Bla bla. Ben wel klaar met mensen die nog steeds met smoesjes voor Elon aankomen zetten. En dat voor zo'n grote fan van Israël.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat goedkoop zeg. Van alle dingen waarvoor je Musk nader onder de loep kunt nemen, kies jij voor de fophef.
Je vraagt je niet af wat ik bedoel als ik zeg dat je op veel meer dingen kritiek kunt hebben dan die makkelijke fophef. Dingen die veel fundamenteler zijn. Dat is niet met "smoesjes voor Elon komen aanzetten".quote:Op dinsdag 4 februari 2025 07:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bla bla. Ben wel klaar met mensen die nog steeds met smoesjes voor Elon aankomen zetten. En dat voor zo'n grote fan van Israël.
Waarom? Mensen moeten helemaal zelf weten waarom ze toch geen tesla aanschaffen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb dit echt met verbazing gelezen.
Ik zeg toch ook niet dat hij het niet zelf mag weten? Noch dat ik om een verklaring vraag.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom? Mensen moeten helemaal zelf weten waarom ze toch geen tesla aanschaffen.
Er hoeft geen goede verklaring te komen waarom ze Elon Musk een eikel vinden.
Het is de vrije keuze van de consument.
Behalve dat vrijwel niemand een Tesla persoonlijk koopt, en binnen een bedrijf is het heel makkelijk om Tesla uit te sluiten als lease-auto.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.
Nou nee, de reputatie van een merk staat voor heel veel mensen vrij hoog, en in dit geval is de reputatie van het merk als geen ander gekoppeld aan de eigenaar.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik inkomen.
Je kiest allereerst een auto uit die past bij de wensen van jezelf en/of de wensen van je familie en die ook binnen
je financiële mogelijkheden liggen. De reputatie van het merk komt daarna en pas daarna eventueel de reputatie van de eigenaar van dat merk.
Musk heeft het alleen zo bont gemaakt dat dat laatste argument ineens zwaarder meeweegt.
Wel knap dat de VS straks zelfs hun EVs niet weet te slijten in Europa, naast al die benzineslurpende tractoren die ze maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
"Tesla Sales Plunge 63% in EU’s Second-Biggest EV Market."
https://www.bloomberg.com(...)nd-biggest-ev-market
Gaat Elon dadelijk de woke eu aanklagen dat we hier geen Tesla meer kopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
"Tesla Sales Plunge 63% in EU’s Second-Biggest EV Market."
https://www.bloomberg.com(...)nd-biggest-ev-market
Frankrijk heeft ook zijn subsidies voor EV afgebouwd ingaande 2025, dat zal ook meespelen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
"Tesla Sales Plunge 63% in EU’s Second-Biggest EV Market."
https://www.bloomberg.com(...)nd-biggest-ev-market
Voor de lease? Altijd Europees gekozen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, de reputatie van een merk staat voor heel veel mensen vrij hoog, en in dit geval is de reputatie van het merk als geen ander gekoppeld aan de eigenaar.
Als de reputatie van een merk je al niet aanstaat ga je helemaal niet kijken wat voor auto's ze hebben die geschikt kunnen zijn voor jouw situatie of gezin.
Ik zal al geen VAG kopen, dus een Tesla gaat het ook niet worden.
Als ik zou kunnen leasen (zakelijk) zou ik ook geen VAG of Tesla kiezen.
Toch gaat het met Tesla een stuk harder naar beneden dan met de rest van de Franse EV markt:quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Frankrijk heeft ook zijn subsidies voor EV afgebouwd ingaande 2025, dat zal ook meespelen.
Tesla dus 63% tov 6.2%quote:Tesla underperformed the overall industry and total EV sales, which dipped 6.2% and 0.5%, respectively.
quote:Tesla Chief Executive Officer Elon Musk has inserted himself in European politics to an unprecedented degree in recent months, throwing his support behind the far-right Alternative for Germany party and taking on UK Prime Minister Keir Starmer and his Labour government. It’s unclear to what degree that’s starting to take a toll on demand for Tesla cars in the region.
Worden die tegenwoordig niet gemaakt in Duitsland oid?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel knap dat de VS straks zelfs hun EVs niet weet te slijten in Europa, naast al die benzineslurpende tractoren die ze maken.
En Trump maar klagen dat niemand die ellende wil kopen van ze.
Deels Duitsland, deels China, afhankelijk van model.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Worden die tegenwoordig niet gemaakt in Duitsland oid?
Prima, dat wilde ik even weten. Kan het bericht niet lezen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch gaat het met Tesla een stuk harder naar beneden dan met de rest van de Franse EV markt:
[..]
Tesla dus 63% tov 6.2%
Musk gooit zijn eigen glazen in.
[..]
Als je 2 autos hebt die verder heel vergelijkbaar zijn dan komt het op randzaken aan. Een beetje net als een 2e hands dealer die je vroeger nog een radio in je auto erbij gaf, of een volle tank. En er zijn zoveel vergelijkbare autos, dat de keuze best vaak op randzaken uitkomt (als je geen bepaalde loyaliteit hebt naar een merk tenminste).quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb dit echt met verbazing gelezen.
Hij heeft zelf net het EV-beleid van zijn voorgangers in de prullenbak gemieterd, dus in de VS gaan ze ook niet meer zo hard, behalve wellicht bij figuren die met hun swasticar een statement willen maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel knap dat de VS straks zelfs hun EVs niet weet te slijten in Europa, naast al die benzineslurpende tractoren die ze maken.
En Trump maar klagen dat niemand die ellende wil kopen van ze.
M'n vriendin wil ook een elektrische auto als die huidige op is, maar dat gaat zeker geen Tesla worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je 2 autos hebt die verder heel vergelijkbaar zijn dan komt het op randzaken aan. Een beetje net als een 2e hands dealer die je vroeger nog een radio in je auto erbij gaf, of een volle tank. En er zijn zoveel vergelijkbare autos, dat de keuze best vaak op randzaken uitkomt (als je geen bepaalde loyaliteit hebt naar een merk tenminste).
Ja oke daar kan ik best inkomen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je 2 autos hebt die verder heel vergelijkbaar zijn dan komt het op randzaken aan. Een beetje net als een 2e hands dealer die je vroeger nog een radio in je auto erbij gaf, of een volle tank. En er zijn zoveel vergelijkbare autos, dat de keuze best vaak op randzaken uitkomt (als je geen bepaalde loyaliteit hebt naar een merk tenminste).
Ik begrijp dat dan ook gewoon niet. Waarom eerst dat bedrijf zo opbouwen en nu alles in de prullenbak gooien met dat gedrag.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft zelf net het EV-beleid van zijn voorgangers in de prullenbak gemieterd, dus in de VS gaan ze ook niet meer zo hard, behalve wellicht bij figuren die met hun swasticar een statement willen maken.
hoezo dat? Waarom zou je je moeten schamen voor het rijden in een tesla? Omdat je het niet eens bent met 1 van de aandeelhouders?quote:Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen.
Voorkomen dat de concurrentie hem bij kan halen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dan ook gewoon niet. Waarom eerst dat bedrijf zo opbouwen en nu alles in de prullenbak gooien met dat gedrag.
Tesla investeert natuurlijk heel veel in uitbreiding en research, dus de winst zegt niet zoveel. Maar de regulatory credits maken niet zoveel uit op de totale omzet en uiteindelijk ook maar ~25% van de winst.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:54 schreef Weird- het volgende:
[..]
Daarnaast draait de winst van Tesla met name op carbon credits, dus blijven vervuilende bedrijven die kopen
Die een bonus krijgt van 50 miljard?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
hoezo dat? Waarom zou je je moeten schamen voor het rijden in een tesla? Omdat je het niet eens bent met 1 van de aandeelhouders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |