abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2024 @ 19:14:03 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215890131
Ik las van het weekeind een artikel over vasten en de positieve gevolgen hiervan voor het lichaam. Vooral in relatie tot autofagie, waarbij het afweersysteem na ca 24 uur vasten zou overgaan op het verteren van slechte cellen en afvalstoffen in het lichaam. Het was geen zweverig artikel, maar gebaseerd op het werk van een Japanse nobelprijswinnaar.

Nu heb ik besloten om vanaf gisteravond niet meer te eten tot morgenavond. bijna 48 uur dus. Ik voel me hier ok bij, ook nog gesport vandaag en dat ging eigenlijk heel lekker. Ik wil dit dan bijv 1x per maand doen.

Zijn er mensen met ervaring met structureel vasten en welke effecten heeft dit je gebracht?
The End Times are wild
pi_215890358
Vasten is niet zo moeilijk, op een gegeven moment ben je over je trek hene. Maar ik wens je vast succes met slapen _O- .
O en laat je bloedwaarden voor die tijd checken, mocht je onverhoopt diabetes of zelfs pre diabetes te hebben kun je in een coma terecht komen.
blablablabla
  maandag 16 december 2024 @ 19:33:13 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215890390
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 19:30 schreef Elan het volgende:
Vasten is niet zo moeilijk, op een gegeven moment ben je over je trek hene. Maar ik wens je vast succes met slapen _O- .
O en laat je bloedwaarden voor die tijd checken, mocht je onverhoopt diabetes of zelfs pre diabetes te hebben kun je in een coma terecht komen.
Goede tip, die had ik nog nergens gelezen. Die waarden heb ik vorig jaar nog gechecked, hopelijk was dat ok.

Wat bedoel je met moeite met slapen? Is dat lastiger? wat kun je daar tegen doen?
The End Times are wild
pi_215890416
Zelf heb ik er geen ervaring mee, wel wat youtubers gezien die dat deden.

Volgens mij is het best een slecht plan om het zonder medische begeleiding te doen?
Nu is 48 uur niet zo heel lang, maar ik zie ook het nut niet van eenmalig 48 uur vasten.

Zit er een soort plan achter?
Hell To The Liars
pi_215890433
Ik deed het wel eens 48 uur. Was vrij makkelijk eigenlijk. Deed toen wel keto. Waardoor je lichaam vet gebruikt voor energie. En daardoor eigenlijk 0 moeite kosten. Deed het om eens te kijken hoe het zou zijn.

Merkte er van de rest weinig voordeel of nadeel van eigenlijk
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 16 december 2024 @ 19:37:37 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215890467
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:34 schreef Droopie het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, wel wat youtubers gezien die dat deden.

Volgens mij is het best een slecht plan om het zonder medische begeleiding te doen?
Nu is 48 uur niet zo heel lang, maar ik zie ook het nut niet van eenmalig 48 uur vasten.

Zit er een soort plan achter?
Ik heb geen behoefte aan gewichtsverlies of zo. Maar wat ik begrepen heb is dat regelmatig ongeveer 48 vasten heilzaam is voor je lichaam omdat er allerlei afvalstoffen worden opgeruimd die anders blijven liggen. Zo verkleint het bijvoorbeeld de kans op kanker.

Mijn plan is om, indien het goed te doen is en ik me er goed bij blijf voelen, dit 1x per maand te doen en zo mijn fitheid verder te verbeteren.
The End Times are wild
  maandag 16 december 2024 @ 19:37:53 #7
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_215890475
Ik heb het een klein aantal keer gedaan.

Dat ging me prima af. Ik heb er verder geen gevolgen van gemerkt ofzo, maar daar deed ik het ook niet voor. Ik wilde het gewoon een keer proberen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 16 december 2024 @ 19:38:14 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215890484
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:36 schreef over_hedge het volgende:
Ik deed het wel eens 48 uur. Was vrij makkelijk eigenlijk. Deed toen wel keto. Waardoor je lichaam vet gebruikt voor energie. En daardoor eigenlijk 0 moeite kosten. Deed het om eens te kijken hoe het zou zijn.

Hoe kun je 'kiezen' voor keto? Dat ontstaat toch vanzelf dan? Wat ik doe is dus niks eten en enkel water, thee of koffie drinken
The End Times are wild
pi_215890529
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hoe kun je 'kiezen' voor keto? Dat ontstaat toch vanzelf dan? Wat ik doe is dus niks eten en enkel water, thee of koffie drinken
Kiezen om het keto levenstijl te volgen en dus (bijna) geen koolhydraten te eten.

Dat deed ik toen al meer dan een jaar. Maar dat maakt vasten wel vrij moeiteloos. Amper honger gehad
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215890543
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb geen behoefte aan gewichtsverlies of zo. Maar wat ik begrepen heb is dat regelmatig ongeveer 48 vasten heilzaam is voor je lichaam omdat er allerlei afvalstoffen worden opgeruimd die anders blijven liggen. Zo verkleint het bijvoorbeeld de kans op kanker.

Mijn plan is om, indien het goed te doen is en ik me er goed bij blijf voelen, dit 1x per maand te doen en zo mijn fitheid verder te verbeteren.
Als afvallen niet het doel is, en de info van een gerenomeerde wetenschapper hebt, kan je het best proberen.
Hell To The Liars
pi_215890551
Doe wel nog aan intermittent fasting. Ontbijten doe ik al niet. Dus enige verschil is geen snacks meer na het avondeten :P
  maandag 16 december 2024 @ 19:41:37 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215890553
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Kiezen om het keto levenstijl te volgen en dus (bijna) geen koolhydraten te eten.

Dat deed ik toen al meer dan een jaar. Maar dat maakt vasten wel vrij moeiteloos. Amper honger gehad
Ok. Dat doe ik niet, ik eet (matig) koolhydraten. Maar dan is je lichaam dus al gewend om de suikers uit je vetten of andere bronnen te halen..
The End Times are wild
  maandag 16 december 2024 @ 19:43:01 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215890569
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:41 schreef over_hedge het volgende:
Doe wel nog aan intermittent fasting. Ontbijten doe ik al niet. Dus enige verschil is geen snacks meer na het avondeten :P
Daar heb ik ook over gelezen, en dat is vooral zinvol om je gewicht onder controle te houden. Maar het effect van autofagie, waarin je afweersysteem je lichaam gaat opruimen, treedt pas na 24 uur op.
The End Times are wild
pi_215890595
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Dat doe ik niet, ik eet (matig) koolhydraten. Maar dan is je lichaam dus al gewend om de suikers uit je vetten of andere bronnen te halen..
Suikers? Nee. Idee is juist dat je vrijwel geen suiker eet (en dus geen koolhydraten ) en veel vetten.

Maar omdat je lichaam al gewend is om energie uit vet te halen maakt het vasten heel makkelijk.

Als ik het nu zou doen zou ik na 30 uur denk ik echt honger krijgen en amper energie hebben :P
Nog een tip trouwens. Doe wat extra elektrolyten in je water. Dus mineralen.
  maandag 16 december 2024 @ 19:45:40 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215890601
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Suikers? Nee. Idee is juist dat je vrijwel geen suiker eet (en dus geen koolhydraten ) en veel vetten.

Maar omdat je lichaam al gewend is om energie uit vet te halen maakt het vasten heel makkelijk.

Als ik het nu zou doen zou ik na 30 uur denk ik echt honger krijgen en amper energie hebben :P
Nog een tip trouwens. Doe wat extra elektrolyten in je water. Dus mineralen.
Nee, dat bedoel ik ook. Dus je lichaam krijgt geen suikers en haalt die uit vetten.
The End Times are wild
pi_215891489
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:14 schreef LXIV het volgende:
Ik las van het weekeind een artikel over vasten en de positieve gevolgen hiervan voor het lichaam. Vooral in relatie tot autofagie, waarbij het afweersysteem na ca 24 uur vasten zou overgaan op het verteren van slechte cellen en afvalstoffen in het lichaam. Het was geen zweverig artikel, maar gebaseerd op het werk van een Japanse nobelprijswinnaar.

Nu heb ik besloten om vanaf gisteravond niet meer te eten tot morgenavond. bijna 48 uur dus. Ik voel me hier ok bij, ook nog gesport vandaag en dat ging eigenlijk heel lekker. Ik wil dit dan bijv 1x per maand doen.

Zijn er mensen met ervaring met structureel vasten en welke effecten heeft dit je gebracht?
Nee, niet structureel, maar ik heb in mijn jonge jaren wel eens een soort experiment gedaan.
Een hele week niks gegeten. Gewoon om te ervaren hoe honger nu echt voelt.
Was geen pretje. Bij de minste of geringste fysieke inspanning begon ik te zweten als een paard, ik had continue bonkende koppijn (die grotendeels verdween na het drinken van water), kortom, honger hebben is geen pretje.

Vasten vanwege religieuze motieven lijkt me nutteloos. Wat hebben de minderbedeelden hieraan?
  maandag 16 december 2024 @ 20:59:35 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215891826
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, niet structureel, maar ik heb in mijn jonge jaren wel eens een soort experiment gedaan.
Een hele week niks gegeten. Gewoon om te ervaren hoe honger nu echt voelt.
Was geen pretje. Bij de minste of geringste fysieke inspanning begon ik te zweten als een paard, ik had continue bonkende koppijn (die grotendeels verdween na het drinken van water), kortom, honger hebben is geen pretje.

Vasten vanwege religieuze motieven lijkt me nutteloos. Wat hebben de minderbedeelden hieraan?
Het doel van religie is niet primair de minderbedeelden te helpen maar om spirituele groei te ervaren. Vasten kan daar zeker bij helpen.
The End Times are wild
pi_215892487
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, dat bedoel ik ook. Dus je lichaam krijgt geen suikers en haalt die uit vetten.
Je lichaam haalt geen *suikers* uit vetten, je lichaam haalt *energie* uit vetten.

Het verschilt overigens nogal per stroming wat er onder 'vasten' wordt verstaan. Papen vinden het alvast 'vasten' als ze geen vlees eten meen ik. In de paleo/keto heet het ook 'vasten' bij max 500 kcal/dag.

Wel aardig stukje erover van een van mijn meer favoriete schrijvers over eten: https://www.foodlog.nl/ar(...)wacht-niet-te-veel1/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 16 december 2024 @ 21:39:21 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215892505
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 21:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Je lichaam haalt geen *suikers* uit vetten, je lichaam haalt *energie* uit vetten.

Het verschilt overigens nogal per stroming wat er onder 'vasten' wordt verstaan. Papen vinden het alvast 'vasten' als ze geen vlees eten meen ik. In de paleo/keto heet het ook 'vasten' bij max 500 kcal/dag.

Wel aardig stukje erover van een van mijn meer favoriete schrijvers over eten: https://www.foodlog.nl/ar(...)wacht-niet-te-veel1/
Als paap kun je gebakken zalm met friet en asperges eten, champagne erbij en chocolademousse toe en nog aan het vasten zijn.
The End Times are wild
pi_215892521
Ik doe overigens zonder enige moeite en zonder ernaar te streven dat wat Huib Stam daar benoemt als " Type 4: Dagelijks tijdbeperkt eten, 12 tot 24 uur vasten per etmaal. Met ‘windows’ van bijvoorbeeld 8, 10 of 12 uur waarop je mag eten."

Ik eet heel vaak niks tussen pak 'm beet 18u 's avonds en 13u de volgende dag.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 16 december 2024 @ 21:42:33 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215892548
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 21:40 schreef sigme het volgende:
Ik doe overigens zonder enige moeite en zonder ernaar te streven dat wat Huib Stam daar benoemt als " Type 4: Dagelijks tijdbeperkt eten, 12 tot 24 uur vasten per etmaal. Met ‘windows’ van bijvoorbeeld 8, 10 of 12 uur waarop je mag eten."

Maar is dat dan gewoon gemakzucht omdat het zo gemakkelijk gaat of wil je er wat mee bereiken?
The End Times are wild
pi_215892691
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 21:38 schreef sigme het volgende:

[..]

keto 500 per dag? Dat heeft niks met keto meer te maken :P Mijn keto koffie heeft dat al bijna joh :D
pi_215892706
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar is dat dan gewoon gemakzucht omdat het zo gemakkelijk gaat of wil je er wat mee bereiken?
Oh ja, nou ja, eigenlijk heb ik net als jij wel eens gelezen dat het wel goed schijnt te zijn.
Voor mij heeft het ook grote voordelen: door 'gewend' te zijn aan langere periodes niet eten / niet eten op vaste momenten, kan ik veel flexibeler omgaan met dagindeling en maaltijden.
Ander groot voordeel voor mij is dat ik wel goed ben in *niet* eten maar buitengewoon slecht in *weinig* eten.
Bij vaker eten op een dag heb ik of veel meer honger gedurende dag of veels te veel gegeten ;)
pi_215892712
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 21:40 schreef sigme het volgende:

Heb je dan echt geen honger meer of heb je jezelf aangeleerd dat al het eten na 1800 uur niet noodzakelijk is voor het lichaam en vooral verveling is?
Hell To The Liars
pi_215892732
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
keto 500 per dag? Dat heeft niks met keto meer te maken :P Mijn keto koffie heeft dat al bijna joh :D
Het ging over vasten (binnen keto), niet over keto eten an sich. Zeg maar ontopic.
  maandag 16 december 2024 @ 21:57:37 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215892740
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 21:55 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh ja, nou ja, eigenlijk heb ik net als jij wel eens gelezen dat het wel goed schijnt te zijn.
Voor mij heeft het ook grote voordelen: door 'gewend' te zijn aan langere periodes niet eten / niet eten op vaste momenten, kan ik veel flexibeler omgaan met dagindeling en maaltijden.
Ander groot voordeel voor mij is dat ik wel goed ben in *niet* eten maar buitengewoon slecht in *weinig* eten.
Bij vaker eten op een dag heb ik of veel meer honger gedurende dag of veels te veel gegeten ;)
En voel je jezelf in het algemeen ook fitter, of doe je het al zo lang dat je dat niet meer onderscheiden kunt?
The End Times are wild
pi_215892773
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:55 schreef Droopie het volgende:

[..]
Heb je dan echt geen honger meer of heb je jezelf aangeleerd dat al het eten na 1800 uur niet noodzakelijk is voor het lichaam en vooral verveling is?
Ik heb echt geen honger na het avondeten. Daarna nog eten komt nooit bij me op. Als er gasten komen bedenk ik vaak wel dat het leuk schijnt te zijn om iets van chips of nootjes ofzo te presenteren in de loop van de avond - en vervolgens denk ik daar die avond dus nooit aan.

Wel krijg ik in het geval van gasten en/of andere uitzonderingen soms na 18u een boel calorieën binnen in de vorm van drank.
pi_215892791
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
En voel je jezelf in het algemeen ook fitter, of doe je het al zo lang dat je dat niet meer onderscheiden kunt?
Dat laatste. En ik blijf redelijk moeiteloos op gewicht, dat schijnt ook niet iedereen gegeven te zijn.
pi_215892856
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 21:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Het ging over vasten (binnen keto), niet over keto eten an sich. Zeg maar ontopic.
Vasten is 0.
pi_215892988
De meesten krijgen last van hoofdpijn en concentratieverlies tussen de 12 en 16 uur vasten. Dat is gangbaar en normaal. Maar jij hebt dus vandaag met 16 uur vasten nog gesport. Dat doe je goed.
pi_215893052
Wat is heg langste dat jullie hebben gevast? Ik heb 1 keer 5 dagen gevast jaren geleden. Nu kan ik het maar hooguit 3 dagen volhouden.
pi_215893106
Toevallig moest ik voor bloedprikken vanochtend nuchter in het ziekenhuis komen; vanaf gisteravond 22u mocht ik niks eten/drinken. Dat is voor mij dus geen aanpassing van normaal ritme. En dan fiets ik daarna een uurtje (ok, elektrisch ondersteund want ik ben lui), en dan eet ik op kantoor rond 13u een hapje. Tenzij ik te hard werk, dan schiet dat erbij in en dan fiets ik even nuchter weer een uur huiswaarts. Dan eet ik pas 's avonds, 24u na de vorige maaltijd (meestal dan eerst een biertje en daarna pas eten :D ).

