quote:Nederlandse Casa-winkels ook dicht, faillissement aangevraagd door werknemers en vakbond
Vakbond AVV en de ondernemingsraad van woonwinkel CASA vragen faillissement aan voor de Nederlandse tak van het bedrijf bij de rechter. Het bedrijf betaalde de salarissen over maart niet uit nadat het Belgische moederbedrijf eerder al op de fles was gegaan.
"Werknemers hebben er geen vertrouwen meer in dat de onderneming nog een toekomst heeft", zegt vakbond AVV in een verklaring. "Het bedrijf heeft de salarissen over maart niet uitbetaald, ondanks alle toezeggingen vanuit het bedrijf." En daarmee komen werknemers volgens de bond in de knel. "Andere rekeningen staan ook al lange tijd open", aldus AVV.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)voor-woonwinkel-casa
Mooi zo. Duurste super van allemaal. En maar blaten dat ze de goedkoopste zijn. Sukkels.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Hoewel nog lang niet failliet is Jumbo verder aan het afzakken
https://www.quotenet.nl/z(...)zer-van-eerd-hiiper/
Wat ik ook op Reddit las was dat ze extreem traag waren op uitleveren, kortom dan leef je op de pof van de kopers, dat gaat doorgaans niet zo lang goed, maar levert wel heel veel geld op.quote:Op woensdag 9 april 2025 01:45 schreef W00fer het volgende:
Bax had dus 60 miljoen schuld en 1 miljoen winst? Of hoe moet ik dit lezen? De bruto marge was goed maar teveel producten (verkopen ze alle 46.000?) En de bekende coronaschulden.
https://www.accountancyva(...)e-jaarrekening-niet/
Mwa, dat assortiment is ook te halen bij Xenos, Action, Leen Bakker, Kwantum en tig andere "woonwinkels"quote:Op woensdag 9 april 2025 10:30 schreef W00fer het volgende:
Bij supermarkten heb je nog keuze maar als Casa omvalt heb je alweer bijna de neiging om naar IKEA te gaan terwijl die al rijk genoeg zijn.
Wel een stuk minder dan een paar decennia terug.quote:
Action kun je met alle respect geen woonwinkel noemen.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, dat assortiment is ook te halen bij Xenos, Action, Leen Bakker, Kwantum en tig andere "woonwinkels"
90 procent van Nederland woont niet in Amsterdamquote:Op woensdag 9 april 2025 11:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wel een stuk minder dan een paar decennia terug.
En als je in Amsterdam woont is minstens driekwart Albert Heijn.
Klopt, maar het zal je verbazen hoeveel mensen daar toch woonaccessoires kopen.quote:Op donderdag 10 april 2025 00:56 schreef W00fer het volgende:
[..]
Action kun je met alle respect geen woonwinkel noemen.
Ik ga alleen naar de Jumbo voor wat aparte soja producten en de onze heeft ook een groot assortiment speciaalbiertjes.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:30 schreef W00fer het volgende:
Jumbo heeft de gun factor niet meer. Zeker nu nu alles na hyperinflatie zo duur is geworden en Den Haag geen enkele rem zet op de prijzen.
De F1 is ook afgelopen binnenkort in Nederland dus indirect hoef je hen daar ook niet meer voor te spekken.
Probleem is wel hoe meer grote winkels omvallen hoe minder aanbod. De kleinere winkels zijn allemaal opgekocht of omgevallen en als er dan een grote omvalt is dat niet zomaar opgevuld.
Bij supermarkten heb je nog keuze maar als Casa omvalt heb je alweer bijna de neiging om naar IKEA te gaan terwijl die al rijk genoeg zijn.
Daarom zit ik ook te wachten op het faillisement van Max ICT, die werken op dezelfde manier.quote:Op woensdag 9 april 2025 06:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik ook op Reddit las was dat ze extreem traag waren op uitleveren, kortom dan leef je op de pof van de kopers, dat gaat doorgaans niet zo lang goed, maar levert wel heel veel geld op.
Speciaalbier kun je toch beter bij een slijter halen dan bij de Veghelse grootverdiener?quote:Op donderdag 10 april 2025 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ga alleen naar de Jumbo voor wat aparte soja producten en de onze heeft ook een groot assortiment speciaalbiertjes.
Er zijn helaas steeds minder computerwinkels. De fysieke zijn al de nek om, de onlinewinkels zijn er nog maar een paarquote:Op donderdag 10 april 2025 10:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daarom zit ik ook te wachten op het faillisement van Max ICT, die werken op dezelfde manier.
Informatique PC's zijn absoluut top. Gaan jaren mee.quote:Op donderdag 10 april 2025 23:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb van @:jimbo gehoord dat Informatique ook kut is
Yup, heb er zelf tweemaal een pc gekocht en die gingen lang mee. Zal wel iets persoonlijks zijnquote:Op vrijdag 11 april 2025 07:48 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Informatique PC's zijn absoluut top. Gaan jaren mee.
Kan ook, maar ik heb geen slijters in de buurt. Behalve Gall & Gall, maar hun speciaalbier aanbod zuigt apenballen.quote:Op donderdag 10 april 2025 21:34 schreef W00fer het volgende:
[..]
Speciaalbier kun je toch beter bij een slijter halen dan bij de Veghelse grootverdiener?
MaxICT is ook een dozenschuiver, daarom noemde ik ze. Al meerdere keren meegemaakt dat ze een leverdatum beloofden, maar die niet haalden en ik moest annuleren en mijn gedl terug kreeg. Ze hebben geen voorraden, maar doen wel alsof.quote:Op donderdag 10 april 2025 21:36 schreef W00fer het volgende:
[..]
Er zijn helaas steeds minder computerwinkels. De fysieke zijn al de nek om, de onlinewinkels zijn er nog maar een paar
Megekko
Informatique
Max ICT
De rest zijn puur dozenschuivers. Coolblue kan ik geen computerwinkel noemen net als Mediamarkt. Ze hebben niet of nauwelijks losse onderdelen.
De tijd van 4Launch, Paradigit, Mycom, Computerland en vele andere is voorbij.
Mwoah je hebt nog best veel kleine zelfstandige winkeltjes die ook verdienen met reparaties, er zit hier een aardige in de buurt, en die gun ik graag die 10 procent extra, daarnaast gewoon goede service en informatie.quote:Op donderdag 10 april 2025 21:36 schreef W00fer het volgende:
[..]
Er zijn helaas steeds minder computerwinkels. De fysieke zijn al de nek om, de onlinewinkels zijn er nog maar een paar
Megekko
Informatique
Max ICT
De rest zijn puur dozenschuivers. Coolblue kan ik geen computerwinkel noemen net als Mediamarkt. Ze hebben niet of nauwelijks losse onderdelen.
De tijd van 4Launch, Paradigit, Mycom, Computerland en vele andere is voorbij.
Vorig jaar mijn laptop van een nieuw scherm en nieuwe ssd laten voorzien bij zo'n zelfstandige reparatiezaak. Scheelt weer een nieuwe laptop kopen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah je hebt nog best veel kleine zelfstandige winkeltjes die ook verdienen met reparaties, er zit hier een aardige in de buurt, en die gun ik graag die 10 procent extra, daarnaast gewoon goede service en informatie.
Ja, ik heb er een tijdje terug nog een Raspberry gekocht, kreeg gelijk allerlei deskundige tips mee, die me een hoop gezeur hebben bespaart.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vorig jaar mijn laptop van een nieuw scherm en nieuwe ssd laten voorzien bij zo'n zelfstandige reparatiezaak. Scheelt weer een nieuwe laptop kopen.
Idd. Ik word altijd gebeld door die winkel wat reparatie gaat kosten of ik daar mee akkoord ga of niet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, ik heb er een tijdje terug nog een Raspberry gekocht, kreeg gelijk allerlei deskundige tips mee, die me een hoop gezeur hebben bespaart.
Het upgraden van een Videokaart is sowieso vaak tricky omdat vaak andere factoren meer limiterend zijn, in zo een geval goed opletten en advies vragen of het het waard is.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Idd.
Het enige jammere is dat de videokaart niet kan upgraden van mijn laptop.
Dus toch over een paar jaar weer een nieuwe kopen.
100%quote:Op donderdag 10 april 2025 23:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb van @:jimbo gehoord dat Informatique ook kut is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |