abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217921552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:37 schreef -Kerelx het volgende:

[..]
Hij en Cockwhale bekijken het vanuit het perspectief van bodybuilding, daarom hebben ze het denk ik steeds over "eiwitten" en "spieren". Die zijn waarschijnlijk bezig met sporten en gewichten heffen, dan hebben ze inderdaad niks aan het vasten, omdat ze een andere doel hebben.
Dat zou goed kunnen. Maar ook voor bodybuilding kan kortstondig vasten goed zijn voor groeihormenen.

Veel van je spieren bestaat uit water. Als je vast, verlies je water. Dan lijkt het alsof je spieren sterk afnemen. Maar ook dat valt dus reuze mee. Hier zijn ook tests mee gedaan, in werkelijkheid verlies je weinig spiermassa en die bouw je ook zo weer op.
pi_217921642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Weet je wat je allemaal kunt krijgen van eten?

Kanker
Hartaanvallen
Infarcten
Aderverkalking
Obesitas
Diabetes
Verslavingen

Enzovoorts enzovoorts.

Het gros van de ziekten die we krijgen zijn het gevolg van wat je eet.

Is eten dan dus automatisch ongezond en slecht en gevaarlijk?

Nee, natuurlijk niet. Maar je moet er goed mee omgaan.

De dingen die je noemt zijn allemaal potentiële gevolgen en daar moet je inderdaad voor uitkijken. Niemand zegt dat je je zonder enig benul en zonder goed op jezelf te passen jezelf in een langdure periode van vasten moet storten. Als je van plan bent om dit te doen, is het belangrijk dat je je goed inleest en stopt als er iets niet in orde is. De eerste keer had ik ook contact met een huisarts en alles verliep in orde. Maar mensen zijn volwassen en kunnen zelf bepalen wat ze met hun lichaam doen.
Niet eten kan ook een verslaving zijn, just saying :+ .
Verder moet ieder het voor zich weten, ik vermoed alleen dat mensen de impact nogal onderschatten van een hele maand niet eten. Je kunt met een calorieverlagend dieet of IF dezelfde resultaten bereiken zonder je een compleet wrak te voelen door niet te eten. Als jij een gezond gewicht hebt en een gezonde bloeddruk is het wel een hele extreme benadering voor een niet bestaand probleem. Het is ook de problemen over jezelf afroepen, want je lichaam gaat in de verbrandingsstaat. Dat wil zeggen dat er wel voldoende vet en reserves moeten zijn om te verbranden. Als jij niet minstens 10 kilo te zwaar bent is de vraag of die reserves aanwezig zijn.
blablablabla
pi_217921652
blablablabla
pi_217921884
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet eten kan ook een verslaving zijn, just saying :+ .
Verder moet ieder het voor zich weten, ik vermoed alleen dat mensen de impact nogal onderschatten van een hele maand niet eten. Je kunt met een calorieverlagend dieet of IF dezelfde resultaten bereiken zonder je een compleet wrak te voelen door niet te eten. Als jij een gezond gewicht hebt en een gezonde bloeddruk is het wel een hele extreme benadering voor een niet bestaand probleem. Het is ook de problemen over jezelf afroepen, want je lichaam gaat in de verbrandingsstaat. Dat wil zeggen dat er wel voldoende vet en reserves moeten zijn om te verbranden. Als jij niet minstens 10 kilo te zwaar bent is de vraag of die reserves aanwezig zijn.
Het is niet alleen een kwestie van afvallen, voor de zoveelste keer... Er zijn allerlei positieve effecten. Die bereik je niet met IF omdat je nog steeds glucosereserves hebt.

Verder voel je je niet per se een 'compleet wrak'. Ik loop elke dag een berg op en weer af met een verzwaarde rugzak. Als ik een compleet wrak zou zijn, zou ik dat niet kunnen.

Je valt gemiddeld ongeveer een halve kilo per dag af. In het begin verlies je ook veel water, dus dat komt daarna allemaal weer terug.

Met 10 kilo te zwaar kun je dus al een dag of 20. Maar de meeste mensen doen dat sowieso niet.
pi_217921921
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:27 schreef Elan het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Veel plezier.
Poehee, wat een ramp zeg. Hij ruikt eten beter. Dat beschreef ik hierboven ook. Als ik door de straat loop, ruik ik wat ze allemaal in restaurants aan het koken zijn. Dat is juist een coole ervaring.

Hij viel kort flauw. Ook al gezegd: je moet zout/elektrolyten nemen om je bloeddruk op peil te houden. Als je dat doet, is er weinig aan de hand.

Iets geels in zijn oog. Nooit last van gehad, maar het had geen langdurig of negatief effect.

Dus wat wil je aantonen met deze video?
pi_217922024
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat is je doel wel dan?
Want je stromannetje had duidelijk overgewicht.
Heb ik al eens eerder gedeeld, het staat nota bene ook in de OP en andere users hebben meermaals op andere lichamelijke en geestelijke gezondheidsvoordelen gewezen dan afvallen. Daar doe ik het voor en niet om af te vallen.
pi_217922042
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. Maar ook voor bodybuilding kan kortstondig vasten goed zijn voor groeihormenen.

Veel van je spieren bestaat uit water. Als je vast, verlies je water. Dan lijkt het alsof je spieren sterk afnemen. Maar ook dat valt dus reuze mee. Hier zijn ook tests mee gedaan, in werkelijkheid verlies je weinig spiermassa en die bouw je ook zo weer op.
Vanuit bodybuilding staat voeding (vreten) centraal naast gewichtheffen. Als je dan komt met vasten dan krijgen ze een error zoals je bij Elan ziet. :P
pi_217922106
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:27 schreef Elan het volgende:

Veel plezier.
En jij ook veel plezier.

pi_217922309
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Poehee, wat een ramp zeg. Hij ruikt eten beter. Dat beschreef ik hierboven ook. Als ik door de straat loop, ruik ik wat ze allemaal in restaurants aan het koken zijn. Dat is juist een coole ervaring.

Hij viel kort flauw. Ook al gezegd: je moet zout/elektrolyten nemen om je bloeddruk op peil te houden. Als je dat doet, is er weinig aan de hand.

Iets geels in zijn oog. Nooit last van gehad, maar het had geen langdurig of negatief effect.

Dus wat wil je aantonen met deze video?
:') _O-
Ik hoop in elk geval dat je niet zo'n mongool bent die terwijl je met je experimentje in de weer bent in een auto stapt en een paar mensen mee de dood in sleurt.

En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom. Als je bloeddruk gezond is waarom zou je die dan om laag willen brengen tot het punt waarop je potentieel flauw valt? Je creëert een vrij rigoureuze en ridicule oplossing voor een niet bestaand probleem.

Tenzij je een heel concreet plan hebt met je vasten zoals in korte tijd veel gewicht verliezen slaat het nergens op. En als je er lang genoeg mee door gaat zie je er vanzelf uit als iemand die in een concentratiekamp leeft.

Goed bezig!!!!!
blablablabla
pi_217922321
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:23 schreef -Kerelx het volgende:

[..]
En jij ook veel plezier.

Er bestaat ook gewoon zoiets als de gulden middenweg en een gebalanceerd voedingspatroon combineren met voldoende beweging, maar dat zal in jouw autistenbrein wel niet bestaan.

Je zal ook wel de hele dag geen reet uitvoeren want vraag me serieus af waar je lichamelijk nog toe in staat als je een week niks gegeten hebt.
blablablabla
pi_217922609
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:46 schreef Elan het volgende:

[..]
:') _O-
Ik hoop in elk geval dat je niet zo'n mongool bent die terwijl je met je experimentje in de weer bent in een auto stapt en een paar mensen mee de dood in sleurt.

En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom. Als je bloeddruk gezond is waarom zou je die dan om laag willen brengen tot het punt waarop je potentieel flauw valt? Je creëert een vrij rigoureuze en ridicule oplossing voor een niet bestaand probleem.

Tenzij je een heel concreet plan hebt met je vasten zoals in korte tijd veel gewicht verliezen slaat het nergens op. En als je er lang genoeg mee door gaat zie je er vanzelf uit als iemand die in een concentratiekamp leeft.

Goed bezig!!!!!
En nu ga je schelden wanneer blijkt dat je een onzinnige video hebt geplaatst.

Je hebt nog steeds niet aangetoond wat er nou zo vreselijk en schadelijk zou zijn aan vasten.

Ik zeg letterlijk al drie of vier keer dat ik zout en elektrolyten neem om die lage bloeddruk te voorkomen. Dat zegt die gozer in de video ook, hij wist dat niet. Daarom had hij een probleem totdat hij daarachter kwam. Ik blijf het niet voor niets herhalen.

Niemand met gezond verstand gaat door totdat 'ie eruit ziet als iemand in een concentratiekamp. Ik weet niet hoe jij gebouwd bent, maar niet iedereen weegt standaard 65 kilo ofzo.

Maar ik ben een 'mongool'.

Kijk in de spiegel zou ik zeggen.

Waarom ben ik gaan vasten. Ik heb lang met darmproblemen te kampen gehad als gevolg van zeer extreme stress. Na allerlei oplossingen te hebben geprobeerd neem ik sinds kort probiotica en enzymen en daardoor gingen veel van die problemen heel snel weg, godzijdank. Ik had ook ineens veel minder trek. Omdat ik in het verleden ook al gevast heb, ging dat als vanzelf, ik had gewoon veel minder honger omdat mijn spijsvertering weer normaal begon te werken, en overgaan tot vasten ging van nature. Voor mij is het een kwestie van mijn gezondheid, en andere redenen. Ik heb meer dan genoeg reserves want ik ben geen spriet die omvalt als je er tegenaan blaast.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-06-2025 18:38:22 ]
pi_217922735
Dit zijn prima video's op het gebied van vasten, de ene is nierdokter en wordt wel de uitvinder van IF genoemd en de andere heeft al tientallen jaren een vastkliniek en publiceert ook wetenschappelijk onderzoek op basis daarvan.

pi_217923234
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Er bestaat ook gewoon zoiets als de gulden middenweg en een gebalanceerd voedingspatroon combineren met voldoende beweging, maar dat zal in jouw autistenbrein wel niet bestaan.

Je zal ook wel de hele dag geen reet uitvoeren want vraag me serieus af waar je lichamelijk nog toe in staat als je een week niks gegeten hebt.

Je haalde een extreem voorbeeld aan van iemand die het over '50+' dagen watervast heeft, vandaar dat ik zelf een filmpje plaatste van iemand die tientallen rauwe eieren naar binnen werkte. Die gulden middenweg waar je het over hebt bestaat ook als je gaat vasten. Mensen die het doen zien er aan het einde ook niet uitgemergeld uit. Daarnaast begon je zelf over eiwitten in een topic over vasten, terwijl je het meer over het eten in het algemeen zou moeten hebben. Dat zegt mij toch wel iets over waar jij vooral mee bezig bent en dat dat hier helemaal niet van toepassing hoeft te zijn.

Dat je bij het sporten te maken kan krijgen met blessures, flauwvallen, botten die breken door verkeerd gebruik van apparaten, enz. wil niet zeggen dat sporten niet goed is.
pi_217923350
En tijdens deze vastperiode werk en sport je ook gewoon?
pi_217923662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En nu ga je schelden wanneer blijkt dat je een onzinnige video hebt geplaatst.

Je hebt nog steeds niet aangetoond wat er nou zo vreselijk en schadelijk zou zijn aan vasten.

Ik zeg letterlijk al drie of vier keer dat ik zout en elektrolyten neem om die lage bloeddruk te voorkomen. Dat zegt die gozer in de video ook, hij wist dat niet. Daarom had hij een probleem totdat hij daarachter kwam. Ik blijf het niet voor niets herhalen.

Niemand met gezond verstand gaat door totdat 'ie eruit ziet als iemand in een concentratiekamp. Ik weet niet hoe jij gebouwd bent, maar niet iedereen weegt standaard 65 kilo ofzo.

Maar ik ben een 'mongool'.

Kijk in de spiegel zou ik zeggen.

Waarom ben ik gaan vasten. Ik heb lang met darmproblemen te kampen gehad als gevolg van zeer extreme stress. Na allerlei oplossingen te hebben geprobeerd neem ik sinds kort probiotica en enzymen en daardoor gingen veel van die problemen heel snel weg, godzijdank. Ik had ook ineens veel minder trek. Omdat ik in het verleden ook al gevast heb, ging dat als vanzelf, ik had gewoon veel minder honger omdat mijn spijsvertering weer normaal begon te werken, en overgaan tot vasten ging van nature. Voor mij is het een kwestie van mijn gezondheid, en andere redenen. Ik heb meer dan genoeg reserves want ik ben geen spriet die omvalt als je er tegenaan blaast.
Nu geef je in elk geval (eindelijk) antwoord op mijn vraag. Je hebt dus een duidelijk probleem en een concrete oplossing voor ogen waarom je vast.

Jij gaf in een eerdere post aan dat je met een reserve van ca 10 kilo het een tijdje vol kan houden maar geen volledige maand. Dus je hebt meer reserve nodig om het langer vol te houden. Dan ben je dus niet een spriet maar heb je meer vetreserves. Anders klopt je eigen stelling niet. Je hebt als ik jouw berekening aan hou om de maand door te komen op een dieet dat louter bestaat uit water ongeveer 20 kilo extra nodig. Dan heb je dus als je niet aan het vasten bent al overgewicht, of hoe moet ik dat zien?

Had het niet specifiek over jou maar mensen die in een dergelijke staat auto gaan rijden terwijl een reële kans is dat ze flauwvallen vind ik totaal mongolen.

Maar ok terug naar de theorie. Stel ik heb een perfect gewicht van 80 kilo als ik dan 15 kilo kwijtraak dan ben ik toch na een maand watervasten ondervoed?
blablablabla
pi_217923841
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:37 schreef -Kerelx het volgende:

[..]
Je haalde een extreem voorbeeld aan van iemand die het over '50+' dagen watervast heeft, vandaar dat ik zelf een filmpje plaatste van iemand die tientallen rauwe eieren naar binnen werkte. Die gulden middenweg waar je het over hebt bestaat ook als je gaat vasten. Mensen die het doen zien er aan het einde ook niet uitgemergeld uit. Daarnaast begon je zelf over eiwitten in een topic over vasten, terwijl je het meer over het eten in het algemeen zou moeten hebben. Dat zegt mij toch wel iets over waar jij vooral mee bezig bent en dat dat hier helemaal niet van toepassing hoeft te zijn.

Dat je bij het sporten te maken kan krijgen met blessures, flauwvallen, botten die breken door verkeerd gebruik van apparaten, enz. wil niet zeggen dat sporten niet goed is.
De complicaties die zich voor deden bij deze persoon waren allemaal in de eerste week hoor. Jammer dat je niet tenminste de moeite neemt om het filmpje ook even te kijken.
blablablabla
pi_217924359
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:46 schreef Cockwhale het volgende:
Dat kan prima. Niet janken, gewoon even doorbijten
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217924774
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kan prima. Niet janken, gewoon even doorbijten
Heeft niks met janken te maken, puur met biologie en lichaamsprocessen.
pi_217925760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Nu geef je in elk geval (eindelijk) antwoord op mijn vraag. Je hebt dus een duidelijk probleem en een concrete oplossing voor ogen waarom je vast.

Jij gaf in een eerdere post aan dat je met een reserve van ca 10 kilo het een tijdje vol kan houden maar geen volledige maand. Dus je hebt meer reserve nodig om het langer vol te houden. Dan ben je dus niet een spriet maar heb je meer vetreserves. Anders klopt je eigen stelling niet. Je hebt als ik jouw berekening aan hou om de maand door te komen op een dieet dat louter bestaat uit water ongeveer 20 kilo extra nodig. Dan heb je dus als je niet aan het vasten bent al overgewicht, of hoe moet ik dat zien?

Had het niet specifiek over jou maar mensen die in een dergelijke staat auto gaan rijden terwijl een reële kans is dat ze flauwvallen vind ik totaal mongolen.

Maar ok terug naar de theorie. Stel ik heb een perfect gewicht van 80 kilo als ik dan 15 kilo kwijtraak dan ben ik toch na een maand watervasten ondervoed?
Ik was inderdaad te zwaar, zoals gezegd vanwege een probleem in mijn darmen door extreem hoge stress gedurende een langere periode waardoor ik allerlei problemen in mijn spijsvertering ondervond. Dat heeft tot allerlei issues geleid waaronder gewichtstoename. Zelfs al at ik niet bijzonder veel of ongezond. Er zijn meerdere reden waarom ik ben gaan vasten, een combinatie van dingen, maar het afvallen is voor mij zeker goed.

Die 10 kilo noemde je zelf volgen mij, daar kan je in principe 20 dagen op teren.

Als je 80 kilo weegt en 15 kilo afvalt (laten we zeggen 30 dagen vasten) dan is de kans groot dat je er uitgemergeld uitziet. Dat is waarschijnlijk niet wenselijk nee.

Het wil niet zeggen dat je dan 'ondervoed' bent, denk ik. Dat hangt er vooral af van wat voor reserves je hebt.

Langdurig vasten wordt vooral aangeraden voor mensen met gezondheidsproblemen als diabetes 2, overgewicht, enzovoorts.

Als je daar allemaal geen last van hebt kun je het ook doen, maar je moet gewoon geen gekke, extreme dingen doen en jezelf in gevaar brengen. Maar een gezond iemand kan ook gewoon een week vasten bijvoorbeeld, dat kan echt geen kwaad. Het meestes gewicht wat je dan verliest is water.
pi_217925768
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:46 schreef Cockwhale het volgende:
Ja, ik werk gewoon fulltime en ga elke dag een flink stuk lopen met een verzwaarde rugzak, een berg op en weer af.

Het kan gewoon. Ik ben er verbaasd over hoe goed dat gaat eigenlijk.

Je lichaam is een heel bijzondere machine en je bent waarschijnlijk tot veel meer in staat dan je denkt.
pi_217928944
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:16 schreef Elan het volgende:

[..]
De complicaties die zich voor deden bij deze persoon waren allemaal in de eerste week hoor. Jammer dat je niet tenminste de moeite neemt om het filmpje ook even te kijken.
Dat filmpje heb ik eerder al eens gezien en daar heeft Ali_Kannibali hier op gereageerd. De 3 punten in het filmpje zijn al eerder in dit topic benoemd en kan je voorkomen door wat zout/elektrolyten in je water te doen, dat wordt nota bene ook in het filmpje geadviseerd. De man geeft op het einde gewoon aan dat je veilig kan watervasten door je erin te verdiepen en voldoende zout in te nemen.
pi_217953449
Vandaag dag 25 en ik heb besloten te stoppen.

Reden is dat ik de laatste week niet veel slaap en dat begint een beetje storend te worden overdag tijdens het werken. Ook heb ik voor mezelf een punt bereikt dat het goed genoeg is geweest wat betreft doelen die ik wilde bereiken. Volgende week ook familiebezoek met verjaardag en dergelijke en dan wil ik ook gewoon normaal functioneren, ook omdat ik graag voor m'n familie kook.

Fysiek gaat alles prima. Ik ben niet misselijk of ziek geweest en functioneerde praktisch normaal. Het enige waar ik last van had is een wat droge mond, maar daar kun je bijna niets aan doen helaas. Wel hielp het als ik wat zout in m'n water deed, zoals hierboven al genoemd. Maar dat droge gevoel hou je toch door de ketose.

Ik neem wat groene thee omdat dat goed is voor je darmen nadat je hebt gevast (tijdens vasten ook trouwens).

Verder eet ik nu groentensoep (alleen de bouillon vandaag) en die smaakt goddelijk.

Ik weet niet hoeveel ik ben afgevallen want ik heb geen weegschaal, maar het is aardig wat. Een deel zal ongetwijfeld terugkomen omdat dat je na het vasten weer water opneemt dat je bent verloren, maar ik blijf bewegen en sporten dus ik hoop het afvallen verder door te kunnen zetten.

Door het gewichtsverlies heb ik geen slaapapneu meer. Dat is iets waar ik ontzettend blij mee ben, omdat ik het zelf heel erg vond dat ik dat had gekregen. Ik was niet superzwaar, maar omdat ik sowieso nauwe luchtwegen in/achter mijn neus lijk te hebben, had ik dat ontwikkeld zonder dat lange tijd te weten.

Tijdens het vasten ben ik blijven bewegen en ik ben zelf verbaasd hoe goed dat ging, hoeveel energie ik eigenlijk had. Dat heb ik in de drie keren daarvoor eigenlijk niet zo gehad.

Kortom: na 25 dagen vasten op alleen water, zout, multivitaminen en een beetje citroensap, ben ik nog steeds in leven, zie ik er goed uit, functioneer ik normaal, beweeg ik normaal, en voel ik me goed. Ik heb weinig spiermassa verloren, vooral vet in mijn buik en gezicht. Ik ben blij met het resultaat. Dus wees gerust, van langere tijd vasten ga je niet automatisch dood en je ziet er ook niet meteen uit alsof je in een concentratiekamp hebt geleefd.

Als je het zelf ook een keer wilt proberen, zou ik aanraden om met 1 dag te beginnen, dan 2, dan 3, en het daarna gewoon per dag aan te zien. Het helpt ook om de dagen voordat je begint weinig koolhydraten te nemen en 's ochtends voor het ontbijten wat te sporten, zodat je lichaam beter went aan functioneren in vastende toestand. Raadpleeg bij enige twijfel een dokter. Het kan ook een goed idee zijn om voor en na bloed te laten prikken om veranderingen te zien. En doe het vooral heel rustig aan als je weer gaat eten. Zorg goed voor jezelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ali_Kannibali op 15-06-2025 17:13:42 ]
pi_217961248
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Vandaag dag 25 en ik heb besloten te stoppen.

Reden is dat ik de laatste week niet veel slaap en dat begint een beetje storend te worden overdag tijdens het werken. Volgende week ook familiebezoek met verjaardag en dergelijke en dan wil ik ook gewoon normaal functioneren.

ik functioneerde praktisch normaal.

:?
blablablabla
pi_217961472
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:29 schreef Elan het volgende:

[..]
:?
Daarmee bedoel ik dat ik niet voor pampus op bed heb gelegen, maar gewoon kon werken en bewegen en mijn ding doen.
pi_217961866
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Daarmee bedoel ik dat ik niet voor pampus op bed heb gelegen, maar gewoon kon werken en bewegen en mijn ding doen.
Je spreekt jezelf gewoon keihard tegen in die post .
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')