Stond bij ons vroeger gewoon op het intranet (grote verzekeraar), makkelijk. Met kerst altijd eerder.quote:Op maandag 23 december 2024 20:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat er kalenders met betaaldata zijn voor medewerkers. Maar ergens wel logisch ja, dat ze weten of ze in bepaalde maanden 33 dagen boodschappen moeten kunnen betalen en in andere maanden 30 dagen, etc. Wordt er ook wel eens gevraagd naar loonvoorschot of leningen?
Ja maar geven we nietquote:Op maandag 23 december 2024 20:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat er kalenders met betaaldata zijn voor medewerkers. Maar ergens wel logisch ja, dat ze weten of ze in bepaalde maanden 33 dagen boodschappen moeten kunnen betalen en in andere maanden 30 dagen, etc. Wordt er ook wel eens gevraagd naar loonvoorschot of leningen?
Oh echt, dat is wel wat brutaalquote:Op maandag 23 december 2024 20:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja maar geven we nietEn dan schrijven ze rustig ook de general manager en alles en iedereen aan maar het standpunt verandert niet.
Daar kunnen we echt niet aan beginnen. Met een beetje pech komt er een loonbeslag en kun je naar je geld fluiten. Of ze komen niet meer op dagen. We dealen ook wel met loonopschortingen omdat ze ongeoorloofd wegblijven, niet naar de bedrijfsarts gaan etc.quote:Op maandag 23 december 2024 20:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh echt, dat is wel wat brutaalKen wel een paar bedrijven die leningen aanbieden als benefit en de betalingen vervolgens weer inhouden op het loon. Maar weet niet of dat de werkgever/werknemer relatie nu echt ten goede komt.
Hetzelfde hierquote:Op maandag 23 december 2024 08:56 schreef Domnivoor het volgende:
Ik krijg elke werkdag achteraf betaald, ongeacht het seizoen.
Dat zei ik toch @pzynigwat, vraag eens een p&o’er van een grote organisatie hoe dat gaat.quote:Op maandag 23 december 2024 20:50 schreef laziness het volgende:
[..]
Daar kunnen we echt niet aan beginnen. Met een beetje pech komt er een loonbeslag en kun je naar je geld fluiten. Of ze komen niet meer op dagen. We dealen ook wel met loonopschortingen omdat ze ongeoorloofd wegblijven, niet naar de bedrijfsarts gaan etc.
Ik zei ook: gat in de hand.quote:Op maandag 23 december 2024 22:41 schreef ZarB het volgende:
Interessant dat de meesten ervan uitgaan dat mensen die van salaris tot salaris leven weinig geld hebben of "tot een bepaalde laag van de samenleving horen". Ik verdien heel prima, vul alle spaarpotjes op payday en daarna spend ik tot mijn laatste cent (vooral aan mijn kind, etentjes, uitstapjes, aan anderen etc.), uitgekiend tot de volgende uitbetaling. Ik leef dus eigenlijk ook van salaris naar salaris.
https://www.p-direkt.nl/i(...)n/salaris/betaaldataquote:Op maandag 23 december 2024 20:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Achter de hand heb ik zeker, maar dat komt vooral door mijn verstandige manquote:Op maandag 23 december 2024 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zei ook: gat in de hand.
Als je niets achter de hand hebt kun je vlg mij niet echt met geld omgaan.
Ooit was jij de Eva Jinek van FOK! ben je dat nog steeds?quote:Op maandag 23 december 2024 22:44 schreef ZarB het volgende:
[..]
Achter de hand heb ik zeker, maar dat komt vooral door mijn verstandige man
Gek idee hoor, maar zouden alle werkgevers misschien verschillend zijn van elkaar?quote:
Ergens wel mee eens ja. Ook hier verdien ik prima en de dag voor payday is er nog zat over, maar niet genoeg om nog een keer de huur, een maand boodschappen en de zorgverzekering van te betalen. Natuurlijk kan dat prima opgevangen worden met spaargeld, maar als je een baan hebt zou dat niet nodig moeten zijn natuurlijk. Ik heb mijn salaris gewoon nodig om mijn vaste lasten te kunnen voldoen. Dat zal voor vrijwel iedereen zo zijn lijkt me, tenzij je echt 10k netto pakt ofzo. En zelfs dan zal je je leefstijl, woning, auto etc wel op dat inkomen aangepast hebben.quote:Op maandag 23 december 2024 22:41 schreef ZarB het volgende:
Interessant dat de meesten ervan uitgaan dat mensen die van salaris tot salaris leven weinig geld hebben of "tot een bepaalde laag van de samenleving horen". Ik verdien heel prima, vul alle spaarpotjes op payday en daarna spend ik tot mijn laatste cent (vooral aan mijn kind, etentjes, uitstapjes, aan anderen etc.), uitgekiend tot de volgende uitbetaling. Ik leef dus eigenlijk ook van salaris naar salaris.
Ik leef nog net zo van salaris naar salaris als toen ik een kwart verdiende van wat ik nu heb.quote:Op maandag 23 december 2024 22:57 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ergens wel mee eens ja. Ook hier verdien ik prima en de dag voor payday is er nog zat over, maar niet genoeg om nog een keer de huur, een maand boodschappen en de zorgverzekering van te betalen. Natuurlijk kan dat prima opgevangen worden met spaargeld, maar als je een baan hebt zou dat niet nodig moeten zijn natuurlijk. Ik heb mijn salaris gewoon nodig om mijn vaste lasten te kunnen voldoen. Dat zal voor vrijwel iedereen zo zijn lijkt me, tenzij je echt 10k netto pakt ofzo. En zelfs dan zal je je leefstijl, woning, auto etc wel op dat inkomen aangepast hebben.
Denk tquote:Op maandag 23 december 2024 22:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ooit was jij de Eva Jinek van FOK! ben je dat nog steeds?
Ooit zul je geld zien voor wat het werkelijk is.quote:
Nou ja, mijn payday is standaard behoorlijk laat in de maand, een dag of 2 erna wordt er dik 1k aan vast lasten geïncasseerd. Het is nu dus van salaris naar salaris leven in de zin van "als het te laat komt moet ik een honderdje van m'n spaarrekening halen om die incasso's te kunnen betalen en daar heb ik geen zin in/is zonde" in plaats van "als het te laat komt kan ik geen brood meer kopen"quote:Op maandag 23 december 2024 22:59 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik leef nog net zo van salaris naar salaris als toen ik een kwart verdiende van wat ik nu heb.alleen heb ik meer spaargeld.
Hier ook al zo lang ik mij kan herinneren de betaaldata op het intranet en met kerst eerder. Organisatie met 3500+ medewerkers.quote:Op maandag 23 december 2024 20:36 schreef Managarm het volgende:
[..]
Stond bij ons vroeger gewoon op het intranet (grote verzekeraar), makkelijk. Met kerst altijd eerder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |