuwd wat ze dan zou doen
Nog iets van opgestoken?
quote:nee, niemand liet me zien wat er nou spoilerig is aan mijn opmerkingen.
Op donderdag 18 september 2003 21:50 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Jij was toch diegene met dat topic wanneer is iets een spoiler?
Nog iets van opgestoken?
[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 18-09-2003 22:36]
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 18-09-2003 23:21]
Hier in Oostenrijk komt hij gemiddled 2 x per jaar p de buis en ik zie hem altijd
Alleen die muzek al is grens geniaal
Arquette als Alabama een ongelovelijke vrouw.
Slater sowieso de beste acteur alive
Dennis hopper met zijn neukende arabieren helemaal te gek
Christopher Walker geniaal als altijd , iden garry oldmann
Een mooie romance, tarantino bloed overal
Helemaal te gek
[Dit bericht is gewijzigd door CANARIS op 17-10-2003 16:10]
quote:Cool! Eerst 6th Sense en nu TR op Belgie.
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:25 schreef k_man het volgende:
Over een kwartiertje dus.
Ironie is, om het voorzichtig uit te drukken, een belangrijk kenmerk van het werk van Quentin Tarantino. De 31-jarige, zojuist terecht met een Gouden Palm voor zijn tweede geniale film Pulp Fiction onderscheiden scenarist en regisseur was in Cannes ook te zien in een bijrolletje in een van de vele debuutfilms van de jonge, interessante generatie Amerikaanse filmmakers. Tarantino speelt in Rory Kelly's Sleep with Me de ongenode gast op een feestje, die iedereen lastig valt met zijn weinig voor de hand liggende theorie over Top Gun. Onder het oppervlak van een romantisch tienerdrama over stoere vliegeniers en een leuke meid zou een verhandeling over homo-erotiek schuil gaan. Zo neemt Tarantino wraak op de gladde Britse regisseur Tony Scott, de maker van Top Gun èn van True Romance, het eerste script dat Tarantino ooit schreef en dat door Scott bijna naar de verdommenis geholpen werd.
quote:Dat vond ik ook, naast het stuk over de Moren dan, een van de leukste stukjes.
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:39 schreef k_man het volgende:
"I would fuck Elvis... I mean when he was alive, not now."
quote:Niet waar. Quentin was erg tevreden met True Romance, zie onder andere het artikel uit de Village Voice op de R1 SE van Pulp Fiction. Filmsnob.
Op zondag 2 november 2003 14:36 schreef kamagurka het volgende:
Quitin is nooit erg blij met de manier hoe zijn films door anderen worden afgehandeld. Natural Born Killers vond hij ook reteslecht (waar ik het deels wel mee eens ben) en was woedend op oliver stone.
Maar in dit geval vind ik toch niet dat ie gelijk heeft. Als ie true romance als derde film had ipv. die suffe jackie brown had ik flink hogere dunk van hem gehad eerlijk gezegd.
quote:Daar hebben we lulletje lampepit ook weer hoor, die net anderhalve film heeft gezien en wel s wat leest
Op zondag 2 november 2003 17:08 schreef Sai het volgende:[..]
Niet waar. Quentin was erg tevreden met True Romance, zie onder andere het artikel uit de Village Voice op de R1 SE van Pulp Fiction. Filmsnob.
Ik reageerde dan ook op deze user, oetlul:
quote:
Op zondag 2 november 2003 14:29 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
QT was echter niet zo blij met True Romance.
Een stukje uit een NRC-recencie:Ironie is, om het voorzichtig uit te drukken, een belangrijk kenmerk van het werk van Quentin Tarantino. De 31-jarige, zojuist terecht met een Gouden Palm voor zijn tweede geniale film Pulp Fiction onderscheiden scenarist en regisseur was in Cannes ook te zien in een bijrolletje in een van de vele debuutfilms van de jonge, interessante generatie Amerikaanse filmmakers. Tarantino speelt in Rory Kelly's Sleep with Me de ongenode gast op een feestje, die iedereen lastig valt met zijn weinig voor de hand liggende theorie over Top Gun. Onder het oppervlak van een romantisch tienerdrama over stoere vliegeniers en een leuke meid zou een verhandeling over homo-erotiek schuil gaan. Zo neemt Tarantino wraak op de gladde Britse regisseur Tony Scott, de maker van Top Gun èn van True Romance, het eerste script dat Tarantino ooit schreef en dat door Scott bijna naar de verdommenis geholpen werd.
quote:Ik weet ook niet wat meneer tegen me heeft, maar hij kan het krijgen als ie wil
Op zondag 2 november 2003 18:47 schreef BlaatschaaP het volgende:
Sai en Kama, doe's wat liever tegen elkaar?
quote:Vind hem erg Tarantino-stijl eigenlijk
Op zondag 2 november 2003 19:03 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dat vind ik niet zo. Maar wel een hele goeie film
.
Maar goed zoals wel vaker in dit forum: smaken verschillen .
quote:Dat wel, gelukkig maar...anders vind iedereen de Skulls een top film
Op woensdag 7 januari 2004 17:45 schreef knep het volgende:Maar goed zoals wel vaker in dit forum: smaken verschillen
.
quote:Oeh, dan moet ik daar zeker maar weer eens langsgaan (in de hoop dat het nog steeds zo is
Op woensdag 7 januari 2004 23:08 schreef TFM het volgende:
kleine tip: De dvd van true romance (niet de special edition) ligt nu bij de Free Record Shop voor 9.99
Heb hem afgelopen week voor het eerst gezien en vond het echt een superfilm. Echt fantastisch. En gewoon de actie, het gestoorde erin enzo, maar ook de leuke dialogen, de romance, de soundtrack etc. ect.
Maar goed, ff een vraagje, Hans Zimmer heeft voor de Soundtrack bekende nummers gebruikt, maar heeft zelf ook wat in elkaar geflanst , ik weet niet of iemand het zich voor de geest kan halen, maar het is een speciaal soort instrument wat hierin wordt gebruikt. Heb alleen geen flauw idee welke, en vond het wel erg mooi klinken.
Dit nummer bijvoorbeeld: You're so Cool.
Iemand enig idee??
Vanavond dus!!quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:40 schreef MikeyMo het volgende:
Volgende week weer op TV:
31 Maart - 22:25 - Veronica
Gewoon kijken, vindt je hem goed dan koop je de DVD.quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:42 schreef Opie het volgende:
Wat een kut kwaliteit weer zeg. Alsof ze een oud VHS bandje uit de jaren 80 aan het afspelen zijn.
Is de beeldkwaliteit op DvD beter dan? (heb hem thuis namelijk)quote:Op woensdag 31 maart 2004 23:04 schreef Shogo het volgende:
[..]
Gewoon kijken, vindt je hem goed dan koop je de DVD.![]()
Ik vind van wel, zitten wel wat vuiltjes zo hier en daar of wat onscherpte maar naar mijn mening wel dus.quote:Op donderdag 1 april 2004 00:18 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Is de beeldkwaliteit op DvD beter dan? (heb hem thuis namelijk)
Ik vind idd dat de beeldkwaliteit van deze film erbarmelijk isZonde, want het is een meesterwerk!
Ik dacht al dat ik me vergist had...quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:24 schreef SunChaser het volgende:
Ik kon me trouwens herinneren dat Alabama degene was die Chris Penn doodschoot. Hier was dat niet het geval.
quote:In the R rated version, Chris Penn's character of the police officer is shot and killed by one of the mafia guys. In the Unrated version, he is killed by Alabama.
Oki. Ik heb hem ook maar 1 keer gezien hequote:Op zondag 15 augustus 2004 19:24 schreef SunChaser het volgende:
Nee, hij gooide de drugskoffer omhoog, dat werd stukgeschoten dus kwam er een witte wolk en kon hij wegrennen.
Kijk, daar heb je wat aan, zo'n kickquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond, Veronica, 22:25 uur
Erg gave film
Hou er wel rekening mee wie die vergelijking trekt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:00 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je wat aan, zo'n kick![]()
Maar omPulp Fiction
te evenaren moet TR wel verrekte goed zijn. Ik ben benieuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |