SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
-XOXO-
Ja dat denk ik wel voor haar. PLus hier is het niet zo handig. Achterop de scooter neem ik haar nietquote:
Ik zie het al voor mequote:Op maandag 16 december 2024 08:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel voor haar. PLus hier is het niet zo handig. Achterop de scooter neem ik haar niet
Ja, is essentieel.quote:
Het idee is leuk, maar de uitvoering: nee.quote:Op maandag 16 december 2024 08:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja daarom :p
PLus denk te warm voor haar en teveel gevaar.
Kan ze niet zelf brommen?quote:Op maandag 16 december 2024 08:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel voor haar. PLus hier is het niet zo handig. Achterop de scooter neem ik haar niet
quote:Op maandag 16 december 2024 08:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kan ze niet zelf brommen?
quote:Op maandag 16 december 2024 08:06 schreef DeZwabber het volgende:
She put the lime in the papaya, and drank 'em both up.
Denk dat het een enkeltje gaat worden.quote:Op maandag 16 december 2024 08:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
En natuurlijk de geweldige kerstborrel.quote:Op maandag 16 december 2024 08:17 schreef UitStraling het volgende:
Jaaaaaah een frisse volle drukke werkweek [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 december 2024 08:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat het een enkeltje gaat worden.
Moet je verplicht terug naar Nederlandquote:Op maandag 16 december 2024 08:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
zeg wel dat het hier heel onveilig is
Ik heb kerstontbijt voor aanstaande donderdag en de twee knapste meisjes van complimentenmakers geregeld.quote:Op maandag 16 december 2024 08:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
En natuurlijk de geweldige kerstborrel.
neequote:Op maandag 16 december 2024 08:21 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Moet je verplicht terug naar Nederland
ging ze er van uit dat jullie haar niet zouden verstaan?quote:Op maandag 16 december 2024 08:24 schreef bitterbal het volgende:
omg , gisteren waren we in een restaurant. Mijn vriendin vroeg de rekening aan de eigenaresse. Mijn vriendin is een beetje mollig. En toen zei die eigenaresse tegen haar man; die dikke vraagt om de rekening![]()
dat is hier dus gewoon normaal
Wij krijgen een curlingbaan. Zal vast uit de hand lopen.quote:Op maandag 16 december 2024 08:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb kerstontbijt voor aanstaande donderdag en de twee knapste meisjes van complimentenmakers geregeld.
Aziaten geven echt geen ruk om andere mensen, denk dat de gemiddelde gnoe nog empathischer en socialer is dan een Aziaat.quote:Op maandag 16 december 2024 08:24 schreef bitterbal het volgende:
omg , gisteren waren we in een restaurant. Mijn vriendin vroeg de rekening aan de eigenaresse. Mijn vriendin is een beetje mollig. En toen zei die eigenaresse tegen haar man; die dikke vraagt om de rekening![]()
ja die vriendin is thais dus die kon dat gewoon horen. En toen vertelde ze dus dat was gezegd en dat dat hier gewoon normaal is. Ze gaf als voorbeeld dat ze mij zouden omschrijven als zij die met de krullen bvquote:Op maandag 16 december 2024 08:26 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ging ze er van uit dat jullie haar niet zouden verstaan?
en hebben jullie haar in elkaar geslagen?
Fatshamingquote:Op maandag 16 december 2024 08:24 schreef bitterbal het volgende:
nja, maar die met krullen klinkt toch minder negatief dan die dikkequote:Op maandag 16 december 2024 08:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja die vriendin is thais dus die kon dat gewoon horen. En toen vertelde ze dus dat was gezegd en dat dat hier gewoon normaal is. Ze gaf als voorbeeld dat ze mij zouden omschrijven als zij die met de krullen bv
ja dat vind ik ook maar hier is dat het zelfde blijkbaarquote:Op maandag 16 december 2024 08:28 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nja, maar die met krullen klinkt toch minder negatief dan die dikke
Laatste van het jaar. Stress om nog heel veel te doen voor de kerst. Aaahhhhquote:Op maandag 16 december 2024 08:17 schreef UitStraling het volgende:
Jaaaaaah een frisse volle drukke werkweek [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Eventjes nog 2 maanden werk proppen in de tijd tot nieuwjaar.quote:Op maandag 16 december 2024 08:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Laatste van het jaar. Stress om nog heel veel te doen voor de kerst. Aaahhhh
quote:Op maandag 16 december 2024 08:24 schreef bitterbal het volgende:
Ja, precies.quote:Op maandag 16 december 2024 08:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eventjes nog 2 maanden werk proppen in de tijd tot nieuwjaar.
ik ben inmiddels allang blij dat ik geen uur meer naar huis hoef te reizen..quote:Op maandag 16 december 2024 07:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oef.. dat klinkt niet echt fijn, maar ja... soms niets aan te doen
Uhm..quote:Op maandag 16 december 2024 08:24 schreef bitterbal het volgende:
quote:Op maandag 16 december 2024 08:30 schreef Recce het volgende:
Misschien vinden ze daar dikke mensen wel extra leuk. Buddha is ook een vetklep natuurlijk.
Nee, dat scheeltquote:Op maandag 16 december 2024 08:35 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben inmiddels allang blij dat ik geen uur meer naar huis hoef te reizen..
Zo dan, bamquote:Op maandag 16 december 2024 08:30 schreef Recce het volgende:
Misschien vinden ze daar dikke mensen wel extra leuk. Buddha is ook een vetklep natuurlijk.
en dan nederlanders asociaal/onbeschoft vindenquote:Op maandag 16 december 2024 08:24 schreef bitterbal het volgende:
Fatshaming is normie daarquote:Op maandag 16 december 2024 08:24 schreef bitterbal het volgende:
Waarom staat dit nog niet gewoon op de verpakking?quote:
Ja wat overstromingen gehad maar die verdwijnen nuquote:
Weet ik veel.quote:Op maandag 16 december 2024 08:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarom staat dit nog niet gewoon op de verpakking?
Kaartjesquote:Op maandag 16 december 2024 08:45 schreef mschol het volgende:
greetz maar opengezet, vanavond even kerstkaartjes bestellen (niet zoals vorig jaar pas op de 21ste)
eigenlijk niet maar misschien toch handig om te hebbenquote:Op maandag 16 december 2024 08:51 schreef Recce het volgende:
@:bitterbal, heb je nog een nietmachine nodig voor je bureau?
Bekijk deze YouTube-video
Nicequote:Op maandag 16 december 2024 08:55 schreef TaMieke het volgende:
Ik ben met mn geplette croissantjes op het werk
ik weet niet eens wat een pangoline is.quote:Op maandag 16 december 2024 09:01 schreef bitterbal het volgende:
wisten jullie dat hier pangolines zitten
Heb je die al op?quote:Op maandag 16 december 2024 09:01 schreef bitterbal het volgende:
wisten jullie dat hier pangolines zitten
die beestjes die toen werden verdacht van het veroorzaken van covidquote:Op maandag 16 december 2024 09:02 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik weet niet eens wat een pangoline is.
Is dit een kikker?quote:Op maandag 16 december 2024 09:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
die beestjes die toen werden verdacht van het veroorzaken van covid
[ afbeelding ]
Jo met de banjo, en Lien met de pangoline.quote:Op maandag 16 december 2024 09:02 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik weet niet eens wat een pangoline is.
Waar komt die for dan opeens vandaan?quote:Op maandag 16 december 2024 09:11 schreef bitterbal het volgende:
ตามหา
Heb dit vertaaldBetekent to look for.
Zijn 2 woorden. Het werkwoord To do =ตาม
en to look= หา
Als ik het goed heb zit dat in het werkwoord. Ze schrijven hier niet alles op. Dus bv To do(fonetisch vertaald) is tam. Das maar 1 woord maar wel een werkwoord. Denk dat als je het puur letterlijk vertaald er To do look for staatquote:Op maandag 16 december 2024 09:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waar komt die for dan opeens vandaan?
*haakt af.quote:Op maandag 16 december 2024 09:20 schreef bitterbal het volgende:
Tam kan je ook gebruiken voor het maken van eten. Dus dan veranderd het van to do naar to make
ja het is verwarrend hequote:
Zoiets als smurfen dus?quote:Op maandag 16 december 2024 09:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja het is verwarrend he![]()
Voor de thai misschien heel makkelijk , ipv verschillende werkwoorden hebben ze er dus gewoon 1 die ze dan voor heel veel gebruiken
Wel makkelijker.quote:Op maandag 16 december 2024 09:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja het is verwarrend he![]()
Voor de thai misschien heel makkelijk , ipv verschillende werkwoorden hebben ze er dus gewoon 1 die ze dan voor heel veel gebruiken
Hoelang duurde het voordat ik Engels kon? 🤔quote:Op maandag 16 december 2024 09:40 schreef bitterbal het volgende:
hoe lang denken jullie dat het duurt voordat je een taal redelijk leert spreken?
Maximaal een weekje denk ik.quote:Op maandag 16 december 2024 09:40 schreef bitterbal het volgende:
hoe lang denken jullie dat het duurt voordat je een taal redelijk leert spreken?
ja bv ? al heb je dat denk ik je hele leven langzaam geleerd?quote:Op maandag 16 december 2024 09:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hoelang duurde het voordat ik Engels kon? 🤔
Op jouw leeftijd? Dat komt nooit goed.quote:Op maandag 16 december 2024 09:40 schreef bitterbal het volgende:
Oeiquote:Op maandag 16 december 2024 09:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op jouw leeftijd? Dat komt nooit goed.
Ik kan nog steeds geen redelijk Nederlands.quote:Op maandag 16 december 2024 09:40 schreef bitterbal het volgende:
quote:Op maandag 16 december 2024 09:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op jouw leeftijd? Dat komt nooit goed.
Ja, inderdaad. En ik merk dat door het gamen dat ik daar ook beter in werd dan enkel school. Daarnaast is bijna alles op tv in het Engels met Nederlandse ondertiteling wat het natuurlijk ook makkelijker maakt om een taal te leren. Daarnaast gebruiken ze ook hetzelfde schrift als ons. Dat heb je met thai allemaal niet. Dat maakt het natuurlijk allemaal een stuk lastiger. Maar een decennium zou ik niet uitsluiten om een taal echt te leren.quote:Op maandag 16 december 2024 09:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja bv ? al heb je dat denk ik je hele leven langzaam geleerd?
Ja, jij wel. Maar we zijn niet allemaal zo geweldig als jou natuurlijk.quote:
Wat het denk ik ook nog extra moeilijk maakt is dat je les krijgt met vertaling naar het Engels, terwijl dat ook niet jouw eerste taal is.quote:Op maandag 16 december 2024 09:47 schreef bitterbal het volgende:
Ik denk een taal met totaal ander schrift ook gaat jaren overheen
ja dat maakt het soms lastiger. zeker met uitspraak van dingenquote:Op maandag 16 december 2024 09:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat het denk ik ook nog extra moeilijk maakt is dat je les krijgt met vertaling naar het Engels, terwijl dat ook niet jouw eerste taal is.
Ik wilde m'n Duits een beetje bijspijkeren met Duolingo, maar dat was in het Engels. Gruwelijk irritant met de 'you'quote:Op maandag 16 december 2024 09:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat het denk ik ook nog extra moeilijk maakt is dat je les krijgt met vertaling naar het Engels, terwijl dat ook niet jouw eerste taal is.
En wat weet je er nu nog van?quote:Op maandag 16 december 2024 09:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik ken het Griekse alfabet. Heb ik vrij snel onder de knie gekregen
Verschil is dat dat op m'n 13e was.
Du oder Sie. 😅quote:Op maandag 16 december 2024 09:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wilde m'n Duits een beetje bijspijkeren met Duolingo, maar dat was in het Engels. Gruwelijk irritant met de 'you'
Die is van de garnaaltjes?quote:Op maandag 16 december 2024 09:50 schreef bitterbal het volgende:
Er is hier een britse influenceer die erg bekend is geworden omdat ze vrijwel vloeiend thai spreekt. Maar ze woont hier al 10 jaar en is ook getrouwd met een thai
De taal zelf valt mee, de grammatica is niet heel moeilijk.quote:Op maandag 16 december 2024 09:39 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
indrukwekkend. Vind je het moeilijk?
Wat is het verschil tussen die dingen?quote:Op maandag 16 december 2024 09:57 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
De taal zelf valt mee, de grammatica is niet heel moeilijk.
Het lezen en schrijven tho. Van de drie schriften zijn hiragana en katakana vrij makkelijk, bij elkaar zo'n honderd tekens en wat modificaties met andere uitspraken.
Maar kanji.
Kanji.
Ik zou er meer tijd aan moeten besteden, maar helaas. Dus dat gaat nog wel even duren.
Als je zou zeggen dat het gerechten zijn, zou ik het zo geloven. 😅quote:Op maandag 16 december 2024 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die dingen?
ja of stedenquote:Op maandag 16 december 2024 10:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als je zou zeggen dat het gerechten zijn, zou ik het zo geloven. 😅
ja preciesquote:Op maandag 16 december 2024 10:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ben van de zomer naar Hiragana geweest en daar heb ik echt heerlijke katakana gegeten.
Een schaaltje Kanji natuurlijk, om te dippen.quote:Op maandag 16 december 2024 10:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja precies![]()
En dan vraag ik ; met wat er bij?
De eerste twee zijn fonetische alfabetten, ieder teken een lettergreep. Dekken beide dezelfde klanken, maar hiragana is meestal voor Japanse woorden en katakana voor het fonetisch overnemen van leenwoorden. Maar het kan in principe ook voor Japans gebruikt worden voor stijlkeuzes.quote:Op maandag 16 december 2024 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die dingen?
klinkt lekkerquote:Op maandag 16 december 2024 10:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een schaaltje Kanji natuurlijk, om te dippen.
quote:Op maandag 16 december 2024 10:11 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
De eerste twee zijn fonetische alfabetten, ieder teken een lettergreep. Dekken beide dezelfde klanken, maar hiragana is meestal voor Japanse worden en katakana voor het fonetisch overnemen van leenwoorden. Maar het kan in principe ook voor Japans gebruikt worden voor stijlkeuzes.
Kanji zijn tekens die vaak een woord of een woorddeel zijn. Maar die zijn dus individueel. Er zijn er letterlijk tienduizenden. En sommigen hebben ook meerdere, totaal verschillende, uitspraken en betekenissen hebben voor hetzelfde teken.
quote:
Ik ben benieuwd of mijn kerstpakket de trend van voorgaande jaren doorzet. Namelijk dat het steeds triester wordt.quote:Op maandag 16 december 2024 09:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nu weet ik niet of dit nou het kerstpakket is voor dit jaar. Of dat dit iets persoonlijks is van mijn chef.
Gezien de financiële situatie waarin we zitten, verwacht ik dat bij ons wel.quote:Op maandag 16 december 2024 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of mijn kerstpakket de trend van voorgaande jaren doorzet. Namelijk dat het steeds triester wordt.
*duimtquote:Op maandag 16 december 2024 10:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Maar als dit het kerstpakket is. Een doosje van 10x10x10 cm. Is het wel heel erg karig.
Of er moeten enkel autosleutels inzitten.
Bij ons gaat het hartstikke goed juistquote:Op maandag 16 december 2024 10:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Gezien de financiële situatie waarin we zitten, verwacht ik dat bij ons wel.
Oh. Dan mag dat ook wel getoond worden dan.quote:Op maandag 16 december 2024 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij ons gaat het hartstikke goed juist
*rammelt aan doosje.quote:
Kijk hem dan. Met een daadwerkelijk kerstpakket.quote:Op maandag 16 december 2024 10:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Maar als dit het kerstpakket is. Een doosje van 10x10x10 cm. Is het wel heel erg karig.
Of er moeten enkel autosleutels inzitten.
ja vind jouw tekst al erg afschrikkend werken.quote:Op maandag 16 december 2024 10:25 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Is het Thaise alfabet beter te doen? Ik aanschouw het altijd een beetje met lichte angst.
En dan heb je dus de verschillende tonen die de taal lastig maken denk ik? Dus ik heb nu alleen nog maar de letters uit de middle klas had dus kan alleen nog woorden vertalen die een middle toon hebbenquote:Het Thai heeft een schrift dat bestaat uit 44 medeklinkers en 32 klinkers. Hoofdletters, leestekens, lidwoorden en persoonsvormen komen niet voor.
wat een goede baas ben jijquote:Op maandag 16 december 2024 10:27 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb mezelf een paar dagen Disney gegeven als kerstpakket.
Ook een manier.quote:Op maandag 16 december 2024 10:24 schreef Fogel het volgende:
Kerstpakket? Doen ze bij ons gewoon helemaal niet aan. Kan je ook niet teleurgesteld worden over de inhoud
quote:Op maandag 16 december 2024 10:25 schreef bitterbal het volgende:
ik heb ooit een keer een afwaspakket van rituals gehad als kerstpakket.
afwasmiddel van rituals en een theedoek![]()
Er zal vast wel een goede bedoeling achter zitten, er is een verzachtende context, maar die van vorig jaar vond ik echt lullig toen ik zag wat er in zat. Misschien dat het gewoon niet mijn ding was en dat ik dit jaar verrast wordt, wie weet.quote:Op maandag 16 december 2024 10:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh. Dan mag dat ook wel getoond worden dan.
Is dat geen ding in Noorwegen?quote:Op maandag 16 december 2024 10:24 schreef Fogel het volgende:
Kerstpakket? Doen ze bij ons gewoon helemaal niet aan. Kan je ook niet teleurgesteld worden over de inhoud
Dat kan ik misschien ook wel doen. Kan ik The Greatest Showman weer Eens kijken.quote:Op maandag 16 december 2024 10:27 schreef CherryLips het volgende:
Snap ik.quote:Op maandag 16 december 2024 10:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja vond ik wel wat teleurstellend
ohhh. tofquote:Op maandag 16 december 2024 10:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn nieuwsgierigheid won het.![]()
Dit was een persoonlijk cadeautje van de chef. Met een stukje tekst en bonbon-achtige chocolade.
Als dat geen neuken wordt!quote:Op maandag 16 december 2024 10:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn nieuwsgierigheid won het.![]()
Dit was een persoonlijk cadeautje van de chef. Met een stukje tekst en bonbon-achtige chocolade.
Haarlem is een kwartiertje met de trein, of almerequote:Op maandag 16 december 2024 10:41 schreef CherryLips het volgende:
Tering wat zijn hotels in Amsterdam duur.
Dan kan ik net zo goed gewoon naar huis.quote:Op maandag 16 december 2024 10:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Haarlem is een kwartiertje met de trein, of almere
Ja, fixed. En worden nog duurder met de btw verhoging.quote:Op maandag 16 december 2024 10:41 schreef CherryLips het volgende:
Hier hetzelfdequote:Op maandag 16 december 2024 10:24 schreef Fogel het volgende:
Jawel, maar niet bij ons.quote:
nog iets vernomen van de politie?quote:Op maandag 16 december 2024 10:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh hier is dat überhaupt geen ding.
Sowieso in Nederlandquote:Op maandag 16 december 2024 10:41 schreef CherryLips het volgende:
Jij krijgt gewoon een dikke eindejaarsuitkering?quote:Op maandag 16 december 2024 10:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh hier is dat überhaupt geen ding.
Nee ook geen 13e maand en vakantiegeld e.d. hier. Gewoon simpel, maandelijks salaris x 12 plus eventueel bonus als je daarvoor in aanmerking komt.quote:Op maandag 16 december 2024 10:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jij krijgt gewoon een dikke eindejaarsuitkering?
Nee ze hadden vannacht m'n gegevens opgeschreven en de camerafilmpje gekregen. Meer zullen ze niet nodig hebben. Vroegen nog of ik aangifte wilde doen, maar uiteindelijk was er geen schade en had ook geen zin om dat om 4u 's nachts in de kou te doenquote:Op maandag 16 december 2024 10:54 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nog iets vernomen van de politie?
Klinkt bekend. Al is vakantiegeld nationaal geregeld hier. Ze houden iedere maand een x bedrag in en keren dat in juni ipv loon uit. Bonus is ook al een begrip waar ze niet aan doen.quote:Op maandag 16 december 2024 10:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee ook geen 13e maand en vakantiegeld e.d. hier. Gewoon simpel, maandelijks salaris x 12 plus eventueel bonus als je daarvoor in aanmerking komt.
Gelukkig is de inkomensbelasting in ieder geval laag. Oh nee dat ook nietquote:Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Al is vakantiegeld nationaal geregeld hier. Ze houden iedere maand een x bedrag in en keren dat in juni ipv loon uit. Bonus is ook al een begrip waar ze niet aan doen.
Gelukkig is mijn loon hoog... oh nee, dat ook al niet
Ga je nog een keer?quote:Op maandag 16 december 2024 10:27 schreef CherryLips het volgende:
Er gaat ergens iets foutquote:Op maandag 16 december 2024 11:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gelukkig is de inkomensbelasting in ieder geval laag. Oh nee dat ook niet
Wat heb ik gemistquote:Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee ze hadden vannacht m'n gegevens opgeschreven en de camerafilmpje gekregen. Meer zullen ze niet nodig hebben. Vroegen nog of ik aangifte wilde doen, maar uiteindelijk was er geen schade en had ook geen zin om dat om 4u 's nachts in de kou te doen![]()
Dat vroeg ik me ook af.quote:
Dat doen ze in Nederland ook toch? 8% van je salarisquote:Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Al is vakantiegeld nationaal geregeld hier. Ze houden iedere maand een x bedrag in en keren dat in juni ipv loon uit. Bonus is ook al een begrip waar ze niet aan doen.
Gelukkig is mijn loon hoog... oh nee, dat ook al niet
Nee dat snap ikquote:Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee ze hadden vannacht m'n gegevens opgeschreven en de camerafilmpje gekregen. Meer zullen ze niet nodig hebben. Vroegen nog of ik aangifte wilde doen, maar uiteindelijk was er geen schade en had ook geen zin om dat om 4u 's nachts in de kou te doen![]()
Maar dat krijg je dan toch naast je loon ipv je loon?quote:Op maandag 16 december 2024 11:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat doen ze in Nederland ook toch? 8% van je salaris
quote:
Jakkesquote:Op maandag 16 december 2024 03:48 schreef kwiwi het volgende:
Werd net wakker van de deurbelcamera, iemand probeerde mijn auto en die van de buren open te makenGelukkig zaten ze op slot.
quote:Op maandag 16 december 2024 10:27 schreef CherryLips het volgende:
Kreeg er wel gratis griep en dikke verkoudheid bij waardoor ik de laatste dag hondsberoerd was maar hey.quote:
Je moet er iets voor over hebben.quote:Op maandag 16 december 2024 11:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kreeg er wel gratis griep en dikke verkoudheid bij waardoor ik de laatste dag hondsberoerd was maar hey.
Dat is minder leuk.quote:Op maandag 16 december 2024 11:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kreeg er wel gratis griep en dikke verkoudheid bij waardoor ik de laatste dag hondsberoerd was maar hey.
Dat valt inderdaad mee.quote:Op maandag 16 december 2024 11:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er gaat ergens iets fout
Maar totaal gezien betaal ik tussen de 32-35% loonbelasting, vind ik nog meevallen, want daar zit ook al het sociale, zoals zorg, bij inbegrepen.
