abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215922971
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder.
Intolerant voor intolerantie
pi_215924295
Mooi. Overall was de verslaggeving van de bbc niet te onderscheiden van Israeli propaganda. Gelukkig zijn er ook mensen die hun baan serieus nemen.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215924618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:40 schreef egayalS het volgende:
Mooi. Overall was de verslaggeving van de bbc niet te onderscheiden van Israeli propaganda. Gelukkig zijn er ook mensen die hun baan serieus nemen.

[ x ]
:O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215925848
#Geen ocide

Refererend naar de haaretz artikel waar Isralische soldaten openlijk over de door de IDF gepleegde oorlogsmisdaden spreken

Israeli soldiers are telling you, in their own words, with absolute clarity, that they are exterminating Palestinians for sport, in competition with other battalions. That their job is to kill any Palestinian they see in a specific part of Gaza, and you’re still not calling it genocide

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215926176
Ik vraag me altijd af wat mensen in het pro-Palestijnse kamp eigenlijk denken dat oorlog is en wat het inhoudt. Ja, er zijn regels, maar oorlog is geen spelletje - die regels hebben een heel andere betekenis in een echt conflict. Toch voelt het alsof elke video die ze zien wordt behandeld als bewijs van genocide. De realiteit is dat dit gewoon niet gebeurt. Het is zelfs zeer respectloos ten opzichte van de werkelijke genociden die door de geschiedenis heen hebben plaatsgevonden.

Dan is er nog het morele standpunt dat ze innemen-'wij zijn anti-genocide'- alsof de andere kant op de een of andere manier pro-genocide is. Het is zo polariserend. De zelfingenomenheid doet me twijfelen aan hun ware bedoelingen. Geven ze echt om de kwestie, of geeft het ze gewoon een goed gevoel om deel uit te maken van iets groters? Bijna alsof het roepen van 'Free Palestine' genoeg is voor vandaag, een manier om zichzelf een schouderklopje te geven en te zeggen: 'Kijk eens hoe moreel ik ben'. Het is bijna alsof je moreel superieur voelen het echte doel is.
pi_215926648
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:49 schreef Shigyn het volgende:
Ik vraag me altijd af wat mensen in het pro-Palestijnse kamp eigenlijk denken dat oorlog is en wat het inhoudt. Ja, er zijn regels, maar oorlog is geen spelletje - die regels hebben een heel andere betekenis in een echt conflict. Toch voelt het alsof elke video die ze zien wordt behandeld als bewijs van genocide. De realiteit is dat dit gewoon niet gebeurt. Het is zelfs zeer respectloos ten opzichte van de werkelijke genociden die door de geschiedenis heen hebben plaatsgevonden.

Dan is er nog het morele standpunt dat ze innemen-'wij zijn anti-genocide'- alsof de andere kant op de een of andere manier pro-genocide is. Het is zo polariserend. De zelfingenomenheid doet me twijfelen aan hun ware bedoelingen. Geven ze echt om de kwestie, of geeft het ze gewoon een goed gevoel om deel uit te maken van iets groters? Bijna alsof het roepen van 'Free Palestine' genoeg is voor vandaag, een manier om zichzelf een schouderklopje te geven en te zeggen: 'Kijk eens hoe moreel ik ben'. Het is bijna alsof je moreel superieur voelen het echte doel is.
Dat je hele zware bommen op een dichtbevolkt gebied gooit en hele wijken plat gooit, ligt natuurlijk aan de perceptie van oorlog bij mensen die opkomen voor internationaal recht.
pi_215926910
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 00:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat je hele zware bommen op een dichtbevolkt gebied gooit en hele wijken plat gooit, ligt natuurlijk aan de perceptie van oorlog bij mensen die opkomen voor internationaal recht.
Internationaal recht is een ding, maar bommen op bewoond gebied of het aantal doden zegt geen drol over genocide. De twee atoombommen op Japan hebben elk meer burgerslachtoffers gemaakt dan deze hele oorlog en dan tellen de doden die nog later zijn overleden niet eens mee en toch noemt men dat geen genocide.

Hier roept men al sinds week 1 genocide. We zijn inmiddels een jaar verder en blijkbaar is Isral slechter in genocide plegen dan Faber in asielwetgeving maken want het wil nog niet echt vlotten. Met de hoeveelheid bommen die er op Gaza zijn gegooid had er geen Palestijn meer rondgelopen als die waren neergegooid met de intentie het gebied te zuiveren.
pi_215926950
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 02:08 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Internationaal recht is een ding, maar bommen op bewoond gebied of het aantal doden zegt geen drol over genocide. De twee atoombommen op Japan hebben elk meer burgerslachtoffers gemaakt dan deze hele oorlog en dan tellen de doden die nog later zijn overleden niet eens mee en toch noemt men dat geen genocide.

Hier roept men al sinds week 1 genocide. We zijn inmiddels een jaar verder en blijkbaar is Isral slechter in genocide plegen dan Faber in asielwetgeving maken want het wil nog niet echt vlotten. Met de hoeveelheid bommen die er op Gaza zijn gegooid had er geen Palestijn meer rondgelopen als die waren neergegooid met de intentie het gebied te zuiveren.
Als er geen huis meer staat inclusief alle voorzieningen die nodig zijn om in de primaire levensbehoeften te voorzien zegt dat genoeg over de intentie.
pi_215927951
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 02:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als er geen huis meer staat inclusief alle voorzieningen die nodig zijn om in de primaire levensbehoeften te voorzien zegt dat genoeg over de intentie.
Nee, dat doet het niet. Je kunt vele verschillende redenen aanwijzen, waarvan maar n op genocide zou slaan. En juist die reden komt niet overeen met andere informatie die we beschikbaar hebben, dus die valt af.

Het is dat ene document die B beweert in een stapel papier waarop A staat, en waarvan jij schreeuwt "ZIE JE WEL DAT HET B IS!"
pi_215928368
Gaat het er nou nog steeds over of het wel of geen genocide is?

Het maakt helemaal niet uit immers. Of iets nu wel of geen genocide is, als een land machtig en invloedrijk genoeg (of de tegenpartij irrelevant voor het internationale speelveld) kan het zijn gang gaan. We kunnen het beter over zinnige dingen hebben.
pi_215928389
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 02:08 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Gebied zuiveren hoeft niet door iedereen te doden. Als je het gebied gewoon onbewoonbaar maakt en ervoor zorgt dat de mensen hun biezen pakken, heb je het ook gezuiverd.
pi_215928494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gebied zuiveren hoeft niet door iedereen te doden. Als je het gebied gewoon onbewoonbaar maakt en ervoor zorgt dat de mensen hun biezen pakken, heb je het ook gezuiverd.
Tja, dan krijg je weer het argument dat wanneer de gijzelaars meteen waren vrijgelaten en Hamas zich zou hebben overgegeven het gebied nog gewoon bewoonbaar zou zijn geweest.

De bal ligt toch echt al meer dan een jaar bij Hamas.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215928514
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:16 schreef Montagui het volgende:

[..]
Tja, dan krijg je weer het argument dat wanneer de gijzelaars meteen waren vrijgelaten en Hamas zich zou hebben overgegeven het gebied nog gewoon bewoonbaar zou zijn geweest.

De bal ligt toch echt al meer dan een jaar bij Hamas.
Het maakt mij helemaal niet uit bij wie de bal ligt. Als je de statistiek bekijkt kunnen zowel Arabieren als Joden niet voetballen.
pi_215930054
Dit is natuurlijk een prima besluit, al blijft het vreemd dat Westerse landen de onophoudelijke drang hebben om bakken met geld over te maken aan de Palestijnen. Een onbegrijpelijk fenomeen. Zet gewoon de volledige financiering stil. Dit beland helaas rechtsom of linksom alleen maar in de hand van kwaadwillenden.
quote:
Zweden verdubbelt hulpgeld Palestijnen, maar stopt met UNRWA

Zweden zal geen geld meer geven aan UNRWA, de hulporganisatie van de Verenigde Naties voor de Palestijnen. In plaats daarvan zal het land andere internationale organisaties in de regio steunen, zoals het Wereldvoedselprogramma, het Rode Kruis en Unicef. Ook wordt het budget verdubbeld naar 800 miljoen kronen, omgerekend bijna 70 miljoen euro.

Minister Dousa, die gaat over buitenlandse hulp, zegt dat Zweden stopt met het ondersteunen van UNRWA omdat het Isralische parlement die hulporganisatie onlangs verbood. "Het Zweedse geld moet daadwerkelijk aankomen en niet ergens op een bankrekening blijven staan", schrijft hij. "Door het besluit van de Knesset zijn we gedwongen om de hulp via andere organisaties te verdelen."

Isral had ook voor de aanslagen van 7 oktober vorig jaar al veel kritiek op UNRWA, dat het in Gaza ziet als verlengstuk van Hamas. Dit jaar kwamen daar de beschuldigingen bij dat er UNRWA-medewerkers hadden meegedaan op 7 oktober. Een intern VN-onderzoek naar 19 van de 13.000 medewerkers in Gaza leverde op dat er tegen 9 van hen aanwijzingen zijn dat ze mogelijk betrokken waren. Zij zijn ontslagen. Een tweede onderzoek, door de Franse oud-minister Colonna naar de onafhankelijkheid en neutraliteit van UNRWA, leverde een lijst aan aanbevelingen op.

UNRWA geldt zeker in de Gazastrook als onmisbaar. Vrijwel alle inwoners van het gebied zijn ervan afhankelijk voor eten, water en sanitair. Ook Nederland besloot onlangs om de steun aan UNRWA de komende jaren af te bouwen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215930152
quote:

Uitstekende post.

Het meest schrikbarende is hier nog wel dat een aanzienlijk aantal van deze mensen helemaal geen problemen hadden met de aanslagen van 7 oktober. Dat was immers slechts "verzet" of "dekolonisatie". Maar op het moment dat Isral terugsloeg en de eerste raket in de Gazastrook viel stond men meteen hysterisch te schreeuwen over een zogenaamde genocide.

Dit legt ook de onderliggende overtuigingen bloot: Joden moeten zich maar laten doen, Joden moeten machteloos toezien als men wordt aangevallen door barbaarse terroristen. Het enige wat men eventueel mag doen is de raketten uit de lucht proberen te schieten die er systematisch vanuit allerlei kanten op het land worden afgevuurd.

Het heeft dan ook een bepaalde gelijkenis met de pogroms vroeger in Europa, die waren al verschrikkelijk maar niets wekte zoveel woede op bij progromisten als Joden die het lef hadden zichzelf te verdedigen en terug te vechten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215931407
Als Isral lobbyist moet je natuurlijk aan de lopende band dingen verdraaien of liegen. Mooi dat de kamerleden de minister er niet mee weg lieten komen met zijn leugenachtige verwijt over dat Amnesty zou sjoemelen met de definitie van genocide, terwijl hij het rapport niet eens volledig heeft gelezen. :')

Opinie: Laat minister Veldkamp het genociderapport van Amnesty eerst eens goed lezen
Minister Veldkamp (Buitenlandse Zaken) betichtte woensdag in het Kamerdebat Amnesty International ervan te sjoemelen met de definitie van de term genocide voor de situatie in Gaza. Helaas, hier verdraait de minister zelf iets waarvoor Nederland tekende. https://www.volkskrant.nl(...)n-genocide~bcdec5c6/
-Rabia Al-Basri
pi_215933245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 15:19 schreef egayalS het volgende:
Als Isral lobbyist moet je natuurlijk aan de lopende band dingen verdraaien of liegen. Mooi dat de kamerleden de minister er niet mee weg lieten komen met zijn leugenachtige verwijt over dat Amnesty zou sjoemelen met de definitie van genocide, terwijl hij het rapport niet eens volledig heeft gelezen. :')

Opinie: Laat minister Veldkamp het genociderapport van Amnesty eerst eens goed lezen
Minister Veldkamp (Buitenlandse Zaken) betichtte woensdag in het Kamerdebat Amnesty International ervan te sjoemelen met de definitie van de term genocide voor de situatie in Gaza. Helaas, hier verdraait de minister zelf iets waarvoor Nederland tekende. https://www.volkskrant.nl(...)n-genocide~bcdec5c6/
Amnesty geeft letterlijk zelf aan in dat rapport dat men dit doet. Dit naast het feit dat men even later in het rapport het narratief ophoest dat Isral zomaar, op 7 oktober 2023 begon met een militair offensief in de Gazastrook. Pas later in het hoofdstuk kan men erkennen dat dit in reactie was op 'een aanval' van Hamas.

twitter

twitter
pi_215933292
Ondertussen in Ierland:

Tja .. het is uitstekend dat Isral met dit verwerpelijke land alle diplomatieke verbintenissen doorbreekt. Economisch zou dit ook nog moeten worden gedaan.

twitter
pi_215933326
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 december 2024 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen in Ierland:

Tja .. het is uitstekend dat Isral met dit verwerpelijke land alle diplomatieke verbintenissen doorbreekt. Economisch zou dit ook nog moeten worden gedaan.

[ x ]
Je trapt er in. Dat account laat expres driekwart pagina weg. Die pagina en hoofdstuk gaat over Auschwitz tussen 1933 en 1939. Toen had het een heel ander functie dan waar wij Auschwitz om kennen.

pi_215933461
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 19:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je trapt er in. Dat account laat expres driekwart pagina weg. Die pagina en hoofdstuk gaat over Auschwitz tussen 1933 en 1939. Toen had het een heel ander functie dan waar wij Auschwitz om kennen.

[ afbeelding ]

Ik trap nergens in. Auschwitz was simpelweg een concentratie en vernietigingskamp.

Het anders noemen schept simpelweg een vertekend beeld, wat past in de benaderingswijze die Ierland heeft zowel rondom Isral als rondom Joden. Niet voor niets was dit land dan tijdens de tweede wereldoorlog een nogal twijfelachtig relatie met Duitsland. En Auschwitz was trouwens ook pas in 1940 volledig operationeel, ja er hebben ook korte tijd politieke gevangen gezeten, maar dit is natuurlijk niet waar het om bekend is geworden.

Denk aan Westerbork, dat diende ook kort als vluchtelingenkamp. Toch weet hopelijk elke Nederlander wel waarom het kamp zo bekend is geworden. Westerbork dus omschrijven als 'vluchtelingenkamp' zou ook een vertekend beeld scheppen.
pi_215933537
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 20 december 2024 @ 19:46:14 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215933676
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2024 19:37 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Weet je wat nou grappig is? In de enige democratie in het MO kunnen Joden dit gewoon vrijuit zeggen. In Turkije moeten ze vluchten naar NL als ze dit over de grote leider waar jij op stemt durven te zeggen. Of als hun papa toevallig een tientje had gedoneerd aan een zij-organisatie van Glen.
pi_215933714
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2024 19:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik trap nergens in. Auschwitz was simpelweg een concentratie en vernietigingskamp.

Het anders noemen schept simpelweg een vertekend beeld, wat past in de benaderingswijze die Ierland heeft zowel rondom Isral als rondom Joden. Niet voor niets was dit land dan tijdens de tweede wereldoorlog een nogal twijfelachtig relatie met Duitsland. En Auschwitz was trouwens ook pas in 1940 volledig operationeel, ja er hebben ook korte tijd politieke gevangen gezeten, maar dit is natuurlijk niet waar het om bekend is geworden.

Denk aan Westerbork, dat diende ook kort als vluchtelingenkamp. Toch weet hopelijk elke Nederlander wel waarom het kamp zo bekend is geworden. Westerbork dus omschrijven als 'vluchtelingenkamp' zou ook een vertekend beeld scheppen.
Ok niemand mag weten wat er voor de eerste transporten in 1942 gebeurde want als die informatie uit context gehaald wordt dan kan de boel verdraaid worden. Helemaal top.

Hey dat kamp vught. Later een gevangenis geworden he, en er zijn ook nog molukkers in opgevangen. Zie hier de racistische aard van mij
pi_215933742
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 20 december 2024 @ 19:52:59 #25
396550 Richestorags
pi_215933778
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2024 19:50 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Bla bla bla.
  vrijdag 20 december 2024 @ 19:56:37 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215933827
quote:
[ x ]
Dood- en doodvermoeiend die selectiviteit van je.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215933935
Negeren is niet zo moeilijk.
pi_215933947

[ Bericht 50% gewijzigd door egayalS op 20-12-2024 20:07:38 ]
-Rabia Al-Basri
pi_215941003
quote:
[ x ]
Ierland moet even op hun plek worden gezet. Zowel door als Isral als straks door de VS. Al decennialang schaart dit land zich achter radicale Islamtische terreurgroeperingen, die quasi nazistisch gedachtegoed omarmen.

Zo waren bijvoorbeeld de politici van Sinn Fein al dikke vriendjes met de PLO-leiders, terwijl men gewoon aanslagen pleegde door heel Isral heen. En ook Hamas had men geen problemen mee en vonden er meer dan eens ontmoetingen plaats met het leiderschap van Hamas.

Kortom, mensen die dus op het ene moment een in het Arabisch 'dood aan alle Joden' verkondigen en aanslagen plegen en vervolgens gezellig theedrinken met Ierse politici. En dan zeggen dat je goed van fout kunt onderscheiden, haha, clownesk.

Het is heel duidelijk wat men in Ierland wil, en dat is op elke manier mogelijk de legitimiteit van Isral ondermijnen, aan het bestaansrecht sleutelen en het dit land zo moeilijk mogelijk maken omdat men eigenlijk vindt dat Isral niet mag bestaan.

En dat men bij de radicaal links en progressieve PvdD zich in dit soort beleid wel kan vinden zal niemand verder verbazen.
pi_215943495
Goed stuk over die Nederlanders die recentelijk voor het eerst, met die "niet in mijn naam" actie, zich uitspreken over het Isral beleid van ons land. Een rijksambtenaar uit de Biblebelt, een joodse publicist en een predikant van pkn.

‘Wegkijken en stilzwijgen hebben ons land heel ziek gemaakt’

Steeds meer Nederlanders delen hun afkeer over de oorlog in Isral, de Palestijnse gebieden en Libanon. Drie van hen vertellen waarom zij niet langer konden zwijgen.
https://www.volkskrant.nl(...)ek-gemaakt~b95f76c4/
-Rabia Al-Basri
pi_215943525
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ierland moet even op hun plek worden gezet. Zowel door als Isral als straks door de VS. Al decennialang schaart dit land zich achter radicale Islamtische terreurgroeperingen, die quasi nazistisch gedachtegoed omarmen.

Zo waren bijvoorbeeld de politici van Sinn Fein al dikke vriendjes met de PLO-leiders, terwijl men gewoon aanslagen pleegde door heel Isral heen. En ook Hamas had men geen problemen mee en vonden er meer dan eens ontmoetingen plaats met het leiderschap van Hamas.

Kortom, mensen die dus op het ene moment een in het Arabisch 'dood aan alle Joden' verkondigen en aanslagen plegen en vervolgens gezellig theedrinken met Ierse politici. En dan zeggen dat je goed van fout kunt onderscheiden, haha, clownesk.

Het is heel duidelijk wat men in Ierland wil, en dat is op elke manier mogelijk de legitimiteit van Isral ondermijnen, aan het bestaansrecht sleutelen en het dit land zo moeilijk mogelijk maken omdat men eigenlijk vindt dat Isral niet mag bestaan.

En dat men bij de radicaal links en progressieve PvdD zich in dit soort beleid wel kan vinden zal niemand verder verbazen.
Hahahhahahahahahahaha.
Of meen je dit?

Sorry hoor... Maar echt te lachwekkend voor woorden.

Ierland spreekt zich uit tegen de afschuwelijke genocide die plaatsvindt en jij loopt hier booeehoooeeee te doen dat Ierland even op de vingers getikt moet worden.
Te ziek voor woorden.
pi_215944382
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahhahahahahahahaha.
Of meen je dit?

Sorry hoor... Maar echt te lachwekkend voor woorden.

Ierland spreekt zich uit tegen de afschuwelijke genocide die plaatsvindt en jij loopt hier booeehoooeeee te doen dat Ierland even op de vingers getikt moet worden.
Te ziek voor woorden.
Had laatst een interview bekeken van een Ierse Europarlementarir. Ze zei zoiets als dat zd van mensen veel mensen positieve reacties krijgt dat Ierland zich inzet voor Palestina. Ze zegt dat het klopt dat Ierland retorisch de Palestijnse zaak steunt maar dat ze concreet veel te weinig doen. Onze politiek kan niet eens retorisch kritisch zijn, laat staan concreet iets doen aan de situatie. Onze minister van buitenlandse zaken zegt tot op de dag van vandaag dat hij lekker bezig is met de casus en zit zelfs het rapport van HRW te bekritiseren dat ze aan de haal gaan met de definitie van genocide.
Helaas is de default setting van de Nederlandse politiek "Isral can do nothing wrong". Zelfs een jaar diep in de genocide is daar niks aan veranderd.

BE-SCHA-MEND
-Rabia Al-Basri
pi_215944620
Eindelijk een Nederlandse krant die dat haaretz artikel heeft opgepakt. IDF soldaten zeggen gewoon expliciet dat ze zonder onderscheid te maken elke Palestijn doodschieten die ze tegenkomen in de netzarim corridor.

De Isralische president nog voordat hij in Amsterdam de Holocaust museum ging openen: "i accepteer niet dat verhaal over onschuldige burgers, de gehele bevolking is verantwoordelijk".

We zien all meer dan een jaar wat het resultaat is van dat soort uitspraken.

#Geen ocide

Isralische militairen in Gaza’s Netzarim-corridor: ‘We doden burgers, die worden geteld als terroristen’

Isralische militairen vertellen in de Isralische krant Ha’aretz hoe het leger opereert in de Netzarim-corridor, een brede strook die Gaza in tween splitst. ‘Het werd een operationele doctrine: iedereen is een terrorist.’ https://www.trouw.nl/buit(...)erroristen~bb141906/
-Rabia Al-Basri
pi_215944631
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 15:57 schreef egayalS het volgende:

[..]
Had laatst een interview bekeken van een Ierse Europarlementarir. Ze zei zoiets als dat zd van mensen veel mensen positieve reacties krijgt dat Ierland zich inzet voor Palestina. Ze zegt dat het klopt dat Ierland retorisch de Palestijnse zaak steunt maar dat ze concreet veel te weinig doen. Onze politiek kan niet eens retorisch kritisch zijn, laat staan concreet iets doen aan de situatie. Onze minister van buitenlandse zaken zegt tot op de dag van vandaag dat hij lekker bezig is met de casus en zit zelfs het rapport van HRW te bekritiseren dat ze aan de haal gaan met de definitie van genocide.
Helaas is de default setting van de Nederlandse politiek "Isral can do nothing wrong". Zelfs een jaar diep in de genocide is daar niks aan veranderd.

BE-SCHA-MEND
Er is niet eens een genocide.

Het blijft vanuit dat perspectief fascinerend om jouw vanuit religie gedreven hysterie over deze kwestie te zien, waar zoals we weten je wegkijkt van alle andere ellende in deze regio. Immers heeft dat voor moslims niet dezelfde religieuze dimensie.

Isral moet dan ook vooral doorgaan om zowel de Gazastrook als de Westelijke Jordaanoever te ontdoen van terrorisme. Het is jammer voor de territoriaal gierige Islamisten, maar men gaat dit gebied simpelweg niet meer terugkrijgen.

En dat is natuurlijk ook uitstekend want moslims hebben hier ook helemaal niets te zoeken. Zij komen oorspronkelijk vanuit het Oosten en hebben dit gebied buitgemaakt op de oorspronkelijke bewoners (waaronder Joden) en al die culturen uitgewist via Islamisering en Arabisering.

Ik heb het al eens eerder aangegeven: Isral had met behulp van het Westen al veel eerder de Rotskoepelmoskee en de Al-Aqsamoskee moeten ontmantelen. Dan was de band van de Islam met dit gebied voor het grootste deel doorbroken geweest en dat had veel ellende gescheeld. De inheemse bewoners van dit gebied (de Joden) hadden hier dan in vrede kunnen leven.
pi_215944715
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 16:12 schreef egayalS het volgende:
Eindelijk een Nederlandse krant die dat haaretz artikel heeft opgepakt. IDF soldaten zeggen gewoon expliciet dat ze zonder onderscheid te maken elke Palestijn doodschieten die ze tegenkomen in de netzarim corridor.

De Isralische president nog voordat hij in Amsterdam de Holocaust museum ging openen: "i accepteer niet dat verhaal over onschuldige burgers, de gehele bevolking is verantwoordelijk".

#Geen ocide

Isralische militairen in Gaza’s Netzarim-corridor: ‘We doden burgers, die worden geteld als terroristen’
Premier Benjamin Netanyahu bracht in november een bezoek aan de Netzarim-corridor. Isralische militairen vertellen in Ha’aretz hoe alle Palestijnen in het gebied worden gedood.

Isralische militairen vertellen in de Isralische krant Ha’aretz hoe het leger opereert in de Netzarim-corridor, een brede strook die Gaza in tween splitst. ‘Het werd een operationele doctrine: iedereen is een terrorist.’ https://www.trouw.nl/buit(...)erroristen~bb141906/
Maar hier zit toch ook een grote kern van waarheid in. Of ben je de beelden van 7 oktober alweer vergeten, waar mensen feestend in de straten stonden toen de Isralische lichamen door de straten werden gereden?

Duizenden Palestijnen kropen zelfs door de gaten in het hekwerk en begonnen de Palestijnse terroristen te helpen met het martelen van Isralirs en het plunderen van Isralische dorpen. En we moeten gekloven dat deze mensen onschuldig zijn? Tja, daar ga je niet iedereen van overtuigen.

Daarnaast doen de Nederlandse media niet anders dan Haaretz, de extreemlinkse en antizionistische krant, napapegaaien. Dat is helaas de norm geworden. Journalisten maken overuren om de Nederlandse burger op te stoken tegen Isral.
pi_215945492
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215946899
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215946960
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 16:12 schreef egayalS het volgende:

#Geen ocide

Schattig dat je nog steeds pretendeert dat die slachtoffers je ook maar iets interesseren
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215946969
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 17:13 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Ja, zo kennen we de wahabi's weer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215947430
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:29 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
[ x ]
:')

Man man man.

Nee, Maria en Jezus waren geen Arabische Palestijnen. Dit speelde zich af rond het jaar nul en de Islam is pas vele eeuwen later opgericht. De inheemse inwoners van de Levant waren noch moslims, noch Arabieren met keffiyehs.

Ook wel hilarisch trouwens, weet je waar de keffiyeh (het zogenaamde "symbool" voor Palestijns nationalisme) zijn oorsprong kent? Bij nomadische bedoeenen in de omgeving van Irak. Net zoals veel Palestijnen en de Islam is dit dus iets dat ver ten Oosten van de Levant is ontstaan.

Het blijft fascinerend om te zien hoe men binnen de anti-Isralische en Islamtische fuikjes, de geschiedenis denkt te kunnen herschrijven. Mede daarom was men ook hartstikke boos dat voor de Netflix film 'Mary' de hoofdrollen waren weggelegd voor Isralische Joden en niet voor Arabische Palestijnen.

Clownesk.
pi_215947516
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215947543
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 20:11 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Die mensen interesseren je niets. Enkel of ze jouw geloof belijden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215947784
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 20:11 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Hmm, hmm. Nee hoor. Mensen vinden het vooral erg dat er vanuit religieus tribalisme en antisemitisme de leugen, (het nieuwe bloedsprookje) wordt verspreid dat Isral een genocide zou begaan omdat men een keer flink terugslaag tegen het volk dat al meer dan 150 jaar het leven van de Joden in deze regio zuur maakt.
pi_215948330
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2024 20:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, hmm. Nee hoor. Mensen vinden het vooral erg dat er vanuit religieus tribalisme en antisemitisme de leugen, (het nieuwe bloedsprookje) wordt verspreid dat Isral een genocide zou begaan omdat men een keer flink terugslaag tegen het volk dat al meer dan 150 jaar het leven van de Joden in deze regio zuur maakt.
Je hebt het al een paar keer over 150 jaar. Dat was eerst 1920. Welk jaar is het nu geworden en wat is er toen gebeurt?
pi_215952816
twitter
Heel veel sambal
pi_215952825
Amerikanen :')

Een F18 _O-
Heel veel sambal
pi_215952972
Ach, die moeten toch vervangen worden door de JSF, ze zijn alleen een beetje te vroeg. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215953408
Isralische historicus documenteert oorlogsmisdaden in Gaza: 'Dit is genocide'
...https://nos.nl/artikel/25(...)gaza-dit-is-genocide
"In het begin vond ik niet dat het om genocide ging, maar dat veranderde naarmate ik meer zag en las. Want als je n voorbeeld ziet dan denk je: dit is verschrikkelijk, maar je kan het proberen uit te leggen als een incident. Maar dan zie je meer en meer en meer voorbeelden. Je kan dan niet meer zeggen dat het om een oorlogsmisdaad gaat, het is meer dan dat."
...
Met de database wil hij vooral ook vastleggen wat er op welk moment bekend was over de situatie in Gaza. "Ik zie het als een publieke taak", zegt hij. "Ik heb de skills en ruimte om dit te doen. En zo kan men achteraf niet zeggen dat we het niet wisten."
-Rabia Al-Basri
pi_215953781
Na al Jazeera, haaretz nu ook dus de publieke omroep in het nauw.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215953793
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 20:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hebt het al een paar keer over 150 jaar. Dat was eerst 1920. Welk jaar is het nu geworden en wat is er toen gebeurt?
Het is eigenlijk nog langer:
quote:
This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023. However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.

From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.

Bron
Hier staan meerdere voorbeelden genoemd. Bijvoorbeeld:
quote:
Continuing with his reformist approach, Ibrahim Pacha implemented compulsory conscription through a lottery system that involved the entire population. This decision added to the dissatisfaction of the predominant peasantry.

This policy of openness towards Christian and Jewish minorities provoked the wrath of both conservative and popular circles, suddenly forced to admit the disappearance of the discriminated condition of the Jews, which until then had been the only mark of their presumed superiority.

They then fomented and led an insurrection to get rid of them, targeting non-Muslims and, in particular, Jews, who were to pay a high price. It was against this backdrop that, in May 1834, revolt broke out in the regions of Nablus, Hebron, Bethlehem and Safed. Furious farmers, probably incited by a local preacher named Muhammad Damoor who proclaimed himself an “Islamic prophet”, attacked the Jews, destroying their homes and committing all manner of violence.

The pogrom officially began on June 15, 1834. It lasted thirty-three days. It was carnage. Armed Arab and Bedouin villagers, as well as the inhabitants of Safed (including Turks), massacred the Jews and raped their wives. The death toll probably exceeded five hundred. Synagogues were looted and then set on fire, and precious objects stolen or destroyed.
En ook:
quote:
This Friday, April 4, 1920, was a day of “great prayer”. In front of an ecstatic crowd (including six hundred pilgrims who had entered the city the day before), the mayor of Jerusalem called on everyone to “give their blood for Palestine”. The crowd chorused: “We will drink the blood of the Jews”.

In his turn, the leader of the pilgrims raised his voice and shouted: “Slaughter the Jews” (Itbah al Yahoud!). This was the signal for a four-day outburst of violence (April 4-7, 1920), during which the mob ransacked, mutilated and killed Jews as they passed through the very heart of Jerusalem. The British-led Arab police contingent refused to intervene, and some Arab policemen even took part in the riot. More than two hundred Jews were injured, mostly by stabbing. Six were killed. Many women were raped.
Lees het allemaal maar rustig door. Dit is helaas de norm geweest in veel delen van de Islamtische en Arabische wereld omdat het wereldbeeld van die mensen is gebaseerd op zowel religieuze als raciale suprematie.

Zij moeten heersen en alle andere groepen dienen ondergeschikt te zijn aan hun religieuze gedachtegoed en etnische groep. Zo niet? Dan is bruut geweld het enige antwoord.

En dit is voor sommigen lastig te accepteren, omdat binnen bepaalde Westerse kringen niet Islamisme en (Pan)arabisme als een probleem wordt gezien, maar juist alles wat cultureel gezien meer Westers is en dus ook Joden en zionisme.

Het kan toch immers niet dat Arabieren, nota bene ook nog 'mensen van kleur' en aanhangers van de "religie van de vrede" het probleem zouden zijn? Zo denkt men dan. Nou, think again. Het is natuurlijk ook niet zonder reden dat de toestroom van miljoenen mensen uit zulke landen, het Westen aantoonbaar onveiliger heeft gemaakt.
pi_215953853
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 10:59 schreef egayalS het volgende:
Na al Jazeera, haaretz nu ook dus de publieke omroep in het nauw.

[ x ]
Dit stukje is wel hilarisch:
quote:
Even before Kan, the Israeli Public Broadcasting Corporation, is shut down, the threat itself is already having an impact. The news department is careful about its reports from Gaza and the Arabic-language channel, say some, has adopted a right-wing agenda
Aldus Haaretz, een krant met een radicaal links en progressieve antizionistische agenda, die als doel heeft het ondermijnen van de legitimiteit van het eigen land.
pi_215953992
Beste paus ever.

quote:
Paus Franciscus heeft zaterdag het bombarderen van kinderen in Gaza veroordeeld.

De paus maakte zijn opmerkingen een dag nadat de burgerbescherming in Gaza had gezegd dat door een Isralische luchtaanval zeven kinderen van een familie om het leven waren gekomen.

"Gisteren gaven ze geen toestemming aan de patriarch van Jeruzalem om Gaza te bezoeken, zoals was beloofd", aldus de paus. "Gisteren werden kinderen gebombardeerd. Dit is wreedheid, dit is geen oorlog. Ik wil dit zeggen, omdat het mijn hart raakt."

Paus Franciscus roept al op tot vrede sinds de oorlog begon, met de aanval van Hamas op Isral op 7 oktober 2023 en Israls aanvallen op Gaza daarna. De afgelopen weken heeft de paus zich kritischer uitgelaten over de Isralische aanvallen.

De Heilige Stoel erkent de Palestijnse staat, onderhoudt betrekkingen met de Palestijnse Autoriteit en staat een tweestatenoplossing voor. (ANP)
-Rabia Al-Basri
pi_215963429
#Geen ocide

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215964530
Dag in dag uit de hele dag X afstruinen naar tweets die in je straatje passen en ze dan gauw op fok plaatsen waar niemand ze leest....

pi_215965304
Beatrice de Graaf neemt eindelijk het woord genocide in de mond mbt Gaza

Bekijk deze YouTube-video
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 december 2024 @ 00:42:05 #56
396550 Richestorags
pi_215965340
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 00:31 schreef egayalS het volgende:

Waarom maak je je hier zo selectief druk om? Turkije is kampioen genocide plegen in het MO. Er is geen land met meer genocides op haar naam in het MO.
  maandag 23 december 2024 @ 01:29:31 #57
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215965455
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 00:31 schreef egayalS het volgende:

Een Turk die een ander van genocide beticht, het land dat genocide zowat heeft uitgevonden _O-
pi_215966315
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 00:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom maak je je hier zo selectief druk om? Turkije is kampioen genocide plegen in het MO. Er is geen land met meer genocides op haar naam in het MO.
Dat is niet erg natuurlijk, immers als moslims het zelf doen dan mag het. Waar men eerder op zit te wachten is hoe deze term kan worden misbruikt om bij Joden in de schoenen te worden geschoven. Daarom zitten velen in de Islamtische en Arabische fuikjes dagelijks de media door te spitten, hopende dat er weer een vermeende expert, Isral beticht van genocide.

Men ziet de term eigenlijk als niets meer dan een wapen om te gebruiken tegen Isral. Om een daadwerkelijke genocide geeft men namelijk niets, Turkije is daar inderdaad een goed voorbeeld van.

De genocide tegen de Armenen wordt daar tot op de dag vandaag nog ontkend, de ethnische zuivering van miljoenen Grieken wordt niet over gesproken en ook vind men het niet meer dan normaal om flink huis te houden tegen de Koerden en Jezidi's.

Maar oh wee als Isral zichzelf durft te verdedigen tegen een stel barbaren die het land de hele tijd aanvallen. 'Genocide! :'(' 'Mensenrechten! :'(' 'Oorlogsrecht :'(' 'Westen, doe iets! :'('
pi_215966359
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 23:00 schreef havanagila het volgende:
Dag in dag uit de hele dag X afstruinen naar tweets die in je straatje passen en ze dan gauw op fok plaatsen waar niemand ze leest....

Hey, allah ziet alles he.
pi_215966361
Wat een enorme hoop bagger zet die hypocriete copy twitter turk toch neer. Topics vol.

Ogenschijnlijk leuk voor de postcount op korte termijn. Maar wie gaat er nog serieus een discussie voeren over een tijdje?

Dik een jaar lang topics onderschijten met fuikbiasbullshit zonder ook maar een inhoudelijke discussie. En het mag gewoon.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 maandag 23 december 2024 @ 09:39:33 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215966436
quote:
"Talks to reach a Gaza ceasefire and hostage release deal between Israel and Hamas are 90% complete, but key issues remain that need to be bridged, a senior Palestinian official involved in the talks told the BBC."
@bbcnews-world-rss.bsky.social
https://www.bbc.com/news/articles/cgq1l5kv2npo
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldxhwom3gk24
Key issues? Zoals wat dan? Wat is belangrijker voor Hamas dan het stoppen van de gEnOcIdUh?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215966995
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 09:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Key issues? Zoals wat dan? Wat is belangrijker voor Hamas dan het stoppen van de gEnOcIdUh?
Blijkbaar is de nood toch niet zo hoog.
1947-2016
pi_215967086
quote:

[..]
Geen deal sluiten waar de genocide (in de toekomst) mee wordt voortgezet.

En lees het artikel gewoon... daar wordt gesproken over de key issues.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_215967117
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom geeft Isral niet gewoon toe aan de eisen van Hamas om de overgebleven gijzelaars vrij te krijgen? Blijkbaar geeft Isral toch niet zoveel om de gijzelaars.

/Ulx en Red_85 logica
  maandag 23 december 2024 @ 11:04:15 #65
396550 Richestorags
pi_215967290
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 10:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Geen deal sluiten waar de genocide (in de toekomst) mee wordt voortgezet.

En lees het artikel gewoon... daar wordt gesproken over de key issues.
Welke genocide vond er plaats voor oktober 7?

Even los van het feit dat er nog steeds geen genocide plaatsvindt, maar welke genocide die zou kunnen worden voortgezet vond er dan plaats voor oktober 7?
  Overall beste user 2022 maandag 23 december 2024 @ 11:48:34 #66
3928 Ulx
pi_215967793
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het zal de zaak bij het ICC niet sterker maken.

Hamas: "Help help, ze gonocideren ons"
Israel: "Staakt het vuren?"
"Nee, er zijn belangrijkere punten."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215968445
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2024 09:18 schreef HowardRoark het volgende:

Maar oh wee als Isral zichzelf durft te verdedigen tegen een stel barbaren die het land de hele tijd aanvallen. 'Genocide! :'(' 'Mensenrechten! :'(' 'Oorlogsrecht :'(' 'Westen, doe iets! :'('
Jij bent echt te sneu voor woorden.

Altijd maar janken om wat moslims doen boeehooeeee maar zij doen dit en dat.
En ondertussen sta je te juichen om de genocide die Israel pleegt.

Zij doen dat, dus dan mogen wij ook genocide plegen!

Overigens is Israel de agressor, dus de woorden slaan sowieso al nergens op.
pi_215968466
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Wat een enorme hoop bagger zet die hypocriete copy twitter turk toch neer. Topics vol.

Ogenschijnlijk leuk voor de postcount op korte termijn. Maar wie gaat er nog serieus een discussie voeren over een tijdje?

Dik een jaar lang topics onderschijten met fuikbiasbullshit zonder ook maar een inhoudelijke discussie. En het mag gewoon.
Moeten de genocide-steuners in dit topic zo nodig zeggen :')

Een heel jaar openlijk juichen om genocide.
pi_215968470
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 11:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Even los van het feit dat er nog steeds geen genocide plaatsvindt, maar welke genocide die zou kunnen worden voortgezet vond er dan plaats voor oktober 7?
Israel is al tientallen jaren bezig met bommen gooien op o.a. de Gaza-strook.
Er vindt wel degelijk genocide plaats. Het doelbewust uitroeien van een hele bevolking in een gebied is genocide.
  maandag 23 december 2024 @ 12:47:48 #70
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215968554
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

maandag 23 december 2024 @ 13:07:38 #71
396550 Richestorags
pi_215968786
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israel is al tientallen jaren bezig met bommen gooien op o.a. de Gaza-strook.
Er vindt wel degelijk genocide plaats. Het doelbewust uitroeien van een hele bevolking in een gebied is genocide.
Uitroeien terwijl de bevolking groeit?
pi_215968862
Merk op hoe doodstil de Nederlandse pers is over Koerdistan.
pi_215970322
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 10:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waarom geeft Isral niet gewoon toe aan de eisen van Hamas om de overgebleven gijzelaars vrij te krijgen? Blijkbaar geeft Isral toch niet zoveel om de gijzelaars.

/Ulx en Red_85 logica
Aan paliterroristen moet je natuurlijk altijd en alles maar toegeven.

Is dat jouw logica?
1947-2016
pi_215970373
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Welke genocide?
1947-2016
pi_215970676
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 11:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik heb het niet over vr 7 oktober, ik het het over het niet voortzetten van de huidige genocide sinds 7 oktober. Uiteraard was het voor 7 oktober ook allemaal niet best... 's werelds grootste openlucht gevangenis.
pi_215970786
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Genocide is niet alleen het geval bij letterlijke numerieke uitroeing. Hoe vaak moet dat nog uitgelegd worden?

Feit blijft dat talloze Palestijnen zijn vermoord, de leefomgeving grotendeels is verwoest en het leefgebied steeds kleiner wordt. Het bestaan van Palestina als land wordt steeds moeilijker en steeds verder de kop in gedrukt door Isral. Bevolkingsgroei ten spijt.
pi_215970797
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Genocide is niet alleen het geval bij letterlijke numerieke uitroeing. Hoe vaak moet dat nog uitgelegd worden?

Ik zie dat de wokies weer eens aan suggestieve naamgeving moeten doen om Isral aan te vallen? “Het is genocide, want wij maken er een andere definitie van! En dan is het opeens genocide!”
pi_215970838
Het zou trouwens schelen als wokie Bianconeri en wokie Koeman samen eerst even bepalen wat het nou is; de een zegt er vind genocide plaats want iedereen wordt uitgemoord en de ander komt doodleuk met zijn eigen interpretatie van het woord genocide.

Even afstemmen jongens, maakt het leven van de wokies ook makkelijker.
pi_215970850
quote:

[..]
Ik weet wel wat er belangrijker is voor Hamas, de uitroeiing van Isral en de vernietiging van de joden, zoals opgeschreven staat in hun manifest.
  Overall beste user 2022 maandag 23 december 2024 @ 15:01:25 #80
3928 Ulx
pi_215970860
quote:

[..]

Feit blijft dat talloze Palestijnen zijn vermoord, de leefomgeving grotendeels is verwoest en het leefgebied steeds kleiner wordt. Het bestaan van Palestina als land wordt steeds moeilijker en steeds verder de kop in gedrukt door Isral. Bevolkingsgroei ten spijt.
Maar hier valt 7 oktober ook grotendeels onder.
pi_215971659
quote:

[..]
We weten niet of de bevolking na 7 oktober 2023 groeit of gegroeid is.

Het moet gek lopen wil het niet gegroeid zijn aangezien de groei ongeveer 100.000 per jaar is. Daar niet van. Maar aantal inwoners eind 2023 weten we niet en 2024 is al helemaal een vraagteken. We weten het niet.

Dat de bevolking groeit is niet zo'n best argument. Isral is rond 7 oktober ook gegroeid en de Bosnische bevolking is rond de periode van het Screbrenica genocide ook gegroeid
  maandag 23 december 2024 @ 16:30:13 #82
396550 Richestorags
pi_215972142
quote:

[..]

Dit geldt ook voor Dresden, Nagasaki, Hiroshima, Mosul en Raqqa. Zijn daar genocides gepleegd?

Het bestaan van Palestina wordt de kop ingedrukt door Isral? Misschien had Egyptenaar oftewel fop "Palestijn" Yasser Arafat beter moeten nadenken in de jaren '90 toen er een Palestina kon komen. Of had de bevolking van Gaza niet op Hamas moeten stemmen nadat Isral daar wegtrok in 2005. Met al het EU-geld en Amerikaanse dollars hadden ze een prachtige staat op kunnen bouwen maar ze kozen voor tunnels naar Egypte, drinkwaterleidingen als grondstof voor raketten en terreur met als culminatie 7 oktober 2023.

Ze hadden trouwens het morele gelijk ook nog gehad als ze ondanks het gerommel in de Westbank van Isral door waren gegaan met een florerende staat te creren maar ze kozen voor terreur. Een doodscultus.

Nog ver voordat wij ook maar discussies hadden over "Islamofobie" en integratie doorzag Schopenhauer al de doodscultus:

quote:
Consider the Koran, for example; this wretched book was sufficient to start a world-religion, to satisfy the metaphysical needs of countless millions for twelve hundred years, to become the basis of their morality and of a remarkable contempt for death, and also to inspire them to bloody wars and the most extensive conquests. Much may be lost in translation, but I have not been able to discover in it one single idea of value.

[ Bericht 22% gewijzigd door Richestorags op 23-12-2024 16:37:12 ]
pi_215972334
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 15:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar hier valt 7 oktober ook grotendeels onder.
Hoe bedoel je? Op welke manier? Ik zie niet in hoe 7 oktober daar onder valt.
pi_215972477
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Welke genocide?
Uhm? Het doelbewust uitmoorden van alle mensen in Gaza?

quote:

[..]
Ah ja, door het helemaal plat bombarderen van dorpen, ziekenhuizen, scholen en nu ook weer een humanitaire zone. Ahhhh jaaaa heel veel groei en geen burgerdoden. Nee, natuurlijk niet.

Laten we gaan juichen om genocide.
pi_215972491
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 16:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit geldt ook voor Dresden, Nagasaki, Hiroshima, Mosul en Raqqa. Zijn daar genocides gepleegd?

1 stad platgooien is wat anders dan een heel leefgebied van een bevolking platgooien.....

Neem Dresden. Heel erg, vele doden. Maar waren daardoor alle Duitsers uitgeroeid? Of zelfs maar enigszins getroffen? Nee, totaal niet. Een zeer zeer zeer klein deel zelfs maar.
Zelfs voor de atoombommen op Japan geldt dat.

Voor de genocide op Gaza geldt dat totaal niet. Letterlijk alles wordt kapot gegooid. En iedereen wordt lukraak doodgeschoten.
pi_215972497
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 16:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee. Totaal niet te vergelijken ook.

quote:
Het bestaan van Palestina wordt de kop ingedrukt door Isral? Misschien had Egyptenaar oftewel fop "Palestijn" Yasser Arafat beter moeten nadenken in de jaren '90 toen er een Palestina kon komen. Of had de bevolking van Gaza niet op Hamas moeten stemmen nadat Isral daar wegtrok in 2005. Met al het EU-geld en Amerikaanse dollars hadden ze een prachtige staat op kunnen bouwen maar ze kozen voor tunnels naar Egypte, drinkwaterleidingen als grondstof voor raketten en terreur met als culminatie 7 oktober 2023.

Ze hadden trouwens het morele gelijk ook nog gehad als ze ondanks het gerommel in de Westbank van Isral door waren gegaan met een florerende staat te creren maar ze kozen voor terreur. Een doodscultus.

Nog ver voordat wij ook maar discussies hadden over "Islamofobie" en integratie doorzag Schopenhauer al de doodscultus:
[..]

Dat de islam geen fijne religie is in conservatieve of extremistische vorm rechtvaardigt de wandaden van Isral niet. De Palestijnen hebben nooit echte autonomie gehad, ook niet na 2005. Altijd onder de duim van Isral, op verscheidene manieren door de tijd heen.

Je zegt eigenlijk dat het allemaal terroristen/barbaren/dommerikken zijn, genoeg kansen hebben gehad om de oneerlijke aanbiedingen van Isral te accepteren en dus "eigen schuld dikke bult". Lekker is dat.

De Palestijnen accepteren geen kruimels, hoe hard ze ook onderdrukt worden. Ze willen een eerlijke en gelijkwaardige oplossing. Alleen Isral wil er niet aan want die willen helemaal niet delen. Sterker nog, ze willen overname en uitbreiding en doen dat ook stapje voor stapje.
  Overall beste user 2022 maandag 23 december 2024 @ 17:27:14 #87
3928 Ulx
pi_215972758
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Op welke manier? Ik zie niet in hoe 7 oktober daar onder valt.
Doel was de joden in die kibboetsen te doden/te verdrijven. Aangezien de grootte niet relevant is, is dat toch ook genocide?
pi_215972794
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm? Het doelbewust uitmoorden van alle mensen in Gaza?
[..]
Ah ja, door het helemaal plat bombarderen van dorpen, ziekenhuizen, scholen en nu ook weer een humanitaire zone. Ahhhh jaaaa heel veel groei en geen burgerdoden. Nee, natuurlijk niet.

Laten we gaan juichen om genocide.
Hmmm ...

Ruim een jaar later zijn we inmiddels en hoeveel van de gazanen zijn er nog over?

Gaat niet echt hard dat 'doelbewust uitmoorden'.
1947-2016
pi_215972796
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Doel was de joden in die kibboetsen te doden/te verdrijven. Aangezien de grootte niet relevant is, is dat toch ook genocide?
Doel was om zoveel mogelijk doden te veroorzaken totdat het Isralische leger ze een halt zou toeroepen. De mensen in de kibboetsen waren simpelweg het meest dichtbij en het meest makkelijk te grazen te nemen.
  Overall beste user 2022 maandag 23 december 2024 @ 17:34:51 #90
3928 Ulx
pi_215972819
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Doel was om zoveel mogelijk doden te veroorzaken totdat het Isralische leger ze een halt zou toeroepen. De mensen in de kibboetsen waren simpelweg het meest dichtbij en het meest makkelijk te grazen te nemen.
Dus gericht burgers afslachten. Lijkt me genocide.
  maandag 23 december 2024 @ 17:41:26 #91
396550 Richestorags
pi_215972919
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee. Totaal niet te vergelijken ook.
[..]
Dat de islam geen fijne religie is in conservatieve of extremistische vorm rechtvaardigt de wandaden van Isral niet. De Palestijnen hebben nooit echte autonomie gehad, ook niet na 2005. Altijd onder de duim van Isral, op verscheidene manieren door de tijd heen.
Niet zo gek, als je Hamas aan de ene kant hebt en de PA die aan de familie per dode Isralir betaalt aan de andere kant. Doodscultus.

quote:
Je zegt eigenlijk dat het allemaal terroristen/barbaren/dommerikken zijn, genoeg kansen hebben gehad om de oneerlijke aanbiedingen van Isral te accepteren en dus "eigen schuld dikke bult". Lekker is dat.
Dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dat de Palestijnen hun eigen staat n hun morele gelijk op een zodanige wijze hebben gesaboteerd dat het ze totaal niet vrijpleit.

quote:
De Palestijnen accepteren geen kruimels, hoe hard ze ook onderdrukt worden.
Beggars can't be choosers. De Arabieren hebben de oorlogen verloren. Denk je dat Japan en Duitsland veel in te brengen hadden?

quote:
Ze willen een eerlijke en gelijkwaardige oplossing. Alleen Isral wil er niet aan want die willen helemaal niet delen. Sterker nog, ze willen overname en uitbreiding en doen dat ook stapje voor stapje.
Dat is aantoonbaar niet waar want diverse malen lagen er plannen voor een staat op tafel. Keer op keer verworpen door de Pallies.
  maandag 23 december 2024 @ 17:57:32 #92
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215973188
Uiteindelijk zijn het toch maar een paar clubjes die alles in de schoenen van Isral schuiven.

* Moslims
* Sektarische clubjes zoals Jehova’s
* Extreemlinks/rechts

Wellicht ben ik nog wat kliekjes vergeten. Wat ze allemaal gemeen hebben is een intense haat tegen Joden, ik bedoel Zionisme. Die kunnen het natuurlijk nooit goed doen.
  maandag 23 december 2024 @ 20:22:53 #93
396550 Richestorags
pi_215975081
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2024 17:57 schreef damsco het volgende:
Uiteindelijk zijn het toch maar een paar clubjes die alles in de schoenen van Isral schuiven.

* Moslims
* Sektarische clubjes zoals Jehova’s
* Extreemlinks/rechts

Wellicht ben ik nog wat kliekjes vergeten. Wat ze allemaal gemeen hebben is een intense haat tegen Joden, ik bedoel Zionisme. Die kunnen het natuurlijk nooit goed doen.
Het is inderdaad wel duidelijk waar de haat zit.
pi_215975163
#Geen ocide
#most moral army in the world

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215975347
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:24 schreef egayalS het volgende:
#Geen ocide
#most moral army in the world

[ x ]
De genocide was op 7 oktober.
pi_215975501
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:30 schreef Nober het volgende:

[..]
De genocide was op 7 oktober.
Het zegt genoeg wat er gaande is wanneer Isralische soldaten zeggen "het is alsof wij nu de Nazis zijn en de Palestijnen de joden".

Maar blijf vooral liegen tegen jezelf. De kater van jullie genocide verheerlijking komt later.
-Rabia Al-Basri
pi_215976018
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:36 schreef egayalS het volgende:

[..]
Het zegt genoeg wat er gaande is wanneer Isralische soldaten zeggen "het is alsof wij nu de Nazis zijn en de Palestijnen de joden".

Maar blijf vooral liegen tegen jezelf. De kater van jullie genocide verheerlijking komt later.
Denk dat vooral Hamas en de Palestijnen met een kater zitten. Maar goed.
pi_215976078
"de terugkeer van Onze Lieve Heer is nabij"

-christen zionisten probably

Joods zionisme kan ik begrijpen, maar Christelijke Zionisme... Damn hoe verknipt moet je zijn. Hoe creatief met de bijbel moet je zijn dat je dit genocidale, koloniale project steunt in naam van "God is liefde" :')

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 december 2024 @ 20:59:03 #99
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215976143
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:54 schreef havanagila het volgende:

[..]
Denk dat vooral Hamas en de Palestijnen met een kater zitten. Maar goed.
Ach, sympathie van het Westen komt met een prijs die ze er wel voor over willen hebben.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215977183
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:57 schreef egayalS het volgende:

Joods zionisme kan ik begrijpen, maar Christelijke Zionisme... Damn hoe verknipt moet je zijn. Hoe creatief met de bijbel moet je zijn dat je dit genocidale, koloniale project steunt in naam van "God is liefde" :')

[ x ]
IDF molt een kruis. Wat heeft dat met christelijk zionisme te maken?
  maandag 23 december 2024 @ 22:00:47 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215977618
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:57 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Kun je nog een keer uitleggen wat de hel met liefde te maken heeft?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 23 december 2024 @ 22:02:28 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215977655
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 21:36 schreef havanagila het volgende:

[..]
IDF molt een kruis. Wat heeft dat met christelijk zionisme te maken?
Veel, vooral Amerikaanse evangelicals, dwepen al decennia met het Jodendom, niet omdat ze er uit zichzelf zo gek op zijn, maar omdat dat in een of andere profetie past waardoor Jezus terugkeert. Daarbij is het uiteraard wel de bedoeling dat de Joden zich bekeren, anders ondergaan ze alsnog de apocalyps ten volste.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215978034
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hmmm ...

Ruim een jaar later zijn we inmiddels en hoeveel van de gazanen zijn er nog over?

Gaat niet echt hard dat 'doelbewust uitmoorden'.
Hoeft ook niet om het doelbewust te maken.

Als je stelselmatig iedereen vermoord is dat genocide, ongeacht hoe.
pi_215978181
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 22:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hamas bedoel je dus? Ja dit zijn uit op Jodenmensen te vermoorden en doen dat ook stelselmatig.

En dan gebruiken ze hun eigen volk ook nog als menselijk schild. Tjah, nu ben je wel duidelijk.
1947-2016
pi_215978185
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Veel, vooral Amerikaanse evangelicals, dwepen al decennia met het Jodendom, niet omdat ze er uit zichzelf zo gek op zijn, maar omdat dat in een of andere profetie past waardoor Jezus terugkeert. Daarbij is het uiteraard wel de bedoeling dat de Joden zich bekeren, anders ondergaan ze alsnog de apocalyps ten volste.
Ik dacht vroeger dat we dit soort kolder in de middeleeuwen achter hadden gelaten, maar het lijkt weer helemaal hip om de wereld als een kwijlende godzilla te benaderen.
pi_215978219
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 22:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hamas bedoel je dus? Ja dit zijn uit op Jodenmensen te vermoorden en doen dat ook stelselmatig.

En dan gebruiken ze hun eigen volk ook nog als menselijk schild. Tjah, nu ben je wel duidelijk.
Yayyy laten we dus lekker juichen voor de genocide van Isral.
pi_215978314
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 22:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Yayyy laten we dus lekker juichen voor de genocide van Isral.
Ik zie vooral mensen brullen en schuimbekken, en juichen en snoepjes uitdelen, aan de pro-palestina kant.
pi_215981945
-Rabia Al-Basri
pi_215981983
quote:

Er is geen moslimhaat. En als je denkt van wel, kom eens met een paar goede voorbeelden. Zo geeft deze man het voorbeeld van de aanslag in Duitsland, waarbij mensen dacht dat het uit de Islamtische hoek zou komen. Dat is geen moslimhaat, maar een logische aanname aangezien we talloze aanslagen uit de Islamitische hoek in Europa hebben gehad de afgelopen jaren en door de dreiging, specifiek uit deze hoek, inlichtingen- en veiligheidsdiensten overuren maken.

En waar probeert deze kerel het narratief vervolgens naar te verleggen? Jawel: Isral (lees: Joden). Het is weer zo ontzettend voorspelbaar. De moslim probeert de handen te wassen in onschuld door te wijzen naar Joden.
pi_215982131
Mooie lijst van beste films van het jaar met op 1 het briljante the zone of interest, de Auschwitz film van Jonathan glazer, die tijdens zijn Oscar speech zei dat de film ook over Gaza gaat, waardoor hij de gehele Isral lobby over hem heen kreeg. Ondertussen zitten we met IDF soldaten die zeggen, wij zijn de Nazis geworden...
https://www.volkskrant.nl(...)s-van-2024~v1223472/

Ter herinnering wat glazer ook alweer precies zei

-Rabia Al-Basri
  dinsdag 24 december 2024 @ 10:12:33 #111
396550 Richestorags
pi_215982409
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2024 09:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Er is geen moslimhaat. En als je denkt van wel, kom eens met een paar goede voorbeelden. Zo geeft deze man het voorbeeld van de aanslag in Duitsland, waarbij mensen dacht dat het uit de Islamtische hoek zou komen. Dat is geen moslimhaat, maar een logische aanname aangezien we talloze aanslagen uit de Islamitische hoek in Europa hebben gehad de afgelopen jaren en door de dreiging, specifiek uit deze hoek, inlichtingen- en veiligheidsdiensten overuren maken.

En waar probeert deze kerel het narratief vervolgens naar te verleggen? Jawel: Isral (lees: Joden). Het is weer zo ontzettend voorspelbaar. De moslim probeert de handen te wassen in onschuld door te wijzen naar Joden.
Het lijkt me gezond als we met zijn allen in dit topic deze fundamentalistische Joden- en Koerdenhater voortaan gewoon negeren.
pi_215982471
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 10:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het lijkt me gezond als we met zijn allen in dit topic deze fundamentalistische Joden- en Koerdenhater voortaan gewoon negeren.
Al een jaar terug was dit zo. En toch mag die racist gewoon posten hier met zn propaganda en copypastefuikbiasbagger

Bijzonder wel.
1947-2016
pi_215982497
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 10:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
"I felt like, like, like a Nazi ... it looked exactly like we were actually the Nazis and they were the Jews."

Dit is wat jij steunt. En ik ben de joden hater omdat ik een Isralische krant citeer die een IDF soldaat citeert
-Rabia Al-Basri
pi_215982528
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 10:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Al een jaar terug was dit zo. En toch mag die racist gewoon posten hier met zn propaganda en copypastefuikbiasbagger

Bijzonder wel.
Ik citeer soldaten van the most moral army in the world, but hey, ik ben de racist

"X shot an Arab four times in the back and got away with a self-defense claim. Four bullets in the back from a distance of ten meters ... cold-blooded murder. We did things like that every day."
-Rabia Al-Basri
pi_215982712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 10:19 schreef egayalS het volgende:

[..]
"I felt like, like, like a Nazi ... it looked exactly like we were actually the Nazis and they were the Jews."

Dit is wat jij steunt. En ik ben de joden hater omdat ik een Isralische krant citeer die een IDF soldaat citeert
Bij Haaretz beweerd wel meer. Die kwamen ooit met een artikel waarin men stelde dat Ethiopisch Joodse vrouwen, direct bij aankomt in Isral, na het maken van Aliyah, gedwongen anticonceptiemiddelen zouden moeten nemen van de overheid.

En bedankt voor het bevestigen dat je dus enkel Isralische media tot je neemt om Isral zwart te kunnen maken. Dan zit je bij Haaretz natuurlijk wel goed, bij deze antizionistische krant, is men de hele dag bezig met laster jegens het eigen land.

Dat moet ook gewoon verboden worden, het heeft niets meer te maken met kritische journalistiek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 10:21 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ik citeer soldaten van the most moral army in the world, but hey, ik ben de racist

"X shot an Arab four times in the back and got away with a self-defense claim. Four bullets in the back from a distance of ten meters ... cold-blooded murder. We did things like that every day."
Bijzondere aantijgingen. Nu de bewijzen nog ..
pi_215982739
Daar nog trouwens aan toevoegende, het zou ook leuk zijn als je wat meer de discussie opzoekt. Je deelt vaak van van allerlei controversile en opmerkelijke dingen, maar er dan op wordt gereageerd wat jij zelf post, reageer je niet meer. Dan is de vraag waarom je het berhaupt deelt. Meestal doen mensen dit om een discussie opgang te brengen, maar daar lijkt bij jou dus geen sprake van.

@egayalS
pi_215982740
quote:

[..]

Bewijs?
1947-2016
pi_215982773
Fijne en vreedzame feestdagen liefjes O+
pi_215982776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bewijs?
"Anonieme bronnen"

Aldus Haaretz.
pi_215982780
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 10:48 schreef mascara-klodder het volgende:
Fijne en vreedzame feestdagen liefjes O+
Fijne feestdagen! ~:)
pi_215983714
Goed stuk over hoe lastig het is over dit conflict te schrijven. Immers wij zijn onderdeel van dit conflict of we dat inzien of niet. Ilan pappe heeft het over "global Isral" en "global Palestine". Die schisma zie je ook in dit topic, in het klein.
Onze politici kiezen er bewust voor om Israel onvoorwaardelijk te steunen terwijl ze dondersgoed weten wat daar gaande is. Om Rutte te citeren: "wat kunnen we doen om het te doen lijken, dat Isral geen oorlogsmisdaden pleegt ". Ondertussen hebben we een shit load aan getuigenverklaringen van Isralische soldaten die expliciet zeggen dat ze oorlogsmisdaden plegen, maar onze minister van buitenlandse zaken wilt met Holocaust deskundigen in discussie over de definitie van genocide. Je weet wel die minister geleverd door de partij dat beweert rechtsstatelijkheid hoog in het vaandel te houden.

https://www.trouw.nl/het-(...)interviews~b2cc1316/
“Het is eenvoudig om een conflict te verslaan waar we zelf geen ‘onderdeel’ van zijn, zoals in Soedan, of waar we ‘aan de goede kant’ staan, zoals in Oekrane. Je ontkomt hier niet aan de gevoeligheden die leven onder lezers. Het oorlogsverleden en de Jodenvervolging spelen een rol, maar ook het enorme onrecht dat Palestijnen wordt aangedaan.
-Rabia Al-Basri
pi_215983796
Ook voor jou fijne kerstdagen @egayalS
pi_215984232
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 december 2024 11:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Ook voor jou fijne kerstdagen @:egayals
Jij ook fijne feestdagen @mascara-klodder.
-Rabia Al-Basri
pi_215984275
Mooi dat rtl nieuws het stuk van haaretz ook oppakt. Goed leesvoer. Tijdens de feestdagen.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215984336
BOEHOEHOEHOE _O-
  dinsdag 24 december 2024 @ 12:05:29 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215984438
quote:

[..]

Nee, geen racist. Selectief.

Ik zeg het nog maar eens: de enige reden dat je je hier mee bezighoudt is vanwege religie. En dat blijkt uit werkelijk alles.

Daarom neem ik je posts ook niet serieus. Het gaat niet om menselijk leed, het gaat om leed van mensen die jouw religie delen, en daarom is het erg.

Tribale selectiviteit.

Die ik trouwens ook bespeur in het Syri topic.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215984466
I have a dream

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 24 december 2024 @ 12:10:51 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215984491
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2024 12:08 schreef egayalS het volgende:
I have a dream

[ x ]
Mijn hemel de hypocrisie...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 24 december 2024 @ 12:12:42 #129
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215984514
quote:
De realiteit is dat dit gewoon niet gebeurt.
Ahhh.
pi_215984515
Heerlijke vertroeteling voor oorlogsmisdadigers

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215984617
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik zeg het nog maar eens: de enige reden dat je je hier mee bezighoudt is vanwege religie. En dat blijkt uit werkelijk alles.

Daarom neem ik je posts ook niet serieus. Het gaat niet om menselijk leed, het gaat om leed van mensen die jouw religie delen, en daarom is het erg.

Tribale selectiviteit.

No problem. Zie vooral wat je wilt zien. Veel plezier met je geweten als je vanavond naar de nachtmis gaat.

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 24 december 2024 @ 12:25:06 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215984660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 12:22 schreef egayalS het volgende:

[..]
No problem. Zie vooral wat je wilt zien. Veel plezier met je geweten als je vanavond naar de nachtmis gaat.

[ x ]
Je gaat ervan uit dat ik een conservatieve christen ben of zo?

Dat tribalisme gaat echt diep.

Wat dit met mijn geweten van doen heeft is me ook niet duidelijk. Of ja, toch wel: omdat ik je wijs op je enorme selectiviteit, je hypocrisie en je weigering om op bepaalde vragen antwoord te geven (die van de hel staat nog open), ben ik natuurlijk iemand die het geweldig vind dat mensen, Palestijnen, geweld wordt aangedaan.

Nee, ik moet meegaan in jouw narratief, overal het Westen en Isral de schuld van geven, daarbij ook nog even je illusoire idee van 'moslimhaat' onderschrijven, want anders deug ik niet.

Sorry, gaat niet gebeuren. Juist vanwege mijn geweten. Ik gruw van leed gebruiken voor eigen ideologie. Goedkoop, walgelijk, onsmakelijk pontificeren over de rug van slachtoffers van geweld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215984929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tribale selectiviteit.

Kun je nagaan. Het Palestijnse leed (dat er cht wel is!) wordt misbruikt door lieden die niets (niets) om ze geven.

Lekker dan, als Palestijn zijnde...
  dinsdag 24 december 2024 @ 15:45:11 #134
396550 Richestorags
pi_215986292
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 12:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kun je nagaan. Het Palestijnse leed (dat er cht wel is!) wordt misbruikt door lieden die niets (niets) om ze geven.

Lekker dan, als Palestijn zijnde...
Zijn al meerdere Palestijnen die dit aangegeven hebben.
  dinsdag 24 december 2024 @ 15:49:39 #135
396550 Richestorags
pi_215986339
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je gaat ervan uit dat ik een conservatieve christen ben of zo?

Dat tribalisme gaat echt diep.

Wat dit met mijn geweten van doen heeft is me ook niet duidelijk. Of ja, toch wel: omdat ik je wijs op je enorme selectiviteit, je hypocrisie en je weigering om op bepaalde vragen antwoord te geven (die van de hel staat nog open), ben ik natuurlijk iemand die het geweldig vind dat mensen, Palestijnen, geweld wordt aangedaan.

Nee, ik moet meegaan in jouw narratief, overal het Westen en Isral de schuld van geven, daarbij ook nog even je illusoire idee van 'moslimhaat' onderschrijven, want anders deug ik niet.

Sorry, gaat niet gebeuren. Juist vanwege mijn geweten. Ik gruw van leed gebruiken voor eigen ideologie. Goedkoop, walgelijk, onsmakelijk pontificeren over de rug van slachtoffers van geweld.
In zijn binaire manier van denken ben je een Isral lover als je het conflict door de lens bekijkt van alle andere conflicten en twee partijen ziet die op hun eigen manier de fout ingaan.

Haat je moslims als je kritiek hebt op de Islam. Gezien zijn eigen houding naar Koerden en Joden verraadt het vooral hoe hij is grootgebracht: met Turks nationalisme en conservatief religieus. Hij denkt dus dat "de tegenstander" net zo denkt. Constante projectie dus.
pi_215986398
Mooie lek vanuit de EU. Uit een rapport van de Eu dat genitieerd werd door Spanje en Ierland, blijkt dat Isral waarschijnlijk oorlogsmisdaden pleegt. Onze minister van buitenlandse zaken heeft dit rapport ingezien en heeft samen met zijn collegas ervoor gekozen om met de adviezen, stoppen met het leveren van wapens, en bevriezen van de Eu Isral associatie verdrag, niks te doen.
Verklaart ook waarom sommige landen opeens twijfelden of ze Netanyahu zouden arresteren zoals verzocht door het ICC, ze zijn namelijk zelf medeplichtig omdat ze weten waar Isral mee bezig is maar toch wapens bleven leveren. Zoals Frankrijk, Duitsland en Itali.

Relevant in deze context Rutte weer te citeren: "wat kunnen we doen, dat het lijkt dat Isral geen oorlogsmisdaden pleegt?".

https://theintercept.com/(...)r-crimes-complicity/

"The assessment reinforces the case that EU governments have been acting in complicity with Israel’s crimes in Gaza.”

“Even when their own services presented them with the facts, they refused to act,” she said. “Those that continued exporting arms to Israel in defiance of the report’s clear advice, are involved in a blatant case of criminal collusion.”
...
If the International Criminal Court finds Israeli officials guilty of war crimes, the very distribution of the report to EU ministers carries significance because the Europeans will not be able plead ignorance.

“They cannot plausibly deny that they were privy to the facts given the contents of the EU’s special representative’s report that they had a duty to take under consideration,”. “The world now knows that they knew they were in breach of international law because they were explicitly told so by the EU’s own special representative on human rights. History will judge them harshly. And perhaps so will the ICC.”
-Rabia Al-Basri
pi_215987595
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 22:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En nu bewijs dat israel dat aan het doen is.
1947-2016
  dinsdag 24 december 2024 @ 18:24:36 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215988107
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 15:56 schreef egayalS het volgende:
Mooie lek vanuit de EU. Uit een rapport van de Eu dat genitieerd werd door Spanje en Ierland, blijkt dat Isral waarschijnlijk oorlogsmisdaden pleegt. Onze minister van buitenlandse zaken heeft dit rapport ingezien en heeft samen met zijn collegas ervoor gekozen om met de adviezen, stoppen met het leveren van wapens, en bevriezen van de Eu Isral associatie verdrag, niks te doen.
Verklaart ook waarom sommige landen opeens twijfelden of ze Netanyahu zouden arresteren zoals verzocht door het ICC, ze zijn namelijk zelf medeplichtig omdat ze weten waar Isral mee bezig is maar toch wapens bleven leveren. Zoals Frankrijk, Duitsland en Itali.

Relevant in deze context Rutte weer te citeren: "wat kunnen we doen, dat het lijkt dat Isral geen oorlogsmisdaden pleegt?".

https://theintercept.com/(...)r-crimes-complicity/

"The assessment reinforces the case that EU governments have been acting in complicity with Israel’s crimes in Gaza.”

