quote:Automobilist rijdt in op kerstmarkt Maagdenburg, vermoedelijk aanslag
Op de kerstmarkt in de Duitse stad Maagdenburg is een automobilist ingereden op een groep mensen. De bestuurder is aangehouden.
De deelstaatregering in Saksen-Anhalt gaat ervan uit dat het een aanslag was, zegt een woordvoerder tegen Duitse media. De regionale zender MDR meldde kort na het incident op basis van de politie dat er zeker één dode was. Dagblad Bild heeft het inmiddels over elf doden. Dat aantal is niet door officiële bronnen bevestigd.
Ook zijn er berichten dat tussen de 60 en 80 mensen gewond zijn geraakt.
De auto reed naar verluidt recht in op het publiek in de richting van het stadhuis. Er gaan niet-geverifieerde beelden rond op sociale media waarop te zien is dat er mensen op de grond liggen.
'Man uit Saudi-Arabië'
Volgens ooggetuigen die spraken met de lokale krant Mitteldeutsche Zeitung reed de bestuurder in een zwarte SUV. Hij reed door afzettingen om de markt op te komen en ging toen zigzaggen, ogenschijnlijk om zo veel mogelijk slachtoffers te maken, zeggen ze. Toen hij probeerde om te keren, werd hij door politieagenten tegengehouden en gearresteerd.
De krant Die Welt meldt op basis van veiligheidskringen dat de arrestant een man uit Saudi-Arabië is, geboren in 1974. Hij zou de auto kort voor de aanval hebben gehuurd.
De Duitse bondskanselier Scholz zegt in een verklaring op X dat de berichten uit Maagdenburg "op iets slechts duiden". Zijn gedachten zijn bij de slachtoffers en hun families. "Mijn dank gaat uit naar de toegewijde reddingswerkers in deze angstige uren."
'Oorlogsachtige omstandigheden'
De organisator van de kerstmarkt heeft mensen opgeroepen de binnenstad van Maagdenburg te verlaten. De premier van de deelstaat is onderweg naar Maagdenburg. Hij spreekt van een "verschrikkelijke gebeurtenis".
Een man die twee kraampjes uitbaatte op de kerstmarkt, meldt aan de Mitteldeutsche Zeitung dat de automobilist direct langs zijn hamburgerkraam reed en de toonbank omverreed. Hij spreekt van "oorlogsachtige omstandigheden".
quote:22:50 uur
Object in auto: Nog niet helemaal duidelijk
Nadat er een stuk bagage op de passagiersstoel van de auto werd gevonden, hebben de autoriteiten nog niet alles vrijgegeven. Volgens BILD-informatie mogen bewoners nog niet terugkeren naar hun huizen aan de Breiten Weg. Er zijn overwegingen of andere bewoners geëvacueerd moeten worden.
typisch dat je dat homo er nog even bijzet, die zijn natuurlijk nog een graadje erger, koranitisch gezien.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ben je ook zo stoer over witte homoseksuele mannen die kindertjes doen? Of kun je dan wel rationeel denken?
Het is het gebrek aan verantwoordelijkheid wat het westen neemt en 75 in slaap is gevallen. En nu weer eens wakker geschud moet worden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:58 schreef rutger05 het volgende:
Buitengewoon triest dat tegenwoordig vredelievende burgers in Europa die het licht en de gezelligheid opzoeken van elkaars nabijheid moeten vrezen voor de terreur van aanslagen.
Daar is je weergaloze ratio weer.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:58 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik begrijp je volledig. Dat heb ik met blanke mannen. Na zoveel berichten over femicide en pedofiele viezigheid kan ik blanke mannen niet meer als onschuldig zien.
Dit. Waarheid.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:43 schreef GerryDV het volgende: [..] Je bent alleen maar de ellende aan het minimaliseren. Het is er niet eentje. Het is aanslag na aanslag, Jodenjacht, rellen, kleinere criminaliteit, een grote meerderheid uit dezelfde hechte groep die alles gedoogd. Het is een immense botsing tussen culturen waarbij welvarende Westerse landen laatig gevallen worden met een achterlijk geloof en dito cultuur. Hou toch op met downplayen man.
Er zijn veel mensen op deze aardbol intolerant naar anderen toe.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:01 schreef Treinhoer het volgende:
Stop met tolerant zijn naar intoleranten. Simpel zat.
Misschien een spiegel voorhouden...quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:02 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het is het gebrek aan verantwoordelijkheid wat het westen neemt en 75 in slaap is gevallen. En nu weer eens wakker geschud moet worden.
Bron van het probleem in Europa is wat mij betreft Israël. Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Echt, hi-la-risch.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:03 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Nee, het past in je straatje.
Vanwaar jouw fascinatie met homo's en anale seks? Waar het hart vol van is?quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:02 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Dat hij anaal lekker vindt? Geen idee, probeer het maar.
Net alsof andere rassen daar niks van kunnen. Of wou je dit nou als mannenprobleem neerzetten?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:58 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik begrijp je volledig. Dat heb ik met blanke mannen. Na zoveel berichten over femicide en pedofiele viezigheid kan ik blanke mannen niet meer als onschuldig zien.
Jazeker.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:05 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Vanwaar jouw fascinatie met homo's en anale seks? Waar het hart vol van is?
Nee, vanwege de beginselen van de islam. Die deze "debiel in een auto" (het is een ARTS) hebben voortgebracht.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Succes daarmee. Wat een idioot plan.
Miljoenen en miljoenen moslims, die geen vlieg kwaad doen en hun steentje bijdragen, en jij wilt ze allemaal uit zetten vanwege een debiel in een auto.
Komt met de bekering tot een aartsconservatieve middeleeuwse religie. Ga je ineens heel erg anti-homo van worden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:05 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Vanwaar jouw fascinatie met homo's en anale seks? Waar het hart vol van is?
Helemaal terecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:05 schreef Viesdik het volgende:
En dan lees je op dezelfde dag dat de AFD niet uitgenodigd is tijdens de grote verkiezingsdebatten op ZDF e.d.
Als we zo doen met moslims doen we dat natuurlijk met iedereen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Net alsof andere rassen daar niks van kunnen. Of wou je dit nou als mannenprobleem neerzetten?
Ratio, zei je.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:06 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Als we zo doen met moslims doen we dat natuurlijk met iedereen.
Hoe bedoel je dit? Het is niet zo dat als Europa Israël laf op het offerblok gooit dat de terreur vanuit (gepaalde groeperingen en individuen uit) de islamitische hoek er niet meer zal zijn in Europa. Kijk maar naar andere landen, zoals in Afrika.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:02 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het is het gebrek aan verantwoordelijkheid wat het westen neemt en 75 in slaap is gevallen. En nu weer eens wakker geschud moet worden.
Bron van het probleem in Europa is wat mij betreft Israël. Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Wat doen al die Westerse overheden dan in hun landen?quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:06 schreef Thorelf het volgende:
moslim lovers willen alles wat krom is recht praten,maar het feit is dat waar de moslims komen het gedaan is met de vrede en vrijheid!! ze haten de westerse wereld..... en horen er zeker niet in.
Klopt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles wat ook maar bij een fanatieke stroming zit in de moskee en de zandbak ideologie niet los kan laten voorbij de voordeur.
Ja grappig.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:58 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |