abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215864226

“Ik houd ervan om mezelf uit te dagen, ik ben altijd op zoek naar prikkels.”

Mattheüs, half Braziliaans, is een energieke sportanimator en content creator die leeft voor uitdagingen. Hij ziet het leven als één groot avontuur en houdt ervan nieuwe ervaringen op te zoeken. Big Brother is voor hem een spannend experiment en een kans om een nieuw item van zijn bucketlist te schrappen. “Waarom saai leven als je alleen maar avonturen kan aangaan?” is zijn motto. Met zijn natuurlijke charme en aanstekelijke glimlach hoopt Mattheüs snel de harten van zowel de kijkers als zijn medebewoners te veroveren.
Bron RTL Fotocredits: Wesley de Wit

[ Bericht 49% gewijzigd door Dotteke op 03-01-2025 09:37:39 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_216157726
Hoe Mattheüs (25) uit Love Island omging met vooroordelen. “Deed niet mee voor de fame”

Doe je mee aan een realityprogramma, heeft vervolgens heel Twitterend Nederland en België een snoeiharde mening over je. Wat doet dat met je en met welke vooroordelen krijg je te maken? We gingen erover in gesprek met drie televisiepersoonlijkheden.

Vandaag deel 2: Mattheüs Jonckheere Ramos Rodrigues (25) deed in 2020 mee aan het tweede seizoen van Love Island. Hij werd in één klap bekend en had daar best een beetje mediatraining in willen krijgen.

Mattheüs zit in een dipje wanneer hij zich opgeeft voor Love Island. Hij voetbalt professioneel in Kroatië, maar moet terug naar België wanneer de coronapandemie uitbreekt. Hij besluit mee te doen aan Love Island om nieuwe mensen te leren kennen en hopelijk de liefde te vinden.

Love Island is een programma van ITV dat wordt uitgezonden op Videoland en RTL5. In deze realityserie gaat een groep singles op zoek naar liefde onder toeziend oog van de kijkers thuis. Zij bepalen wie er mag blijven of moet gaan.

Ik kreeg in het programma gevoelens voor twee meiden en daarom noemden sommigen me een playboy.”
Mattheüs: “Het is een vooroordeel dat mensen alleen maar mee zouden doen voor de bekendheid. Natuurlijk zijn er mensen die dat willen, maar het was niet mijn intentie. Ik besefte me ook dat ik er na de eerste stemronde al uit kon liggen.”

De Love Island-ster weet het uiteindelijk te schoppen tot de finale. “Ik kreeg overwegend positieve reacties over mijn deelname. Ik had ook geluk dat de productie me echt heeft weggezet als mezelf: de sociale, zorgzame Mattheus. Uiteraard zijn er ook mensen die commentaar hadden. Ik kreeg in het programma gevoelens voor twee meiden en daarom noemden sommigen me een playboy.”

Die reacties doen hem weinig, maar de haatreacties die sommige dames kregen, raakten hem wel. “Vrouwen worden veel sneller afgebroken dan mannen. Mensen gaan op zoek naar de kleinste dingen om een vrouw te kunnen raken. Ik snap niet waarom, maar ik zie wel dat het gebeurt.”

Stond ik op mijn Instagram Story een product te promoten wat van hartstikke slechte kwaliteit was.
Wat ook impact heeft, is de terugkeer naar de normale wereld. Zes weken lang leef je afgesloten van de buitenwereld en als je terugkomt, word je ineens op straat herkend. “Vanuit het programma is er een psycholoog die je daarin begeleidt. Ik besefte me pas hoe groot het programma was toen ik terugkwam. Stond ik in de supermarkt, kwam er ineens iemand naar me toe die precies dezelfde tatoeage had laten zetten.”

Hoewel Mattheüs niet voor de bekendheid meedeed, plukt hij nog steeds de vruchten van zijn deelname. “Het heeft deuren geopend waarvan ik niet wist dat ze open konden, daar ben ik eerlijk in.”

Hij krijgt regelmatig mooie samenwerkingen aangeboden, maar dat is ook een valkuil. Mattheus: “Veel realitysterren nemen iedere samenwerking aan. Die fout heb ik in het begin ook gemaakt. Stond ik op mijn Instagram Story een product te promoten wat van hartstikke slechte kwaliteit was. Mijn inbox stroomde vol met boze mensen. Daar ben ik nu voorzichtiger in geworden. Ik vind dat je na een deelname verplicht een minicursus moet krijgen over hoe je moet omgaan met social media. Dat is iets wat ik heb gemist.”

Bron: https://npo.nl/npo3/brandpuntplus/mattheus-vooroordelen
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_216157730
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_216157908
Weer eentje uit de kandidaten rolodex.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_216158050
Hij heeft ook nog eens a an Million Dollar Island meegedaan

Mattheüs: "Eerlijk? Million Dollar Island veel mooier avontuur dan Love Island"

Matthëus heeft twee uitersten meegemaakt, allebei op een eiland. Eerst was hij zes weken lang te zien in Love Island en nu heeft hij een maand aan Million Dollar Island meegedaan. Hij verloor een evenwichtsspel en moet naar huis. Tot zijn grote spijt.

Verbeterde versie van mezelf
"Love Island was zes weken luxe, alles eten wat je kon. Maar als ik het moet vergelijken en een keuze maken. Het mooiste avontuur was absoluut Million Dollar Island. Ik heb hier veel meer uitgehaald, inzichten gekregen. Als een verbeterde versie van mezelf verlaat ik het eiland", zo vertelt Mattheüs in de podcast van Million Dollar Island op Kijk.nl.

Liefde voor de mensen
Wat er nieuw is? "Dat ik heel dankbaar ben wat ik thuis heb. We vinden alles zo vanzelfsprekend. Pas als je back to basic gaat zoals hier, besef je wat je hebt. En ook de liefde voor de mensen, die steeds groter wordt. Bij sommige mensen slaat het om naar heimwee en bij mij zet het om naar motivatie om door te zetten." En hij heeft leren praten. "Problemen wilde ik altijd zelf oplossen, nu heb ik gemerkt dat praten met mensen echt helpt."

Vader nooit meer gezien
Vooral met Mo, waardoor hij nu ook veel meer open kan praten over zijn eigen vader. "Mijn vader heeft mijn broertje en mij achtergelaten toen ik twaalf was. Alles kwam neer op mijn moeder, die uit Brazilië kwam. En die de taal nog amper machtig was en nog aan het settelen. Het was een moeilijke scheiding, waarbij ik de keuze kreeg om mee naar Spanje te verhuizen met mijn vader. Dat heb ik niet gedaan en ik heb hem nooit meer gezien of gesproken."

https://lovereality.nl/ma(...)uur-dan-love-island/

https://tvblik.nl/million(...)-bij-bepaalde-mensen

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230530_96389853
pi_216158144
Influencer Mattheüs Jonckheere is a renowned influencer hailing from Belgium, widely recognized for his appearances on popular television shows such as ‘Love Island’ and ‘Million Dollar Island.’ With a deep passion for fashion, lifestyle, travel, and sports, Mattheüs is an influencer who thrives on creating captivating content across his various social media platforms.

At the core of Mattheüs’ success lies his devoted fanbase, comprising followers from both Belgium and the Netherlands. He cherishes the strong connection he has established with his audience and consistently endeavors to share fresh and engaging content that resonates with them.

Whether it’s through branded collaborations or non-branded posts, Mattheüs consistently strives to deliver the best value and entertainment to his loyal followers. His collaborations with brands are thoughtfully curated, ensuring that the content aligns seamlessly with his personal style and audience preferences. Mattheüs understands that his influence carries weight, and he leverages it responsibly, always seeking to maintain the trust and authenticity he has cultivated over time.

Influencer Mattheüs Jonckheere his content creation journey is driven by his passion for fashion, lifestyle, travel, and sports. His posts reflect his unique perspective and showcase his adventures, experiences, and insights in these areas. By sharing his personal stories and experiences, Mattheüs builds a genuine connection with his followers, who are eager to follow his footsteps and get inspired by his lifestyle choices.

https://www.influencer-bu(...)mattheus-jonckheere/
  vrijdag 3 januari 2025 @ 11:03:00 #7
419167 Rhosyn
Katewalker~Dreamer
pi_216158506
Geldwolfie

Meer, meer, meer geld, volgers, aandacht, luxe

:+
No mercy for animal abusers
pi_216159034
-O-
💜Jane 💚Jordy
pi_216159373
Ah, hem zag ik in december idd bij Endemol.
pi_216159498
pi_216160657
Jammer dat ze steeds dezelfde figuren uitkiezen.
Je maakt mij niet wijs dat er geen andere kandidaten waren die nooit eerder aan een tv-programma hebben meegedaan.
Kan dit topic niet weergeven. Of dit topic bestaat niet, of de gekozen weergave bevat geen berichten.
pi_216161276
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 14:55 schreef MacDeMarco het volgende:
Jammer dat ze steeds dezelfde figuren uitkiezen.
Je maakt mij niet wijs dat er geen andere kandidaten waren die nooit eerder aan een tv-programma hebben meegedaan.
De meeste die zich inschrijven hebben nog nooit aan iets anders deelgenomen.
Ze zoeken blijkbaar personen met een "achtergrond" op TV.
pi_216161573
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 15:49 schreef Jockari het volgende:

[..]
De meeste die zich inschrijven hebben nog nooit aan iets anders deelgenomen.
Ze zoeken blijkbaar personen met een "achtergrond" op TV.
Ja dat is duidelijk, maar ik blijf het vreemd vinden. Big Brother 1 had dat toch ook niet als eis en verliep toch gewoon goed verder? Is wel voor mijn tijd, dus misschien heb ik het mis.
Kan dit topic niet weergeven. Of dit topic bestaat niet, of de gekozen weergave bevat geen berichten.
pi_216161824
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 16:20 schreef MacDeMarco het volgende:

[..]
Ja dat is duidelijk, maar ik blijf het vreemd vinden. Big Brother 1 had dat toch ook niet als eis en verliep toch gewoon goed verder? Is wel voor mijn tijd, dus misschien heb ik het mis.
Maar toen bestond het hele reality genre en streaming/tiktok nog niet, dus waren er ook nog niet zulke mensen om uit te kiezen.

Waarschijnlijk zou BB1 nu als saai ervaren worden.
pi_216161890
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 16:46 schreef Li0nHeart het volgende:

[..]
Maar toen bestond het hele reality genre en streaming/tiktok nog niet, dus waren er ook nog niet zulke mensen om uit te kiezen.

Waarschijnlijk zou BB1 nu als saai ervaren worden.
Oké
pi_216161995
Hem ken ik van love Island.
pi_216162495
Een vriend van Michelangelo, zat een aantal keer bij zijn podcast omtrent BB vorig jaar. Prima gast volgens mij.
Leh-kùr
pi_216169521
Is ie nou 25 of 27?
pi_216170072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 08:12 schreef ThijsTH het volgende:
Is ie nou 25 of 27?
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
pi_216170077
pi_216171614
Matheus kennen we al van love island waar hij onder de sloeg lag met raphaella ~O> Op milion dollar island heeft die ook meegedaan en vond hem daar wel goed. Ook een Truienaar ofwel bink genoemd.
pi_216171683

Heb Million Dollar Island wel gezien, maar kan me hem totaal niet meer herinneren :D
"In the quiet words of the Virgin Mary… come again?"
pi_216171736
Matteus en zijn keus in Love island

Bekijk deze YouTube-video
pi_216172996
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 18:05 schreef Willewa het volgende:
Een vriend van Michelangelo, zat een aantal keer bij zijn podcast omtrent BB vorig jaar. Prima gast volgens mij.
Vriend van Michelangelo ??? Daarom dat alles achter slot en grendel zit !
pi_216175424
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:19 schreef Jockari het volgende:

[..]
Vriend van Michelangelo ??? Daarom dat alles achter slot en grendel zit !
_O-
Leh-kùr
pi_216186891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 13:26 schreef bpi het volgende:
Matheus kennen we al van love island waar hij onder de sloeg lag met raphaella ~O> Op milion dollar island heeft die ook meegedaan en vond hem daar wel goed. Ook een Truienaar ofwel bink genoemd.
Ook nog Ex on the beach & Steenrijk straatarm... weet wel voor de camera te staan en gevolgd te worden
pi_216189487
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:26 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Ook nog Ex on the beach & Steenrijk straatarm... weet wel voor de camera te staan en gevolgd te worden
Mattheüs met Raphaëlla in Eating with My Ex: Going Dutch

We zagen Mattheüs later terug in Eating with My Ex: Going Dutch. Daar ging hij aan tafel met Raphaëlla, die nog altijd kapot was van de wijze waarop ze aan de kant was gezet en wilde uitleg. Daar had Mattheüs niet altijd een goed antwoord op, te zien in onderstaande fragment.
Bekijk deze YouTube-video

En om de bingokaart vol te maken verscheen Mattheüs ook begin 2024 in Steenrijk, Straatarm. Samen met zijn vriendin Deborah, die we weer kennen van Ex on the Beach: Double Dutch, ruilde hij voor een week van leven met de alleenstaande moeder Danny. Deborah en Mattheüs zijn ook gevraagd voor Temptation Island, maar daar hebben ze voor bedankt.
Bron:https://lovereality.nl/aa(...)-brother-eerder-mee/
pi_216190933
Gefeliciteerd Mattheus, op de 1e dag van BB Jarig, ik hoop dat ze een taartje hebben geregeld

pi_216192437
Steenrijk, Straatarm
Million Dollar Island
Love Island
Eating with my Ex: Going Dutch

https://www.rtl.nl/boulev(...)8jqWEXNQpQWbNxDogw9A

Mattheüs is één van de kandidaten van het nieuwe seizoen van 'Big Brother' en maakt maandagavond zijn intrede in het huis. Voor velen is hij geen onbekende zijn, want de realityster heeft al aan een handjevol programma's meegedaan. Waar kennen we hem ook alweer precies allemaal van?

Love Island
Mattheüs' televisiecarrière begon in 2020, toen hij meedeed aan het tweede seizoen van Love Island. Hij zat daar lange tijd in een koppel met Raphaëlla. Hoewel velen dachten dat zij een goede match waren, bleek hij daar zelf anders over te denken. In Casa Amor besloot hij haar namelijk in te wisselen voor Jaimy. Het nieuwe koppel wist uiteindelijk de finale te halen, maar grepen net naast de winst.

Er bleek uiteindelijk wel sprake te zijn van een match, want na het programma kregen de twee een relatie. Die hield overigens niet heel lang stand, want enkele maanden later kondigden ze hun breuk aan. Volgens Mattheüs bleken hun levensstijlen te veel van elkaar te verschillen.

Eating with my Ex: Going Dutch
Na Love Island verscheen de realityster samen met zijn 'ex' Raphaëlla in Eating with My Ex: Going Dutch. Daar ging hij het gesprek met zijn voormalige Love Island-partner aan, die duidelijk nog last had van oud zeer over de situatie waarin ze aan de kant werd gezet.

Million Dollar Island

Twee jaar later verscheen Mattheüs opnieuw op de buis, maar dit keer in Million Dollar Island. Samen met 99 andere kandidaten werd hij achtergelaten op een onbewoond eiland waar hij wekenlang moest zien te overleven. Bij zijn exit liet hij weten 'als een verbeterde versie' van zichzelf het eiland te verlaten.

Mattheüs bestempelde Million Dollar Island als 'het mooiste avontuur' in zijn reality-tv-carrière. "Ik heb hier veel meer uitgehaald en inzichten gekregen."

Steenrijk, Straatarm

Maar bij dit avontuur bleef het niet, want om het rijtje af te maken heeft Mattheüs ook nog aan het begin van 2024 samen met zijn vriendin Deborah meegedaan aan Steenrijk, Straatarm. Hierin ruilden ze samen een week van huis en leven met de alleenstaande moeder Danny.
pi_216192463
Sorry maar die mag van mij nu al zo snel mogelijk exit
  zondag 19 januari 2025 @ 13:33:02 #31
424254 zodeju
ennogmeer.
pi_216354654
Ja, als je hier leest denk je van "weg met die jongen" en het erge is dat hij nu een van de leukste bewoner is bij de rest vergeleken. Dat wil toch wel wat zeggen.
pi_216355937
quote:
17s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:33 schreef zodeju het volgende:
Ja, als je hier leest denk je van "weg met die jongen" en het erge is dat hij nu een van de leukste bewoner is bij de rest vergeleken. Dat wil toch wel wat zeggen.
Ja idd. Ik dacht echt neeeee niet die flapdrol uit love island. Maar ik vind hem nu zo meevallen *O*
💜Jane 💚Jordy
pi_216437400
Big Brother kost Mattheüs zijn relatie; bom gebarsten na komst Jane.
Het avontuur in Big Brother lijkt een keerzijde te hebben voor Mattheüs. Want de komst van Jane, die een bekende van hem en vooral zijn vriendin Deborah blijkt te zijn, heeft grote gevolgen. Inmiddels lijkt Deborah namelijk online iedere connectie met hem te hebben verbroken.
Nieuwkomer met vreemde connectie
Dit seizoen is Big Brother allerminst met onbekende Nederlanders die het avontuur van hun leven aan gaan. Want het gros van de bewoners heeft al een verleden in andere programma’s of is online al aardig aan de weg aan het timmeren. Dit is het geval voor nieuwkomer Jane, maar geldt ook voor Mattheüs, die al een karrenvracht aan programma’s op zijn cv heeft staan, maar ook voor nieuwkomer Jane. En al gelijk bij haar entree blijkt dat ze een vreemde connectie met Mattheüs is. Want Jane en zijn vriendin Deborah kennen elkaar erg goed, Mattheüs geeft alleen alleen te weten wie ze is.
Mattheüs en Milena
Via Instagram laat Deborah dit ook gelijk weten en dat niemand er meer achter met zoeken. Echter slaat dit al snel om. Want Jane vertelt aan Mattheüs dat ‘in de buitenwereld’ men vindt dat hij en Milena te close zijn in het huis. Daarop maakte Mattheüs een aantal onhandige opmerkingen. ‘Deborah zou ziekelijk jaloers zijn en dat hun relatie sowieso al niet zo goed zit.’ De gevolgen zijn direct zichtbaar. Deborah heeft foto’s van de twee van haar socials verwijderd. Zo is er een flinke bom gebarsten.
By Alex van Vogelpoel januari 26, 2025

pi_216441693
Deborah reageert op Instagram *O*
💜Jane 💚Jordy
pi_216441727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:03 schreef Dotteke het volgende:
sportanimator en content creator
Prachtig. Een ideale combi ook nog. :) Voor een veel betere wereld zou ik zeggen, dat soort nuttige dingen combineren. Hulde.

Ik zie dit de laatste tijd voorbij komen en ik vraag me toch af waar het belang van dit soort onnozelheid in schuilt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216591068
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 9 maart 2025 @ 20:22:57 #38
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_216990371
Blijkbaar is Mattheus model, op X hebben mensen hem gevonden op verschillende websites

GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_217025589
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_217051985
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 19 maart 2025 @ 12:58:13 #41
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217104714
:o
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_217112380
Waarom staat hier niet bij dat hij en Deborah ook nog mee hebben gedaan aan Sex Tape van Bobbie Eden.
Hij die nooit wat uit de doeken wil doen over zijn seksleven, juist ja.
We doen het gewoon publiekelijk in een tv-programma dat juist daarop gericht is.
  maandag 24 maart 2025 @ 17:30:18 #43
494302 Joyce-43
Big Brother gek
pi_217167144
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 06:49 schreef Folies het volgende:
Waarom staat hier niet bij dat hij en Deborah ook nog mee hebben gedaan aan Sex Tape van Bobbie Eden.
We doen het gewoon publiekelijk in een tv-programma dat juist daarop gericht is.
wilde het net gaan plaatsen haha
I never make the same mistake twice,I make it five or six times, just to be sure.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 10:36:20 #44
492888 Sestra666
T.a.f.k.a Sjampoeh
pi_217173206
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 06:49 schreef Folies het volgende:
:D

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')