quote:
Op donderdag 29 mei 2025 14:28 schreef bloodymary1 het volgende:[..]
Is dat niet al 20 jaar in WC Woensel zo? Iedereen gaat toch gewoon naar de stad. Maar buiten dat is dat niet alleen daar zo, maar bijvoorbeeld ook in kleinere steden. Zoals Weert.
Ik heb meer dan 4 jaar in Woensel gewerkt en de foto's zijn gemaakt met een vertekend beeld. Alle winkels gesloten of smorgens vroeg gemaakt. Niet tijdens openingstijden. Woensel wordt binnen nu en een paar jaar drastisch omgebouwd met woningen erbij. Juist kon woensel het winnen van de stad door de lagere of ontbrekende parkeergelden maarja inmiddels ook daar betalen.
Woensel heeft eigenlijk de strijd verloren van het internet, waar je in de stad nog terecht kan voor bioscoop, terrasje, uitgaan (Stratumseind) en veel bijkletscafeetjes, pop-up stores en andere hippe dingen is Woensel altijd voor de gewone man geweest. Het arbeidersvolk wat nog niet zo bekend was met internet, maar inmiddels is dat ook grotendeels vervangen door Temu, Shein en andere winkels zoals
Bol.com. De ondernemers in Woensel kennen elkaar bijna allemaal en er valt heus nog wel een boterham te verdienen maar het is wel moeilijk.
Ik kom er nog best graag aangezien het in de stad drukt lijkt, maar ook daar gaat het niet goed. Kijk maar eens naar een winkel zoals Costes, mega groot en bijna niemand binnen.
Eindhoven Centrum geeft een vertekend beeld door de vele toeristen, expats en de Primark. Veel winkels in de peperdure straat Demer draaien helemaal niet zo goed, zijn weg of hebben een onophoudelijke advertentie om personeel te vinden. Kennelijk verdiend het dan toch niet zo goed dat men daar wil of blijft werken.
Hier ook een artikel over de nieuwe Blokker
NewDe naamswijziging vind ik geen slimme keuze. Dan had men beter voor een compleet nieuwe naam kunnen gaan?
https://www.ed.nl/binnenl(...)tje-anders~a44a9cfa/[ Bericht 2% gewijzigd door W00fer op 30-05-2025 23:01:27 ]