abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215897969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:45 schreef SugeLucky het volgende:

[..]
Ja, stel je voor dat er mensen zijn die een voordeel zouden hebben ten opzichte van jou.
Zo oneerlijk!
Hey, voor niets komt de zon op.
- ludovico.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:06:00 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215898174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat die claim zorgt voor verdwongen verkoop bijvoorbeeld, met kapitaal met emotionele waarde.
Maar je hebt het over schade en verlies. Welke schade of verlies lijdt de maatschappij door het belasten van schenkingen en erfenissen? En is dat fundamenteel anders dan bij andere vormen van belasting?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niet iedereen is zo koud als jij.
Het is een feitelijke constatering, dat heeft niks met wel of niet koud zijn te maken. Ik gun iedereen zijn of haar geluk, maar in dit soort discussies vind ik het trekken van de emotiekaart niet zo sterk. Maar voor niets komt de zon op, toch?
Huilen dan.
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:10:16 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215898213
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:22 schreef SugeLucky het volgende:

[..]
Zoek een partner en begin op een klein kutflatje zoals veel mensen dat doen.
Klein kutflatje waar het grootste deel van je besteedbaar inkomen aan opgaat zodat je ook niet, of amper, in staat bent om het vermogen bij elkaar te sprokkelen dat nodig is om in te stappen op de woningmarkt. Bij het aflossen van een (al dan niet torenhoge) hypotheek bouw je tenminste vermogen op, maar huur verdwijnt in een zwart gat.
Huilen dan.
pi_215898216
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
Maar je hebt het over schade en verlies. Welke schade of verlies lijdt de maatschappij door het belasten van schenkingen en erfenissen? En is dat fundamenteel anders dan bij andere vormen van belasting?
Wat ik zeg, die claim, leidt tot gedwongen verkoop.
Dat met goederen die verder gaan dan puur ende alleen "zakelijk vermogen" maar waar men veelal een band mee heeft....

Ja dat is fundamenteel anders.

quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
Het is een feitelijke constatering, dat heeft niks met wel of niet koud zijn te maken. Ik gun iedereen zijn of haar geluk, maar in dit soort discussies vind ik het trekken van de emotiekaart niet zo sterk
Je ontslaat de emotionele band tot de asset, maar dat is niet het enige argument natuurlijk, men vindt het ook gewoon onethisch om nog even over iemands lijk te belasten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:13:41 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215898247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat ik zeg, die claim, leidt tot gedwongen verkoop.
Dat met goederen die verder gaan dan puur ende alleen "zakelijk vermogen" maar waar men veelal een band mee heeft....

Ja dat is fundamenteel anders.
Mijn vraag was: wat is de maatschappelijke schade, en hoe is dat anders dan bij andere vormen van belasting?

quote:
[..]
Je ontslaat de emotionele band tot de asset, maar dat is niet het enige argument natuurlijk, men vindt het ook gewoon onethisch om nog even over iemands lijk te belasten.
Wie is 'men'? En wat is daar onethisch aan? Waarom is belasting heffen ná het overlijden minder ethisch dan het heffen van belasting vóór het overlijden?
Huilen dan.
pi_215898265
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
Mijn vraag was: wat is de maatschappelijke schade, en hoe is dat anders dan bij andere vormen van belasting?
Jij vindt gedwongen verkopen geen maatschappelijke schade?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:16:23 #257
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215898281
Maar de ontvanger van het geld heeft nog nooit belasting betaald over het ontvangen geld.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_215898288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:16 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar de ontvanger van het geld heeft nog nooit belasting betaald over het ontvangen geld.
Het ontvangen geld is ook niet ontstaan uit een winstgevende transactie, voor dat individu.
Doch wél bij de weggevende partij. En reeds betaald.
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:18:04 #259
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215898295
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het ontvangen geld is ook niet ontstaan uit een winstgevende transactie, voor dat individu.
Doch wél bij de weggevende partij. En reeds betaald.
Jawel. De ontvangende partij heeft er niets voor hoeven doen behalve te ontvangen.
Trotste mama van Ambar
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:18:33 #260
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215898301
Anders hoef ik ook geen BTW meer te betalen, ik heb immers over mijn gekregen loon al belasting betaald.
Trotste mama van Ambar
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:18:49 #261
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_215898303
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Klein kutflatje waar het grootste deel van je besteedbaar inkomen aan opgaat zodat je ook niet, of amper, in staat bent om het vermogen bij elkaar te sprokkelen dat nodig is om in te stappen op de woningmarkt. Bij het aflossen van een (al dan niet torenhoge) hypotheek bouw je tenminste vermogen op, maar huur verdwijnt in een zwart gat.
Ik bedoelde, samen met je partner een klein kutflatje kopen natuurlijk..
pi_215898311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Jawel. De ontvangende partij heeft er niets voor hoeven doen behalve te ontvangen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:18 schreef ieniminimuis het volgende:
winstgevende transactie
Waar is er waarde gecreëerd bij die transactie? Het is zero-sum, verschuiving van geld van A naar B, zonder dat er iets wordt toegevoegd.

Je begint op 100%, de overheid neemt 10%, je houdt 90% over.
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:20:06 #263
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215898322
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Waar is er waarde gecreëerd bij die transactie?
Ja de ontvangende partij wordt er rijker van.
Trotste mama van Ambar
pi_215898326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:20 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ja de ontvangende partij wordt er rijker van.
Transacties doe je niet alleen.
Weggevende partij krijgt dan geld terug van de belastingdienst?
pi_215898332
Weggevende partij wordt er armer van...
pi_215898336
Bij een waarde toenemende transactie wordt koper én verkoper én belasting er rijker van.
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:22:03 #267
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215898341
Boeit mij verder niet wat voor soort transactie het is.

Jij als ontvangende persoon hebt er niets voor gedaan behalve geboren te worden in het juiste gezin. Dus daar kan best een paar percentage van belasting vanaf. De belastingdruk is voor huiseigenaren van een modaal inkomen en hoger best laag tov lagere inkomensgroepen en huurders.

Als je geluk hebt in het leven, mag je dat geluk best delen.
Trotste mama van Ambar
pi_215898350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Nee dat zie ik, je vindt het blijkbaar wel ok dat A 100 euro geeft aan B, maar B slechts 90 krijgt en de staat 10.
pi_215898363
quote:
Jij als ontvangende persoon hebt er niets voor gedaan behalve geboren te worden in het juiste gezin.
Welkom in het leven.
quote:
Dus daar kan best een paar percentage van belasting vanaf.
Nee, bedervelijke kut belasting is het.
quote:
De belastingdruk is voor huiseigenaren van een modaal inkomen en hoger best laag tov lagere inkomensgroepen en huurders.
Dat is toch een ander issue.

quote:
Dat doen ze al enorm, en veel te veel, en de staat gebruikt dat geld niet efficiënt.
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:24:32 #270
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_215898370
quote:

Jij als ontvangende persoon hebt er niets voor gedaan behalve geboren te worden in het juiste gezin. Dus daar kan best een paar percentage van belasting vanaf. De belastingdruk is voor huiseigenaren van een modaal inkomen en hoger best laag tov lagere inkomensgroepen en huurders.

Mensen die geld erven hoeven er niets voor te doen.

Maar jij wilt er ook niets voor doen want anderen met meer geluk moeten het kennelijk voor je ophoesten.
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:24:33 #271
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215898371
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welkom in het leven.
[..]
Nee, bedervelijke kut belasting is het.
[..]
Dat is toch een ander issue.
[..]
Dat doen ze al enorm, en veel te veel, en de staat gebruikt dat geld niet efficiënt.
Je onderste twee antwoorden spreken elkaar tegen.
Trotste mama van Ambar
pi_215898375
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:24 schreef SugeLucky het volgende:
Maar jij wilt er ook niets voor doen want anderen met meer geluk moeten het kennelijk voor je ophoesten.
pi_215898379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:24 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Je onderste twee antwoorden spreken elkaar tegen.
Nee.
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:25:18 #274
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215898380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:24 schreef SugeLucky het volgende:

[..]
Mensen die geld erven hoeven er niets voor te doen

Waarom moet je op de man spelen terwijl dit niet voor mij geldt? Ik mag het niet in het algemeen opnemen voor groepen dat ik niet zelf ben?
Trotste mama van Ambar
pi_215898388
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:25 schreef ieniminimuis het volgende:
op de man
Ben je geen vrouw?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')