abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215937924
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 23:56 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Doe jij dat ook bij elke witte man die een kindje neukt?
Ik vind dit toch wel zo'n bijzondere van moslims. Je vereerde profeet is een kindjes neuker.
pi_215937926
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 december 2024 23:10 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Moslims maken onderdeel uit van een religie, en kunnen als groep simpelweg niet slachtoffer zijn van racisme omdat moslims geen ras zijn. Ik zie veel mensen hier op FOK! en elders spreken over racisme, terwijl eigenlijk discriminatie wordt bedoeld. Het is belangrijk de definities juist te hanteren om een duidelijke discussie mogelijk te maken.
"Het begrip ‘Marokkanen’ valt onder het begrip ‘ras’ in de zin van de strafwet
De juridische betekenis van de term ‘ras’ is veel ruimer dan de betekenis die dit begrip in het Nederlands spraakgebruik en de wetenschap normaal heeft. Gekeken moet worden naar het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie (IVUR). Daarin wordt onder “rassendiscriminatie” verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ‘ras’, ‘huidskleur’, ‘afkomst’ of ‘nationale of etnische afstamming

Nou dat mag misschien nog net. Maar willekeurige woke rechter kan onze wet vast verder oprekken... "
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215937928
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:22 schreef matthijst het volgende:

[..]
Mooi dat die modjes dat zeiken van dat serviesgoed allemaal mooi vinden, maar dan reacties weg editen.
Wat een trietstheid.
Dat zou voor het eerst zijn.
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:23:30 #204
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_215937930
Volgens Die Welt is dit zijn twitter, AFD aanhanger...

twitter
pi_215937938
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind dit toch wel zo'n bijzondere van moslims. Je vereerde profeet is een kindjes neuker.
En ik blijf het vreemd vinden dat mensen dit als argument brengen, terwijl ze niet reageren op mn opmerking dat ik dan blanke mannen ook over 1 kam.scheer.
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:24:52 #206
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215937944
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:22 schreef matthijst het volgende:

[..]
Mooi dat die modjes dat zeiken van dat serviesgoed allemaal mooi vinden, maar dan reacties weg editen.
Wat een trietstheid.

O wow, er verdwijnt ook wel wat van dat anti-Nederland gewauwel. ^O^
Als die user deze week nog gewoon door kan gaan met deze rant kap ik met fok na 10 jaar ,om van te kotsen
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:25:11 #207
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215937946
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Meteen weer die slachtofferrol.
Die Benali moet de ballen uit zijn broek schamen. Mafketel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215937953
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:21 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Het waren anders Marokkanen die NL bijstond. Of komt dat je niet uit?
_O-

Geschiedenis was blijkbaar niet je sterkste vak op school. Er zijn tijdens de oorlog een paar verzopen Marokkanen aangespoeld op de Zeeuwse kust, maar er hebben tijdens WO II nooit Marokkanen in Nederland gevochten. In Italië dan weer echter wél:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Marocchinate
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:25:53 #209
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215937960
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:25 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
_O-

Geschiedenis was blijkbaar niet je sterkste vak op school. Er zijn een paar verzopen Marokkanen aangespoeld op de Zeeuwse kust, maar er hebben tijdens WO II nooit Marokkanen in Nederland gevochten. In Italië dan weer echter wél:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Marocchinate
Dank je
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:26:06 #210
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215937962
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:23 schreef butz0rs het volgende:
Volgens Die Welt is dit zijn twitter, AFD aanhanger...

[ x ]
Als dit juist een islam criticus zou zijn dan snap ik het niet meer hoor. Duitsers waarschuwen voor de radicale Islam?
pi_215937968
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:24 schreef jigggy het volgende:

[..]
Als die user deze week nog gewoon door kan gaan met deze rant kap ik met fok na 10 jaar ,om van te kotsen
Er word je een spiegel voorgehouden en dit is wat je doet? Bizar.
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:28:02 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215937975
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Als dit juist een islam criticus zou zijn dan snap ik het niet meer hoor. Duitsers waarschuwen voor de radicale Islam?
Een extreemrechtse gast met Saudi-Arabische roots zo te zien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215937980
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:25 schreef jigggy het volgende:

[..]
Dank je
Ik ben te moe.

Chat.gpt.
Ja, Marokkanen hebben een belangrijke bijdrage geleverd tijdens de Tweede Wereldoorlog. Marokko was destijds een Frans protectoraat, en veel Marokkanen werden gerekruteerd in het Franse leger, met name in de zogenaamde Goumiers (Marokkaanse infanterie-eenheden) en andere troepen. Hun rol was cruciaal in verschillende campagnes:

1. De bevrijding van Europa

Italië-campagne (1943-1944): Marokkaanse troepen speelden een sleutelrol tijdens de gevechten in Italië, met name bij de Slag om Monte Cassino. Hun vastberadenheid en bergbeklimmingsvaardigheden waren essentieel in het doorbreken van de Duitse linies.

Zuid-Frankrijk (1944): Ze hielpen mee aan de bevrijding van Zuid-Frankrijk als onderdeel van Operatie Dragoon, waarbij ze hielpen om Duitse troepen terug te dringen.

2. Noord-Afrika-campagne (1942-1943)

Marokkaanse soldaten vochten in Noord-Afrika tegen de asmogendheden (Duitsland en Italië) tijdens de gevechten in Algerije, Tunesië en Libië. Dit was een van de eerste stappen richting de geallieerde overwinning.

3. Bijdrage in andere fronten

Naast vechten werden veel Marokkanen ingezet als logistieke steun, bouwers en transporteurs.

Erkenning

Hoewel Marokkaanse soldaten een essentiële rol hebben gespeeld, hebben zij, net als veel andere koloniale troepen, vaak niet de erkenning gekregen die ze verdienden. Hun moed en opoffering worden vandaag de dag meer en meer erkend in historische studies.

Hun deelname toont de wereldwijde inspanning en samenwerking die nodig was om het fascisme te verslaan.
pi_215937986
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:28 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Ik ben te moe.

Chat.gpt.
Ja, Marokkanen hebben een belangrijke bijdrage geleverd tijdens de Tweede Wereldoorlog. Marokko was destijds een Frans protectoraat, en veel Marokkanen werden gerekruteerd in het Franse leger, met name in de zogenaamde Goumiers (Marokkaanse infanterie-eenheden) en andere troepen. Hun rol was cruciaal in verschillende campagnes:

Italië-campagne (1943-1944): Marokkaanse troepen speelden een sleutelrol tijdens de gevechten in Italië, met name bij de Slag om Monte Cassino. Hun vastberadenheid en bergbeklimmingsvaardigheden waren essentieel in het doorbreken van de Duitse linies.

Zuid-Frankrijk (1944): Ze hielpen mee aan de bevrijding van Zuid-Frankrijk als onderdeel van Operatie Dragoon, waarbij ze hielpen om Duitse troepen terug te dringen.

Marokkaanse soldaten vochten in Noord-Afrika tegen de asmogendheden (Duitsland en Italië) tijdens de gevechten in Algerije, Tunesië en Libië. Dit was een van de eerste stappen richting de geallieerde overwinning.

Naast vechten werden veel Marokkanen ingezet als logistieke steun, bouwers en transporteurs.

Erkenning

Hoewel Marokkaanse soldaten een essentiële rol hebben gespeeld, hebben zij, net als veel andere koloniale troepen, vaak niet de erkenning gekregen die ze verdienden. Hun moed en opoffering worden vandaag de dag meer en meer erkend in historische studies.

Hun deelname toont de wereldwijde inspanning en samenwerking die nodig was om het fascisme te verslaan.

Marokkaanse soldaten hebben tijdens de Tweede Wereldoorlog ook een rol gespeeld in de bevrijding van Nederland, hoewel hun betrokkenheid vaak minder bekend is. Dit gebeurde vooral als onderdeel van de Franse koloniale troepen die vochten aan de kant van de geallieerden.

Hoe hebben Marokkaanse soldaten geholpen in Nederland?

1. Bevrijding van Zeeland (Slag om de Schelde, 1944)
Marokkaanse soldaten maakten deel uit van het Franse leger onder leiding van generaal Charles de Gaulle en vochten in de Slag om de Schelde. Deze campagne was cruciaal voor het openen van de haven van Antwerpen, die essentieel was voor de bevoorrading van de geallieerden.

De Marokkaanse troepen stonden bekend om hun uithoudingsvermogen en vechtkracht, vooral in moeilijke omstandigheden zoals moerassen en rivieren.

2. Zuivering van Zuid-Nederland
Na de bevrijding van Zeeland werden Marokkaanse eenheden ook ingezet in andere delen van Zuid-Nederland, waar zij hielpen bij het verdrijven van Duitse troepen.

3. Onderdeel van de Franse 2e Pantserdivisie
Sommige Marokkaanse soldaten vochten onder leiding van de beroemde generaal Leclerc, die met zijn divisie een bijdrage leverde aan de bevrijding van delen van Nederland.

Erfenis en erkenning

Hoewel hun rol in Nederland minder uitgebreid was dan bijvoorbeeld in Italië of Frankrijk, hebben Marokkaanse soldaten wel degelijk bijgedragen aan de bevrijding van Nederlandse grondgebieden. Helaas is er, net als elders in Europa, relatief weinig aandacht geweest voor hun inzet in de geschiedenisboeken. In recente jaren is er echter meer interesse gekomen voor hun bijdrage, met herdenkingen en studies die hun rol belichten.

zaterdag 21 december 2024 @ 00:29:49 #215
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215937992
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:26 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Waar hou je t me voor dan
pi_215938001
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:24 schreef Servieskast het volgende:

[..]
En ik blijf het vreemd vinden dat mensen dit als argument brengen, terwijl ze niet reageren op mn opmerking dat ik dan blanke mannen ook over 1 kam.scheer.
???
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:30:45 #217
28033 Pek
je moet wat
pi_215938003
quote:

[..]
Ik ben te moe.

Chat.gpt.

Erkenning

quote:
Ik ga slapen,.het niveau is vermoeiend.
Leugens.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_215938007
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:26 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Een spiegel nog wel. _O-

Dit forum is echt een broeinest van Hamasaanhangers, pro-Russen, FvD complotwappies en extreem links gespuis geworden.
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:30:50 #219
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215938008
quote:

[..]
Ik ben te moe.

Chat.gpt.

Erkenning

Yallah praat dan
pi_215938012
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Als het geen moslim is ga ik stuk van ironie
pi_215938024
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Een spiegel nog wel. _O-

Dit forum is echt een broeinest van Hamasaanhangers, pro-Russen, FvD complotwappies en extreem links gespuis geworden.
Ik vind het vrij rechts in nws.
pi_215938029
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:30 schreef jigggy het volgende:

[..]
Yallah praat dan
Graag gedaan.

Waarom zeg je Yallah, zemmel
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:32:35 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215938033
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:30 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Ziet er voorlopig niet naar uit idd. Zo te zien juist een extreemrechtse islamhater.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215938039
quote:

[..]
Een spiegel nog wel. _O-

FvD collaboreert tegenwoordig ook met de islam, net als de extreem-linkse marxisten.
Dat maakt het allemaal wel wat overzichtelijker.
pi_215938042
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:22 schreef Servieskast het volgende:
Ik ga slapen,.het niveau is vermoeiend.
Dat niveau ben je zelf onderdeel van en heb je een vrij groot aandeel in.
pi_215938043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:24 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Ik heb niks te maken met die blanke mannen. Jij kiest ervoor om een pedofiel zijn levenslessen te volgen. Zie je hoe zwak je argument is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2024 00:33:24 ]
pi_215938044
De hypocrisie weer :D

Bij elke mesaanval met enkele doden steigeren, moreelridders spelen en met de vinger wijzen :'( :'( :'(

Dat er een genocide in Palestina gaande is met 45.000 doden, 100.000den gewonden en miljoenen die verhongerd worden dat weten ze dan wel recht te praten. }) }) })
pi_215938049
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:30 schreef Pek het volgende:

[..]
[..]
Leugens.
ChatGPT als bron gebruiken. _O-
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:33:45 #229
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215938052
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:32 schreef RotatoR het volgende:

[..]
FvD collaboreert tegenwoordig ook met de islam, net als de extreem-linkse marxisten.
Dat maakt het allemaal wel wat overzichtelijker.
Het is geen lijn maar een hoefijzer
pi_215938063
quote:

[..]
Een spiegel nog wel. _O-

beetje zoals nederland aan het worden is.... haal de 3e wereld hier! en we worden vanzelf een 3e wereld land!
pi_215938067
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:33 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
ChatGPT als bron gebruiken. _O-
Aldus de man die wiki gebruikt. :')
pi_215938071
quote:

[..]
Ik ben te moe.

Chat.gpt.

Erkenning

Ooit gehoord van de "Marokkaanse behandeling"?
pi_215938080
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:33 schreef Conor12 het volgende:

Bij elke mesaanval met enkele doden steigeren, moreelridders spelen en met de vinger wijzen :'( :'( :'(

Dat er een genocide in Palestina gaande is met 45.000 doden, 100.000den gewonden en miljoenen die verhongerd worden dat weten ze dan wel recht te praten. }) }) })
Die middeleeuwse stammenstrijd is niet ons probleem.
pi_215938082
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:30 schreef Servieskast het volgende:
Het probleem is die achterlijke religie, die simpelweg niet past bij de westerse normen en waarden. Dat besef begint zo langzaam aan in steeds meer landen door te dringen gezien hoe her en der gestemd is.
pi_215938090
quote:

En jij doet vrolijk mee aan de hypocrisie.
pi_215938091
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ziet er voorlopig niet naar uit idd. Zo te zien juist een extreemrechtse islamhater.
Ik zie enorm veel islam haters om mij heen (niet westers), maar ik krijg dat hier echt niet uitgelegd.
pi_215938098
quote:

Er is dan ook geen sprake van genocide.
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:38:13 #238
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215938108
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:32 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Graag gedaan.

Waarom zeg je Yallah, zemmel
Zemmel yek? Amina koydum
pi_215938109
quote:
De vermeende dader A. is duidelijk een fan van de AfD, zo blijkt uit een analyse van meerdere van zijn sociale media-accounts door SPIEGEL. Acht jaar geleden schreef hij op Twitter dat hij samen met de AfD een project wilde starten: een academie voor ex-moslims. Toen een andere gebruiker vroeg waarom hij van plan was dit met de AfD van alle mensen te doen, antwoordde hij: “Wie vecht er nog meer tegen de islam in Duitsland?” In juni retweette hij partijleider Alice Weidel en schreef met typefouten: “Links is gek. We hebben AFD nodig om de politie tegen zichzelf te beschermen.’ Hij richtte zich destijds ook tot het beroemdste hoofd van de rechts-extremistische ‘Identitaire Beweging’, Martin Sellner. Hij retweette ook de extreemrechtse AfD-gelieerde activiste Naomi Seibt met het volgende citaat in het Engels: “Tirannie is gebaseerd op de volgzaamheid van lafaards. Ik kies ervoor om moedig te zijn.” Er is nog veel meer content die ook te vinden is op accounts uit de AfD-omgeving. Zo plaatste hij bijvoorbeeld een fotomontage opnieuw waarin ex-kanselier Angela Merkel een bordje met de inscriptie ‘Ik heb Europa vernietigd’ in haar handen houdt. Of van de laterale denker-activist en advocaat Markus Haintz. Of video’s waarin Franse rechtsextremisten ‘remigratie’ en ‘de islam uit Europa’ eisen – en ze ‘patriotten’ worden genoemd. En sommige mensen in de AfD lijken hem ook interessant te vinden. Verschillende bekende functionarissen van de AfD en haar jongerenorganisatie ‘Junge Alternative’ volgden hem.
Bron: Der Spiegel
pi_215938111
quote:

Een terroristenbolwerk uitroken is geen genocide, wel even bij de les blijven. En harvest zal het vast en zeker met me eens zijn wanneer ik van mening ben dat die Palestijnen zich niet zo aan moeten stellen. Dat handjevol Palestijnen valt immers in het niet bij de grootte van de wereldbevolking en bovendien heeft iedereen wel eens trek. Dat overdreven gezeur over "uithongeren". :')
pi_215938119
Een man die sinds 2006 in Duitsland woont, arts is en van Saoudi-Arabië komt.

Tja... We wisten dat het geen volbloed Duitser was!
Cindy De Vuyst
pi_215938122
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:35 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Aldus de man die wiki gebruikt. :')
Je weet blijkbaar niet hoe KI werkt.
pi_215938123
Mag die 11 doden uit de titel weg? Het zijn er 2 (een volwassen vrouw en een kind).
Cindy De Vuyst
pi_215938125
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:38 schreef jigggy het volgende:

[..]
Zemmel yek? Amina koydum
Je tikt het verkeerd.
pi_215938129
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het probleem is die achterlijke religie, die simpelweg niet past bij de westerse normen en waarden. Dat besef begint zo langzaam aan in steeds meer landen door te dringen gezien hoe her en der gestemd is.
Welke westerse normen en waarden?
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:40:46 #246
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215938134
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:39 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Je tikt het verkeerd.
Joe
pi_215938136
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:40 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Dank! Precies dit dus.
pi_215938140
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:40 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Dat heb je toch al meermaals zelf gepost? Die van kinderen neuken natuurlijk.
pi_215938143
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dank! Precies dit dus.
Beschrijf ze eens?
pi_215938146
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:41 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat heb je toch al meermaals zelf gepost? Die van kinderen neuken natuurlijk.
Neen. Ik had het over witte blanke mannen.
pi_215938151
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:41 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Beschrijf ze eens?
Je woont hier toch?
pi_215938154
Dat bericht dat “de verdachte niet bekendstaat als een islamist” is nogal een understatement als ik zo z’n X bekijk. :')
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_215938155
Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voordat de ogen bij met name de mensen van het linker politieke spectrum open gaan. De multiculturele samenleving werkt niet en islamitische immigratie gaat nog veel dood en verderf zaaien in het westen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_215938161
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:42 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Je woont hier toch?
Correct. Maar beschrijf eens waar jij op doelt.
  zaterdag 21 december 2024 @ 00:44:16 #255
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_215938165
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:42 schreef Tourniquet het volgende:
Dat bericht dat “de verdachte niet bekendstaat als een islamist” is nogal een understatement als ik zo z’n X bekijk. :')
Wel beangstigend dat nu zowel islamisten en anti-islamisten vergelijkbare aanslagen plegen :{
pi_215938166
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 00:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voordat de ogen bij met name de mensen van het linker politieke spectrum open gaan. De multiculturele samenleving werkt niet en islamitische immigratie gaat nog veel dood en verderf zaaien in het westen.
Het blijkt geen moslim te zijn. Snel veranderen je post
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')