abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215856925
Angela Merkel ontvangt hoogste onderscheiding van Amsterdam
Voormalig bondskanselier Angela Merkel is door burgemeester Femke Halsema onderscheiden met de Gouden Medaille van de Stad Amsterdam, de hoogste eer die de stad kan verlenen. Merkel ontving de medaille tijdens een ontvangst in de ambtswoning, waar zij ook haar boek Vrijheid presenteerde aan een zaal gevuld met prominenten.

Halsema prees Merkel om haar onvermoeibare inzet voor vrijheid en haar leiderschap. “U belichaamt de geest van vrijheid waar deze stad zich mee identificeert,” verklaarde de burgemeester in haar toespraak. Ze verwees naar Merkels keuze voor Nina Hagens lied Du hast den Farbfilm vergessen tijdens haar afscheidsceremonie als bondskanselier, een ode aan vrijheid en rebellie. “Het is die wijsheid, dat karakter en die vleug van rebellie die ik zie in het beste van de stad Amsterdam,” zei Halsema.

De toespraak bevatte ook een kwinkslag naar voormalig premier Mark Rutte. “Misschien weet u dat Mark Rutte ooit sprak over de ‘wittewijnsippende elite van Amsterdam’ om stemmen op rechts te winnen. Mocht u zich afvragen wie hij bedoelde: kijk om u heen,” grapte Halsema. Ze voegde toe dat Rutte spijt heeft van die opmerking: “Elke keer dat hij de stad bezoekt, zorg ik ervoor dat hij niets anders dan water en limonade krijgt.”

Voor Merkel was het ontvangen van de medaille een grote eer, zei ze. “Ik wist niet dat we Nina Hagen met Amsterdam delen, maar ik doe het graag. Ik ben zeer vereerd en diep bewogen om deze onderscheiding te ontvangen.” Merkel voegde eraan toe blij te zijn dat Amsterdam een vrouwelijke burgemeester heeft. “Vrouwen laten steeds vaker zien dat ze minstens net zo goed zijn als mannen.”

Halsema sloot haar toespraak af met de woorden: “Uw leven en werk zullen blijven inspireren, hier in Amsterdam en ver daarbuiten.”
https://www.parool.nl/ned(...)n-vrijheid~b587013b/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215856965
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Omg, Angela Merkel is echt een QUEEN! Hoe ze 16 jaar lang Duitsland heeft geleid is gewoon iconisch. Haar boek klinkt als een mega-inspirerend verhaal over hoe ze zichzelf heeft opgewerkt in de politiek en altijd haar principes trouw bleef. Ik bedoel, hoe stoer is het dat ze gewoon bleef staan achter beslissingen waar anderen haar keihard om bekritiseerden?!

‘Wir schaffen das’ is echt een power-quote. Dat ze in 2015 zoveel vluchtelingen hielp terwijl anderen alleen maar muren wilden bouwen, laat zien hoe groot haar hart is. Ze was niet bang om te doen wat goed was, zelfs als het niet makkelijk was. Respect.

En hoe slim is het dat ze altijd dacht aan de grote plaatjes, zoals stabiliteit in Europa en diplomatie met Rusland? Het is zo duidelijk dat ze altijd voor vrede en samenwerking ging, zelfs als dat lastig was. Dat maakt haar echt een rolmodel, niet alleen voor politici, maar voor iedereen.

Ik ben gewoon zo onder de indruk van haar visie en kracht. We hebben echt meer leiders zoals Merkel nodig in de wereld. Ze is niet alleen een sterke vrouw, maar echt een legende! _O_ _O_ _O_
Amsterdammer gespot
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:23:19 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215856992
Terechte onderscheiding. Ondanks dat Merkel ook fouten maakte was het gewoon een echte staatsvrouw zoals er weinig zijn.
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:28:04 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215857049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:26 schreef Nober het volgende:
Dit. Dit is een powervrouw!

NWS / Lily (23) seks met 100 mannen in 1 dag
Dat is geen vrouw meer.
pi_215857070
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat is geen vrouw meer.
Dit wel:
Merkel.jpg

:')

Die 'wir schaffen das' ellende van haar gaat niet meer goed komen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:32:05 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215857107
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:29 schreef Nober het volgende:

[..]
Dit wel:
Merkel.jpg

:')

Die 'wir schaffen das' ellende van haar gaat niet meer goed komen.
Tja…. waarom was dat… vragen vragen vragen.
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 13:33:12 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215857124
Heel topic om starhopper af te zeiken vind ik niet nodig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 13:33:40 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215857130
Kan prima in topics waar hij wel gereageerd heeft
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 13:33:55 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215857135
Hahaatjes

Niet echt doen pls
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')