Ironie is, om het voorzichtig uit te drukken, een belangrijk kenmerk van het werk van Quentin Tarantino. De 31-jarige, zojuist terecht met een Gouden Palm voor zijn tweede geniale film Pulp Fiction onderscheiden scenarist en regisseur was in Cannes ook te zien in een bijrolletje in een van de vele debuutfilms van de jonge, interessante generatie Amerikaanse filmmakers. Tarantino speelt in Rory Kelly's Sleep with Me de ongenode gast op een feestje, die iedereen lastig valt met zijn weinig voor de hand liggende theorie over Top Gun. Onder het oppervlak van een romantisch tienerdrama over stoere vliegeniers en een leuke meid zou een verhandeling over homo-erotiek schuil gaan. Zo neemt Tarantino wraak op de gladde Britse regisseur Tony Scott, de maker van Top Gun èn van True Romance, het eerste script dat Tarantino ooit schreef en dat door Scott bijna naar de verdommenis geholpen werd.
quote:Dat vond ik ook, naast het stuk over de Moren dan, een van de leukste stukjes.
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:39 schreef k_man het volgende:
"I would fuck Elvis... I mean when he was alive, not now."
quote:Niet waar. Quentin was erg tevreden met True Romance, zie onder andere het artikel uit de Village Voice op de R1 SE van Pulp Fiction. Filmsnob.
Op zondag 2 november 2003 14:36 schreef kamagurka het volgende:
Quitin is nooit erg blij met de manier hoe zijn films door anderen worden afgehandeld. Natural Born Killers vond hij ook reteslecht (waar ik het deels wel mee eens ben) en was woedend op oliver stone.
Maar in dit geval vind ik toch niet dat ie gelijk heeft. Als ie true romance als derde film had ipv. die suffe jackie brown had ik flink hogere dunk van hem gehad eerlijk gezegd.
quote:Daar hebben we lulletje lampepit ook weer hoor, die net anderhalve film heeft gezien en wel s wat leest
Op zondag 2 november 2003 17:08 schreef Sai het volgende:[..]
Niet waar. Quentin was erg tevreden met True Romance, zie onder andere het artikel uit de Village Voice op de R1 SE van Pulp Fiction. Filmsnob.
Ik reageerde dan ook op deze user, oetlul:
quote:
Op zondag 2 november 2003 14:29 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
QT was echter niet zo blij met True Romance.
Een stukje uit een NRC-recencie:Ironie is, om het voorzichtig uit te drukken, een belangrijk kenmerk van het werk van Quentin Tarantino. De 31-jarige, zojuist terecht met een Gouden Palm voor zijn tweede geniale film Pulp Fiction onderscheiden scenarist en regisseur was in Cannes ook te zien in een bijrolletje in een van de vele debuutfilms van de jonge, interessante generatie Amerikaanse filmmakers. Tarantino speelt in Rory Kelly's Sleep with Me de ongenode gast op een feestje, die iedereen lastig valt met zijn weinig voor de hand liggende theorie over Top Gun. Onder het oppervlak van een romantisch tienerdrama over stoere vliegeniers en een leuke meid zou een verhandeling over homo-erotiek schuil gaan. Zo neemt Tarantino wraak op de gladde Britse regisseur Tony Scott, de maker van Top Gun èn van True Romance, het eerste script dat Tarantino ooit schreef en dat door Scott bijna naar de verdommenis geholpen werd.
quote:Ik weet ook niet wat meneer tegen me heeft, maar hij kan het krijgen als ie wil
Op zondag 2 november 2003 18:47 schreef BlaatschaaP het volgende:
Sai en Kama, doe's wat liever tegen elkaar?
quote:Vind hem erg Tarantino-stijl eigenlijk
Op zondag 2 november 2003 19:03 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dat vind ik niet zo. Maar wel een hele goeie film
.
Maar goed zoals wel vaker in dit forum: smaken verschillen
.
quote:Dat wel, gelukkig maar...anders vind iedereen de Skulls een top film
Op woensdag 7 januari 2004 17:45 schreef knep het volgende:Maar goed zoals wel vaker in dit forum: smaken verschillen
.
quote:Oeh, dan moet ik daar zeker maar weer eens langsgaan (in de hoop dat het nog steeds zo is
Op woensdag 7 januari 2004 23:08 schreef TFM het volgende:
kleine tip: De dvd van true romance (niet de special edition) ligt nu bij de Free Record Shop voor 9.99
Heb hem afgelopen week voor het eerst gezien en vond het echt een superfilm. Echt fantastisch. En gewoon de actie, het gestoorde erin enzo, maar ook de leuke dialogen, de romance, de soundtrack etc. ect.
Maar goed, ff een vraagje, Hans Zimmer heeft voor de Soundtrack bekende nummers gebruikt, maar heeft zelf ook wat in elkaar geflanst
, ik weet niet of iemand het zich voor de geest kan halen, maar het is een speciaal soort instrument wat hierin wordt gebruikt. Heb alleen geen flauw idee welke, en vond het wel erg mooi klinken.
Dit nummer bijvoorbeeld: You're so Cool.
Iemand enig idee??
Vanavond dus!!quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:40 schreef MikeyMo het volgende:
Volgende week weer op TV:
31 Maart - 22:25 - Veronica
Gewoon kijken, vindt je hem goed dan koop je de DVD.quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:42 schreef Opie het volgende:
Wat een kut kwaliteit weer zeg. Alsof ze een oud VHS bandje uit de jaren 80 aan het afspelen zijn.
Is de beeldkwaliteit op DvD beter dan? (heb hem thuis namelijk)quote:Op woensdag 31 maart 2004 23:04 schreef Shogo het volgende:
[..]
Gewoon kijken, vindt je hem goed dan koop je de DVD.![]()
Ik vind van wel, zitten wel wat vuiltjes zo hier en daar of wat onscherpte maar naar mijn mening wel dus.quote:Op donderdag 1 april 2004 00:18 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Is de beeldkwaliteit op DvD beter dan? (heb hem thuis namelijk)
Ik vind idd dat de beeldkwaliteit van deze film erbarmelijk isZonde, want het is een meesterwerk!
Ik dacht al dat ik me vergist had...quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:24 schreef SunChaser het volgende:
Ik kon me trouwens herinneren dat Alabama degene was die Chris Penn doodschoot. Hier was dat niet het geval.
quote:In the R rated version, Chris Penn's character of the police officer is shot and killed by one of the mafia guys. In the Unrated version, he is killed by Alabama.
Oki. Ik heb hem ook maar 1 keer gezien hequote:Op zondag 15 augustus 2004 19:24 schreef SunChaser het volgende:
Nee, hij gooide de drugskoffer omhoog, dat werd stukgeschoten dus kwam er een witte wolk en kon hij wegrennen.
Kijk, daar heb je wat aan, zo'n kickquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond, Veronica, 22:25 uur
Erg gave film
Hou er wel rekening mee wie die vergelijking trekt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:00 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je wat aan, zo'n kick![]()
Maar omPulp Fiction
te evenaren moet TR wel verrekte goed zijn. Ik ben benieuwd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |