abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217847540
Hier in Nijmegen zaten Game Mania, CEX en Nedgame binnen 100 meter van elkaar.
Nu is alleen Nedgame nog over.

Game Mania en CEX zaten in de Burchtstraat, en dat is een van dé twee Nijmeegse winkelstraten (de ander, Broerstraat ligt om de hoek).
Dus de huurprijs zal ook meespelen.

De Nedgame ligt in een zijstraatje, in het zicht.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 4 juni 2025 @ 14:04:34 #227
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217847764
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat is echt het afvoerputje van Eindhoven qua winkels :P gewoon naar de binnenstad gaan,
Ik was toch al in Eindhoven en wilde ook even naar Scapino, die niet in de binnenstad zit, maar wel in Woens XL. Dus ik week even uit.

(Een recent adviesje van de dokter voor extreem smalle voeten: probeer de Scapino eens. Helaas, ook daar niet geslaagd. Eventueel had ik het ook in Uden kunnen proberen, maar goed.)

Nou ja, ik heb de treurtrip-man nog aan wat leuke beelden kunnen helpen. :')
  woensdag 4 juni 2025 @ 14:07:57 #228
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217847802
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:04 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik was toch al in Eindhoven en wilde ook even naar Scapino, die niet in de binnenstad zit, maar wel in Woens XL. Dus ik week even uit.

(Een recent adviesje van de dokter voor extreem smalle voeten: probeer de Scapino eens. Helaas, ook daar niet geslaagd. Eventueel had ik het ook in Uden kunnen proberen, maar goed.)

Nou ja, ik heb de treurtrip-man nog aan wat leuke beelden kunnen helpen. :')
oh ja, die hebben ook eerst in een soort mini winkelcentrumpje in een zijtak van de rechtestraat gezeten, waar niemand kwam. Op een dag zocht ik ze en waren ze verdwenen naar Woensel.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 4 juni 2025 @ 14:09:45 #229
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217847826
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
oh ja, die hebben ook eerst in een soort mini winkelcentrumpje in een zijtak van de rechtestraat gezeten, waar niemand kwam. Op een dag zocht ik ze en waren ze verdwenen naar Woensel.
Ja, naast het ook al ter ziele Mid-Town (20-25 jaar terug regelmatig geweest). Met die half werkende roltrap.
pi_217847889
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 13:05 schreef alpeko het volgende:
Er komt hier binnenkort weer een Blokker in het dorp. Op dezelfde locatie _O_ Zin in.
Hier ook! :D
In de stad dan, naast een Scapino bij een meubelboulevard.
Ze hadden op den duur minstens 70 of 75% korting.
Ja, toen kwam men er massaal op af.
Kunnen ze de winkel weer opnieuw inrichten. :')
pi_217848172
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Wel raar, ik dacht dat een deel van de waren sowieso al achter glas zit, dan zijn ze echt puur uit op het contante geld?
Het laatste vermoed ik, 1 van de weinige zaken waar mensen nog veel met cash geld betalen om een niet geregistreerd toestel te kopen, je weet wel wat voor types ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 4 juni 2025 @ 14:49:04 #232
174940 W00fer
Maar echt
pi_217848248
Ik begrijp er geen zak van. Bij CEX in Eindhoven zijn de hele dag, elke dag mensen binnen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 4 juni 2025 @ 14:56:19 #233
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217848334
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:49 schreef W00fer het volgende:
Ik begrijp er geen zak van. Bij CEX in Eindhoven zijn de hele dag, elke dag mensen binnen.
Hoge huren wellicht? Die winkelstraat is duur, de marges op hun verkopen wellicht niet zo hoog.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:07:38 #234
174940 W00fer
Maar echt
pi_217848461
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoge huren wellicht? Die winkelstraat is duur, de marges op hun verkopen wellicht niet zo hoog.
Volgens een gerucht op Tweakers hebben de verzekeraars besloten om CEX niet meer te verzekeren, op basis van anonieme medewerkers. Of dit waar is weet ik niet. Misschien dat iemand het bij CEX kan checken.
Of er zaten te veel gestolen goederen tussen, je weet het niet.