Oh ja, sporten doe ook op de nuchtere maag. Dat deed ik echt altijd al.
  maandag 16 december 2024 @ 22:18:19 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215893123
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 22:12 schreef Jeo_Boden het volgende:
De meesten krijgen last van hoofdpijn en concentratieverlies tussen de 12 en 16 uur vasten. Dat is gangbaar en normaal. Maar jij hebt dus vandaag met 16 uur vasten nog gesport. Dat doe je goed.
Het sporten ging zelfs erg goed, boven verwachting. Misschien wel beter dan normaal nog.. Ik ben niet helemaal tot de limiet gegaan, dat leek me niet verstandig. Maar het voelde moeiteloos.
The End Times are wild
  maandag 16 december 2024 @ 22:18:45 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215893131
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 22:15 schreef Jeo_Boden het volgende:
Wat is heg langste dat jullie hebben gevast? Ik heb 1 keer 5 dagen gevast jaren geleden. Nu kan ik het maar hooguit 3 dagen volhouden.
Mijn doel is gezondheid/fitheid. Ik denk dat langer dan 2 dagen vasten eerder een negatief effect zal hebben
The End Times are wild
pi_215893504
Ik doe al een tijd aan intermittent fasting. Door de week eet ik in principe niet tussen 8 uur savonds en 12 uur smiddags de volgende dag. Dat is makkelijk vol te houden, maar ik kijk wel altijd uit naar de lunch (dat is eigenlijk mijn ontbijt). Een hele dag of langer vasten zie ik echt niet zitten, daar zou ik naar van worden.
pi_215893551
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het doel van religie is niet primair de minderbedeelden te helpen maar om spirituele groei te ervaren. Vasten kan daar zeker bij helpen.
Druggebruik kan dat ook.
pi_215893639
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 22:40 schreef Farenji het volgende:
Ik doe al een tijd aan intermittent fasting. Door de week eet ik in principe niet tussen 8 uur savonds en 12 uur smiddags de volgende dag. Dat is makkelijk vol te houden, maar ik kijk wel altijd uit naar de lunch (dat is eigenlijk mijn ontbijt). Een hele dag of langer vasten zie ik echt niet zitten, daar zou ik naar van worden.
Dit noemden ze vroeger ook wel het werkers dieet. Je eet alleen met de avondmaal zo'n 1700-2000 calorieen (in geval van een man). En dat is energie voor de volgende 24 uur. Je komt niet aan maar je valt ook niet af (als afvallen je doel zou zijn).
pi_215893858
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 22:51 schreef Jeo_Boden het volgende:

[..]
Dit noemden ze vroeger ook wel het werkers dieet. Je eet alleen met de avondmaal zo'n 1700-2000 calorieen (in geval van een man). En dat is energie voor de volgende 24 uur. Je komt niet aan maar je valt ook niet af (als afvallen je doel zou zijn).
Ik eet wel twee maaltijden per dag, met soms wat lichte snacks tussendoor. Of je daar van afvalt is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoe zwaar die maaltijden zijn. Ik doe het vooral voor de spijsvertering, lange tijd niks eten schijnt goed te zijn en ik voel me er wel ok bij.
  dinsdag 17 december 2024 @ 11:16:03 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215896234
Om 12 uur ga ik de vasten verbreken (breakfast!). Dan heb ik 40 uur gevast. Dat ging eigenlijk heel gemakkelijk, niet eens honger gehad, geen hoofdpijn. Klein beetje flauw gevoel soms, hele lichte duizeligheid. Verder niks.
Kan daarentegen ook niet zeggen dat ik al positieve effecten ervaren heb. Wie weet. Misschien ga ik iets in mijn algehele constitutie merken wanneer ik dus dus 2-maandelijks voor een periode van 3 maanden heb gedaan. Dat zal ik hier dan posten.
The End Times are wild
pi_215896435
Ont-bijten: beginnen met eten

quote:
De naam ontbijt komt van ont-biten, waarbij 'ont-' staat voor het beginnen van iets (zie ontbranden) en biten de middelnederlandse vorm voor eten is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbijt#Naamgeving_en_geschiedenis
  dinsdag 17 december 2024 @ 12:07:13 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215896586
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:41 schreef sigme het volgende:
Ont-bijten: beginnen met eten
[..]

Ook al!
The End Times are wild
  dinsdag 17 december 2024 @ 18:52:00 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215900569
Hmmm Na het eten voel ik me juist heel vermoeid
The End Times are wild
pi_215900913
Geen ervaring mee, maar zo'n 72 uur water fast wil ik wel eens proberen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215900929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:52 schreef LXIV het volgende:
Hmmm Na het eten voel ik me juist heel vermoeid
Dat is dan ook niet heel gek. Je bloedsuikerspiegel gaat opeens omhoog
pi_215900930
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je gewoon gezond bent kan dat makkelijk. Medische begeleiding zou ik echt alleen doen als je kwetsbaar bent. Mensen zijn ook gewoon dieren, we kunnen echt wel even zonder eten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215902557
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:36 schreef over_hedge het volgende:

Precies dit. Vaak wel met (zelfgemaakte botten) boulion dus weet niet of dat helemaal telt. Wel in keto, vond honger toen heel anders voelen. Ik eet niet meer keto, doe wel IF, vasten van 20:00 tot 12 of later als dat zo uitkomt. Vind het fijn, ben minder opgeblazen.
  maandag 30 december 2024 @ 19:46:13 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216101081
Ben nu met mijn derde vasten bezig. Gaat goed en ik voel me fit. De eerste keer de beginnersfout gemaakt om toch te veel te eten na het breken van de vasten. Dat doe ik nu niet meer.
The End Times are wild
  maandag 10 februari 2025 @ 22:41:49 #48
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216627798
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 19:46 schreef LXIV het volgende:
Ben nu met mijn derde vasten bezig. Gaat goed en ik voel me fit. De eerste keer de beginnersfout gemaakt om toch te veel te eten na het breken van de vasten. Dat doe ik nu niet meer.
Doe je het nog steeds? Hoe plan je dit in, werk je ook tijdens zo'n vast?

Ik ben sinds begin dit jaar met intermittent fasting bezig, standaard doordeweeks doe ik 16:8 en soms breid ik het wat uit tot 21:3. Langer vasten heb ik nog niet gedaan, lijkt me wel interessant maar slapen met een lege maag lijkt me moeilijk, en ik wil niet dat het mijn werk beïnvloedt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_216628026
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het sporten ging zelfs erg goed, boven verwachting. Misschien wel beter dan normaal nog.. Ik ben niet helemaal tot de limiet gegaan, dat leek me niet verstandig. Maar het voelde moeiteloos.
Ik heb ook intermittent fasting gedaan met regelmatig een hele dag zonder eten (zat ook wel 40 uur tussen ooit) en vond het sporten juist geweldig gaan zonder "gewicht" in je darmen. Weet niet of het echt zo werkt maar zo voelde het wel.

Wel probeerde ik na het sporten een eetmoment te plannen met veel eiwitten.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  maandag 10 februari 2025 @ 23:42:46 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216628442
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 22:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Doe je het nog steeds? Hoe plan je dit in, werk je ook tijdens zo'n vast?

Ik ben sinds begin dit jaar met intermittent fasting bezig, standaard doordeweeks doe ik 16:8 en soms breid ik het wat uit tot 21:3. Langer vasten heb ik nog niet gedaan, lijkt me wel interessant maar slapen met een lege maag lijkt me moeilijk, en ik wil niet dat het mijn werk beïnvloedt.
Ik doe het nog steeds. Vast nu van maandagavond 18:00 tot woensdag 12:00. Iedere week. Geen moment van toegeven gekend. Ik werk en sport gewoon door, dat gaat prima.
Het is goed te doen en ik heb er veel over geleerd. Ik weet niet of ik in deze mate er mee door ga. Het is toch enigszins wel weer telkens een gedoe. De beoog de positieve effecten blijven vooralsnog achter bij de verwachting. Als ik het vasten breek ben ik de rest van de dag vermoeid en ik neig dan ook naar toch teveel eten.

Mogelijk ga ik straks 1x 40 uur vasten per 2erken proberen ipv iedere week
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')