Wat vervelend.quote:Op maandag 16 december 2024 11:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nu moet ik maar weer een keer terug.
Het is onderdeel van je loonquote:Op maandag 16 december 2024 11:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat krijg je dan toch naast je loon ipv je loon?
Hier is het minimaal 10,2%, maar bij mij 12%.
quote:Op maandag 16 december 2024 11:30 schreef Ama het volgende:
Oh volgens mij zijn ze hier al klaar in huis voor vandaag.
Na volgens mij hoorde ik ze zeggen tegen elkaar dat de planning niet goed gaat.quote:
Mja, voor 2023 was het bij mij 20-25% ofzo, omdat ik verlies vanwege een valutalening af heb kunnen trekkenquote:Op maandag 16 december 2024 11:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat valt inderdaad mee.
Ik kreeg van de week de uiteindelijke rekening voor 2022. Door aftrek van alle kostenposten maar zo'n 2.5% betaaldDat was wel een uitzondering hoor. Normaal zou het rond de 15%-20% zijn denk ik.
Alleen deze week nog?quote:Op maandag 16 december 2024 11:35 schreef Crack_ het volgende:
Bijna vakantiealtijd spanning voordat vakantie begint maar is nepspanning want er is niks
Al die kindjes.quote:Op maandag 16 december 2024 11:53 schreef UitStraling het volgende:
Warchild erg blij gemaakt.
Wie wil me aanraken?
Marco Borsato en Ali B.quote:Op maandag 16 december 2024 11:53 schreef UitStraling het volgende:
Wie wil me aanraken?
P Diddy.quote:Op maandag 16 december 2024 11:53 schreef UitStraling het volgende:
Wie wil me aanraken?
Dan ben je medeschuldig aan de dood van kindjes in oorlogsgebied.quote:
Moedig 'm nou niet aan.quote:Op maandag 16 december 2024 12:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan ben je medeschuldig aan de dood van kindjes in oorlogsgebied.
Als het maar lelijke arme kindjes zijn, dan is het veel minder ergquote:Op maandag 16 december 2024 12:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan ben je medeschuldig aan de dood van kindjes in oorlogsgebied.
Bruine boterhammetjes met sterven-op-straatworstquote:
Gezondquote:Op maandag 16 december 2024 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bruine boterhammetjes met sterven-op-straatworst
Dat vind ik nou echt ranzig om mensen te zien eten en om te ruikenquote:Op maandag 16 december 2024 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Cervelaatworst dus. Ofjah. Cervelaat gewoon.
Oh?quote:Op maandag 16 december 2024 09:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het zou toch zonnig worden vandaag?
Broodje slachtafval dus.quote:Op maandag 16 december 2024 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Cervelaatworst dus. Ofjah. Cervelaat gewoon.
Minder druk. Wel te doen. Buiten een hoop vreterij en binnen vooral huisvlijt. Heb weer wat waxjes voor op de brander gekocht en een pakje kniepertjes. Later nog even naar de Plus gelopen voor een fles glühwein.quote:Op maandag 16 december 2024 12:12 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Gezond![]()
Ik zag gisteren wat beelden van de rij voor het Dickens Festijn, dat was niet mishoe was het op de markt?
quote:Op maandag 16 december 2024 12:12 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt ranzig om mensen te zien eten en om te ruiken*gaat beetje uit de buurt zitten
als jij maar geniet
Sterven-op-straat-worstquote:Op maandag 16 december 2024 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bruine boterhammetjes met sterven-op-straatworst
En er weer even uitgeweestquote:Op maandag 16 december 2024 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Minder druk. Wel te doen. Buiten een hoop vreterij en binnen vooral huisvlijt. Heb weer wat waxjes voor op de brander gekocht en een pakje kniepertjes. Later nog even naar de Plus gelopen voor een fles glühwein.
quote:
droge worst is de best snack ever.quote:Op maandag 16 december 2024 12:15 schreef Crack_ het volgende:
[..]
En er weer even uitgeweestdat is altijd wel goed
[..]![]()
![]()
Worst-kaas scenario.quote:Op maandag 16 december 2024 12:15 schreef gianni61 het volgende:
[..]
droge worst is de best snack ever.
evt aangevuld met kaas
denk dat mensen die geen vlees eten hier toch echt anders over denkenquote:Op maandag 16 december 2024 12:15 schreef gianni61 het volgende:
[..]
droge worst is de best snack ever.
evt aangevuld met kaas
tokkies gonna tokquote:Op maandag 16 december 2024 12:15 schreef Crack_ het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)nd-e-mails-ontvangen
Als je minder criminaliteit wil moet je niet zelf crimineel gaan doen, de logica
Dat ookquote:Op maandag 16 december 2024 12:15 schreef Crack_ het volgende:
En er weer even uitgeweestdat is altijd wel goed
quote:
lekker bezig flessiequote:Op maandag 16 december 2024 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ookRuim 11.000 stapjes gisteren
ohquote:Op maandag 16 december 2024 12:16 schreef Crack_ het volgende:
[..]
denk dat mensen die geen vlees eten hier toch echt anders over denken
Weggegooid??quote:Op maandag 16 december 2024 12:17 schreef Crack_ het volgende:
lekker bezig flessieIk heb het weekend weggegooid
![]()
misschien daarom een andere associatie? Als het om de smaak gaat, ja die ken ik nietquote:
Ik wist ook niet dat het kon. Maar opeens zo'n kramp pijn rond mijn knie.quote:Op maandag 16 december 2024 12:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen
yea, maar geeft niet. Nog paar dagen en dan vakantiequote:
Raar dat je vieze Spong inzet voor een gasontploffing.quote:Op maandag 16 december 2024 12:15 schreef Crack_ het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)nd-e-mails-ontvangen
Als je minder criminaliteit wil moet je niet zelf crimineel gaan doen, de logica
Vandaar dat we weer aan het wetk zijn nu. @Crack_ heeft het weekend weggegooid.quote:
echt zo raarquote:Op maandag 16 december 2024 12:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Raar dat je vieze Spong inzet voor een gasontploffing.
Wat snack jij graag bij de borrel?quote:Op maandag 16 december 2024 12:17 schreef Crack_ het volgende:
[..]
misschien daarom een andere associatie? Als het om de smaak gaat, ja die ken ik niet
hoho, alleen de mijne!quote:Op maandag 16 december 2024 12:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vandaar dat we weer aan het wetk zijn nu. @:crack_ heeft het weekend weggegooid.
oh ja dat heb ik ook weleens. Dat je hoofd er helemaal niet naar staatquote:Op maandag 16 december 2024 12:18 schreef Crack_ het volgende:
[..]
yea, maar geeft niet. Nog paar dagen en dan vakantieNog geen zin in maar we maken er maar zin in
Nee joh niet JOUW weekend tochquote:Op maandag 16 december 2024 12:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vandaar dat we weer aan het wetk zijn nu. @:crack_ heeft het weekend weggegooid.
KAASquote:Op maandag 16 december 2024 12:19 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Wat snack jij graag bij de borrel?
hoezo is die vies?quote:Op maandag 16 december 2024 12:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Raar dat je vieze Spong inzet voor een gasontploffing.
Zoiets jaquote:Op maandag 16 december 2024 12:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh ja dat heb ik ook weleens. Dat je hoofd er helemaal niet naar staat![]()
Dat je op een gegeven moment denkt van "over 48 uur lig ik te chillen in een zwembad in de bergen ergens
"
Die je die broccoli en bloemkool dan rauw, of doe je daar nog wat mee?quote:Op maandag 16 december 2024 12:21 schreef Crack_ het volgende:
[..]
KAAS![]()
chips, olijven, komkommer wortel broccoli bloemkool (ja sorry not sorry met zo'n aangemaakt sausje met mayo en yoghurt en poeder), aoili, dips, stokbrood ALLESSSS
Meestal kaas
Oude kaas?quote:Op maandag 16 december 2024 12:21 schreef Crack_ het volgende:
[..]
KAAS![]()
chips, olijven, komkommer wortel broccoli bloemkool (ja sorry not sorry met zo'n aangemaakt sausje met mayo en yoghurt en poeder), aoili, dips, stokbrood ALLESSSS
Meestal kaas
Ik heb gisteren besloten dat ik half januari een weekje vrij ga nemen. Kan dat alleen morgen pas met collega regelen, want, guess what, die is vrijquote:Op maandag 16 december 2024 12:21 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Zoiets jajij ook vakantie of ga je doorwerken?
Misschien is zijn douche stuk?quote:
Vijf minuutjes blancheren en dan in de kaasfonduequote:Op maandag 16 december 2024 12:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Die je die broccoli en bloemkool dan rauw, of doe je daar nog wat mee?
Op de markt nog even stukje brokkelkaas halenquote:
Rauwquote:Op maandag 16 december 2024 12:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Die je die broccoli en bloemkool dan rauw, of doe je daar nog wat mee?
o.a.quote:
Ooooh lekkkeeerrrrquote:Op maandag 16 december 2024 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb gisteren besloten dat ik half januari een weekje vrij ga nemen. Kan dat alleen morgen pas met collega regelen, want, guess what, die is vrij
quote:Op maandag 16 december 2024 12:23 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Op de markt nog even stukje brokkelkaas halen
Wasabi erwtenquote:Op maandag 16 december 2024 12:23 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Rauw![]()
![]()
wat snack jij nog meer?
[..]
o.a.![]()
heb hele oude geitenkaas gekocht, daar wil ik een lekkere lunch mee maken maar weet nog niet wat. Misschien gewoon goede boterham met wat plakjes kaas en appel oid?
Spong neem je niet in dienst als je een dispuut hebt aangaande je erfgrens of over je jaarlijkse kerstbonus.quote:
gohquote:Op maandag 16 december 2024 12:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Spong neem je niet in dienst als je een dispuut hebt aangaande je erfgrens of over je jaarlijkse kerstbonus.
Je zou bijna denken dat dat geen strafrecht is maar een andere juridische takquote:Op maandag 16 december 2024 12:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Spong neem je niet in dienst als je een dispuut hebt aangaande je erfgrens of over je jaarlijkse kerstbonus.
Jij bent bekend met hoe duivenpoep smaakt?quote:Op maandag 16 december 2024 12:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja sommige mensen hier proeven duivenpoep op een broodje gezond en eten dan vrolijk door.
ze hebben hier een nieuwe broodjes zaak geopend met echte bagguettes zeggen ze. O.a. ook met brie. wel aan de prijzige kantquote:
Sweet dreams are made of cheesequote:
Brie nie, maar gorgonzola daarentegenquote:Op maandag 16 december 2024 12:30 schreef essnhills het volgende:
[..]
Sweet dreams are made of cheese
Who am I to diss a brie
Jaquote:
verpest het nou nietquote:
I cheddar the world and the feta cheese, everybody's looking for Stilton.quote:Op maandag 16 december 2024 12:30 schreef essnhills het volgende:
[..]
Who am I to diss a brie
Nee maar ik stel me zo wel voor dat duivenpoep smaakt als het vetrandje van een entrecote maar dan wat slijmeriger en met korreltjes erin.quote:Op maandag 16 december 2024 12:30 schreef essnhills het volgende:
[..]
Jij bent bekend met hoe duivenpoep smaakt?
had je daarna een feestelijke gerrie?quote:Op maandag 16 december 2024 12:32 schreef CherryLips het volgende:
Ik had zaterdag een soesje op met eetbare glitters en ik zit me af te vragen hoe dat verteerd wordt.
Nee geen goorgonzola, dat zit al in de naam en allesquote:Op maandag 16 december 2024 12:32 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Brie nie, maar gorgonzola daarentegen
Niet, glitters vind men over 50.000 jaar nog terug op de bodem van de Marianentrog.quote:Op maandag 16 december 2024 12:32 schreef CherryLips het volgende:
Ik had zaterdag een soesje op met eetbare glitters en ik zit me af te vragen hoe dat verteerd wordt.
Daar zit ik nu op te wachten.quote:Op maandag 16 december 2024 12:33 schreef gianni61 het volgende:
[..]
had je daarna een feestelijke gerrie?
Zolang je geen glitterpoep hebt gezien dan gewoon in je darmen denk ikquote:Op maandag 16 december 2024 12:32 schreef CherryLips het volgende:
Everybody's looking for stiltonquote:Op maandag 16 december 2024 12:30 schreef essnhills het volgende:
[..]
Who am I to diss a brie
Ik stel me voor dat duivenpoep wel iets anders smaakt dan dat maar okquote:Op maandag 16 december 2024 12:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee maar ik stel me zo wel voor dat duivenpoep smaakt als het vetrandje van een entrecote maar dan wat slijmeriger en met korreltjes erin.
Ik dacht dat de Quest voor het plebs was?quote:Op maandag 16 december 2024 12:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niet, glitters vind men over 50.000 jaar nog terug op de bodem van de Marianentrog.
Heb ik uit de Quest
Als Goorgonzola?quote:Op maandag 16 december 2024 12:35 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik stel me voor dat duivenpoep wel iets anders smaakt dan dat maar ok
Sinds hoeneer?quote:Op maandag 16 december 2024 12:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Quest voor het plebs was?
Dat zou zomaar kunnenquote:
Ja, maar ze had het over eetbare glitters. Dat js anders spulquote:Op maandag 16 december 2024 12:35 schreef UitStraling het volgende:
Glitters zijn net als goud biologisch inert dus je kunt er kilo's van eten maar je darmen kunnen er bijzonder weinig mee.
In theorie is zo goed als alles eetbaar, alleen ga je aan sommige dingen meteen dood.quote:Op maandag 16 december 2024 12:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja, maar ze had het over eetbare glitters. Dat js anders spul
Zoals https://www.deleukstetaartenshop.nl/rd-edible-glitter-gold-rd8200
Ingrediënten: emulgator: E414, kleurstof: E172, conserveermiddel: E202.
Klinkt wel een beetje als mij.quote:Op maandag 16 december 2024 12:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat heb je volgens mij welles gezegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |