abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215896244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 07:33 schreef r_one het volgende:

[..]
Toch lang niet het gehele kapitaal?!
Welk kapitaal?

quote:
En het kan evengoed in die Audi A3 gestoken worden. Keuzes.
[..]
Dat is niet de categorie die in een huurwoning zit meestal.

En die A3 daalt in waarde.

quote:
Moet je wel tijd van leven (en de conjunctuur mee) hebben.
In 30 jaar hoor je tegenwoordig de hypotheek te hebben afbetaald.

De kans dat die onder water staat bij overlijden is niet zo groot als vroeger, toen veel mensen niet aflosten.
pi_215896255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 07:38 schreef r_one het volgende:

[..]
Op het moment dat dat familielid overlijdt wel.
Of als dat familielid dat aan je geeft.

Maar pas vanaf dat moment is dat jouw bezit.
Daarvoor niet.
pi_215896311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 07:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bij huren kunnen er liquide middelen geërft worden die ook direct gebruikt kunnen worden om de erfbelasting mee te betalen.
[..]

Bij koopwoning kan er ook liquide middelen zijn.

Verschil is dat de erfenis met een koopwoning vaak veel hoger is dan bij een huurwoning.

Voorbeeld: mijn vader heeft een koopwoning, afbetaald..die is 6 ton waard.

Mijn schoonvader heeft een huurwoning.

Als beide 10.000 op de bank hebben, dan kan ik bij schoonvader daar inderdaad meteen de erfbelasting van betalen.
Maar ik heb liever de erfenis van mijn vader.
  dinsdag 17 december 2024 @ 11:32:34 #204
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_215896365
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 06:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geld aan je kinderen schenken is natuurlijk ook eigen keuze.

Je kinderen een goede start gunnen is inderdaad een goede reden.
Het artikel claimt dat dat relatief weinig wordt gedaan. Het meeste geld wordt vlak voor de deadline van 40 jaar geschonken.
De jubelton bleek volgens mij prijsopdrijvend te werken.

Overigens kunnen ouders hun kinderen nog steeds helpen.
Je mag jaarlijks tot 6000+ schenken aan je kinderen.
En je mag ze geld lenen.

Leen je kind die 40.000 euro en schenk elk jaar de rente terug.
Dat is wel slim inderdaad. Dank je! ^O^
Gevaccineerd.
pi_215897132
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb liever dat er belasting betaald wordt over geld dat mensen ontvangen zonder daar ook maar enige tegenprestatie voor te leveren, dan dat die belasting ergens anders vandaan moet komen. Zonder erf- en schenkbelasting maak je het binnen families oppotten van vermogen nog aantrekkelijker en wordt de balans tussen vermogende families en arme sloebers binnen no-time nog veel schever getrokken.
:'( :'( Hunnie zijn rijk.
De familie heeft uiteraard wél een prestatie geleverd om het op te bouwen.
Belasting heffen over iets wat NIET additioneel iets toevoegd, is netto interen op vermogen per die transactie.
Dubbelop.

Oppotten van vermogen = vermogen opbouwen = waarde toevoegen voor de baten van toekomstige generaties = onze welvaart jonge. Daar profiteert iedereen van, maar het is blijkbaar nooit genoeg, al zijn alle baten van het opgebouwde kapitaal nog zo hoog, dan nog heeft degene die het niet heeft opgebouwd er een tekort aan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:29:44 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215897168
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
:'( :'( Hunnie zijn rijk.
Denk je dat ik jaloers ben?

quote:
Dat is maar zeer de vraag.

quote:
Belasting heffen over iets wat NIET additioneel iets toevoegd, is netto interen op vermogen per die transactie.
Dubbelop.
Van dit ludovicoiaans kan ik geen chocola maken. Wat is er 'dubbelop'?
Huilen dan.
pi_215897192
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
Afgunst.
quote:
Oh ok, nou, we gaan aannemen dat het uit de gouden eeuw komt en verdient is met slavenhandel, now what.

quote:
Van dit ludovicoiaans kan ik geen chocola maken. Wat is er 'dubbelop'?
Reeds belast bij winst / arbeid, nu, nogmaals, door die vruchten die toen zijn gegenereerd, nogmaals te belasten.

En ja, dat werkt ook zo bij de BTW in theorie zou die ook onnodig moeten zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:31:56 #208
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_215897196
quote:
Als je zelf een hele boel geld zou erven, kan het niet dat je voor deze regel bent.
Niemand vindt het leuk om tonnen aan de overheid af te dragen, of wel dan?
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:31:56 #209
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215897197
Reactie op je edit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:26 schreef ludovico het volgende:
Oppotten van vermogen = vermogen opbouwen = waarde toevoegen voor de baten van toekomstige generaties = onze welvaart jonge. Daar profiteert iedereen van, maar het is blijkbaar nooit genoeg, al zijn alle baten van het opgebouwde kapitaal nog zo hoog, dan nog heeft degene die het niet heeft opgebouwd er een tekort aan.
Hoe profiteert 'iedereen' van opgepot vermogen? En is dat méér dan er geprofiteerd zou worden van elders mindere of lagere heffingen?
Huilen dan.
pi_215897221
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:31 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe profiteert 'iedereen' van opgepot vermogen? En is dat méér dan er geprofiteerd zou worden van elders mindere of lagere heffingen?
Hoe profiteer jij van een gebouwde brug, wegen, overheidsgebouwen, infrastructuur?

Als we investeren in korte termijn, zaken om de korte lusten te pleasen, niks opbouwen voor de volgende generatie... Ja dan profiteert de toekomstige generatie daar minder van.

En dan een halve tel later zeuren dat de rentepercentages te hoog zijn op wind en zonne energie en dat we teveel op de korte termijn zijn gefocust.

Tis allemaal zo incongruent en onverstandig.
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:34:05 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215897233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:31 schreef SugeLucky het volgende:

[..]
Als je zelf een hele boel geld zou erven, kan het niet dat je voor deze regel bent.
Niemand vindt het leuk om tonnen aan de overheid af te dragen, of wel dan?
Nee. Maar ook niemand vindt het leuk om loonheffing af te dragen of BTW te betalen. Je punt?

Zou een mooie boel worden wanneer mensen alleen doen wat ze 'leuk' vinden.
Huilen dan.
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:35:39 #212
406944 SugeLucky
pi_215897246
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee. Maar ook niemand vindt het leuk om loonheffing af te dragen of BTW te betalen. Je punt?

Zou een mooie boel worden wanneer mensen alleen doen wat ze 'leuk' vinden.
Mijn punt is dat je aan de andere kant staat en je daarom een andere mening hebt.
Er wordt al een hoop afgedragen over erven aan de staat. Als je vindt dat dat nog verder omhoog moet, zit je niet in een positie dat je veel gaat erven lijkt mij zo.
m.a.w. het is makkelijk lullen als het jou niet raakt.
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:38:20 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215897266
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Afgunst.
Afgunst? Haha. Maak je om mij maar geen zorgen hoor, ik heb m'n schaapjes al een tijdje op het droge. Snap ook niet zo goed hoe mijn persoonlijke situatie van belang is in deze discussie.

quote:
[..]
Oh ok, nou, we gaan aannemen dat het uit de gouden eeuw komt en verdient is met slavenhandel, now what.
:?
quote:
[..]
Reeds belast bij winst / arbeid, nu, nogmaals, door die vruchten die toen zijn gegenereerd, nogmaals te belasten.

En ja, dat werkt ook zo bij de BTW in theorie zou die ook onnodig moeten zijn.
Hoe is dit een argument? Over elke euro is sowieso al talloze malen belasting afgedragen. Wat maakt het dan bij erf- of schenkbelasting ineens een probleem?
Huilen dan.
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:39:42 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215897276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:35 schreef SugeLucky het volgende:

[..]
Mijn punt is dat je aan de andere kant staat en je daarom een andere mening hebt.
Er wordt al een hoop afgedragen over erven aan de staat. Als je vindt dat dat nog verder omhoog moet, zit je niet in een positie dat je veel gaat erven lijkt mij zo.
Dat zie je helemaal fout, maar belangrijker: het is allemaal geen inhoudelijk punt.
Huilen dan.
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:40:32 #215
406944 SugeLucky
pi_215897284
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat zie je helemaal fout, maar belangrijker: het is allemaal geen inhoudelijk argument.
Ah ja, jij gaat bepalen wat wel en niet inhoudelijk is.

Ik heb gewoon gelijk en natuurlijk geef je dat niet toe, stel je voor.
pi_215897285
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:38 schreef Isdatzo het volgende:
Afgunst? Haha. Maak je om mij maar geen zorgen hoor, ik heb m'n schaapjes al een tijdje op het droge. Snap ook niet zo goed hoe mijn persoonlijke situatie van belang is in deze discussie.
Het gaat allemaal om geld dat zogezegd is komen aanwaaien, maar er is natuurlijk gewoon veelal hard voor gewerkt in voorgaande generaties.
pi_215897293
quote:

:?

quote:
quote:
pi_215897299
quote:
Hoe is dit een argument? Over elke euro is sowieso al talloze malen belasting afgedragen. Wat maakt het dan bij erf- of schenkbelasting ineens een probleem?
Omdat er netto niks wordt toegevoegd. Mensen teren in op vermogen a.d.h.v. die transactie.
Dat kun je denk ik veel minder zeggen over BTW bijvoorbeeld, gezien de waarde van jouw handelen > geldbedrag dat je ervoor opoffert.
Doch ook daar doet het schade, maar minder heftig dan hier.
pi_215897304
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 20:17 schreef halfway het volgende:

[..]
Henk en Ria hebben over het algemeen niet veel te schenken.
Dan had hij maar bij Ingrid moeten blijven. Nu gaat alles wat er over blijft op aan alimentatie. :)
-
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:44:08 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215897317
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:40 schreef SugeLucky het volgende:

[..]
Ah ja, jij gaat bepalen wat wel en niet inhoudelijk is.

Ik heb gewoon gelijk en natuurlijk geef je dat niet toe, stel je voor.
Nee hoor, je hebt geen gelijk. Maar als je niet tot meer in staat bent dan verzinsels over mijn persoonlijke situatie aandragen omdat je inhoudelijk niks in te brengen hebt dan houdt het vrij snel op natuurlijk.
Huilen dan.
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:44:55 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215897323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het gaat allemaal om geld dat zogezegd is komen aanwaaien, maar er is natuurlijk gewoon veelal hard voor gewerkt in voorgaande generaties.
Of dat wel of niet zo is maakt weinig uit toch? Diegene die het ontvangt heeft er in elk geval niet hard voor hoeven werken. En belastingen moeten ergens vandaan komen hè.
Huilen dan.
  dinsdag 17 december 2024 @ 13:45:31 #222
406944 SugeLucky
pi_215897332
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee hoor, je hebt geen gelijk. Maar als je niet tot meer in staat bent dan verzinsels over mijn persoonlijke situatie aandragen omdat je inhoudelijk niks in te brengen hebt dan houdt het vrij snel op natuurlijk.
Als het je tonnen/miljoenen zou gaan kosten, zou je hier simpelweg niet voor zijn.

Of je bent niet goed bij je hoofd, wat overigens ook zou kunnen.
pi_215897343
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Of dat wel of niet zo is maakt weinig uit toch? Diegene die het ontvangt heeft er in elk geval niet hard voor hoeven werken.
Mensen werken niet alleen om geld zélf uit te geven, maar ook dat soms anderen dat van hen mogen doen, en willen geld nalaten bij bijvoorbeeld kinderen.

Zodoende wordt er ook over meerdere generaties wat opgebouwd, ipv aan het einde van de levenscycli afgebroken.

Mensen zien zich in die zin als meer dan een individu.
Jouw benadering is individualistisch ende egoistisch, dat terwijl bovenstaande principe welvaart heeft gebracht ook voor hen zonder rijke ouders.

In dit geval, met erfbelasting, is het dermate kleinzerig ende zielig dat zaken als een redelijk modale woning óók door de gretige handjes van de staat moeten. Terwijl 80% van de bevolking met zoiets te maken krijgt en het niet pure zakelijk afwegingen zijn maar er veel emotie betrokken is bij de goederen.
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 13:48:39 #224
236264 crew  capricia
pi_215897349
Ik vind eigenlijk dat ik indirect via de inflatie wel genoeg belasting betaald heb.
Mijn spaargeld is steeds minder waard. :'(
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215897357
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:48 schreef capricia het volgende:
Ik vind eigenlijk dat ik indirect via de inflatie wel genoeg belasting betaald heb.
Mijn spaargeld is steeds minder waard. :'(
Bitcoin :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')