“Even when their own services presented them with the facts, they refused to act,” she said. “Those that continued exporting arms to Israel in defiance of the report’s clear advice, are involved in a blatant case of criminal collusion.”
...
If the International Criminal Court finds Israeli officials guilty of war crimes, the very distribution of the report to EU ministers carries significance because the Europeans will not be able plead ignorance.

“They cannot plausibly deny that they were privy to the facts given the contents of the EU’s special representative’s report that they had a duty to take under consideration,”. “The world now knows that they knew they were in breach of international law because they were explicitly told so by the EU’s own special representative on human rights. History will judge them harshly. And perhaps so will the ICC.”
Rot toch een eind op met je selectieve verontwaardiging.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215989729
Nou, heeft Hamas ondertussen al gijzelaars vrijgelaten of zich overgegeven? Of laten ze nog steeds liever burgers lijden terwijl ze zichzelf als ratten verstoppen?
pi_215996164
Go Erdo

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 25 december 2024 @ 11:53:02 #141
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215996248
quote:
17s.gif Op woensdag 25 december 2024 11:46 schreef Ali_boo het volgende:
Go Erdo

[ x ]
Ik denk niet dat Erdo ruzie met Donny wil, maar leuk voor de buhne.
pi_215997420
Dat de BBC nog net geen isralische propaganda kanaal is wisten we natuurlijk al. Dit is de zoveelste bevestiging.

https://www.rtl.nl/boulev(...)-weigeren-bibi-files

"De BBC zal The Bibi Files niet uitzenden, omdat de film kritisch is over Netanyahu', schrijft Alex op X. 'Isralirs in de film beschuldigen hem ervan een eindeloze gewelddadige oorlog in Gaza vol te houden om veroordeling voor omkoping te voorkomen.'
-Rabia Al-Basri
  woensdag 25 december 2024 @ 13:31:21 #143
396550 Richestorags
pi_215997526
quote:
Go Erdo

[ x ]
Ach gut. Erdolf moet weer even zijn rabiaat antisemitische en vooral domme achterban tevreden stellen. Het gemiddelde IQ van Isral is ongeveer een standaarddeviatie hoger dan het gemiddelde IQ van Turkije.

Waarmee willen ze overigens Isral aanvallen? Met hun legertje dat eerst 1.000 km door Syri moet en dan vernietigd wordt door de IAF?

Om nog maar te zwijgen over wat Donnie dan met ze gaat doen... mijn hemel. Wat een achterlijk volk, Erdogan aanhangers.
  woensdag 25 december 2024 @ 14:33:27 #144
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215998251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 13:25 schreef egayalS het volgende:
Dat de BBC nog net geen isralische propaganda kanaal is wisten we natuurlijk al. Dit is de zoveelste bevestiging.

"De BBC zal The Bibi Files niet uitzenden, omdat de film kritisch is over Netanyahu', schrijft Alex op X. 'Isralirs in de film beschuldigen hem ervan een eindeloze gewelddadige oorlog in Gaza vol te houden om veroordeling voor omkoping te voorkomen.'
Aldus een teleurgestelde verkoper, kan het wat minder met die sloot aan bullshit of ik daarvoor bij de mods zijn?
pi_215998540
Enige democratie in de regio waar een volksvertegenwoordiger in de Knesset door de beveiliging weggesleurd wordt omdat hij het aandurft om het te hebben over Palestijns leed

https://youtube.com/shorts/h6E5EYVoJxw?si=KCE0fLQVTO-uc7UQ

[ Bericht 24% gewijzigd door egayalS op 25-12-2024 15:26:32 ]
-Rabia Al-Basri
pi_215998707
quote:
Go Erdo

[ x ]
Waarom zou je willen dat Turkije Isral overneemt?
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2024 13:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ach gut. Erdolf moet weer even zijn rabiaat antisemitische en vooral domme achterban tevreden stellen. Het gemiddelde IQ van Isral is ongeveer een standaarddeviatie hoger dan het gemiddelde IQ van Turkije.

Waarmee willen ze overigens Isral aanvallen? Met hun legertje dat eerst 1.000 km door Syri moet en dan vernietigd wordt door de IAF?

Om nog maar te zwijgen over wat Donnie dan met ze gaat doen... mijn hemel. Wat een achterlijk volk, Erdogan aanhangers.
Het zou bijzonder zijn om Isral en de VS beide tegen Turkije te zien, daar blijft dan niets van over.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 13:25 schreef egayalS het volgende:

Waarom moet de BBC dit berhaupt uitzenden? Waarom zou het de taak van zulke media zijn om anti-Isralische propaganda uit te zenden?
[/quote]

En ondertussen negeer jij nog steeds de reacties op jouw eigen posts en blijf je bezig met het zenden van drek uit de Islamtische en Arabische fuikjes op de socials, waarmee je Isral en/of Joden in een negatief daglicht tracht te zetten.

[ Bericht 11% gewijzigd door sp3c op 25-12-2024 18:26:13 ]
pi_215999260
twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 18:27:59 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216000405
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 16:20 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Snap hem niet

Is het alleen dit plaatje of is er ook een linkje naar iets van een opiniestuk ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216004252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Aldus een teleurgestelde verkoper, kan het wat minder met die sloot aan bullshit of ik daarvoor bij de mods zijn?
Die gaan er niks aan doen vrees ik...
pi_216004311
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 15:09 schreef egayalS het volgende:
Enige democratie in de regio waar een volksvertegenwoordiger in de Knesset door de beveiliging weggesleurd wordt omdat hij het aandurft om het te hebben over Palestijns leed

https://youtube.com/shorts/h6E5EYVoJxw?si=KCE0fLQVTO-uc7UQ
Denk dat het leed niet op weegt tegenover het leed van de gegijzelden.
pi_216009805
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216009835
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216009869
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216010261
quote:
We weten het. Je hebt je menselijkheid opgeofferd voor je ideologie.

"Amos Goldberg, another Israeli Holocaust expert, noted that Raphael Lemkin, a Jewish-Polish scholar who coined the term “genocide”, described its two phases.

“The first is the destruction of the annihilated group and the second is what he called ‘imposition of the national pattern’ of the perpetrator. We are now witnessing the second phase as Israel prepares ethnically cleansed areas for Israeli settlements.”

Goldberg added: “Like in every other case of genocide in history, right now we have mass denial. Both here in Israel and around the world.”

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216010449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 13:16 schreef egayalS het volgende:

[..]
We weten het. Je hebt je menselijkheid opgeofferd voor je ideologie.

"Amos Goldberg, another Israeli Holocaust expert, noted that Raphael Lemkin, a Jewish-Polish scholar who coined the term “genocide”, described its two phases.

“The first is the destruction of the annihilated group and the second is what he called ‘imposition of the national pattern’ of the perpetrator. We are now witnessing the second phase as Israel prepares ethnically cleansed areas for Israeli settlements.”

Goldberg added: “Like in every other case of genocide in history, right now we have mass denial. Both here in Israel and around the world.”

[ x ]
Wat is mijn ideologie?

Verschil tussen jou en mij: mijn menselijkheid gaat verder dan checken of mensen tot mijn club behoren, om daar vervolgens al een jaar 45.369 tweets bij te vinden die moeten aantonen hoe erg het allemaal wel niet is.

Die Palestijnen interesseren je niets. Enkel hun religie.

En menselijkheid... ik hang in ieder geval sowieso geen ideologie aan die stelt dat het menselijk en rechtvaardig en barmhartig is dat mensen voor eeuwig branden in een vuurpoel omdat ze de verkeerde religie hebben beleden in hun sterfelijk bestaan. Jij?

Hoe serieus moet ik je gejank over misdaden en genocide en ellende nemen als je het verder wel schappelijk acht dat straks ziljoenen mensen eindeloos roosteren in een oneindig vuur?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 december 2024 @ 13:49:37 #156
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216010761
twitter
pi_216010796
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:25 schreef Nober het volgende:

[..]
Denk dat het leed niet op weegt tegenover het leed van de gegijzelden.
Nog steeds doen alsof iemand een neuk geeft om de gegijzelden _O-

Die mensen waren ten dode opgeschreven de dag dat Netanyahu weer minister-president werd
  donderdag 26 december 2024 @ 13:59:21 #158
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216010894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 13:52 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nog steeds doen alsof iemand een neuk geeft om de gegijzelden _O-

Die mensen waren ten dode opgeschreven de dag dat Netanyahu weer minister-president werd
Toen waren ze nog niet gegijzeld dus wat bedoel je?
pi_216011283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 13:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Toen waren ze nog niet gegijzeld dus wat bedoel je?
Goh, echt.

Netanyahu gebruikt het Amerikaanse systeem van niet onderhandelen met terroristen. Eenmaal gegijzeld = beschouwd als dood

En waarom zou hij ook. Hij heeft de oorlog nodig vanwege de vele strafzaken tegen hem
  donderdag 26 december 2024 @ 14:37:40 #160
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216011432
  donderdag 26 december 2024 @ 14:39:00 #161
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216011451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:26 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Goh, echt.

Netanyahu gebruikt het Amerikaanse systeem van niet onderhandelen met terroristen.

Lijkt me ook de enige manier om met terroristen om te gaan, vernietigen.
pi_216011485
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Lijkt me ook de enige manier om met terroristen om te gaan, vernietigen.
Om er dan voorbij te gaan dat de VS en Israel zelf gebouwd zijn op terrorisme door aanslagen op "bezetters" en de inheemse bevolking te verdrijven. Met bezetters bedoel ik natuurlijk de Britten en met inheemse bevolking de Indianen en Palestijnen.

Uiteindelijk gaat het allemaal om vechten om een stuk land. Tegenwoordig deels gedreven door de mondiale huizencrisis.
  donderdag 26 december 2024 @ 14:56:03 #163
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216011670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Om er dan voorbij te gaan dat de VS en Israel zelf gebouwd zijn op terrorisme door aanslagen op "bezetters" en de inheemse bevolking te verdrijven. Met bezetters bedoel ik natuurlijk de Britten en met inheemse bevolking de Indianen en Palestijnen.

Uiteindelijk gaat het allemaal om vechten om een stuk land. Tegenwoordig deels gedreven door de mondiale huizencrisis.
OK Winnetou
  Overall beste user 2022 donderdag 26 december 2024 @ 15:06:47 #164
3928 Ulx
pi_216011788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Waarom noem je alleen de VS? Heel Latijns-Amerika hoort daar toch ook bij? Het Caribisch gebied ook. Of niet soms? De Hispanics zijn toch ook allemaal kolonisten uit Europa? En face it: veel bewoners van Suriname stammen ook niet af van de Indianen.
pi_216011842
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom noem je alleen de VS? Heel Latijns-Amerika hoort daar toch ook bij? Het Caribisch gebied ook. Of niet soms? De Hispanics zijn toch ook allemaal kolonisten uit Europa? En face it: veel bewoners van Suriname stammen ook niet af van de Indianen.
Die geschiedenis is mij niet bekend
  Overall beste user 2022 donderdag 26 december 2024 @ 15:19:12 #166
3928 Ulx
pi_216011955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:10 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Die geschiedenis is mij niet bekend
Nee? Je kent namen als Hernn Cortz of Francisco de Coronado niet?

pi_216012740
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216013697
"wij steunen Isral omdat Israelis onze waarden delen"

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216014237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 17:49 schreef egayalS het volgende:
"wij steunen Isral omdat Israelis onze waarden delen"

[ x ]
Neen...

Dan jouw waarden. Vijf keer daags op je knien liggen om een god te aanbidden die zijn eigen schepsels op de meest gruwelijke en eindeloze wijze martelt omdat ze niet doen wat hij zegt.

Let wel, het gaat hier niet om moordenaars of verkrachters... nee... enkel aan je pik getrokken hebben of een Maria-beeld in huis hebben is al reden voldoende om voor eeuwig te roosteren in het vuur van Gehenna. En als je huid is opgebrand? No worries. Die groeit gewoon weer aan zodat je de pijn van levende verbranding mag blijven ondergaan.

Echt, laat nog wat meer je 'afgrijzen' van leed zien met 67.547 tweets.

Roep nog wat meer op tot veroordeling van wreedheid.

Hypocriet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216014700
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:35 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Ah, Francesca Albanese, de vrouw die ooit stelde dat 7 oktober slechts het gevolg was van 'onderdrukking' en dat Europa en de VS worden bestuurd door een 'Joodse lobby'.

En in deze tweet verspreid deze vrouw ook weer een handjevol bloedsprookjes. Apartheid, bezetting laat staan genocide, er is immers allemaal geen sprake van. Behalve natuurlijk bij de mensen in bepaalde kringen die aan de hand van de zulke leugens de legitimiteit en het bestaansrecht van Isral graag in twijfel willen trekken en beschimpen.
pi_216015384
Ah. De bezetting is ook al een bloedsprookje. Als een journalist iets opschrijft over een vermeende aanval van IDF in Gaza, dat is nog geen bloedsprookje toch?
pi_216015538
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
Ah. De bezetting is ook al een bloedsprookje. Als een journalist iets opschrijft over een vermeende aanval van IDF in Gaza, dat is nog geen bloedsprookje toch?
Het zijn allemaal aantijgingen met de bedoeling een specifiek land (Isral) in een negatief licht te zetten.

En inderdaad, de aanhoudende beschuldigingen over een 'bezetting' zijn daar een onderdeel van. De eigenlijke onderliggende overtuiging is hier namelijk vaak dat Isral an sich (als land) een bezetting is. Kortom, in lijn met de beschuldigingen dat Isral eigenlijk maar een koloniaal project zou zijn.
  Moderator donderdag 26 december 2024 @ 20:42:49 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216015869
Officieel is het gewoon bezet gebied
pi_216016455
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 20:42 schreef sp3c het volgende:
Officieel is het gewoon bezet gebied
Door hamas. Hebben ze zelf voor gekozen.
pi_216017187
Raar dat er zoveel gewicht wordt gehangen aan termen en woorden. Het IDF is in Gaza. Het is namelijk oorlog. Waarom wordt er dan gediscussieerd over "bezetting"? :?

Allemaal onderdeel van die overmaatse aandacht voor elk aspect van dat conflict.
pi_216017906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 22:29 schreef Cuendillar het volgende:
Raar dat er zoveel gewicht wordt gehangen aan termen en woorden. Het IDF is in Gaza. Het is namelijk oorlog. Waarom wordt er dan gediscussieerd over "bezetting"? :?

Allemaal onderdeel van die overmaatse aandacht voor elk aspect van dat conflict.
Genocidaal kolonialisme was inderdaad beter geweest
pi_216018052
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 23:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er is geen genocide en er is geen kolonisatie in Gaza.

Schaam je je niet dat je die beladen termen zo misbruikt? Stel dat wij dat ook gaan doen bij de strijd tussen de Turken en de Koerden. Hoe zou je dat vinden?
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 00:05:14 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216018777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 21:35 schreef Nober het volgende:

[..]
Door hamas. Hebben ze zelf voor gekozen.
Nee das de lokale overheid, daar hebben ze idd zelf voor gekozen, ooit, soort van

Dat was een beetje dom
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 00:06:49 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216018798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 22:29 schreef Cuendillar het volgende:

Omdat bepaalde kringen krampachtig elke vinger die ook maar half richting Israel lijkt te wijzen afproberen te bijten

Daardoor verzand de boel in dit soort letter neuken
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 00:07:08 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216018802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 23:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee bezetting is juist
  vrijdag 27 december 2024 @ 08:33:58 #181
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216020777
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 00:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat bepaalde kringen krampachtig elke vinger die ook maar half richting Israel lijkt te wijzen afproberen te bijten

Zijn wel wat veel vingers en niet half, wel berust op halve waarheden en aannames.
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 08:35:19 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216020787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 08:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zijn wel wat veel vingers en niet half, wel berust op halve waarheden en aannames.
geen idee wat hier staat
  vrijdag 27 december 2024 @ 08:43:00 #183
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216020838
quote:
88s.gif Op vrijdag 27 december 2024 08:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
geen idee wat hier staat
Dan moet je nog maar een kopje koffie nemen.
pi_216020908
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2024 20:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn allemaal aantijgingen met de bedoeling een specifiek land (Isral) in een negatief licht te zetten.

En inderdaad, de aanhoudende beschuldigingen over een 'bezetting' zijn daar een onderdeel van. De eigenlijke onderliggende overtuiging is hier namelijk vaak dat Isral an sich (als land) een bezetting is. Kortom, in lijn met de beschuldigingen dat Isral eigenlijk maar een koloniaal project zou zijn.
De situatie in Gaza verandert niet ineens als het woord bezetting niet meer gebruikt wordt. Die 'onderliggende overtuiging' en die 'kortom' waar jij het over hebt die leeft bij jou. Het is natuurlijk onzin dat de situatie buiten de landsgrenzen iets zou zeggen over de legitimiteit van een land. In dit geval over de legitimiteit van het land Isral. Dat doe je ook niet als het gaat Rusland, de VS, Belgi of welk ander land dan ook
pi_216021117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 00:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik denk eerder het omgekeerde. Alles ligt onder een vergrootglas en het verontwaardigde gekrijs om ook maar een verkeerd gespeld woordje is oorverdovend. Zie "genocide".
pi_216021467
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 13:49 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Zie hier hoe vriendelijk hamas is.

Allemaal uit naam van hun zandbakoppersprookjesfiguur.
En nevernooit niet dat dat hypocriete duikjankcopypaste figuur hier op gaat reageren.

Laf.
1947-2016
pi_216021524
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neen...

Dan jouw waarden. Vijf keer daags op je knien liggen om een god te aanbidden die zijn eigen schepsels op de meest gruwelijke en eindeloze wijze martelt omdat ze niet doen wat hij zegt.

Let wel, het gaat hier niet om moordenaars of verkrachters... nee... enkel aan je pik getrokken hebben of een Maria-beeld in huis hebben is al reden voldoende om voor eeuwig te roosteren in het vuur van Gehenna. En als je huid is opgebrand? No worries. Die groeit gewoon weer aan zodat je de pijn van levende verbranding mag blijven ondergaan.

Echt, laat nog wat meer je 'afgrijzen' van leed zien met 67.547 tweets.

Roep nog wat meer op tot veroordeling van wreedheid.

Hypocriet
Dit ja

Stuk tuig
1947-2016
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 10:26:30 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216021804
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 09:18 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik denk eerder het omgekeerde. Alles ligt onder een vergrootglas en het verontwaardigde gekrijs om ook maar een verkeerd gespeld woordje is oorverdovend. Zie "genocide".
je denkt hetzelfde alleen stoor je je alleen druk om de andere kant

ik aan beide kanten
  vrijdag 27 december 2024 @ 10:34:39 #189
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216021936
quote:
88s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik aan beide kanten
Maar bezetting klopt dat wel? Dat ze in Gaza aanwezig zijn is duidelijk, maar het is geen bezetting.
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 10:35:58 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216021957
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar bezetting klopt dat wel? Dat ze in Gaza aanwezig zijn is duidelijk, maar het is geen bezetting.
feitelijk is gaza bezet gebied
  vrijdag 27 december 2024 @ 10:42:29 #191
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216022045
quote:
88s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
feitelijk is gaza bezet gebied
Feitelijk gebaseerd op wat, dat ze er aanwezig zijn?
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 10:43:29 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216022059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Feitelijk gebaseerd op wat, dat ze er aanwezig zijn?
nee omdat de VN veiligheidsraad, algemene raad en weet ik veel wie het er daar over eens zijn
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 10:44:17 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216022070
dat geeft rechten en dat geeft plichten
  vrijdag 27 december 2024 @ 10:47:19 #194
131800 Tarado
cap de fusca
pi_216022122
quote:
88s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee omdat de VN veiligheidsraad, algemene raad en weet ik veel wie het er daar over eens zijn
Dat zegt dus niet zoveel.
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 10:49:34 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216022153
ow ok
pi_216022285
Fuck Satanyahu :)
twitter
Heel veel sambal
pi_216022393
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 08:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De situatie in Gaza verandert niet ineens als het woord bezetting niet meer gebruikt wordt. Die 'onderliggende overtuiging' en die 'kortom' waar jij het over hebt die leeft bij jou. Het is natuurlijk onzin dat de situatie buiten de landsgrenzen iets zou zeggen over de legitimiteit van een land. In dit geval over de legitimiteit van het land Isral. Dat doe je ook niet als het gaat Rusland, de VS, Belgi of welk ander land dan ook
Er zijn dan ook geen pogingen om het bestaansrecht van deze drie landen in twijfel te trekken. Maar bij Isral is dit al sinds de oprichting het geval en heeft het sinds enkele decennia (en vooral de afgelopen tien jaar) ook steeds meer grip gekregen op bepaalde kringen in het Westen.

Bij een bezetting kun je er van spreken dat n land de gebieden van een ander land zomaar bezet. Maar noch de Gazastrook noch de Westelijke Jordaanoever zijn een land. Op geen enkele manier voldoen deze plekken aan de eisen die zijn opgesteld in de Montevideo Vedrag en sterker nog, de Palestijnen hebben zelf nog nooit een land geaccepteerd.

We moeten dus geloven dat Isral grondgebied bezet van een zogenaamd land dat:

• Op geen enkele manier aan de rechten en plichten voldoet waar elk land zich aan moet houden
• De Palestijnse leiders keer op keer zelf oplossing tot de vormen van een staat hebben afgewezen
• Er nog altijd de brede overtuiging in de samenleving is dat eerst een ander land (Isral) moet worden vernietigd, alvorens het gewenste eigen land kan worden opgericht
pi_216022912
quote:
88s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik aan beide kanten
Nou ja, het zal voor beide kanten wel min of meer opgaan idd.

Maar aan de ene kant toch meer dan aan de andere kant. :P
pi_216023005
Bezetting. Volgens de vierde Haagse confentie
Volgens dit feitelijke onderzoek wordt een gebied als bezet beschouwd wanneer het onder "effectieve controle van vijandige buitenlandse strijdkrachten" valt. Traditioneel vereist effectieve controle drie hoofdcomponenten:
1) de fysieke aanwezigheid van een buitenlands militair zonder toestemming;
2) het onvermogen van een lokale soeverein om controle uit te oefenen vanwege de aanwezigheid van buitenlandse troepen;
3) en het opleggen van het gezag van bezettingstroepen.

Er wordt echter nog steeds gediscussieerd over sommige componenten van effectieve controle, met name of militaire aanwezigheid een essentile voorwaarde is, of het het vermogen vereist om autoriteit uit te oefenen of de daadwerkelijke uitoefening van autoriteit, en of de bezettingsmacht exclusief gezag moet hebben. Een bezetting eindigt over het algemeen wanneer de bezettingsmacht zich terugtrekt, zich terugtrekt of het gezag overdraagt aan een lokale overheid

Als je naar de lokale situatie van na 7 oktober kijkt kan je bij alle drie een vinkje zetten.

De situatie van 'voor' 7 oktober is discussie. Er waren na 2005 geen militairen aanwezig en lokaal werd het bestuur niet voldoende (!) aangestuurd door Isral. Als je naar de traditionele voorwaarden kijkt kan je makkelijk concluderen dat er dus geen bezetting was. Geblokkeerd past beter?

Toch wordt mbt de discussie bezet 2005-2023 dan gewezen op de controle die Isral ondanks dat er geen militairen fysiek aanwezig zijn uitoefent op het gebied. Isral heeft controle over de landsgrenzen van Gaza (ook de grens Gaza Egypte), de zeegrens van Gaza met internationaal water, het luchtruim n de radiogolven. En ook de burgeradministratie is onder controle van de buurman.

Welk woord past bij hoe het was, en wellicht weer wordt als IDF zich (grotendeels terugtrekt) zal een discussie blijven.
pi_216023165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:58 schreef Nyamuk het volgende:
Fuck Satanyahu :)
[ x ]

En dan nu de lijst met Palestijns terreur *O*
Over fucked up gesproken.

Oh, en het meeste van die lijst is wat Hamas zegt. Niet echt een betrouwbare partij, tenzij je ze wil geloven.
Dat eerste item was trouwens van die operatie (lol) waarbij ze een ziekenhuis binnenvielen en zo'n 600 Hamassers afmaakten, toch? Briljante actie dat. Of was dat die actie waarbij ze die gijzelaar bevrijdden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')