Ik weet wel dat bij Usedproducts de politie met regelmaat kwam checken maargoed die zijn ook al honderd jaar open. Dus ik heb geen idee.
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:37:31 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217848723
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:07 schreef W00fer het volgende:

[..]
Volgens een gerucht op Tweakers hebben de verzekeraars besloten om CEX niet meer te verzekeren, op basis van anonieme medewerkers. Of dit waar is weet ik niet. Misschien dat iemand het bij CEX kan checken.

Ik weet wel dat bij Usedproducts de politie met regelmaat kwam checken maargoed die zijn ook al honderd jaar open. Dus ik heb geen idee.
Oei.
pi_217849364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:07 schreef W00fer het volgende:

[..]
Dat klinkt best aannemelijk, degene hier in de buurt zijn ook al meerdere keren overvallen. Op een gegeven moment houdt het op.
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:20:31 #237
174940 W00fer
Maar echt
pi_217856905
Juweliers worden ook overvallen maar wellicht betalen de merken mee aan de premie.

Het is jammer want CEX is een van de weinige winkels waar nog fysieke producten liggen.

Vodafone Odido en vele anderen hebben alles vervangen door dummy apparaten.

Bij de Turkse telefoonzaakjes zie je bijna alleen maar hoesjes en nog wat prepaid toestellen.
pi_217857078
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De vestiging in Nijmegen zit/zat iig ook in een van de twee duurste winkelstraten.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 01:36:51 #239
174940 W00fer
Maar echt
pi_217872060
Ik snap niet dat de huren nog steeds zo hoog zijn. De WOZ waarde is hoog maar je mag na de faillissementsgolf na de coronasteun blij zijn dat je als verhuurder nog een huurder kan vinden.

Ergens hoorde / las ik wel dat leegstand meer oplevert dan bezetting. Dat men daar niks aan doet is ook krankzinnig natuurlijk.

• Afwaardering van het pand door leegstand is ook nog eens aftrekbaar van de belasting
• Panden leveren meer op wanneer ze in bulk doorgaan naar de volgende eigenaar (uitponden)

Als je als ondernemer bij moet tekenen voor 3 of 5 jaar tja wie weet is er dan nog veel meer overgenomen door internet of AI dus moet je dat risico wel willen nemen?
pi_217874252
In (overdekt) winkelcentrum Dukenburg is ook al jaren veel leegstand.

In het drukste gedeelte staan een paar winkels al lang leeg, maar in een zijtak van dat winkelcentrum staan er wel een stuk of 9 al jaren leeg. Slechts hier en daar een winkeltje.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:08:22 #241
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217874595
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:49 schreef StateOfMind het volgende:

In het drukste gedeelte staan een paar winkels al lang leeg, maar in een zijtak van dat winkelcentrum staan er wel een stuk of 9 al jaren leeg. Slechts hier en daar een winkeltje.
Ja, het stuk vanaf de hoofdingang. Aan de andere kant van die ingang zit sinds een poosje MediaMarkt, wat voor loop moet zorgen naar die hoek. Maar vooralsnog helpt het niet.

(2019, maar als je BCC door MediaMarkt vervangt ben je er wel zo'n beetje, qua huidige situatie.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 07-06-2025 11:13:29 ]
pi_217899482
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 01:36 schreef W00fer het volgende:
Ik snap niet dat de huren nog steeds zo hoog zijn. De WOZ waarde is hoog maar je mag na de faillissementsgolf na de coronasteun blij zijn dat je als verhuurder nog een huurder kan vinden.

Ergens hoorde / las ik wel dat leegstand meer oplevert dan bezetting. Dat men daar niks aan doet is ook krankzinnig natuurlijk.

• Afwaardering van het pand door leegstand is ook nog eens aftrekbaar van de belasting
• Panden leveren meer op wanneer ze in bulk doorgaan naar de volgende eigenaar (uitponden)

Als je als ondernemer bij moet tekenen voor 3 of 5 jaar tja wie weet is er dan nog veel meer overgenomen door internet of AI dus moet je dat risico wel willen nemen?
We hebben in Nederland naast een stikstofcrisis eigenlijk ook een vastgoedcrisis die wonen en ondernemen moeilijk maakt. De vastgoedlobby heeft zeer grote invloed. Dat verdient eigenlijk wel een eigen topic.

De retailer die niet afhankelijk is van doorloop zal winkelstraten en winkelcentra mijden en voor een locatie met gratis parkeren en lage oppervlaktekosten gaan. Dan is internet echt niet zo bedreigend meer.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:42:03 #243
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217899560
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:49 schreef StateOfMind het volgende:

Ik kom er nog regelmatig, de bibliotheek kant dan. Het trekt weer iets aan nu ze wat dingen verbouwd hebben, er iets meer bankjes staan en de verloedering wat aangepakt is.

Winkelcentra blijven moeilijke dingen, in Eindhoven wil de Heuvelgalerie ook nog steeds niet zo. Veel dichtgeplakte panden om te verbloemen dat ze leegstaan, hele bovenverdieping inmiddels niet meer in gebruik en toch trekt het weer af en toe aan, komen mensen evengoed wel langs voor de TKMaxx, de H&M die ook een HOME afdeling heeft, de Intertoys en Lucardi.

[ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 10-06-2025 10:00:27 ]
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:48:11 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217899594
Dat soort mega winkelcentra waren dertig jaar geleden helemaal de bom. Ik weet nog wel dat de heuvelgalerie open ging en we daar speciaal vanuit Venray een dagje naartoe gingen.

Maar het past gewoon niet meer in het hedendaagse koopgedrag. Ze moeten er wat anders voor verzinnen.
pi_217899676
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik kom er nog regelmatig, de bibliotheek kant dan. Het trekt weer iets aan nu ze wat dingen verbouwd hebben, er iets meer bankjes staan en de verloedering wat aangepakt is.

Winkelcentra blijven moeilijke dingen, in Eindhoven wil de Heuvelgalerie ook nog steeds niet zo. Veel dichtgeplakte panden om te verbloemen dat ze leegstaan, hele bovenverdieping inmiddels niet meer in gebruik en toch trekt het weer af en toe aan, komen mensen evengoed wel langs voor de TKMaxx, de H&M die ook ene HOME afdeling heeft, de Intertoys en Lucardi.
TKMaxx en Intertoys zijn bij uitstek winkels die het waarschijnlijk nog wel veel beter zouden doen op een beter bereikbare locatie met meer parkeergelegenheid voor de deur.

De Heuvelgalarie is ook een beetje vleesch noch visch. Het ligt niet echt in de looproute als je gaat winkelen in het centrum. En het is ook weer geen mega mall met veel interessante winkels op die goed bereikbare locatie met veel parkeergelegenheid.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:21:32 #246
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217899791
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 10:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Heuvelgalarie is ook een beetje vleesch noch visch. Het ligt niet echt in de looproute als je gaat winkelen in het centrum.
Mwoah. Vanaf het station door de Demer naar achteren lopen (eventueel ga je eerst naar de Bijenkorf e.d.), en via de Heuvelgalerie weer terug lopen.

Ik vind eerder dat stuk met die boekenwinkel net niet lekker op de route liggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 10-06-2025 11:32:48 ]
pi_217900335
De Bijenkoef _O_
A murky, forgotten land.
pi_217900467
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 01:36 schreef W00fer het volgende:

Ik mag me redelijk WOZ expert noemen en kan je zeggen dat die doorgaans een stuk onder de verkoopprijs van panden ligt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217900650
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De prijzen die je moest betalen voor games vielen soms nog mee, maar als je daar je games wou verkopen dan kreeg je er echt bijna niets meer voor.
Ik heb er best wat games gescoord die online een stuk duurder waren. Het is wel sfeerloze zaak helaas.
Incelfrikandel
pi_217900663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik heb er best wat games gescoord die online een stuk duurder waren. Het is wel sfeerloze zaak helaas.
Dat zeg ik ook:

quote:
De prijzen die je moest betalen voor games vielen soms nog mee, maar als je daar je games wou verkopen dan kreeg je er echt bijna niets meer voor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')