Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende vrijdag. Elke zondag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende vrijdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
Ja, het beste is en blijft je gevoel. Maar als je de lijntjes in de pluim ziet... dan begin je toch weer te twijfelenquote:Op vrijdag 13 december 2024 20:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja @:Starhopper , dat heb ik ook heel vaak dan denk je pas het nog even aan maar achteraf
Naaah mooi dat ik het niet vergeetquote:Op zondag 15 december 2024 20:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
@:butz0rs / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:heywoodu / @:12Beaufort / @:Stephan5
Nog 3 uurtjes te gaan voor de 1 na laatste week van dit jaar!
MissHobje mag natuurlijk wel een weekje vergetenSnel verban haar voor de komende 24h
We gaan het zienquote:Op zondag 15 december 2024 21:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Naaah mooi dat ik het niet vergeet![]()
nu alleen hopen dat ik het juiste voorspel
Is toch helemaal goed? Het is al fantastisch dat je dit allemaal doetquote:Op zondag 15 december 2024 21:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
We gaan het zienondertussen ben ik aan het denken hoe ik alle uitslagen zo mooi mogelijk kan aanbieden...maar eerlijk gezegd is dat nogal een hele kunst waar ik al weken tegenaan loop dat inmiddels mijn moed in de schoenen is gaan zakken en uiteindelijk toch maar simpelweg een screenshot maken van de uitslagen.
Dit jaquote:Op zondag 15 december 2024 21:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Is toch helemaal goed? Het is al fantastisch dat je dit allemaal doet
Ah ja ken beuren..spek en bonen meedoen kan uiteraardquote:Op woensdag 18 december 2024 11:51 schreef Stephan5 het volgende:
Goeie genade.. helemaal vergeten zeg... het weer is natuurlijk maar het zielepootje van mijn dagelijks leven monumenteel, hahahaha.![]()
Je had nog in kunnen vullen gezien het nog geen 12 uur was!quote:Op woensdag 18 december 2024 11:51 schreef Stephan5 het volgende:
Goeie genade.. helemaal vergeten zeg... het weer is natuurlijk maar het zielepootje van mijn dagelijks leven monumenteel, hahahaha.![]()
Windrichting gaat niet helemaal goed. knmi uitslag, strafpunten en beste prestatie komen niet overeen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Foutje gezien? Dan graag even melden, via pb/dm naar mij
Bedankt voor het meldenquote:Op zaterdag 21 december 2024 17:54 schreef butz0rs het volgende:
Top3
[..]
Windrichting gaat niet helemaal goed. knmi uitslag, strafpunten en beste prestatie komen niet overeen.
Gelukkig kan je het hebbenquote:Op zaterdag 21 december 2024 18:21 schreef MissHobje het volgende:
Gefeliciteerd @:Starhopper @:Houtenbeen en @:butzOrs![]()
Ik ga wederom niet lekker
Ja dat is duidelijkquote:Op zaterdag 21 december 2024 20:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Strafpunt klopt volledig, jij hebt namelijk in de maandag nacht de gegevens doorgegeven en levert jou 0,5 strafpunt op. (0.5 strafpunt per uur.)
Ah verkeerd begrepen dus, n.pquote:Op zaterdag 21 december 2024 21:28 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijkIk bedoelde met strafpunten de Afw. punten.
Dat zal wel meevallenquote:Op zaterdag 21 december 2024 20:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gelukkig kan je het hebbenNog 1 keer je best doen en je bent 1e
![]()
![]()
Klopt het ligt best wel dicht bij elkaar deze keerquote:Op zondag 22 december 2024 10:25 schreef 12Beaufort het volgende:
Laatste![]()
Opzich met een redelijke score nog.
Het staat nu weer op dooienquote:Op zondag 22 december 2024 11:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt het ligt best wel dicht bij elkaar deze keerben benieuwd wat het volgende week gaat doen, iets met het kan vriezen of het kan dooien
Laatste toch? Dit is de laatste vrijdag van t jaarquote:
Ohja ik keek datum zondag geloof ikquote:Op zondag 22 december 2024 18:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Laatste toch? Dit is de laatste vrijdag van t jaar
Ja de tijd gaat snelquote:Op zondag 22 december 2024 19:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohja ik keek datum zondag geloof ikaangepast
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |